مهارت های لازم برای دیجیتال مارکتینگ

در این مقاله می خواهیم در مورد مهارت های لازم برای دیجیتال مارکتینگ و مسائل مربوط به آن را بررسی کنیم. همراه ما باشید.

شما می توانید جهت برون سپاری دیجیتال مارکتینگ مجموعه خود با ما در آیلین وب در تماس باشید. 

 

اینفوگرافیک 7 مهارت لازم برای دیجیتال مارکتینگ

در زیر می توانید از 7 مهارت اصلی در یادگیری دیجیتال مارکتینگ دیدن نمایید. 

میزان اهمیت هر مهارت نیز در این اینفوگرافیک درج شده است.

اینفوگرافیک 7 مهارت لازم برای دیجیتال مارکتینگ
اینفوگرافیک 7 مهارت لازم برای دیجیتال مارکتینگ

 

دورانی که در آن زندگی می کنیم، با سرعت بسیار زیادی به سمت تکنولوژی پیش می رود. در همین لحظه نیز تکنولوژی یکی از بخش های جدا نشدنی زندگی ما محسوب می شود.

مقوله بازاریابی نیز مثل تمام عناصر جهان امروز دچار تغییراتی شده است. می بینیم که کم کم بازاریابی های سنی و قدیمی جای خود را به دیجیتال مارکتینگ می دهند.

اغلب کسب و کارها و شرکت ها دیگر به طور کامل به این شیوه رجوع کرده اند.

نا گفته پیداست که این شیوه از بازاریابی نیاز به آگاهی کامل و آموختن مهارت هایی دارد. ما در این مقاله به این سوالات جواب خواهیم داد که: دیجیتال مارکتینگ چیست و چه نقشی در تجارت امروز ایفا می کند؟ و مهارت های لازم برای دیجیتال مارکتینگ چه چیزهایی هستند؟

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:
  1. دیجیتال مارکتینگ چیست؟
  2. نقش دیجیتال مارکتینگ در یک تجارت
  3. لزوم تدوین استراتژی
  4. مهارت های لازم برای دیجیتال مارکتینگ

 

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟
دیجیتال مارکتینگ چیست؟

در این روش بازاریابی جدید، اتکا به ظرفیت های دیجیتالی با تمرکز بر “اینترنت” در نظر گرفته شده است. این روش اصرار بر معرفی محصولات و ارتقای فروش از طریق فضای دیجیتال دارد.

با انطباق خود با اصول بازاریابی و استفاده از رویکردهای مختلف، دیجیتال مارکتینگ قابلیت استفاده آن ها را با زندگی مجازی مشتریان در زمینه وب و اینترنت فراهم کرده و تجارت، کسب و کار و مبادله را با سرعت برق به عرصه اینترنت در آورده است.

دیجیتال مارکتینگ روش جدیدی در بازاریابی است که از ابزارهای دیجیتال برای دستیابی به اهداف بازاریابی استفاده می کند.

بنابراین دیجیتال مارکتینگ مانند “جعبه ابزار اینترنت” است که امکان استفاده از علم بازاریابی را به صورت دیجیتالی و آنلاین فراهم می کند.

ابزارهایی مانند Google Analytics، AdWords، بنر دیجیتال و تبلیغات کلیک، بازاریابی برنامه، بازاریابی بازی، بازاریابی ویدیویی، بازاریابی از طریق ایمیل و بازاریابی اجتماعی، موشن گرافیک، سئو و غیره که هر روز در حال گسترش هستند، فقط تعداد انگشت شماری از موارد دیجیتال مارکتینگ می باشد.

دیجیتال مارکتینگ معرفی و ترویج فروش محصولات و مارک ها از طریق یک یا چند رسانه الکترونیکی است

در واقع، دیجیتال مارکتینگ معرفی و ترویج فروش محصولات و مارک ها از طریق یک یا چند رسانه الکترونیکی است. از مهمترین مشخصه های این روش بازاریابی را می توان،  مقرون به صرفه بودن، کارایی کمپین های گوناگون تبلیغاتی و توانایی سنجش میزان اثربخشی آن دانست.

دیجیتال مارکتینگ با انواع کسب و کارهای تجاری از کوچک تا بزرگ نیز سازگار است. در حقیقت، از یک میلیونر جوان به یک تجارت چند میلیارد دلاری، آن ها می توانند از قابلیت های دیجیتال مارکتینگ خود استفاده کنند.

اما برای استفاده خوب و موثر از چنین فضایی نیاز به آموختن مهارت های لازم برای دیجیتال مارکتینگ دارید که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

پیشنهاد می کنیم از پست لزوم دیجیتال مارکتینگ دیدن کنید.

نقش دیجیتال مارکتینگ در یک تجارت

نقش دیجیتال مارکتینگ در یک تجارت
نقش دیجیتال مارکتینگ در یک تجارت

در حالی که بازاریابی سنتی احتمال دارد که هنوز از طریق تبلیغات چاپی، ارتباطات از راه دور یا بازاریابی فیزیکی وجود داشته باشد، دیجیتال مارکتینگ همان طور که گفته شد می تواند به صورت الکترونیکی و آنلاین کار کند.

این بدان معنی است که فرصت های بیشتری برای دسترسی مارک ها به مشتریان وجود دارد، از جمله ایمیل، ویدئو، رسانه های اجتماعی و موتور های جست و جو.

دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار و آگاهی از برند شما بسیار مهم است

در این مرحله، دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار و آگاهی از برند شما بسیار مهم است. به نظر می رسد، امروزه همه مارک های جهان حداقل یک وب سایت دارند و در غیر این صورت حداقل در شبکه های اجتماعی حضور دارند یا استراتژی تبلیغات دیجیتال دارند.

امروزه، محتوای دیجیتال و بازاریابی به قدری محبوب شده است که مشتریان به عنوان راهی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مارک ها و انتظار آن از مارک ها، به آن اعتماد می کنند.

در نتیجه همه این صحبت ها، برای این که به عنوان یک صاحب مشاغل رقابت کنید، باید حداقل برخی از جنبه های دیجیتال مارکتینگ را بپذیرید. از آنجا که دیجیتال مارکتینگ گزینه ها و ریزه کای های زیادی دارد، می توانید نوآوری بیشتری خرج کنید و با بودجه مشخص روش های مختلف بازاریابی را امتحان کنید.

با استفاده از این روشگ، می توانید از امکانات مختلفی مانند داشبورد Analytics برای رسیدن به موفقیت و بازگشت سرمایه خود بیشتر از چیزی که در تبلیغات محتوای سنتی مانند بیلبوردها یا تبلیغات چاپی متصور هستید، بهره مند شوید.

لزوم تدوین استراتژی

لزوم تدوین استراتژی
لزوم تدوین استراتژی

یکی از مهارت های لازم برای دیجیتال مارکتینگ، توانایی در تدوین استراتژی است که ما آن را در این بخش به طور مفصل بررسی خواهیم کرد.

مهمتر از داشتن یا نداشتن یک استراتژی این است که در برنامه خود موقعیتی را که اکنون دارید و موقعیتی را که می خواهید طی چند سال به دست بیاورید، در برنامه خود مقایسه کنید.

در واقع، شما باید هدف، موقعیت و نیازهای خود را در برنامه ریزی خود تعیین کنید. شما یک برنامه بلند مدت دارید که قصد دارید در سال دهم به آن برسید، اما در برنامه ریزی کوتاه مدت خود، باید اهداف کوچک تری را در اواسط این ده سال تعیین کنید که با کمک آن می توانید به یک دستاورد بزرگتر برسید.

یکی از بهترین کارها داشتن ابزار اندازه گیری برای یافتن میزان بازخوردی است که برای تبلیغ خود انتخاب کرده اید

برنامه ریزی استراتژی دیجیتال نیز همین است. یکی از بهترین کارها داشتن ابزار اندازه گیری برای یافتن میزان بازخوردی است که برای تبلیغ خود انتخاب کرده اید. مانند بازاریابی از طریق ایمیل. باید بررسی کنید که چند ایمیل ارسال شده، خوانده شده و چند کلیک وجود دارد.

بسیاری از موسسه ها و کسب و کارها هنوز دیجیتال مارکتینگ خود را بدون برنامه انجام می دهند. بسیاری از شرکت ها از ارزش رسانه های دیجیتال آگاه هستند و به طور فزاینده ای در کوششند تا از رسانه های اجتماعی، ایمیل و محتوای مرتبط استفاده کنند زیرا نتایج بیشتری کسب می کنند، اما دیجیتال مارکتینگ به این موارد محدود نمی شود. زمینه هایی برای این کار آماده کنید، سپس آن را امتحان کنید.

یکی از مواردی که باید به خاطر بسپارید، این است که کسب و کار شما، چه بزرگ و چه کوچک، به یک برنامه دیجیتال مارکتینگ نیاز دارد. بنابراین بسیاری از شرکت ها برای دیجیتال مارکتینگ خود یک برنامه منحصر به فرد دارند که شما نیز باید این چنین عمل کنید.

مهارت های لازم برای دیجیتال مارکتینگ

مهارت های لازم برای دیجیتال مارکتینگ
مهارت های لازم برای دیجیتال مارکتینگ

اما چنان چه اشاره شد، موفقیت در دیجیتال مارکتینگ مستلزم داشتن مهارت هایی است که در زیر به آن ها خواهیم پرداخت.

تجزیه و تحلیل داده ها

تجزیه و تحلیل داده ها
تجزیه و تحلیل داده ها

در این بخش بحث ما در مورد ” داده” نیست، بلکه در مورد کاری است که شما با آن داده انجام می دهید، که وظیفه تحلیلگر است. این دانشمند تحلیلی با دستیابی به ابزارهای فناوری و سیستم عامل ها، هنر بازاریابی را فرا می گیرد.

تجزیه و تحلیل داده ها برای بسیاری از بازاریابان خسته کننده و گیج کننده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها، تعدادی تحلیلگر، به یک تیم جدید نیاز دارید.

تبلیغات شبکه های اجتماعی

تبلیغات شبکه های اجتماعی
تبلیغات شبکه های اجتماعی

آن چه رسانه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای بازاریابی نوید می دهد، زمان آغاز کار با این شبکه ها و رایگان بودن خدمات است. به همین دلیل فیس بوک در حال تغییر بازی است. دوره حجم بالای لایک های فیس بوک به پایان رسیده است.

اکنون وقت آن است که برای جمع آوری داده های خود به فیس بوک پول پرداخت کنید و اکنون می خواهد آن را به شما بفروشد. ارزیابی منطقی از آن چه به نظر می رسد، این است که تا سال 2016، 25 میلیارد دلار درآمد فیس بوک از طریق تبلیغات فیس بوک تأمین می شود. اما با وجود تردید اولیه، عملکرد خوب تبلیغات فیس بوک می تواند بسیار موثر باشد.

البته شبکه های اجتماعی دیگر نیز جایگاه ویژه خود را دارند. اما ما به عنوان یک مثال قدرتمند از فیس بوک نام می بریم.

در فیس بوک می توانید از امکانات زیر استفاده کنید:

نظرات فیس بوک”

استفاده خوب از “ویرایشگر قدرتمند”

 در باره این که چه کاری می توان با “ابزار مخاطب سفارشی” انجام داد، تحقیق کنید.

 هدف قرار دادن تک تک “مخاطبان عادی”

 دانستن این که حراج OCPM چیست و چگونه به خوبی کار می کند.

 بدانید که چگونه می توان تصاویر خلاقانه ای ساخت و منتشر کرد.

بازاریابی از طریق ایمیل

بازاریابی از طریق ایمیل
بازاریابی از طریق ایمیل

یکی دیگر از مهارت های لازم برای دیجیتال مارکتینگ، آشنایی با بازاریابی ایمیلی است.

ایمیل در گذشته ساده بود ولی اکنون شامل هدف گذاری نیازهای خاص بازار است. ایمیل به عنوان یک ابزار قدرتمند بازاریابی اغلب دست کم گرفته می شود.

حتی مطبوعات برجسته نیز عملکرد خوبی نداشته اند. گزارش اخیر نیویورک تایمز نشان می دهد که آن ها با وجود داشتن بیش از 6 میلیون ایمیل در پایگاه داده خود، حتی زیرساخت بازاریابی از طریق ایمیل مناسبی ندارند. لیست های پستی به صورت دستی از سیستم های دیگر بازیابی می شوند.

بازاریابی از طریق ایمیل برای آگاهی از برند عالی است، اما بیشتر مشتریان متعهد و منظم و مشتریان و طرفداران بالقوه شما می خواهند از طریق ایمیل با شما در تماس باشند. بسیاری از برترین تبلیغات و بازاریابی شما در لیست ایمیل شما اتفاق می افتد.

بازاریابی موتور جست و جو

بازاریابی موتور جست و جو
بازاریابی موتور جست و جو

این بخش را می توان به دو زیر گروه دیگر تقسیم کرد.

بهینه سازی موتور جست و جو (SEO)

تبلیغات کلیکی (SEM)

به بازاریابی پرداختی موتور جست و جو گاهی “بازاریابی موتور جست و جو” گفته می شود. بهینه سازی سایت برای رتبه بندی بالای موتور جست و جو زمان نسبتا زیادی می برد و به سرعت به محتوای موتور جست و جو اضافه نمی شود.

اما از این کار غافل نشوید، زیرا در پایان این کار بیشترین میزان بازدید شما را با گذشت زمان به دنبال خواهد داشت.به خاطر داشته باشید که شاید سال ها طول بکشد تا محتوای سازگار و فعالیت های تاکتیکی ایجاد شود.

کار با ابزارهای مناسب فناوری و طراحی زیرساخت

کار با ابزارهای مناسب فناوری و طراحی زیرساخت
کار با ابزارهای مناسب فناوری و طراحی زیرساخت

کار بیشتر بازاریابان در گذشته مدیریت آژانس های تبلیغاتی بوده است. اما اکنون آن ها باید با فناوری های مدرن آشنا باشند.

ابزارهای زیادی چه به صورت رایگان و چه پولی وجود دارند که به کمک آن ها می توان در دنیای دیجیتال مارکتینگ به موفقیت بیشتری دست یافت.

پس این مورد نیز از مهارت های لازم برای دیجیتال مارکتینگ به شمار می رود.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

بازاریابی در شبکه های اجتماعی
بازاریابی در شبکه های اجتماعی

استفاده رسانه هایی از این جنس یک مسئله پیچیده است و شما باید از انواع مختلف ابزارهای بازاریابی رسانه های اجتماعی که قصد دارید روی آن ها تمرکز کنید، آگاهی داشته باشید. حتما تعدادی از تاکتیک ها برای رسیدن به اهداف شما وجود دارد که شما باید آن ها را بیاموزید و ایده های خلاقانه ی خود را با استفاده از آن ها پیاده سازی نمایید.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا

محتوا اساس و پایه ی  بازاریابی است. شما به تصاویر، پست های وبلاگ، اطلاعات گرافیکی، کتاب های الکترونیکی برای انتشار محتوای بازاریابی خود نیاز پیدا خواهید کرد.

مزایای بازاریابی محتوا، اگر به خوبی انجام شود، شامل افزایش تعامل، بهبود سئو و مدیریت و فروش خواهد شد.

بازاریابی تلفن همراه

بازاریابی تلفن همراه
بازاریابی تلفن همراه

ظهور ناگهانی تلفن های همراه و ظهور گوشی های هوشمند، بسیاری از بازاریابان را به فکر فرو برده است. بسیاری از مارک ها دارای وب سایتی هستند که برای موبایل مناسب و بهینه نیست و برنامه ای برای ارتباط مشتری با شما در هنگام دور بودن از خانه ندارد.

لذا شما باید با در نظر گرفتن نقش غیر قابل انکار تلفن های همراه از رقیبان پیشی بگیرید و مهارت های این نوع بازاریابی را باید سریع بیاموزید.

بازاریابی بصری

بازاریابی بصری
بازاریابی بصری

بیشتر بازاریابان می دانند که اگر از محتوای بصری استفاده کنند، می توانند میزان تعامل و اثر گذاری خود را افزایش دهند. این موضوع در فیس بوک به خوبی قابل درک است و تعدادی از مطالعات نشان می دهد که تعاملات از طریق پست های ویدئویی 90٪ بیشتر از متن است.

اما این تاکتیک فقط در مورد فیس بوک اعمال نمی شود. توییتر نیز در استفاده از تصویر بسیار جدی بود.

اینیستاگرام هم که امروزه طرفداران و مخاطبان زیادی دارد، اصولا ماهیتی نزدیک به فیلم و عکس دارد. پس، از تاثیر جذابیت های دیداری یا بصری در کار خود غافل نشوید و آن را نیز به لیست مهارت های لازم برای دیجیتال مارکتینگ اضافه نمایید.

ما در این مطلب از نقش دیجیتال مارکتینگ و مهارت های لازم برای رسیدن به موفقیت در این زمینه گفتیم. چنان چه دقت و علم کافی را در استفاده از این فضا داشته باشید، با امکانات گسترده ای که برای شما فراهم است، می توانید به طرز چشمگیری پیشرفت کنید و به کسب و کار رونق ببخشید.

امید است در این مسیر، این مقاله نیز با مطالبی که ارائه شد، تاثیر مهمی گذاشته باشد. به خاطر بسپارید که شرط موفقیت در دنیای غرق در تکنولوژی امروز فقط آگاهی است و مهارت داشتن.

دیدگاهتان را بنویسید