گوریلا مارکتینگ چیست

گوریلا مارکتینگ چیست

فهرست مطالب

در این مطلب می خواهیم به این موضوع بپردازیم که گوریلا مارکتینگ چیست و کاربرد اصلی آن در چه مواردی می ­باشد. هنگامی‌که با استفاده از شیوه‌های غیرعادی و نوآوران استراتژی با تبلیغاتی بدون هزینه صورت بگیرد و نتیجه بسیار مهمی از آن کسب شود، به ‌عنوان گوریلا مارکتینگ شناخته می‌شود.

یکی از استراتژی‌های بسیار هیجان‌انگیز و جذاب در دنیای دیجیتال مارکتینگ گوریلا مارکتینگ شناخته می‌شود. دلیل اصلی پرهیجان بودن آن بازدهی بالای آن با هزینه اندک می‌باشد.

اگر هر برند و کسب ‌و کاری خلاقیت و قدرت را پیشه اصلی تبلیغات برای خود بداند می‌تواند از این استراتژی استفاده درستی برای برند خود داشته باشد و آن را بیشتر به مردم بشناسد.

اما در غیر این صورت اجرای این استراتژی ممکن نمی‌باشد. سایت آیلین وب در ادامه این مبحث قصد دارد اینکه گوریلا مارکتینگ چیست، برای شما بیشتر بگوید. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب این مقاله عبارت‌اند است
  1. گوریلا مارکتینگ چیست؟
  2. کسب‌ و کارهای بزرگ چگونه از گوریلا مارکتینگ استفاده می‌کنند؟
  3. کسب ‌و کارهای کوچک چگونه از گوریلا مارکتینگ استفاده می‌کنند؟
  4. انواع گوریلا مارکتینگ چیست؟
  5. نمونه‌های ایرانی از گوریلا مارکتینگ چیست؟
  6. سخن آخر

 

گوریلا مارکتینگ چیست؟

گوریلا مارکتینگ چیست؟
گوریلا مارکتینگ چیست؟

گوریلا مارکتینگ نیز همانند بازاریابی چریکی یک معنا را می‌دهد و یکی از انواع استراتژی‌های تبلیغاتی به حساب می‌آید. این استراتژی با استفاده از تکنیک‌های نامتعارف و با هزینه اندک، تمرکز بسیاری بر روی بازاریابی دارد و کمک می‌کند تا بهترین نتیجه ممکن برای یک برند صورت بگیرد.

اصولاً واژه گوریلا مارکتینگ یا بازاریابی چریکی از روی جنگ‌های چریکی و پارتیزانی الهام ‌گرفته است. زیرا این جنگ‌های نامنظم براساس تاکتیک‌های استراتژیک اندک صورت می‌گرفت که افراد غیرنظامی مسلح اقدام به این جنگ‌ها می‌کرده‌اند.

مخفی گاه ها و پناهگاه‌هایی که سربازان در این جنگ‌های چریکی به آن‌ها پناه می‌بردند، به‌ عنوان تکنیک اصلی آن شناخته ‌شده است و سپس می‌توانستند حملات ناگهانی و المان‌های بدون اطلاع را انجام دهند. حال علت نام‌گذاری گوریلا مارکتینگ بر این اساس است که این نوع تکنیک‌ها نیز در صنعت بازاریابی تاثیر گذار هستند.

البته استفاده از این نوع استراتژی برای تبلیغات به‌ عنوان بازاریابی نامتعارف شناخته می‌شود که بیشتر تمرکز آن بر روی انرژی بالا و قوه‌ی تخیل می‌باشد.

مهم‌ترین نکته استفاده از آن جذب مشتری از طریق راه‌های اتفاقی می‌باشد

مهم‌ترین نکته استفاده از آن جذب مشتری از طریق راه‌های اتفاقی می‌باشد و با سوپرایز کردن قصد تأثیرگذاری بیشتر در ذهن مشتریان را دارد تا بتواند فراموش‌ ناشدنی باشد.

اگر موضوعی در ذهن مشتری برای آن برند شکل بگیرد، حواشی‌های بسیاری در رسانه‌ها از آن خلق می‌شود که این می‌تواند اثری ماندگار از آن برند را ایجاد کند. مهم‌ترین هدف اصلی بازاریابی گوریلا مارکتینگ بر اساس شیوه‌های سنتی تبلیغات می‌باشد و قصد دارد با استفاده از این نوع بازاریابی بیشترین تاثیر را بر روی مشتریان داشته باشد.

این استراتژی که با نام گوریلا مارکتینگ شناخته می‌شود، ایده بسیار جالبی برای کسب ‌و کارهای کوچکی است که نیاز دارند مخاطبان بسیاری به خود جذب کنند،

اما قصد وام گرفتن از بانک را ندارند. همین‌طور اغلب کمپانی‌های بزرگی که قصد دارند در رسانه‌های جمعی کمپین‌هایی برگزار کنند و باعث تعریف و تمجید از برند شوند، استفاده از این بازاریابی به آن‌ها کمک خواهد کرد. اغلب افراد نیز برای یافتن شغل و یا سفارش‌های بیشتر از این سبک بازاریابی استفاده دارند.

پیشنهاد می کنیم از پست بازاریابی اینترنتی محصولات دیدن کنید.

ویژگی‌های مهم گوریلا مارکتینگ

ویژگی‌های مهم گوریلا مارکتینگ
ویژگی‌های مهم گوریلا مارکتینگ
  • کاملاً خاص و اختصاصی می‌باشد.
  • بر اساس خلاقیت و احساسات هیجان‌ انگیز طراحی می‌شود.
  • به دلیل استفاده بهینه و بسیار جذاب از نکات غافلگیرانه تأثیرگذاری بسیار بر مخاطب دارد.
  • به وجد آوردن مخاطبان خاص و هدفمند هدف اصلی آن است.
  • هدف اصلی آن به وجود آمدن سر و صدا در یک بازه مشخص در رابطه با برند مدنظر می‌باشد.
  • در هنگام کمترین انتظار مخاطب پیام خود را با هدف غافل‌گیری و ایجاد انگیزه انتقال می‌دهد.

کسب‌ و کارهای بزرگ چگونه از گوریلا مارکتینگ استفاده می‌کنند؟

کسب‌ و کارهای بزرگ چگونه از گوریلا مارکتینگ استفاده می‌کنند؟
کسب‌ و کارهای بزرگ چگونه از گوریلا مارکتینگ استفاده می‌کنند؟

حال که با این ‌موضوع آشنا شدید که گوریلا مارکتینگ چیست، سایت آیلین وب در تلاش است از نحوه‌ی استفاده‌ی کسب‌ و کارهای بزرگی از این بازاریابی بیشتر بگوید. وجود این بازاریابی اغلب برای کسب ‌و کارهایی می‌باشد که بودجه آن‌ها محدود است.

اما در برخی مواقع دیده ‌شده شرکت‌های بسیار بزرگی برای این ‌که منافع بسیاری در بهره‌برداری از محصولات خود کسب کنند، از این ایده استفاده کرده‌اند. مهم‌ترین هدف آن‌ها استفاده از بازاریابی غیر متعارف برای جذاب‌تر کردن کمپین‌های تبلیغاتی خود می‌باشد.

این نکته سبب شده اغلب بازاریابان بگویند هنگامی‌که شرکت‌های بزرگ از تکنیک گوریلا مارکتینگ استفاده می‌کنند، فرایند اصلی آن واقعی نمی‌باشد. به دلیل این‌که میزان بودجه آن‌ها زیاد می‌باشند و برند آن‌ها شناخت خوبی در بین مردم دارد و جایگاه خود را کسب کرده است. بنابراین به‌ عنوان گوریلا مارکتینگ واقعی شناخته نمی‌شود.

هنگامی‌که این تکنیک از طریق شرکت‌های بزرگ صورت می‌گیرد یک ریسک بزرگ به حساب می‌آید. زیرا در برخی حالات امکان شکست برای آن‌ها وجود دارد و روابط ‌عمومی آن‌ها را خدشه‌دار می‌کند. اما ریسک استفاده از گوریلا مارکتینگ برای کسب ‌و کارهای کوچک بسیار اندک می‌باشد و افراد بسیار اندکی در آن با شکست مواجه شده‌اند.

شرکت کوکاکولا

یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های معروف که از بازاریابی گوریلا مارکتینگ استفاده کرده ‌است، شرکت کوکاکولا است. کمپین‌های ماشین شادی سازی که کوکاکولا به ‌عنوان نوشابه، ساندویچ، گل و اشیاء دیگر به مشتریان خود هدیه می‌داد، توانست سبب بهر گیری از این مارکتینگ باشد.

اصل غافل‌گیری مهم‌ترین تکنیک کوکاکولا بود و با هیجان ‌زده کردن مخاطبان خود می‌توانست بین برند خود و آن‌ها روابط ‌عمومی خوبی برقرار کند. در سر تا سر دنیا ویدئوهای مختلفی از این کمپین انتشار داده شد و بسیاری از افراد در هنگام دیدن آن شگفت ‌زده شدند. هر کسب ‌و کاری به این عکس ‌العمل از سوی مخاطبین خود نیاز دارد.

در چنین شرایطی می‌توان متوجه شد که گوریلا مارکتینگ به‌ درستی اجرا شده ‌است و می‌تواند منافع بسیار زیادی را برای آن کسب ‌و کار ایجاد کند.

کسب ‌و کارهای کوچک چگونه از گوریلا مارکتینگ استفاده می‌کنند؟

کسب ‌و کارهای کوچک چگونه از گوریلا مارکتینگ استفاده می‌کنند؟
کسب ‌و کارهای کوچک چگونه از گوریلا مارکتینگ استفاده می‌کنند؟

سایت آیلین وب بر اساس تحقیقات متعدد متوجه شد که گوریلا مارکتینگ چیست، سپس دریافت که به ‌عنوان یک راه ‌حل مناسب و کارآمد برای کسب‌ و کارهای کوچک شناخته می‌شود.

امکان دارد در ذهن خود بگویید چرا گوریلا مارکتینگ می‌تواند برای کسب‌ و کارهای کوچک مفید باشد. هنگامی‌که شرایط اجرای این تکنیک به‌ خوبی صورت بگیرد، در حالی ‌که هزینه اندکی برای آن پرداخت می‌شود این شرایط را برای کسب ‌و کار فراهم می‌کند تا با مخاطبان بسیار زیادی آشنا شدن مخاطبان بسیار زیادی با این برند آشنا شوند.

همین‌طور یک راهکار خوب برای آگاهی دادن و جدا شدن به نسبت دیگر رقبا می‌باشد و این می‌تواند ‌یک کسب‌ و کار را جذاب و متفاوت‌تر کند و به شهرت برساند.

برای اجرای درست گوریلا مارکتینگ نیاز است شناخت خوبی از مخاطبان خود داشته باشید و تدبیری درست برای سوپرایز کردن آن‌ها بیاندیشید. سپس با راهکارهای هیجان ‌انگیز می‌توانید در غیرعادی‌ترین حالات این فرایند را به اجرا درآورید.

البته نیاز است برای این نوع بازاریابی مراقب رفتار خود باشید تا به هیچ قشر و گروهی توهین نکنید یا هیچ آسیبی به فردی نرسد. در غیر این صورت امکان این‌که نتیجه معکوس برای شما داشته باشد، بسیار زیاد است. به ‌همین دلیل برنامه‌های انتخابی خود را در هنگام استراتژی بازاریابی گوریلا مارکتینگ با دقت انتخاب کنید.

انواع گوریلا مارکتینگ چیست؟

انواع گوریلا مارکتینگ چیست؟
انواع گوریلا مارکتینگ چیست؟

ممکن است برخی از افراد بازاریابی گوریلا مارکتینگ را با نام بازاریابی درون‌گرا بشناسند. زیرا مهم‌ترین فواید استفاده از این نوع بازاریابی این است که سطح آگاهی مخاطبان از برند و کسب ‌و کار مدنظر بدون هیچ‌گونه آزار و اذیتی بالاتر می‌رود. مهم‌ترین نکته‌ای که اغلب بازاریابان در حیطه گوریلا مارکتینگ دوست دارند کم ‌هزینه بودن آن می‌باشد.

ر حالت کلی خلاقیت، هوش، ایده و به‌کارگیری آن‌ها مهم‌ترین چیزی است که در استراتژی تبلیغاتی گوریلا مارکتینگ بر روی آن سرمایه‌ گذاری می‌شود و همین باعث می‌شود که هزینه‌های گران و زیادی برای این ایده پرداخت نشود. امکان دارد بازاریابی پارتیزانی خیلی بکر و تازه باشد، اما دسته‌بندی‌هایی برای آن وجود دارد که در ادامه این مبحث از زیر مجموعه‌های آن نیز خواهیم گفت.

گوریلا مارکتینگ خارجی (Outdoor)

گوریلا مارکتینگ خارجی (Outdoor)
گوریلا مارکتینگ خارجی (Outdoor)

گوریلا مارکتینگ خارجی به افزایش هر چیزی که در محیط شهری قبلاً وجود داشته است می‌گویند. از نمونه‌های آن می‌توان فعالیت‌های هنری بر روی پیاده ‌روها و خیابان و دیگر موارد را نام برد.

گوریلا مارکتینگ درونی (Indoor)

گوریلا مارکتینگ درونی (Indoor)
گوریلا مارکتینگ درونی (Indoor)

این نوع از گوریلا مارکتینگ و بازاریابی چریکی فقط در محلی به ایام مکان مدنظر همانند فروشگاه، مترو، ساختمان‌های دیگر، دانشگاه می‌برد و انواع مراکز تبلیغات صورت می‌گیرد.

گوریلا مارکتینگ در مقر رویداد (Event Ambush)

گوریلا مارکتینگ در مقر رویداد (Event Ambush)
گوریلا مارکتینگ در مقر رویداد (Event Ambush)

این نوع از گوریلا مارکتینگ در هنگام برگزاری مراسم‌های مختلف همانند مسابقات فوتبال، کنسرت و رویدادهای مختلف می‌باشد و می‌توان محصول مدنظر را به گونه‌ای جذاب تبلیغ کرد. اصولاً این نوع کمپین‌ها بدون اجازه اسپانسر فعالیت دارند. تصویر زیر مربوط به گوریلا مارکتینگ در مقر رویی داده برای تبلیغات گوشی گلکسی سامسونگ می‌باشد.

گوریلا مارکتینگ تجربی (Experiential)

گوریلا مارکتینگ تجربی (Experiential)
گوریلا مارکتینگ تجربی (Experiential)

این نوع از بازاریابی تمامی موارد ذکر شده را شامل می‌شود، اما در صورتی مورد اجرا قرار می‌گیرد که بتواند تعامل خاصی با مخاطبان آن برند برقرار کند و در این مواقع عکس‌العمل نشان می‌دهد. در واقع هنگامی‌که مخاطبان در یک کمپین شرکت می‌کنند، می‌تواند آن‌ها را غافل‌گیر کند.

اما در رابطه با بازاریابی چریکی در حوزه بی‌ تو بی اطلاعاتی در اختیارتان نگذاشتیم. اما این بدان معنی نیست که در این حوزه از این بازاریابی استفاده نمی‌شود. بلکه نیاز به خلاقیت دارد تا با تاکتیک‌های متعدد بتوان در راستای ارتقای یک برند تلاش کرد.

نمونه‌های موفق از کمپین‌های گوریلا مارکتینگ چیست؟

نمونه‌های موفق از کمپین‌های گوریلا مارکتینگ چیست؟
نمونه‌های موفق از کمپین‌های گوریلا مارکتینگ چیست؟

سایت آیلین وب در این مطلب در تلاش بود تا توضیحی مفصل و عمده‌ای از این‌که گوریلا مارکتینگ چیست، برای شما داشته باشد. اما برای درک بهتر این ‌موضوع در ادامه چند نمونه از کمپین‌هایی که از بازاریابی چریکی یا گوریلا مارکتینگ استفاده کرده‌اند و در این حیطه موفق بوده‌اند را به شما معرفی خواهیم کرد.

هنگام معرفی این موارد می‌توانید با آنها آشنا شوید، زیرا اغلب آن‌ها را می‌شناسید و با استفاده از کمپین بازاریابی گوریلا مارکتینگ توانسته اند با هزینه‌ای اندک در ذهن مخاطبین خود بسیار اثرگذار باشند.

IKEA

IKEA
IKEA

در فعالیت‌های بازاریابی برند لوازم‌خانگی IKEA توانسته ابتکار عمل بسیاری به خرج بدهد. زیرا توانست با شکل‌گیری کمپین (هر روز شگفت‌آور) مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند و سر و صدای بسیاری در رسانه به پا کرده بود.

مهم‌ترین ایده‌ای که این کمپین توانست با آن جذب مخاطب داشته باشد، زیرساخت‌های اجتماعی از طریق زندگی آسان‌تر در روزمره بود.

در خیابان‌های پاریس برند IKEA توری را برگزار کرد و انواع محصولات خود را برای بخش‌های مختلفی همانند ایستگاه اتوبوس، پرتوهای قطار و موارد این‌چنینی دکور زد و از طریق این موارد میزان آگاهی افراد را به محصولات خود در سر تا سر شهر بالا برد و با موفقیت بسیار از طریق بازاریابی گوریلا مارکتینگ توانست شهرت بسیاری پیدا کند .

Sopranos

Sopranos
Sopranos

یکی از برنامه‌های تلویزیونی معروف در سال 2006 برنامه The Sopranos بود. شبکه HBO توانست تاکسی‌های زرد که در شهر نیویورک مورد استفاده قرار می‌گیرند را به ‌صورت هوشمندانه مجهز به لیبل کوچکی از نام این برند تلویزیونی کند و با بیرون زدن یک دست از صندوق عقب این ماشین توجه افراد بسیاری به این برند جلب کند. این توانست باعث شود مخاطبان بسیاری تا انتهای فصل این سریال بیننده آن باشند.

Volkswagen

Volkswagen
Volkswagen

کمپانی وولکس در سال 2010 توانست کمپینی به نام (سرعت زندگی‌تان را بالا ببرید) راه‌اندازی کند. هدف اصلی آن با شعار (شما با چه چیزی را رانندگی می‌کنید) برای بالا بردن برند خود بود.

استراتژی اصلی گوریلا مارکتینگ این برند فعالیت‌های روزمره افراد بود و می‌خواستند برای سوار شدن سرعت بسیاری به کارهای روزانه افراد ببخشند تا تجربه لذت‌بخشی را برای مخاطبان به وجود بیاورند و خلاقیت این کمپین سبب شد که در رسانه‌های مختلف به ‌سرعت پخش شود و افراد بسیاری از این برند اطلاع پیدا کنند و به ‌مرور پیشرفت چشمگیری برای این برند را به دنبال داشت.

Frontline

Frontline
Frontline

این برند که محصولات بهداشتی حیوانات خانگی را فراهم می‌کند، برای این‌که از جایگاه و ترفیع پیدا کند، از بازاریابی گوریلا مارکتینگ استفاده کرد و این کمپین توانست شهرت بسیاری برای این برند به دنبال داشته باشد.

برای برگزاری این کمپین یک عکس یک سگ خانگی در طبقه همکف فروشگاه‌های چند طبقه ای نصب شد که تصویر آن در ادامه این مطلب به نمایش گذاشته می‌شود و نمادی از بالای فروشگاه‌های زنجیره‌ای داشت.

شعار ساده آن‌ها این بود که این سگ این را از سگ خود دور کنید و این توانست به ‌عنوان بهترین پیام تبلیغاتی به مخاطبان برسد. در نهایت وجود این کمپین سبب شد که آگاهی افراد از این برند بیشتر شود و توجه مخاطبان را به خود جلب کرد.

Nike

Nike
Nike

برند نایک در روزی‌که به نام روز بدون ماشین نام‌ گذاری شده بود از طریق کمپین گوریلا مارکتینگ توانسته برند خود را بین مردم جا بدهد. برای برگزاری این کمپین بر روی شیشه‌های ماشین یک یادداشت گذاشته می‌شد که به رانندگان این ماشین اخطار داده بود که هر روز از ماشین‌های خود استفاده نکنند.

همین ‌طور یک کفش از برند مایل نایک بر روی جلوی چرخ ماشین قرار داده می‌شد و شعار اصلی این برند (در هوا به دویید) بود با این شعار توانستند افراد را تشویق به پیاده‌ روی کنند. کفش‌های نایک در این حیطه با توجه بسیاری از مخاطبین مواجه شد و از این طریق گوریلا مارکتینگ توانست باعث ترفیع این برند شود.

UNICEF

UNICEF
UNICEF

کمپین دیگری در بازاریابی گوریلا مارکتینگ در شهر فنلاند برگزار شد که به‌ جهت ترفیع حقوق کودکان و رفاه آن‌ها بود. برگزاری این کمپین به ‌گونه‌ای بود که کالسکه‌های کودکان در سر تا سر شهر قرار می‌گرفتند و در هر کدام از آن‌ها صدای گریه بچه‌ها پخش می‌شد.

هنگامی‌که توجه افراد به این کالسکه‌ها جذب می‌شد و به آن‌ها نزدیک می‌شدند و داخل آن را نگاه می‌کردند با این پیام رو به ‌رو می‌شدند که (از توجه شما بسیار سپاس‌گزاریم، امیدواریم که این افراد بیشتری همانند شما در دنیا وجود داشته باشند.)

به ‌غیر از وجود این کمپین کمپین دیگری با نام برای یک لحظه مادر باشید، برای این برند برگزار شد که با استقبال بسیاری از مردم مواجه شد و رسانه‌های بسیاری این کمپین را تحت پوشش خود گرفته‌اند. با استفاده از این موارد حدوداً بیشتر از ۸۰ درصد جمعیت این کمپین اطلاع پیدا کردند.

نمونه‌های ایرانی از گوریلا مارکتینگ چیست؟

نمونه‌های ایرانی از گوریلا مارکتینگ چیست؟
نمونه‌های ایرانی از گوریلا مارکتینگ چیست؟

سایت آیلین وب در تلاش بود در موارد بالا چندین نمونه از گوریلا مارکتینگ خارجی را برای شما عنوان کند. اما برای درک بهتر آن می‌توانیم چندین نمونه ایرانی از آن را ذکر کنیم که شامل موارد ذیل می‌شوند.

افق کوروش

افق کوروش
افق کوروش

همکاری آژانس دیجیتال مارکتینگ و یا گوریلا مارکتینگ با فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش توانست با هدف تخفیف ۵۰ درصدی بر روی کلیه محصولات شکل بگیرد. این دسته از تبلیغات و کمپین‌ های به‌ وجود آمده اغلب در فضای مجازی، تبلیغات کلیکی، بنر تبلیغاتی و گوریلا مارکتینگ اثربخش بود و توانست شهرت بسیاری برای این برند به وجود بیاورد.

بر همین اساس کمپینی به نام رکاب بزن، جایزه ببر در مجتمع تجاری کوروش از مردم دعوت کرد تا بر روی یک دوچرخه رکاب بزند و در هنگام این رکاب زدن با توقف دوچرخه امتیاز بسیاری از فروشگاه‌های کوروش دریافت کنند و اگر امتیاز آن‌ها بیشتر از 1400 بود می‌توانستند کارت هدیه ۵۰ هزار تومانی دریافت کنند. طی ۲ روزی‌که این کمپین برگزار شد حدوداً ۴۰۰ مخاطب توانستند این جایزه را دریافت کنند.

اکتیو

اکتیو
اکتیو

برگزاری یک کمپین برای برند اکتیو در روزهای قبل ‌از عید نیز صورت گرفت و توانست محصولات شست‌وشوی خود را معرفی کند. بر اساس تحقیقات متعدد مدیران برند اکتیو دریافته‌اند که کمپین گوریلا مارکتینگ یک گزینه مؤثر برای برندسازی اکتیو می‌باشد و همین امر باعث شد تا در نزدیکی عید نوروز این برند خود را به مخاطبان نشان دهد.

هدف اصلی برند اکتیو بر این بود تا به مخاطبان القا کند که محصولات اکتیو فقط برای شستشو و تمیزی خانه مؤثر نیست، بلکه می‌تواند در تمیزی شهر نیز اثربخش باشد. به دلیل این ‌که یک معضل شهری امن کثیفی فضای آن و خیابان‌ها می‌باشد و توانسته میزان آلودگی را چند برابر کند.

برند اکتیو از این نقطه ‌ضعف استفاده کرد تا وظیفه هر کدام از شهروندان در قبال شهر را از طریق محصولات خود برعهده بگیرد. در اصل فعالیت اصلی آن در حیطه رفتار شهروندی و مسئولیت‌های اجتماعی سازمان یک ایده‌ی خلاقانه بود.

عملکرد این ایده به ‌گونه‌ای بود که یک تیم چند نفره با لباس‌هایی از برند اکتیو در روزهای مختلف برچسب‌ها و آلودگی‌های مختلف بر روی دیوارها را با محصولات اکتیو پاک‌سازی می‌کردند. همین‌طور با استفاده از رنگ‌هایی همچون سفید و یا سبز که مندرج به واژه (شهر اکتیو شد) بود و توانستند برند خود را به مردم شناسایی کنند و از گوریلا مارکتینگ استفاده کرده بودند.

ایده دیگر شرکت اکتیو با جمله خودرو اکتیو شد و به تصویب رسید

ایده دیگر شرکت اکتیو با جمله خودرو اکتیو شد و به تصویب رسید. این نکته‌ای بدیهی است که اغلب خودروهای کثیف در سر تا سر جهان به واسطه پلیس جریمه می‌شوند.اما در کشور ما هنوز چنین قانونی به تصویب نرسیده ‌است. ولی در طول روز شاهد خودروهای بسیار کثیفی هستیم که چهره شهر را نامناسب می‌کند.

تیم اکتیو در این ایده چند فرد با لباس برند اکتیو را در پارکینگ‌های مرکز خرید به بررسی انواع خودروهای به‌ دنبال جستجوی انواع خودروهای کثیف فرستاد تا با تمیز کردن شیشه ماشین آن‌ها و در آخر چسباندن گلی رز بر روی شیشه شعار اکتیو شد را در ذهن مردم ثبت کنند. این ایده به ‌عنوان گوریلا مارکتینگ توانست اهداف برند اکتیو را به بهره‌برداری برساند و آن‌ها را معروف کند.

فاز اول اجرای این کمپ در دو مجتمع کوروش و شهروند انجام شد و چندین نفر از افراد برند اکتیو با این لباس به این مراکز خرید رفتند و شروع به پاک کردن شیشه‌های ماشین‌ها می‌کردند.

استقبال افراد و صاحبان خودروها از این حرکت بسیار زیاد بود و هنگامی‌که با خودروی تمیز مواجه می‌شدند، بسیار تعجب کرده بودند و تجربه دل‌ نشینی را برای آن‌ها به وجود آورده بود. علی‌الخصوص که به این افراد یک پک شستشوی اکتیو نیز داده می‌شد. این ایده توانست به ‌صورت متوسط در طول روز در هر مرکز خرید ۸۰ ماشین تمیز شده را داشته باشد و این سبب دیده شدن برند اکتیو شد.

سخن آخر

سخن آخر
سخن آخر

حال که از طریق سایت آیلین وب متوجه شدین که گوریلا مارکتینگ چیست، ممکن است شما نیز ترغیب شوید تا از این بازاریابی مفید استفاده کنید.

پیشنهاد ما این است که حتما این ایده‌ها را جدی بگیرید و از ایده‌های نوآورانه و خلاق هراس نداشته باشید. اگر بتوانید تمامی جوانب را رعایت کنید، تغییر اساسی در کسب ‌و کار شما شکل می‌گیرد که می‌توانید با پیشرفت مواجه شوید.

به دلیل اینکه تبلیغات متعددی از طریق این هدف صورت می‌گیرد. برای ‌اینکه به اهداف مدنظر خود برسید، نیاز به برنامه‌ریزی درستی در این زمینه دارید. امیدواریم که در این زمینه با ایده‌های درست به موفقیت برسید.

دیدگاهتان را بنویسید