تغییر آدرس ورود به پیشخوان وردپرس + آموزش قدم به قدم

change wp admin address

فهرست مطالب

یکی از مسائل مهم در زمینه مدیریت سایت، امنیت آن است که مدیران سایت‌ها همیشه به دنبال افزایش امنیت سایت هستند تا از حمله هکرها و نفوذ افراد بیگانه جلوگیری کنند.

یکی از شیوه‌هایی که هکر به سایت حمله کرده و باعث دسترسی به اطلاعات می‌شود دانستن آدرس ورود به وردپرس است. اگر شخص هکر آدرس ورود به وردپرس را بداند می‌توان به صراحت گفت نیمی از راه را رفته است.

تغییر آدرس ورود به وردپرس
افزونه HC Custom WP-Admin URL

برای این که دسترسی افراد بیگانه و هکرها را از سایت دور کنید بهتر است آدرس ورود به مدیریت وردپرس را تغییر دهید. در این مقاله می‌خواهیم در مورد آموزش تغییر آدرس ورود به وردپرس مطالب مهمی را برای شما قرار دهیم. شما پس از یادگیری این آموزش می‌توانید به سهولت آدرس دلخواه خود را برای ورود به پیشخوان تعیین کنید.

[toc]

آشنایی با افزونه تغییر آدرس ورود در وردپرس

برای این که بتوانید آدرس ورود به مدیریت وردپرس را تغییر دهید نیاز به یک افزونه دارید. افزونه HC Custom WP-Admin URL به عنوان یک افزونه فعال در این زمینه بوده که تا به امروز بیش از 20 هزار نصب فعال داشته و امتیاز 3.3 را به خود اختصاص داده است. شما با بهره‌گیری از این افزونه قادر خواهید بود تا به راحتی آدرس ورود به وردپرس را تغییر دهید.

برای استفاده از افزونه فوق باید ابتدا آخرین نسخه آن را دانلود و نصب کنید. پس از نصب و فعال‌سازی افزونه، می‌توانید سایر تنظیمات موجود در آن را شخصی سازی کنید.

آموزش تغییر آدرس ورود به وردپرس

پس از آنکه افزونه را نصب و فعال کرده‌اید باید به تنظیمات مدیریت وردپرس مراجعه کرده و وارد بخش پیوندهای یکتا شوید تا بتوانید آدرس دلخواه صفحه خود را تعیین کنید.

پیوند ها یکتا
عوض کردن آدرس ورود به داشبورد وردپرس

شما در این مرحله می‌توانید با تعیین آدرس جدید سایت خود را امن‌تر کنید. با نصب افزونه، یک فیلد در بخش پیوندهای یکتا وردپرس اضافه شده است که کافی است نمونه آدرس دلخواه خود را درون آن وارد کنید و بر روی ذخیره تغییرات کلیک کنید.

پس از انجام این کار و اعمال شدن تنظیمات بر روی سایت شما دیگر نمی‌توانید از طریق آدرس wp-login.php و wp-admin وارد بخش مدیریت سایت خود شوید. در صورتی که آدرس‌های ذکر شده را وارد کنید به صفحه اصلی سایت ریدایرکت خواهید شد.

در صورت فراموشی آدرس جدید چه باید کرد؟

ممکن است به دلیل تغییر آدرس در ورود به بخش مدیریت سایت خود دچار مشکل شوید یا آدرس لاگین را فراموش کنید. در این میان چگونه می‌توان به بخش مدیریت دسترسی پیدا کرد؟

تغییر آدرس ورود به وردپرس باعث افزایش امنیت می‌شود اما ممکن است باعث ایجاد مشکلات دیگر نظیر فراموشی آدرس جدید شود. شما برای این که بتوانید دسترسی مجددی به پنل مدیریت سایت خود داشته باشید باید افزونه نصب شده را غیرفعال کنید. برای غیرفعال کردن افزونه وارد هاست شده و روی گزینه مدیریت فایل کلیک کرده تا وارد صفحه مدیریت‌ هاست شوید.

file manager
مدیریت فایل سی پنل

پس از ورود به بخش مدیریت فایل در هاست به مسیر /public_html/wp-content/plugins/ مراجعه کنید. در این صفحه با پوشه افزونه که دارای نام hc-custom-wp-admin-url است مواجه خواهید شد که باید نام آن را تغییر دهید. با تغییر نام پوشه افزونه، عملکرد آن متوقف شده و شما می‌توانید با آدرس‌های قبلی که شامل wp-admin و wp-login.php است وارد بخش پیشخوان مدیریت سایت خود شوید.

پس از ورود مجدد به سایت می‌توانید افزونه را فعال کرده و آدرس جدیدی برای افزایش امنیت سایت خود در نظر بگیرید. در واقع شما برای غیرفعال کردن بخش اصلی افزونه در صورت فراموشی رمز عبور باید به پوشه موجود در هاست مراجعه کرده و آن را غیرفعال کنید.

شیوه های دیگر تغییر آدرس ورود به وردپرس

یکی از شیوه‌هایی که برای تغییر آدرس ورود به وردپرس وجود دارد استفاده از افزونه است که ما در بالا به آن اشاره کردیم. شما به غیر از نصب افزونه، می‌توانید از طریق دیگر نیز آدرس ورود به وردپرس را تغییر دهید. یکی از شیوه‌های دیگر برای تغییر آدرس مراجعه به هاست و دست کاری فایل wp-login.php است.

در واقع شما با تغییر نام این آدرس در هاست، می‌توانید مسیر ورودی خود را تغییر داده و از حمله هکرها در امان باشید. در واقع می‌توان گفت به دلیل محبوبیت وردپرس اکثر آدرس‌های ورودی به صورت wp-login.php بوده که هکرها به راحتی می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

سخن پایانی

در واقع امنیت وردپرس یکی از ارکان کلیدی در زمینه نگهداری سایت است. شما به عنوان مدیر سایت باید به افزایش امنیت سایت خود فکر کنید تا از دسترس افراد مهاجم در امان بمانید. در بالا آموزش تغییر آدرس ورود به وردپرس را برای شما به زبان ساده بیان کردیم. امیدواریم آموزش فوق برای شما کاربردی باشد و بتوانید با تغییر آدرس ورود وردپرس، امنیت سایت خود را افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید