دیجیتال مارکتینگ در تجهیزات پزشکی

در این مقاله، با بررسی دیجیتال مارکتینگ در تجهیزات پزشکی همراه شما هستیم.

اگر فروشنده تجهیزات پزشکی هستید و قصد گسترش فروش خود از طریق دیجیتال مارکتینگ را دارید با ما تماس بگیرید. 

 

Table of Contents

همان طور که می دانید، رمز موفقیت هر کسب و کاری چه خرد و چه کلان، سرمایه گذاری هدفمند در حوزه ی بازاریابی و تبلیغات می باشد. امروزه موثرترین شیوه ی بازاریابی با توجه به توسعه چشمگیر اینترنت و گوشی های هوشمند، بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ می باشد.

 

از طرفی نیز می دانید که پزشکی و سلامت از موضوعاتی هستند که با زندگی روزانه ی همه مردم در سراسر جهان در ارتباط هستند. بنابراین می توان گفت که حضور کسب و کارهای مرتبط با حوزه پزشکی در فضای اینترنت لازم و ضروری است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با موضوع دیجیتال مارکتینگ در تجهیزات پزشکی بیشتر آشنا کنیم.

عزیزان گرامی که در حوزه تجهیزات پزشکی مشغول به کار هستند، می توانند از خدمات تیم هشت، بهترین تیم دیجیتال مارکتینگ در تجهیزات پزشکی استفاده نمایند و از مزایای بی شمار آن بهره مند شوند.

جهت سفارش تولید محتوای تخصصی پزشکی اینجا کلیک کنید.

همچنین اگر پزشک هستید می توانید بازاریابی خدمات پزشکی را به ما بسپارید.

فهرست مطالب:

دیجیتال مارکتینگ پزشکی چیست؟

چرا دیجیتال مارکتینگ در تجهیزات پزشکی اهمیت دارد؟

دیجیتال مارکتینگ در تجهیزات پزشکی؛ ویژگی ها و فرصت ها

دیجیتال مارکتینگ پزشکی در دوران کرونا

استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ در تجهیزات پزشکی چقدر هزینه دارد؟

روش های دیجیتال مارکتینگ برای بازاریابی در حوزه تجهیزات پزشکی

راه اندازی وبسایت برای فروش تجهیزات پزشکی

تاثیر سئو سایت در فروش تجهیزات پزشکی

ویژگی های یک وب سایت خوب برای بازاریابی و فروش تجهیزات پزشکی

سوشال مدیا مارکتینگ؛ رایج ترین شیوه در بازاریابی تجهیزات پزشکی

نکات مثبت استفاده از سوشال مدیا مارکتینگ در تجهیزات پزشکی

استراتژی های طلایی دیجیتال مارکتینگ در تجهیزات پزشکی

جمع بندی

دیجیتال مارکتینگ پزشکی چیست؟

دیجیتال مارکتینگ پزشکی چیست؟
دیجیتال مارکتینگ پزشکی چیست؟

دیجیتال مارکتینگ را همه می شناسیم. روشی پربازده و منحصر به فرد در علم بازاریابی که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. دیجیتال مارکتینگ به عنوان مدرن ترین شیوه ی بازاریابی، در حوزه پزشکی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد.

استفاده از ابزارهای دیجیتال در صنعت پزشکی موجب ارتباط فعال با بیماران و جلب توجه مشتریان به سوی محصولات شما می شود. به عبارتی دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند تا حضور پررنگ تری در عرصه تبلیغات محصولات پزشکی داشته باشید.

با استفاده از ابزارهای بازاریابی دیجیتال، می توانید در هر جای کشور مشتریان بالقوه را به سوی محصولات خود بکشانید و جامعه ی مخاطبان خود را روز به روز گسترده تر سازید.

وقتی صحبت از دیجیتال مارکتینگ می شود، همه ما ناخودآگاه به یاد اینترنت و شبکه های اجتماعی می افتیم. اما خوب است بدانید که تعریف این مهارت چیزی فراتر از ارائه ی تبلیغات در بستر اینترنت می باشد.

طبق تعریف انجمن بین المللی مارکتینگ، بازاریابی دیجیتال عبارت است از شناخت محیط، به کارگیری تکنیک های ارتباطی، اطلاع رسانی به جامعه مخاطب و ایجاد یک تعامل اثر گذار با مشتریان. در صنعت تجهیزات پزشکی، به کارگیری این عناصر استراتژیک می تواند برگ برنده ی شما در رقابت با سایر عرضه کنندگان در بازار باشد.

چرا استفاده از دیجیتال مارکتینگ در تجهیزات پزشکی اهمیت دارد؟

چرا استفاده از دیجیتال مارکتینگ در تجهیزات پزشکی اهمیت دارد؟
چرا استفاده از دیجیتال مارکتینگ در تجهیزات پزشکی اهمیت دارد؟

در این یخش از مقاله، قصد داریم که شما را با اهمیت دیجیتال مارکتینگ در صنعت تجهیزات پزشکی آشنا کنیم. مهم ترین دلایلی که می توان در مورد ضرورت استفاده از دیجیتال مارکتینگ در این حوزه بیان نمود، عبارتند از:

گسترش دسترسی به مخاطبان:

برگزاری کمپین های دیجیتال با استفاده از ایده های نوآورانه و خلاق می تواند سکوی پرتاب شما در توسعه روابط تبلیغاتی شما با جامعه هدف مشتریان باشد. دیجیتال مارکتینگ به شما اجازه می دهد که در همه جا حضور داشته باشید و کسب و کارتان را در مقیاس بسیار وسیعی تبلیغ کنید.

برخلاف بازاریابی سنتی که تنها روی جامعه محدودی اثر می گذارد، در بستر دیجیتال می توانید به دورترین نقاط ایران و جهان دسترسی داشته باشید و پیام تبلیغاتی خود را به تک تک مشتریان بالقوه در هر کجا منتقل کنید.

پیشنهاد می کنیم از پست لیست قیمت دیجیتال مارکتینگ دیدن کنید.

پیشتازی در عرصه رقابت:

آمارها نشان می دهد که از هر 4 مشتری که قصد خرید لوازم پزشکی را دارند، 3 نفرشان ترجیح می دهند تا به صورت آنلاین خرید کنند. از طرفی نیز بسیاری از تولید کنندگان و عرضه کنندگان لوازم پزشکی در فضای اینترنت فعالیتی ندارند.

این اتفاق باعث می شود که عرصه ی رقابت کاملا در اختیار کسب و کارهایی قرار گیرد که از بستر آنلاین برای فروش محصولات خود استفاده می کنند.

فروش لوازم پزشکی به روش اینترنتی به شما کمک می کند تا در میدان رقابت، ابتکار عمل را به دست بگیرید و در حوزه تجارت خود سرآمد همه کسب و کارهای بازار شوید.

تعامل با مشتریان:

بزرگ ترین مزیتی که برای دیجیتال مارکتینگ نام برده می شود، امکان برقراری ارتباط گرم و صمیمانه با مشتریان است. با بهره گیری از ابزارهای دیجیتال، می توانید به راحتی با مخاطبان خود وارد گفت و گو شوید و یک تعامل دو طرفه را برقرار سازید.

افراد مختلف و حتی کسانی که در جامعه هدفتان نیستند هم می توانند با مشارکت در فرآیند تبلیغات به جمع مشتریان شما بپیوندند. ارائه اخبار شرکت و فراهم ساختن اطلاعات مفید درباره محصولات شما، مشتریان را تشویق به خرید می کند. از این فرصت برای افزایش فروش و بالا بردن گردش مالی شرکت خود استفاده کنید.

مواردی که ذکر شد بیان می دارند که چرا حضور دیجیتال مارکتینگ در حوزه تولید و تامین تجهیزات پزشکی ضرورت دارد. اکنون که با دلایل این موضوع آشنا شدیم، لازم است بدانیم که دیجیتال مارکتینگ در حوزه تجهیزات پزشکی چه فرصت های ویژه ای برای عرضه کنندگان ایجاد می کند؟

آیا بستر دیجیتال برای عرضه و فروش لوازم پزشکی بستر مناسبی است؟ با ما همراه باشید تا در ادامه ی مقاله به این موضوع بپردازیم.

دیجیتال مارکتینگ در تجهیزات پزشکی؛ ویژگی ها و فرصت ها

دیجیتال مارکتینگ در تجهیزات پزشکی؛ ویژگی ها و فرصت ها
دیجیتال مارکتینگ در تجهیزات پزشکی؛ ویژگی ها و فرصت ها

امروزه امکانات و قابلیت های فراوانی برای مارکت های آنلاین تجهیزات پزشکی فراهم شده است. فرقی نمی کند که تولید کننده هستید یا عرضه کننده، حضور در بستر اینترنت به شما کمک می کند تا با استفاده از مدیریت محتوا و نمایش هدفمند محصولات خود بتوانید به فروش بیشتری دست پیدا کنید.

حضور هدفمند در رسانه های دیجیتال فرصت های بی شماری را برای کسب و کارهای مرتبط با تجهیزات پزشکی رقم می زند. مهم ترین ویژگی های بازاریابی در بستر دیجیتال عبارتند از:

  • امکان به کارگیری ایده های خلاقانه در تبلیغات
  • کاهش هزینه خلق برند
  • امکان آنالیز فعالیت های تبلیغاتی و بهینه سازی پروژه ها
  • مقرون به صرفه بودن نسبت به بازدهی بالای تبلیغات
  • آنالیز رقبا و دستیابی به نقاط قوت و ضعف کسب و کارهای مشابه
  • برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه و تبدیل کردن آن ها به مشتریان فعال
  • کاهش هزینه های معرفی محصولات
  • دسترسی به جامعه ای وسیع تر برای بازاریابی

دیجیتال مارکتینگ پزشکی در دوران کرونا

دیجیتال مارکتینگ پزشکی در دوران کرونا
دیجیتال مارکتینگ پزشکی در دوران کرونا

شیوع کرونا و شکل گیری یک پاندمی عظیم جهانی، محدودیت هایی را با خود به همراه آورده است. حضور فیزیکی مشتریان در بازار و خرید مستقیم از فروشندگان در این دوران بسیار کمرنگ شده و جای آن را سفارش های اینترنتی و گشت و گذار در مارکت های آنلاین گرفته است.

مراکز درمانی و شرکت های تولید کننده محصولات پزشکی در دوران کرونا مجبور به حضور در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و واتساپ شده اند.

این یک امر طبیعی است که استراتژی های بازاریابی در دوره بحران و در شرایط عادی با یکدیگر تفاوت داشته باشند. هجوم شرکت های تجهیزات پزشکی به شبکه های اجتماعی برای بازاریابی باعث به وجود آمدن حجم عظیمی از محتوای تبلیغاتی مشابه و ایجاد یک فضای آشفته در تبلیغات لوازم پزشکی شده است.

بسیاری از شرکت ها با پی بردن به این موضوع فورا دست به کار شدند و برای بازاریابی محصولات خود به سراغ روشی هدفمندتر و کاراتر یعنی دیجیتال مارکتینگ رفتند.

به کارگیری استراتژی های راهبردی برای انتقال محتوا

آن چه که دیجیتال مارکتینگ را از بازاریابی عادی و خرید و فروش محصولات در اینستاگرام و واتساپ متمایز می کند، به کارگیری استراتژی های راهبردی برای انتقال محتواست. دیجیتال مارکتینگ به عرضه کنندگان کمک می کند تا در میان انبوه داده های تبلیغاتی، جامعه ی هدف خود را نشانه بگیرند و به صورت دقیق و شخصی سازی شده روی مخاطبان تاثیر بگذارند.

لازم به گفتن نیست که اندکی پس از شروع محدودیت ها و خالی شدن بازارها از مشتری، بسیاری از شرکت ها که فقط به فروش محصولات در شبکه های اجتماعی بسنده کرده بودند، از عرصه رقابت کنار رفته و حذف شدند.

در شرایط بحرانی مانند یک پاندمی بزرگ، موفقیت و بقا در بازار تجارت، نیازمند چیزی بیشتر از اجرا کردن همان روش های سنتی در بستر دیجیتال است. اگر شما هم صاحب یک کسب و کار در حوزه تجهیزات پزشکی هستید، لازم است تا پیش از آن که خطری جدی بقای کسب و کارتان را تهدید کند، دست به کار شوید.

تیم هشت، به عنوان بهترین و حرفه ای ترین تیم دیجیتال مارکتینگ در تجهیزات پزشکی با ارائه ی خدماتی فوق العاده در بازاریابی دیجیتال به شما کمک می کند تا در دوران پاندمی کرونا به فعالیت های تبلیغاتی خود نظم و استراتژی ببخشید و با به کارگیری ابزارهای متعدد بازاریابی دیجیتال، از رسیدن پیام های تبلیغاتی خود به جامعه هدف اطمینان حاصل کنید.

استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ در تجهیزات پزشکی چقدر هزینه دارد؟

استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ در تجهیزات پزشکی چقدر هزینه دارد؟
استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ در تجهیزات پزشکی چقدر هزینه دارد؟

عوامل متعددی روی قیمت خدمات دیجیتال مارکتینگ تاثیر می گذارند. بسته به این که از کدام آژانس دیجیتال مارکتینگ سرویس می گیرید و این که تا چه حد می خواهید استراتژی های دیجیتال مارکتینگ را در برنامه های راهبردی شرکت خود دخیل سازید، ممکن است بازه قیمتی متفاوتی به شما پیشنهاد شود. به طور کلی عواملی که روی قیمت خدمات دیجیتال مارکتینگ موثر هستند عبارتند از:

نوع خدمات

نوع خدمات
نوع خدمات

وقتی به یک آژانس معتبر مراجعه می کنید، اولین سوالی که از شما پرسیده می شود این است که کدام ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را برای بازاریابی و فروش لوازم پزشکی مد نظر دارید؟ نوع سرویسی که انتخاب می کنید، مهم ترین عامل در تعیین قیمت برای شماست.

برخی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، مانند بازاریابی ایمیلی یا تبلیغات کلیکی ارزان هستند. در مقابل، روش هایی مانند تبلیغات در جست و جوگرها (SEM)، بازاریابی در شبکه های اجتماعی و یا طراحی وبسایت های حرفه ای ممکن است که هزینه بالایی داشته باشند.

برای بازاریابی و فروش تجهیزات پزشکی می توانید از روش های مختلفی در دیجیتال مارکتینگ بهره ببرید. بهتر است که قبل از انتخاب خدمات خود با متخصصان آژانس مشورت کنید تا ابزارهای متناسب با کسب و کار خود را بهتر بشناسید.

اعتبار شرکت

اعتبار شرکت
اعتبار شرکت

طبیعی است آژانس هایی که نمونه کارهای موفقی در کارنامه خود داشته باشند، هزینه ی بیشتری هم طلب می کنند. اعتبار یک شرکت، تضمین کننده رضایت شما از خدمات ارائه شده آن ها خواهد بود. شما به عنوان مدیر یک کسب و کار مختارید که برنامه دیجیتال مارکتینگ خود را به دست شرکت های کوچک و گمنام بسپارید.

اما مطمئن باشید که نتیجه ای که از تبلیغات ارائه شده توسط این شرکت ها به دست می آورید، تعریف چندانی نخواهد داشت. شرکت های بزرگ به شما این تضمین را می دهند که سرمایه ی شما را به روش درستی مصرف کنند و با ارائه تبلیغات درست، در مدتی کوتاه این سرمایه به شرکت شما بازگردد.

کیفیت خدمات

کیفیت خدمات
کیفیت خدمات

هر چه ابزارهایی که انتخاب می کنید حرفه ای تر و کارآمدتر اجرا شوند، هزینه ی بیشتری به همراه خواهند داشت. به عنوان نمونه، طراحی سایت را در نظر بگیرید. می توانید از قالب های وردپرسی آماده برای راه اندازی وب سایت تجهیزات پزشکی استفاده کنید که ارزان قیمت و به صرفه هستند.

همچنین می توانید درخواست کد نویسی برای تولید یک وب سایت اختصاصی و شیک بدهید. هزینه ی مورد دوم شاید چند برابر باشد. اما سایتی که در این روش روی هاست بارگذاری می شود، یک وبگاه کاملا حرفه ای و قدرتمند است.

به طور کلی در مورد هزینه های دیجیتال مارکتینگ در تجهیزات پزشکی یک نکته را در نظر داشته باشید. هیچ ارزانی بی دلیل نیست و هیچ گرانی بدون مزیت نخواهد بود.

هر چه بیشتر هزینه کنید، اعتبار و وجهه ی برند خود را در دید مخاطبان ارتقا می دهید. با ما همراه باشید تا در ادامه ی نوشتار، اطلاعات بیشتری درمورد دیجیتال مارکتینگ در تجهیزات پزشکی به شما ارائه دهیم.

روش های دیجیتال مارکتینگ برای بازاریابی در حوزه تجهیزات پزشکی

روش های دیجیتال مارکتینگ برای بازاریابی در حوزه تجهیزات پزشکی
روش های دیجیتال مارکتینگ برای بازاریابی در حوزه تجهیزات پزشکی

دیجیتال مارکتینگ یک تخصص و مهارت مدرن است. گستره ی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به حدی وسیع است که هر عنصری که با جهان دیجیتال در ارتباط باشد، زیر مجموعه این حوزه قرار می گیرد.

جالب است بدانید که در علم بازاریابی حتی تبلیغات بیلبوردی در سطح شهرها نیز اگر به وسیله تابلوهای الکترونیکی انجام شوند، در حیطه دیجیتال مارکتینگ قرار می گیرند.

در این قسمت از مقاله، مهم ترین ابزارهایی که برای دیجیتال مارکتینگ در تجهیزت پزشکی مناسب و کاربردی هستند را معرفی کرده ایم. بهترین این ابزارها شامل طراحی وب سایت برای فروش تجهیزات پزشکی و استفاده از شبکه های اجتماعی برای تبلیغات لوازم پزشکی می باشند.

راه اندازی وب سایت برای فروش تجهیزات پزشکی

راه اندازی وب سایت برای فروش تجهیزات پزشکی
راه اندازی وب سایت برای فروش تجهیزات پزشکی

وب سایت اولین و مهم ترین ابزاری است که در بازاریابی دیجیتال به آن نیاز دارید. در میان عناصر دیجیتال مارکتینگ، وب سایت نمایانگر هویت یک برند در فضای دیجیتال می باشد.

اولین تاثیری که روی مخاطب می گذارید (First Impression) شکل دهنده ی تصویر ذهنی مخاطب از برند شما و تعیین کننده نگرش کلی مخاطبان نسبت به برند شما خواهد بود. پس لازم است تا این تصویر اولیه را به بهترین شکل طراحی کنید.

برای طراحی وب سایت تجهیزات پزشکی باید تا حد امکان رابط کاربری آسان و مناسبی را به کار بگیرید. معمولا در وب سایت های پزشکی، بازدیدکنندگان به دنبال یک کالای پزشکی خاص می گردند و دوست دارند که آن را سریع و آسان پیدا کنند تا بتوانند در مورد خریدن آن سریع تر تصمیم بگیرند.

راه اندازی یک وب سایت خوب می تواند هزینه های معرفی و فروش محصولات را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد. اگر خوب عمل کنید، در مدت کوتاهی قادر خواهید بود تا از وب سایت خود به عنوان یک درگاه ارتباطی با مشتریان فعال در پلتفرم وب استفاده نمایید.

وب سایت

علاوه بر فروش و معرفی محصولات، یک وب سایت کامل می تواند فرصتی برای اجرای کمپین های چند منظوره بازاریابی در بستر اینترنت نیز باشد. می توانید بخش های مختلفی مانند اخبار، مقالات، تالار گفت و گو و … را به سایت اضافه کنید تا وبسایت شما برای هر قشری از مخاطبان، مفید و سرگرم کننده باشد.

راه اندازی وب سایت همانند سکوی پرتابی برای برندسازی در فضای اینترنت می باشد. به مرور می توانید تارنمای خود را در سایت های دیگری هم تبلیغ کنید و بازدید کنندگان بیشتری کسب کنید.

روش های متنوع دیجیتال مارکتینگ مانند تبلیغات بنری، تبلیغات کلیکی، تبلیغات در موتورهای جست و جو و بسیاری از روش های دیگر وجود دارند که وب سایت شما را در گستره وسیعی از شهر اینترنت تبلیغ (Promote) کرده و در فرآیند برندسازی به شما کمک می کنند.

تاثیر سئو سایت در فروش تجهیزات پزشکی

تاثیر سئو سایت در فروش تجهیزات پزشکی
تاثیر سئو سایت در فروش تجهیزات پزشکی

سئو ابزاری است که وب سایت شما را در نتایج برتر موتور های جست و جو قرار می دهد. وقتی با صرف هزینه و انرژی قصد دارید تا یک وب سایت تبلیغاتی یا فروشگاهی تاسیس کنید، بهتر است که این کار را به روشی انجام دهید که بیشترین بازدهی را داشته باشد.

فرض کنید بهترین رابط کاربری، به روزترین محصولات و لوازم پزشکی و حرفه ای ترین محتواها را در سایت خود قرار می دهید. اما وقتی کاربران گوگل به دنبال یک فروشگاه تجهیزات پرشکی می گردند، اثری از وب سایت شما در گوگل نباشد. این اتفاق تنها هدر رفتن سرمایه است.

برای این که فروشگاه خود را در صفحه اول گوگل قرار دهید، باید از یک سری اصول و قواعد در تولید محتوا پیروی کنید. الگوریتم گوگل به رعایت فاکتورهای خاصی در طراحی سایت اهمیت می دهد و هر سایتی که بیشترین مطابقت را با این الگوریتم داشته باشد، در اولویت قرار می گیرد.

سئو یک تخصص است. باید دقیقا بدانید که در محتوای خود چگونه عنوان ها و کلمات کلیدی را بگنجانید. نحوه آرایش مطالب، امنیت وب سایت، سازگاری پوسته ها با نمایشگرهای مختلف و فاکتورهای مهم دیگر از عوامل اولویت بندی جست و جوگرها در نشان دادن نتایج برتر هستند.

سئو سایت یکی از مهم ترین روش های دیجیتال مارکتینگ است

سئو سایت یکی از مهم ترین روش های دیجیتال مارکتینگ است که می تواند در افزایش فروش تجهیزات پزشکی نقش موثری داشته باشد. اما اگر قصد اجرای سئو سایت دارید، باید نکات مهم دیگری را هم بدانید. سئو یک فرآیند طولانی اما ماندگار است.

طولانی به این معنا که نباید در یک ماه اول انتظار داشته باشید تا به نتایج برتر گوگل برسید. ماندگار به این معنا که وقتی با رعایت اصول و قواعد به صفحه اول گوگل رسیدید، رتبه سایت شما برای همیشه تثبیت شده است.

برای اجرای سئو روی وب سایت خود لازم است از متخصصان سئو پزشکی مشاوره بگیرید. در تیم دیجیتال مارکتینگ هشت بهترین متخصصان سئو پزشکی حضور دارند. شما عزیزان در هر کسب و کاری که هستید، می توانید از خدمات مشاوره سئوی تیم دیجیتال مارکتینگ هشت استفاده نمایید و از مزایای فوق العاده آن بهره مند شوید.

ویژگی های یک وب سایت خوب برای بازاریابی و فروش تجهیزات پزشکی

ویژگی های یک وب سایت خوب برای بازاریابی و فروش تجهیزات پزشکی
ویژگی های یک وب سایت خوب برای بازاریابی و فروش تجهیزات پزشکی

در انتخاب و طراحی یک وب سایت پزشکی-درمانی باید نهایت مراقبت و احتیاط را به کار بندید. زیرا بسیاری از مخاطبان شما که در اینترنت به دنبال یک سایت مناسب برای خرید تجهیزات پزشکی می گردند، حتما از مشکلی در سلامتی خود رنج می برند.

درک این نکته ضروری است که جامعه هدف شما به طور عمده از بیماران و معلولین تشکیل می شود. بنابراین باید وب سایتی با کاربری آسان و به دور از هر گونه پیچیدگی طراحی کنید.

کاربر ناخوش احوال شما باید بتواند به راحتی از امکانات سایت استفاده کند، سریعا محصول مورد نظر خود را بیابد و به آسانی اقدام به خرید نماید.

در این قسمت از مقاله به بیان ویژگی های یک وب سایت خوب برای بازاریابی و فروش تجهیزات پزشکی می پردازیم.

مهم ترین خصوصیت ها برای یک وب سایت پزشکی خوب عبارتند از:

راه ارتباطی مناسب

راه ارتباطی مناسب
راه ارتباطی مناسب

اطلاعات تماس خود را به طور کامل در معرض دید کاربران قرار دهید. این اطلاعات می تواند شامل تلفن برای مشاوره و پاسخگویی، شماره همراه، نشانی ایمیل، آدرس دفتر یا فروشگاه و ساعات کاری فروشگاه به صورت حضوری باشد.

اگر کاربر در فرایند خرید به مشکلی بر بخورد که نیازمند راهنمایی شما برای رفع آن باشد، باید به راحتی به پل ارتباطی با شما دسترسی پیدا کند. در غیر این صورت دچار سردرگمی شده و احتمالا از سایت شما خارج خواهد شد. فراهم کردن اطلاعات تماس یکی از نکات مثبت در طراحی سایت های پزشکی می باشد که باید به آن خیلی دقت کنید.

معرفی خدمات و محصولات منحصر به فرد

معرفی خدمات و محصولات منحصر به فرد
معرفی خدمات و محصولات منحصر به فرد

اگر در فروشگاه خود به طور تخصصی در حوزه خاصی از تجهیزات پزشکی فعالیت می کنید، حتما این موضوع را در وب سایتتان ذکر کنید. مطمئن شوید که کاربران شما دقیقا می دانند که کسب و کارتان در چه زمینه ای تمرکز دارد.

این کار باعث می شود تا در نتایج گوگل هم آسان تر پیدا شوید. در واقع معرفی کردن محصولات کلیدی به شما کمک می کند که مخاطبان مخصوص خودتان را جذب کنید و به فروش بیشتری هم دست پیدا کنید.

بلاگ نویسی

بلاگ نویسی
بلاگ نویسی

در سایت خود یک بخش برای بلاگ نویسی ترتیب دهید و در آن اخبار پزشکی، جدیدترین محصولات، اطلاعات پزشکی و حتی یک تالار گفت و گو برای پرسش‌ و پاسخ بین بیماران و پزشکان دایر کنید. با این کار وب سایت شما به یک فروم آنلاین برای پرسش و پاسخ تبدیل می شود و باعث می شود تا کاربران مجددا به آن باز گردند.

دسترسی آسان

دسترسی آسان
دسترسی آسان

پوسته و طراحی قالب وب سایتتان را به گونه ای انتخاب نمایید که بیشترین راحتی و دسترسی را برای بیماران داشته باشد. به این نکته پیش از این نیز پرداختیم که داشتن رابط کاربری آسان از مهم ترین ویژگی های یک وب سایت پزشکی خوب است. به یاد داشته باشید که در بازاریابی دیجیتال، بیمار در اولویت قرار دارد. باید تمامی جنبه های بازاریابی خود را با سلیقه و نیازهای بیماران هماهنگ کنید.

سوشال مدیا مارکتینگ؛ رایج ترین شیوه در بازاریابی تجهیزات پزشکی

سوشال مدیا مارکتینگ؛ رایج ترین شیوه در بازاریابی تجهیزات پزشکی
سوشال مدیا مارکتینگ؛ رایج ترین شیوه در بازاریابی تجهیزات پزشکی

شبکه های اجتماعی، بستری بسیار مناسب برای کسب و کارهای حوزه پزشکی هستند. با استفاده از این بستر می توانید فضایی برای بحث و گفت و گو با مشتریان ایجاد کنید و با برقراری تعامل با مخاطبان، میزان فروش محصولات خود را افزایش دهید.

در کشور ایران به دلیل فیلترینگ و برخی مشکلات دیگر، شبکه اجتماعی اینستاگرام از محبوبیت بیشتری در بین کاربران فضای مجازی برخوردار است. اینستاگرام یک گالری است. با فعالیت هدفمند و هوشمندانه در این شبکه اجتماعی می توانید برند خود را در دل و ذهن مخاطب حک کنید.

خط تولید تیم هشت از بهترین متخصصان بازاریابی در اینستاگرام تشکیل شده است.

جهت دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام این مقاله را مطالعه نمایید.

خط تولید تیم هشت از بهترین متخصصان بازاریابی در اینستاگرام تشکیل شده است. اگر قصد دارید که دیجیتال مارکتینگ را در سطح حرفه ای کار کنید، پیشنهاد می کنیم حتما سری به این موسسه بزنید. با راه اندازی یک پیج حرفه ای و به کارگیری تکنیک های جذب فالوور می توانید در مدت کوتاه مثلا 6 ماه الی یک سال به بازدید و فروش بالایی در تجهیزات پزشکی دست پیدا کنید.

تجهیزات پزشکی از جمله محصولاتی هستند که همیشه تقاضا برای خرید دارند. تولید محتوا به روش متنی، تصویری و ویدئویی بهترین راه برای تبلیغ لوازم پزشکی در بین بیماران است. با ارائه یک محتوای قدرتمند می توانید کیفیت و تنوع خدمات خود را به مخاطبان نشان دهید و مشتریان بالقوه را به مشارکت با محصولات خود ترغیب کنید.

از قابلیت های شبکه های اجتماعی دیگر مانند تلگرام، یوتیوب و آپارات نیز غافل نشوید. هر کدام از این فضاها نقاط قوت و فرصت های مخصوص به خود را در بازاریابی فراهم می کنند. با تعیین استراتژی های درست، بیماران را به سوی کسب و کار خود هدایت کنید و به قله فروش تجهیزات پزشکی در بازار برسید.

نکات مثبت استفاده از سوشال مدیا مارکتینگ در تجهیزات پزشکی

نکات مثبت استفاده از سوشال مدیا مارکتینگ در تجهیزات پزشکی
نکات مثبت استفاده از سوشال مدیا مارکتینگ در تجهیزات پزشکی

امروزه فعالیت در شبکه های اجتماعی یک فاکتور مهم و ضروری برای حفظ کسب و کار شماست. جالب است بدانید که اولین فعالیت کاربران اینترنتی استفاده از شبکه های اجتماعی است.

این نکته اهمیت استفاده از شبکه های اجتماعی در ارتقای کسب و کارها را به خوبی نشان می دهد. اما برای تصمیم گیری بهتر در این مورد لازم است بدانید که شبکه های اجتماعی دقیقا چه تاثیری بر بازاریابی کسب و کارهای تجهیزات پزشکی می گذارند؟ در این بخش از مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم.

افزایش نرخ مشتریان ثابت

افزایش نرخ مشتریان ثابت
افزایش نرخ مشتریان ثابت

فعالیت در شبکه های اجتماعی به سادگی راه اندازی یک پروفایل و ارتباط گرفتن با مشتریان بالقوه است. اما اگر همین کار ساده را به روش درست و اصولی انجام دهید، می توانید گامی بزرگ در شکل گیری جامعه مخاطبان برند خود بردارید.

از پزشکان و همکاران خود بخواهید تا صفحه ی شما را به اشتراک بگذارند و به دیگران معرفی کنند. به همین راحتی می توانید به جامعه وسیعی از بیماران دسترسی داشته باشید و آن ها را به خرید از محصولات خود ترغیب کنید. در گام بعدی تنها کافیست با برقراری یک ارتباط گرم و صمیمانه با مخاطب، او را به جمع مشتریان ثابت خود اضافه کنید.

افزایش نرخ بازگشت سرمایه (ROI)

افزایش نرخ بازگشت سرمایه (ROI)
افزایش نرخ بازگشت سرمایه (ROI)

نرخ بازگشت سرمایه (Return On Investment) یکی از ابزارهای رایج در اندازه گیری میزان سود آوری فعالیت های تجاری است. نرخ بازگشت سرمایه به زبان ساده یعنی نسبت سود خالص به هزینه انجام شده برای یک فعالیت. وقتی در شبکه های اجتماعی اقدام به بازاریابی می کنید، در واقع با سرمایه ی اولیه صفر شروع به بازاریابی کرده اید. این یعنی هر میزان فروشی که از این طریق به کسب و کار شما برسد، تماما سود و منفعت است.

در ادامه می توانید برای تبلیغات در پیج های دیگر، مبلغی را سرمایه گذاری کنید. این مبلغ در دراز مدت به صورت چند برابر به حساب شما باز می گردد. به همین دلیل می گوییم که بازاریابی تجهیزات پزشکی در شبکه های اجتماعی یکی از به صرفه ترین روش های تبلیغات در تجهیزات پزشکی است.

برندسازی حرفه ای

برندسازی حرفه ای
برندسازی حرفه ای

آن چه که امروزه به عنوان علم برندسازی شناخته می شود، تا حد زیادی با مفاهیمی همچون شبکه های اجتماعی و افکار عمومی در هم تنیده است.

یکی از مهم ترین مزیت های استفاده از شبکه های اجتماعی در امر بازاریابی، قرار گرفتن نام کسب و کار شما در جایگاه ممتازی در ذهن مشتریان است. می توانید محصولات خود را به عنوان با کیفیت ترین تجهیزات معرفی کنید و اعتماد مشتریان را جلب نمایید.

امکان گفت و گو و تعامل با مخاطب

امکان گفت و گو و تعامل با مخاطب
امکان گفت و گو و تعامل با مخاطب

پیش تر توضیح دادیم که مهم ترین مزیت دیجیتال مارکتینگ در مقایسه با دیگر روش های بازاریابی، توان برقراری یک ارتباط فعال و دو طرفه با مشتری است. این قابلیت در شبکه های اجتماعی به بهترین شیوه قابل انجام است.

در واقع از بین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی دارای بازترین حالت برای مکالمه و انتقال پیام است. به لطف قابلیت هایی مانند کامنت نوشتن، استوری گذاشتن و دایرکت دادن می توانید ارتباط گسترده ای با تک تک مشتریان صفحه مجازی خود برقرار سازید.

استراتژی های طلایی دیجیتال مارکتینگ در تجهیزات پزشکی

استراتژی های طلایی دیجیتال مارکتینگ در تجهیزات پزشکی
استراتژی های طلایی دیجیتال مارکتینگ در تجهیزات پزشکی

میان استراتژی های بازاریابی در تجهیزات پزشکی و کسب و کارهای دیگر، تفاوت های متعددی در شیوه اجرا وجود دارد. تفاوت بنیادین بازاریابی در تجهیزات پزشکی به جامعه هدف مخاطبان آن بر می گردد.

مشتریان کسب و کار شما عمدتا افرادی هستند که از بیماری یا معلولیت رنج می برند. هنر بازاریابی در این حوزه این است که شیوه ارتباط با افراد بیمار را به خوبی بشناسید. در این قسمت از مقاله، 3 مورد از بهترین استراتژی ها برای بازاریابی دیجیتال در حوزه تجهیزات پزشکی را به شما توضیح می دهیم. با ما همراه باشید.

به مطالعه بازار و بازنگری رویکردهای تجاریتان بپردازید

به مطالعه بازار و بازنگری رویکردهای تجاریتان بپردازید
به مطالعه بازار و بازنگری رویکردهای تجاریتان بپردازید

شاید شما در سال گذشته کمپین هایی در زمینه دیجیتال مارکتینگ اجرا کرده باشید. شاید پروژه های بازاریابی مختلفی را انتخاب کرده اید و در اجرای آن ها موفق هم بوده اید. اما در سال جدید ممکن است شرایط فرق کرده باشد. یعنی ممکن است که اگر همان استراتژی ها را به کار گیرید، نتیجه مطلوبی در بازاریابی عایدتان نشود.

نخستین گام برای بازنگری رویکردهایتان، تحقیق در مورد شرایط پیرامون شما است. مواردی که ذکر می کنیم را به دقت بررسی کنید و چنان چه تفاوتی نسبت به گذشته احساس کردید، بدانید که لازم است تا رویکرد خود را تغییر دهید.

وضعیت جامعه مخاطبان:

شرایط سنی، وضعیت مالی، گستره ی علایق مشتریان، محل زندگی مشتریان خود را مجددا بررسی کنید. طی این یک سال ممکن است بسیاری از بیماران بهبود پیدا کرده و مشتریان جدیدی به کسب و کارتان پیوسته باشند.

واکنش مخاطبان نسبت به پیام های تبلیغاتی

استراتژی های رقبا

پرسنل حرفه ای آموزش دهید

پرسنل حرفه ای آموزش دهید
پرسنل حرفه ای آموزش دهید

بازاریابی در حوزه تجهیزت پزشکی مانند یک زنجیر پیوسته است. کارکنان بخش های مختلف شرکت شما مانند حلقه های این زنجیر هستند که هر یک به نوبه خود در استحکام و کیفیت کل مجموعه تاثیر می گذارند.

وقتی کمپین های تبلیغاتی برگزار می کنید و مراجعان زیادی را به سوی برند خود می کشانید، باید در نظر داشته باشید که این مشتریان جدید قرار است تا در طی فرآیند خرید با پرسنل شرکت شما لحظه به لحظه در ارتباط باشند. کارکنانی که در مجموعه خود دارید، باید طریقه جذب و نگهداری مشتری را به خوبی بلد باشند.

سرمایه گذاری در خصوص آموزش کارکنان یکی از بهترین استراتژی ها برای موفقیت در امر دیجیتال مارکتینگ است. چرا که داشتن نیروی انسانی متعهد و کارآمد یکی از نقاط قوت شما در کسب و کارتان خواهد بود.

برقراری ارتباط موثر با مراجعان، نحوه برخورد با مشکلات و سوالات مشتری، شیوه پاسخگویی منشی تلفنی و حتی نحوه جواب دادن به دایرکت های اینستاگرام می تواند در میزان رضایت مشتریان از کسب و کار شما موثر باشد.

به مشتریان وفادار، خدمات ویژه ای تخصیص دهید

به مشتریان وفادار، خدمات ویژه ای تخصیص دهید
به مشتریان وفادار، خدمات ویژه ای تخصیص دهید

برگزاری جشنواره های تخفیفی از دیگر استراتژی های کاربردی در دیجیتال مارکتینگ است. در برنامه ریزی سالانه خود حداقل یک رویداد این چنینی بگنجانید. در این رویدادها روی اعطای امتیازات مختلف به مشتریان ثابت و وفادارتان تمرکز داشته باشید. هر کسی که چند نوبت از شما خرید کرده باشد، قطعا لایق احترام و توجه ویژه ای از سوی شماست.

این کار به مشتریان قدیمی احساس ارزشمند بودن را هدیه می دهد. تخفیفی که ارائه می دهید، در مقابل سودی که از این کار دریافت خواهید کرد، بسیار کوچک خواهد بود.

با برگزاری این رویدادها، مشتریان وفادارتان احساس خوبی از مشارکت با برند شما خواهند داشت و همچنان مشتری ثابت شما باقی می مانند. مشتریان جدید نیز به تداوم ارتباط با برند شما تشویق می شوند.

جمع بندی

جمع بندی
جمع بندی

دیجیتال مارکتینگ به عنوان مدرن ترین ایزار تبلیغات در عرصه ی تجارت، در حوزه بازاریابی و فروش تجهیزات پزشکی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. راه اندازی سایت، فعالیت در شبکه های اجتماعی، اجرای کمپین های تبلیغاتی و … از جمله روش هایی هستند که در دیجیتال مارکتینگ در تجهیزات پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند.

هنگام استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ در تجهیزات پزشکی باید هزینه ی مورد نیاز برای اجرای این خدمات را در نظر بگیرید. عوامل متعددی روی قیمت خدمات دیجیتال مارکتینگ موثر هستند. از جمله نوع سرویس، کیفیت خدمات، اعتبار شرکت و موارد دیگر. به یاد داشته باشید که در حوزه دیجیتال مارکتینگ هیچ ارزانی بی دلیل نیست و هیچ گرانی هم بدون مزیت نخواهد بود.

برای به کارگیری ابزارهای دیجیتال مارکتینگ یک سری استراتژی های طلایی وجود دارند

برای به کارگیری ابزارهای دیجیتال مارکتینگ یک سری استراتژی های طلایی وجود دارند که با پیروی از آن ها می توانید موفقیت کسب و کار خود را چند برابر کنید. این استراتژی ها را نام بردیم و هر یک را به تفصیل بیان کرده ایم.

مهم ترین استراتژی های راهبردی در دیجیتال مارکتینگ عبارتند از: مطالعه بازار و بازنگری رویکردهای تجاری، سرمایه گذاری در خصوص آموزش پرسنل حرفه ای و برگزار کردن جشنواره های تخفیفی برای مشتریان ثابت.

امیدواریم پس از خواندن این مقاله، اطلاعات مفیدی درباره استفاده از دیجیتال مارکتینگ در تجهیزات پزشکی به دست آورده باشید.

تیم دیجیتال مارکتینگ هشت، بهترین تیم دیجیتال مارکتینگ در تجهیزات پزشکی است و با ارائه خدمات با کیفیت و منحصر به فرد، رضایت شما از برنامه های بازاریابی شما را تضمین می کند.

در تیم هشت، ترکیبی از تجربه و تخصص گرد هم آمده اند. همکاری با خط تولید حرفه ای تیم هشت می تواند به بهترین تجربه شما در بازاریابی دیجیتال تبدیل شود. بازاریابی تجهیزات پزشکی خود را با خیال راحت به تیم هشت بسپارید و به آسانی موفقیت کسب و کار خود را تضمین کنید.

منبع:

http://tw.gs

https://go.ly

https://rizy.ir

https://bit.ly

https://cutt.ly

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp

۲ دیدگاه دربارهٔ «دیجیتال مارکتینگ در تجهیزات پزشکی;

دیدگاهتان را بنویسید