ساخت آزمون برای سایت با افزونه آزمون ساز HD quiz

HD Quiz

فهرست مطالب

این روزها همه چیز اینترنتی شده است.تماس ها،پیام ها،خریدها و … دنیای مجازی بین تمام مردم جهان محبوبیت پیدا کرده و بیشتر مردم ساعت ها وقت خود را در اینترنت میگذارند.در این دنیای پیچیده مجازی ما هر روز شاهد اتفاقات جدید و در عین حال جذاب هستیم.

حال که تمام مشاغل به سمت اینترنتی شدن سوق داده میشوند آیا موسسات آموزشی هم رویکردی کاری خود را به سمت مجازی شدن تغییر داده اند.جواب این سوال مثبت است.این روزها تمام مراکز اموزشی هم آموزش ها و آزمون های خود را اینترنتی برگزار میکنند.

[toc]

کار با افزونه آزمون ساز HD quiz

پشتیبانی ها اینترنتی شده و این کار را برای تمامی مردم ساده کرده است.برای مثال مادری که بخواهد فرزند خود را در یک موسسه آموزشی ثبت نام کند باید زمانی را صرف رفتن به آن محل کند(در این بین ترافیک،مشکلات عبور و مرور و … نیز وجود دارد)بعد تازه بعد از رسیدن به آنجا و ثبت نام از دفعات بعد مجبور باشد فرزند خود را به کلاس بیاورد.

اما با ثبت نام در کلاس های غیر حضوری موسسه خیلی راحت میشود این موضوعات را برطرف کرد و حتی آزمون ها را نیز از این طریق از فرد گرفت.

حال ما امروز قصد داریم به کمک افزونه ای در وردپرس ازمون برگزار کنیم.برای این کار افزونه های زیادی وجود دارد که بیشتر انها پولی هستند.اما ما افزونه ای را معرفی میکنیم که کاملا رایگان است و امکانات خوبی نیز دارد.

افزونه آزمون ساز HD quiz
ساخت آزمون برای سایت

آزمون ساز وردپرس

آزمون سازها امکان فراهم کردن همه نوع آزمون از جمله ازمون برای مراکز درمانی،روانشناسی،موسسات کنکوری و … را دارد.شما میتوانید با استفاده از نیاز شخصی خود آن را سفارشی سازی نمائید.فقط باید به خوبی نیاز خود را بررسی کرده و آزمونی دقیقا مطابق با نیازتان تهیه و تولید کنید.

آیا استفاده از آزمون ساز ها در وبسایت مفید است؟

آزمون سازها یک ابزار کاملا مفید برای سایت شما هستند چون با استفاده از آن میتوانید برای هر موضوعی سوال طرح کنید و یا فرم های نظرسنجی بسازید.دردنیای امروز افراد از اینکه معلومات و دانسته های خود را به چالش بکشند لذت میبرند پس داشتن یک فرم ازمون ساز میتوانید در روند رشد سایت شما موثر باشد.

نکته: شما میتوانید یکسری اطلاعات از مخاطبین خود جمع آوری کنید.برای مثال شما قصد دارید یک آزمون برگزار کنید (برای افزایش مخاطبان سایت)اما نمیدانید سوالات روانشناسی بیشتر مورد توجه قرار میگیرد یا سوالات معمایی.پس در مورد این موضوع مطالبی را در سایت خود وارد میکنید و بعد متوجه میشوید تعدادبازدید کنندگان هرکدام از موضوعات چقدر بوده و با توجه به آن موضوع ازمون خود را مشخص میکنید.

آزمون ساز HD quiz

این افزونه یک افزونه کاملا رایگان است و محیط کاربری بسیار ساده ای داردو کاملا هم پاسخگو است.این افزونه بالای 1000 نصب فعال دارد و محبوبت خود را بین کاربران پیدا کرده است.

پیشنمایش افزونه

امکانات آزمون ساز HD Quiz

  • امکان تعریف نامحدود آزمون در سایت
  • واکنشگرا و کاربر پسند
  • اعمال محدودیت زمان برای هر ازمون
  • امکان نوشتن یادداشت های اضافی برای هر سوال
  • نمایش تصویر شاخص برای هر آزمون
  • امکان اعلام نتایج و نمایش پاسخ سوالات
  • قابل استفاده در تمامی دستگاه ها
  • طراحی خاص با ویژگی های منحصر به فرد برای هر ازمون
  • امکان اشتراک گذاری نتیجه ازمون در فیس بوک و توییتر
  • امکان قرار دادن تصویر به جای متن برای هر سوال

آموزش کار با آزمون ساز HD Quiz

ابتدا این افزونه دانلود،نصب و فعال نمائید. (فیلم آموزشی نصب افزونه وردپرس) حال منویی تحت عنوان HD Quiz به نوار پیشخوان شما اضافه خواهد شد.که شامل چند بخش است.

HD quiz

  • زیر منو All Questions:  تمام سوالاتی که طرح کرده اید در این قسمت وجود دارند.
  • زیر منوAdd New Question: در این تب آزمون های جدید ایجاد کنید.
  • زیر منوQuizzes: در این قسمت هم میتوانید ازمون ها را ببینید و هم میتوانید ازمون انلاین برگزار کنید.
  • زیر منوAbout / Options: در این قسمت تنظیمات کلی و اطلاعات این افزونه وجود دارد.

توضیحاتی در مورد زیر منو All Questions

وقتی وارد این بخش شدید میتوانید تمام سوالات مطرح شده را در قالب یک لیست مشاهده کنید.حتی سوالی را ویرایش و یا حتی حذف نمائید.

توضیحاتی در مورد زیر منو Add New Question

در این قسمت باید ازمون با سوالات جدید مطرح کنید.(باید سوالات را تک تک وارد کنید) و سپس تنظیمات مربوط به ان را انجام دهید.

در بخش Advanced Options سه گزینه پیش روی شماست.

  • Image Answers:ایجاد تصویر برای هر سوال
  • Question as Title:در صورت گذاشتن تیک سوال  به صورت نوشته ای ساده در می اید
  • ایجاد سوالبات چند گزینه ای:Paginate 

در قسمت پایین این قسمت هم باکسی برای نوشتن توضیحات برای سوالات وجود دارد.

توضیحاتی در مورد زیر منو Quizzes

در این قسمت باید نام ازمون مورد نظراتان را وارد نمائید.

توضیحاتی در مورد زیر منو About / Options

در این قسمت میتوانید تنظیمات مربوط به اشتراک گذاری آزمون (برای فیس بوک و توییتر)را انجام دهید.

بعد از اینکه تنظیمات خود را انجام داده و متن مورد نظرتان را روی دکمه ها اعمال کردین برروی آپدیت کلیک کنید.حال آزمون شما به سادگی طراحی شد.حالا میتوانید نتیجه را مشاهده نمائید.

[su_button url=”https://wordpress.org/plugins/hd-quiz/” target=”blank” style=”flat” background=”#ffd200″ color=”#000000″ size=”10″ center=”yes” radius=”5″]دانلود افزونه از مخزن وردپرس[/su_button]

دیدگاهتان را بنویسید