وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ

وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ

فهرست مطالب

در این مقاله، موضوع دیجیتال مارکتینگ و مطالب مربوط به وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ را بررسی می کنیم. تا انتهای این مطلب، ما را همراهی نمایید.

شما می توانید تمامی خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ را از ما بخواهید. 

برای مشاوره اینستاگرام مارکتینگ و یا مشاور تبلیغاتی در تهران با ما تماس بگیرید.

09120647344

 

اینفوگرافیک وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ

در زیر با درج وظایف مهم یک مشاوره دیجیتال مارکتینگ در قالب اینفوگرافیک با شما هستیم.

اینفوگرافیک وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ
اینفوگرافیک وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ زیر مجموعه ای از بازاریابی است که در آن یک برند، خدمات و محصولات خود را به صورت آنلاین معرفی می کند.

در این راستا برای این کار افراد متخصص و ماهری لازم است که در اصطلاح این افراد به آن ها مشاور دیجیتال مارکتینگ می گویند.  در این مقاله قصد داریم تا مشاوران دیجیتال مارکتینگ را معرفی کرده و وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ را شرح دهیم.

در پایان این مطلب، شما با خصوصیات و مسئولیت های آن ها آشنا خواهید شد.

پس لازم است این مطلب را با دقت مطالعه کنید و تمام موارد شمرده شده در زیر را هنگام مراجعه به مشاورین دیجیتال مارکتینگ در خاطر داشته باشید.

همچنین توصیه میکنیم مقاله مفید شرح وظایف ادمین اینستاگرام را نیز مطالعه نمایید.

فهرست مطالب

  1. مشاور دیجیتال مارکتینگ کیست؟
  2. خصوصیات یک مشاور دیجیتال مارکتینگ خوب چیست؟
  3. وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ را بیان کنید.
  4. حرف آخر

 

مشاور دیجیتال مارکتینگ کیست؟

بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ، یک متخصص در زمینه تبلیغات آنلاین و مشاوره فروش است.  این افراد بر تمام زمینه های موفقیت مشاغل آنلاین و تبلیغات آنلاین و هر شخص یا گروهی که قصد ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ را دارند، کنترل کاملی دارند.

یا به افرادی که در این زمینه کار می کنند و می خواهند پیشرفت بیشتری داشته باشند، توصیه می کنند تا بتوانند به موفقیت مطلوب برسند.

یک مشاور دیجیتال مارکتینگ می تواند با استفاده از روش های تخصصی و صحیح، مصرف کنندگان را هدف قرار دهد.  برای رسیدن نتیجه مطلوب در یک تجارت؛ مشاوران دیجیتال مارکتینگ اقدامات متنوعی انجام می دهند.

در حقیقت کار آن ها بسته به پروژه ای که دارند، متفاوت خواهد بود. ما برخی از این اقدامات را در قالب وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ بررسی خواهیم کرد.

خصوصیات یک مشاور دیجیتال مارکتینگ خوب چیست؟

خصوصیات یک مشاور دیجیتال مارکتینگ خوب چیست؟
خصوصیات یک مشاور دیجیتال مارکتینگ خوب چیست؟

دقیقاً مانند هر شغل دیگری، در زمینه مشاوره دیجیتال مارکتینگ نیز بدون شک هر کسی که تجربه و مهارت بیشتری داشته باشد، موفق تر خواهد بود.  اما بیایید برخی دیگر از خصوصیات یک مشاور دیجیتال مارکتینگ موفق را مرور کنیم.

افراد زیادی هستند که می توانند در این زمینه شروع به کار کنند. اما فقط کسانی که می توانند با شرایط مختلف کنار بیایند و سازگار شوند، می توانند موفق شوند.  برخی از ویژگی هایی که برخی از مشاوران دیجیتال مارکتینگ را نسبت به سایرین برتر می کند، عبارتند از:

تجربه

داشتن تجربه در زمینه کاری خاص بدون شک می تواند باعث موفقیت بیشتر افراد شود.  در دیجیتال مارکتینگ، داشتن تجربه نیز از اهمیت برخوردار است. زیرا یک مشاور با تجربه در شرایط مختلف عملکرد بهتری در مقابل مشتریان خواهد داشت.

مهارت

داشتن مهارت بازاریابی نیز یکی از ویژگی هایی است که به مشاور کمک می کند تا پروژه ای را به بهترین شکل هدایت کند.

استقلال

داشتن استقلال شغلی یکی از شرایطی است که باعث می شود تا مشاور طبق برنامه شخصی خود با توجه به وضعیت پروژه، کارها را به صورت منظم و دقیق انجام دهد. در نتیجه این امر منجر به جلب اعتماد دیگران در یک تجارت می شود.

رویکرد خلاقانه

مسلماً هر شغل به شخصی نیاز دارد که کارها را با خلاقیت و حوصله انجام دهد.  این می تواند در موفقیت یک برند تأثیر زیادی بگذارد.

مواردی که عنوان کردیم، از ویژگی های یک مشاور دیجیتال مارکتینگ است. اما آیا می دانید که چنین شخصی چه وظایفی دارد؟

وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ

وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ
وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ

وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ بسته به نوع شرکت و پروژه متفاوت است.  اما هدف اصلی یک مشاور دیجیتال مارکتینگ صرف نظر از نوع پروژه و شرکت، راهنمایی و کمک به شرکت ها به بهترین شکل ممکن برای جلب مشتری بیشتر و در نتیجه فروش بیشتر است.

برخی از افراد به اشتباه فکر می کنند که یک مشاور دیجیتال مارکتینگ باید با تمام جوانب تبلیغات سر و کار داشته و هر مشکلی را حل کند.  اما در واقعیت، این اتفاق نمی افتد.

اگر مشاغلی انتظار چنین کاری را دارند، به جای همکاری با مشاور دیجیتال مارکتینگ باید با یک آژانس تبلیغاتی تماس بگیرند.  یک مشاور دیجیتال مارکتینگ فقط می تواند برای کمک به حفظ مشتریان موجود و جذب مشتریان جدید با مشاغل کار کند.

برای ارائه راه حل های مفید، یک مشاور دیجیتال مارکتینگ باید مدل کسب و کار شرکت را بررسی کند و در نهایت، یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ طراحی کند که منجر به دستیابی به اهداف شرکت شود. همان طور که گفته شد، تمرکز اصلی یک مشاور دیجیتال مارکتینگ به نوع شرکت، نیازها و اهداف تجارت بستگی دارد.

موارد زیر برخی از وظایف و مسئولیت های یک مشاور دیجیتال مارکتینگ است.

  • یافتن فرصت های شغلی جدید با هدف حفظ مشتریان موجود و جذب مشتریان جدید
  • روش های فعلی بازاریابی شرکت (سئو، شبکه های اجتماعی، بازاریابی از طریق ایمیل و …) را مرور کرده و پیشنهاداتی برای بهینه سازی تبلیغات ارائه دهد.
  • مارک تجاری شرکت را بهبود ببخشد.
  • از طریق اجرای کمپین های خلاقانه در شبکه های اجتماعی، تعامل و ارتباط با مشتری را بهبود ببخشد.
  • ایجاد بسترهایی برای محتوای خوب مانند وبلاگ نویسی و فرود صفحات جذاب و استفاده از SEO برای جلوه بیشتر دیده شدن محتوای تولید شده
  • برنامه ریزی، اجرا و مدیریت کمپین های تبلیغاتی در کانال های مختلف
  • برای سنجش میزان موفقیت کمپین ها و بهینه سازی کمپین ها با استفاده از نتایج به دست آمده، از ابزارهای آنالیز استفاده کند.

حال که کمی با وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ آشنا شدید، وقت آن است که برخی از وظایف آن ها را کمی با جزئیات و توضیحات تکمیلی ذکر کنیم.

تعیین استراتژی های بازاریابی

تعیین استراتژی های بازاریابی
تعیین استراتژی های بازاریابی

استراتژی های بازاریابی نقشه راهی برای تمام تبلیغات شما است.  با کمک این راهکارها، از دستیابی به موفقیت مطمئن خواهید بود.  برای رسیدن به یک هدف خاص شما باید قادر باشید:

  • منابعی را برای این منظور تهیه کنید.
  • یک برنامه مشخص داشته باشید و نتایج را در فواصل منظم مرور کنید.
  • کانال های تبلیغاتی مناسب را انتخاب کنید.
  • به KPI عملکردی دسترسی پیدا کنید.

علاوه بر این، استراتژی های بازاریابی باید جزییاتی درباره پیام های ارسال شده به مخاطبان، تقسیم بندی مخاطبان هدف و کانال ها و راه های ارتباطی مورد استفاده برای برقراری ارتباط با آن ها را ارائه دهند.

با توجه به موارد فوق، یک مشاور دیجیتال مارکتینگ بسته به نیاز شما باید پاسخگوی این موارد باشد.  زمینه کاری، مخاطبان هدف و وضعیت فعلی فعالیت شما در زمینه دیجیتال مارکتینگ، یک نقشه راه منظم برای دستیابی به اهداف تعیین شده خواهد بود.

تعیین پارامترهای ارزیابی در طی یک دوره زمانی خاص (مانند دریافت میزان معینی از ترافیک، ایجاد تعداد معینی از مشتری، منجر به افزایش نرخ تبدیل می شود.)

یک کانال یا بستر بازاریابی آنلاین معرفی کنید و برای شروع مشخص کنید.

برای دستیابی به نتایج مربوط به پارامترهای معرفی شده برای کمپین های مختلف خود و پیشنهاد برای مراحل بعدی، نتایج تجزیه و تحلیل را مرور کنید.

برای هدف گیری مجدد و افزایش نرخ تبدیل، کمپین های آنلاین را همیشه به روز نگه دارید.

مارک تجاری

مارک تجاری
مارک تجاری

منظور ما از نام تجاری داشتن، فقط داشتن یک آرم منحصر به فرد و استفاده از رنگ ها و قلم های خاص نیست.  در واقع، مارک تجاری به معنای شناخته شدن شما در بین مخاطبان است.  محصولات و خدمات شما باید به دلیل یک یا چند ویژگی منحصر به فرد در ذهن مخاطب باقی بماند و احساس خاصی را در مخاطب ایجاد کند.  با تکنیک های امروزی ناشی از نام تجاری شخصی آشنا شوید (به دست آورید و کسب کنید).

برای دستیابی به این هدف، مشاوران دیجیتال مارکتینگ باید نکاتی را رعایت کنند.  این نکات عبارتند از:

  • اهداف برند: برای تولید هر محصول یا خدمات باید دلیل خاصی داشته باشید.
  • مخاطبان هدف: شما باید بدانید که مشتریان بالقوه شما چه کسانی خواهند بود. این افراد را براساس رفتارشان در فضای مجازی بشناسید.
  • رقبا و بازار هدف خود را بشناسید: شما باید بدانید که کدام افراد یا مارک ها در زمینه کاری شما بیشتر موفق هستند. دلیل موفقیت آن ها را بیابید و براساس این اطلاعات، دیدگاه خود را تغییر دهید.
  • نقطه فروش منحصر به فرد: شما باید بدانید که چه چیزی محصولات، خدمات و نام تجاری شما را منحصر به فرد می کند.
  • صدای برند: انتخاب لحنی موثر و متناسب با سلیقه مشتریان، هدفی بسیار مهم است. شما باید از این لحن در همه سیستم عامل ها استفاده کنید و با آن آشنا شوید.

رعایت این نکات توسط شما و همچنین مشاوران دیجیتال مارکتینگ، منجر به تولید استراتژی های اثر گذار برای تجارت شما خواهد شد.  به این ترتیب برند شما بهتر شناخته می شود.  مشتریان وفادار بیشتری کسب خواهید کرد  و در نهایت طرفداران بیشتری خواهید داشت.

برنامه ریزی محتوا

برنامه ریزی محتوا
برنامه ریزی محتوا

برای شروع، مشاور دیجیتال مارکتینگ شما باید تقویم محتوایی را برای تمام محتوای متن کسب و کار شما ایجاد کند.

این تقویم براساس استراتژی های محتوای شما تنظیم شده است.  محتوای این تقویم براساس تجربیات قبلی برند شما می باشد.  نرم افزارهای مختلفی از جمله Trello ، Asana ،  Airtable یا Excel در تدوین این تقویم محتوایی همیشه در دسترس هستند.

این تقویم محتوایی شامل اطلاعاتی از جمله:

  • محتوای تولید شده
  • عنوان و زیرنویس های آن
  • زمان تولید و زمان انتشار
  • محل انتشار
  • شخص یا افرادی که محتوا را تولید می کنند.
  • زمان به روز رسانی؛ می باشد.

مشاوران دیجیتال مارکتینگ آنلاین با بررسی گردش کار در این تقویم ها به سوالات زیر در مورد استراتژی های محتوای شما پاسخ خواهند داد.

  • مخاطبان شما برای این محتوا چه کسانی هستند؟
  • این محتوا قرار است که چه محتوا یا مشکلی را برای مخاطبان شما حل کند؟
  • چگونه می توانید محصولات و خدمات خود را از طریق این محتوا از رقابت متمایز کنید؟
  • چه نوع محتوایی برای اهداف کوتاه مدت شما در فضای دیجیتال مناسب است؟
  • کدام کانال در فضای دیجیتال برای نوع محتوای تولید شده مناسب است؟
  • چگونه می توانید از منابع انسانی موجود در تجارت خود برای تولید محتوای مرتبط استفاده کنید؟

پاسخ به این پرسش ها، استراتژی محتوای مناسبی را برای دستیابی به اهداف تعیین شده توسط تیم شما تولید می کند.

مدیریت پروژه

مدیریت پروژه
مدیریت پروژه

برای مدیریت یک پروژه، شما باید از ترکیبی از مهارت ها، تکنیک ها و دانش های مختلف برای همکاری در جهت رسیدن به هدف مورد نظر استفاده کنید.

مهم نیست که یک مشاور دیجیتال مارکتینگ را از داخل نمونه کارها انتخاب کنید یا آن ها را به یک متخصص خارجی ارجاع دهید.  با این حال، این فرد باید بتواند این مهارت ها را ترکیب کند و همچنین بتواند پروژه خود را به موقع تحویل دهد.

داستان سازی

با ایجاد ارتباط عاطفی با مشتریان خود می توانید اعتماد آن ها را جلب کنید.  داشتن یک داستان خاص برای برند شما به شما کمک می کند تا آن ارتباط عاطفی را ایجاد کنید.  قطعاً شنیدن مزایای محصولات در قالب داستان برای مخاطبان جذابیت بیشتری خواهد داشت و به شکل گیری بیشتر این رابطه کمک می کند.

  • برای تولید یک داستان تأثیرگذار جذاب و موثر برای برند خود، باید به جنبه های مهم و اساسی زیر توجه کنید.
  • هویت اصلی برند را بشناسید و یک داستان منحصر به فرد برای آن در نظر بگیرید.
  • دلیل اصلی شروع کار خود را به روشنی بیان کنید. این دلیل برای مخاطبان شما جذاب است.

چه چیزی مخاطبان هدف شما را متمایز می کند؟  این را در داستان خود ذکر کنید.

چه سبک و قالبی از محتوا در مخاطبان شما بیشترین تأثیر را دارد.

حرف آخر

امروزه کمتر کسی از ارزش فضای آنلاین بی اطلاع است و عمده ی مردم از اهمیت زیاد آن در تجارت و کسب و کار آگاهی دارند. اکثر کسب و کارها برای رونق تجارت خود به این فضا روی می آورند و فعالیت در دیجیتال مارکتینگ را یکی از اولویت های خود قرار می دهند.

در چنین فضایی پیداست که باید از متخصصین بهره برد. برای همین نیاز به مشاورین دیجیتال مارکتینگ بیشتر از همیشه حس می شود. لذا برای همکاری و بهره بردن از مزایای چنین افرادی می بایست از شغل آن ها اطلاعات کافی داشته باشیم و وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ را بشناسیم.

مقاله وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ، به شما کمک خواهد کرد تا با آگاهی به اهمیت موضوع، به این کار بپردازید تا قدم مثبتی در رونق بخشیدن به کسب و کار خود بردارید.

لینک کوتاه 

دیدگاهتان را بنویسید