چگونه محتوای جذاب تولید کنیم

چگونه محتوای جذاب تولید کنیم

فهرست مطالب

اگر می خواهید بدانید تا چگونه محتوای جذاب تولید کنیم مطالعه ی این مقاله را از دست ندهید. همراه شما هستیم.

جهت دریافت مشاوره جهت تولید محتوا برای کسب و کار خود با ما در تماس باشید. 

09120647344

یکی از عوامل موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی و رقابت های بازاریابی، تولید محتوا است. امروزه تولید محتوا تاثیر زیادی در افزایش بازدید سایت و فروش محصولات دارد. تا قبل از سال 2011 میلادی، بسیاری از وب سایت ها مطالب کپی شده و تکراری داشتند. اما گوگل، الگوریتم جدید خود را در سال 2011  رونمایی کرد.

براساس این الگوریتم، سایت هایی که محتوای خود را از سایر سایت های دیگر کپی می کردند، حذف و یا با رتبه بسیار پایینی مواجه می شدند.

در این میان وب سایتی موفق تر است که محتوای خوب و جذاب در سایت خود بارگذاری کند. دراین مقاله شما را برای نوشتن تولید محتوایی یونیک و جذاب و منحصر به فرد راهنمایی خواهیم کرد و ایده هایی را دراختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد. برای این که بدانید تا چگونه محتوای جذاب تولید کنیم، با ما همراه باشید.

قبل از هر چیز باید بدانید مطالعه بهترین موضوع برای تولید محتوا به شما کمک زیادی خواهد کرد.

آن چه در نوشتار چگونه محتوای جذاب تولید کنیم مورد ارزیابی قرار می گیرد:

هدف گذاری تولید محتوا

– ارتباط با کاربران

– افزایش فروش

– سایت تخصصی

– افزایش اعتبار

– سئو سایت

شناسایی اجزا و ساختار محتوا

نکات مهم برای تولید محتوای جذاب

– تولید محتوای جذاب به صورت تصویر و ویدئو

– تولید محتوای جذاب متنی

– نسخه های الکترونیکی

– ایده پردازی کنید.

– تحقیق در مورد محتوای تازه

– تحقیق بیشتر برای محتوای جذاب

– تیتر بندی

– خشک و آب کشیده ننویسید.

– تقویت محتوا

– تصحیح متن

– لینک دادن به سایر مقالات

– برای کاربران بنویسید نه خودتان

– آشنایی با الگوریتم های سئو

انتخاب موضوع مناسب محتوا

استفاده از کادرهای رنگی برای جذابیت بیشتر

محتوای جذاب با استفاده از عکس

توضیحات متا فراموش نشود.

آنالیز محتوا به طور مداوم

صفحات ناقص را پر یا حذف کنید.

ریسپانسیو بودن سایت

نتیجه گیری

 

هدف گذاری تولید محتوا

هدف گذاری تولید محتوا
هدف گذاری تولید محتوا

قبل از پرداختن به این که چگونه محتوای جذاب تولید کنیم، در ابتدا باید هدف خود را از نوشتن و تولید محتوا مشخص کنیم. این که چرا و به چه دلیل باید به طور مداوم، محتوایی یونیک و جذاب در سایت بارگذاری کنیم؟

در کنار این مقاله می توانید ایده تولید محتوا برای اینستاگرام را مطالعه نمایید.

ارتباط با کاربران

ارتباط با کاربران
ارتباط با کاربران

به صورت کلی همه ی سایت هایی که طراحی و تولید و در بستر بزرگ اینترنت بارگذاری می شوند، هدف اصلی آن ها برقراری ارتباط با کاربران است. اما این شما هستید که کیفیت و دوام این ارتباط را تعیین می کنید.

هنگامی که کاربر وارد سایت شما می شود، بلافاصله سراغ خرید محصولات شما نمی رود. صفحه اول سایت شما مانند ویترین مغازه ای است که نوع محصولات یا خدمات شما را معرفی می کند.

هرچه این ویترین جذاب تر باشد، حضور کاربران را نیز پررنگ تر می کند. شما باید محتوایی را تولید کنید که باعث انسجام ارتباط سایت شما با کاربران گردد. اگر محتوای سایت، کاربر را راضی نگه ندارد، کاربر پس از چرخ زدن و سردرگمی، سایت شما را ترک می کند.

پیشنهاد می کنیم از پست چگونه با گوشی تولید محتوا کنیم دیدن کنید.

افزایش فروش

افزایش فروش
افزایش فروش

افزایش فروش، مهم ترین هدف برای تشکیل یک سایت فروشگاهی می باشد. مسلما برای برقراری ارتباط موثر با کاربران، باید محصولات خود را با بهترین کیفیت تصویر، توضیحات کامل و راهنمای خرید در اختیار کاربران قرار دهیم. ما برای افزایش فروش محصولات باید محتوایی جذاب و اشتیاق برانگیز تولید کنیم و از ایده های مختلف برای افزایش بازدید و فروش استفاده کنیم.

سایت تخصصی

سایت تخصصی
سایت تخصصی

اگر شما محتوای خوبی در سایت قرار داده و در رابطه با محصولات و خدماتتان توضیحات کامل را در اختیار کاربر قرار دهید، نشان داده اید که در کار خود متخصص هستید. از این طریق اعتماد را به کاربر القا کرده و میزان فروش را بالا برده اید. یک محتوای تخصصی و به روز، نشان از تخصص شما در حیطه ی کاریتان است و شما را به یک فروشنده ی موفق تبدیل می کند.

شما حتی اگر در زمینه فروش محصولاتتان تخصصی ندارید، می توانید با مطالعه مقالات و کتاب های مرتبط، دانش خود را در این زمینه افزایش داده و این دانش را با کاربرانتان به اشتراک بگذارید.

سایتی که محتوای خوبی ندارد ونمی تواند راهنمای خوبی برای کاربران باشد، بازدید کم و رتبه ی بسیار کمی خواهد داشت. به عنوان مثال، فروشنده ی لوازم برقی را در نظر بگیرید. اگر این فروشنده اطلاعاتی درباره برند و میزان کارکرد محصولات نداشته باشد، نمی تواند کاربران را برای خرید مطمئن راهنمایی کند و در کار خود شکست می خورد.

افزایش اعتبار

افزایش اعتبار
افزایش اعتبار

اگر شخصی نام فروشگاه یا مجموعه شما را بشنود، تنها راهی که برای شناخت شما به ذهنش می رسد، جست و جودر اینترنت است. فرد، نام مجموعه و فروشگاه شما را در اینترنت جست و جو می کند.

وارد سایت شما شده و به قسمت درباره ما مراجعه می کند تا بتواند با فعالیت ها و خدمات شما آشنا شود. مهم است که در این قسمت، محتوایی قوی تولید شده باشد تا اعتبار شما را به خوبی نشان دهد.

ممکن است مجموعه یا فروشگاه شما بسیار قوی و با قدمت باشد، اما با یک تولید محتوای ضعیف بسیاری از مشتریان احتمالی خود را از دست بدهید. در این بین، رقبای تازه کار شما با تولید محتوایی قوی به افزایش اعتبار خود می پردازند و فروش خود را چند برابر می کنند.

سئو سایت

سئو سایت
سئو سایت

از دیگر اهداف مدیریت یک سایت، بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جومی باشد. هر فروشنده وادمین موفقی، سعی دارد تا در صفحه اول گوگل و در صف اول جست و جوها قرار گیرد. برای این منظور باید طبق الگوریتم هایی که گوگل معرفی کرده است، عمل کنیم. یکی از مهم ترین و اصلی ترین این الگوریتم ها، تولید محتوایی جذاب و به روز و غیر کپی است.

با نوشتار ” چگونه محتوای جذاب تولید کنیم” همراه شما هستیم.

شناسایی اجزا و ساختار محتوا

شناسایی اجزا و ساختار محتوا
شناسایی اجزا و ساختار محتوا

به صورت کلی، محتوا از سه قسمت زیر تشکیل می شود:

مقدمه

مقدمه
مقدمه

افرادی که مقاله شما را می خوانند، در همان ابتدا تصمیم می گیرند که به خواندن ادامه دهند یا صفحه را ترک کنند. بنابراین مقدمه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مقدمه مقالات را طولانی ننویسید و به طور خلاصه توضیح دهید که چه اطلاعاتی را قرار است به کاربر انتقال دهید.

تمام خلاقیت و قدرت نویسندگی خود را خرج مقدمه کنید تا کاربر، با خواندن ادامه مطلب ،حضور بیشتری در سایت داشته باشد.

بدنه

بدنه
بدنه

بدنه مقاله شامل توضیحات جامع و کامل در مورد موضوع مورد نظر است. بدنه، قلب تپنده یک محتوا است که کاربر را غرق در خود می کند. یک محتوای خوب شامل کلمات کلیدی و واژگان مترادف است که اطلاعات کاملی را در اختیار مخاطب قرار می دهد. یک مقاله خوب باید تعداد واژگان بالای 2000 کلمه داشته باشد. کمتر از این میزان، اطلاعات ناقصی را در برمی گیرد و بیشتر از 3500 کلمه نیز مخاطب را از خواندن مطالب خسته می کند.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

شما باید در انتهای متن، خواننده را به یک نتیجه ی کلی از متن برسانید. یک نگارش خوب در حد چند خط، پیام کلی را به کاربر انتقال می دهد.

نکات مهم برای تولید محتوای جذاب

نکات مهم برای تولید محتوای جذاب
نکات مهم برای تولید محتوای جذاب

در این قسمت از مبحث ” چگونه محتوای جذاب تولید کنیم” نکات مهم تولید محتوای جذاب را بررسی می کنیم. ما را همراهی نمایید.

تولید محتوای جذاب به صورت تصویر و ویدئو

تولید محتوای جذاب به صورت تصویر و ویدئو
تولید محتوای جذاب به صورت تصویر و ویدئو

کیفیت تصاویر:

اگر از طریق تصویر یا ویدئو اقدام به معرفی محصول و خدمات خود می کنید، باید با بهترین کیفیت ممکن این کار را انجام دهید. بعد از ثبت تصاویر و ویدئوها، می توانید با استفاده از نرم افزارهای ادیت فیلم و عکس، کیفیت آن ها را بیشتر کنید. همچنین متن هایی را پیرامون موضوع به تصاویر و ویدئوها اضافه کنید تا جذابیت آن ها بیشتر شود.

لبخند بزنید:

لبخند بزنید:
لبخند بزنید:

در تصاویر و ویدئوها لبخند بزنید تا با انتقال حس خوب به بیننده، جذابیت کار دو چندان شود.

واضح صحبت کنید:

واضح صحبت کنید:
واضح صحبت کنید:

کلماتی را که در ویدئو بیان می کنید، باید کاملا واضح و بدون لهجه باشد. با صدایی شیوا و رسا صحبت کنید و از به کار بردن کلمات نا مفهوم و گنگ بپرهیزید.

بدن زبان:

در هنگام صحبت کردن، سر و دستان خود را حرکت دهید تا احساس خود را بهتر به مخاطب انتقال دهید.

تولید محتوای جذاب متنی

تولید محتوای جذاب متنی
تولید محتوای جذاب متنی

برای کیفیت دادن به مقاله ی متنی خود، تمام اصول نگارش، علامت گذاری، عنوان کردن پرسش ها و اصول سئو را رعایت کنید تا متنی زیبا و جذاب به دست آید. در برخی مقالات، از زبان محاوره ای نیز استفاده می شود که تاثیر خوبی روی جذب کاربر داشته است.

نسخه های الکترونیکی

نسخه های الکترونیکی
نسخه های الکترونیکی

می توانید محتوای خود را به صورت فایل word یا pdf در اختیار کاربران قرار دهید. برخی کاربران ممکن است فایل را دانلود و ذخیره کنند و در اوقات فراغت خود به مطالعه ی مقاله ی شما بپردازند.

ایده پردازی کنید

ایده پردازی کنید
ایده پردازی کنید

تمام ایده های جذابی که به ذهنتان خطور می کند را یادداشت کنید. ممکن است در حال انجام کارهای شخصی مانند دوش گرفتن یا درحین پیاده روی، ایده ای برای تولید محتوای جذاب به ذهنتان برسد.  مهم نیست که این ایده می تواند جذاب باشد یا خیر! اما همین ایده های بزرگ وکوچک، جایی به دردتان می خورد و مورد استفاده قرار می گیرد.

تحقیق در مورد محتوای تازه

تحقیق در مورد محتوای تازه
تحقیق در مورد محتوای تازه

هنگامی که برای یک موضوع می خواهید محتوا تولید کنید، باید درمورد آن موضوع اطلاعات کامل داشته باشید. حتی گاهی ممکن است به کتاب ها و مقالات دانشگاهی نیز سر بزنید.

تمام اطلاعاتی را که به دست آوردید، یادداشت کنید و آن را به صورت مقاله ای نوشته و درسایت بارگذاری کنید. در این صورت شما مطالبی به روز و تازه در محتوای سایت خود دارید.

تحقیق بیشتر برای محتوای جذاب

تحقیق بیشتر برای محتوای جذاب
تحقیق بیشتر برای محتوای جذاب

اگر در هنگام نوشتن مقاله احساس کردید که اطلاعات کافی در رابطه با آن ندارید، باید تحقیق بیشتری انجام دهید. در بستر اینترنت، محتوایی با ارزش تر است که اطلاعات جامع وکاملی را در اختیار مخاطب قرار می دهد. وقتی کاربر یکی از مقالات شما را مطالعه می کند، پی می برد که مطالب ارائه شده ی شما دقیق و کامل است. در تنیجه برای مطالعات بعدی نیز به سایت شما سر می زند.

تیتر بندی

تیتر بندی
تیتر بندی

هر وقت کاربری وارد یک سایت می شود، بیشتر ازهمه، تیترهای بزرگ هستند که به چشم می خورد و توجه کاربر را جلب می کند. تیترهای محتوا بیش از هر چیز دیگری در سایت برای جذب مخاطب، کاربرد دارد و در ماندگاری او در سایت تاثیر زیادی می گذارد. اما چه تیترهایی را باید انتخاب کنیم تا تاثیر خوبی روی چشم مخاطب و جذب او داشته باشد؟

برای تیتربندی می توانیم از 3 نوع ترفند جذاب استفاده کنیم:

برای تیتربندی می توانیم از 3 نوع ترفند جذاب استفاده کنیم:
برای تیتربندی می توانیم از 3 نوع ترفند جذاب استفاده کنیم:

تیتر پرسشی:

تیتر پرسشی:
تیتر پرسشی:

در تیتر از سوالات پرسشی استفاده کنید. کاربربا خواندن تیتر پرسشی، مشتاق می شود که جواب آن را بداند. در نتیجه به خواندن مطلب ادامه می دهد. یا ممکن است سوالی ذهن کاربر را مشغول کرده باشد و آن سوال را در تیتر شما ببیند و به دنبال پاسخ آن بگردد. به طورمثال:” چگونه محتوای جذاب تولید کنیم؟” یا ” راز موفقیت یک سایت چیست؟” . تیترهای پرسشی هر چه کوتاه تر باشد، بهتر است.

استفاده از اعداد:

استفاده از اعداد:
استفاده از اعداد:

استفاده از اعداد و درصد و آمار در تیت،ر اشتیاق کاربر را برمی انگیزد. به عنوان مثال:” 20 نکته طلایی تولید محتوای جذاب” یا “10 برند برتر بدلیجات دنیا”.

استفاده از پسوند ترین:

در تیترهای خود از پسوند “ترین” استفاده کنید تا زیبایی تیتر دو چندان شود. مانند:” بهترین روش های تولید محتوای جذاب” یا ” کاربردی ترین نکات تولید محتوا”

خشک و آب کشیده ننویسید

خشک و آب کشیده ننویسید
خشک و آب کشیده ننویسید

در بستر اینترنت، بیشتر کاربران متن هایی را می پسندند که به لحن عادی و محاوره ای آن ها نزدیک تر باشد. استفاده از کلمات سنگینی که بیشتر افراد معنی آن ها را نمی فهمند، توصیه نمی شود. این کلمات فقط برای سایت های تخصصی مانند سایت وکلا استفاده می شود. نباید برای مخاطب از خودتان، تصویری از یک ربات درست کنید. باید با کلماتتان حس صمیمیت و دوستی را انتقال دهید.

تقویت محتوا

تقویت محتوا
تقویت محتوا

بعد از آن که محتوایی جامع تولید کردید، حال نوبت آن است که به جذابیت آن بیافزایید. یک بار مقاله را از اول مرور کنید. برخی عبارات مهم کلیدی را پررنگ کنید. برچسب ها را اضافه کنید. توضیحات متا را بنویسید. سر تیترها را پررنگ و بزرگ کنید وهر کار دیگر که فکرمی کنید باعث تقویت و جذابیت محتوا می شود را انجام دهید.

تصحیح متن

تصحیح متن
تصحیح متن

حال که به صورت کامل، محتوا و متن را نوشتید، نوبت آن است که به تصحیح آن بپردازید. ممکن است متنی که نوشتید، بی عیب و نقص باشد و نیازی به تصحیح نداشته باشد.

اما گاهی اوقات نیز ممکن است متن شما بسیار طولانی شده باشد و برخی پاراگراف ها طولانی شده باشند. در این صورت باید جملات اضافی را پاک کنید. بعد از اتمام کار، کل متن را مجدد مرور کنید تا نکته ای جا نمانده و املای کلمات صحیح باشد.

لینک دادن به سایر مقالات

لینک دادن به سایر مقالات
لینک دادن به سایر مقالات

استفاده از لینک ها در مقالات، هم روی محتوا تاثیر می گذارد وهم روی سئوی سایت. استفاده از لینک، میزان ماندگاری کاربر را در سایت افزایش می دهد.

با افزایش ماندگاری کاربر، گوگل پی می برد که محتوای سایت شما برای کاربران مفید و جذاب است. در نتیجه رتبه سایت شما را افزایش می دهد. اما باید این نکته را خاطر نشان کرد که نباید از لینک ها در مقاله زیاد استفاده کرد. زیرا گوگل به اصطلاح شما را “پنالتی” یا از دور خارج می کند.

برای کاربران بنویسید نه خودتان

برای کاربران بنویسید نه خودتان
برای کاربران بنویسید نه خودتان

بسیاری از ادمین ها مطالب و محتوای سایت را طبق ذائقه ی خود می نویسند و در نتیجه سایت کم بازدیدی خواهند داشت. شما باید با زبان و نیاز مخاطبتان آشنا باشید وطبق خواسته و نیاز آن ها و سوالاتی که دارند، محتوا تولید کنید.

آشنایی با الگوریتم های سئو

آشنایی با الگوریتم های سئو
آشنایی با الگوریتم های سئو

با جست و جو در اینترنت، مقالات زیادی را می توانید در خصوص آموزش سئو پیدا کنید. همچنین با الگوریتم های سئو آشنا شوید تا بتوانید براساس قواعد سئو، محتوای جذابی را تولید کنید. می توانید از ابزارهایی مانند Ubersuggest & Ahrefs استفاده کنید. این ابزارها لیستی از کلمات کلیدی موضوع مورد نظرتان را در اختیارتان قرار می دهند و نوشتن محتوا را برای شما آسان تر می کنند.

در قسمت بعدی مطلب ” چگونه محتوای جذاب تولید کنیم”، به انتخاب موضوع محتوا می پردازیم.

با ما بمانید.

انتخاب موضوع مناسب محتوا

انتخاب موضوع مناسب محتوا
انتخاب موضوع مناسب محتوا

قبل از شروع تولید محتوا باید موضوعات مناسب با سایت را پیدا کنید. درج مقالات غیر مرتبط، منجربه بازدید کم سایت می شود. برای انتخاب موضوع باید بتوانید به یکی از 3 روش زیر عمل کنید:

سایت های رقیب:

سایت های رقیب:
سایت های رقیب:

در هر کسب وکاری که فعالیت دارید، مسلما رقبایی نیز برای خود دارید. به سایت رقبای خود که رتبه خوبی دارند و جایگاهشان در صفحه اول است، سر بزنید. محتوای آن ها را بررسی کنید و ببینید که موضوع مقالاتشان چه چیزهایی است و از چه کلمات کلیدی بیشتر استفاده کرده اند. شما نیز با همان موضوعات و کلمات کلیدی، اقدام به تولید محتوا کنید.

استفاده از موضوعات ترند:

استفاده از موضوعات ترند:
استفاده از موضوعات ترند:

با دنبال اخبار می توانید موضوعات روز و ترند را بررسی کنید. در هر بازه زمانی، برخی موضوعات بازدید زیادی از طریق موتورهای جست و جو دارند. با شناسایی سریع این موضوعات و تولید محتوایی جذاب، بازدید سایت را بالا ببرید.

به طور مثال؛ با ورود ویروس کرونا، کاربران جست و جوی زیادی را برای شناخت این ویروس انجام می دهند. شما با ارائه مقاله ای جامع و کامل و البته اطلاعاتی صحیح، بازدید سایت را بالا می برید.

موضوعات آموزشی:

موضوعات آموزشی:
موضوعات آموزشی:

اگر در رشته ای خاص تخصص و مهارت دارید، می توایند آن را با کاربران به اشتراک بگذارید. کاربران متناسب با نیاز خود در اینترنت به دنبال مطالب آموزشی هستند. دانش آموزان و دانشجویان، قشر عظیم جست و جو کنندگان گوگل هستند. موضوعات آموزشی کتب درسی می تواند سیر عظیمی از بازدید کننده ها را برای شما ایجاد کند.

استفاده از کادرهای رنگی برای جذابیت بیشتر

استفاده از کادرهای رنگی برای جذابیت بیشتر
استفاده از کادرهای رنگی برای جذابیت بیشتر

علاوه بر نکاتی که اشاره کردیم، رنگ بندی کادرها و قالب ها نیز حائز اهمیت است و تاثیر زیادی در تصمیم گیری مخاطب برای خواندن یا نخواندن مطالب دارد.

رنگ قالب ها را با توجه به نوع سایت و مطالبی که درآن بارگذاری می کنید، انتخاب کنید. به طور مثال، در سایت های رسمی نباید از قالب های رنگی استفاده شود و بهتر است با چند رنگ لایت طراحی شود. اما سایت هایی که محصولاتی برای فروش دارند، برای جذابیت بیشتر می توانند از چند رنگ شاد برای طراحی استفاده کنند.

محتوای جذاب با استفاده از عکس

محتوای جذاب با استفاده از عکس
محتوای جذاب با استفاده از عکس

استفاده از عکس های مرتبط با موضوع، بسیار مهم است. این عکس ها هستند که پیام کلی را به کاربر انتقال می دهند و به متن، تنوع و جذابیت می بخشند. به همین دلیل، بایستی در یک متن، در هر 1000 کلمه به طور متوسط 3 تا 5عکس استفاده شود.

عکس ها را نیز می توان طبق اصول سئو بهینه سازی کرد تا امتیازی باشند برای رتبه سایت.

هنگام بارگذاری سایت باید اصول زیر را رعایت کرد:

  • حجم عکس ها را باید تا حد امکان کم کرد تا جایی که کیفیت تصویر از دست نرود (حجم بالای تصاویر باعث کند شدن لود سایت و تصاویر می شود.)
  • سایز عکس باید متناسب با قالب طراحی شده سایت باشد.
  • باید برای عکس، یک نام متناسب با متن و موضوع انتخاب کرد. می توانید از کلمات کلیدی نیز استفاده کنید.
  • زیر عکس ها متن های کوتاه بنویسید.
  • از alt یا جایگزین استفاده کنید.

توضیحات متا فراموش نشود

توضیحات متا فراموش نشود
توضیحات متا فراموش نشود

توضیحات متا (Meta description) عبارت است از خلاصه ی محتوایی که تولید کردیم و در زیر عنوان اصلی و بین سایر نتایج جست و جوها قرار می گیرد. هدف از توضیحات متا جلب توجه مخاطب است. متا می تواند تا حدود 155 کاراکتر باشد. همچنین متا روی نرخ کلیک (CTR) بسیار تاثیر گذار است اما بر سئو تاثیر چندانی ندارد.

آنالیز محتوا به طور مداوم

آنالیز محتوا به طور مداوم
آنالیز محتوا به طور مداوم

گاهی اوقات ممکن است تصور کنید، محتوایی که تولید کردید، کاملا بی عیب و نقص است اما بعد از مدتی خواهید دید که بازدید زیادی ندارد و استقبال خوبی صورت نگرفته است.

شما می توانید با استفاده از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتکس، محتوای خود را بسنجید و بررسی کنید که به چه چیزهایی برای پیشرفت احتیاج دارید. شما با آنالیز محتواهای کم بازدید به درک درستی از مشکل موجود خواهید رسید و با تغییراتی هرچند کوچک و جزئی، بازدید سایت را چندین برابر خواهید کرد.

صفحات ناقص را پر یا حذف کنید

صفحات ناقص را پر یا حذف کنید
صفحات ناقص را پر یا حذف کنید

همیشه این تصور را داشته باشید که کاربر به تمام صفحات شما سر می زند. سایتی جذاب و پر بازدید است، که صفحات خالی یا در دست احداث نداشته باشد.

این کار، اعتماد کاربر را نسبت به سایت شما کم می کند و کاربران، نا امیدانه سایت را ترک می کنند. کاربر همیشه وارد هوم پیج شما نمی شود و ممکن است از طریق لینک ها وارد صفحات میانی سایت شود. به همین دلیل تمام صفحات باید سالم و بی عیب باشند. برای این که بدانید کاربران از چه طریق وارد سایت شده اند، از دستور زیر استفاده کنید:

Google Analytics >> Site Content >> Landing Pages

ریسپانسیو بودن سایت

ریسپانسیو بودن سایت
ریسپانسیو بودن سایت

ریسپانسیو (Resposive) که در فارسی واکنش گرا نیز به آن می گویند، نوعی برنامه نویسی و طراحی است که باعث می شود تا صفحات وب در انواع مختلف دستگاه ها و صفحه نمایش ها به خوبی نمایش داده شود. در زمانی نه چندان دور، تمام سایت ها فقط برای کامپیوتر طراحی می شدند.

اما امروزه بیشتر کاربران از طریق موبایل و تبلت وارد سایت ها می شوند. اگر سایت شما ریسپانسیو نشده باشد، قالب ها، متن ها و تصاویر در موبایل یا تبلت، به هم ریخته و نامفهوم می شوند که باعث ترک فوری کاربر از سایت می شود.

در طراحی ریسپانسیو، باید اسکرول کردن افقی از بین برود و دکمه ها به راحتی قابل کلیک باشند. در ریسپانسیو، چینش تصاویر، متن و قالب ها تغییر کرده اند تا برای مخاطب، رابط کاربری مناسبی باشد.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

در این مقاله به نکات مهم و کاربردی تولید محتوا پرداختیم و ترفندهایی را برای داشتن محتوایی به روز و جذاب معرفی کردیم. نکته مهم و حائز اهمیت، تغییر ذائقه ی همیشگی کاربران است. اگر شما با این تغییرات همراه نباشید، از رقبای خود عقب می مانید. در نتیجه برای داشتن سایتی با محتوای جذاب باید همیشه گوش به زنگ اخبار و مطالب و الگوریتم های جدید باشید.

امیدواریم پس از مطالعه این مقاله، بدانید که چگونه محتوای جذاب تولید کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید