الگوریتم استوری اینستاگرام

الگوریتم استوری اینستاگرام

فهرست مطالب

امروز با موضوع الگوریتم استوری اینستاگرام در خدمت شما هستیم.

استوری ها یکی از بخش های پلتفرم اینستاگرام می باشند که افراد بسیار زیادی هر روزه از آن ها برای انتشار مطالبشان استفاده می کنند. هر استوری تا بیست و چهار ساعت در برنامه باقی می ماند و بعد از آن، در صورتی که هایلایت نشود، فقط برای سازنده اش قابل دیدن می باشد.

به همین استوری ها الگوریتم خاص خودشان را دارند و از قوانین متفاوتی پیروی می کنند.در این مقاله به تعریف الگوریتم استوری اینستاگرام و نکات مربوط به آن پرداخته شده است.

فهرست مطالب و سوالات:

1- الگوریتم استوری اینستاگرام چگونه کار می کند؟

2- محتوای جذاب بسازید.

3- با مخاطبانتان تعامل داشته باشید.

4- مخاطبان را با استوری هایتان درگیر بکنید.

5- از امکانات موجود استفاده کنید.

 

الگوریتم استوری اینستاگرام چگونه کار می کند؟

الگوریتم استوری اینستاگرام چگونه کار می کند؟
الگوریتم استوری اینستاگرام چگونه کار می کند؟

اینستاگرام برای تمام قسمت های مختلفی که دارد، الگوریتم مخصوصی دارد. وظیفه ی این الگوریتم این است که پست و استوری ها را تحت نظر بگیرد و آن هایی را  که تعامل بالایی داشتند را به دیگران معرفی کند.

در واقع الگوریتم بر اساس نرخ تعامل کار می کند. در استوری ها نیز الگوریتمی وجود دارد که بر اساس تعامل فالوئر ها و کاربران مختلف با استوری ها فعالیت می کند. این فعالیت ها انواع مختلفی دارند و هر کدام تاثیر خاض خودش را بر روی نرخ تعامل و در نتیجه الگوریتم می گذارد. در استوری ها، کاربران می توانند تاثیر بسیار زیادی روی الگوریتم بگذارند.

البته این الگوریتم نسبت به هر کاربر به صورت متفاوتی کار می کند. الگوریتم استوری اینستاگرام بر اساس تعامل کاربران با شخص سازنده ی استوری، با هر کس به صورت متفاوتی عمل می کند.

اما مسئله ای که مهم است این است که در صورتی که استوری نرخ تعامل بالایی داشته باشد، الگوریتم آن را محتوای جذابی تشخیص می دهد و در نتیجه استوری به اکسپلور راه پیدا م یکند و توسط افراد بسیار بیش تری دیده می شود.

در حالت کلی، الگرویتم اینستاگرام به عوامل مختلفی بستگی دارد. از این عوامل می توان به زمان دیده شدن استوری توسط مخاطب، مدت زمان دیده شدن آن، میزان تعامل شخص سازنده با مخاطب در اینستاگرام، میزان اشتراک گذاری استوری و موارد دیگری اشاره کرد که در این مقاله به صورت کامل بررسی شده اند.

برای مقاله های آموزشی بیش تر درباره ی اینستاگرام، دیجیتال مارکتینگ و تکنولوژی می توانید به سایت آیلین وب مراجعه نمایید و از مطالب و مقالات آموزشی موجود در سایت استفاده کنید.

اکیدا توصیه می کنیم مقاله بسیار مهم تبلیغ در استوری اینستاگرام را مطالعه نمایید.

محتوای جذاب بسازید

محتوای جذاب بسازید
محتوای جذاب بسازید

نکته ی مهمی که وجود دارد این است که فرقی نمی کند استوری درست می کنید یا پستی را منتشر می کنید، در هر حالت باید محتوای جذابی بسازید که توجه مخاطب را جلب کند. در صورتی که محتوای جذاب بسازید، مخاطب به آن واکنش نثلت نشان می دهد و حتی ممکن است آن را برای دوستان و آشنا هایش نیز بفرستند و در نتیجه بازدید استوری تان افزایش پیدا می کند.

در هر حالت کلی هرچقدر که محتوای جذاب تری بسازید، با احتمال بیش تری به اکسپلور راه پیدا می کند و در نتیجه احتمال بیش تری وجود دارد که کاربران بیش تری آن را ببینند.

همچنین استوری جذاب تر باعث تعامل بیش تر مخاطب با استوری می شود و ممکن است به آن واکنش نشان بدهد و یا پیامی در جواب آن بفرستد. هر یک از این کار ها باعث افزایش تعامل می شود و الگوریتم آن را مفید تشخیص می دهد.

با مخاطبانتان تعامل داشته باشید

با مخاطبانتان تعامل داشته باشید
با مخاطبانتان تعامل داشته باشید

در استوری ها یک ویژگی وجود دارد که با استفاده از می توانید تعامل پیج را بسیار بالا تر ببرید. آن ویژگی این سات که استوری ها برای کسانی که تعامل بیش تری با پیج دارند، جزو گزینه های اول به نمایش در می آیند.

به عنوان مثال اگر با کسی در دایرکت چت کنید که یکی از انواع تعامل در اینستاگرام می باشد، الگوریتم استوری اینستاگرام، استوری های شما را در گزینه های اول به آن شخص نشان می دهد و در نتیجه احتمال بیش تری وجود دارد که استوری شما توسط آن شخص دیده شود. این تعامل به شکل های مختلفی اتفاق می افتد و بر روی الگوریتم اینستاگرام تاثیر می گذارد.

به عنوان مثال اگر پیج شخصی را چک کنید و استوری ها و پست های او را مرتب ببینید، استوری های آن شخص جزو گزینه های اول برای شما به نمایش در می آید.

به همین دلیل باید کاری کنید تا فالوئر هایتان با پیجتان درگیر باشند و مرتب از آن بازدید بکنند و در نتیجه استوری هایتان به افراد بیش تری نمایش داده می شود و افراد بیش تری آن را می بینند و بازدید از آن بالا می رود. این کار را می توانید به شیوه های مختلفی انجام دهید.

پیشنهاد می کنیم از پست الگوریتم دایرکت اینستاگرام دیدن کنید.

از فالوئر هایتان بخواهید تا اعلان پیج شما را روشن بکنند

یکی از راهکار ها این می باشد که از فالوئر هایتان بخواهید تا اعلان پیج شما را روشن بکنند و در انین صورت هر وقت که استوری بگذارید، برای آن ها اعلانی می رود و با خبر می شوند. البته اگر در روز تعداد زیادی استوری بگذارید، این اعلان فقط چند بار برای فالوئر هایتان می رود و باعث آزار آن ها نمی شود.

این تعامل از طریق کامنت ها و داریکت ها نیز حاصل می شود. به همین دلیل به شدت توصیه می شود تا از راه ها استفاده کنید و با مخاطب خود و فالوئر هایتان ارتباط برقرار کنید تا هم نرخ تعامل پیج بالا تر برود و هم الگوریتم استوری اینستاگرام استوری هایتان را بیش تر به مخاطبان نشان بدهد و در گزینه های اول به آن نمایش دهد.

به همین دلیل بهتر است تا به کامنت های فالوئر هایتان جواب مناسب بدهید و دایرکت هایتان را نیز چک کنید و به آن ها نیز پاسخ مناسب بدهید. این گونه می توانید بر روی الگوریتم اینستاگرام هم در قسمت استوری و هم پست ها، تاثیر بسزایی بگذارید.

برای اطلاعات بیش تر راجع به نرخ تعامل در اینستاگرام و مطالب مربوط به آن، می توانید به سایت آیلین وب مراجعه کنید و از مطالب آموزشی که در این سایت وجود دارد، استفاده کنید و پیجتان را رشد دهید.

مخاطبان را با استوری هایتان درگیر بکنید

مخاطبان را با استوری هایتان درگیر بکنید
مخاطبان را با استوری هایتان درگیر بکنید

یکی از عواملی که بر روی الگوریتم استوری اینستاگرام تاثیر می گذارد، مدت زمانی است که مخاطب روی استوری می ماند و به عبارتی وقتی که مخاطب روی استوری صرف می کند، تاثیر زیادی بر روی الگوریتم استوری اینستاگرام دارد.

برای این که مخاطب بر روی استوری هایتان وقت بگذارد و بیش تر از مدت خود استوری آن ها تماشا کند، می توانید از برخی از روش ها استفاده کنید و همچنین مهم است که خلاقیت خود نیز استفاده کنید.

به عنوان مثال می توانید در استوری تان متن هایی بنویسید که مخاطب برای خواندن آن ها بر روی استوری وقت بگذارد و آن ها را بخواند. این متن ها بستگی به زمینه ی فعالیت پیج تان می تواند متفاوت باشد.

به عنوان مثال اگر پیجتان در زمینه ی آشَپزی می باشد، می توانید دستور غذا ها را در استوری هایتان بنویسید و یا آن ها را به صورت ویدیو قرار بدهید و دستور های غذایی را مرحله به مرحله در استوری ها بنویسید. این کار باعث می شود تا مخاطب استوری را نگه دارد و شروع به خواندن مطالب داخل آن بکند.

اگر محصولاتی در اینستاگرام می فروشید، می توانید ویژگی های آن محصول را در استوری بنویسید

این کار باعث می شود تا الگوریتم استوری شما را مفید تشخیص بدهد و به افراد دیگر نیز نشان بدهد. یا اگر محصولاتی در اینستاگرام می فروشید، می توانید ویژگی های آن محصول را در استوری بنویسید و مخاطبانتان را وادار کنید تا آن ها را بخوانند و استوری را نگه دارند تا الگوریتم مدت زمان بیش تری را ثبت بکند.

به عبارتی بهتر است از خلاقیت خود استفاده کنید و کار هایی بکنید که مخاطب وقت بیش تری روی استوری بگذارد، آن را نگه دارد و مطالب داخل آن را بخواند یا ببیند. این کار را به شیوه های مختلفی می توانید انجام بدهید. مثلا اگر پیجی دارید و در حوزه ی سرگرمی فعالیت می کنید، می توانید عکسی به شکل معما بگذارید که فالوئر هایتان روی آن وقت بگذارند.

این ها فقط نمونه هایی از کار هایی بود که می توانید بکنید و بی شمار کار مختلف وجود دارد که می توانید آن را انجام دهید و مخاطب را روی استوری هایتان نگه دارید. مهم این است که از خلاقیت خود استفاده کنید و محتوای جذابی بسازید که مخاطب نتواند به سادگی از روی آن بگذرد.

از امکانات موجود استفاده کنید

از امکانات موجود استفاده کنید
از امکانات موجود استفاده کنید

هنگامی که می خواهید یک استوری بگذارید، گزینه های مختلفی وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید و استوری خلاقانه تری بسازید و همچنین با کمک آن ها، تعامل را بالا تر ببرید.

همانطور که پیش تر نیز شد، یکی از راه هایی که بر روی الگوریتم استوری اینستاگرام اثر بگذارید، بالا بردن تعامل پیج می باشد. در قسمت استوری اینستاگرام گزینه های مختلفی وجود دارد که درنهایت باعث بالا رفتن تعامل پیج می شوند.

از این گزینه های می توان به امکان ریپلای کردن و پاسخ دادن مخاطب به استوری اشاره کرد. در این گزینه مخاطب می تواند نظر و پاسخش را راجع به استوری در قالب یک پیام به سازنده بفرستد. این پیام در دایرکت و در جواب استوری ارسال می شود.

این کار باعث می شد تا مخاطبان با پیج تعامل داشته باشند و نرخ تعامل بالا تر برود. البته این اتفاق زمانی صورت می پذیرد که شما نیز به مخاطبانتان پاسخ مناسب بدهید و به آن ها بی تفاوت نباشید. زیرا الگوریتم به این موضوع حساس است.

یکی دیگر از راه هایی که مخاطب می تواند به استوری واکنش نشان بدهد

یکی دیگر از راه هایی که مخاطب می تواند به استوری واکنش نشان بدهد، استفاده از قسمت ری اکت می باشد. با استفاده از این قسمت  مخاطب می تواند با یک اموجی واکنش خود را به استوری نشان بدهد که امکان نسبتا جدیدی در اینستاگرام می باشد. در این حالت نیز به نوعی تعامل اتفاق می افتد.

به همین دلیل بهتر است تا مطالبی را بگذارید که مخاطب بتواند به آن ها واکنش نشان بدهد و یا تعامل زیادی با مخاطب داشته باشید که به راحتی و با خیال آسوده نظرش را راجع به محتوای شما بگوید.

همچنین می توانید در استوری سوال های مختلفی طراحی کنید و از مخاطب بخواهید تا جواب آن ها را برایتان بفرستد. در این صورت باز هم باعث ایجاد تعامل و افزایش نرخ تعامل شده اید.

یکی دیگر از امکاناتی که در استوری وجود دارد، جعبه ی پرسیدن سوال می باشد

یکی دیگر از امکاناتی که در استوری وجود دارد، جعبه ی پرسیدن سوال می باشد که می توانید در استوری  خود بگذارید. از این ویژگی استفاده های مختلفی می شود. می توانید از مخاطب بخواهدید تا پاسخ سوالی را در این جعبه بنویسد و یا سوالی بپرسید و از او بخواهید جوابش را در این جعبه تایپ کند.

این ویژگی تفاوت هایی با پاسخ دادن از طریق دایرکت دارد. در این حالت، سازنده می تواند پاسخ یا سوال شما را به صورت ناشناس در استوری خود منتشر سازد و پاسخش را به آن بدهد.

یکی دیگر از تفاوت ها این است که در صورتی که از طریق دایرکت پاسخ استوری را بدهید، می توانید این کار را با عکس و فیلم نیز انجام بدهید ولی در این ویژگی استوری اینستاگرام، فقط از طریق متن و تایپ کردن امکان پذیر می باشد. تمام این کار ها باعث بالا رفتن تعامل و در نتیجه اثر گذاری بر روی الگوریتم می شود.

یکی دیگر از راه های افزایش تعامل، استفاده از امکانات دیگری است که در استوری وچود دارد

یکی دیگر از راه های افزایش تعامل، استفاده از امکانات دیگری است که در استوری وچود دارد. به عنوان مثال هنگامی که ویدیو یا عکسی از خودتان در استوری منتشر می کنید، می توانید از افکت های مختلفی که در اینستاگرام وجود دارد استفاده کنید. در این هنگام، استوری شما علاوه بر پیج خودتان، در قسمت افکت ها نیز دیده می شود.

البته این قسمت برای بسیاری از افراد ناشناخته است و از آن استفاده نمی کنند. اما این مار نیز باعث بالا تر رفتن تعامل می شود و همانطور که گفته شد، استوری تان در قسمت افکت ها نیز دیده می شود و افراد مختلف که از همان افکت استفاده می کنند؛ می توانند آن را ببینند.

استفاده از دیگر امکاناتی که در استوری وجود دارد نیز باعث می شود تا تعامل بالا تر برود. در قسمت استوری اینستاگرام بخش های مختلفی وجود دارد که می توانید از آن ها در استوری هایتان استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید نوع فیلم برداریتان را با استفاده گزینه های موجود عوض کنید و یا از گزینه های دیگر مانند گیف ها در استوری تان استفاده کنید.

همچنین می توانید از گزینه های دیگر مانند استفاده از آهنگ در استوری یا عکس صدا دار نیز استفاده کنید. استفاده از این ویژگی های مختلف باعث می شود تا اثر مثبتی روی الگوریتم استوری اینستاگرام بگذارید. هر چقدر از ویژگی های مختلف در استوری هایتان استفاده کنید، تاثیر بیش تری بر روی الگوریتم خواهد داشت.

برای مطالب و مقاله های بیش تر درباره ی اینستاگرام و مسائل مربوط به تکنولوژی می توانید به سایت آیلین وب مراجعه نمایید و از مطالب آموزشی موجود در این سایت استفاده کنید.

جمع بندی:

جمع بندی:
جمع بندی:

الگوریتم استوری اینستاگرام با تحت نظر گرفتن رفتار کاربران نسبت به هم و نسبت به استوری، تصمیماتی راجع به استوری کاربران مختلف می گیرد. برای اثر گذاری مثبت روی الگوریتم، راه هایی وجود دارد که در این مقاله به آن ها اشاره شد.

دیدگاهتان را بنویسید