الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلورر

الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلورر

فهرست مطالب

در این مقاله، می خواهیم در خصوص الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلورر و موار موبوط به آن، مطالب سودمندی را خدمتتان ارائه دهیم. لطفا تا انتهای این مطلب کاربردی،  ما را همراهی نمایید.

شما می توانید در زمینه تولید محتوا و مدیریت پیج اینستاگرام با ما تماس بگیرید.

09120647344

امروزه؛ هر چه بیشتر دیده شوید، به نفع شماست. یادگیری الگوریتم های اینستاگرام و راهیابی به اکسپلورر اینستاگرام یکی از راه هایی است که می توانید برای بیشتر دیده شدن از آن استفاده کنید که در ادامه این مقاله به بررسی الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلورر پرداخته ایم.

با پیشرفت اینترنت و فراگیر شدن شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام، کمتر کسی را پیدا می کنید که در یکی از این شبکه های اجتماعی فعال نباشد.

وجود مخاطب بسیار در شبکه های اجتماعی یکی از مزیت های این شبکه های اجتماعی است، کسب و کار ها و افرادی که به دنبال موفقیت در این شبکه ها هستند، ابتدا باید بدانند که هر چه بیشتر دیده شوند، به نفع آن هاست.

در شبکه اجتماعی اینستاگرام، یکی از مکان هایی که می تواند بازدید و ترافیک ورودی زیادی را برای شما به وجود بیاورد، بخش اکسپلورر اینستاگرام است.

در ادامه مبحث الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلورر، مطالبی را تحت پرسش و پاسخ برایتان بازگو می کنیم تا بیشتر با موضوع این مقاله آشنا شوید.

لطفا تا انتها، با ما باشید.

آن چه در نوشتار الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلورر، مورد ارزیابی قرار می گیرد:

اکسپلورر چیست؟

ورود به اکسپلورر اینستاگرام، چه مزایایی دارد؟

محتوای بخش اکسپلورر، چگونه انتخاب می شود؟

نکاتی برای راهیابی به اکسپلورر اینستاگرام

سئوال های متداول در خصوص الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلورر

چگونه متوجه شویم که پست هایمان به اکسپلورر راه پیدا کرده است؟

تقلب نکنید و از راه صحیح پیشرفت کنید.

رفتن به اکسپلورر زیاد هم سخت نیست!

از یک کارشناس یا یک تیم کمک بگیرید.

سخن پایانی

بهتر است قبل مطالعه این مقاله، مقاله الگوریتم پست گذاشتن در اینستاگرام را مطالعه نمایید.

اکسپلورر چیست؟

اکسپلورر چیست؟
اکسپلورر چیست؟

بخش اکسپلورر اینستاگرام در واقع همان بخش ذره بین پایین صفحه نرم افزار است که در این بخش با توجه به معیارهای مشخصی، پست هایی از کاربران سراسر جهان برای شما نمایش داده می شود.

این پست ها از همه کاربران سراسر جهان است نه فقط فالورهای شما. همان طور که گفتیم، این پست ها با توجه به معیارهای مشخصی نمایش داده می شود.

الگوریتم های اینستاگرام با توجه به مواردی مثل:

  • هشتگ های جست و جو شده
  • کاربران دنبال شده
  • سلیقه کاربرانی که دنبال می کنید
  • پست های لایک شده
  • و…

سلیقه شما را شناسایی می کند و در بخش اکسپلورر برای شما پست هایی با موضوعاتی که علاقه دارید، نشان می دهد.

روزانه بیش از 200 میلیون حساب کاربری بخش اکسپلور را کنترل می کنند

طبق آمار، روزانه بیش از 200 میلیون حساب کاربری بخش اکسپلور را کنترل می کنند! این بخش یکی از بخش های جذاب برای کاربران اینستاگرام است.

اینستاگرام برای این بخش از الگوریتم های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین استفاده می کند تا بتواند علاقه های کاربر را شناسایی کند و پست هایی مطابق با سلیقه شما را نمایش دهد.

بخش اکسپلور دنیای تمام نشدنی است که هیچ وقت پایانی ندارد. پس مواظب تلف شدن وقتتان در اکسپلور اینستاگرام باشید.

به این نکته هم توجه کنید که مطالب موجود در اکسپلورر اینستاگرام هر شخصی با شخص دیگر متفاوت است و به نوعی می توان از همین محتواهای موجود در اکسپلورر اینستاگرام هر شخصی به علاقه مندی های آن شخص پی برد.

ورود به اکسپلورر اینستاگرام، چه مزایایی دارد؟

ورود به اکسپلورر اینستاگرام، چه مزایایی دارد؟
ورود به اکسپلورر اینستاگرام، چه مزایایی دارد؟

همان طور که گفتیم، روزانه تعداد زیادی حساب کاربری بخش اکسپلور اینستاگرام را ساعت های زیادی چک می کنند. بسیاری از پیج های فعال در اینستاگرام، آرزوی راهیابی به اکسپلورر اینستاگرام را دارند!

راهیابی به اکسپلور اینستاگرام باعث می شود تا محتوای شما توسط کاربران زیادی دیده شود و اگر شما موارد مربوط به تولید محتوای صحیح و برخی موارد دیجیتال مارکتینگ را در پیج خود رعایت کرده باشید، می توانید از طریق اکسپلورر تعداد زیادی مخاطب فعال جدید جذب کنید.

اگر تا به حال تجربه راهیابی به اکسپلورر اینستاگرام را داشته باشید، بهتر می توانید مطالب این مقاله را درک کنید.

اگر یک کسب و کار در اینستاگرام دارید، راهیابی به اکسپلورر اینستاگرام به معنی دسترسی به مشتری های نامحدود است. اما زمانی که شما هنوز به اکسپلورر دسترسی پیدا نکردید، فقط تعداد محدودی مشتری دارید.

همچنین دیده شدن برند شما در اکسپلورر اینستاگرام توسط کاربران زیاد باعث می شود تا برند و نام کسب و کار شما در ذهن آن ها جا باز کند و همین امر باعث برند سازی کسب و کار شما می شود.

توصیه میکنیم آموزش اینستاگرام مارکتینگ را مشاهده نمایید.

افزایش میزان مشارکت و CTA

اگر بتوانید محتوایی مناسب و جذاب تولید کنید، لایک و کامنت بیشتری از طرف کاربران دریافت می کنید و همین امر باعث افزایش میزان مشارکت کاربران و تعامل با کاربران می شود.

و در آخر این نکته را فراموش نکنید که محتوای شما که در اکسپلورر افراد نمایش داده می شود، به این معنی است که آن افراد به موضوع محتوای شما علاقه دارند و شما با تعداد زیادی مخاطب علاقه مند به موضوع طرف هستید.

و قاعدتا درصد موفقیت و میزان مشارکت افراد علاقه مند بیشتر از سایر افراد است، فرق تبلیغات و رفتن به اکسپلورر در همین است.

پیشنهاد می کنیم از پست الگوریتم استوری اینستاگرام دیدن کنید.

محتوای بخش اکسپلورر، چگونه انتخاب می شود؟

محتوای بخش اکسپلورر، چگونه انتخاب می شود؟
محتوای بخش اکسپلورر، چگونه انتخاب می شود؟

اینستاگرام هنوز به طور مشخص فاش نکرده است که الگوریتم بخش اینستاگرامش چگونه کار می کند، اما از شواهد و موارد موجود، تا حدودی نحوه کار این الگوریتم معلوم است.

در ادامه برخی از مواردی آورده شده است که اینستاگرام با توجه به این موارد، محتوای بخش اکسپلورر را انتخاب می کند:

  • نمایش محتوایی که افراد زیادی به آن علاقه مند هستند.
  • نمایش محتوایی که هر کاربر با آن در ارتباط است، به طور مثال ممکن است شما تعدادی صفحه در مورد گیاهان را دنبال کنید و پست هایی با موضوع گیاهان را مشاهده کنید یا لایک کنید. (این مورد برای هر فرد متناسب با سلیقه اش متفاوت است)
  • نمایش محتوایی که دوستانتان به آن علاقه دارند یا صفحه هایی که فالو کرده اید.
  • نمایش محتوایی هم موضوع با پست هایی که ذخیره کرده اید.
  • و …

این موارد همیشه صحیح نیست و ممکن است در برخی موارد تغییر کند

اما این موارد همیشه صحیح نیست و ممکن است در برخی موارد تغییر کند و این که به دست آوردن علایق شخصی هر فرد با توجه به این موارد و توسط هوش مصنوعی، نیاز به حجم زیادی از داده ها و اطلاعات شما دارد.

یعنی هر چه شما بیشتر در اینستاگرام فعالیت کنید، هوش مصنوعی اینستاگرام در مورد شما موضوعات بیشتری یاد می گیرد و پیشنهادهایی که در بخش اکسپلورر نمایش می دهد، نزدیک تر به علاقه شماست.

شما حتی می توانید به صورت دستی این الگوریتم را دست کاری کنید و به اینستاگرام کمک کنید تا مطالبی که دوست دارید را در اکسپلورر نمایش دهد.

به این صورت که در صفحه اکسپلورر از هر موضوعی که به آن علاقه ندارید، یک پست را انتخاب و روی سه نقطه بالای پست کلیک کنید و بعد گزینه See Fewer Posts Like This را انتخاب کنید. در این صورت پیام Show Fewer Posts Like This From Now on به شما نمایش داده می شود و پست های با این موضوع دیگر در اکسپلورر شما نمایش داده نمی شود.

یا این که می توانید پست مورد نظر را انتخاب و باز کنید و بعد از باز کردن پست سه نقطه بالای پست را انتخاب و گزینه Not Interested را انتخاب کنید، در این صورت به تدریج پست هایی با این موضوع برای شما دیگر نمایش داده نمی شوند.

نکاتی برای راهیابی به اکسپلورر اینستاگرام

نکاتی برای راهیابی به اکسپلورر اینستاگرام
نکاتی برای راهیابی به اکسپلورر اینستاگرام

از لحظه ای که در پیجتان یک پست منتشر می کنید، بررسی الگوریتم های اینستاگرام شروع می شود. پس اگر می خواهید محتوای شما به اکسپلور راه پیدا کند، بهتر است موارد زیر را رعایت کنید و از همان لحظات اولیه پیگیر محتوایتان باشید.

با مخاطب و فالورهایتان تعامل داشته باشید

با مخاطب و فالورهایتان تعامل داشته باشید
با مخاطب و فالورهایتان تعامل داشته باشید

تعامل با مخاطبین، هم برای راهیابی به اکسپلور و هم برای رشد پیج و کسب و کار شما؛ زمانی که شما با مخاطب هایتان تعامل دارید، می توانید نیازها و شرایط آن ها را بهتر درک کنید و محتوای مفید و جذابی برای مخاطب هایتان تولید کنید.

زمانی هم که یک مطلب توسط تعداد زیادی از افراد پیج شما لایک شود و کاربران به این مطلب علاقه زیادی نشان دهند، طبق الگوریتم های اینستاگرام احتمال انتشار آن مطلب در اکسپلورر بیشتر می شود.

برای افزایش تعامل نیز می توانید زمان طراحی محتوا به این فکر کنید که بهتر است از مخاطب هایتان سئوال بپرسید یا صرفا محتوای جذاب تولید کنید و یا حتی می توانید چالش و جایزه برای افراد فعال در نظر بگیرید تا کاربران تشویق به افزایش تعامل و مشارکت شوند.

استفاده از هشتک و لوکیشن

استفاده از هشتک و لوکیشن
استفاده از هشتک و لوکیشن

یکی از راه های ساده برای افزایش بازدید محتوای شما ،استفاده از هشتک ها در پست است، افراد زیادی با استفاده از هشتک ها به محتوای شما می رسند.

هشتک ها شبانه روزی کار می کنند و مربوط به ساعت خاصی نیستند اما باید بدانید استفاده از هشتک ها هم اصولی دارد که بهتر است آن ها را رعایت کنید.

به طور مثال استفاده از هشتک های زیاد، هشتک های غیر مرتبط، هشتک های تکراری و … کار اشتباهی است و اصولا توصیه نمی شود. زیرا این کار باعث می شود که میزان اعتماد و ارزش برند شما نزد فالوورها و سایر کاربران کاهش پیدا کند.

استفاده از لوکیشن در مطالب هم مثل استفاده از هشتک است. با این تفاوت که فقط این نکته را به یاد داشته باشید که لوکیشنی که انتخاب می کنید، مربوط به پست و محتوای آن باشد.

و ذکر این نکته هم ضروری است که کسانی که لوکیشن مطالب خودشان را اکسپلورر انتخاب می کنند، به این معنی نیست که پست آن ها در اکسپلورر اینستاگرام نمایش داده می شود!

محتوای جذاب تولید کنید

محتوای جذاب تولید کنید
محتوای جذاب تولید کنید

همان طور که در ابتدای مقاله الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلورر گفته شد، شانس راهیابی محتواهایی که توسط افراد زیادی پسندیده شده اند، بیشتر از سایر محتواها می باشد.

شما هم باید کاربران پیجتان را بشناسید و محتوایی تولید کنید که مطابق میل و سلیقه آن ها است، برای این منظور شما باید در ابتدا به شناخت از مخاطب هایتان برسید.

علایق آن ها را مشخص کنید، لحن و سبک نوشته ی مورد نیاز خودتان را پیدا کنید، سبک پست ها و گرافیک و … همه عواملی هستند که شما باید آن ها را مشخص کنید تا بتوانید محتوایی جذاب و مفید تولید کنید.

بهترین زمان را برای انتشار محتوا انتخاب کنید

بهترین زمان را برای انتشار محتوا انتخاب کنید
بهترین زمان را برای انتشار محتوا انتخاب کنید

زمان درست انتشار محتوا یکی دیگر از عوامل مهم است. در برخی ساعات روز میزان تعامل و تعداد افراد آنلاین در پیجتان بیشتر از بقیه ساعات است و همین ساعات، بهترین ساعت ها برای انتشار محتوا است.

زیرا تعداد بیشتری از افراد آنلاین هستند و در زمان انتشار محتوا، تعداد لایک و بازدید و کامنت های محتوایتان بیشتر می شود و به صورت کلی، تعامل پست شما بالا می رود و می توانید خیلی راحت به اکسپلورر راه پیدا کنید.

پس لازم است تا با استفاده از ابزارهای آنالیز پیج اینستاگرام، بهترین ساعت برای انتشار مطلب را مشخص کنید.

استفاده از کاور و داشتن قالب گرافیکی

استفاده از کاور و داشتن قالب گرافیکی
استفاده از کاور و داشتن قالب گرافیکی

شما برای انتشار مطالب در اینستاگرام باید قالب گرافیکی متناسب با کسب و کارتان را داشته باشید. این قالب گرافیکی بسیار مهم است و باید یک سری ویژگی هایی داشته باشد. زیرا کاربر به محض ورود به پیج شما با این قالب روبه رو می شود.

برای طراحی قالب گرافیکی، اگر خودتان به یکی از نرم افزارهای گرافیکی مسلط هستید و توانایی تولید قالب را دارید، می توانید شروع به طراحی کنید. اما اگر توانایی این کار را ندارید، افراد زیادی تحت عنوان گرافیست می توانند متناسب با نیاز شما این کار را برایتان انجام بدهند.

برای ویدئوهایی که می خواهید در پیجتان بارگزاری کنید، بهتر است کاور هم طراحی کنید. استفاده از کاور برای ویدئوها باعث زیبایی کلی پیج و افزایش بازدید ویدئوها می شود.

طراحی قالب و کاور نیز اصولی دارد که باید آن ها را رعایت کنید تا بتوانید بهترین تاثیر و بازخورد را دریافت کنید.

سئوال های متداول در خصوص الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلورر

سئوال های متداول در خصوص الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلورر
سئوال های متداول در خصوص الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلورر

برخی از افراد سئوال می پرسند که آیا مطالب پیج هایی که قفل هستند نیز به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا می کند؟

جواب، مثبت است. زیرا الگوریتم اینستاگرام به این صورت است که پست هایی که تعامل و بازدید بیشتری دارند را به اکسپلورر می برد و اگر شما یک پیج خصوصی دارید که این موارد را دارد، پس احتمال دارد که پست های شما هم به اکسپلورر راه پیدا کند.

آیا فقط پست پیج های بیزینسی و کریتو به اکسپلورر راه پیدا می کنند؟

خیر؛ همان طور که گفتیم، راهیابی به اکسپلورر اینستاگرام ربطی به نوع پیج ندارد و تغییر حالت پیج به بیزینسی یا کریتو فقط به خاطر امکانات بیشتری است که اینستاگرام در اختیار ما می گذارد.

آیا احتمال دارد که بعد از چند وقت، پست ما از اکسپلورر اینستاگرام حذف شود؟

بله؛ اگر تست کرده باشید، با هر بار رفرش، صفحه اکسپلورر اینستاگرام مطالب مختلفی در آن نمایش داده می شود.

پست های شما هم که به اکسپلورر می روند، برای افرادی نمایش داده می شوند و در صورت رفرش کردن صفحه یا باز و بسته کردن نرم افزار، پست شما دیگر برای آن فرد نمایش داده نمی شود.

به صورت کلی؛ قانون خاصی برای زمان حضور در اکسپلورر وجود ندارد و شما باید هدفتان حضور همیشگی در اکسپلورر باشد، نه فقط تمرکز روی یک پست و مطلب خاص.

چگونه متوجه شویم که پست هایمان به اکسپلورر راه پیدا کرده است؟

چگونه متوجه شویم که پست هایمان به اکسپلورر راه پیدا کرده است؟
چگونه متوجه شویم که پست هایمان به اکسپلورر راه پیدا کرده است؟

روش هایی برای این کار وجود دارد. روش اول بررسی لایک و کامنت و بازدیدهای پست ها است که روش خیلی دقیقی نیست، اما می توانید در مواقع ضروری از این روش استفاده کنید.

اصولا پست هایی که به اکسپلورر راه پیدا می کنند، بسته به زمان نمایش آن ها در اکسپلور تعداد بازدید و لایک بیشتری نسبت به سایر پست ها دارند.

اگر شما تازه شروع به فعالیت برای راهیابی به اکسپلور کرده اید و متوجه می شوید که یکی از پست های شما نسبت به بقیه پست ها لایک و بازدید بیشتری دارد، احتمال این که آن پست شما به اکسپلور رفته باشد، زیاد است.

اما روش دوم، روش دقیق تری است که خود اینستاگرام به ما اطلاع می دهد. برای این مورد باید شما پیچ خودتان را به یکی از حالت های کریتو یا بیزینسی تغییر بدهید تا به آماری که اینستاگرام از فعالیت های شما می دهد، دسترسی داشته باشید.

بعد از تغییر حالت پیج، زیر هر کدام از پست هایتان گزینه view insights را مشاهده می کنید.

بعد از تغییر حالت پیج، زیر هر کدام از پست هایتان گزینه view insights را مشاهده می کنید. در این گزینه آمار دقیق هر پست شما نمایش داده می شود.

اگر بعد از انتخاب این گزینه، همان صفحه را به بالا بکشید، با آمار بیشتری روبه رو می شوید که در قسمت From explore می توانید آمار دقیق ورودی ها از طریق اکسپلورر را مشاهده کنید.

همچنین علاوه بر این آمار شما می توانید:

  • آمار بازدید
  • تعداد ورودی به پروفایل از طریق این پست
  • میزان بازدید ازطریق صفحه اصلی اینستاگرام
  • و …

را مشاهده کنید. قاعدتا بهره گیری از این آمار به شما در مدیریت پیج اینستاگرامتان کمک زیادی می کند.

تقلب نکنید و از راه صحیح پیشرفت کنید

تقلب نکنید و از راه صحیح پیشرفت کنید
تقلب نکنید و از راه صحیح پیشرفت کنید

درست است که پیشرفت کردن از راه صحیح، سخت تر و طولانی تر است، اما همیشگی و ثابت است. متاسفانه برخی کسب و کارها و افراد در اینستاگرام سعی می کنند تا با دور زدن الگوریتم های اینستاگرام و تقلب و … پیشرفت سریعی داشته باشند.

اما الگوریتم های اینستاگرام این موارد را شناسایی می کنند. مواردی مثل استفاده از لایک و فالوورهای فیک و یا خرید و فروش فالوور و …

این موارد شاید در کوتاه مدت پیشرفت خوبی داشته باشند و جواب بدهند. اما در بلند مدت بیشتر به ضرر کسب و کار و پیج شماست.

الگوریتم های اینستاگرام مثل سایر شبکه های اجتماعی هر روز پیشرفت می کنند و توانایی شناسایی این موارد را هم دارند. پس بهتر است که از ابتدا به صورت اصولی و صحیح بر روی تولید محتوای جذاب و هدفدار کار کنید تا این که بعد از مدتی، اینستاگرام پیج شما را ببندد و کسب و کار و اعتبار شما خراب شود.

رفتن به اکسپلورر زیاد هم سخت نیست!

رفتن به اکسپلورر زیاد هم سخت نیست!
رفتن به اکسپلورر زیاد هم سخت نیست!

شاید در هنگام مطالعه مقاله الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلورر یا سایر مقاله های مشابه به این فکر کنید که رفتن به اکسپلورر اینستاگرام کار سختی است و کلا از رفتن به اکسپلورر ناامید شوید.

اما اگر شما از ابتدا به صورت اصولی و با برنامه در اینستاگرام شروع به فعالیت کرده باشید و برای کسب و کار و پیج خودتان برنامه و هدف داشته باشید.

در این صورت تقریبا نصف راه را پیموده اید و برای رفتن به اکسپلورر فقط باید یک سری اصول و قوانین مربوط به الگوریتم های اینستاگرام را رعایت کنید.

اما خیلی هم رفتن به اکسپلورر را ساده نگیرید و با برنامه جلو بروید. اگر چند بار شکست خوردید، از شکست هایتان درس بگیرید و به دنبال علت شکست باشید تا در موارد بعدی دچار اشتباه مجدد نشوید.

از یک کارشناس یا یک تیم کمک بگیرید

از یک کارشناس یا یک تیم کمک بگیرید
از یک کارشناس یا یک تیم کمک بگیرید

اگر برای شما سخت است که موارد فوق را در پیج اینستاگرامتان رعایت کنید، یا زمان کافی برای مدیریت پیجتان را ندارید و یا در موضوعی به مشکل خورده اید، بهترین راه کمک گرفتن از یک کارشناس متخصص و یا سپردن کارهای پیج به یک تیم برای مدیریت اینستاگرامتان است.

کارشناس ها به صورت های مختلفی به شما خدمات ارائه می کنند و می توانید از خدمات آن ها استفاده کنید. تیم های مدیریت اینستاگرام نیز خدمات زیادی را ارائه می دهند.

شما باید ابتدا با جست و جو در اینترنت، این تیم ها را شناسایی کنید و با توجه به نیاز خودتان با مدیر تیم، خدمات مورد نیازتان را در میان بگذارید و بعد از توافقات اولیه می توانید کارهای پیچ اینستاگرامتان را به این تیم ها محول کنید.

این تیم ها خدمات مختلفی مثل: تولید محتوا، مشاوره، افزایش فالوور، ادمین اختصاصی، و … را ارائه می کنند. اما باید توجه داشته باشید که سطح کیفیت هر تیم متفاوت است و شما باید با تحقیق به بهترین تیم اینستاگرام برسید.

کسب و کارها می توانند با توجه به نیازهایشان از خدمات این تیم ها استفاده کنند. یکی از این شرکت ها وب سایت آیلین وب است که خدمات تولید محتوا و مدیریت پیج اینستاگرام و … را ارائه می دهد و طبق تحقیقات و بررسی های ما جزو بهترین های این حوزه محسوب می شود.

سخن پایانی

سخن پایانی
سخن پایانی

امروزه با توجه به افزایش کسب و کارها و صفحات مختلف در شبکه های اجتماعی، رقابت برای رسیدن به اکسلپورر اینستاگرام نسبت به قبل سخت تر شده است. اگر شما موارد ذکر شده در مبحث الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلورر را رعایت کنید، درصد احتمال راهیابی شما به اکسپلورر بیشتر می شود.

اما اگر موفق نشدید که به اکسپلورر راه پیدا کنید، نا امید نشوید و به یاد داشته باشید که همه افراد در اولین تلاش هایشان موفق نشده اند.

شما هم مجددا محتوا و روند کارتان برای رسیدن به اکسپلور را برسی کنید و اگر اشکالی در آن پیدا کردید، آن را رفع کنید و دوباره امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید