ارور های نصب وردپرس

ارور های نصب وردپرس

فهرست مطالب

ارور های نصب وردپرس گاهی اوقات مانع از نصب وردپرس روی سیستم می شوند و در برخی موارد نیز بعد از نصب اجازه کار کردن با سیستم مدیریت محتوا را به کاربر نمی دهد و حتی ممکن است اطلاعات کاربر را از بین ببرد. ارور های نصب وردپرس موارد مختلفی دارند که برخی از آن ها به دلیل نسخه سیستم، اینترنت و سرعت آن، وضعیت سیستمی که وردپرس روی آن نصب می شود و مواردی دیگر از این دست بستگی دارد.

شما می توانید آموزش وردپرس آیلین وب را مشاهده نمایید.

آشنایی با ارور های نصب وردپرس و روش های رایج حل آن ها اولین قدم برای کار وردپرس است، البته ممکن است در هنگام کار با این سیستم اروری متفاوت از خطاهای رایج بروز کرده و مانع ادامه کار با وردپرس شود که در این صورت روش حل آن باید در همان لحظه پیدا شود. در صورتی که قصد نصب وردپرس و شروع کار با این سیستم را دارید با ادامه این مقاله همراه باشید تا در مورد رایج ترین ارور های نصب وردپرس اطلاعات کسب کنید.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:
  1. ارور های نصب وردپرس شامل چه مواردی هستند؟
  2. ارور های نصب وردپرس در بسته های نصبی به چه صورت می باشد؟
  3. خطای رایج 403 فوربیدن که بعد از نصب وردپرس مانع دسترسی به صفحات آن می شود در چه صورتی بروز می کند؟
  4. مشاهده هدرهای خطا در نصب وردپرس به چه شکل برطرف می شود؟
  5. بیرون آمدن خودکار از صفحه در زمان نصب چه دلایل و راه حلی دارد؟
  6. خطای اتصال به پایگاه داده چه دلایلی دارد و حل آن چه مراحلی دارد؟
  7. خطاهای رایجی که در هنگام نصب وردپرس بروز می کنند بیشتر به چه دلایلی رخ می دهند؟
  8. عدم کار کردن آپلود تصاویر و موسیقی در زمان نصب به چه صورت برطرف می شود؟
  9. ارورهای نصب وردپرس که در زمان نصب قالب بروز می کنند چه دلایلی دارند؟

ارور های نصب وردپرس شامل چه مواردی هستند؟

ارور های نصب وردپرس شامل چه مواردی هستند؟
ارور های نصب وردپرس شامل چه مواردی هستند؟

وردپرس، یک سیستم مدیریت محتوای ساده و پرکاربرد است که محیط کاربری ساده و بدون پیچیدگی آن باعث شده که این سیستم خیلی زود به محبوبیت رسیده و امروزه توسط کاربران زیادی مورد استفاده قرار گیرد.

مانند تمام سیستم های نرم افزاری، وردپرس نیز در یک بسته در اختیار کاربر قرار می گیرد که برای استفاده از آن نیاز به نصب آن می باشد. گاهی اوقات در روند نصب این سیستم اختلالاتی ایجاد می شود که به ارور های نصب وردپرس معروف می باشند. در این بخش برخی از رایج ترین ارورها توضیح داده خواهد شد.

خطای اتصال به دیتابیس

خطای اتصال به دیتابیس
خطای اتصال به دیتابیس

یکی از مشکلات مهم وردپرس عدم اتصال سایت به پایگاه داده یا دیتابیس است. دیتابیس محلی است که تمام داده های وارد شده به سایت در آن نیز ذخیره می شوند. این داده ها برای مدیریت سایت مورد استفاده قرار می گیرند و باعث دسترسی کاربران به اطلاعات سایت در هر ساعت شبانه روز می شوند.

به عبارت دیگر در صورتی که دیتابیس وجود نداشته باشد، هر ساعتی که کاربران قصد ورود به سایت و جستجو در آن را داشته باشند مدیر سایت باید برای ارسال اطلاعات آنلاین باشد، در حالیکه با استفاده از پایگاه داده این کار به طور خودکار و تنها با اتصال به این پایگاه انجام می گیرد.

گاهی اوقات امکان اتصال به این پایگاه به دلایل مختلف میسر نمی شود که در این شرایط ممکن است خطاهای مختلفی در سیستم نمایش داده شود. این خطا را باید از هاست و با ورود به کانفیگ سایت برطرف کرد.

خطای هدر

خطای هدر
خطای هدر

دیگر خطای رایجی که ممکن است در زمان نصب یا بروزرسانی سیستم وردپرس نمایش داده شود خطای عدم ارسال هدر یا عدم دریافت اطلاعات از هدر می باشد که در صورت وجود فایل های اضافی در کانفیگ که فایل اصلی کدهای وردپرس است بروز می کند.

به این منظور باید تمام فاصله های میان کدها را حذف کرد تا هیچ خط خالی در کدهای این فایل وجود نداشته باشد، همچنین کدهای هدر را مجددا بازنویسی کرد تا خطاهای احتمالی در نوشتار کدها نیز برطرف شده و قالب سایت بارگذاری شود.

پیشنهاد می کنیم از پست مشکل پیوندهای یکتا وردپرس دیدن کنید.

خطای 500

خطای 500
خطای 500

خطای 500 یا خطای سرور داخلی دیگر خطایی است که در زمان نصب وردپرس امکان بروز آن وجود دارد، این خطا زمانی رخ می دهد که سرور وردپرس امکان دسترسی به بخشی از کدهای php، یا کدهای به کار رفته در افزونه ها را نداشته باشد.

در این شرایط باید کد مشکل دار را شناسایی کرد تا با اصلاح آن مشکل عدم نصب برطرف شود. به این منظور می توان در سایت هایی که بر اساس کد نویسی طراحی می شوند در تایم های مختلف وضعیت سایت را بررسی کرد تا در صورت مشاهده خطا در بارگیری یا تفاوت با کد مورد نظر، اصلاحات ساده تر انجام شوند.

همچنین می توانید رفنرس کامل رفع ارور 504 وردپرس را مشاهده نمایید

خطای 404

خطای 404
خطای 404

یکی دیگر از ارور های نصب وردپرس ارور 404 است که معمولا زمانی ایجاد می شود که سایت ایجاد شده و کاربر می تواند پیشخوان را مشاهده کند اما دسترسی به پست ها با ارور 404 همراه است. این ارور به معنای ایجاد اشکال در بارگیری پست یا وارد شدن اطلاعات در هاست می باشد که با ایجاد تغییر در فایل منیجر و بررسی تنظیمات آن قابل رفع می باشد.

سایر مشکلات نصب

سایر مشکلات نصب
سایر مشکلات نصب

خطاهای گفته شده، رایج ترین ارور های نصب وردپرس می باشند، اما ارورهای مهم دیگری نیز ممکن است در حین نصب وردپرس ایجاد شوند که می توان به نمایش فهرست دایرکتوریها به جای صفحه اصلی، هدرهای دارای خطا، بیرون آمدن ناگهانی از صفحه و… را نام برد که در ادامه مقاله به توضیح این ارورها خواهیم پرداخت.

ارور های نصب وردپرس در بسته های نصبی به چه صورت می باشد؟

ارور های نصب وردپرس در بسته های نصبی به چه صورت می باشد؟
ارور های نصب وردپرس در بسته های نصبی به چه صورت می باشد؟

هرچند عرضه وردپرس روند طراحی سایت را به شکل غیرقابل باوری ساده کرد تا جایی که امروزه بیشتر سایت های حرفه ای بر پایه وردپرس طراحی می شوند

اما با این حال طراحی سایت در این بستر نیز دارای مراحل مختلفی است که باید به درستی طی شود، انتخاب دامنه و خرید آن، خرید هاست، انتخاب دیتابیس، نصب نرم افزار، انتخاب قالب، سفارشی کردن قالب و….، هرچند این مراحل نیز روند ساده ای دارند

اما ممکن است یک کاربر زمانی برای صرف این مراحل نداشته باشد که در این شرایط استفاده از یک بسته نصبی وردپرس که تمام این اقدامات را یکجا جمع آوری کرده و در کوتاه ترین زمان انجام می دهد بسیار مفید فایده است، اما گاهی اوقات این بسته ها نیز ارورهایی خواهند داشت که در این بخش به آن ها خواهیم پرداخت.

ارور open basedir

ارور open basedir
ارور open basedir

یکی از ارورهای رایجی که بیشتر کاربران زمان کار با بسته های نصبی وردپرس با آن روبرو می شوند open basedir enabled می باشد که معمولا هشداری در مورد مسائل امنیتی است.

البته این مسائل در روند نصب قالب تاثیری ندارند و برای رفع آن نیاز به اقدام به خصوصی نیست. در صورت نمایش این ارور بهترین کار نادیده گرفتن آن است و در صورتی که با فعال بودن اجازه ادامه نصب را نداد کافی است آن را غیرفعال کرد تا ادامه روند نصب به سادگی از سر گرفته شود.

ارور install error

ارور install error
ارور install error

ارور مهم دیگر در بسته نصبی وردپرس ارور نصب است که بروز آن دلایل مختلفی دارد. یکی از دلایل نمایش این ارور وجود یک فایل وردپرسی پیش از این در سیستم کاربر است که معمولا برای کاربرانی ایجاد می شود که پیش از این اقداماتی برای نصب یک سایت وردپرسی داشته و آن را نیمه کاره رها کرده اند،

در صورتی که پیش از این در سیستم کاربر نرم افزار وردپرس نصب شده باشد و اقداماتی برای طراحی سایت در آن صورت گرفته باشد نیاز است که مسیر نصب بسته نصبی را تغییر داد یا تمام اطلاعات نصب قبلی را با جزئیات از سیستم حذف کرد تا خطا نیز برطرف شود.

خطای رایج 403 فوربیدن که بعد از نصب وردپرس مانع دسترسی به صفحات آن می شود در چه صورتی بروز می کند؟

خطای رایج 403 فوربیدن که بعد از نصب وردپرس مانع دسترسی به صفحات آن می شود در چه صورتی بروز می کند؟
خطای رایج 403 فوربیدن که بعد از نصب وردپرس مانع دسترسی به صفحات آن می شود در چه صورتی بروز می کند؟

یکی از مسائلی که بیشتر کاربران وردپرس با آن روبرو می شوند ارور های نصب وردپرس بعد از نصب و شروع به کار با این سیستم بروز می کنند. به عبارت دیگر این ارور ها مانع نصب نشده و فرآیند نصب به طور کامل انجام می‌شود اما زمانی که کاربر می‌خواهد از وردپرس برای مشاهده اطلاعات سایت خود استفاده کند دسترسی به پنل یا محتوای خود را از دست میدهد. یکی از رایج ترین این ارورها در ادامه معرفی شده است.

ارور 403

ارور 403
ارور 403

بروز این ارور معمولا زمانی رخ می دهد که کاربر قصد ورود به یکی از صفحات خود را داشته باشد و به محض باز کردن صفحه با پیغامی مانند forbidden 403 روبرو می شود که تا حدی مشابه ارور 404 است.

این خطا به معنای عدم دسترسی به صفحه مورد نظر است که ناشی از عدم دسترسی به منبع یا هاست صفحه اتفاق می افتد. به عبارت دیگر هاستی که میزبانی سایت برای دسترسی به صفحات مختلف را بر عهده دارد اجازه دسترسی به صفحه مورد نظر را نمی دهد یا در اتصال به آن مشکل دارد.

دلایل بروز و رفع ارور 403

دلایل بروز و رفع ارور 403
دلایل بروز و رفع ارور 403

اصلی ترین دلیلی که می توان برای بروز این خطا معرفی کرد افزونه هایی هستند که برای برقراری امنیت سایت از آن ها استفاده می شود.

گاهی اوقات این افزونه ها به دلیل عدم بروزرسانی یا عدم تولید نسخه جدید ضعیف شده و نسبت به نسخه وردپرس بسیار قدیمی می باشند که در این شرایط هاست ممکن است سایت را به دلیل این افزونه ها یک مخرب شناسایی کند و در نتیجه اقدام به مسدود کردن آیدی کاربر کرده یا دسترسی به صفحات را ممکن نسازد، در این شرایط حذف تک به تک افزونه ها و بررسی مجدد می تواند مفید باشد تا افزونه ای که باعث بروز این مشکل شده شناسایی شود.

بعد از شناسایی افزونه مشکل دار می توان مجددا سایر افزونه ها را نصب کرد یا به طور کل از افزونه های بروز و مطابق با نسخه استفاده کرد.

مشاهده هدرهای خطا در نصب وردپرس به چه شکل برطرف می شود؟

مشاهده هدرهای خطا در نصب وردپرس به چه شکل برطرف می شود؟
مشاهده هدرهای خطا در نصب وردپرس به چه شکل برطرف می شود؟

یکی از ارورهای نصب وردپرس که ممکن است در زمان نصب این سیستم بروز کرده و مانع ادامه کار شود، مشکل در هدرهای قالب است.

این مشکل را می توان به این صورت تعریف کرد که کاربر هنگام نصب به طور ناگهانی با هدرهای زیادی روبرو می شود که حاوی پیام خطا هستند و حتی در صورت بستن آن ها مجددا هدر جدید باز می شود که مانع نصب شده و روند این کار را با مشکل مواجه می کند. برای برطرف کردن این دسته از ارورهای نصب وردپرس می توان اقدامات زیر را انجام داد.

رفع ارور هدرهای حاوی خطا

رفع ارور هدرهای حاوی خطا
رفع ارور هدرهای حاوی خطا

همان طور که در بخش های قبل گفته شد، هر سایت وردپرسی حاوی یک فایل اصلی به نام فایل کانفیگ است که تنظیمات اصلی روی آن ذخیره می شود، در این فایل قالب، ساختار، متن ها و… ذخیره می شود و در صورت بروز مشکل در آن معمولا کار با سایت دچار اختلال می شود. تمام کدهای مربوط به طراحی و پوسته های وردپرس در این فایل قرار دارند.

این ارور زمانی بروز می کند که در کدهای فایل کانفیگ یک خطای syntax وارد شده باشد. به منظور رفع این خطا و حل مشکل هدرها ابتدا باید به این فایل دسترسی پیدا کرد، سپس خط به خط به بررسی کدهای آن پرداخت.

اولین خط فایل تنها باید حاوی کد php؟> باشد و در صورت وجود هر کلمه یا کد پیش یا پس از آن احتمال بروز خطا وجود دارد. در صورت وجود حتی یک فضای خالی در این خط باید آن را حذف کرد تا بعد از ذخیره و ریلود کردن صفحه، این دسته از ارورهای نصب وردپرس برطرف شده باشند.

بیرون آمدن خودکار از صفحه در زمان نصب چه دلایل و راه حلی دارد؟

بیرون آمدن خودکار از صفحه در زمان نصب چه دلایل و راه حلی دارد؟
بیرون آمدن خودکار از صفحه در زمان نصب چه دلایل و راه حلی دارد؟

یکی دیگر از ارورهای نصب وردپرس بیرون آمدن از صفحه در هنگام نصب است. این مشکل باعث می شود در زمان انجام اقدامات نصب سیستم، فرآیند نیمه کاره مانده و به طور ناگهانی صفحه بسته شود.

در این شرایط اولین اقدام بررسی source یا فایل کانفیگ است چون احتمال وجود خطا در کدنویسی ها که منجر به این مشکل شود وجود دارد، معمولا در زمان انجام این بررسی کاربر با کدهای زیادی حاوی  <?php ?>  مواجه می شود که مانع نصب شده و کاربر را از صفحه به بیرون می اندازد.

دلیل خروج از صفحه و برطرف کردن آن

دلیل خروج از صفحه و برطرف کردن آن
دلیل خروج از صفحه و برطرف کردن آن

این مشکل معمولا زمانی ایجاد می شود که کاربر در کد نویسی های سایت تغییراتی ایجاد کرده باشد، همان طور که میدانید زبان اصلی برنامه نویسی سایت زبان php است که پیچیدگی های زیادی داشته و کار با آن تنها توسط متخصصین برنامه نویسی امکان پذیر است، این زبان در وردپرس نیز استفاده می شود

اما مورد استفاده کاربر قرار نمی گیرد، در مواردی وجود مشکل در این بخش می تواند باعث بروز این خطا شده و کاربر را از صفحه نصب خارج کند. در این شرایط نیاز است که ابتدا فایل کانفیگ بررسی شده و در صورت عدم مشاهده مشکل، تمام فایل های نصب شده تا اینجا را حذف و مجددا اقدام به نصب فایل های جدید بدون تغییر در کدها کرد تا مشکل برطرف شود.

خطای اتصال به پایگاه داده چه دلایلی دارد و حل آن چه مراحلی دارد؟

خطای اتصال به پایگاه داده چه دلایلی دارد و حل آن چه مراحلی دارد؟
خطای اتصال به پایگاه داده چه دلایلی دارد و حل آن چه مراحلی دارد؟

یکی دیگر از ارورهایی که ممکن است در زمان نصب وردپرس نمایش داده شود، خطا در اتصال به دیتابیس یا پایگاه داده است. در این شرایط کاربر ابتدا باید پیکربندی ها و اتصالات اینترنتی خود را بررسی کند. در صورتی که هیچگونه مشکلی در پیکربندی سایت یا اتصالات اینترنتی مشاهده نمی شود ممکن است نیاز به بررسی پایگاه داده باشد. به این منظور باید پایگاه مدیریت داده به طور دستی بررسی شده و  مجددا تنظیم شود.

برخی از قالب های وردپرس امکان دسترسی به پایگاه داده را به طور مستقیم به کاربر می دهند اما در قالب هایی که این امکان وجود نداشته باشد می توان از افزونه های مختلف برای این دسترسی استفاده کرد.

عدم اتصال به پایگاه داده ممکن است به دلیل عدم بروزرسانی پنل سایت بروز کند، در این شرایط بعد از ریست و تنظیم مجدد پایگاه داده باید سیستم را به آخرین نسخه موجود بروزرسانی کرد.

در اکثر موارد خطای اتصال به پایگاه داده بعد از انجام این مراحل برطرف شده و کاربر می تواند به سادگی به پایگاه داده دسترسی داشته و فرآیند نصب را انجام دهد. در صورت برطرف نشدن مشکل راهکار بعدی بازگشت به تنظیمات اولیه دیتابیس و انجام مراحل ثبت نام در آن از ابتدا می باشد که باید نام کاربری، پسورد و… مجددا تنظیم شده و در سیستم وردپرس وارد شود.

خطاهای رایجی که در هنگام نصب وردپرس بروز می کنند بیشتر به چه دلایلی رخ می دهند؟

خطاهای رایجی که در هنگام نصب وردپرس بروز می کنند بیشتر به چه دلایلی رخ می دهند؟
خطاهای رایجی که در هنگام نصب وردپرس بروز می کنند بیشتر به چه دلایلی رخ می دهند؟

بروز ارورهای نصب وردپرس معمولا به دلایل مختلفی رخ می دهند. این دلایل ممکن است به علت مشکل در سیستم کاربر بوده یا در نسخه مورد نظر مشکلاتی وجود داشته باشد که به بروز ارورهای نصب وردپرس منجر شود. در این بخش رایج ترین دلایلی که منجر به بروز ارورهای نصب وردپرس می شوند بررسی شده اند.

وجود فایل مشابه در سیستم کاربر

وجود فایل مشابه در سیستم کاربر
وجود فایل مشابه در سیستم کاربر

یکی از دلایل ایجاد ارورهای نصب وردپرس، وجود فایل قدیمی در سیستم کاربر است. گاهی اوقات کاربران نصب نرم افزار وردپرس و طراحی سایت از طریق آن را نیمه کاره انجام داده و فایل های مربوط به این نصب در سیستم آن ها موجود می باشد که این مسئله در زمان نصب سیستم جدید باعث نمایش ارورهای نصب وردپرس می شود.

در این شرایط ابتدا باید کل سیستم را برای پیدا کردن فایل های نیمه کاره وردپرس بررسی کرد و تمام این فایل ها را از سیستم حذف کرد، یا از درایوی برای نصب و راه اندازی نسخه جدید استفاده کرد که هیچگونه فایلی از نسخه قبلی در آن وجود نداشته باشد.

مشکلات اینترنت

مشکلات اینترنت
مشکلات اینترنت

دیگر عاملی که به ارورهای نصب وردپرس منجر می شود مشکلات اتصال به اینترنت می باشند. در تمام طول نصب و راه اندازی وردپرس اینترنت باید با سرعت مناسب و آیپی ثابت در دسترس باشد، در صورت قطع ناگهانی اینترنت ممکن است مشکلاتی در روند نصب به وجود آید که برای برطرف کردن آن نیاز به نصب مجدد می باشد، البته این کار نیز باید با پاک کردن فایل های نصب شده از قبل صورت گیرد تا از بروز خطای مجدد جلوگیری شود.

کدنویسی اشتباه

کدنویسی اشتباه
کدنویسی اشتباه

قالب های وردپرس معمولا به طور آماده در اختیار کاربر قرار می گیرند و تنها کاری که برای راه اندازی سایت نیاز است قرار دادن مطالب مطابق با نیاز در قالب و شخصی سازی کردن آن است اما برخی افراد علاوه بر شخصی سازی، نیاز به قالب سفارشی دارند که سفارشی کردن قالب های آماده از طریق تغییر در کدنویسی های آن ها یا کدهای موجود در فایل کانفیگ انجام می شود.

در صورت انجام این تغییرات توسط افراد آماتور ممکن است هنگام نصب قالب روی سیستم و استفاده از آن خطاهای مختلفی بروز کند.

نصب نسخه نامعتبر

نصب نسخه نامعتبر
نصب نسخه نامعتبر

در نهایت آخرین عاملی که ممکن است موجب بروز ارورهای نصب وردپرس شود نصب نسخه نامعتبر وردپرس است. نصب از سایت های نامعتبر و ناآشنا یا نسخه های ناهماهنگ با سیستم عامل می توانند در حین نصب باعث بروز خطاهای مختلف شوند که به منظور برطرف کردن آن ها ابتدا باید نسخه سیستم عامل را بررسی کرده و نسخه وردپرس را مطابق با آن انتخاب کرد، سپس نسخه مورد نظر را از یک سایت معتبر دریافت و اقدام به نصب آن کرد.

ارورهای نصب وردپرس که در زمان نصب قالب بروز می کنند چه دلایلی دارند؟

ارورهای نصب وردپرس که در زمان نصب قالب بروز می کنند چه دلایلی دارند؟
ارورهای نصب وردپرس که در زمان نصب قالب بروز می کنند چه دلایلی دارند؟

آخرین مورد از ارورهای نصب وردپرس که به بررسی و توضیح آن خواهیم پرداخت، اروری است که در زمان نصب قالب بروز می کند، بروز این ارور دلایل مختلفی دارد که یکی از آن ها بیشتر بودن حجم قالب انتخابی از حجم هاست مورد استفاده است.

این مشکل زمانی رخ می دهد که پیش از نصب قالب اطلاعاتی روی هاست ذخیره شده باشند که بیشتر فضای آن را اشغال کرده و اجازه ذخیره سازی داده های قالب را نمی دهد، برای برخورداری از حجم مناسب هاست باید هر چند وقت یکبار به بررسی آن پرداخت و فایل هایی که مدت زیادی است مورد استفاده قرار نگرفته یا بلامصرف هستند حذف شوند تا فضا برای ذخیره سازی فایل های جدید ایجاد شود.

دیگر مشکلی که ممکن است باعث ارور در نصب قالب شود عدم ارتباط اینترنتی با سرور است، در این شرایط معمولا با عوض کردن سرویس دهنده اینترنت می توان دسترسی را برقرار کرد و قالب را به سادگی نصب کرد.

در مجموع می توان گفت که اکثر ارورهای نصب وردپرس زمانی بروز می کنند که کاربر قصد ایجاد تغییراتی در فایل اصلی و کدها را داشته باشد که با عدم انجام این کار تمام این خطاها نیز برطرف خواهند شد.

https://1ea.ir

دیدگاهتان را بنویسید