ساخت فرم در وردپرس با افزونه WPForms + آموزش قدم به قدم

create form in wp aylinweb

فهرست مطالب

افزونه WPForms یک افزونه ساخت فرم در وردپرس بسیار پرکاربرد در سیستم مدیریت محتوای وردپرس می باشد که به عنوان ایجاد فرم در وردپرس
در سیستم وردپرس شناخته می شود. موارد بسیار زیاد پیش آمده که در سایت ثبت نام کرده و بعد از آن که در سایت مورد نظر یک فرم طولانی را می‌بینیم از انجام ثبت نام در آن سایت منصرف می شویم.

این موضوع به این معنا می باشد که زمانی که کاربران با یک فرم طولانی مواجه می‌شوند از پر کردن آن صرف نظر نموده و یا در پر کردن فرم مورد نظر دقت لازم را مبذول نمی کنند، چرا که اکثر کاربران فرصت کافی و حوصله کافی را برای پر کردن یک فرم طولانی و طومار گونه را ندارند.

افزونه WPForms
ساخت فرم در وردپرس

در عین حال یک سری راه وجود دارد که می‌توان از طریق آن اطلاعات کامل از کاربران و بازدیدکنندگان یک سایت دریافت کرده و با استفاده از این تکنیک و مانع از منصرف شدن کاربران از ثبت نام در سایت شویم در چنین مواردی استفاده از افزونه ساخت فرم در وردپرس مانند افزونه WPForms می باشد. همچنین بهترین افزونه ساخت فرم تماس با ما در وردپرس هم محسوب میشه.

[toc]

ساخت فرم در وردپرس با WPForms

در واقع افزونه WPForms برای آنکه کاربر از ارائه اطلاعات و ثبت نام مصرف نگردد و انجام این کار خسته نشود فرم مورد نظر را به حالت چند مرحله درآورده و سپس در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا ثبت نام خود را انجام دهد. به عنوان مثال در ابتدای امر باید در مرحله اول با سرعت افزونه WPForms تنها اطلاعات که از کاربر دریافت میگردد نام و ایمیل کاربر باشد و در مرحله دوم اطلاعات تکمیلی بیشتری از کاربر دریافت می گردد.

همانطور که متوجه شدید وظیفه افزونه های فرم ساز چند مرحله ای در سیستم مدیریت محتوای وردپرس مانند افزونه WPForms خلاصه کردن فرم ثبت نام و یا هر فرم دیگری به صورت چند مرحله ای می باشد در واقع استفاده از افزونه وردپرس با افزونه های دیگر اینچنینی یک فرم کوتاه برای فعالیت مورد نظر در سایت طراحی می گردد و در طراحی آنها فرم ها یکی پس از دیگری در اختیار کاربر قرار گذاشته و اطلاعات مورد نظر از کاربر دریافت می گردد.

در ارتباط با این موضوع بهترین افزونه های رایگان موجود در مخزن وردپرس افزونه WPForms می باشد که در این زمینه اطلاعات بسیار مناسبی را در اختیار کاربران استفاده کننده قرار می‌دهد.

معرفی افزونه WPForms – ایجاد فرم در وردپرس

قطعا زمانی که ما از افزونه WPForms استفاده می کنیم نیاز خود را به استخدام طراح برای طراحی فرمهای مختلف در سیستم مدیریت محتوای وردپرس از بین برده ایم، چرا که با استفاده از این افزونه،  فرم های چند مرحله ای به حساب می‌آید و همچنین امکانات بسیار مناسبی در اختیار ما قرار می‌گیرد که می‌توان از این امکانات با کمترین میزان دانش فنی و برنامه نویسی نهایت استفاده را ببریم.

کار با افزونه چگونه است؟

در حالت کلی کار با افزونه WPForms بسیار آسان می باشد و تنها با قابلیت کشیدن و رها کردن می‌توان فرم های مختلف خود را طراحی کرده و از آنها در قسمت های مختلف سایت استفاده نماییم. با افزونه وردپرس این امکان به وجود می‌آید تا برای قسمت های مختلف سایت مانند فرم ثبت نام، فرم ثبت سفارش، فرم‌های پرداخت، فرم‌های چند مرحله‌ای، فرم تماس با ما، فرم عضویت در خبرنامه و غیره طراحی های بسیار زیبا و کاربردی انجام داده و از آنها نهایت استفاده را ببریم.

داشبورد افزونه WPForms

در حالت کلی باید بگویم که فرایند طراحی و به کارگیری این پروژه ها با استفاده از افزونه WPForms بسیار سریع انجام شده و تنها چند دقیقه از کاربر زمان می گیرد. با توجه به امکانات و قالب های از پیش طراحی شده که در افزونه WPForms وجود دارد این افزونه به عنوان اولین و بهترین انتخاب در زمینه فرم ساز های چند مرحله ای در سیستم مدیریت محتوای وردپرس شناخته می گردد.

این افزونه وردپرسی جذاب کاملاً شی گرا و رسپانسیو بوده و این امکان به وجود می‌آید تا تمامی فرم های طراحی شده در افزونه WPForms بر روی هر دستگاهی به بهترین نحو ممکن به نمایش در آید. همچنین طراحی افزونه WPForms به بهترین شکل بهینه سازی شده است و کمترین مقدار از منابع هاست و سرور را به خود اختصاص می دهد و با توجه به اینکه سرعت در زمینه سئو و بهینه سازی سایت بسیار مورد توجه میباشد افزونه وردپرس کمک شایانی در این زمینه به سایت وردپرسی شما خواهد کرد.

مهم ترین ویژگی ها و قابلیت های افزونه WPForms

افزونه WPForms به عنوان یکی از بهترین افزونه های چند مرحله ای در سیستم مدیریت محتوای وردپرس دارای یکسری قابلیت ها و امکانات مثبت می باشد که در ادامه به مهمترین آنها خواهیم پرداخت:

  • افزونه WPForms کاملاً شی گرا و واکنش گرا و یا در اصطلاح رسپانسیو می باشد
  • در این افزونه می توان از پروژه‌های مختلف که به صورت از پیش ساخته شده وجود دارند با قابلیت کشیدن و رها کردن نهایت استفاده را برد.
  • این افزونه قابلیت آپلود فایل ها را در فرم های مختلف داشته و همچنین با استفاده از این افزونه می توانید فرم های ثبت نام و فرم مختلف بسیار زیادی را برای سایت ایجاد نمود.
  • این افزونه قابلیت سفارشی سازی CAPTCHA راداشته و همچنین قابلیت ارسال پست به مهمان را دارا می باشد و می تواند در حالت آفلاین ارسال پست نماید.

آموزش ایحاد فرم در وردپرس با افزونه WPForms

درمرحله اول باید شما افزونه رو در وردپرس نصب فعال کنید، برای این کار به منوی افزونه ها » افزودن برید و در صفحه باز شده در کادر جستجو عبارت “WPForms ” رو وارد کنید و بعد از جستجو، افزونه را نصب و فعال کنید.(از آموزش نصب افزونه وردپرس هم میتونید کمک بگیرید.)

بعد از اینکه افزونه فعال شد، صفحه ای به صورت خودکار باز میشه که همون صفحه خوش آمدگویی افزونه محسوب میشه و در این صفحه یک ویدئو + 2 دکمه وجود داره که میتونید برای شروع ویدئو رو مشاهده کنید و در غیر این صورت میتونید شروع به ساخت فرم نمایید.

خوش آمدگویی WPForms
صفحه اولیه نصب و فعال سازی WPForms

در این صفحه می توانید بر روی دکمه “Create Your First Form” کلیک کنید تا ساخت فرم در وردپرس رو شروع کنید و یا می توانید در داشبورد وردپرس به مسیر WPForms » Add New برید و برای ایجاد فرم در وردپرس اقدام کنید.

اضافه کردن فرم
ایجاد فرم در وردپرس

سپس فرم ساز افزونه همانند شکل زیر باز میشود و میتوانید تنظیمات مربوطه رو انجام بدید.

ساخت فرم در وردپرس
اولین مرحله ساخت فرم
  1. در اولین قدم یک نام برای فرم خود انتخاب کنید (سعی کنید یک نام مربوط انتخاب کنید تا در آینده بتوانید فرم های ساخته شده رو تشخیص بدید)
  2. روی گزینه Simple Contact Form کلیک کنید (البته اگر میخواهید یک فرم تماس با ما ساده براتون خودکار ایجاد بشه)
  3. اگر هم میخواهید که یک فرم رو از اول خودتون بسازی بر روی دکمه Blank Form کلیک کنید تا یک صفحه خالی برای شما ظاهر بشه و فرم مدنظر خودتون رو بسازید.
فرم تماس با ما
ساخت فرم در وردپرس

برای مثال من بر روی دکمه Simple Contact Form کلیک کردم وافزونه یک فرم ساده تماس با ما رو برای من آورد که از قبل طراحی شده و من میتونم از این فرم استفاده کنیم.

ویرایش فیلدها

اگر رو هر فیلد در سمت راست کلیک کنید میتوانید به تنظیمات فیلد دسترسی داشته باشید و پیکربندی خودتون رو روی فیلد ها اعمال کنید و برای تغییر ترتیب فیلد ها میتوانید با موس به جای مورد نظر بکشید.

  • گزینه Lable : این گزینه همون برچسب و یا نام کلمه نمایشی در بالای فیلد محسوب میشه که باید یک نام فارسی و با معنی برای این بخشها انتخاب کنید.
  • گزینه Format : این گزینه دارای 3 تنظیم هست که میتوانید نام و نام خانوادگی رو نمایش دهید یا نام خالی و یا نام خانوادگی و سپس نام، به سلیقه خودتون بستگی داره کدوم گزینه رو انتخاب کنید.
  • گزینه Required : اگر میخواهید یک فیلد رو مهم کنید، یعنی کاربر حتما باید این فیلد رو پر کند تا بتواند فرم رو ارسال کند.
  • گزینه Advanced Options : این گزینه مربوط به تنظیمات پیشرفته است که در این بخش تنظیماتی مربوط به اندازه، رنگ و فونت و… قرار میگرید و میتوانید باز هم این بخش ها رو تنظیم کنید.

اضافه کردن فیلد جدید به فرم

برای اضافه کردن فیلد جدید به فرم براحتی میتوانید برای گزینه Add Field کلیک کنید و در صفحه ای که باز میشود بر روی هر فیلد که خواستید کلیک کنید و با موس به محل مورد نظر در سمت راست بکشید و موس رو رها کنید.

اضافه کردن فیلد
افزودن فیلد جدید به فرم در وردپرس

الیته افزونه Wpforms دارای نسخه رایگان و نسخه پرو هست و توی نسخه رایگان برخی از فرم ها و فیلدهای حرفه ای و پیشرفته قابل دسترس نیست و برای برداشتن محدودیت ها باید نسخه پرو رو خریداری کنید. ولی باز هم نسخه رایگان امکانات بسیار زیادی دارد و میتوانید بسیار کاربردی باشد.

۱ دیدگاه دربارهٔ «ساخت فرم در وردپرس با افزونه WPForms + آموزش قدم به قدم;

دیدگاهتان را بنویسید