مشاور تبلیغات و برندینگ

مشاور تبلیغات و برندینگ کیست؟

فهرست مطالب

در این مقاله، می خواهیم به موضوع مشاور تبلیغات و برندینگ بپردازیم. لطفا تا انتهای این مقله کاربردی، ما را همراهی نمایید.

تیم آیلین وب با صد ها پروژه موفق در زمینه برگزاری کمیپن های تبلیغاتی با اهداف افزایش فروش یا برندینگ آماده است تا به شما در زمینه رشد کسب و کارتان کمک نمایید.

برای این منظور با ما در تماس باشید. 

09120647344

هر شرکت برای به فروش رساندن محصولات خود و جذب مشتری های بیشتر، باید اقداماتی را انجام بدهد. کمک گرفتن از مشاور تبلیغات و برندینگ، یکی از این اقدامات می باشد که می تواند کمک بسیاری برای به فروش رساندن محصولات شرکت و افزایش مشتری های آن بکند.

مشاور برند، نقش زیادی در فروش محصول و تبلیغات آن دارد و با آژانس های تبلیغاتی، تیم های مشاوره و تیم های دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کند و به شرکت های مختلف، خدمات برندینگ و تبلیغات ارائه می دهد. در این مقاله به نقش مشاور تبلیغات و برندینگ پرداخته شده است و  وظایف این شخص بررسی شده است.

فهرست مطالب:

1- مشاور تبلیغات و برندینگ کیست؟

2- تفاوت کار مشاور تبلیغات و برندینگ با آژانس های تبلیغاتی چیست؟

3- مشاور تبلیغات و برندینگ در چه حوزه هایی فعالیت می کند؟

4- زمینه های فعالیت مشاور تبلیغات و برندینگ را بیان نمایید.

5- قرارداد مشاور تبلیغات و برندینگ به چه صورتی است؟

6- مشاور تبلیغات و برندینگ چه وظایفی دارد؟

7- جمع بندی

 

مشاور تبلیغات و برندینگ کیست؟

مشاور تبلیغات و برندینگ کیست؟
مشاور تبلیغات و برندینگ کیست؟

مشاور تبلیغات و برندینگ شخصی است که به مدیران کسب و کار، کمک می کند تا برندشان را در افق های جدیدی مشاهده کنند و اهداف تازه ای برای برند خود انتخاب بنمایند.

همچنین این شخص مدیران را یاری می کند تا کاربرد برند خود را بهتر بفهمند و به درک بهتری از عملکرد برند خود برسند. این فرد با بازاریاب های شرکت و مدیران و اعضایی که نقشی کلیدی در شرکت دارند، ارتباط منظم دارد.

همچنین این شخص باید در زمان های مهم در شرکت حضور داشته باشد و نقش خود را ایفا بکند. مشاور تبلیغات و برندینگ، شخصی است که با مشتری های بسیاری کار کرده است و تجربه ی بسیار زیادی دارد.

به همین دلیل، می تواند به پیشرفت برند کمک بسیار زیادی بکند. این شخص نگاهی حرفه ای به مسائل دارد و با تحلیل داده های برند و تجربه ای که در ارتباط با مشتری ها دارد، می تواند برندی موفق ایجاد بکند و همچنین آن را در ادامه ی مسیر مدیریت کرده و به پیشرفت بیشتر آن کمک بکند.

مشاور تبلیغات و برندینگ، کار خود را با بخش مدیریت شرکت و بخش بازاریابی آن شروع می کند

مشاور تبلیغات و برندینگ، کار خود را با بخش مدیریت شرکت و بخش بازاریابی آن شروع می کند. این افراد، نگاهی اقتصادی به برند دارند و در واقع آن را یک سرمایه می بینند که می تواند بر روی شرکت، تاثیر بسیار بالا و ماندگاری بگذارد. این افراد باید بتوانند تا موقعیت برند را از لحاظ استراتژیک  توسعه بدهند.

مشکلی که در بسیاری از شرکت ها و کسب و کارها وجود دارد، این است که مدیران این شرکت ها و کسب و کارها، نسبت به برند خود متعصب هستند و نمی توانند تغییر را در برند خود قبول کنند. این افراد با روش های قدیمی ادامه می دهند و در نتیجه برند آن ها تغییر و پیشرفت زیادی در گذر زمان نمی کند.

به همین دلیل، کمک گرفتن از یک مشاور تبلیغات و برندنیگ می تواند باعث شود تا برند به افق های جدیدی برسد. مشاور تبلیغات و برندینگ می تواند بدون تعصب به برند نگاه کند و راجع به فعالیت برند فکر کند.

به همین دلیل، می تواند تصمیم های بسیار مفیدی بگیرد و در نتیجه باعث پیشرفت برند شود. در واقع طرز تفکر متقاوت مشاور تبلیغات و برندنیگ است که باعث موفقیت یک برند می شود.

پیشنهاد می کنیم از پست تبلیغات گسترده در تلگرام دیدن کنید.

تفاوت کار مشاور تبلیغات و برندینگ با آژانس های تبلیغاتی چیست؟

تفاوت کار مشاور تبلیغات و برندینگ با آژانس های تبلیغاتی چیست؟
تفاوت کار مشاور تبلیغات و برندینگ با آژانس های تبلیغاتی چیست؟

باید توجه داشت که کار مشاور تبلیغات و برندینگ، بر خلاف جریان بازاریابی است. در واقع این مشاور، برند را توسعه می دهد و درک مدیران و بازاریابان از برند را گسترده تر می کند.

مشاور برندینگ باعث می شود تا پیام ها و موقعیت برند برای افراد شرکت واضح شود. بعد از این مرحله است که بازاریاب ها و آژانس های تبلیغاتی و تیم های دیجیتال مارکتینگ، کار خود را آغاز می کنند.

بعد از مشخص شدن موقعیت برند، مشاور برندینگ، بازاریاب ها و آژانس های تبلیغاتی شروع به فعالیت می کنند و تفاوت وظیفه ی آن ها با مشاور برندینگ در این است که بازاریاب ها، پیام برند را که توسط مشاور برندینگ درک کرده اند، به مشتری انتقال می دهند.

بازاریاب ها این پیام را به هر روشی که مشتری با برند ارتباط بگیرد، به او می رسانند. هدف این کار این است که مشتری ها نیز طرز فکر و ایده های مشاور تبلیغات و برندینگ را درک کنند.

این کار باعث می شود تا مشتری ها در قیف فروش قرار بگیرند و احتمال خرید محصول و جذب شدن  آن ها به برند، بالاتر برود. آژانس های تبلیغاتی و بازاریاب ها، وظایفی جدا از مشاور برندینگ دارند.

مشاور تبلیغات و برندینگ، در چه حوزه هایی فعالیت می کند؟

مشاور تبلیغات و برندینگ، در چه حوزه هایی فعالیت می کند؟
مشاور تبلیغات و برندینگ، در چه حوزه هایی فعالیت می کند؟

مشاوران تبلیغات و برندینگ می توانند در مکان های مختلفی فعالیت کنند و با سازمان های مختلفی امکان همکاری دارند. این افراد با آژانس های تبلیغاتی کار می کنند و به آن ها مشاوره می دهند و آن ها را در تبلیغات برای شرکت های مختلف یاری می کنند.

همچنین یکی دیگر از مکان هایی که مشاورهای تبلیغات و برندینگ می توانند در آن فعالیت کنند، در بخش مشاوره ی شرکت های مختلف می باشد و می توانند به مدیران آن شرکت ها مشاوره هایی در زمینه ی تبلیغات و برندینگ بدهند.

در کنار این جایگاه های شغلی، مشاور تبلیغات و برندینگ می تواند به صورت مستقل و متکی به خود در کنار صنایع و شرکت های مختلف کار کند و تجربه های خود و دانش زیادی که دارد را در اختیار آن ها قرار بدهد. مشاور برندینگ می تواند به صورت مستقل با شرکت ها کار کند و گزارش هایی راجع به تبلیغات و بازاریابی به این شرکت ها بدهد.

همچنین در صورتی که مشاور تبلیغات و برنینگ هوش اقتصادی بسیار زیادی داشته باشد و بتواند ایده های بسیار جذابی برای پیشرفت برند تولید کند، می تواند در اتاق فکر شرکت ها نیز کار کند و ایده هایی خلاقانه به آن ها ارائه بدهد.

همچنین این شخص می تواند تا استراتژی ها را مورد بررسی قرار بدهد و بر روی آن ها کار کند و باعث پیشرفت برند شود. مشاور تبلیغات و برندینگ باید مطمئن شود که هدف شرکت با مسیر موفقیت برند در یک راستا قرار دارد. به عنوان مثال، باید بررسی کند که ویژگی هایی که محصولات شرکت دارند، مطابق با نظرات مشتریان و نیاز آن ها باشد.

زمینه های فعالیت مشاور تبلیغات و برندینگ

زمینه های فعالیت مشاور تبلیغات و برندینگ
زمینه های فعالیت مشاور تبلیغات و برندینگ

یک مشاور تبلیغات و برندینگ می تواند در حوزه های مختلفی خودش را ثابت کرده و شروع به کار کند. این شخص می تواند در تمام زمینه های بازاریابی و برندینگ مشغول به کار شود.

به عنوان مثال، می تواند در زمینه ی روابط عمومی و ارتباط با مشتریان فعالیت کند و استراتژی هایی در آن قسمت پیاده نماید که باعث موفقیت شرکت شود و فروش را افزایش دهد. هر شرکت باید بر روی محصولاتش قیمت بگذارد و این قیمت گذاری نیز اصولی دارد که باید رعایت شود.

مشاور تبلیغات و برندینگ می تواند در این بخش نیز فعالیت کند و با تجربه ای که دارد، قیمت هایی مناسب بر روی محصولات بگذارد و پیشنهاد دهد تا مشتری های بیشتری اقدام به خرید بنمایند.

همچنین می تواند با استراتژی هایی که راجع به قیمت ها طراحی می کند و به عنوان مثال تخفیف هایی که در بازه های زمانی از سال بر روی محصولات اعمال می کند، باعث بالاتر رفتن فروش بشود و در نتیجه این اقدام، منجر به موفقیت برند می شود.

مشاور تبلیغات می تواند در زمینه ی بودجه نیز فعالیت کند

مشاور تبلیغات می تواند در زمینه ی بودجه نیز فعالیت کند و هر ماه با توجه به میزان فروش شرکت و میزان مشتری جذب شده، تعیین کند که چه میزان از بودجه ی آن ماه شرکت باید صرف بازاریابی و تبلیغات بشود و همچنین می تواند مشاوره ها و پیشنهادهایی نیز راجع به نوع تبلیغات و چگونگی بازاریابی بدهد که تمام این موارد باعث پیشرفت برند می شود.

علاوه بر بودجه ی ماهانه، این شخص می  تواند با استراتژی ها و برنامه ریزی های خود، برای بودجه ی سالانه ی شرکت نیز اقداماتی را در نظر بگیرد و یک برنامه ی بلند مدت برای برند داشته باشد.

لازم به ذکر است که حوزه های فعالیت مشاور تبلیغات و برندینگ به این موارد ختم نمی شود و این فرد می تواند در حوزه هایی که مستقیما به محصول مرتبط می شود نیز فعالیت کند.

به عنوان مثال، می تواند در زمینه ی بسته بندی محصولات فعالیت کند

به عنوان مثال، می تواند در زمینه ی بسته بندی محصولات فعالیت کند و ایده هایی خلاقانه راجع به بسته بندی آن ها بدهد. همچنین در زمینه ی تولید محصول و یا رسیدن محصول به دست فروشنده های دیگر و یا مشتری ها نیز می تواند مشغول به کار شود.

به عنوان نمونه، می تواند در توزیع محصول ایده هایی داشته باشد و استراتژی هایی پیاده کند که بازدهی کار افزایش یابد. علاوه بر آن می تواند ارتباطات جدیدتری با مشتری ها و فروشنده های دیگر داشته باشد.

در نتیجه، یک مشاور تبلیغات و برندینگ می تواند در قسمت های زیادی مشغول به کار شود و از تجربه های خود استفاده کند و باعث پیشرفت و موفقیت شرکت ها و برندشان بشود. از دیگر زمینه هایی که مشاور برندینگ می تواند فعالیت کند، تحلیل رفتار مشتری ها و ارزیابی آن ها می باشد.

با این کار می فهمد که نیاز مشتری ها چیست و چه چیزی می تواند نظر آن ها را بیش از هر چیزی جذب کند. در نتیجه می تواند در پیشرفت برند بسیار مفید باشد. همچنین می تواند در ارتقای محصولات و ویژگی های آن ها نیز مفید باشد و نظرات و ایده های مفیدی ارائه کند که بیش از پیش باعث موفقیت شرکت بشود.

قرارداد مشاور تبلیغات و برندینگ به چه صورتی است؟

قرارداد مشاور تبلیغات و برندینگ به چه صورتی است؟
قرارداد مشاور تبلیغات و برندینگ به چه صورتی است؟

نکته ای که در کار مشاور تبلیغات و برندنیگ وجود دارد، این است که این فرد در لیست حقوقی شرکت ثبت نمی شود و در واقع می تواند در حوزه های مختلفی به صورت نا محدود کار کند و به عبارتی این فرد، کارمند کسی نیست و شغلی مستقل دارد.

در نتیجه، این موضوع باعث می شود تا قوانین و قواعدی که باعث می شوند تا کارکنان یک شرکت محدودیت هایی داشته باشند و نتوانند فعالیت هایی را انجام بدهند، برای مشاور تبلیغات و برندینگ صدق نمی کند.

چرا که این فرد در شرکت استخدام نشده است و فقط به مدیران و بازاریاب های شرکت مشاوره می دهد و از تجربه ها و مهارت هایی که دارد، استفاده می کند تا شرکت را در مسیر موفقیت قرار دهد.

البته یک نکته در این میان وجود دارد و آن این است که در اکثر اوقات، شرکت ها یک قرارداد ویژه و منحصر به فرد با مشاور تبلیغات و برندینگ می بندند و بر طبق این قرارداد، مشاور تبلیغات و برندینگ نمی تواند همزمان با شرکت دیگری قرارداد ببندد و همکاری کند.

قرارداد انحصاری

در واقع این قرارداد انحصاری باعث می شود تا مشاور تبلیغات و برندینگ، نتواند همزمان با چند شرکت مختلف کار کند و ایده هایش منحصرا برای یک شرکت که با آن ها قرار داد بسته است، استفاده می شود.

این قرار داد باعث می شود تا شرکت های رقیب نتوانند از ایده های مشاور تبلیغات و برندینگ استفاده کنند. در نتیجه هر چقدر شخصی مهارت بالایی در کار داشته باشد، حقوق و دستمزد بیشتری خواهد گرفت. چرا که شرکت ها نهایت تلاش خود را خواهند کرد تا این فرد را در شرکت خود نگه دارند.

به این دلیل که مفید بودن این شخص بسیار بالا است و در صورتی که ایده های مشاور تبلیغات با تجربه به شرکت های رقیب برسد، ضرر بسیار بیشتری به شرکت خواهد رسید.

حقوق بالا مشاور

در نتیجه این مشاور حقوق بالایی دارد. مشاوران تبلیغات و برندینگ معمولا مدرک کارشناسی ارشد دارند اما تعیین کننده ترین موضوع در به کارگیری مشاور توسط شرکت های بزرگ و برندهای معروف، تجربه ی این شخص مشاور می باشد که به مدرک ارتباط زیادی ندارد و با کار کردن و زیرک بودن به دست می آید.

در واقع در حال حاضر، دانشگاه های بسیار زیادی هستند که بازاریابی و برندینگ در آن ها تدریس می شود و موسسه هایی هم وجود دارند که مدرک معتبر بین المللی به دانشجویان می دهند.

اما همان طور که اشاره شد، مدرک نقش کم رنگ تری در کار کردن مشاوران با شرکت های معتبر و بزرگ دارد و تجربه ی مشاور و زیرکی و هوش اقتصادی او، نقش زیادتری دارد. حقوق هر مشاور تبلیغات به صورت توافقی در قرارداد ذکر می شود.

ممکن است مشاوری به صورت ماهیانه حقوق بگیرد و یا بخشی از سود فروش محصولات که ایده هایش را داده است، دریافت کند. این موارد بستگی به نوع توافق بین مدیر شرکت و مشاور تبلغیات و برندینگ دارد.

مشاور تبلیغات و برندینگ چه وظایفی دارد؟

مشاور تبلیغات و برندینگ چه وظایفی دارد؟
مشاور تبلیغات و برندینگ چه وظایفی دارد؟

هنگامی که مشاور تبلیغات و برندینگ با یک شرکت شروع به همکاری می کند، ابتدایی ترین وظیفه ی او و اولین کاری که باید انجام دهد، این است که هدف شرکت را درک نموده و در راستای رسیدن به آن هدف و موفقیت شرکت تلاش بکند. این هدف از طریق جلسه هایی که با اعضای شرکت می گذارد، قابل فهم است.

در واقع بدون داشتن یک درک درست از هدف، مشاور تبلیغات و برندینگ نمی تواند به صورت مناسب با شرکت همکاری کند و در تمام طول کارش سر در گم است.  این کار، جنبه های متفاوتی دارد. مشاور باید اهداف کوتاه مدت و بلند مدت شرکت را درک بکند. همچنین باید آینده ی شرکت را بفهمد و هدف نهایی مدیران را بداند.

البته ممکن است که مشاور تبلیغات ایده ای داشته باشد و نتیجه ی این ایده، تغییر هدف شرکت باشد. اما در ابتدای کار، فهمیدن و درک هدف، قدم بسیار بزرگی در پیشرفت برند و کار می باشد.

علاوه بر هدف برند، باید تحقیق کند و نقاط قوت و ضعف برند، ارزش اقتصادی برند و بازار هدف برند را بفهمد. تمام این موارد باعث می شود تا مشاور برندینگ و تبلیغات بتواند به صورت مناسب و با  بازدهی بالا با شرکت همکاری کند و برند را به موفقیت برساند.

مشاور برندینگ باید تمام این نکته ها را به خوبی درک کند

مشاور برندینگ باید تمام این نکته ها را به خوبی درک کند و جزئیات ان ها را بفهمد تا بتواند ایده هایی مناسب و مفید برای شرکت تولید کند و استراتژی مناسبی برای پیشرفت شرکت طراحی و پیاده سازی کند.

یکی از وظایف مشاور، تحلیل کردن وضعیت هایی می باشد که برای شرکت دشوار هستند. در  واقع وضعیت های دشوار و سختی که شرکت در آن ها قرار دارد، باید توسط مشاور برندینگ تحلیل بشود.

یکی از این وضعیت های دشوار، زمانی است که ارزش برند نسبت به روزهای اوج خود کمتر شده است و در واقع شرکت  در حال ضرر دهی می باشد. در این زمان است که از یک مشاور تبلیغات و برندینگ کمک گرفته می شود تا شرکت از این وضعیت بحرانی خارج بشود.

در نتیجه این مشاور باید این وضعیت را تجزیه و تحلیل کند و بتواند یک راه خروج مناسب از این وضعیت را به مدیران شرکت ارائه بدهد. در واقع، مشاور باید بتواند این موضوع را بفهمد که مشکل شرکت در کجا قرار دارد.

ممکن است مشکل از کارکنان باشد که به درستی کار نمی کنند و همچنین ممکن است این مشکل از استراتژی هایی به وجود آمده باشد که شرکت استفاده می کند و در واقع باعث ضرر رساندن به شرکت شده است.

یا ممکن است در ابزارها و روش هایی که شرکت برای بازاریابی استفاده می کند، مشکلی وجود داشته باشد که مشاور باید این موارد را بفهمد و در حل آن ها به شرکت کمک بکند.

ممکن است مشکل از نحوه ی ارائه ی محصول باشد

ممکن است مشکل از نحوه ی ارائه ی محصول باشد و یا ممکن است در خود محصول، مشکلاتی وجود داشته باشد که مشاور تبلیغات باید سعی کند تا این موارد را پیدا کرده و حل بکند.

مشکلات شرکت می تواند در بخش های مختلفی نیز وجود داشته باشد که در نهایت هیچ فرقی نمی کند. زیرا مشاور تبلیغات و برندینگ استخدام شده است تا راه حل هایی برای این مشکلات پیدا کند.

از دیگر وظایف مشاور تبلیغات می توان به برنامه ریزی برای شرکت اشاره کرد. در واقع بعد از آن که مشاور، هدف کسب و کار را درک کرد، باید مسیر رسیدن به این هدف را برای شرکت بسازد.

به عبارتی مشاور باید برای رسیدن به هدف برنامه ریزی بکند و استراتژی هایی برای رسیدن به هدف های مورد نظر شرکت طراحی کند که شرکت را در رسیدن به آن هدف ها یاری کند. برنامه ریزی کردن و طراحی استراتژی مناسب، یکی دیگر از وظایف مشاور تبلیغات و برندینگ می باشد.

برای برنامه ریزی کردن نیز اصول و پیش نیازهایی وجود دارد که مشاور باید این موارد را رعایت بکند. یکی از این موارد، بررسی کردن رقیب ها می باشد. ممکن است شرکت های مختلف به صورت غیر مستقیم و مستقیم با شرکتی که مشاور در آن کار می کند، رقابت داشته باشند.

مشاور باید این شرکت ها را بررسی نماید و نقطه ضعف ها و نقاط قوت این شرکت ها را پیدا کند و از آن ها برای پیشرفت شرکت خود  و برندش استفاده کند. او با بررسی و تحلیل شرکت های رقیب می تواند به شکلی برنامه ریزی کند که نیازهای شرکت تامین بشود و همچنین شرکت در رقابت با رقیب هایش نیز عقب نماند و از آن ها پیشی بگیرد.

جمع بندی

جمع بندی
جمع بندی

مشاور تبلیغات و برندینگ یکی از عنوان های شغلی است که در دنیای امروز و به خصوص در چند سال اخیر، باعث پیشرفت شرکت های بسیاری شده است.

به همین دلیل، بسیاری از شرکت ها از این مشاور استفاده می کنند تا از رقیب هایشان بهتر باشند. در این مقاله بررسی شد که عنوان شغلی مشاور تبلیغات و برندینگ دقیقا چیست و این مشاور چه وظایفی در شرکت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید