کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی

فهرست مطالب

در این نوشتار کاربردی، قصد داریم تا شرح کامل و مفصلی بر موضوع کسب و کار اینترنتی داشته باشیم و مهم ترین موضوعاتی که در رابطه با کسب و کار اینترنتی می باشند را برای شما همراهان گرامی توضیح دهیم. از شما درخواست داریم تا انتهای این مقاله ما را همراهی نمایید.

جهت دریافت مشاوره در زمینه راه اندازی کسب و کار اینترنتی با ما در تماس باشید. 

09120647344

امروزه شاهد این هستیم که مردم با ارائه خدمات و یا کالاهای مختلفی در حال فعالیت اقتصادی در سطوح مختلف می باشند. همان گونه که در جریان هستید، در دنیای امروز، همه ی موضوعات مهم جامعه در حال حرکت به سوی دنیای مجازی، الکترونیکی و اینترنتی می باشند.

این موضوع بر روی کسب و کارهای مختلف نیز اثرهایی را گذاشته است. بنابراین شاهد این مسئله هستیم که کسب و کارهای مختلفی در فضای اینترنت شکل گرفته و روز به روز بر تعداد و گستره ی فعالیت آن ها نیز افزوده می شود.

توصیه میکنیم مقاله بازاریابی اینترنتی محصولات را مطالعه نمایید.

اینفوگرافیک انواع کسب و کار اینترنتی

در اینفوگرافیک زیر انواع کسب و کار اینترنتی را همراه با میزان کارآمدی نسبت به هزینه درج نموده ایم. مطالعه دقیق این اینفوگرافیک می تواند راه گشای بسیاری از ایهامات شما می باشد.

 

اینفوگرافیک انواع کسب و کار اینترنتی
اینفوگرافیک انواع کسب و کار اینترنتی

 

اینفوگرافیک راه اندازی کسب و کار اینترنتی از طریق شبکه های اجتماعی

اگر قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی از طرق شبکه های اجتماعی را دارید حتما اینفوگرافیک زیر را مشاهده نمایید.

 

اینفوگرافیک راه اندازی کسب و کار اینترنتی از طریق شبکه های اجتماعی
اینفوگرافیک راه اندازی کسب و کار اینترنتی از طریق شبکه های اجتماعی

کارهای اینترنتی و شرایط کسب در آمد از فضای اینترنت، امروزه طرفداران زیادی را به سوی خود جلب نموده است

کارهای اینترنتی و شرایط کسب در آمد از فضای اینترنت، امروزه طرفداران زیادی را به سوی خود جلب نموده است. حتی در این شرایط خیلی از کسب و کارهای معمولی و به اصطلاح سنتی نیز در پی ورود به دنیای اینترنتی، فروش های غیر حضوری و آنلاین و دیگر موارد مجازی می باشند.

در نهایت همه ی مشاغل به سوی فعالیت های اینترنتی  پیش رفته و مایل هستند که برای به دست آوردن درآمد و فروش بهتر و بیشتر، برنامه ریزی های اصولی و تخصصی را انجام دهند.

ما نیز در مقاله ی کسب و کار اینترنتی به دنبال  بررسی این موضوع مهم و شیوه های مختلف دستیابی به درآمدهای مناسب از طریق فعالیت ها و کسب و کارهای اینترنتی هستیم.

لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

در این قسمت از متن علمی تخصصی خود و به منظور این که موضوع کسب و کار اینترنتی را به خوبی مورد بسط و تفهیم قرار دهیم، تصمیم داریم تا موارد مهمی که در رابطه با کسب و کار اینترنتی می باشند را در قالب چند تیتر و سوال مطرح نموده و در قسمت های مختلف نوشتار خود آن ها را توضیح دهیم.

لطفا تا انتهای نوشتار کاربردی کسب و کار اینترنتی با ما همراه باشید.

مهم ترین تیترهایی که در مقاله ی کسب و کار اینترنتی مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد، به شرح ذیل می باشند:

آیا در زمینه ی کسب و کارهای اینترنتی اطلاعاتی دارید؟

آیا می دانید که برای شروع یک کسب و کار اینترنتی می بایست از کجا شروع به کار کنیم؟

آیا در زمینه ی روش های کسب درآمد از راه اینترنت، اطلاعاتی دارید؟

طراحی کردن سایت بدون نیاز به کد نویسی

برنامه نویسی تحت وب

سایت‌های ایرانی

طراحی کردن اپلیکیشن و بازی موبایل

متخصص سئو ((SEO

دیجیتال مارکتر

کسب درآمد از شبکه های اجتماعی

تدریس از راه دور

استفاده از سیستم همکاری در فروش(افیلیت مارکتینگ)

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

استفاده از بازار اینترنتی  Marketplace

 

آیا در زمینه ی کسب و کارهای اینترنتی اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی کسب و کارهای اینترنتی اطلاعاتی دارید؟
آیا در زمینه ی کسب و کارهای اینترنتی اطلاعاتی دارید؟

در بخش ابتدایی از متن خود با عنوان کسب و کار اینترنتی قصد داریم تا در مورد این گونه کسب و کارها با شما عزیزان صحبت نماییم. خواهشمند است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

در یک تعریف کلی می توان به این صورت بیان کرد که ارائه دادن هر گونه خدمت و یا هر نوع کالایی از راه اینترنت را می توان یک نمونه از کسب و کار اینترنتی دانست. راحت ترین مثال در این مورد این است که شما تا چند سال پیش برای خرید کفش به بازار مراجعه می کردید.

در حالی که امروزه فروشگاه های اینترنتی و یا صفحات متفاوتی در شبکه های مجازی و اجتماعی از جمله اینستاگرام وجود دارند که به منظور بررسی اجناس و خرید می توانید به آن ها مراجعه نمائید.

یا حتی برای یک کلاس آموزشی می بایست به شکل حضوری به یک مکان خاصی مراجعه می کردید، ولی اکنون با توجه به گسترش بیماری منحوس کرونا مجبور هستید تا بسیاری از کلاس هاس آموزشی خود را به شکل وبینار پیگیر باشید.

دقت کنید که این مثال های ذکر شده در فوق، فقط دو نمونه از صدها نمونه کسب و کار می باشند که در حال حاضر می توان به صورت غیر حضوری و در بستر شبکه های مجازی و فضاهای اجتماعی اینترنتی برگزار کرد.

این شبکه ها و فضاهای مجازی و اینترنتی بستر را برای کار کردن در سطح جهانی نیز فراهم آورده است

البته این شبکه ها و فضاهای مجازی و اینترنتی بستر را برای کار کردن در سطح جهانی نیز فراهم آورده است و شما به راحتی از طریق این فضا می توانید راه های درستی را برای به دست آوردن پول امتحان کنید. زیرا بسیاری از  کسب و کارهای سنتی وجود دارند که قادر هستند تا از راه اینترنتی فروش خود را بالا ببرند.

اگر شما هم تصمیم به راه اندازی کسب و کار اینترنتی دارید، پیشنهاد می دهیم در همین فضاهای مجازی و اجتماعی جست و جو کنید و رقیبان خود را مشاهده کنید.

البته بیان این نکته لازم به ذکر است که منظور ما از بالا رفتن فروش محصول از راه اینترنت، این نیست که شخص به راحتی بدون کشیدن هیچ زحمتی ره صد ساله را یک شبه طی کند و به پول و درآمد هنگفتی دست یابد.

فضاهای اجتماعی و شبکه های اینترنتی نیز مانند بازارهای حضوری و سنتی، راه و رسم خود و شیوه جذب مشتری مخصوص به خود را دارد

زیرا فضاهای اجتماعی و شبکه های اینترنتی نیز مانند بازارهای حضوری و سنتی، راه و رسم خود و شیوه جذب مشتری مخصوص به خود را دارد که با رعایت کردن آن ها می توانید در فضای اینترنتی، کسب و کار خود را گسترش و رونق دهید.

یک نکته مهم و مثبت در کسب و کارهای اینترنتی این است که این نوع از کسب و کارها هیچ گونه محدودیت سنی و جنسی ندارند و هر شخصی می تواند به دنبال کسب و کار خودش باشد و از این راه، درآمد کسب نماید.

برای داشتن درآمد از راه اینترنت، شما در ابتدا می بایست یک کسب و کار اینترنتی برای خود راه اندازی کنید و برای به دست آوردن درآمد ایده آل از این راه، باید همه قوانین و فن و فوت بازارهای اینترنتی را رعایت نمائید و تمام انرژی خود را برای این کسب و کار خرج کنید. اگر شما هم در پی کسب درآمد اینترنتی هستید، به شما پیشنهاد می کنیم که حتما تا پایان، این مقاله را بخوانید.

آیا می دانید که برای شروع یک کسب و کار اینترنتی می بایست از کجا شروع به کار کنیم؟

آیا می دانید که برای شروع یک کسب و کار اینترنتی می بایست از کجا شروع به کار کنیم؟
آیا می دانید که برای شروع یک کسب و کار اینترنتی می بایست از کجا شروع به کار کنیم؟

در تیتر پیش از نوشتار کسب و کار اینترنتی، به طور کلی مطالبی راجع به شرایط کسب و کار اینترنتی و به دست آوردن درآمد از این راه، مطالب مفیدی را برای شما توضیح دادیم. اما در این بخش قصد داریم تا در مورد این موضوع که برای داشتن کسب و کار و درآمد اینترنتی باید از کجا شروع به کار کنیم، توضیحاتی را بیان کنیم. اگر شما هم به این موضوع علاقه مند هستید، توصیه می کنیم که ما را تا انتهای مطلب همراهی نمائید.

در آغاز این موضوع به شما سفارش می کنیم که حتما مطالبی را که در مورد آشنایی با کسب و کار اینترنتی هستند را مطالعه کنید. سپس شیوه های راه اندازی کسب و کار اینترنتی را بخوانید تا به این صورت، هم به آمادگی ذهنی برسید و هم این که نسبت به این موضوع دیدگاه مثبتی را به دست آورید.

ابتدائی ترین وسیله برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی

ابتدائی ترین وسیله برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی داشتن یک سیستم و یا گوشی می باشد که به اینترنت دسترسی داشته باشد. البته این نکته را باید سرلوحه کار خود قرار دهید که شما صرفا با راه اندازی کسب و کار اینترنتی درآمد به دست نخواهید آورد.

زیرا برای به دست آوردن درآمد و موفق شدن در بازار کسب و کار اینترنتی می بایست در این مورد مطالعه داشته باشید و برای هر تصمیمی با اندیشه و حساسیت اقدام کنید و سعی کنید تا با رقبای خودتان و شیوه ی کار آن ها آشنا شوید و فقط برای به دست آوردن پول بیشتر، تلاش نکنید.

شما خواننده ی گرامی در حال مطالعه ی مقاله ی کاربردی کسب و کار اینترنتی هستید. از شما درخواست داریم تا بخش های بعدی از این نوشتار را از دست ندهید و در ادامه با ما همراه باشید. در قسمت های بعدی از متن کسب و کار اینترنتی قصد داریم تا موضوعات مهم و کاربردی دیگری را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

آیا در زمینه ی روش های کسب درآمد از راه اینترنت اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی روش های کسب درآمد از راه اینترنت اطلاعاتی دارید؟
آیا در زمینه ی روش های کسب درآمد از راه اینترنت اطلاعاتی دارید؟

همان طور که ملاحظه کردید؛ در بخش قبلی از مقاله کسب و کار اینترنتی در مورد این که کسب و کار اینترنتی را باید از کجا و چگونه شروع کنیم، توضیحاتی را برای شما ارائه دادیم. اما در این بخش می خواهیم در زمینه ی روش های کسب درآمد از راه اینترنت  مطالبی را توضیح و شرح دهیم. از شما هم درخواست می کنیم که ما را در این بخش نیز همراهی کنید.

شیوه های مختلف و متفاوتی برای به دست آوردن درآمد از راه کسب و کار اینترنتی وجود دارد که در ادامه برای شما هر یک را شرح خواهیم داد. البته لازم به ذکر است که این روش های کسب درآمد برای سه گروه که در زیر بیان می کنیم، مفید خواهد بود:

گروه اول:

شامل اشخاصی می شود که دارای تجربه کار اینترنتی نیستند، اما می خواهند از راه اینترنت، درآمد به دست آورند.

گروه دوم:

شامل اشخاصی می شود که دارای تجربه یا تخصص‌های ویژه ای  (برنامه‌نویسی، تدریس، پزشکی و …) هستند و قصد دارند تا از راه اینترنت، درآمد کسب کنند.

گروه سوم:

اشخاصی یا مجموعه‌ هایی هستند که دارای کسب و کار محلی می باشند و تصمیم دارند که از راه اینترنت، فروش خود را بالا ببرند.

برای هر سه گروه از افراد ذکر شده، در ادامه مطلب ایده ها و شیوه هایی را برای شروع کردن و به دست  آوردن درآمد از راه اینترنت توصیه می کنیم.

طراحی کردن سایت بدون نیاز به کد نویسی:

طراحی کردن سایت بدون نیاز به کد نویسی:
طراحی کردن سایت بدون نیاز به کد نویسی:

این شیوه برای گروه اول و دوم، مفید و مناسب می باشد.

در حال حاضر بیشتر اشخاص برای معرفی کردن خدمات خود نیاز به وب سایت دارند و شما می توانید با استفاده از تخصص خود در این زمینه برای آن ها سایت طراحی کنید.

اگر می خواهید سایت بدون کد نویسی را طراحی کنید، این امکان را دارید که سیستم وردپرس را مورد استفاده قرار دهید. زیرا وردپرس یک نرم افزار تحت وب و رایگان می باشد که شما را قادر می سازد آن را برای ساختن یک وب سایت خوب و قدرتمند به کار ببرید.

اشخاصی که قصد دارند تا بدون کد نویسی یک سایت را طراحی نمایند

در ادامه می خواهیم بررسی کنیم که این کار را باید به چه صورتی انجام دهیم. اشخاصی که قصد دارند تا بدون کد نویسی یک سایت را طراحی نمایند، با وجود این که طراحی سایت نیاز مبرم به کد نویسی ندارد، اما لازم است که حداقل مفاهیم ابتدائی را بدانند و می بایست در مورد مفاهیم اولیه هاست و دامنه، شیوه کار با وردپرس و نکته های مربوط به طراحی سایت، اطلاعاتی را به دست آورند.

البته در این مورد ویدئوهای آموزشی که رایگان نیز هستند، وجود دارد که می توانید از طریق آن ها طراحی سایت با وردپرس را مورد مشاهده قرار دهید.

در مورد میزان درآمد برای کار طراحی سایت باید اعلام کنیم که هیچ تعرفه خاصی برای این کار وجود ندارد و هر فردی با توجه به پارامترهای متفاوتی می تواند بر روی خروجی کارش قیمت بگذارد. ولی در حال حاضر طراحی کردن یک سایت معمولی با ورد پرس از چند صد هزار تومان تا چند میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

برنامه نویسی تحت وب:

برنامه نویسی تحت وب:
برنامه نویسی تحت وب:

این شیوه برای افراد گروه دوم مناسب و مفید خواهد بود. اصولا اهمیتی ندارد که شما به کدام زبان وب نویسی می کنید، بلکه آن چه اهمیت دارد این است که بفهمید در بازار این کار، کدام زبان ها برای کد نویسی محبوب و پر طرفدار هستند و در طی سالیان گذشته رشد و پیشرفت داشته اند.

در ادامه می خواهیم 9 زبان برتر برنامه نویسی که مخصوص یادگیری در سال 2020 هستند را برای شما بیان کنیم.

(fullstackacademy.comjavascript

Swift

Scala

Go

Python

Elm

Ruby

#C

Rust

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از این زبان ها می توانید در گوگل جست و جو کنید

همان طور که ملاحظه کردید، 9 زبان برتر مخصوص برنامه نویسی سال 2020 را برای شما بیان کردیم و شما برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از این زبان ها می توانید در گوگل جست و جو کنید. اگر شما بتوانید بر روی یکی از این زبان های برنامه نویسی تسلط کامل پیدا کنید، مجموعه های بسیاری در داخل و خارج از کشور می باشند که به شما نیازمند خواهند بود.

ذکر این نکته مهم است که در تعداد بسیار زیادی از کشورها از جمله کشور خودمان ایران، زبان سمت سرور PHP هنوز هم به کار می رود و شما با آشنائی و تبحر یافتن در این زبان تا چند سال آینده نیز می توانید درآمد کسب نمائید.

اگر شما قصد داشته باشید که با یاد گرفتن این شیوه از طراحی سایت درآمد کسب نمائید، لزومی ندارد که حتما در مجموعه های عظیم مشغول به کار شوید. زیرا شما این امکان را دارید که به صورت فریلنسر یعنی همان دور کاری به صورت همزمان برای چند شخص و یا چند مجموعه کار کنید و درآمد بیشتری به دست آورید.

برخی از  سایت های ایرانی و خارجی وجود دارند که  به شما این امکان را می دهند که به صورت فریلنسر برای آن ها کار کنید.

طراحی کردن اپلیکیشن و بازی موبایل:

طراحی کردن اپلیکیشن و بازی موبایل:
طراحی کردن اپلیکیشن و بازی موبایل:

این شیوه برای اشخاص گروه اول و دوم مناسب و مفید خواهد بود.

برنامه های مربوط به موبایل که کاربردی هستند، اغلب اوقات پر طرفدار می باشند و مردم برای اپلیکیشن های کاربردی به راحتی هزینه می کنند. در شرایطی که شما دارای یک ایده ی عالی هستید، این امکان را دارید که در پی یک طراحی اپلیکشین باشید و یا شخص خودتان برنامه را به وجود بیاورید.

و اگر شرایط شما به این شکل بود که فقط ایده داشته باشید، در حالی که نمی دانید به چه صورت آن را به واقعیت تبدیل نمائید، افرادی هستند که توسعه دهندگان نرم افزاری می باشند و به راحتی در این مورد با شما همکاری می کنند و به این صورت شما قادر هستید تا با شرکت هایی که کارشان طراحی اپلیکیشن می باشد، همکاری و مکاتبه نمائید.

از فریلنسرها بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهند

البته اگر خود شما درباره ی برنامه نویسی اطلاعات و آشنائی کمی دارید؛ این امکان را دارید که از فریلنسرها بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهند و شما به منظور یافتن فریلنسرها می توانید به سایت های داخلی از جمله پونیشا و پارسکدرز مراجعه نمائید.

لازم به ذکر است که اگر خودتان قصد دارید تا اپلیکیشن را طراحی کنید، می بایست دوره های مربوط به برنامه نویسی اندروید و یا IOS را پشت سر بگذارید.

در زمینه میزان درآمد در این مورد باید بگوئیم که با توجه به این که بازار موبایل در این روزها کاملا داغ است، اشخاصی که کارشنان طراحی اپلیکیشن و یا بازی می باشد، از درآمد نسبتا بالایی برخوردار هستند. البته به خاطر همکاری طولانی مدت به منظور تحویل دادن و یا توسعه دادن اپلیکیشن و یا بازی، مقدار درآمد نیز در نوسان می باشد.

متخصص سئو (SEO):

متخصص سئو (SEO):
متخصص سئو (SEO):

این شیوه برای گروه دوم مناسب خواهد بود.

اشخاصی که دارای کسب و کار کوچکی هستند، نمی دانند که بهینه سازی موتور جست و جو (سئو) تا چه اندازه قادر است تا بر روی کسب و کار و درآمد آن ها تاثیر مثبت بگذارد. باید اهمیت بهینه سازی و میزان قدرت سئو را برای صاحبان کسب و کار تشریح کرد تا تصمیم بگیرند که وب سایت های خود را به وسیله موتورهای جست و جو بهینه سازی نمایند.

البته صاحبان مشاغل به خاطر نداشتن تخصص کافی در این زمینه، بهینه سازی و سئو را از متخصص سئو می خواهند. اگر شما در مورد سئو و بهینه سازی و موتور جست و جو اطلاعات دقیق و کافی ندارید، به شما توصیه می کنیم که مدت زمان مشخصی را برای آشنائی با مفاهیم و فاکتورهای اساسی بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو در نظر بگیرید.

یک سایت و محتوای بهینه سازی، فاکتورهای بسیاری را در بر می گیرد ولی آن، همه ی سئو نمی باشد. زیرا قسمتی از سئو تجربه ی کاری می باشد. در حقیقت شما می بایست قادر باشید تا به منظور افزایش ترافیک بیشتر، ساختار سایت و محتوا و شیوه ی به کار بردن کلمات کلیدی را تحلیل و بررسی کنید.

گوگل آنالیز

لازم به ذکر است که شما به منظور تحلیل و رفتار کاربر، این امکان را دارید که گوگل آنالیز را به کار ببرید زیرا آن برای سئوکاران بهترین یاور می باشد.

با توجه به مطالبی که در این بخش بیان کردیم، قسمتی از سئو شامل تجربه ی کاری می شود. پس لازم است که خودتان یک سایت هدفمند به وجود آورید تا به این طریق قادر باشید، مهارت سئوی خودتان را بسنجید. به منظور فرا گرفتن مفاهیم مربوط به سئو باید عبارت آموزش سئو را در گوگل جست و جو نمائید و یا حتی می توانید به منابع خارجی و معتبر که در ادامه ذکر می شوند، رجوع کنید:

moz.com

searchengineland.com

searchenginejournal.com

Backlinko.com

بر طبق آماری که در سایت های استخدامی وجود دارد، میزان درآمد یک سئوکار را می توان از ماهی یک میلیون و نیم تا ماهی هشت میلیون تومان تخمین زد. البته این مبلغ با توجه به سطح سواد و تجربه شخص در نوسان و متغیر می باشد.

دیجیتال مارکتر:

دیجیتال مارکتر:
دیجیتال مارکتر:

این شیوه برای هر سه گروه مناسب و مفید خواهد بود.

در یک مفهوم کلی می توان گفت که به اشخاصی که از راه ابزارهای دیجیتال، کار بازاریابی را انجام می دهند، دیجیتال مارکتر می گویند و به طور واضح تر می توان بیان کرد که دیجیتال مارکتر به شخصی اطلاق می شود که قادر است تا با به کار بردن ابزارهای دیجیتال، با مخاطبان ارتباط موثری برقرار نماید و در راستای اهداف بازاریابی مد نظر مانند خریدن کالایی و یا سفارش دادن خدمات، موفق به متقاعد کردن مخاطبان در انجام دادن حرکت خاصی شود.

دیجیتال مارکتینگ (Digital marketing) دارای شاخه های متفاوتی می باشد

دیجیتال مارکتینگ (Digital marketing) دارای شاخه های متفاوتی می باشد و شخصی که مشغول به فعالیت ها و خدمات دیجیتال مارکتینگ می شود، این امکان را دارد که در یک یا چند نمونه از موارد زیر مشغول به فعالیت شود:

چیدن استراتژی محتوا و تولید محتوا؛

طراحی سایت و خدمات UI و UX؛

سئو و بهینه سازی سایت برای گوگل؛

تحلیل داده و آمار؛

تصویر برداری و فیلمبرداری؛

تدوین و انیمیشن؛

تصویر سازی و گرافیک؛

برنامه نویسی و ساخت اپلیکیشن؛

تبلیغات و بازاریابی؛

مدیریت شبکه های اجتماعی؛

ادمین سایت یا شبکه اجتماعی.

دیجیتال مارکتینگ یک هنر و علمی است که لازمه تخصص یافتن در آن، گذراندن سال های بسیاری است

اگر شما هم از طرفداران دیجیتال مارکتینگ هستید و به عبارتی دوست دارید که دیجیتال مارکتر شوید، قبل از هر چیز لازم است بدانید که دیجیتال مارکتینگ یک هنر و علمی است که لازمه تخصص یافتن در آن، گذراندن سال های بسیاری است و در کنار آن باید در اصول و مبانی علم بازاریابی نیز مهارت کافی داشته باشید.

اولین گام به منظور یادگیری، یافتن منابع خوب می باشد. در حقیقت منظور از منابع خوب منابعی می باشد که به وسیله ی افراد با تجربه آماده شده است و تحت هر شرایطی قابلیت استفاده را داشته باشد. در این مورد به شما پیشنهاد می کنیم که فهرست منابع یادگیری دیجیتال مارکتینگ را ببینید.

در مورد درآمد دیجیتال مارکتینگ باید بگوئیم که این موضوع به فاکتورهای گوناگونی از جمله نوع فعالیت، مقدار فعالیت، تعهد شخص و … وابسته می باشد. بر فرض مثال، شخصی که ادمین شبکه های اجتماعی می باشد، فقط با قرار دادن پست و استوری به تعداد روزهای یک ماه، درآمدی میلیونی برای خود خواهد داشت.

کسب درآمد از شبکه های اجتماعی:

کسب درآمد از شبکه های اجتماعی:
کسب درآمد از شبکه های اجتماعی:

این شیوه نیز برای هر سه گروه مناسب و مفید خواهد بود.

در حال حاضر شاهد هستیم که اغلب مردم حتی در زمان فراغت و استراحت خود به نوعی با گوشی خود مشغول هستند. برخی از آن ها به بازی می پردازند و برخی دیگر وب گردی می کنند و یا در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام مشغول می شوند. اگر چه تلگرام یک شبکه اطلاع رسانی محسوب می شود، ولی ما در این قسمت، آن را به عنوان یک شبکه اجتماعی معرفی کردیم.

اگر قصد دارید که از راه فعالیت در شبکه های اجتماعی درآمد کسب کنید، لازم است تا در مورد موضوع مشخصی به صورت مداوم فعالیت کنید و محتوای مفید انتشار دهید و شیوه های بالا بردن بازدید را مطالعه کنید و انجام دهید.

در ادامه مطلب می خواهیم شیوه های کسب درآمد از شبکه های اجتماعی را برای شما شرح دهیم. همراه ما باشید.

مدیریت کردن شبکه های اجتماعی، یکی از راه های کسب درآمد از شبکه های اجتماعی می باشد و شما می بایست قبل از هر چیز در گوگل در مورد این که شبکه های اجتماعی چگونه کار می کنند و نوع استراتژی این گونه شبکه ها و شیوه های دیده شدن در شبکه های اجتماعی، جست و جو نمائید تا بتوانید اطلاعاتی را به دست آورید.

این امکان را دارید که یک صفحه ایجاد نمائید

این امکان را دارید که یک صفحه ایجاد نمائید و به وسیله قرار دادن محتوای مفید، آن را به روز نگهداری کنید تا به این صورت با گذشت زمان، مخاطب جذب نمائید.

شما می توانید برای سایر صفحات، فالوور ارگانیک یا همان فالوور و بازدید کننده ی واقعی جذب نمائید.

شما قادر هستید تا ویدئو و محتوا تولید کنید و به این وسیله محبوبیت خود را افزایش دهید و درآمد کسب کنید. حتی از شبکه اجتماعی اینستاگرام می توانید به عنوان ویترین محصولات، نمونه کارهایتان و یا تخصص های خودتان استفاده کنید. تنها کاری که لازم است انجام دهید، این است که محتوای تصویری و یا ویدئویی آماده کنید.

اگر شما به کار پزشکی و یا تدریس مشغول هستید، این امکان را دارید که در مورد مباحثی از کار خود، ویدئوهایی تولید کنید. اگر محتوای شما با ارزش باشد، مطمئن باشید که به راحتی می توانید مخاطب جذب نمائید.

میزان درآمد برای این کار مدیریت شبکه های اجتماعی نیز بر اساس وظایفی که شما انجام می دهید، متفاوت می باشد. بر فرض مثال برای مدیریت کردن یک صفحه اینستاگرام از ماهی چند صد هزار تومان تا چند میلیون تومان در نظر گرفته می شود. البته این ارقام به صورت حدودی و تخمینی ذکر شده است.

شما در حال خواندن پست کسب و کار اینترنتی هستید.

به شکلی کاملا اصولی بر روی صفحه اینستاگرام خود کار کنید

اگر بتوانید به شکلی کاملا اصولی بر روی صفحه اینستاگرام خود کار کنید، مطمئن باشید که درآمد خوبی به دست می آورید. در ادامه لازم است تا چند نکته برای رسیدن به موفقیت و کسب درآمد از مدیریت شبکه اجتماعی اینستاگرام برای شما بیان کنیم:

تمام تلاش خود را در مورد این موضوع به کار گیرید که موضوع و هدف خود را کاملا و دقیق مشخص کنید.

فقط در زمینه ی  موضوع خود فعالیت  و کار کنید.

به دنبال برگزاری چالش باشید و به این طریق فالوورها را غافلگیر نمائید.

در آغاز کار نباید تبلیغ زیادی بگذارید و اول به دنبال به دست آوردن و کسب رضایت دنبال کننده ها باشید.

یک نام خوب و عالی برای برند یا پیج خودتان گزینش کنید.

همه تلاش خود را به کار بگیرید تا حرفه‌ای و خلاق شوید، فقط کارهای دیگران را تکرار و تقلید نکنید.

در پائین پست هایتان هشتگ مناسب بیفزائید

در پائین پست هایتان هشتگ مناسب بیفزائید و بر روی عکس‌هایتان واترمارکت (اسم برند) را جا دهید.

با سایر کانال ‌های دیگر تبادل تبلیغات انجام دهید.

حتما و حتما در صفحه خود از استوری و لایو اینستاگرام استفاده کنید.

اکنون لازم است تا چند نکته برای موفقیت و در نهایت کسب درآمد از تلگرام را برای شما بیان کنیم:

یک موضوع واحد را گزینش کنید.

یک کانال با نام مناسب و مرتبط با موضوع انتخاب نمایید.

یک اصول نوشتاری مشخصی را داشته باشید.

در انتخاب عکس‌ ها دقت بالایی به خرج دهید.

تلاش کنید تا مطالب و محتوای تکراری و در واقع تقلیدی  قرار ندهید.

پیگیر مطالب جدید باشید.

ویدئوهای جذاب را به کار ببرید.

تبلیغ خود را در کانال‌ های مرتبط با موضوع خودتان، قرار دهید.

تلاش کنید تا با کانال ‌های متفاوت ارتباط و تبادل داشته باشید.

در پایان باید بگوئیم که همه تلاش خود را به کار ببرید که محتوا و مطالبی را استفاده کنید که کاربر را مدت های طولانی به فکر فرو نبرد، بلکه متن هایی ساده را به کار ببرید.

تدریس از راه دور:

تدریس از راه دور:
تدریس از راه دور:

این شیوه برای گروه دوم مناسب و مفید می باشد. اگر بر مباحث و تدریس برنامه نویسی تسلط کامل دارید و یا در تدریس زبان خارجه مهارت دارید، این امکان را دارید که با کمک وبینار و یا به شکل آنلاین تدریس خود را انجام دهید. اما لازم است در اینجا درباره ی وبینار توضیحاتی را برای شما بیان کنیم.

وبینار Webinar در حقیقت از عبارت eb-based seminar مشتق شده است و  هر کلاس یا دوره و یا سمینار و حتی هر رویدادی که به شکل آنلاین با استفاده از اینترنت و در محیط وب، تعاملی، زنده و دو طرفه در یک زمان مشخصی برگزار شود، وبینار گفته می شود.

به منظور برگزار کردن وبینار، پلتفرم های متفاوتی وجود دارد

به منظور برگزار کردن وبینار، پلتفرم های متفاوتی وجود دارد که هر یک از آن ها به خودی خود یک کسب و کار اینترنتی به حساب می آید و با ارائه دادن خدمات به کاربرانی که نیاز به رویداد آنلاین دارند، می توان درآمد کسب کرد. از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

eseminar.tv

webynar.ir

weberno.com

بر اساس مهارت هایی که دارید، می توانید ویدئوهای آموزشی آماده کنید و به این صورت مدرس آنلاین شوید و در واقع با برگزاری وبینار و انتقال دادن تجربه های خودتان به اشخاص دیگر و یا همکاری کردن در فروش وبینارها، می توانید درآمد اینترنتی به دست آورید.

علاوه بر آن، به منظور معرفی خودتان و برگزاری وبینارتان این امکان را دارید که از طریق شبکه های اجتماعی و یا پلتفرم های اطلاع رسانی مانند evand.com اقدام نمائید.

استفاده از سیستم همکاری در فروش(افیلیت مارکتینگ):

استفاده از سیستم همکاری در فروش(افیلیت مارکتینگ):
استفاده از سیستم همکاری در فروش(افیلیت مارکتینگ):

این شیوه برای گروه اول و دوم مناسب می باشد.

در این سیستم، همکاری کردن در فروش ffiliate Marketing هر شخصی این امکان را دارد      که با عضو شدن در آن و کمک کردن فروش کالاها، در مقابل خرید هر کاربر، صاحب پورسانت شود. در حقیقت این شیوه از مهم ترین روش های کسب درآمد از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام و اینستاگرام محسوب می شود.

یک نمونه بارز از سایت هایی که امکان همکاری کردن در فروش را دارد، دیجی کالا می باشد و شما می توانید با ثبت نام کردن در این سیستم، شروع به فروش محصولات کنید.

میزان درآمد از این راه به میزان و نوع فعالیت شما وابسته می باشد. به این صورت که هر چه میزان ارجاع دادن شما به سایت مقصد بیشتر باشد، میزان درآمد شما هم افزایش می یابد.

راه اندازی کردن سایت محتوایی:

راه اندازی کردن سایت محتوایی:
راه اندازی کردن سایت محتوایی:

این شیوه برای گروه اول و دوم مناسب و مفید خواهد بود. این مطلب که شما مشغول مطالعه آن هستید، در سایت زوم لایف انتشار یافته است. در حقیقت منظور از این کار این است که شما با تولید کردن یک محتوای کاربردی و مناسب، این امکان را دارید که در نتایج جست و جوی گوگل صاحب رتبه شوید و اگر جزء رتبه های بهتر و بالاتر باشید، در نتیجه بازدید بیشتری نیز به دست خواهید آورد.

یک جمله معروف در این زمینه وجود دارد که برخی آن را به بیل گیتس و برخی دیگر آن را به دیوید آگیلوی نسبت داده اند و آن جمله این است که “محتوا پادشاه می باشد”. اگر چه می توان این جمله را به این صورت اصلاح نمود که محتوای بهینه یک پادشاه می باشد.

به منظور کسب موفقیت در به دست آوردن درآمد از راه سایت، لازم است تا فاکتورهای بسیاری را مورد توجه قرار داد که می توان اعلام کرد، محتوای مفید که دارای ساختار بهینه باشد، اساسی ترین و مهم ترین آن ها می باشد. برای آشنائی بیشتر در این زمینه می توانید درباره ی این که چگونه وب سایت خود را به درآمد برسانیم، مطالعه و جست و جو کنید.

درآمدزایی از راه وب سایت روش های مختلف و درآمدهای متنوعی دارد. به عنوان مثال می توانید صفحه تبلیغات سایت های گوناگون را ملاحظه کنید و شما این امکان را دارید که در سایت مربوط به محتوا، ویدئوهای تخصصی و ماهرانه تهیه کنید و آن ها را بفروشید.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی:

راه اندازی فروشگاه اینترنتی:
راه اندازی فروشگاه اینترنتی:

این شیوه برای هر سه گروه مناسب و مفید خواهد بود. در واقع هر سه گروه این امکان را دارند که یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی نمایند.

البته این بسیار مهم می باشد که چه محصولی را چگونه می خواهید ارائه دهید. این احتمال وجود دارد که خودتان فروشگاه دارید و می خواهید محصولات خودتان را به شکل آنلاین ارائه دهید و یا قصد دارید به شکل پورسانتی محصولات فروشگاه دیگری را بفروشید.

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی و موفقیت در آن لازم است چند نکته را در نظر بگیرید:

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی و موفقیت در آن لازم است چند نکته را در نظر بگیرید:
برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی و موفقیت در آن لازم است چند نکته را در نظر بگیرید:

فروشگاهتان را مختص به خود و به شکل متفاوت از فروشگاه های موجود راه اندازی کنید و در یک کلمه دیجی کالا نباشید!

پیش از راه اندازی فروشگاه در مورد این موضوع که آیا محصول شما خریدار دارد یا خیر؛ بررسی کنید. به منظور انجام این کار  می‌ توانید در سایت‌ هایی از جمله دیوار و شیپور محصول مورد نظرتان را ثبت کنید و ببینید آیا کسی با هدف خرید با شما تماس می‌گیرد؟

پیشنهاد می کنیم از سایر مطالب سایت آیلین وب دیدن کنید.

صرفا راه اندازی کردن فروشگاه کفایت نمی کند

صرفا راه اندازی کردن فروشگاه کفایت نمی کند! می بایست به منظور  به درآمد رسیدن، علاوه بر محتوای مناسب، تصاویر با کیفیت نیز تهیه کنید.

این احتمال وجود دارد که  برای تهیه محتوای مناسب لازم است  که نویسنده محصول به کار بگیرید.

تمام تلاش خود را بکنید که به منظور افزایش دادن درصد موفقیت، دسته‌بندی محصول ویژه ای را گزینش کنید.

این احتمال وجود دارد که تصمیم داشته باشید محصولات را از طریق سیستم پستی برای خریداران بفرستید، اما می بایست بدانید که موضوع لجستیک به منظور گسترش دادن و زنده ماندن کسب و کارتان در آینده یک موضوع اساسی می باشد.

پیش  از گرفتن تصمیم و شروع به راه اندازی کردن فروشگاه، لازم است  تا با یک مشاور کسب و کار آنلاین مشورت نمائید. این امکان وجود دارد که مشاور از سایر زاویه‌ها به موضوع شما و این قضیه نگاه کند که شما نسبت به آن آگاه نبوده اید.

در مورد میزان درآمد از طریق راه اندازی فروشگاه نمی توان به طور قطعی میزان مشخصی را اعلام کرد. این احتمال وجود دارد که درآمد فروشگاه اینترنتی از سایر کارهای اینترنتی دیگر بیشتر باشد ولی می بایست در این راه آهسته و هوشیارانه گام بردارید.

استفاده از بازار اینترنتی  Marketplace:

استفاده از بازار اینترنتی  Marketplace:
استفاده از بازار اینترنتی  Marketplace:

این شیوه برای گروه سوم مناسب و مفید خواهد بود. گاهی اوقات شرایطی پیش می آید که شرایط راه اندازی فروشگاه اینترنی شخصی را ندارید. در مقابل می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی دیگری به منظور فروش محصولات خود بهره ببرید. اگر شما به یک کسب و کار محلی و خانگی مشغول هستید، این امکان را دارید که از طریق بازار کسب و کارهای محلی و خانگی Marketplace اقدام نمائید.

البته فروشگاه دیجی کالا که در خاورمیانه پربازدیدترین سایت فروش آنلاین می باشد، شرایطی را فراهم آورده است که فروشندگان به سهولت بتوانند محصولاتشان را در مارکت پلیس دیجی کالا برای فروش عرضه کنند.

بازار اینترنتی یا به عبارتی Market Place در واقع یک بستری می باشد که از طریق آن همه خرده فروشان و شرکت های توزیع کننده کالا بدون هیچ گونه واسطه ای محصولات خود را در معرض عموم به فروش برسانند. در این مورد می توانیم از مهم ترین و موفق ترین نمونه های مارکت پلیس به آمازون (Amazon)، ای ‌بِی (eBay)، فیلیپ کارت (Flipkart) یا علی‌اکسپرس (AliExpress) را نام ببریم.

در این بخش، مجموعه توضیحات ما در زمینه ی کسب و کار اینترنتی به پایان رسید. امید است موارد مطرح شده در بخش های مختلف نوشتار ما برای همه ی شما عزیزان مفید و مثمر ثمر بوده باشند و به خوبی با شرایط مربوط به کسب و کار اینترنتی آشنا شده باشید.

در پایان توصیه میکنیم مقاله بازاریابی اینترنتی معماری مطالعه نمایید.

از این که تا پایان این مقاله ی کاربردی با ما همراه بودید، از همه ی شما عزیزان، ممنون و سپاسگزار هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید