دیجیتال مارکتینگ کلینیک زیبایی

دیجیتال مارکتینگ کلینیک زیبایی

فهرست مطالب

با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع دیجیتال مارکتینگ کلینیک زیبایی آشنا شوید.

جهت دریافت مشاوره در زمینه دیجیتال مارکتینگ کلینیک زیبایی خود با ما در تماس باشید.

09120647344

دریافت اطلاعات از بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ فرصتی است که نباید به آسانی آن را از دست بدهید.

در این مطلب قصد داریم تا در رابطه با دیجیتال مارکتینگ کلینیک زیبایی صحبت کنیم. در ابتدای امر توضیحات مختصری در رابطه با دیجیتال مارکتینگ ارائه می کنیم و پس از آن به سراغ دیجیتال مارکتینگ کلینیک زیبایی می رویم. پس اگر علاقه مند به این مطالب هستید، ما را دنبال کنید.

در راستای تکمیل این مقاله حتما تولید محتوا برای کلینیک زیبایی را مطالعه نمایید.

همچنین اگر کلینیک پوست دارید می توانید تبلیغات کلینیک پوست را مطالعه کنید.

در دیجیتال مارکتینگ کلینیک زیبایی باید به چه نکاتی توجه شود؟

آیا دیجیتال مارکتینگ کلینیک زیبایی مهم است؟

مزایای دیجیتال مارکتینگ کلینیک زیبایی چیست؟

داشتن اولویت در حرفه ی کلینیک زیبایی

اینفوگرافیک تاثیر عناصر دیجیتال مارکتینگ بر جذب مشتری کلینیک های زیبایی

اینفوگرافیک تاثیر عناصر دیجیتال مارکتینگ بر جذب مشتری کلینیک های زیبایی
اینفوگرافیک تاثیر عناصر دیجیتال مارکتینگ بر جذب مشتری کلینیک های زیبایی

دیجیتال مارکتینگ کلینیک زیبایی

اگر با دقت به اطرافیان خود نگاه کرده باشید، متوجه می شوید که امروزه اکثر افراد دارای گوشی هوشمند یا نوع دیگری از وسایل ارتباطی هوشمند مثل کامپیوتر، لپ تاپ و … هستند.

افراد می توانند از این وسایل ارتباطی به جهت سرگرمی، کار و یا کاربردهای دیگر استفاده کنند. هر شخصی که گوشی هوشمند و پیشرفته دارد، قطع به یقین به اینترنت و فضای مجازی نیز دسترسی دارد.

بعضی از افراد به اندازه ای به این گوشی های هوشمند و قابلیت دسترسی به اینترنت وابسته شده اند که گمان می کنند، زندگی بدون گوشی و اینترنت غیر قابل تحمل است و امکان پذیر نیست. حضور در برنامه های مختلف شبکه های اجتماعی، سایت های مختلف به صورت بخشی از زندگی انسان ها درآمده است.

بعضی از انسان ها اعتقاد دارند که این شرایط برای زندگی انسان ها مضر است

بعضی از انسان ها اعتقاد دارند که این شرایط برای زندگی انسان ها مضر است. اما صاحبان کسب و کار کاملا مخالف با این عقیده هستند و معتقدند که این شرایط باعث می شود تا آن ها بهتر و راحت تر از قبل بتوانند به کسب و کار خود رونق دهند و مشتریان بیشتری را جذب کنند.

در زمان های گذشته پیدا کردن جمع مشخصی از مخاطبین در یک فضا، کاری انجام نشدنی بود اما در حال حاضر صاحب یک کسب و کار می تواند به راحتی به طیف مخاطب خود دست پیدا کند.

این حالت ایجاد شده در سبک زندگی مردم یعنی سبک زندگی دیجیتالی، باعث آشکار شدن معنا و سبکی تازه و نو در بازاریابی شده است که به آن دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی به صورت دیجیتال نیز گفته می شود.

اگر بخواهیم تعریف خلاصه ای از بازاریابی دیجیتال ارائه کنیم، می توانیم بگوییم که بازاریابی دیجیتال در واقع آشنایی با محصول و راهکارهایی برای افزایش میزان فروش صاحبان کسب و کار در بستر وب و از طریق وسایل الکترونیکی پیشرفته و هوشمند است.

اهمیت دیجیتال مارکتینگ

اهمیت دیجیتال مارکتینگ
اهمیت دیجیتال مارکتینگ

در زمان های گذشته چیزی به اسم دیجیتال مارکتینگ وجود نداشت و جذب مشتری از طریق فیزیکی یا از طریق تماس و یا راه های دیگر صورت می گرفت. اما با گذر زمان و ارتقای علم و پیشرفت انسان ها و ظهور وسایل ارتباطی هوشمند، بازاریابی آسان تر و به صورت دیجیتال انجام می شود.

هر شخصی که صاحب یک کسب و کار است، می داند که رقیبانش قطعا در جهت بازاریابی دیجیتال فعالیت های زیادی دارند و او اگر می خواهد مشتریان و مخاطبین خود را حفظ کند و از دست ندهد، باید به فکر دیجیتال مارکتینگ باشد و از راهکارهای آن برای جذب مشتریان بیشتر استفاده کند.

در زمان های گذشته، صاحبان کسب و کار برای جذب مخاطبین و مشتری ها از بیلبوردهای تبلیغاتی کمک می گرفتند و معرفی کوتاهی از کسب و کار خود را روی بیلبورد تبلیغاتی انجام می دادند که با این کار می توانستند مخاطبین اندکی که بیلبوردهای تبلیغاتی را مشاهده کرده اند، جلب کنند.

در حال حاضر افراد بسیار زیادی در شبکه های اجتماعی مختلف حضور دارند

اما در حال حاضر افراد بسیار زیادی در شبکه های اجتماعی مختلف حضور دارند و با تولید یک محتوای مناسب و به اشتراک گذاشتن آن محتوا، چه به صورت فیلم و چه به صورت متن در شبکه های اجتماعی، صاحب کسب و کار می تواند موفقیت زیادی در جهت جذب مخاطب کسب کند.

در زمان های گذشته وقتی در اکثر منازل تلفن ثابت به منظور ارتباط وجود داشت و استفاده از تلفن ثابت متداول شده بود، افراد فکر نمی کردند که در آینده وسیله ای کوچک تر بتواند به عنوان جایگزین آن بیاید.

این در حالی بود که با روی کار آمدن تلفن های همراه یا همان موبایل، به مرور زمان این اتفاق افتاد و عملا تلفن همراه جایگزین تلفن ثابت شد و شما در حال حاضر ممکن است خانواده ای را ببینید که تلفن ثابت ندارند اما حداقل یکی از اعضای خانواده تلفن همراه دارد. این در حالی است که برعکس این قضیه به ندرت اتفاق می افتد.

یعنی کم پیش می آید که شما خانواده ای را ببینید که تلفن همراه ندارند اما تلفن ثابت در منزل دارند. تفاوت بین بازاریابی در زمان گذشته و حال نیز مانند تفاوت بین گوشی موبایل و تلفن ثابت است.

کلینیک های زیبایی

کلینیک های زیبایی
کلینیک های زیبایی

تقریبا می توان گفت که اکثر خانم ها از زمان گذشته تاکنون به زیبایی خود اهمیت ویژه ای می دهند و این اهمیت دادن و ارزش قائل شدن برای خود، روز به روز در حال پیشرفت است و به تعداد خانم هایی که برای زیبایی خود ارزش قائل می شوند، مدام اضافه می شود.

به همین دلیل است که مراجعین کلینیک های زیبایی نیز روز به روز در حال افزایش است و افراد برای انجام کارهای مختلفی از جمله مشورت کردن با کارشناسان و پزشکان حاذق و گرفتن راهکارهای لازم از آن ها به کلینیک های زیبایی مراجعه می کنند. اشخاصی که در کلینیک های زیبایی حضور دارند، اکثرا پزشکان باتجربه ای هستند که می توانند پیشنهادات صحیح به مراجعین بدهند.

در مراجعه به کلینیک های زیبایی باید این مهم را در نظر بگیریم که همه ی کلینیک هایی که تبلیغات آن ها را می بینیم، صرفا دارای پزشک نیستند و به آن ها اصطلاحا درمانگاه نمی گویند. باید برای اطلاع دقیق از این که مراکزی که به آن مراجعه می کنیم پزشک حاذق داشته باشد، به پروانه ی آن نگاه کنیم که از نظام پزشکی گرفته شده باشد.

پزشکان حاضر در کلینیک های زیبایی نباید در ابتدای مراجعه برای شما عمل یا چیز دیگری تجویز کنند. آن ها باید ابتدا شما را از طریق آزمایش هایی که لازم است، شناسایی کنند و پس از مشاهده ی نتیجه ی آزمایش، راهنمایی های لازم را داشته باشند تا شما بتوانید با خیال راحت و با مشورت با افرادی که تمایل دارید، تصمیم نهایی خود را بگیرید.

مزایای دیجیتال مارکتینگ کلینیک زیبایی

مزایای دیجیتال مارکتینگ کلینیک زیبایی
مزایای دیجیتال مارکتینگ کلینیک زیبایی

اگر صاحبان کسب و کار یعنی همان صاحبان کلینیک های زیبایی از روش های جذب مشتری و اصول تبلیغاتی در زمان های گذشته استفاده می کردند، طیف مشتری هایی که داشتند، محدودتر می شد.

اما در حال حاضر با تکیه بر پیشرفت علم، صاحبان کلینیک های زیبایی می توانند با رعایت قوانین دیجیتال مارکتینگ، اصول تبلیغاتی که برای جلب مشتری انجام می دهند را به طرز صحیحی رعایت کرده باشند و در صورتی که با این روش پیش بروند، این امکان فراهم می شود که علاوه بر ارائه ی تبلیغات، صاحبان کلینیک زیبایی بتوانند یک آمار دقیق از تعداد افرادی که تبلیغات را مشاهده کرده اند، به دست بیاورند

و در نتیجه ی به دست آوردن این آمار، می توانند برنامه ای فراهم کنند که میزان تبلیغاتشان را افزایش دهند تا در نتیجه ی افزایش تبلیغات بتوانند به مشتری های بیشتر و سود بیشتری دست پیدا کنند.

اگر شما به عنوان صاحب یک کلینیک زیبایی، محل مشخصی داشته باشید

اگر شما به عنوان صاحب یک کلینیک زیبایی، محل مشخصی داشته باشید که مراجعین بتوانند از آن طریق به اطلاعات لازم در رابطه با کلینیک شما دست پیدا کنند، به عنوان مثال منظور از محل مشخص یک سایت هاست یا هر فضای دیگری که مخاطبین شما بتوانند به جای این که مشابه روش های قدیمی در محل حضور پیدا کنند و زمان زیادی را برای کسب اطلاعات مورد نیازشان بگذرانند، با مراجعه به سایتی که اطلاعات کافی در آن وجود دارد می توانند به پاسخ تک تک سوالاتشان دست پیدا کنند و قطعا در این پروسه زمان کمتری صرف می کنند.

صاحبان کلینیک زیبایی اگر بخواهند با استفاده از روش های قدیمی برای جذب مشتری اقدام کنند، قطعا باید هزینه ی بسیار زیادی پرداخت کنند.

پیشنهاد می کنیم از پست لزوم دیجیتال مارکتینگ دیدن کنید.

هزینه ی استخدام بازاریاب

یکی از این هزینه ها می تواند شامل هزینه ی استخدام بازاریاب باشد که باید چند نفر را به عنوان بازاریاب پیدا و انتخاب کنند تا به صورت حضوری در محل های مشخصی اقدام به جذب مشتری کنند که این کار هزینه ی حقوق بازاریاب ها را به دنبال دارد. این در حالی است که اگر شما به سراغ دیجیتال مارکتینگ کلینیک زیبایی بروید، می توانید در بستر وب به آسانی جذب مخاطب داشته باشید.

به این صورت که یک محتوای متنی یا محتوا به صورت فیلم که حاوی توضیحاتی در رابطه با حیطه ی کاری شما است را در سایت یا کانال هایی که در شبکه های اجتماعی دارید، بارگذاری می کنید و مخاطبین شما می توانند به آسانی تنها با انجام یک حرکت که کلیک کردن است، به تبلیغات کسب و کار شما دسترسی پیدا کنند و در نهایت در صورتی که محتوای تبلیغات شما جذاب باشد، می توانید مخاطب را به سمت خود بکشانید.

قطعا شخصی که صاحب یک کلینیک زیبایی یا هر کسب و کار دیگری است، مشتاقانه به دنبال روش هایی است که هزینه هایش را کاهش دهد.

یکی از روش هایی که در قدیم برای جذب مخاطب به کار می رفت

یکی از روش هایی که در قدیم برای جذب مخاطب به کار می رفت و گاهی اوقات در حال حاضر هم ممکن است عده ای از صاحبین کسب و کار را ببینیم که از این روش استفاده می کنند، جذب مخاطب از طریق چاپ و منتشر کردن کاغذهای تبلیغاتی است که برای این کار، صاحب کسب و کار باید هزینه هایی برای برگه ی کاغذ و چاپ کردن تبلیغ مورد نظر را بپردازد.

اما اگر آن شخص به جهت جذب مخاطب به سمت دیجیتال مارکتینگ گام بردارد، هزینه های برگه ی کاغذ و چاپ کردن برگه در تعداد بالا حذف می شود و صاحب کسب و کار می تواند این هزینه را در بخش های دیگر کارش استفاده کند تا بتواند به بازدهی بیشتری دست پیدا کند.

وقتی صاحب یک کلینیک زیبایی به مخاطبین خود دسترسی داشته باشد و به آن ها اهمیت بدهد و در جهت حفظ مخاطبین خود تلاش کند، قطعا پس از مدتی به خواسته های مخاطب و در نتیجه سلیقه ی مخاطبینش دست پیدا می کند.

در صورتی که صاحب کلینیک زیبایی بتواند از خواسته ها و سلیقه ی مشتری هایش باخبر شود

در صورتی که صاحب کلینیک زیبایی بتواند از خواسته ها و سلیقه ی مشتری هایش باخبر شود، می تواند محتوای تبلیغاتی که تهیه می کند را کاملا همسان با ذوق و سلیقه ی مشتری درست کند و در دسترس مشتریان بگذارد تا با این کار به مشتریانش بفهماند که برای آن ها ارزش و اهمیت قائل است. وقتی صاحب کسب و کار به دنبال مشتری مداری باشد و خدمات خوبی ارائه بدهد، قطعا می تواند اکثر مراجعه کنندگان را حفظ کند.

اگر شما به عنوان صاحب یک کلینیک زیبایی فعالیت می کنید، به هیچ عنوان نباید نگران تبلیغات خود و تکراری شدن آن ها برای مخاطبین و یا از دست دادن مشتریان خود باشید.

اگر شما از روش های قدیمی تبلیغ کسب و کار خودتان دست برداشته اید

اگر شما از روش های قدیمی تبلیغ کسب و کار خودتان دست برداشته اید و به سراغ روش های جدیدتر برای جذب مخاطب مثل دیجیتال مارکتینگ رفته اید، باید این دغدغه را از خود دور کنید.

چون شما در این شرایط با گذر زمان کم، می توانید اکثر مخاطبین خود را بشناسید و متوجه می شوید که آن ها به چه حالت ها و نکاتی در تبلیغات توجه می کنند و کدام کار در محتوای تبلیغات باعث جذب بیشتر مخاطب می شود.

وقتی شما پس از سنجش مخاطبین خود جواب این سوال ها را پیدا کردید، می توانید محتوایی تولید کنید که کاملا مطابق با سلیقه ی مشتری باشد.

اما اگر پس از درست کردن تبلیغ متوجه شدید که بخشی از آن باب میل و مطابق سلیقه ی مخاطبین شما نیست، باز هم نیازی نیست که نگران شوید. فقط کافیست متوجه شوید که کدام قسمت با سلیقه ی مخاطبین تفاوت دارد و به سرعت آن را تغییر دهید.

داشتن اولویت در حرفه ی کلینیک زیبایی

داشتن اولویت در حرفه ی کلینیک زیبایی
داشتن اولویت در حرفه ی کلینیک زیبایی

همان طور که افراد و شرایط اجتماع روز به روز در حال متحول شدن و تغییر است. خواسته های مردم هم به دنبال این موضوع در حال به روز شدن و تغییر است و به همین دلیل خدماتی که کلینیک های زیبایی ارائه می دهند نیز با توجه به خواسته های انسان ها باید به روز شوند و ناخواسته با تغییرات سازگاری پیدا کنند.

در حال حاضر این که یک کلینیک زیبایی فقط متکی به یک پزشک باشد و دلیل جذب مخاطب آن کلینیک مهارت و در نتیجه شهرت یک پزشک باشد، هرگز کافی نیست.

صاحب کلینیک زیبایی باید به دنبال روش های دیگری باشد تا بتواند کسب و کار خود را گسترش دهد. مثلا اگر فقط یک پزشک حاذق در زمینه ی پوست دارد، باید در زمینه ی دیگری هم از یک پزشک متخصص استفاده کند تا علاوه بر مخاطبینی که در آن محدوده سکونت دارند، بتواند مخاطبین بیشتری جذب کند.

در پایان دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام را نیز بیاموزید.

دیدگاهتان را بنویسید