لزوم دیجیتال مارکتینگ

در این مقاله به موضوع لزوم دیجیتال مارکتینگ و اهمیت و مزایای آن و مطالب مربوط به آن می پردازیم. تا انتهای این مقاله کاربردی، همراه شما هستیم.

اینفوگرافیک لزوم دیجیتال مارکتینگ

در زیر می توانید اینفوگرافیک لزوم دیجیتال مارکتینگ را مشاهده نمایید.

اینفوگرافیک لزوم دیجیتال مارکتینگ

در صورتیکه قصد دارید در زمینه دیجیتال مارکتینگ مشاوره دریافت کنید با ما در تماس باشید. 

 

 

در حال حاضر با توجه به توسعه تکنولوژی و همچنین عمومیت یافتن فعالیت ها در عرصه اینترنت، متدهای بازاریابی نیز با تغییراتی همراه بوده است. به عبارت دیگر بازاریابی معمول با تحولات ایجاد شده در دنیای مجازی متفاوت تر شده است. با ما همراه باشید تا درخصوص لزوم دیجیتال مارکتینگ نیز توضیحات کاملتری را ارائه نماییم.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

اهمیت دیجیتال مارکتینگ چیست؟

مزیت های دیجیتال مارکتینگ را نام ببرید؟

راهبرد دیجیتال مارکتینگ در چیست؟

نکات مهمی که در دیجیتال مارکتینگ بایستی به آن توجه نماییم را نام ببرید؟

digital marketing در چه بسترهایی صورت می پذیرد؟

نتیجه گیری

 

اهمیت و لزوم دیجیتال مارکتینگ

اهمیت و لزوم دیجیتال مارکتینگ
اهمیت و لزوم دیجیتال مارکتینگ

در عصری زندگی می کنیم که اغلب افراد ساعات زیادی از اوقات فراغت خود را با جست و جو در فضای مجازی و همچنین اینترنت سپری می نمایند. همچنین این امکان نیز برای اغلب مشاغل متعدد وجود دارد تا از این طریق بتوانند تبلیغات خود را به صورت گسترده تر برای کاربران اینترنتی عرضه دارند.

بهتر است بدانید که digital marketing به مشاغل استارتاپ و همچنین نوپایی که جدیداً اقدام به فعالیت نموده اند، کمک شایانی می نماید تا با پیروی از این متد بتوانند در کوتاهترین زمان حرفه و پیشه خود را به مخاطبین علاقه مند خود معرفی نمایند.

علاوه بر این بایستی متذکر شد که یک برند مشهور که از بازاریابی های سنتی برای معرفی کسب و کار خود استفاده نموده است، به منظور حفظ موضع خود مستلزم ابزارهای موجود در دیجیتال مارکتینگ به منظور تبلیغات خود است.digital marketing این امکان را دارد که با بهره مندی از ابزارهای ساده و همچنین هزینه های کم در اختیار سایر مشاغل قرار گیرد.

مزیت های دنیای دیجیتال

مزیت های دنیای دیجیتال
مزیت های دنیای دیجیتال

در ادامه مقاله لزوم دیجیتال مارکتینگ، لازم است در مورد مزیت های حضور در دنیای digital نیز مطالبی را ارائه نماییم که عبارتند از:

آگاهی از مخاطبان و هدفمندی

آگاهی از مخاطبان و هدفمندی
آگاهی از مخاطبان و هدفمندی

شما کاربران عزیز برای این که تبلیغات دیجیتالی خود را به شکل کاملاً تاثیرگذار و همچنین هدفمند انجام دهید، در گام نخست ملزم هستید که کانال های ارتباطی و از همه مهمتر کاربران خود را جست و جو نمایید.

شاید هر ابزار دیجیتال مارکتینگ و یا شبکه اجتماعی براساس نوع فعالیت و همچنین کسب و کار شما، برای ارائه تبلیغات کارساز و مناسب نباشند، بنابراین در این راستا بهتر است مخاطبین خود را شناسایی کرده و به منظور معرفی خود از بهترین کانال های ارتباطی استفاده نمایید.

شناخت از محل جغرافیایی

شناخت از محل جغرافیایی
شناخت از محل جغرافیایی

تکنولوژی های به کار برده شما در گوشی های موبایل هوشمند برای شما این امکان را فراهم می سازند تا تبلیغات خود را نیز به شکل محلی آغاز نمایید. زیرا این امر تا حد قابل توجهی سبب تقلیل در هزینه ها و همچنین تکنیک بازاریابی و از همه مهمتر بازخورد موثر و تاثیرگذار در مشاغل متعدد خواهد شد.

توانایی بهینه سازی، تحلیل و آنالیز

توانایی بهینه سازی، تحلیل و آنالیز
توانایی بهینه سازی، تحلیل و آنالیز

از دیگر مزیت های استفاده از دیجیتال مارکتینگ را می توان به استفاده از ابزارهای آنالیز و همچنین تحلیل داده ها برای نتیجه فعالیت های شغلی خود اشاره نمود. در مجموع، تحلیل ها این توانایی را برای صاحبان مشاغل فراهم می سازد تا ضعف و یا نقاط قوت خود را به طور کامل در بازاریابی معلوم و معین سازید.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ

استراتژی دیجیتال مارکتینگ
استراتژی دیجیتال مارکتینگ

یک راهبرد موفق و تاثیرگذار در دیجیتال مارکتینگ این فرصت را برای مالکان مشاغل متعدد فراهم می سازد تا بتوانند در دستیابی به اهداف خود گام های استوار و موثرتری را بردارند. در این راستا استراتژی موفق عبارتند از:

مشخص نمودن اهداف

مشخص نمودن اهداف
مشخص نمودن اهداف

ابتدا بایستی بدانید که در این راستا مایلید چه مواردی را برای چه کاربرانی معرفی نمایید و یا محصولات و خدمات شما برای چه افرادی عرضه می گردد. بنابراین نمایان کردن این اهداف در گام نخست به منظور آغاز فعالیت های بازاریابی دیجیتالی، مهم محسوب می شود.

آگاهی رسانی حضور در دنیای اینترنت

آگاهی رسانی حضور در دنیای اینترنت
آگاهی رسانی حضور در دنیای اینترنت

در این گام بایستی برای معرفی محصول و یا کسب و کار خود به روش عضویت و یا فعالیت خود در شبکه های اجتماعی برای کاربران استفاده نمایید. نکته مهم در این گام این است که به ترویج و همچنین تولید محتوای مناسب در شبکه های اجتماعی دقت بسیار نماییم.

بررسی و تحلیل رفتار کاربران

بررسی و تحلیل رفتار کاربران
بررسی و تحلیل رفتار کاربران

از دیگر استراتژی های موفق در دیجیتال مارکتینگ تحلیل و همچنین بررسی رفتار مخاطبین است. دنیای دیجیتال این امکان را برای شما فراهم می سازد تا از این طریق بتوانید به راحتی رفتار کاربران و از همه مهمتر بازخورد آن ها را برای معرفی کسب و کار خود دریافت و تحلیل نمایید. این گزینه می تواند بزرگترین و اصلی ترین مزیت برای بازاریابی سنتی به شمار آید.

البته بایستی متذکر شد که به منظور استراتژی دیجیتال مارکتینگ بایستی اهداف بازاریابی که شامل:

1)    ایجاد شناخت از برند 2) جذب کاربران جدید 3) بالا بردن میزان فروش 4) تکرار خرید و ترویج برند 5) برندینگ مجدد 6) بالا بردن میزان رضایت مشتری 7) عرصه خدمت جدید و یا محصول

می باشد را شناسایی نمود تا در این راستا به گام های موفقیت بسیاری در کسب و کارها دست یافت.

مزیت های بازاریابی دیجیتال در برابر بازاریابی معمول

مزیت های بازاریابی دیجیتال در برابر بازاریابی معمول
مزیت های بازاریابی دیجیتال در برابر بازاریابی معمول

مزیت های متعدد این بازاریابی سبب گردیده که اغلب کسب و کارها برای پیشبرد مشاغل خود از این استراتژی استفاده نمایند که شامل:

1)    هزینه 2) برابری با حرکت دیجیتال جامعه 3) استحقاق سنجش نتایج 4) هدف گیری کاربران بالقوه 5) گسترش اطلاع رسانی 6) نرخ جلب مشتری 7) جلب اطمینان مخاطبین 8) میزان تاثیرگذاری 9) رابطه با مشتریان قبلی 10) افزایش و بهینه سازی بازدهی 11) قابلیت شخصی سازی

و همچنین به زمان جذب مشتری نیز در این راستا اشاره کرد.

در این راستا سوالی که ممکن است برای شما کاربران عزیز مطرح گردد به این موضوع اختصاص دارد که دیجیتال مارکتینگ در چه بستری صورت می گیرد؟

مهمترین نکته ای که در لزوم دیجیتال مارکتینگ بایستی به آن اشاره نماییم این است که دنیای دیجیتال فقط شامل فعالیت های بهینه سازی و همچنین سئو، تبلیغات بنری و یا ایمیل مارکتینگ محدود نمی گردد.

بلکه در گستره این فعالیت ها ظریف ترین موارد به عنوان تعیین ذکر دامنه وبسایت تا تعیین شبکه های اجتماعی و همچنین صفحه های کاربردی تا فرستادن پیام های کوتاه، کدهای دستوری (USSD)، بیلبوردهای الکترونیکی و علاوه بر آن اطلاعات دیجیتالی تلویزیونی جای دارد. دیجیتال مارکتینگ با تکنیک های متعددی و بر بسترهای ویژه ای صورت می پذیرد که در زیر به آن اشاره می نماییم:

دستگاه های دیجیتال

دستگاه های دیجیتال
دستگاه های دیجیتال

به طور معمول سیستم های دیجیتال همان دستگاه های دیجیتالی روزمرگی ما در دنیای مجازی و اینترنت است که شامل گجت ها، وب سایت و همچنین اپلیکیشن ها هستند که همه افراد در تمامی سنین به صورت پیوسته از آن بهره مند می شوند.

همان طور که بیان نمودیم، دستگاه های تکنولوژی به شکل گسترده ای در زندگی ما اثرگذار هستند و قسمت های متعددی از مصارف و همچنین ارتباطات را در بر می گیرند. لزوم دیجیتال مارکتینگ به طور تاثیرگذار و همچنین حرفه ای در این قسمت از زندگی افراد نفوذ کرده است. به شکلی که نبود آن برای برخی از افراد سخت و غیر ممکن است.

زیر ساخت های دیجیتال

زیر ساخت های دیجیتال
زیر ساخت های دیجیتال

Digital marketing از زیر ساخت های تولید شده در زمینه اینترنت به عنوان شبکه های اجتماعی متعدد بهره بهینه را می برند. به طور کلی هر شبکه اجتماعی این امکان را دارد تا همچون قدرتمندترین رسانه برای شناسایی نشان یک پویش به شمار آید.

وب سایت های گوناگون اجتماعی نظیر توییتر، لینکدین، فیسبوک، یوتیوب و غیره در سال های اخیر نقش پر رنگی را در عرصه دیجیتال مارکتینگ به خود اختصاص داده اند.

رسانه دیجیتال

رسانه دیجیتال
رسانه دیجیتال

بهره مندی مناسب از نگرش بازاریابی درونگرا به روش کانال ارتباطات پرداختی و همچنین مالکیتی و فردی مانند ایمیل، تبلیغات، موتورهای جست و جوگر، پیام و همچنین شبکه های اجتماعی به وضوح در پویش های digital marketing قابل بررسی است.

منابع دیجیتال

منابع دیجیتال
منابع دیجیتال

تولید منابع داده ای از فعالیت کاربران و نظارت و ارزیابی آن ها به منظور آگاهی بیشتر از نگرش مشتریان شیوه ی است که در این دنیای دیجیتالی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. همان طور که اشاره نمودیم، ابزارهای دیجیتالی محیط ویژه ای را به منظور رسیدن به ماخذ دیجیتالی مهیا می سازند.

پیشنهاد می کنیم از پست وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ دیدن کنید.

انواع ابزارهای digital marketing

انواع ابزارهای digital marketing
انواع ابزارهای digital marketing

این ابزارها شامل:

1)    تحلیل و آنالیز اطلاعات 2) ایمیل مارکتینگ 3) بهبود بخشیدن موتورهای جست و جوگر 4) تبلیغات کلیکی 5) چت آنلاین 6) نشر رپورتاژ آگهی 7) آگهی در شبکه های اجتماعی 8) فرستادن پوش نوتیفیکیشن

و همچنین مدیریت و تحلیل شبکه های اجتماعی نیز از انواع این ابزارها به شمار می آیند.

چارچوب اساسی دیجیتال مارکتینگ

چارچوب اساسی دیجیتال مارکتینگ
چارچوب اساسی دیجیتال مارکتینگ

قالبی در قلمرو کانال های دیجیتال مارکتینگ و همچنین اهداف آن به نام (RACE (Reach-Act-Convert Engage متداول است. کانال ها، اهداف و متدهای بازاریابی در هر یک از آن ها متغیر خواهد بود. در قسمت Reach هدف کلی جذب کاربران و یا معرفی اولیه آن ها با سایر خدمات و فعالیت هاست.

در این قسمت از بازاریابی های دیجیتالی می توان خدمات خود را به شکل آنلاین و یا آفلاین انجام داد. در قسمت Act مقصود کلی انجام نخستین خرید مشتری است تا به این ترتیب فعالسازی صورت پذیرد.

در Act می توان از ایمیل مارکتینگ، شبکه های اجتماعی، بازاریابی مجدد، صفحات فرود و غیره نیز استفاده نمود. اما در قسمت Convert مقصود کلی آن است که کاربر به یک خریدار پربازدید کننده در این امر تبدیل گردد. بایستی متذکر شد برای هر کمپانی حد متعددی از فروش به مفهوم فروش پرتکرار به حساب می آید.

در این قسمت؛ از ایمیل مارکتینگ، ریتارگتینگ، شخصی سازی، CRO،UGC و غیره نیز می توان استفاده نمود و در انتها در قسمت Engage قصد بر این است که مشتری به فردی دائمی و وفادار تبدیل گردد و چنان چه تکرار خریدهای وی کاهش و یا قطع شده است، دوباره وی را به انجام خرید ترغیب نماییم.

در Convert برنامه های وفادارسازی، شخصی سازی اتوماتیک و همچنین ابزارهای CRM و غیره نیز از راهکارهای متداولی برخوردار است.

نکات مهم در digital marketing تبلیغات Online

نکات مهم در digital marketing تبلیغات Online
نکات مهم در digital marketing تبلیغات Online

در ادامه مبحث لزوم دیجیتال مارکتینگ، لازم است چند نکته مهم را در این راستا برای شما بازگو نمای م که عبارتنداز:

اگر از تبلیغات on line همچون قسمتی از پویش بازاریابی خود بهره می برید، بایستی در این راستا فردی خلاق باشید. زیرا برگشت سرمایه شما ارتباط مستقیمی با شیوه متوجه کردن همگان از برند تبلیغاتی شما دارد. باید متذکر شد که شما فقط با هزینه کردن به این مقصود نمی توانید دست یابید، لیکن به منظور جذب کاربران بالقوه به روش تبلیغات آنلاین بایستی اثرگذار باشید.

در صورتی که برای این امر هزینه ی اندکی را در نظر گرفته اید، در حقیقت شما در این راستا بیش از اندازه هزینه می نمایید. بایستی به مقدار اثرگذاری تبلیغات آنلاین توجه بسیار نمایید. اگر هزینه های آگهی شما نتیجه ای را برای شما به همراه ندارد، لازم است که از افزایش و یا از انجام تبلیغات در این حوزه صرف نظر نمایید.

به هیچ عنوان در تبلیغات خود بی اساس و بیهوده سخن نگویید. ممکن است تبلیغاتی که در گام نخست شما را بیشتر از حد معمول جلوه دهد، سبب بالا بردن میزان مشتری در فضای مجازی گردد، اما بایستی بیان نمود که در این راستا توقع کاربران را نیز در ارتباط با وعده های شما نیز افزایش می دهد و این در حالی است که اگر پاسخگوی نیازهای آن ها نباشید، شما با زیان و ضرر بسیاری همراه خواهید شد.

تلاش کنید که در آگهی آنلاین خود همانند عموم سخن بگویید

تلاش کنید که در آگهی آنلاین خود همانند عموم سخن بگویید و همچنین با خلاقیت از واژگان متداول بیشتر بهره ببرید. در صورتی که مایلید از خرید اقلام خود از سوی کاربران اطمینان حاصل نمایید، بایستی مطمئن شوید که آن چیزی را که در آگهی خود منتشر کرده اید، به طور کامل متوجه شده اند.

در صورتی که برنامه های تبلیغاتی آنلاین شما، گوشی های هوشمند را در بر نمی گیرد، بایستی بدانید که طرح تبلیغاتی شما جامع و کامل نیست.

تمامی این نکات به شما کمک می کند که لزوم دیجیتال مارکتینگ را بهتر و اثرگذارتر درک نمایید و در این راستا بر مبنای دستورالعمل های دنیای دیجیتال به منظور ارائه فعالیت های خود برای کاربران استفاده نمایید.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

امروزه در دنیای کسب و کار، لزوم دیجیتال مارکتینگ حتی برای مالکان فعالیت های سنتی نیز به اثبات رسیده است. افراد باهوش از دیجیتال مارکتینگ به منظور بالا بردن میزان کسب و کار و فعالیت های جدید استفاده می نمایند تا در این راستا موفقیت های بسیاری کسب نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید