چطور هشتگ بسازیم

چطور هشتگ بسازیم

فهرست مطالب

در این مقاله به این موضوع می پردازیم که چطور هشتگ بسازیم . همراه ما باشید.

بیشتر افرادی که در قرن 21 زندگی می کنند، حداقل یک بار واژه هشتگ به گوششان خورده است. اما با وجود پیشرفت تکنولوژِی و ورود انواع مختلف شبکه های اجتماعی، بسیاری از افراد هستند که هنوز نمی دانند این واژه ی قدرتمند به چه معناست و چه قدرتی در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ دارد.

در مقاله چطور هشتگ بسازیم قصد داریم تا تعریفی برای کسانی که واژه ی هشتگ را نمی شناسند، بیان کنیم. همچنین کاربرد هشتگ و نحوه ی ساخت آن را برای کسانی که این واژه را می شناسند و می خواهند از طریق آن کسب وکار خود را رونق دهند، بیان خواهیم کرد.

آن چه در نوشتار چطور هشتگ بسازیم مورد بررسی قرار می گیرد:

هشتگ چیست؟

تاریخچه ی هشتگ

چطور هشتگ بسازیم ؟

استراتژی های استفاده از هشتگ کدامند؟

چه زمانی یک هشتگ «ترند» می‌شود؟

چرا باید از هشتگ ها استفاده کنیم؟

انواع هشتگ ها در اینستاگرام کدامند؟

موارد استفاده از هشتگ‌ها کدامند؟

ابزارهای پیدا کردن هشتگ کدامند؟

اسپمینگ در هشتگ گذاری به چه معناست؟

جمع بندی

 

هشتگ چیست؟

هشتگ چیست؟
هشتگ چیست؟

هشتگ عبارت است از کلمه یا جمله ای که قبل از آن نماد # قرار دارد و به عنوان یک کلمه کلیدی برای تولید محتوا  استفاده می شود. از طریق هشتگ و کلمه کلیدی، کاربر به محتوای مورد نیاز خود دست پیدا می کند. هنگامی که فردی به دنبال محصول یا متنی خاص می گردد، کلمه کلیدی مورد نظر را سرچ می کند و در نتایج، متن و کالای مورد نظر یافت می گردد.

اگر از هشتگ ها به درستی استفاده نشود، افرادی که به دنبال محتوای مورد نظر می گردند، سر از اطلاعات نا مربوط در می آورند که این موجب گیج شدن و هدر رفتن زمان کاربر می گردد.

در نتیجه بسیار مهم است که از هشتگ ها به درستی استفاده شود و اگر کار با آن ها را یاد بگیرید، در پیشرفت کسب وکارتان بسیار کمک می کند. هشتگ ها معمولا در سایت ها، اینستاگرام و برخی شبکه های اجتماعی دیگر کاربرد دارند.

هرگاه کسی از هشتگ ها در کسب وکار اینترنتی خود استفاده کند، آن شبکه اجتماعی یا سایت می تواند پست را نمایه گذاری کند و سایر کاربران می توانند آن را بیابند. وقتی کاربر روی هشتگی در پستی دیگر کلیک می کند، به صفحه ای منتقل خواهد شد که تمام پست های دارای آن هشتگ، در آن بالا می آیند.

وقتی یک کلمه کلیدی با هشتگ به اندازه کافی در صفحه استفاده شود، ترندینگ می شود. موضوعات ترندینگ هر کاربر با توجه به موقعیت مکانی و ارتباطات اجتماعی متفاوت می باشد.

تاریخچه ی هشتگ

تاریخچه ی هشتگ
تاریخچه ی هشتگ

برای اولین بار شخصی به نام کریس مسینا واژه ی هشتگ را در شبکه های مجازی به کار برد. کریس مسینا قبلا کارمند شرکت گوگل بود و به عنوان طراح گوگل پلاس در این شرکت فعالیت داشت.

او به عنوان کسی که اولین بار از هشتگ در توییتر استفاده کرد، مشهور شد. این توییت در سال 2007 نوشته شد و از آن زمان به بعد بسیار مورد توجه قرار گرفت. به طوری که بسیاری از کسب وکارها به وسیله ی آن به سود آوری رسیده اند.

پس از آن واژه هشتگ در سال 2010 به دیکشنری آکسفورد وارد شد. سپس در سال 2014 به دیکشنری اسکرابل افزوده گردید. طبق آمار 75 درصد کاربران شبکه های اجتماعی از هشتگ در همه ی پست های خود استفاده کردند.

با این حال بسیاری از افراد نحوه ی صحیح استفاده از آن را نمی دانند و بدون توجه از کنار آن می گذرند. یا حتی نمی دانند که چطور هشتگ بسازیم .

پیشنهاد می کنیم از پست هشتگ های طنز اینستاگرام دیدن کنید.

چطور هشتگ بسازیم؟

چطور هشتگ بسازیم؟
چطور هشتگ بسازیم؟

استفاده از این علامت قدرتمند کار ساده ای نیست. در هشتگ می توانید از حروف، کلمات، جمله، عبارات و اعداد استفاده نمایید. باید قبل از کلمه کلیدی، نماد # بدون نقطه و فاصله قرار داده شود. تایپ کردن هشتگ کار راحتی است اما برای استفاده ی بهتر از هشتگ ها لازم است نکات زیر را رعایت کنید.

رعایت قواعد زیر در هشتگ گذاری الزامی است:

رعایت قواعد زیر در هشتگ گذاری الزامی است:
رعایت قواعد زیر در هشتگ گذاری الزامی است:

اگر هدف از هشتگ گذاری، دسته بندی محتوا و متن می باشد، بهتر است کلمات زیادی را در یک هشتگ واحد استفاده نکنید.

در یک پست از هشتگ بیش از حد استفاده نکنید و برای هر کدام از کلمات پست، هشتگ به کار نبرید. این کار جلوه ی خوبی به محتوا نمی دهد و کاربر را گیج می کند. هشتگ ها را مرتبط با موضوع انتخاب کنید و از بیان کلمات کلیدی نامرتبط با پست بپرهیزید. اگر بین محتوا و هشتگ ارتباطی وجود نداشته باشد، باعث اذیت کاربر شده و دافعه برای او ایجاد می کند.

برخی از کسب و کارها با هدف جلب توجه کاربر و جذب او از هشتگ های ترندی استفاده می کنند که هیچ ربطی به موضوع پست و حوزه ی فعالیت ندارد. این کار سبب می شود که درکوتاه مدت، پست بیشتر در معرض دید باشد اما در دراز مدت ناامیدی کاربران را به همراه دارد و درنتیجه پست شما را به عنوان اسپم علامت گذاری خواهند کرد.

با اسپم پست، شرایط نا مطلوبی برای شما ایجاد می گردد. بنابراین از هشتگ های مرتبط استفاده نمایید تا مطالب سودمندی را به دست کاربر برسانید.

برای کلمات درون متن نیز از هشتگ استفاده نمایید

برای کلمات درون متن نیز از هشتگ استفاده نمایید و تمام هشتگ ها را در انتهای متن تلنبار نکنید. نباید همه ی کلمات درون متن را هشتگ گذاری کرد و فقط کلمات کلیدی باید هشتگ شوند.

از هشتگ های ترند و محبوب استفاده نمایید تا در شبکه ای مانند توییتر باعث هرچه بیشتر دیده شدن برندتان گردد.

از هشتگ های طولانی مانند جمله استفاده نکنید. خواندن و درک هشتگ های طولانی مشکل است و معمولا مخاطب وقت خود را برای خواندن چنین هشتگ های طولانی هدر نمی دهد. اگر احساس می کنید باید از هشتگ بلند استفاده نمایید، بهتر است آن را در قالب یک متن معمولی بنویسید.

در به کارگیری هشتگ، پیچیدگی و ابهام ایجاد نکنید. استفاده از آرایه ها و کنایه ها را به محتوا محدود کنید و به هیچ وجه درهشتگ به کار نبرید تا باعث گیج شدن کاربر نشوید.

کاربران را برای استفاده از هشتگ خود ترغیب نمایید. تشویق کاربران برای استفاده از هشتگ ها باعث ترویج نام برند در فضای شبکه می گردد و مشتریان و مخاطبان جدیدی را ایجاد می کند.

نکات مهم در هشتگ گذاری

با مخاطبان گفت وگو و تعامل داشته باشید. به طور مثال از مخاطبان بخواهید تا نظرات خود را در مورد موضوعی خاص که تجربه داشته اند، برای شما ارسال کنند وشما هم نظرات او را به صورت پست یا استوری به اشتراک بگذارید.

در استراتژی های بازاریابی خود از هشتگ ها نیز استفاده کنید. به طور مثال در تبلیغات تلویزیونی یا سایر تبیلغات، در پوستر از هشتگ استفاده کنید تا از این طریق پیامی را مبنی برحضورخود در شبکه های اجتماعی انتقال دهید. کاربر از طریق سرچ همین هشتگ شما را پیدا می کند.

در محتوای خود بیش از حد از نام برندتان به عنوان هشتگ استفاده نکنید. اگر هشتگ هوشمندانه به کار گرفته شده باشد، لازم نیست به صورت مکرر نام برند را به کار ببرید.

از تکرار یک هشتگ در همه ی پست ها بپرهیزید. محتوای خود را متنوع تولید کنید تا از هشتگ های جدید و متفاوتی نیز بتوانید استفاده نمایید. تنها، هشتگ برند تان است که می توانید در همه ی پست ها از آن استفاده کنید.

به پلتفرم و شبکه ای که در آن از هشتگ استفاده می کنید، توجه داشته باشید. اثربخشی استفاده از هشتگ ها در تمام شبکه های اجتماعی به یک صورت و به یک میزان نیست. به طور مثال فیسبوک برای کاربردی کردن هشتگ ها تلاش کرده است اما فقط در پست های عمومی و پست های دوستانه کاربرد دارد و هشتگ برند در این شبکه کاربرد چندانی ندارد. اما در مقابل، بازار هشتگ ها در اینستاگرام و توییتر داغ است.

استراتژی های استفاده از هشتگ کدامند؟

استراتژی های استفاده از هشتگ کدامند؟
استراتژی های استفاده از هشتگ کدامند؟

برای بازاریابی دیجیتالی، هر اقدامی که باید صورت گیرد، نیازمند برنامه ریزی و استراتژِی پایدار است. استفاده از هشتگ در بازاریابی دیجیتالی، بسیار حائز اهمیت است.

چرا که بیشتر مشتریان احتمالی شما از طریق هشتگ با محصولات شما آشنا می شوند. برای ایجاد هشتگ ها باید استراتژی هایی را در این باره طراحی نمایید. برای ایجاد استراتژی ابتدا مخاطبان خود را بشناسید. هشتگ ها را متناسب با نوع مخاطب خود انتخاب کنید. هشتگ هایی که با توجه به نوع سلیقه ی مخاطب، جذاب باشد.

استفاده از هشتگ های ترند می تواند در دیده شدن مطالب و محتوای شما تاثیر به سزایی بگذارد. در این راستا هشتگ برند خود را طراحی کنید. هشتگ برند هشتگی است که مختص برند خودتان است و کاربر با جست و جوی آن می تواند به راحتی به مطالب شما دست یابد. با داشتن هشتگ برند در نتایج جست و جو، فقط نام برند شما نمایش داده می شود.

ساختن هشتگ مخصوص کمپین بازاریابی نیز یک استراتژی جذاب دیگر در جذب مخاطب می باشد. به طورمثال در استفاده از کمپین هایی با موضوع بشر دوستانه می توانید از هشتگ #نه_به_فقر استفاده نمایید که این هشتگ می تواند در رابطه با این موضوع ترند نیز باشد.

در استراتژی های خود برای اثر بخشی بیشتر از به کار بردن هشتگ های معمولی و کلی بپرهیزید. اگر حتی حس کردید که ممکن است مخاطبان کمی را از این طریق جذب کنید، باز هم بهتر است که از هشتگ های منحصر به موضوع استفاده کنید.

هشتگ های جذاب و به یاد ماندنی را به کار ببرید

همچنین هشتگ های جذاب و به یاد ماندنی را به کار ببرید تا مخاطب را در صفحه خود حفظ کنید. به طور مثال برای تولید محتوای سیسمونی به جای استفاده از #والدین ، #پدر ، #مادرکه بسیار کلی هستند از هشتگ های #نوزاد ، #نی نی  و #قدم نو رسیده که کاربردی تر هستند، استفاده نمایید.

نکته ی دیگر در استراتژی هشتگ ها، املای کلمات است. کلمات را به درستی در هشتگ بیان کنید. حواستان باشد که کلمات و حروف جا به جا نشوند. در غیر این صورت هشتگ با مفهوم کاملا متفاوتی ایجاد می گردد.

نکته: برای جداسازی کلمات انگلیسی، از حروف بزرگ و برای کلمات فارسی از آندرلاین استفاده کنید.

چه زمانی یک هشتگ «ترند» می‌شود؟

چه زمانی یک هشتگ «ترند» می‌شود؟
چه زمانی یک هشتگ «ترند» می‌شود؟

اصطلاح ترند شدن هشتگ ها به معنی محبوب شدن و مشهور شدن کلمه یا عبارتی در مدت زمان کوتاه است که قبل از آن نماد # به کار رفته است. این اصطلاح بیشتر در توییتر استفاده می شود و در آنجا کاربرد دارد.

هنگامی یک هشتگ ترند می شود که تعداد زیادی از کاربران آن را در پست های خود به کار ببرند. بسیاری از کسب و کارها از این ترند شدن هشتگ ها سود برده اند و باعث افزایش فروش محصولات و خدماتشان گردیده است.

چرا باید از هشتگ ها استفاده کنیم؟

چرا باید از هشتگ ها استفاده کنیم؟
چرا باید از هشتگ ها استفاده کنیم؟

بیشترین کاربرد هشتگ ها دسته بندی محتوا در همه ی پست ها است و در نتیجه پیدا کردن مطالب و محصولات مورد نیاز بسیار راحت تر می گردد. دلایل دیگری نیز برای استفاده از هشتگ وجود دارد که در زیر به آن ها اشاره داریم:

اگر در پست های خود از هشتگ استفاده می کنید، کاربرانی که صفحه شما را دنبال نمی کنند نیز می توانند محتوای شما را ببینند. با استفاده از هشتگ هایی که ترند هستند نیز می توانید مخاطبان بالقوه صفحه ی خود را افزایش دهید.

با استفاده از هشتگ ها می توانید مطالب خود را در پست های صفحات دیگران اضافه کنید. به طور مثال اگر در توییتر یک موضوع ترند در جریان باشد، می توانید هشتگ مخصوص آن را در پست خود بنویسید تا محتوای شما در معرض دید افرادی که آن موضوع را دنبال می کند، باشد.

هشتگ ها باعث دسته بندی مطالب می گردند

هشتگ ها باعث دسته بندی مطالب می گردند و از این طریق عملکرد جست و جوی محتوای شما نیز بهتر خواهد شد. به طور مثال اگر در محتوای خود از هشتگ #Seo استفاده کنید، به آن شبکه ی اجتماعی نشان می دهید که محتوای شما در مورد سئو است. در نتیجه افرادی را که در جست وجوی محتوایی با عنوان Seo هستند را به سمت پست شما هدایت می کند.

بر اساس مطالعات صورت گرفته، استفاده از هشتگ ها تعامل میان کاربران و کسب وکارها را بیشتر کرده و زمینه ی همکاری ها را میان مجموعه ها افزایش داده است.

در بخش بعدی از نوشتار چطور هشتگ بسازیم به انواع هشتگ ها در اینستاگرام می پردازیم.

همراه شما هستیم.

انواع هشتگ ها در اینستاگرام کدامند؟

انواع هشتگ ها در اینستاگرام کدامند؟
انواع هشتگ ها در اینستاگرام کدامند؟

به صورت کلی هشتگ ها در شبکه های اجتماعی به 3 دسته تقسیم می شوند.

هشتگ توضیح:

هشتگ توضیح:
هشتگ توضیح:

این نوع هشتگ برای طبقه بندی موضوعات و انتقال یک حس خوب به مخاطب در محتوا استفاده می شود. در پست های عمومی و شخصی از این هشتگ استفاده می شود. میزان هشتگ های به کار برده در این نوع، به دلیل عمومی بودن آن بسیار زیاد است مانند هشتگ #کرونا

هشتگ کمپین:

هشتگ کمپین:
هشتگ کمپین:

هنگامی که یک مسابقه یا رویداد ورزشی  پست می شود، از هشتگ کمپین استفاده می گردد. هشتگ کمپین در یک بازه زمانی خاص استفاده می شود و بعد از آن به همراه پست حذف می گردد. مانند هشتگ #المپیک که این روزها زیاد استفاده می شود اما با اتمام مسابقات دیگر این هشتگ کاربردی ندارد.

هشتگ برند:

هشتگ برند:
هشتگ برند:

هشتگی است که مختص یک کسب و کار یا کمپین مورد استفاده قرار می گیرد. این هشتگ می تواند نام شرکت یا نام یکی از محصولات انتخاب شود. هشتگ برند به دلیل منحصر به فرد بودنش، به راحتی در نتایج جست و جو یافت می شود و کاربر به آسانی به آن دسترسی خواهد داشت.

در قسمت بعدی از مقاله چطور هشتگ بسازیم موارد استفاده از هشتگ ها را بررسی می کنیم.

موارد استفاده از هشتگ‌ها کدامند؟

موارد استفاده از هشتگ‌ها کدامند؟
موارد استفاده از هشتگ‌ها کدامند؟

اغلب افراد در شبکه های اجتماعی با هدف دسته بندی کردن پست ها و قرار گرفتن در لیست جست و جوها از هشتگ ها استفاده می کنند. با این حال هر کدام از شبکه های اجتماعی هدف منحصر به فرد خود را در هشتگ گذاری دارند. در ادامه محبوب ترین و کاربردی ترین آن ها را بیان می کنیم:

توییتر (Twitter):

توییتر (Twitter):
توییتر (Twitter):

توییتر اولین شبکه اجتماعی است که هشتگ در آن استفاده شد و در واقع بنیانگذار این نماد است. افراد می توانند در سمت چپ صفحه توییر خود، هشتگ های ترند میان کاربران را مشاهده کنند.

تلگرام (Telegram):

تلگرام (Telegram):
تلگرام (Telegram):

تلگرام برخلاف دیگر شبکه های اجتماعی خیلی از هشتگ پشتیبانی نکرده است. اما با کلیک بر روی هشتگ ها می توانید پست های کانال ها و گروه هایی که در آن عضو هستید را ملاحظه کنید.

فیسبوک (Facebook):

فیسبوک (Facebook):
فیسبوک (Facebook):

کاربران با کلیک بر روی هشتگ ها در فیسبوک، به صفحه ای هدایت می شوند که در آنجا مجموعه ای از پست های عمومی وجود دارد که از این هشتگ در محتوا استفاده نموده اند. کاربر قادر به دیدن پست هایی که صفحه آن ها خصوصی Private می باشد، نیستند. در فیسبوک کاربر می تواند موضوعات ترند را در گوشه سمت راست صفحه ی خود مشاهده کند.

اینستاگرام (Instagram):

اینستاگرام (Instagram):
اینستاگرام (Instagram):

هشتگ ها در اینستاگرام زمانی کاربرد دارند که کاربر بخواهد دیگر عکس ها یا ویدیوهای مشابه موضوع عکس خود را مشاهده نماید. اگر صفحه ای در اینستاگرام  Private باشد، بقیه کاربران نمی توانند عکس و ویدیوهای او را ببیند مگر کسانی که به آن ها اجازه دسترسی داده شده باشد.

گوگل پلاس (+Google):

گوگل پلاس (+Google):
گوگل پلاس (+Google):

این شبکه ی اجتماعی از هشتگ ها مانند دیگر شبکه های اجتماعی که بیان کردیم، استفاده می کند. با این تفاوت که اگر گوگل پلاس بفهمد هشتگی ترند است و با پست شما مرتبط است، آن هشتگ را به صورت اتومات به متن انتهایی پست اضافه می کند.

تامبلر (Tumblr):

تامبلر (Tumblr):
تامبلر (Tumblr):

هنگامی که کاربر در شبکه اجتماعی تامبلر پستی می گذارد، ناحیه ای در پایین پست ایجاد خواهد شد که از کاربر می خواهد در آن Tag وارد کند. با وارد کردن تگ در این قسمت، تامبلر به طور خودکار یک هشتگ در جلوی آن قرار می دهد.

لینکدین (Linkedin) :

لینکدین (Linkedin) :
لینکدین (Linkedin) :

لینکدین تا قبل از سال 2017 استفاده از هشتگ را غیر فعال کرده بود. از آن پس با ایجاد رابط کاربری جدید دوباره هشتگ گذاری را به راه انداخت. دراین نوع شبکه اجتماعی از ترند استفاده نمی گردد و فقط با کلیک روی هشتگ ها، پست های مرتبط با آن نمایش داده می شود.

پینترست (Pinterest):

پینترست (Pinterest):
پینترست (Pinterest):

تفاوت شبکه اجتماعی پینترست با دیگر شبکه های اجتماعی در این است که هشتگ ها فقط در قسمت توضیحات قابل کلیک کردن است. در پینترست، هشتگ ها قابل سرچ کردن نیستند و کاربر برای پیدا کردن محتوای مورد نظر باید کلمه کلیدی را سرچ نماید.

یوتیوب (YouTube):

یوتیوب (YouTube):
یوتیوب (YouTube):

مکان هشتگ ها در یوتیوب در قسمت نظرات یا کامنت است. در یوتیوب، با کلیک بر روی هشتگ، صفحه ای از ویدئوهای مرتبط با هشتگ باز می شوند.

ابزارهای پیدا کردن هشتگ کدامند؟

ابزارهای پیدا کردن هشتگ کدامند؟
ابزارهای پیدا کردن هشتگ کدامند؟

برای این که بتوانید هشتگ های مورد نیاز با موضوع صفحه و پستتان را پیدا کنید، باید از ابزارهایی استفاده نمایید. اگر جذب مخاطب برایتان مهم است و در پیشرفت کسب و کار و فروشتان تاثیر می گذارد، پیدا کردن هشتگ های مرتبط بسیار مهم است.

ابزارهای رایگان زیادی در این حوزه در بستر اینترنت وجود دارند که در این مسیر کمک کننده هستند. در ادامه به معرفی این ابزارها خواهیم پرداخت. اما باید این نکته را به یاد داشته باشید که برخی از این ابزارها زبان فارسی را پشتیبانی نمی کنند.

Hashtagify.me:

Hashtagify.me:
Hashtagify.me:

ابزاری برای پیدا کردن هشتگ و بررسی ترند بودن آن است که با استفاده از اطلاعات آماری میزان استفاده از آن را نمایش می دهد. این ابزار گزینه های متناسب با محتوای شما را نیز پیشنهاد می دهد. پشتیبانی این ابزار از زبان فارسی به نسبت سایر ابزارها خوب است.

RiteTag:

RiteTag:
RiteTag:

این ابزار مخصوص استفاده هشتگ ها در فیسبوک و توییتر است و نحوه ی عملکرد هشتگ شما را نمایش می دهد. این ابزار از زبان فارسی به درستی پشتیبانی نمی کند.

SocialMention:

SocialMention:
SocialMention:

این ابزار از طریق اطلاعات آماری قدرتمند و ترند، هشتگ مورد نظر شما را نشان می دهد. این ابزار به صوت کامل از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند.

اسپمینگ در هشتگ گذاری به چه معناست؟

اسپمینگ در هشتگ گذاری به چه معناست؟
اسپمینگ در هشتگ گذاری به چه معناست؟

استفاده بیش از حد از پر بازدید ترین هشتگ ها در فضاهای مجازی برای جذب مخاطب بیشتر، نتایج مناسبی را برای آن شبکه ندارد. به خصوص در فضای اینستاگرام که مخاطبان بیشتری دارد.

این کار باعث اسپمینگ و محدود شدن صفحه ی شما می گردد. فردی ممکن است تصور کند که با جایگذاری 20 هشتگ معروف و ترند زیر پستش، می تواند مخاطبان را به سوی خود جذب کند.

در این صورت الگوریتم های گوگل می فهمند که پست شما بی محتوا است و اقدام به اسپمینگ حساب شما خواهند کرد. بهترین روش برای جذب کاربر، استفاده از هشتگ های مرتبط و به اندازه در محتوا است.

شما در حال خواندن پست چطور هشتگ بسازیم هستید.

جمع بندی

جمع بندی
جمع بندی

هشتگ ابزاری کارآمد است که استفاده از آن نیز بسیار راحت و آسان است و اثر بخشی زیادی در جذب مخاطب دارد؛ در صورتی که از آن به درستی استفاده شود.

در نتیجه استفاده از هشتگ مستلزم آگاهی از نکاتی است که در این مقاله ذکر کردیم تا بهترین نتیجه از آن حاصل شود. حال با در نظر گرفتن تمام نکات و ضرورت ها، می توانید برای جذب مخاطب در کسب وکار خود از هشتگ ها به نحو صحیحی استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید