استراتژی ورود به بازار

استراتژی ورود به بازار

فهرست مطالب

در این مقاله به موضوع استراتژی ورود به بازار می پردازیم.

دیجیتال مارکتینگ جزو متدهای کسب و کار نو ظهوری است که در دو دهه اخیر بسیار مطرح شده است. استفاده گسترده مردم از اینترنت و وابستگی به آن موجب شده است که دیجیتال مارکتینگ نیز رشد و توسعه فراوانی داشته باشد. شروع به کار با دیجیتال مارکتینگ نیازمند آشنایی با برخی روش های مطرح شده در این بازار است.

استراتژی ورود به بازار، اهمیت بسیار بالایی دارد و به این دلیل توصیه می شود که قبل از ورود به بازار، تجربه کافی در زمینه استراتژی ورود به بازار و دیجیتال مارکتینگ را کسب کنید.

در این راستا می توانید به تیم هشت به عنوان بهترین تیم دیجیتال مارکتینگ مراجعه نمایید. برای آشنایی با دیجیتال مارکتینگ، با ما همراه باشید.

 

عناوین مقاله:

دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا اهمیت دارد؟

دلایل محبوبیت دیجیتال مارکتینگ را بیان نمایید.

انواع آنلاین و آفلاین دیجیتال مارکتینگ شامل چه مدل هایی می شود؟

بازاریابی آنلاین دیجیتال مارکتینگ

استراتژی مناسب برای ورود به دیجیتال مارکتینگ چیست؟

جمع بندی

 

دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا اهمیت دارد؟

دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا اهمیت دارد؟
دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا اهمیت دارد؟

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی مفهومی است که با توسعه اینترنت در چندین دهه اخیر در بین توده مردم مطرح شد. این مفهوم از دو بخش دیجیتال و مارکتینگ تشکیل شده است که در واقع اشاره به هر نوع بازاریابی دارد که از طریق فضای دیجیتال و ابزارهای دیجیتالی صورت می گیرد.

البته تعاریف مختلف دیگری نیز برای دیجیتال مارکتینگ بیان شده است اما معروف ترین تعریف برای این نوع بازاریابی همین تعریف اخیر می باشد. این نوع مارکتینگ تا چندین دهه قبل معمولا جزو مدیریت های بازاریابی و یا مدیریت تبلیغات برای بازاریابی قرار می گرفت.

چرا که اینترنت در آن زمان به حد کافی در بین مردم نفوذ نداشت و به همین دلیل دیجیتال مارکتینگ نیز جایگاه والایی در بین علوم بازرگانی نداشت. اما به سبب رشد چشمگیر اینترنت و روی آوردن مردم به استفاده از آن، دیجیتل مارکتینگ اکنون به عنوان علمی مستقل مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

در حال حاضر دیجیتال مارکتینگ با استفاده از تمامی ابزارهای دیجیتال در بسترهای مختلف مانند وب و موبایل و… صورت می پذیرد. یک دیجیتال مارکتر موفق باید بتواند در فضای دیجیتال خود را مطرح نگه دارد تا روز به روز بتواند در این فضای پر مدعا پیشرفت کند.

برای مطرح ماندن در فضای دیجیتال، شاخصه های زیادی نظیر خلاقیت، مشتری مداری، ایجاد سر فصل های نو در فضای دیجیتال، یافتن راه های ارتباط با مشتری و … مطرح می باشد.

در حال حاضر تیم هشت به عنوان بهترین تیم دیجیتال مارکتینگ شناخته شده است و آمادگی همکاری با افراد مبتدی در این عرصه را دارد.

یکی از انواع پرکاربرد دیجیتال مارکتینگ، دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام است.

البته به شرطی که استراتژی تبلیغات در اینستاگرام را بلد باشید.

ابزارهای مختلف در استراتژی ورود به بازار

اما در فضای دیجیتال، ابزارهای مختلف و بسیار پیچیده ای برای ارتباط با مشتری وجود دارد و یک بازاریاب دیجیتال باید تا حدودی توانایی کار در این زمینه ها را داشته باشد. ابزارها و توانایی هایی که برای دیجیتال مارکتینگ مورد نیاز است، بسیار زیاد است. از جمله:

تولید محتوا، بازاریابی از طریق همکاری در فروش، تبلیغات هدفمند، ایمیل مارکتینگ، تبلیغ مستقیم، موبایل مارکتینگ، تبلیغات همسان، بهینه سازی سئو، بازاریابی ویروسی دیجیتال، اینفلوئنسر مارکتینگ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی، استراتژی محتوا، تبلیغ بر اساس کلیک، بازاریابی محتوا، بازاریابی توسط موتورهای جست و جو، بازاریابی درونگرا.

موارد ذکر شده تنها عناوینی چند از رشته های متعدد در دیجیتال مارکتینگ می باشند و یادگیری و آگاهی از نحوه کار با تک تک این عناوین شاید سال ها زمان ببرد. به همین دلیل است که دیجیتال مارکتینگ در حال حاضر علمی مستقل محسوب می شود و در دانشگاه های مختلف به تدریس آن پرداخته می شود.

حتی میزان بالای کسب درآمد از این علم موجب شده است تا برخی از مدرسان در قالب دوره های مهارتی اقدام به تدریس دیجیتال مارکتینگ کنند.

محاسبه عمر دیجیتال مارکتینگ

اگر بخواهیم عمر دیجیتال مارکتینگ را محاسبه کنیم، بیش از صد سال خواهد شد. چرا که با پدید آمدن رادیو و استفاده مردم از آن، دیجیتال مارکتینگ نیز از طریق تبلیغات در رادیو به وجود آمد اما حدود بیست الی سی سال است که این علم در سطح جهانی مطرح شده است.

همان گونه که بیان شد دیجیتال مارکتینگ از طریق تمامی ابزارهای دیجیتال قابل انجام است و به همین سبب می توان دیجیتال مارکتینگ را هم در حالت آنلاین و هم در حالت آفلاین مد نظر داشت و این باور که دیجیتال مارکتینگ فقط از طریق روش های آنلاین امکانپذیر است، باوری اشتباه محسوب می شود. شاید با بیان شدن مطالب بالا به اهمیت دیجیتال مارکتینگ پی برده باشید.

با ادامه نوشتار استراتژی ورود به بازار ، همراه شما هستیم.

دلایل محبوبیت دیجیتال مارکتینگ

در حال حاضر دیجیتال مارکتینگ را می توان صاحب هشتاد درصد بازاریابی های موجود در دنیای تجارت دانست. همچنین دیجیتال مارکتینگ به خاطر گسترده و کاربردی بودن اینترنت در بین اقشار مردم موجب معروف تر شدن برند صاحب شرکت نیز می شود و از این طریق موجبات پیشرفت در فروش و افزایش درآمد را فراهم می کند.

دلایل مختلف دیگری برای گرایش به دیجیتال مارکتینگ وجود دارد. شاید اصلی ترین دلیل را بتوان سیر صعودی بازارهای دیجیتال و اعتماد مردم به این بازارها دانست.

این سیر صعودی موجب به  وجود آمدن فرصت های شغلی بسیار شده است چرا که روز به روز بر تعداد صنعت هایی که به سوی دیجیتال مارکتینگ سوق پیدا می کنند، افزوده می شود.

شاید با یک جست و جوی ساده متوجه شویم که آگهی های استخدام بسیار زیادی برای جذب جوانان به دنیای دیجیتال مارکتینگ پیدا می شود.

حتی در بسیاری از موارد نیاز به مراجعه حضوری برای انجام کار وجود ندارد و از طریق دور کاری و کار در خانه نیز می توان به درآمدی مطلوب رسید. مطالعه کتب مربوطه و آشنایی با دوره های آموزشی در این زمینه موجبات پیشرفت شما را فراهم خواهد کرد.

یکی دیگر از دلایلی که موجب گرایش توده مردم و به خصوص جوانان به دیجیتال مارکتینگ می باشد

یکی دیگر از دلایلی که موجب گرایش توده مردم و به خصوص جوانان به دیجیتال مارکتینگ می باشد، راحتی شروع به کار در اینگونه بازارها است.

آشنایی جوانان با فضای مجازی و دنیای دیجیتال باعث شده است تا برخی از جوانان با اندیشه اقتصادی بالا از این فرصت، استفاده کافی را برده و به جای بطلان بیهوده وقت در فضای مجازی، اقدام به کسب درآمد از این طریق بکنند. البته شروع به کار در چنین فضایی نیازمند کسب تجربه و مشورت با اهل فن می باشد.

در حال حاضر تیم هشت جزو بهترین تیم های فعال در عرصه دیجیتال مارکتینگ می باشد که انواع گوناگون استراتژی ورود به بازار را ارائه می دهد. در صورتی که تجربه کافی برای ورود به دیجیتال مارکتینگ را ندارید، توصیه ما همکاری با تیم هشت در این زمینه می باشد.

مزیت دیگری که دیجیتال مارکتینگ نسبت به سایر روش های بازاریابی دارد، پیشرفت سریع از طریق تبلیغات صحیح و به موقع می باشد. مطرح شدن یک برند در فضای مجازی ممکن است بستر رشد ناگهانی و سریع را برای این برند مهیا سازد.

استفاده از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام

استفاده از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام و … می تواند باعث شود تا مشتریان فعال در فضای مجازی که به کالا یا خدمات شما تمایل دارند، به سوی تبلیغات شما جذب شوند.

حتی دسترسی مخاطبان شما در فضای مجازی به کالا یا خدمات شما نیز راحت تر خواهد شد و این خود عاملی است برای گرایش بیشتر به سوی دیجیتال مارکتینگ.

همان طور که بیان شد بازارهای دیجیتال در حال رشد می باشند و این یعنی روز به روز بر فرصت های شغلی موجود در بازارهای دیجیتال افزوده می شود.

اما از طرفی دیگر میزان افراد فعال در دیجیتال مارکتینگ نسبت به رشد بازار بسیار پایین است. این عدم توازن در میزان رشد و افراد فعال، موجب فراهم شدن فرصت شغلی برای افراد جویای کار در این زمینه خواهد شد.

نیاز به افراد متخصص

از طرفی نیاز به افراد متخصص در این بازار نیز موجب می شود تا افراد برای کسب تخصص در این رشته اقدام کنند که باعث سرعت در رشد دیجیتال مارکتینگ خواهد شد.

تسلط یافتن بر تخصصی خاص در دیجیتال مارکتینگ موجب خواهد شد تا با مهارت های دیگری نیز در این علم آشنا شوید. چرا که شاخه های مختلف این علم به یکدیگر مرتبط هستند.

این امر باعث می شود تا فردی که قصد فعالیت در یکی از شاخه ها را دارد، به ناچار وارد شاخه های دیگر نیز بشود. حتی گاهی ممکن است فرد با کمی تلاش بیشتر بتواند جایگاه خود و میزان درآمد کسب شده از حالت فعلی را ارتقا ببخشد.

نکته دیگری که باید در مورد بازاریابی دیجیتال درنظر داشت، امکان وقوع تحولات ناگهانی در این بازار است و رقیبان سرسختی نیز پا به پای شما در حال حرکت هستند که ممکن است با کوچک ترین غفلت از جانب شما، بتوانند در این بازار پرتنش از شما سبقت بگیرند.

توصیه می کنیم در صورتی که قصد ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ را دارید اما تجربه و اطلاعات کافی را در این زمینه ندارید، از تیم هشت در این زمینه کمک بگیرید. تیم هشت با توجه به تجربه سرشار و اطلاعات کافی در این مورد می تواند شما را به هدفتان دراین مسیر نزدیک تر کند.

انواع آنلاین و آفلاین دیجیتال مارکتینگ شامل چه مدل هایی می شود؟

انواع آنلاین و آفلاین دیجیتال مارکتینگ شامل چه مدل هایی می شود؟
انواع آنلاین و آفلاین دیجیتال مارکتینگ شامل چه مدل هایی می شود؟

قبلا بیان شد که باور اشتباهی در بین اکثریت مردم وجود دارد مبنی بر این که دیجیتال مارکتینگ صرفا شامل روش های آنلاین می باشد. اما همان گونه که بیان شد، این باور رایج اشتباه است.

انواع ابزارهای مختلف در دیجیتال مارکتینگ را می توان به دو نوع آنلاین و آفلاین تقسیم کرد. در ادامه با برخی از این ابزارها آشنا خواهیم شد.

ابزارهای آنلاین حدود هشتاد درصد از فعالیت های موجود در بازاریابی دیجیتالی را به خود اختصاص داده اند. چندی از این ابزار شناخته شده و مطرح می باشد و برخی نیز دور از دیده ها ولی بسیار تاثیرگذار در دنیای دیجیتال مارکتینگ هستند.

در روش آنلاین دیجیتال مارتینگ می توان با استفاده از اینترنت و سایر انواع ابزارهای دیجیتال با سرعت بالا، با مخاطب ارتباط گیری کرد و حتی می توان با ایجاد کمپین و جذب مشتری، اقدام به سنجیدن موفقیت های مختلف در کمپین ها کرد. در ادامه مبحث استراتژی ورود به بازار، با برخی از این ابزارها آشنا می شویم.

تحلیل و آنالیز داده ها:

پلتفرم های مختلفی برای سنجش و تحلیل داده های کمپین وجود دارد. این پلتفرم ها با تحلیل مناسب می توانند موجبات بهبود و رشد کمپین شما را آماده سازند. از جمله این تحلیل کنندگان دیتا می توان به متریکس و گوگل آنالیتیکس اشاره کرد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

اما برخی از ویژگی های مشترک هستند که در هر دو ابزار وجود دارد که نشان از اهمیت بالای این اطلاعات دارد. اطلاعاتی مانند منبع جذب مخاطب، مشخصات مختلف کاربران در اپلیکیشن ها، رخ دادن یا ندادن تخلفات در هنگام جذب و …

این اطلاعات در تحلیل داده ها از اهمیت بالایی برخوردارند و به همین سبب اکثر ابزارهای آنالیز، این اطلاعات را در هنگام تحلیل داده مورد واکاوی قرار می دهند.

بهینه سازی سئو:

از دیگر شاخه های آنلاین دیجیتال مارکتینگ می توان به بهینه سازی موتور جست و جو یا سئو اشاره کرد. حتما برای شما هم پیش آمده که به دنبال جست و جوی چیزی در اینترنت بوده اید و از طریق یکی از موتورهای جست وجو مثل گوگل چیزی را سرچ کرده اید.

در این هنگام ممکن است با بیش از هزاران نتیجه مختلف مواجه شوید که مرتبط با موضوع هستند اما برخی از این نتایج جزو اولین یافته های موتور جست و جو می باشد و بالاتر از بقیه قرار دارد.

این نتیجه نشاندهنده این است که مواردی که جزو اولین یافته های موتور جست و جو هستند، از سئوی بهتری نسبت به سایر نتیجه ها برخوردارند. با این مثال ساده شما تا حدودی با مفهوم سئو آشنا شدید. بهینه سازی موتور جست و جو یکی از علومی است که نیاز به مهارت فراوان دارد و در دیجیتال مارکتینگ نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اکثر مردم در هنگام نیاز به چیزی ممکن است در مورد آن اقدام به جست و جو در فضای اینترنت بکنند و این بهترین فرصت برای یک مارکتر است تا مخاطب خود را جذب کند و این پروسه سبب شده است تا سئو توجه بازاریابان اینترنتی را به سوی خود جلب کند. توصیه می کنیم برای بهره مندی از مزایای دیجیتال مارکتینگ و آشنایی بیشتر با استراتژی ورود به بازار، با تیم هشت در این زمینه همکاری کنید.

سیم راش:

یکی از پرکاربردترین ابزارها برای بهبود سئو، سم راش می باشد که تغییرات مختلف سایر رقبای شما را در فضای اینترنت رصد کرده و از این طریق موجبات رشد شما را در سئو فراهم می کند. کار با سیم راش نیازمند تحلیل رقابتی توسط مدیر تیم می باشد تا بتوان پا به پای رقبای هم صنف و با تحلیل مناسب دیتاهای مختلف پیش رفت.

ایمیل مارکتینگ:

ابزار دیگری که می توان از آن به عنوان ابزار آنلاین کاربردی در دیجیتال مارکتینگ آنلاین نام برد، ایمیل مارکتینگ می باشد. در واقع ایمیل مارکتینگ نام ابزار خاصی نیست، بلکه متدی برای بازاریابی دیجیتال محسوب می شود که ابزارهای بسیار زیادی برای این متد وجود دارد.

یکی از قدرتمند ترین این ابزار، میل چیمپ می باشد که به طور میانگین سالانه حدود دویست و پنجاه میلیارد ایمیل توسط این ابزار ارسال می شود.

علاوه بر این ویژگی، میل چیمپ این امکان را به شما می دهد تا بتوانید مخاطبان خود را در دسته بندی های دلخواه تقسیم بندی کرده و آمار و گزارش های مربوط به آنان را تجزیه و تحلیل کنید. همچنین اتوماسیون بسیار قوی و محیط کاربری نسبتا راحت، روز به روز بر طرفداران این ابزار می افزاید.

تبلیغات کلیکی:

روش دیگری که در دیجیتال مارکتینگ رایج است، تبلیغات کلیکی می باشد. همان طور که از نام این متد پیداست، به ازای هر کلیکی که روی تبلیغ شما زده شود، به همان میزان شما هزینه تبلیغ پرداخت خواهید کرد.

در واقع هزینه ای که شما برای تبلیغات خود می پردازید، برابر است با مجموع تعداد دفعاتی که مخاطبان روی تبلیغ شما کلیک کرده اند و هر چقدر تعداد کلیک ها روی تبلیغ شما بیشتر باشد، هزینه تبلیغ شما نیز بیشتر خواهد بود.

این متد صرفا در صورتی سودآور خواهد بود که مشتری بعد از کلیک بر تبلیغ مورد نظر خود با فضایی بسیار دلنشین و مناسب و همچنین دسترسی به کالا یا خدمات خود روبرو شود و اگر به گونه ای باشد که مخاطب پس از کلیک بر تبلیغ با فضایی آشفته و نامنظم و قیمت کالا و خدمات نامناسب روبرو شود، آن کلیک صرفا موجب هزینه برای شما خواهد شد و ارزش دیگری از آن نصیب شما نمی شود.

اما معمولا در این گونه تبلیغات از روش ریتارگتینگ استفاده می شود. در این روش با ورود مشتری به یک سایت، یک کوکی روی مرورگر او قرار می گیرد.

وظیفه این کوکی این است که تبلیغات متناسب با سلیقه مشتری را به او پیشنهاد می کند. شناسایی سلیقه مشتری از طریق تحلیل علایق مشتری نسبت به محصول یا خدماتی خاص که در گذشته تمایلی به آن نشان داده است، صورت می گیرد.

تبلیغات گسترده:

روش دیگر آنلاین دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات بسیار گسترده در شبکه های اجتماعی می باشد. بی شک می توان گفت که در حال حاضر شبکه های اجتماعی تبدیل به بخشی از روابط اجتماعی بین افراد شده اند و مراجعه روزانه مردم به این شبکه ها بسیار زیاد است. رجوع روزانه و پی در پی مردم به این شبکه ها فرصت مناسبی است تا یک مارکتر با شناسایی سلیقه مردم و گرایشات آنان، اقدام به فروش کالا یا خدمات خود بکند.

روش های بسیار گسترده و زیادی برای جذب مخاطب از طریق شبکه های اجتماعی وجود دارد که اگر بخواهیم به بررسی تک تک آن ها بپردازیم، شاید از موضوع اصلی که استراتژی ورود به بازار می باشد، منحرف شویم و مقاله ای جدید بنویسیم!

بازاریابی آنلاین دیجیتال مارکتینگ

در این بخش از مقاله، برخی روش های بازاریابی آنلاین را بیان می کنیم.

قبل از هر چیز ممکن است به لیست قیمت دیجیتال مارکتینگ نیاز پیدا کنید.

در نهایت هم توصیه میکنیم مهارت های لازم برای دیجیتال مارکتینگ را بیاموزید.

اینفلوئنسر مارکتینگ:

یکی از پرکاربردترین و سودمندترین روش های تبلیغ در فضای مجازی، اینفلوئنسر مارکتینگ می باشد. در کشور ما معمولا این متد در شبکه اجتماعی اینستاگرام جاری می شود.

در برخی از کشورها، فیس بوک و توییتر نیز به عنوان بستری برای اینفلوئنسر مارکتینگ قرار می گیرند. با توجه به بالا بودن میانگین استفاده  روزانه مردم از شبکه اجتماعی اینستاگرام، این اپلیکیشن را می توان بهترین پلتفرم برای اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران دانست.

در این روش معمولا کالا یا خدمات توسط یک اینفلوئنسر در شبکه اجتماعی تبلیغ می شود. در این روش نیز می توان از طریق دانستن سلیقه مشتری اقدام به فروش محصول یا ارائه خدمات نمود.

مثلا پیجی را در نظر بگیرید که مخصوص آموزش آشپزی می باشد و بیش از ده هزار دنبال کننده دارد. در این حالت معلوم است که ده هزار دنبال کننده این پیج تمایل و قصد یادگیری یا بهبود آشپزی خود را داشته اند و این بهترین فرصت است تا شما کالای مرتبط به آشپزی و آشپزخانه را در چنین محیطی تبلیغ کنید.

پوش نوتیفیکیشن:

متد دیگر بازاریابی آنلاین دیجیتالی، ارسال پوش نوتیفیکشن می باشد. پوش نوتیفیکشن می تواند عکس، پیغام، تیتر و … باشد که با دریافت کاربر و انتخاب آن، مخاطب به بستر شما در فضای مجازی راهنمایی می شود تا با خدمات شما آشنا شود.

پلتفرم های پوش نوتیفیکشن هم نسبتا گسترده است و شما با توجه به نوع تبلیغ می توانید از مدل مناسب آن استفاده کنید. توصیه می کنیم

در صورتی که قصد ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ را دارید ولی تجربه کافی را در این زمینه ندارید از تیم هشت در این زمینه کمک بگیرید. تیم هشت برترین تیم دیحیتال مارکتینگ در سطح کشور می باشد که دارای بهترین استراتژی ورود به بازار می باشد.

پیشنهاد می کنیم از سایر مطالب سایت آیلین وب دیدن کنید.

رپورتاژ آگهی:

رپورتاژ آگهی یکی دیگر از روش های جذب مخاطب به صورت آنلاین در دیجیتال مارکتینگ می باشد. در این روش شما می توانید آگهی مد نظر خودتان را در فضایی متناسب با آگهی خود و سلیقه مشتری منتشر کنید تا مشتری به سوی آن جذب شود.

البته تعیین این امر که آگهی شما در کجا منتشر شود، بر عهده شما نیست ولی با توجه به موضوع آگهی شما، محیط های مناسب برای نشر آگهی شما انتخاب می شود و تبلیغ شما در آن محیط نمایش داده می شود و در صورتی که مخاطب روی آگهی شما کلیک کند، به محیط مورد نظر شما رپورتاژ خواهد شد.

حتی گاهی اوقات می توان از کوتاه کننده های لینک نیز استفاده کرد تا آگهی شما در آن محیط نشر پیدا کند. مطمئنا استفاده از لینک های طولانی برای یک برند معروف موجب پایین آمدن کلاس کاری آن ها خواهد شد و این امر موجب شده است تا از کوتاه کننده های لینک به صورت گسترده استقاده شود که بهترین فرصت برای تبلیغ و نشر آگهی محسوب می شود.

چت آنلاین:

روش آنلاین دیگری که برای بازاریابی دیجیتال مد نظر مارکترها است، روش چت آنلاین در بستر سایت ها می باشد. شاید برای شما هم پیش آمده است که به هنگام ورود به سایتی، با جعبه ای کوچک در پایین صفحه مواجه می شوید که با نام پشتیبانی، پاسخ به سوالات، ادمین و… ممکن است نمایش داده شود.

این ابزار موجب قوت قلب مخاطب و اطمینان او به سایت شما خواهد شد و اعتبار و شهرت سایت شما را در نزد مخاطبان شما بالاتر خواهد برد.

انواع بازاریابی آفلاین:

نوع آفلاین دیجیتال مارکتینگ هم شامل روش هایی است که به صورت محیطی و به دور از وسایل آنلاین اجرا می شود. روش های متفاوتی در این نوع بازاریابی وجود دارد. از جمله بازاریابی محیطی ارتقا یافته، رادیو مارکتینگ، تلویزیون مارکتینگ، تلفن مارکتینگ و…

در مورد رادیو، تلویزیون و تلفن که نیاز به توضیح خاصی نمی باشد چرا که روزانه صدها تبلیغ مختلف را در این پلتفرم ها مشاهده می کنید.

اما منظور از بازاریابی محیطی ارتقا یافته، آن نوع از بازاریابی آفلاین و دیجیتال است که در معابر و گذرگاه های کنار خیابان ها و پیاده روها و … مشاهده می شود. مثل بیلبوردهای الکترونیکی که برای تبلیغات به کار می روند.

استراتژی مناسب برای ورود به دیجیتال مارکتینگ چیست؟

استراتژی مناسب برای ورود به دیجیتال مارکتینگ چیست؟
استراتژی مناسب برای ورود به دیجیتال مارکتینگ چیست؟

در مورد استراتژی ورود به بازار دیجیتال مارکتینگ معمولا توصیه می شود تا قبل از ورود به این بازار، تصمیمات کلی تدوین شود. منظور از تصمیمات کلی همان اهداف و مقاصدی بود که قبلا بیان شد. اما برای رسیدن به این اهداف و مقاصد، لازم است که طرحی جامع و به دور از هرگونه ایراد و اشکال طراحی شود تا در طول مسیر با مشکل خاصی مواجه نشوید.

در وهله اول، توصیه ما به شما این است که اگر تجربه کافی برای ورود به بازار را ندارید، از تجربیات تیم هشت دراین زمینه بهره گرفته و اقدام به همکاری با این تیم نمایید. اما در صورتی که قصد دارید تا به تنهایی اقدام به تدوین استراتژی خود بکنید، اولین قدم سنجش و بررسی بودجه و توانایی های تیمتان است.

در نظر گرفتن پرسونای مخاطبین

در مرحله دوم باید پرسونای خریداران خودتان را در نظر بگیرید. منظور از پرسونا، شناخت طیف مخاطبانتان می باشد. این شناخت با تصویری فرضی و شبیه سازی شده از یک مشتری صورت می پذیرد. این تصویر باید دارای الگوهای رفتاری، ویژگی ها، تمایلات و خواسته های مشتری شما باشد.

برای نوشتن پرسونای مشتریان باید به اطلاعات روانشناسی و دموگرافیک آنان دست یافت. برای بررسی اطلاعات روانشناسی باید انتظارات مشتری از خود را ترسیم کنید. سپس مشکلات مخاطب را برای ارتباط با تیم خود بررسی کنید.

این بررسی موجب خواهد شد تا بتوانید مشکلات موجود در سر راه مشتری را به مرور رفع کنید که این کار اهمیت بالایی برای ارتباط مشتری با شما دارد. در صورتی که مشتری احساس کند که ارتباط با شما آسان است و امکان دسترسی به کالا یا خدمات مورد نظر خود را آسان بیابد، بیشتر ترغیب خواهد شد تا از تیم شما برای دسترسی به کالای خود بهره بگیرد.

همچنین باید در این مرحله بتوانید اعتماد مشتری را نیز جلب کنید تا مشتری به دور از دغدغه و استرس اقدام به خرید کند و در این مرحله باید از علاقه مندی های مشتریان نیز اطلاع یابید. در صورتی که مخاطبان شما نسبت به کالا یا خدمات خاصی علاقه مندی نشان دهند، باید در آن زمینه سرمایه گذاری بیشتری بکنید.

چرا که علاقه مندی مخاطب به آن موضوع نشان از محبوبیت آن دارد و ممکن است این محبوبیت به سایر مخاطبان ناآشنا نیز سرایت کند. برای دسترسی به اطلاعات روانشناسی باید از روش مستقیم ارتباط گیری با مخاطب استفاده کنید.

اطلاعات دموگرافیک

پرسونای دیگری که برای این مرحله نیاز است، اطلاعات دموگرافیک است که نیازی به ارتباط مستقیم ندارد. این اطلاعات شامل مواردی چون محل زندگی، شغل، سن، جنسیت و … می باشد که در هنگام ثبت نام نیز قابل دسترسی است و شما دغدغه خاصی برای کسب این اطلاعات ندارید.

مرحله سوم برای تدوین استراتژی، ایجاد برنامه ای جامع برای تولید محتوا می باشد. داشتن برنامه ای کامل برای تولید محتوا شما را از سردرگمی پس از شروع به کار در می آورد.

سعی کنید برای تولید محتوای خود تیمی حرفه ای را انتخاب کنید

سعی کنید برای تولید محتوای خود تیمی حرفه ای را انتخاب کنید. چرا که تولید محتوا جزو ارکان اساسی دیجیتال مارکتینگ می باشد. در هنگام انتخاب تیم تولید محتوا باید هدف خود را به خوبی برای آن ها تبیین کنید تا بتوانند با توجه به هدف مورد نظر و ابزار در دسترس، شروع به کار کنند.

حتی باید اطلاعات و پرسونای مخاطبین را در این مرحله در اختیار تیم تولید محتوا قرار دهید. ممکن است چندین طیف پرسونای مختلف را توسط تیم آنالیز خود به دست آورده باشید که باید تمامی آن ها را در اختیار تیم تولید محتوا قرار دهید.

بعد از تعیین محتوای مد نظر خود باید وارد مرحله تعیین بستر دیجیتال مارکتینگ شوید. در این مرحله باید بسترهای فعالیت خود در دنیای دیجیتال را مشخص کنید.

بسترهایی مانند: وب و وبلاگ، شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و … که قبلا بیان شد. البته باید این موارد اولویت بندی شوند تا تیم تولید محتوا از فرمت های محتوای خود و طیف مخاطبین پیش رو آگاهی یافته و محتوایی متناسب با آنان ارائه کند. توصیه ما برای شما در این زمینه همکاری با تیم هشت، بهترین تیم دیجیتال مارکتینگ کشور می باشد.

جمع بندی

به انتهای نوشتار استراتژی ورود به بازار رسیدیم. پیشرفت روز افزون ابزارهای دیجیتال موجب روی آوردن مردم به دنیای مجازی و استفاده از آن برای تامین خواسته هایشان شده است. در چنین شرایطی، آشنایی با دیجیتال مارکتینگ می تواند برای یک بازرگان سودآور باشد.

استفاده از دیجیتال مارکتینگ در فروش محصول و خدمات نیازمند آشنایی با ابزارهای مختلف آنلاین و آفلاین و همچنین تدوین استراتژی های مختلف برای ورود و پیشروی در بازار است. این نکته را باید در نظر داشته باشید که استراتژی ها و روش های ذکر شده صرفا می تواند در مسیر مارکتینگ راهنما و عصای دست شما باشد و موفقیت در این بازار نیازمند همت و تخصص تیم شما می باشد.

توصیه می شود در صورتی که آشنایی کافی با دنیای دیجیتال مارکتینگ را ندارید، فعالیت در این زمینه را به تیمی حرفه ای و متخصص در این حیطه بسپارید.

در حال حاضر همکاری با تیم هشت بهترین گزینه پیشنهادی برای افرادی است که قصد ورود به این بازار را دارند. در صورتی که با تیمی با تجربه در این زمینه همکاری کنید، می توانید به مرور زمان به درآمدی پایدار و رو به رشد دست بیابید.

دیدگاهتان را بنویسید