معرفی افزونه Akismet | افزونه فیلتر دیدگاه های وردپرس

akismat aylinweb

فهرست مطالب

افزونه Akismet یک افزونه بسیار مناسب برای سایت هایی که از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنند، برای مبارزه با هرزنامه ها به حساب می آید. در حالت کلی انواع مختلف هرزنامه ها می تواند مشکلات بسیار زیادی را برای سایت های اینترنتی ایجاد نمایند و علاوه بر این که هیچ گونه سودی برای سایت مورد نظر ندارد، می تواند تا حدود زیادی در کاهش رتبه سایت و موضوع بهینه سازی و سئو سایت مورد نظر نیز تأثیرات منفی بسیار زیادی به وجود بیاورند. در سیستم مدیریت محتوای وردپرس بعد از آن که این سیستم بر روی سایت مورد نظر نصب می گردد به صورت پیش فرض همراه این سیستم دو افزونه نیز بارگذاری می گردد که یکی از این موارد افزونه Akismet می باشد که به عنوان یک افزونه بسیار ضروری و مهم در سیستم مدیریت محتوای وردپرس به حساب می آیند.

افزونه اکیسمت
افزونه جلوگیری از ارسال دیدگاه اسپم در وردپرس

افزونه Akismet

با اینکه افزونه Akismet به عنوان یک ابزار پیش فرض در سیستم مدیریت محتوای وردپرس به حساب می آید و نصب می گردد اما افزونه Akismet حالت فعال نداشته و نیاز است تا در سیستم مدیریت محتوای وردپرس آن را فعال نماییم. در صورتی که قصد دارید با افزونه Akismet آشنا شوید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید و اطلاعات بسیار مناسب در مورد این افزونه بسیار کاربردی در سیستم مدیریت محتوای وردپرس کسب کنید:

مقاله ای که باید حتما بخونید : جلوگیری از ارسال دیدگاه های اسپم در وردپرس با افزونه akismet + فعالسازی

معرفی افزونه Akismet

افزونه Akismet به عنوان یک افزونه بسیار کاربردی و مناسب جهت انجام فیلترینگ در نظرات در سیستم مدیریت محتوای وردپرس به حساب می آید. نام این افزونه از شرکت سازنده این افزونه به نام اتوماتیک یا همان Automattic به علاوه یک کلمه Kismet گرفته شده است. همچنین طراح این برنامه فردی به نام مت مولنوگ می باشد. با توجه به الگوریتم هایی که در افزونه Akismet به کار رفته است، نظرات موجود در سایت مورد نظر ارزیابی شده و هرزنامه ها شناسایی می گردند.

مزایای افزونه اکیسمت

همچنین الگوریتم های به کار رفته در افزونه Akismet به گونه ای طراحی شده اند که از اشتباهات خود درس عبرت گرفته و با توجه به کارکرد دیگری که در وب سایت های مختلف دارند، روز به روز پیشرفته تر می شوند. به عنوان مثال در صورتی که یک وب سایت یک نظر را به صورت اسپم گزارش کند، این افزونه یاد می گیرد که این نظرات را به صورت اسپم و هزرنامه برای موارد بعدی شناسایی نمایند.

افزونه اکیسمت
بهترین افزونه فیلتر دیدگاه های اسپم در وردپرس

مهمترین دلایل استفاده از افزونه Akismet

در حالت کلی برای سایت های مختلف هرزنامه‌ها و اسپم ها مشکلات بسیار زیادی را ایجاد نمایند که یکی از انواع سایت ها، سایتی هایی هستند که سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنند. بسیاری از هرزنامه ها و اسپم ها توسط ربات های مختلف به سایت ها تزریق می شوند. معمولاً اسم ها و هرزنامه ها در تعداد بسیار بالا برای وب سایت های مختلف بارگذاری می شوند در صورتی که سایت مورد نظر شما از سیستم مدیدریت محتوایی وردپرس استفاده شده باشد که قسمت نظرات آن ها باز باشد، کم کم متوجه خواهید شد که تعداد هرزنامه ها گسترش پیدا می‌کند. یکی از راه هایی که می توان با ورود این نوع اسپم ها و هرزنامه ها مبارزه کرد، استفاده از افزونه Akismet و فعال کردن این افزونه می باشد.

کاربرد افزونه Akismet

در وب سایت های پربازدید و معروف تعداد نظرات اسپم می تواند به در حدود ۹۰ درصد هم برسد به این معنا باشد که از هر نظری که به سایت مورد نظر برگزار می گردد تنها ۱۰ نذر حالت غیر اسپم دارد. از آنجایی که مدیریت این تعداد نظرات کار بسیار دشواری می باشد، استفاده از افزونه Akismet می تواند چاره کار بوده و می تواند نظر ها را قبل از آنکه به تایید مدیر برسد، شناسایی کرده و آن را در دسته ای جدا به نمایش گذاشته و در نتیجه در بحث وقت و هزینه به صورت چشمگیری صرفه جویی شود.

مهمترین امکانات موجود در افزونه اکیسمت

از جمله مهمترین امکانات و ویژگی های مثبت موجود در افزونه Akismet می‌توان به مواردی اشاره کرد که در لیست زیر به آن اشاره نموده ایم:

  • امکان شناسایی و حذف بسیار اصولی و مدیریت شده اما مخالف اسپم ها و هرزنامه ها که در نتیجه حجم دیتابیس سایت مورد نظر به صورت چشمگیری کاهش پیدا کرده و سرعت لود و بارگذاری سایت تا حدود زیادی افزایش پیدا می کند.
  • همچنین با استفاده از افزونه اکیسمت مدیر سایت این امکان را خواهد داشت تا تعداد نظرات تایید شده توسط هر کاربر را به صورت کاملا مدیریت شده مشاهده نماید.
  • با استفاده از افزونه اکیسمت این امکان وجود دارد تا تمامی پیوند های یکتا درون نظر را به صورت کامل به نمایش در آمده و اسپم های پنهانی نیز به صورت کامل افشاسازی گردد.
  • افزونه و یا یا ماژول کاربردی Akismet این امکان را برای کاربران استفاده کننده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس ایجاد می نمایند تا تمام این نظرات را به صورت کامل چک کرده و با استفاده از بهترین های متد های موجود در افزونه، یافتن هرزنامه ها کار بسیار ساده و بی دردسر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید