آموزش اینستاگرام مارکتینگ

آموزش اینستاگرام مارکتینگ

فهرست مطالب

در این مقاله می خواهیم آموزش اینستاگرام مارکتینگ را به زبان ساده برای شما توضیح دهیم. لطفا تا انتهای این مطلب کاربردی، همراه ما باشید.

اینستاگرام یک پلتفرم شبکه ی اجتماعی است که کاربران زیادی دارد و به واسطه آن فضای مناسبی برای فعالیت تجاری را برای کسب و کارها فراهم کرده است.

امروزه؛ روز به روز به مخاطبان اینستاگرام و برندهای بزرگ و کوچک و کسب و کارهایی که می خواهند در این فضا رقابت کنند، افزوده می شود.

اما باید بدانید که هیچ کدام از آن ها برای شروع فعالیت های مارکتینگ خود در اینستاگرام بدون کسب آگاهی از ماهیت و روش های مثبت اقدام نمی کنند. همه می دانند که دست زدن به یک کار جدید و شروع کردن یک پروسه کاری و تجاری بدون کسب علم کافی در آن زمینه اشتباه محض است. لذا بحث آموزش اینستاگرام مارکتینگ، این روزها بسیار داغ است.

مقاله آموزش اینستاگرام مارکتینگ، به منظور آشنایی شما با این حوزه نگاشته شده است که توصیه می کنیم آن را به دقت و تا انتها دنبال کنید.

آن چه در نوشتار آموزش اینستاگرام مارکتینگ، مورد ارزیابی قرار می گیرد:
  1. مفهوم مارکتینگ چیست؟
  2. درباره اینستاگرام چه می دانید؟
  3. اینستاگرام مارکتینگ چیست؟
  4. اهمیت اینستاگرام مارکتینگ
  5. ابزارهای اینستاگرام کدامند؟
  6. روش های کسب درآمد از اینستاگرام را بیان نمایید.
  7. روش‌های تبلیغات اینستاگرام
  8. افزایش بازدید از محتوای شما به چه چیزی بستگی دارد؟
  9. چند استراتژِی مهم
  10. افزایش فالوور در اینستاگرام
  11. جمع بندی

 

مفهوم مارکتینگ

مفهوم مارکتینگ
مفهوم مارکتینگ

ابتدا برای شروع آموزش اینستاگرام مارکتینگ باید با مفهوم مارکتینگ آگاه باشیم.

مارکتینگ به معنای بازاریابی است. بازاریابی به معنای ارزیابی نیازهای بازار هدف و تعیین نحوه ورود به بازار است. زیرا تا آنجا که به بازاریابی مربوط می شود، یک محصول می تواند به بازارهای مختلف تعلق داشته باشد.

وقتی برای اولین بار به کلمه بازاریابی فکر می کنید، ممکن است مفهوم فروش به ذهنتان برسد. فروش، بخشی از بازاریابی است. اما همه چیز را پوشش نمی دهد. برخی افراد بازاریابی را با تبلیغات اشتباه می گیرند. تبلیغات بخشی دیگر از بازاریابی است، اما باز هم همه را پوشش نمی دهد.

تعاریف زیادی از بازاریابی وجود دارد. ما در اینجا با تعاریف علمی سر و کار نداریم. اگر بازاریابی را به عنوان چتر نام تجاری در نظر بگیریم، موارد زیر، همه زیر این چتر خواهند بود.

بازاریابی شامل موارد زیر است:

  • انتخاب نام تجاری باید بر روی بخش فروش بازار باشد.
  • جایگاه برند را در میان رقبا مشخص کنید.
  • مزیت رقابتی برند را از دید مشتری تعریف کنید.
  • در آخر، بررسی خواهید کرد که از چه رسانه ای برای ارتباط با مخاطبان برند استفاده کنید.

وقتی می خواهیم بازاریابی را شروع کنیم، ابتدا باید بخش های خاصی از بازار را برای شرکت در آن ها تعیین کنیم. اما ما همیشه مشکلات بزرگی با کارفرمایان داریم.

بیشتر افراد جامعه، مارک ما را می شناسند که خوب است. اما از این طریق، اول از همه، هزینه های بازاریابی را افزایش می دهیم که بسیاری از مارک ها توانایی پرداخت آن را ندارند.

بنابراین، برای شروع بازاریابی، باید مارک و صنعتی را که در آن واقع شده است، بشناسیم و منطقه ای از بازار را انتخاب کنیم که بتوانیم به راحتی در آن بفروشیم.

درباره اینستاگرام

درباره اینستاگرام
درباره اینستاگرام

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی مبتنی بر ارسال عکس و فیلم است. این بدان معنی است که برای ارسال مطلب در اینستاگرام، باید عکس یا فیلم داشته باشید.

اینستاگرام به کاربران اجازه می دهد تا عکس ها و فیلم های خود را در شبکه های اجتماعی دیگر مانند فیس بوک، توییتر، تامبلر، آمبا و اوکیرو به اشتراک بگذارند. کاربر همچنین می تواند از فیلترهای دیجیتال پیش فرض در اینستاگرام برای عکس ها و فیلم های خود استفاده کند.

اینستاگرام توسط کوین سیستروم و مایک کریگر تاسیس شد. کلمه اینستاگرام ترکیبی از کلمات Instant Camera و Telegram است که به معنای پیام رسانی فوری از طریق عکس ها و فیلم های گرفته شده توسط دوربین گوشی است.

اولین نسخه اینستاگرام در اکتبر 2010 منتشر شد. این شبکه اجتماعی، به سرعت در بین مخاطبان محبوب شد و تعداد کاربران آن تا ژوئن 2011 به بیش از 10 میلیون نفر و تا 16 دسامبر 2016 به 600 میلیون نفر رسید. طبق آخرین اعلامیه اینستاگرام، در حال حاضر بیش از 800 میلیون کاربر فعال، ماهانه در اینستاگرام فعال هستند.

اینستاگرام از طریق چهار نسخه اندروید، iOS، ویندوز و اینترنت در دسترس کاربران خود می باشد. در مقایسه با نسخه های Android و iOS، هر نسخه از Windows و Web محدودیت هایی دارد.

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟
اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

حال به نزدیک ترین نقطه برای شروع آموزش اینستاگرام مارکتینگ رسیدیم. اما بیایید کمی درباره مفهوم بازاریابی اینستاگرام حرف بزنیم.

بازاریابی اینستاگرام، یک فعالیت بازاریابی آنلاین است که در فضای اینستاگرام اجرا می شود. این روش بازاریابی در اینستاگرام به روش های مختلفی پیاده سازی می شود.

همان طور که می دانید، شبکه های اجتماعی بستر مناسبی برای تبلیغات آنلاین فراهم می کنند. اخیراً، بستر رسانه های اجتماعی دستخوش تغییرات زیادی شده است که این امر باعث شده است تا بستر اینستاگرام به یک بستر تبلیغاتی و بازاریابی محبوب تبدیل شود.

اما نکته مهم این است که اینستاگرام چیزی فراتر از محل قرارگیری عکس های شماست. با وجود داستان ها، برچسب ها، تبلیغات زنده و فیلم ها، اینستاگرام به یک بستر قدرتمند برای تجارت آنلاین و بازاریابی تبدیل شده است.

پیشنهاد می کنیم از پست دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام دیدن کنید.

اهمیت اینستاگرام مارکتینگ

اهمیت اینستاگرام مارکتینگ
اهمیت اینستاگرام مارکتینگ

در این قسمت از مقاله آموزش اینستاگرام مارکتینگ می خواهیم ببینیم تا چه چیزهایی به اهمیت آن افزوده است.

به موارد زیر دقت کنید:

داستان سرایی

داستان سرایی
داستان سرایی

مردم داستان دوست دارند. ما با افسانه ها بزرگ می شویم و پیچ و تاب اخبار افراد مشهور را دنبال می کنیم و گاهی در آن غرق می شویم. داستان ها تنها بخشی از زندگی بشر هستند و اینستاگرام، مرکز داستان های روزمره است. از منظر کسب و کار، گفتن یک داستان جالب راهی عالی برای ایجاد ارتباط عاطفی با مخاطب است.

ایجاد محتوای بصری، بهترین راه برای جلب مخاطبان و ارتباط با مشتریان بالقوه است. مشتریان می توانند اهداف بلند مدت بازاریابی شما باشند، نه یک رویکرد محصول محور. با توجه به این نکته، مهم است که احساسات و علایق افراد را در اینستاگرام دنبال کنید، فقط به تبلیغ محصولات خود توجه نکنید.

محتوای بصری یک امر ضروری برای بازاریابی

محتوای بصری یک امر ضروری برای بازاریابی
محتوای بصری یک امر ضروری برای بازاریابی

جذاب ترین عکس ها در اینترنت هستند و عکس های بسته 650٪ تعاملی تر از پست های متنی هستند. به همین دلیل، اینستاگرام بستر مناسبی برای جذب طرفداران شما و آماده سازی آن ها برای ماندن و بازگشت طولانی تر است. با استفاده از تصاویر موجود در اینستاگرام، می توانید به راحتی نظرات مشتریان را درک کرده و برنامه های دقیق تری را برای محصولات آینده در نظر بگیرید.

یک فضای خوب برای بررسی رقبا

یک فضای خوب برای بررسی رقبا
یک فضای خوب برای بررسی رقبا

ممکن است شما بازاریابی اینستاگرام انجام نداده باشید، اما رقبای شما این کار را می کنند. برای پیگیری رقبای خود، از اینستاگرام استفاده کنید. نحوه ارتباط آن ها با مشتریان و نحوه تبلیغات آن ها را بررسی کنید.

رقبا همچنین می توانند دیدگاه خوبی برای ایجاد تعاملات و محتوا به شما بدهند. ببینید آیا آن ها مسابقه برگزار می کنند یا از استراتژی خاصی در بازاریابی اینستاگرام استفاده می کنند. این به شما چشم انداز خوبی در جهت پیشبرد اهداف خود در اینستاگرام می دهد.

دسترسی به افراد زیاد

دسترسی به افراد زیاد
دسترسی به افراد زیاد

اینستاگرام هر ماه بیش از 700 میلیون کاربر دارد و مخاطبان زیادی را برای شما فراهم می کند. هنگام ارسال در اینستاگرام، هشتگ ها بهترین راه برای ارائه محتوا به افرادی هستند که آن را می خواهند. همچنین می توانید برای نتایج بهتر، بودجه ای برای تبلیغات اینستاگرام در نظر بگیرید.

فرصت خوبی برای ارتباط با جامعه

فرصت خوبی برای ارتباط با جامعه
فرصت خوبی برای ارتباط با جامعه

اینستاگرام در واقع میان همه شبکه های اجتماعی، درگیرترین شبکه است. در واقع، تعامل افراد با یک مارک خاص در اینستاگرام از سایر سیستم عامل ها بیشتر است که نشان می دهد، اینستاگرام محلی برای اشتراک محتوای نام تجاری بیش از سایر شبکه های اجتماعی مناسب است.

با تمرکز بر افرادی که علاقه مند به کار شما هستند، شروع کنید. شما می توانید یافته های این افراد را به فالوورهای خود بسپارید تا به طور هدفمند افراد علاقه مند به تجارت خود را جذب کرده و افزایش فالوور اینستاگرام را برای شما آسان کند.

همچنین می توانید برای شروع مکالمه و پیوستن به افرادی که به موضوع شما علاقه مند هستند، از هشتگ استفاده کنید. به یاد داشته باشید، جذب افراد به تنهایی به کار شما نمی آید، شما باید بتوانید با آن ها ارتباط برقرار کنید.

برای ایجاد این اتصال، می توانید از ربات دنبال کننده اینستاگرام نیز استفاده کنید و با ارسال مستقیم و استفاده از سیستم خودکار، با کاربرانی که مشتری آینده شما هستند، ارتباط برقرار کنید.

یادتان باشد که تعامل با افراد با روش های مناسب، مهمترین نکته در آموزش اینستاگرام مارکتینگ است و تعامل صحیح به فروش واقعی و کسب مشتری وفادارتبدیل می شود.

استفاده از بازخورد ها

استفاده از بازخورد ها
استفاده از بازخورد ها

به عنوان یک بازاریاب هوشمند، قطعاً بازخورد مربوط به نام تجاری خود را دنبال کرده و رقبای خود را بررسی خواهید کرد. اما آیا می دانید که رقبای شما در اینستاگرام چه می کنند و درباره برند شما چه می گویند؟

چه بخواهید و چه نخواهید، برند شما در اینستاگرام است. مردم همچنان در مورد محصول نظر می دهند و رقبای شما در مورد شما صحبت می کنند. نباید این بازخورد را نادیده بگیرید.

شما باید در این فضا ظاهر شوید و با مشتریان و خریدارانی که محصولات شما را خریداری کرده اند، ارتباط برقرار کنید و رقبا را از وجود خود آگاه کنید. یکی از مزایای مهم بازاریابی اینستاگرام، توجه به بازخورد و نظرات درباره برند و محصولات خود است.

ابزارهای اینستاگرام

ابزارهای اینستاگرام
ابزارهای اینستاگرام

افزایش محبوبیت چنین شبکه های اجتماعی منجر به در نظر گرفتن موارد مالی مانند تبلیغات شده است. به عنوان مثال، بازاریابی در اینستاگرام یک روش جدید و پردرآمد است و اکنون کاربران با پیگیری بالا نیز این روش را دنبال می کنند. علاوه بر این، شرکت های مختلف تولیدی، خدماتی و تجاری از این شبکه ها برای فروش محصولات خود استفاده می کنند.

خواه در صفحه ای که مربوط به شرکت آن ها باشد و یا در صفحه یکی از مشاهیر اینستاگرام، سفارش تبلیغ می دهند. اینستاگرام دارای ابزارهای مختلفی است که دربازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد.

برخی از ویژگی های آن شامل استوری ها، فیلم های زنده، هشتگ ها و … که بستری را برای بازاریابی آنلاین و تجارت فراهم می کنند، هستند. این ابزارها باید به درستی و عملی معرفی شوند تا بتوان از بازاریابی اینستاگرام به خوبی استفاده کرد.

برخی از این ابزارها را در مقاله آموزش اینستاگرام مارکتینگ برسی خواهیم کرد.

هشتگ

هشتگ
هشتگ

هشتگ یعنی (نوشتن متن بعد از #) که می توانند برای اهداف بازاریابی استفاده شوند. بنابراین، با توجه به سلیقه جست و جوی مخاطبان و راه اندازی کمپین های تبلیغاتی، باید هشتگ را به درستی انتخاب کرد و به عنوان یک مارک در اینستاگرام ثبت کرد. به عنوان مثال، اگر به دنبال موضوعاتی در زمینه ورزش هستید، برخی از هشتگ های معروف در آن زمینه شامل # فوتبال #ا ستوک # کفش_فوتبال # توپ و… هستند.

حال، فرض کنید شما می خواهید در بازاریابی اینستاگرام کار کنید. محصول خود را برای مخاطبان خود جذاب کنید و حتی با افرادی که شما را دنبال نمی کنند، تعامل کنید تا پست شما را ببینند. شما باید از هشتگ های مناسب در متن پیام خود استفاده کنید. برای انجام این کار، هشت نوع هشتگ وجود دارد. از جمله هشتگ های اجتماعی و مارک تجاری.

با هشتگ های مارک، پست های اینستاگرام شما اغلب توسط افرادی شناخته می شود که شما را می شناسند و به راحتی شما را پیدا می کنند. هشتگ های اجتماعی نیز توسط کاربران اینستاگرام ایجاد می شود تا بتوانند روی موضوعی تمرکز کنند و به راحتی آن را دنبال کنند.

30 هشتگ می تواند در اینستاگرام استفاده شود. اما نکته بازاریابی شما این است که از هشتگ های مارک و هشتگ های اجتماعی با هم استفاده کنید تا محبوبیت بیشتری در بین کاربران کسب کنید و مشتریان بتوانند شما را راحت تر پیدا کنند.

استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام
استوری اینستاگرام

این بخش به شما امکان می دهد تا مستقیماً با مخاطبان و کاربران خود ارتباط برقرار کنید. ویژگی این داستان ها این است که مدت طولانی فعال هستند و حذف نمی شوند.

داستان ها می توانند به شما کمک کنند تا مخاطبان و پیروان خود را افزایش دهید و بحث های تجاری شما همیشه پرمشغله شود. زیرا از طریق داستان ها، می توانید چیزهای زیادی را در درباره فالوور خود بفهمید.

ویدیوی زنده

ویدیوی زنده
ویدیوی زنده

اینستاگرام محلی است که ویدئوی زنده پخش می شود. همه می خواهند ویدیوی زنده را در شبکه های قابل دسترسی مانند اینستاگرام تماشا کنند. اینستاگرام اساساً مکانی برای بازدید از لحظات خاص است. اما اگر بتوانید به جای تصاویر، فیلم های با کیفیت بالا را در مورد محصولات خود به اشتراک بگذارید تا افراد زیادی را به خود جلب کرده و با خدمات خود آشنا شوید، تأثیر زیادی در شما خواهد داشت.

بیوگرافی

بیوگرافی
بیوگرافی

در زیر نام نمایه صفحه اینستاگرام هر شخص، می توانید متن را به عنوان بیوگرافی (bio)  بنویسید تا صفحه کسب و کار خود را بهتر بشناسانید. اگر هنگام نوشتن رزومه خود دقیق باشید و تعریف خوبی از خود و محصولاتی که ارائه می دهد داشته باشید، می توانید به موفقیت بازاریابی اینستاگرام نزدیک شوید.

برچسب های موقعیت مکانی در پست ها و استوری ها

برچسب های موقعیت مکانی در پست ها و استوری ها
برچسب های موقعیت مکانی در پست ها و استوری ها

اگر می خواهید مخاطبان، عکس ها یا فیلم های بارگذاری شده را بهتر بشناسند، می توانید از ابزار برچسب گذاری موقعیت مکانی استفاده کنید.

به این ترتیب با تعیین مکان آن در قسمت مکان، می توانید عکس ها و فیلم هایی را معرفی کنید که محصولات مربوط به یک مکان خاص جغرافیایی را تبلیغ می کنند. با این کار پیروان صفحه شما اعتماد بیشتری به شما پیدا می کنند و عکس ها و فیلم های شما را بهتر درک می کنند.

مخاطب گرامی شما در حال مشاهده پست آموزش اینستاگرام مارکتینگ هستید.

روش های کسب درآمد از اینستاگرام

روش های کسب درآمد از اینستاگرام
روش های کسب درآمد از اینستاگرام

برای آموزش اینستاگرام مارکتینگ لازم است بدانیم که برای کسب درآمد، چه بسترهایی در اینستاگرام فراهم است.

به نکات زیر توجه کنید:

تبلیغ در استوری

تبلیغ در استوری
تبلیغ در استوری

یکی از راه های کسب درآمد، دریافت تبلیغات از مارک های دیگر است. وقتی صفحه شما بازدید زیادی داشته باشد و بیشتر دنبال کنندگان صفحه شما واقعی باشند، مارک های شناخته شده از صفحه شما برای تبلیغ کار خود استفاده می کنند.

همچنین برای تبلیغ این مارک ها در قسمت داستان، پول دریافت خواهید کرد. سایر روش های تبلیغاتی، مانند تبلیغات پاپ آپ اینستاگرام و … نیز می توانند به شما کمک کنند تا سریعتر به اهداف خود برسید.

شما در حال مطالعه مقاله آموزش اینستاگرام مارکتینگ هستید.

پورسانت فروش محصولات

پورسانت فروش محصولات
پورسانت فروش محصولات

راه دیگر کسب درآمد، فروش آنلاین محصولات است. لازم به ذکر است که شما حتی می توانید با یکی از مارک های معروف که محصولات با کیفیت ارائه می دهند، کار کنید و از هر فروش کارمزد دریافت کنید.

برای این منظور شما به یک صفحه مرتبط با شغل مناسب نیاز دارید که باید بتواند با تولید محتوای مناسب، انتشار تصاویر با کیفیت بالا، انتشار فیلم های کوتاه محصول و سایر روش ها، فروش محصول را افزایش دهد و در نهایت کارمزد بیشتری دریافت کند.

مدیریت صفحات معروف مارک

مدیریت صفحات معروف مارک
مدیریت صفحات معروف مارک

در پشت هر صفحه بازدید شده، ناشر برای رسیدن به این مرحله زمان زیادی را صرف کرده است. برای داشتن صفحه خوب ابتدا باید بخش مدیریت خود را افزایش دهید. بسیاری از صفحات اینستاگرام وجود دارند که افراد در حوزه کاری، خود را ملزم به مدیریت صفحه و طراحی پست های اینستاگرام می کنند. بنابراین، بهترین زمان برای کسب درآمد در این زمینه را برای شما فراهم می کند.

البته توجه داشته باشید که چنین صفحاتی به دنبال افرادی می گردند که به طور حرفه ای صفحات خود را مدیریت می کنند. بنابراین وقتی مهارت های لازم را فرا گرفتید، این راه را دنبال کنید.

حال که با روش های کسب درآمد از اینستاگرام آشنا شدید، دعوت می کنیم تا برای آگاهی از چندین روش تبلیغاتی، ادامه مطلب آموزش اینستاگرام مارکتینگ را نیز مطالعه نمایید.

روش‌های تبلیغات اینستاگرام

روش‌های تبلیغات اینستاگرام
روش‌های تبلیغات اینستاگرام

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا

یکی از روش های محبوب بازاریابی اینستاگرام، تولید محتوا است. تبلیغات در فضای مجازی و فضای واقعی باید به صورت هدفمند انجام شود. بنابراین قبل از ساخت بنر تبلیغاتی یا فیلم تبلیغاتی، باید با مشاوران خبره در این زمینه مشورت کنید تا تبلیغات طوفانی داشته باشید و پول تبلیغات خود را بهینه خرج کنید.

محتوای تبلیغاتی مهمترین قسمت تهیه آن است. شما باید محتوای خود را بر اساس مخاطبان مورد نظر خود به بازار عرضه کنید و یک عنوان محتوای با کیفیت بالا و هدفمند ایجاد کنید تا کاربران شما در یک نگاه مجذوب آن شوند، توجه آن ها جلب شده و به بازدید ادامه دهند.

بنابراین، روی عنوان تبلیغات متمرکز شوید و از بهترین و جذاب ترین عنوان استفاده کنید. اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی تصویر محور، توجه زیادی به محتوای ویدیویی شما دارد. سعی کنید از بهترین کیفیت و تصاویر ناب برای تبلیغات خود استفاده کنید.

برنامه ریزی استراتژی تبلیغات

برنامه ریزی استراتژی تبلیغات
برنامه ریزی استراتژی تبلیغات

این سوال که چه زمانی باید در اینستاگرام تبلیغ کنید یا چگونه می توانید محتوای خود را ارسال کنید تا بیشترین بازخورد را از کاربران بگیرید، نیاز به برنامه ریزی و تبلیغات هدفمند دارد.

بنابراین، پس از این که محتوای تبلیغات خود را آماده کردید، در مورد بهترین روش و زمان ارسال آن تحقیق کنید تا بیشترین بازخورد را از مخاطب مورد نظر خود بگیرید. مطمئن شوید که یک جدول زمانی مناسب برای ارسال پست ها و تبلیغات خود دارید.

به عنوان مثال، اگر چندین پست تبلیغاتی آماده کرده اید، لطفاً همه آن ها را یک باره ارسال نکنید و یک فاصله زمانی مناسب در نظر بگیرید. سعی کنید بفهمید که مخاطب شما چه زمانی فعال است و برای مدتی او را دنبال کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

افزایش بازدید از محتوای شما به چه چیزی بستگی دارد؟

افزایش بازدید از محتوای شما به چه چیزی بستگی دارد؟
افزایش بازدید از محتوای شما به چه چیزی بستگی دارد؟

آن چه شما باید در بازاریابی اینستاگرام بدانید، این است که کاربران فقط به عناوین جذاب و تصاویر با کیفیت اهمیت می دهند. اگر پست های تبلیغاتی شما جذاب نیستند، آن ها به راحتی از آن صرف نظر می کنند. زیرا نیازی به صرف وقت و هزینه برای محتوا ندارند. بنابراین شما برای جذب مخاطب خود باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

کیفیت عنوان ها

کیفیت عنوان ها
کیفیت عنوان ها

اگر می خواهید محصولات خود را در تبلیغات اینستاگرام بفروشید، باید از اثربخشی محتوای تیتر خود اطمینان حاصل کنید و با تمام توان سعی کنید که بهترین تیتر و جذاب ترین تیتر را انتخاب کنید تا بتوانید از تبلیغات خود درآمد کسب کنید.

ویرایش تصویر

ویرایش تصویر
ویرایش تصویر

ارسال تصاویر خالص و با کیفیت برای پست های تبلیغاتی بسیار ارزشمند است. بنابراین می توان گفت که اگر تصویر زیبا نباشد، کاربران می توانند به راحتی از خواندن عنوان عبور کنند.

بهتر است برای ایجاد تصاویر زیبا و جذاب، از یک نرم افزار ویرایش تصویر خوب استفاده کنید. همچنین، سعی کنید از امکاناتی که برای گرفتن عکس های خوب با رنگ و نور کافی دارید، استفاده کنید.

استفاده از هشتگ های تبلیغاتی

استفاده از هشتگ های تبلیغاتی
استفاده از هشتگ های تبلیغاتی

برچسب های اینستاگرام برای تبلیغات بسیار موثر هستند. با استفاده از آن ها مشتریانی که به دنبال محتوای مورد نظر خود هستند، می توانند به شما دسترسی پیدا کنند. برای افزایش بازدیدکنندگان می توانید از هشتگ های شخصی، هشتگ های مرتبط با تجارت خود و هشتگ های محبوب استفاده کنید. اما مراقب باشید، در ابتدا از هشتگ زیاد استفاده نکنید.

استوری

استوری
استوری

به روزرسانی اینستاگرام و افزودن عملکرد استوری، فضای بسیار مناسبی را برای رشد و معرفی تجارت ایجاد می کند. طبق تحقیقات انجام شده، حدود 70٪ از کاربران اینستاگرام قبل از مراجعه به پست ها، استوری های آن ها را مشاهده می کنند که این امر باعث محبوبیت و سودآوری تبلیغات در استوری ها می شود.

در داستان می توانید از نزدیک و معتبرتر با مخاطب ارتباط برقرار کنید و ممکن است به تعداد زیادی پست و عنوان، احتیاج نداشته باشید. فقط عناوین خوب و تصاویر جذاب می توانند مخاطبان شما را به سمت صفحه اینستاگرام شما سوق دهند.

چند استراتژِی مهم

چند استراتژِی مهم
چند استراتژِی مهم

بسیاری از افراد به دنبال معروف شدن در اینستاگرام هستند که به عقیده ی بسیاری از متخصصان، چنان چه انسان مشهوری نباشید، این امر برایتان دشوار خواهد بود. اما برخی نیز تنها به گسترش بازار هدف خود فکر می کنند.

هر دو این اهداف نیازمند استراتژی های کارآمد است که ما در ادامه مبحث آموزش اینستاگرام مارکتینگ به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

برچسب ها باید بخشی از استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما باشد

برچسب ها باید بخشی از استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما باشد
برچسب ها باید بخشی از استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما باشد

در بخش های قبلی به اهمیت هشتگ ها اشاره کردیم. اما بیایید در اینجا نقش آن را به عنوان یک استراتژی بررسی کنیم.

جدا از تصاویر، هشتگ ها مهمترین عنصر در پست های شما هستند. در حالی که کپشن به شما کمک می کند داستان پشت تصویر را بگویید، هشتگ ها به دیگران اجازه می دهد شما را ببینند و پست هایتان را تماشا کنند.

وقتی کاربران، هشتگ های مرتبط با صنعت خود را جست و جو می کنند، شما باید پست های خود را نمایش دهید. در غیر این صورت، شما فرصتی عالی برای رقبای خود ایجاد کرده اید تا پست های خود را نمایش دهند، نفوذ خود را افزایش داده و تعداد طرفداران خود را افزایش دهند.

در اینجا سه ​​استراتژی اصلی وجود دارد که می توانید برای انتخاب هشتگ استفاده کنید:

در اینجا سه ​​استراتژی اصلی وجود دارد که می توانید برای انتخاب هشتگ استفاده کنید:
در اینجا سه ​​استراتژی اصلی وجود دارد که می توانید برای انتخاب هشتگ استفاده کنید:
  • از هشتگ های معروف استفاده کنید که به احتمال زیاد جست و جو می شوند.
  • از هشتگ هایی استفاده کنید که محبوبیت زیادی ندارند اما بسیار مرتبط هستند. این هشتگ ها ممکن است کاربران کمتری را به سمت پست های شما جذب کنند، اما افرادی که آن ها را پیدا می کنند، بیشتر به کاربران هدف شما تبدیل می شوند.
  • از هشتگ هایی استفاده کنید که دنبال کنندگان بیشتری را جذب می کند.

مهم نیست از کدام یک از این سه استراتژی استفاده می کنید، سعی کنید حداقل در هر پست از یک هشتگ استفاده کنید. زیاد نگران استفاده از هشتگ نباشید. برخی تحقیقات نشان می دهد، پست هایی که بیش از 11 هشتگ دارند، درگیری بیشتری پیدا می کنند.

عضو جامعه اینستاگرام شوید

عضو جامعه اینستاگرام شوید
عضو جامعه اینستاگرام شوید

همانند سایر بازاریابی های شبکه های اجتماعی، هنگام استفاده از Instagram برای برقراری ارتباط با سایر کاربران، به خوبی عمل می کند. استفاده از این  پلتفرم فقط به ارسال تصاویر در فضای کوچکی در اطراف شما محدود نمی شود، بلکه شامل شرکت در آن تصویر یا ایجاد جامعه در آن است.

روش های زیادی برای ایجاد یا مشارکت در عضویت در جامعه بازاریابی اینستاگرام وجود دارد. استفاده از هشتگ به شما امکان می دهد، با کاربرانی که هرگز ملاقات نکرده اید، ارتباط برقرار کنید.

پسندیدن و نظرات در مورد عکس های دیگران به شما کمک می کند تا با جامعه بزرگتری ارتباط برقرار کنید (و به طور کلی به شما کمک می کند تا دنبال کنندگان خود را افزایش دهید. زیرا افراد معمولاً به فعالیت های شما پاسخ می دهند).

شرکت در فعالیت های بازاریابی اینستاگرام برای پیشبرد اهداف ارزشمند می تواند به شما در دستیابی به همکاری بیشتر کمک کند. از آن چه در جریان است، تصاویر و فیلم ها را به اشتراک بگذارید تا پیروان شما احساس کنند که فعال بوده اند یا اعضای واقعی جامعه شما هستند.

پست های خود را مرتبط با برند خود نگه دارید

پست های خود را مرتبط با برند خود نگه دارید
پست های خود را مرتبط با برند خود نگه دارید

برخی از مارک های موفق در اینستاگرام به نحوه ارتباط تصویر آن ها با هویت برندشان بسیار توجه می کنند. به نظر می رسد که آن ها نمای کلی از تصویر خود دارند و این نمای کلی با تصویر کلی شرکت آن ها ارتباط نزدیک دارد.

به عنوان مثال، بیانیه ماموریت استارباکس به شرح زیر است: “برای الهام بخشیدن و پرورش روح انسان، همه، یک فنجان در هر منطقه.”

با ارائه تصاویر الهام بخش برای به اشتراک گذاشتن پست های اینستاگرامی خود، این جمله را می توان به خوبی پشتیبانی کرد. آن ها تبلیغات و عکس های تصادفی قهوه منتشر نکردند، اما از تصاویر خود برای پیشبرد ماموریت شرکت استفاده کردند.

الگوریتم و نظم تولید محتوا در اینستاگرام

الگوریتم و نظم تولید محتوا در اینستاگرام
الگوریتم و نظم تولید محتوا در اینستاگرام

برای این که در بازاریابی خود موفق باشید، باید دنباله خاصی از انتشار را دنبال کنید. محتوایی که بارگذاری می کنید نه تنها باید به اندازه کافی جذاب باشد، بلکه مخاطب شما بتواند آن را ببیند. محتوای شما باید با نظم و سازگاری مطابقت داشته باشد. هرچه صفحه شما جذابتر باشد، فالوورهای بیشتری نیز دارید و شانس موفقیت در بازاریابی شما بیشتر است.

اگر بتوانید محتوای مرتبط و سازگار برای کسب و کار خود تولید کنید، پس در حفظ جذابیت صفحه خود قدم مثبتی برداشته اید. اکنون، وقتی شبکه مجازی دارای اطلاعات زیادی است، اگر بتوانید متفاوت باشید و روش خاصی را نشان دهید، می توانید منطقه سبقت را به راحتی پیدا کنید.

امروزه؛ همه فرصت ایجاد یک صفحه شخصی در شبکه های اجتماعی را دارند و مردم آن ها را دنبال می کنند. اما آن چه باعث می شود مخاطبان شما رشد کنند و به عنوان یک تأثیرگذار یا شرکت، صفحه ای پربازدید و پرسود داشته باشید، جذابیت و ویژگی محتوای تولید شده است. هرچه هنگام ایجاد محتوا خاص تر باشید، سهم بیشتری از بازاریابی اینستاگرام خواهید داشت.

علاوه بر داشتن محتوای خاص، باید برنامه مشخصی نیز داشته باشید تا مخاطبان شما به نوعی به صفحه شما عادت کنند. به عنوان مثال، روز خاصی از هفته را برای معرفی محصولات جدید انتخاب کنید. برای این که مخاطبان خود را شگفت زده کنید، حتی می توانید در تاریخ های خاص، تخفیف ویژه ای برای محصولات خود اعمال کنید.

مشخصات خود را بهینه کنید

مشخصات خود را بهینه کنید
مشخصات خود را بهینه کنید

برای بهینه سازی مناسب نمایه خود در بازاریابی اینستاگرام، زمان زیادی لازم نیست. اما می تواند بر تعداد افرادی که از وب سایت شما بازدید می کنند (غیر از نظر آن ها در مورد نام تجاری شما) تأثیر مهمی داشته باشد. برخی از بهترین روش ها برای بهینه سازی نمایه عبارتند از:

  • اطمینان حاصل کنید که تصویر و توضیحات آن با درک برند شما مطابقت دارد.
  • همیشه به وب سایت خود پیوند داشته باشید. ممکن است بخواهید یک صفحه فرود ویژه برای بازدیدکنندگان اینستاگرام ایجاد کنید یا برای ارتقای فعالیت یا محتوای فعلی خود، مقصد پیوند را به طور موقت تغییر دهید.
  • از آرم شرکت خود در جایی در نمایه خود استفاده کنید تا کاربران بدانند که این نمایه رسمی شرکت شما است.
  • به نمایه خود هشتگ مخصوص مارک تجاری خود را اضافه کنید تا کاربران بدانند که این نام متعلق به شماست.
  • اگر مشاغل محلی هستید، حتما مکان فیزیکی خود را ذکر کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که تصاویر، فیلم و محتوای شما با سایر محصولات رسانه های اجتماعی شما مطابقت دارد.
  • به یاد داشته باشید، کلمات کلیدی و هشتگ ها در بیوگرافی اینستاگرام شما نمایه نمی شوند و همچنین در جست و جوها ظاهر نمی شوند. بنابراین، به جای استفاده از رزومه برای جذب ترافیک جست و جو، از آن استفاده کنید تا به روشنی توضیح دهد که برند شما چه می کند. این کار به کاربران انگیزه می دهد که از وب سایت شما بازدید کنند.

از ابزارهای مناسب برای سهولت استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود استفاده کنید

اگر فقط از برنامه اینستاگرام خود استفاده کنید، می توانید در اینستاگرام موفق باشید. با این حال، ابزارهای بسیار خوب دیگری نیز وجود دارد که می تواند به شما در صرفه جویی در وقت کمک کند و درک بهتری از نحوه کارکرد پست های خود در سیستم عامل داشته باشد.

یکی از ابزارهای چند منظوره (Iconosquare) نام دارد. این ابزار به شما امکان می دهد از طریق یک مرورگر وب به حساب خود دسترسی پیدا کنید تا عکس ها و فیلم های تعاملی را پیدا کنید و همچنین افرادی که شما را دنبال می کنند را ببینید.

ابزارهای دیگر عبارتند از (Schedugram) (برای برنامه ریزی پست ها)، (INK361) (ابزاری کامل برای مشاهده، زمان بندی و مدیریت پست ها) و (Piqora) (به شما کمک می کند، پست های جذابی را برای اشتراک گذاری با مخاطبان خود پیدا کنید).

افزایش دسترسی به پست‌ها با تبلیغات اینستاگرام

افزایش دسترسی به پست‌ها با تبلیغات اینستاگرام
افزایش دسترسی به پست‌ها با تبلیغات اینستاگرام

در حال حاضر اینستاگرام اجازه تبلیغات بر روی پلتفرم را به تمامی کسب و کار‌ها داده است. تا چند ماه پیش، تنها برندهای بزرگ می‌توانستد به این ویژگی دسترسی داشته باشند. به خاطر داشته باشید که شما در حال حاضر نیاز به یک حساب فیس‌بوک برای ایجاد تبلیغات اینستاگرام دارید.

اکسپلورر اینستاگرام

اکسپلورر اینستاگرام
اکسپلورر اینستاگرام

شما در حال مطالعه مقاله آموزش اینستاگرام مارکتینگ هستید. این بخش راجع به اکسپلورر اینستاگرام است.

اکسپلورر اینستاگرام که گاهی اوقات با عنوان SEO اینستاگرام نیز شناخته می شود، به این معنی است که استفاده از تکنیک ها توسط افراد بیشتری در اینستاگرام دیده می شود و یکی از این ابزارها افزایش فالوور است.

بازاریابی اینستاگرام معمولاً در قسمت Instagram Explorer انجام می شود.

Instagram Explorer  بخشی است که پست های پیشنهادی را برای کاربران نمایش می دهد. نمایش پست های اینستاگرام بر اساس علایق کاربر است و محتوای نمایش داده شده در Instagram Explorer  معمولاً مشابه پست هایی است که هر بار جست و جو و مشاهده می کنید.

سرانجام، برای این که بتوانید از اینستاگرام اکسپلورر استفاده کنید، بهتر است رفتار کاربران جامعه هدف را بشناسید.  پس از شناسایی رفتار آن ها، می توانید محتوایی ایجاد کنید که آن ها دوست دارند تا به یکدیگر توصیه کنند. در نهایت، شانس شما برای دیدن افراد بیشتر در Instagram Explorer افزایش می یابد. این یک روش بازاریابی است.

ویژگی های ذکر شده در این بخش به شما در انجام بازاریابی عالی در اینستاگرام کمک می کند. اینستاگرام مارکتینگ ابزاری برای فروش و بازاریابی بیشتر است. سعی کنید محتوا و پست هایی که در اینستاگرام قرار داده اید را در شبکه های دیگر قرار ندهید. این روش می تواند به شما در جذب طرفداران بیشتر کمک کند و محتوای ویژه فقط مخصوص مخاطبان اینستاگرام باشد.

محتوای خاص برای مشتریان خاص

محتوای خاص برای مشتریان خاص
محتوای خاص برای مشتریان خاص

گاهی اوقات، محتوای ارسال شده در اینستاگرام فقط در دسترس گروه خاصی از افراد است. می توانید از این روش برای تعیین مخاطبان هدف کسب و کار خود استفاده کنید.

افزایش فالوور در اینستاگرام

افزایش فالوور در اینستاگرام
افزایش فالوور در اینستاگرام

هر چه مخاطبان ما در اینستاگرام بیشتر باشد، بیشتر دیده خواهیم شد. با ما در مقاله آموزش اینستاگرام مارکتینگ همراه باشید تا برخی از راه های افزایش فالوور را به شما بگوییم.

افزایش تعداد طرفداران، ترکیبی از هنر و علم است. این امر با انجام و دقت در نکات زیر شدنی است:

بدون وجود یک پایگاه پایدار و مستحکم، تلاش شما در اینستاگرام بی نتیجه خواهد بود. خوشبختانه، راز افزایش طرفداران ساده است.

تعامل پایدار به طور طبیعی منجر به افزایش طرفداران خواهد شد. به عبارت دیگر، هنگامی که پست های جالب و تصاویر مرتبط ارسال می کنید، به طور طبیعی تعداد دنبال کنندگان افزایش می یابد.

چندین استراتژی برای سرعت بخشیدن به این روند وجود دارد، از جمله:

  • به یاد داشته باشید که کمیت، کیفیت را از بین می برد. حساب خود را ویرایش کنید تا فقط بهترین تصاویر را حفظ کند. هیچ کس دوست ندارد افرادی را که هزاران عکس بی معنی از غذا یا تصاویر تصادفی دیگر از خود به جا می گذارند، دنبال کند.
  • همیشه یک تیتر جذاب و مرتبط داشته باشید. طرح سوالات در عنوان راهی عالی برای افزایش درگیری مخاطبان است.
  • انعطاف پذیر باشید. بدانید برای چه کسی پست می گذارید و چرا.
  • برای مشاهده تصاویری که بیشترین تعامل را دارند (و سپس ارسال بیشتر) از ابزارهایی مانند (Piqora) استفاده کنید.
  • در مورد عکس های خود و دیگران توضیح دهید. وقتی افراد تعاملات منظم شما را مشاهده می کنند، به احتمال زیاد شما را دنبال می کنند.
  • حساب اینستاگرام خود را در هر زمان و هر مکان ارتقا دهید.

تا زمانی که یک مارک تجاری بزرگ و شناخته شده نباشید، بدون پیروی از افراد قادر به مالکیت آن ها نخواهید بود. نه تنها شما باید فالوور خود را دنبال کنید، بلکه باید به طور فعال به دنبال کاربران جدید باشید.

چند استراتژی وجود دارد که می توانید برای یافتن فردی که شایسته توجه است، استفاده کنید:

  • افرادی را که از قبل می شناسید، دنبال کنید: وقتی وارد اینستاگرام می شوید، به صفحه نمایه خود بروید. در گوشه سمت راست بالای صفحه، روی “یافتن لیست دوستان” کلیک کنید تا لیست دوستان و کاربران توصیه شده در فیس بوک را پیدا کنید.
  • افراد یا شرکت هایی را که می شناسید و از نوار جست و جوی اینستاگرام استفاده می کنند، دنبال کنید.
  • روی افرادی که صنعت شما را تحت تأثیر قرار می دهند، تمرکز کنید.
  • بر روی کاربرانی تمرکز کنید که نگران عوامل موثر بر صنعت شما هستند.
  • هشتگ های مربوط به صنعت را جست و جو کنید. این ممکن است موثرترین استراتژی برای یافتن کاربران هدف در یک بازار باشد.
  • از جست و جوی Google برای یافتن کاربران تأثیرگذار در صنعت خود استفاده کنید
  • برای جست و جوی آسان افراد، مکان ها و تصاویر، از ابزارهایی مانند gramfeed استفاده کنید.

جمع بندی

ما در این مقاله سعی کردیم به آموزش اینستاگرام مارکتینگ از جنبه های گوناگون بپردازیم و از اهمیت شناخت فضای تبلیغاتی و بازاریابی اینستاگرام برای شما حرف بزنیم تا با آن بیشتر آشنا شوید. سعی کردیم اطلاعات مفیدی ارائه کنیم تا در هر مرحله، ورود به این فضا به کارتان بیاید و بتوانید در راستای دستیابی به موفقیت بیشتر از آن ها استفاده کنید.

فضای دیجیتال و به خصوص اینستاگرام مارکتینگ، هر روز دستخوش پیشرفت و تغییرات زیادی می شود که لازم است برای پیشروی در آن، گام به گام با آن حرکت کنید که این مستلزم دستیابی به آگاهی و اطلاعات است.

امیدواریم اطلاعات و مطالب ذکر شده در مقاله آموزش اینستاگرام مارکتینگ برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید