محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام

محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام

فهرست مطالب

امروز با موضوع محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام در خدمت شما هستیم.

با گسترش استفاده مردم از فضای مجازی و بویژه اینستاگرام ، یکی از نکاتی که برای کاربران این فضای مجازی اهمیت یافته است، انجام کسب و کار بصورت مجازی توسط این برنامه است.

برای موفقیت در این زمینه باید نرخ تعامل در اینستاگرام برای صفحه کسب و کار شما بالا باشد. میزان فعال بودن و موفق بودن یک صفحه در اینستاگرام تنها با تعداد فالور تعیین نمیشود. صفحات بسیاری وجود دارند که با وجود داشتن دنبال کنندگان بسیار، تعامل بسیار کمی در پیجشان صورت میگیرد و نمیتوانند به خوبی فعالیت کنند و با شکست مواجه می شوند.

یکی از راه های موفق شدن در اینستا مارکتینگ و فعالیت در اینستاگرام محاسبه نرخ تعامل در اینستاگرام  و بررسی تاثیر گذاری آن صفحه مجازی در اینستاگرام است.

در متن پیش رو به بررسی اهمیت و نحوه محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام و عوامل تاثیر گذار بر آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام(Instagram Engagement Rate)

محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام(Instagram Engagement Rate)
محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام(Instagram Engagement Rate)

محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام، نشاندهنده میزان موفقیت و کاربردی بودن صفحه مجازی در اینستاگرام را نشان می دهد و برای افرادی که در این فضا مشغول به فعالیت و کسب و کار اند بسیار حائز اهمیت است. سایت ها و نرم افزارهای مختلفی نرخ تعامل اینستاگرام را محاسبه می کنند و ما در این مقاله به بررسی نحوه محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام می پردازیم و شما مطلع خواهید شد که این محاسبه چگونه صورت میگیرد.

نسبت تعامل کنندگان با محتوای یک صفحه مجازی نسبت به  کل کسانی که محتوای آن را مشاهده کرده اند، نرخ تعامل گفته می شود. به عبارت دیگر به کلیه فعالیت کاربران در رابطه با محتوایی که شما منتشر کرده اید مانند لایک.،کامنت، سیو و به اشتراک گذاشتن و… تعامل گفته می شود.

هرچه نرخ تعامل زیاد باشد، نشان دهنده موفقیت پیج شما در جذب مخاطب است.  افزایش یا کاهش این نرخ ارتباط مستقیمی با کم یا زیاد بودن دفعات پسندیدن پست، به اشتراک گذاشتن و ذخیره کردن و… آن دارد. برای صفحات مجازی مختلف، این نرخ متفاوت به دست می آید و با آن متوجه می شوید که چه محتواهایی بیشتر مورد استقبال کاربران قرار می گیرد.

از دیگر دلایل تمایل صاحبان فضای مجازی به افزایش این نرخ، قرار گرفتن محتوای آن در صورت داشتن نرخ بالا در اکسپلور اینستاگرام می باشد.

عوامل موثر در نرخ تعامل اینستاگرام

عوامل موثر در نرخ تعامل اینستاگرام
عوامل موثر در نرخ تعامل اینستاگرام

لایک ها یا پسندها(Like ) :

لایک ها یا پسندها(Like ) :
لایک ها یا پسندها(Like ) :

لایک کردن یا پسندیدن یک پست یا محتوا در اینستاگرام به معنی علاقه داشتن مخاطب به آن است. اولین نکته ای که بعد دنبال کردن یک پست توجه مخاطب را جلب میکند تعداد لایک های محتواهای آن پیج یا صفحه است.

هنگامی که محتوایی را در اینستاگرام به نمایش میگذارند، طبق الگوریتم اینستاگرام آن محتوا به 10 درصد دنبال کنندگان شما نمایش داده می شود و در صورت واکنش نشان دادن آن ها به محتوای شما، در معرض نمایش سایر دنبال کنندگان نیز قرار میگیرد.

هرچه تعداد این لایک ها بیشتر باشد، افراد بیشتری آن را مشاهده می کنند و باعث رونق گرفتن محتوای تولید شده یا کسب و کار شما در اینستاگرام می شود.  تعداد لایک های هر محتوا در نرخ تعامل اینستاگرام بسیار تاثیرگذار است.

پیشنهاد می کنیم از پست الگوریتم استوری اینستاگرام دیدن کنید.

کامنت یا بیان نظر((Comment :

کامنت یا بیان نظر((Comment :
کامنت یا بیان نظر((Comment :

کامنت گذاشتن یکی از عوامل موثر در محاسبه نرخ تعامل در اینستاگرام و راهی برای بیان نظر کاربران یا خود منتشر کننده محتوا در باره آن و گفتگو بین طرفین می باشد. هنگامی که تعداد کامنت های مرتبط با محتوای شما افزایش پیدا کند، آن محتوا از نظر اینستاگرام با کیفیت بنظر آمده و در اکسپلورر به نمایش گذاشته می شود که باعث افزایش مخاطب شما می گردد و نرخ تعامل اینستاگرام شما افزایش می یابد. ارزش کامنت از لایک بیشتر است.

به اشتراک گذاشتن یا شیر کردن share :

به اشتراک گذاشتن یا شیر کردن share :
به اشتراک گذاشتن یا شیر کردن share :

هنگامی که محتوای منتشر شده شما مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد و مفید باشد، مخاطبانتان آن محتوا را برای افراد دیگری ارسال خواهند کرد. این به اشتراک گذاشتن یا شیر کردن محتوای شما باعث افزایش بازدید و لایک و کامنت و سایر عوامل تاثیرگذار در نرخ تعامل اینستاگرام شما می شود.

ذخیره کردن یا سیو کردن save :

ذخیره کردن یا سیو کردن save :
ذخیره کردن یا سیو کردن save :

این ویژگی در اینستاگرام برای ذخیره محتوا هایی است که بسیار مفید و ارزشمند هستند. هرچه میزان سیو و ذخیره محتواهای منتشر شده شما در صفحه اینستاگرامتان بیشتر باشد، نرخ تعامل اینستاگرامتان افزایش خواهد یافت. میزان آن در قسمت اینستایت برای هر پست مشخص است.

تعداد بازدید(View) :

تعداد بازدید(View) :
تعداد بازدید(View) :

در قسمت تحلیل آمار اینستاگرام میزان بازدید از محتواهای شما بطور دقیق نمایش داده می شود. هرچه میزان بازدید محتواهای شما توسط کاربران بیشتر باشد، افراد بیشتری در قالب کامنت و لایک و… تعامل خواهند کرد که این باعث افزایش نرخ تعامل اینستاگرام شما خواهد شد.

ایمپرشن (Impression):

ایمپرشن (Impression):
ایمپرشن (Impression):

ایمپرشن (Impression) یا تعداد دفعاتی که اینستاگرام محتوای شما را به کاربران نشان میدهد. هر تعداد دفعه ای که برای مشاهده محتوای شما روی آن کلیک شود، تعداد ایمپرشن شما می شود که بطور مثال اگر فردی 10 بار محتوای شما را مشاهده کند ده ایمپرشن برای محتوای شما فراهم کرده است. ایمپرشن مشابه بازدید است و مجموع بازدید پست ها و استوری های شما است.

ریچ (Reach)

ریچ (Reach)
ریچ (Reach)

ریچ (Reach) یا نرخ مشاهده تعداد کاربرانی که محتوای شما را مشاهده کرده اند، نمایش می دهد.

دسترسی به میزان دقیق موارد بالا تنها با تجاری کردن پست ممکن است.

روش های محاسبه نرخ تعامل در اینستاگرام

روش های محاسبه نرخ تعامل در اینستاگرام
روش های محاسبه نرخ تعامل در اینستاگرام

روش های مختلفی برای محاسبه نرخ تعامل کاربران با محتوای قرارداده شده توسط شما در فضای مجازی اینستاگرام وجود دارد که در هر کدام یک سری عوامل موثر در نرخ تعامل که در بالا گفته شد را در نظر میگیرند.

ابتدایی ترین روش محاسبه نرخ تعامل در اینستاگرام محاسبه کلی نام دارد. در این روش کلیه موارد موثر شامل لایک ها و کامنت ها و سیوها و شیرها با هم جمع شده و بر تعداد کاربران دنبال کننده آن صفحه یا پیج تقسیم و در نهایت برای درصد گرفتن ضرب در عدد 100 می شود. این روش بیشتر برای بررسی نرخ تعامل دنبال کنندگان صفحه مجازی شما با محتوای به اشتراک گذاشته توسط شما استفاده می شود.

اگر میزان تعامل با افزایش فالور بیشتر شود

این روش ثبات بیشتری نسبت به سایر روش ها دارد زیرا تعداد دنبال کنندگان به مرور تغییر میکند. اگر میزان تعامل با افزایش فالور بیشتر شود، نرخ تعامل تغییر چندانی پیدا نمی کند اما اگر دنبال کنندگان بسیاری داشته باشید با تعامل اندک نرخ شما کاهش یافته و این به نفع شما نیست. پس دنبال کننده زیاد داشتن بدون هیچ تعاملی ارزشی ندارد.

فرمول  :

نرخ تعامل=(تعداد لایک ها+ تعداد کامنت ها+ تعداد دفعات ذخیره کردن+ تعداد دفعات به اشتراک گذاشتن) /تعداد دنبال کنندگان ×100

روش دوم روش عمومی نام دارد که در آن دو عامل موثر عمومی که برای همه افراد به راحتی قابل مشاهده است، مورد استفاده قرار میگیرد.

در این روش دیگر تعداد دفعات ذخیره شدن محتوا یا به اشتراک گذاشتن آن را در  نظر نمیگیریم و تنها تعداد لایک ها را با تعداد کامنت ها جمع کرده، بر تعداد دنبال کنندگان صفحه تقسیم کرده و در نهایت برای درصد گرفتن در عدد 100 ضرب می کنیم.

این روش، روشی محدود است و مواردی مانند به اشتراک گذاشتن یا ذخیره کردن را در نظر نمیگیرد

این روش، روشی محدود است و مواردی مانند به اشتراک گذاشتن یا ذخیره کردن را در نظر نمیگیرد اما دو عامل بسیار مهم را در خود دارد. پس میتوان آن را در روش های محاسبه نرخ تعامل قرار داد.

فرمول :

نرخ تعامل=(تعداد کامنت ها + تعداد لایک ها یا پسند ها) /تعداد دنبال کنندگان ×100

در روش سوم بر اساس میزان دفعات نمایش محتوا توسط اینستاگرام در صفحه دنبال کنندگان شما یا همان ایمپرشن نرخ تعامل حساب می شود که  بسیار دقیق تر از محاسبه کل دنبال کنندگان است زیرا ممکن است پیج دنبال کنندگانی داشته باشد که به اصطلاح فیک باشند.

در فرمول این روش پس از جمع کردن تعداد نظرها با مجموع لایک ها، تقسیم را بر اساس تعداد دفعات نمایش انجام داده و بعد از آن درصد گیری میکنیم.

این روش هنگام بررسی مفید بودن سپردن تبلیغات به صفحه اینستاگرامی بسیار به کار می آید و در صورت استفاده همزمان با روشی که بر اساس نرخ مشاهده است و در ادامه مطلب بیان خواهد شد، بسیار دقیق تر می شود.

فرمول :

نرخ تعامل=(تعداد نظرها+تعداد لایک ها) /دفعات نمایش محتوا×100

روش چهارم

در روش چهارم میتوانیم نرخ تعامل بر اساس تعداد دفعات ذخیره شدن محتوا را نیز حساب کنیم اما نتیجه تفاوت زیادی با نرخ تعامل بر اساس روش سوم که بر اساس میزان دفعات نمایش محتوا توسط اینستاگرام است، ندارد زیرا دفعات ذخیره کردن یک محتوا نسبت به مجموع لایک و کامنت ها معمولا ناچیز است و تاثیر چندانی ندارد مگر اینکه محتواهای آموزشی به اشتراک گذاشته شود.

فرمول :

نرخ تعامل=(تمامی کامنت ها+تمامی لایک ها+تعداد دفعات ذخیره شدن) /دفعات بازدید×100

راه پنجم به اینصورت است که تعداد لایک و کامنت های همه پست هایتان در یک ماه اخیر را جمع کرده و بر تعداد پست هایی که به اشتراک گذاشتید، تقسیم کنید.

پسپس میانگین به دست آمده از تقسیم مجموع لایک و کامنت ها بر تعداد پست ها را بر تعداد دنبال کنندگان صفحه مجازی خود تقسیم کنید. در انتها آن را در 100 ضرب کنید تا بصورت درصدی به دست آورید. این روش برای محاسبه نرخ تعامل ماهانه در اینستاگرام استفاده می شود.

فرمول :

نرخ تعامل= (( لایک ها+کامنت ها(تعداد پست و محتواهای مشخص)) /تعداد پست های مشخص) /تعداد فالورها ×100

روش ششم

روش ششم محاسبه روزانه نرخ تعامل در اینستاگرام است. در این حالت تمامی لایک ها و کامنت ها و دفعات ذخیره کردن و به اشتراک گذاشتن تمامی پست های به اشتراک گذاشته شده در یک روز را با  هم جمع کرده و بر تعداد دنبال کنندگان تقسیم و سپس برای بیان به صورت درصدی در عدد 100 ضرب میکنیم.

این روش به شما کمک میکند که مشاهده کنید آیا در روزهای مختلف میزان تعامل مشابه است یا تفاوت دارد. بعنوان مثال اکثر افراد که به محاسبه نرخ تعامل روزانه اینستاگرام میپردازند بیان میکنند که در روزهای پنج شنبه و جمعه میزان تعامل پایین تر از سایر روزهای هفته می باشد.بنابراین روزهای پایانی هفته زمان مناسبی برای انتشار محتوا های مهم در صفحه مجازی شما نیستند.

فرمول :

نرخ تعامل=((لایک ها + کامنت ها +دفعات ذخیره سازی++دفعات اشتراک گذاری همه پست های یک روز) /تعداد دنبال کنندگان) ×100

روش هفتم

روش هفتم محاسبه بر حسب نرخ مشاهده یا ریچ است که بر حسب تعداد دفعاتی که کاربران محتوای شما را مشاهده کرده اند، می باشد. در این روش تمامی تعاملات انجام شده شامل لایک و کامنت و… را بر نرخ مشاهده تقسیم و در 100 ضرب میکنیم.

فایده این روش در این است که صرفا تعداد دنبال کنندگان مهم نیستند بلکه تعداد دفعاتی که برای تماشای محتوای شما کلیکی صورت گرفته است مدنظرمیباشد و حتی افرادی که شما را دنبال نمی کنند هم در نظر میگیرد.

اما از طرفی این روش مشکلی هم دارد و این است که اگر شخصی چندین بار محتوای شما را مشاهده کند اینستاگرام همه دفعات را محاسبه میکند و اگر افراد زیادی این عمل را انجام دهند و تنها یکبار با شما تعامل داشته باشند ، باعث کاهش نرخ تعامل کلی اینستاگرام شما خواهد شد. بطور کلی این روش دقیق ترین روش محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام شما است.

فرمول :

نرخ تعامل = ((لایک ها+کامنت ها+ذخیره شدن+به اشتراک گذاشته شدن) /نرخ مشاهده محتوا) ×100

روش هشتم

روش هشتم محاسبه نرخ تعامل وزن دار نام دارد. در این روش  شما میزان اثر گذاری هر یک از عوامل تعامل مانند لایک، کامنت، اشتراک گذاری یا ذخیره و… را تعیین می کنید. انکار در همه روش های ذکر شده قابل انجام است و شما با دادن ضریب به هر یک از عوامل آن را انجام میدهید.

به عنوان مثال اگر میخواهید همه عوامل در نرخ شما تاثیرگذار باشند اما تعداد لایک ها تاثیر دو برابری داشته باشند، در محاسبه تعداد لایک ها را در عدد 2 ضرب کرده سپس با سایر موارد جمع میکنید. این روش معمولا استفاده نمی شود زیرا در کنار روش های دقیق دیگر اهمیت کمتری دارد.

فرمول :

نرخ تعامل =(( 2×لایک ها(  + سایر تعاملات) /تعداد دنبال کنندگان) ×100

نرخ های متفاوت تعامل در اینستاگرام

نرخ های متفاوت تعامل در اینستاگرام
نرخ های متفاوت تعامل در اینستاگرام

نرخ های متفاوتی برای محتواهای مختلف با روشهای بالا به دست می آید. اما میزان میانگین نرخ تعامل پیج اینستاگرام شما اگر مشغول به فعالیت در اینستاگرام مارکتینگ هستید، باید نسبت به سایر فعالیت کنندگان در حوزه کاریتان بیشتر باشد.

اما بطور کلی طبق تحقیقات صورت گرفته برای صفحات اینستاگرام اگر نرخ تعامل کمتر از یک درصد باشد، پایین حساب شده و اگر بین 1 تا 5 درصد باشد، نرمال محسوب می شود. بالاتر از 5 درصد تعامل بالا حساب میشود.

بطور کلی بیان می شود که اگر نرخ تعامل بین 1 تا 3 درصد برای صفحات  باشد مناسب است. با محاسبه نرخ تعامل میتوانیم در کنار بررسی نرخ تعامل صفحات موفق اینستاگرامی و بررسی محتواهایی که رقبا در زمینه فعالیت مشابه با ما موفق تر عمل کرده اند، نرخ صفحه اینستاگرامی خود را ارتقا دهیم و همچنین اگر قصد سپردن تبلیغ صفحه خود به دیگر صفحات را داریم، از موفق عمل کردن آن ها مطمئن شویم.

راه های افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام

راه های افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام
راه های افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام

راه های بسیاری برای افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام وجود دارد که در اینجا چند راه را برای شما توضیح خواهیم داد.

تولید محتوای مناسب :

تولید محتوای مناسب :
تولید محتوای مناسب :

اولین و مهم ترین راه افزایش نرخ تعامل تولید محتواهای جذاب و مفید برای کاربران پیج اینستاگرامتان است.  باید از تصاویر و عکس های جذاب استفاده کنید و متنی که می نویسد در کنار روان بودن هدف را بدون حاشیه به مخاطب منتقل کند و مورد توجه کاربر قرار گیرد.

برای اینکه مطلع شوید کاربران صفحه مجازی شما چه سبک متن یا تصویر یا بطور کلی محتوایی را می پسندند، در قسمت تحلیل آمار خود تعاملات صورت گرفته با هر محتوا را بررسی کنید یا خود حساب کنید.

در کنار انتخاب و تولید محتواهای مناسب سعی کنید از اطلاعات به روز و جدید استفاده کنید زیرا این مطالب هم برای افرادی که از آن اطلاعی ندارند جذاب است و هم اخرین مطلب در ذهن افرادی است که جدیدا از آن مطلع شده اند و با دیدن آن امکان گفتگو یا واکنش بیشتری حاصل می شود.

انتخاب زمان مناسب برای منتشر کردن محتوا :

انتخاب زمان مناسب برای منتشر کردن محتوا :
انتخاب زمان مناسب برای منتشر کردن محتوا :

با انجام نرخ تعامل روزانه در یک بازه زمانی میتوان متوجه شوید که بهترین زمان در هفته  یا در تعطیلات و… چه زمانی است که مخاطب بیشترین تعامل را با شما دارد. بعد دستیابی به زمان مناسب سعی بر آن داشته باشید که محتواهای خود را در زمان های مناسب در اختیار مخاطبان خود قرار دهید.

انتشار محتوا به صورت مرتب و منظم :

انتشار محتوا به صورت مرتب و منظم :
انتشار محتوا به صورت مرتب و منظم :

داشتن یک برنامه تنظیم شده و مناسب برای انتشار محتوا می تواند شما را در ذهن مخاطب ماندگار کند. انتشار محتواهای پراکنده یا زیاد و بی کیفیت می تواند باعث کاهش شدید تعداد مخاطبان شما شود.

دعوت مخاطبان به تعامل در محتوای منتشر شده توسط شما :

دعوت مخاطبان به تعامل در محتوای منتشر شده توسط شما :
دعوت مخاطبان به تعامل در محتوای منتشر شده توسط شما :

راه های بسیاری برای درخواست تعامل از مخاطبان و دنبال کنندگان وجود دارد. بعنوان مثال شما بار ها در صفحاتی که مخاطبین بسیاری دارند مشاهده کرده اید که از شما تقاضا میکنند تا دوستان خود را در قسمت کامنت تگ کنید یا از شما سوالی می پرسند و درخواست میکنند به سوالات پاسخ دهید.

همچنین در قسمت استوری سوالی مطرح میکنند یا سوالات چند گزینه ای قرار میدهند که شما با یک کلیک ساده روی جواب موردنظر میتوانید به آن پاسخ دهید. همه این کارها جزو تعامل حساب میشود و شما. هم میتوانید با ایده های جذاب از این روش ها بهره مند شوید و نرخ تعامل صفحه اینستاگرامی خود را افزایش دهید.

همکاری با سایر افراد مشغول در حرفه خود:

همکاری با سایر افراد مشغول در حرفه خود:
همکاری با سایر افراد مشغول در حرفه خود:

شما میتوانید از صفحات معروف در زمینه فعالیت خود درخواست کنید که در صفحه خود، پیج شما را تبلیغ کنند و معمولا اینکار را در قبال هزینه ای انجام میدهند یا اگر شما نیز در سطح مناسبی از نظر نرت تعامل باشید، با عمل متقابل و تبلیغ آن پیج مخاطبان خود را با هم آشنا کرده و باعث موفقیت یک دیگر و افزایش نرخ تعامل پیج یکدیگر شوید.

پاسخگویی به تعامل مخاطبان :

پاسخگویی به تعامل مخاطبان :
پاسخگویی به تعامل مخاطبان :

صورت گرفتن گفتگو با مخاطبان در افزایش نرخ تعامل تاثیر بسیاری دارد. اگر شما جواب تعامل مخاطبان خود را بدهید و آن ها با شناخت از اینکه شما همیشه پاسخگوی آن ها هستید، در محتواهای بعدی نیز واکنش نشان دهند، نرخ تعامل شما افزایش می یابد.

برگزاری مسابقه یا اهدای جوایز :

برگزاری مسابقه یا اهدای جوایز :
برگزاری مسابقه یا اهدای جوایز :

این روش، یک حالت تشویق برای مخاطبین دارد. میتوانید در مقابل هدیه ای مناسب مخاطب خود را درگیر شرایط مسابقه که میتواند معرفی پیج شما به دیگران یا تگ کردن افراد در زیر محتوایتان یا لایک کردن و کامنت گذاشتن و هر مورد دیگری باشد، کرده و میزان تعاملات پیج خود را به راحتی و به صورت چشمگیر افزایش دهید.

ارتباط برقرار کردن با افراد معروف و تاثیر گذار در اینستاگرام :

ارتباط برقرار کردن با افراد معروف و تاثیر گذار در اینستاگرام :
ارتباط برقرار کردن با افراد معروف و تاثیر گذار در اینستاگرام :

میتوانید با مراجعه به افراد معروف در اینستاگرام یا همان اینفلوئنسرها از آن ها درخواست تبلیغ پیج اینستاگرامی خود را بکنید. این افراد به دلیل تعاملات بسیاری که در صفحه خود دارند، این عنوان را گرفته اند. بنابراین با تبلیغشان تعداد مخاطبان شما افزایش یافته و نرخ تعامل صفحه تان نیز افزایش خواهد یافت.

برگزاری گفتگوی زنده یا لایو :

برگزاری گفتگوی زنده یا لایو :
برگزاری گفتگوی زنده یا لایو :

لایو برگزار کردن با مخاطبان در جهت مطرح کردن محتوایی جذاب و پاسخگویی آنلاین به سوالات و ابهامات آن ها یکی از امکانات اینستاگرام است که اگر در زمانی درست و با محتوایی جذاب همراه باشد، بسیار مورد توجه مخاطبان قرار خواهد گرفت.

روش های گفته شده اساسی ترین راهکارها برای افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام حساب می شوند.

جمع بندی

جمع بندی
جمع بندی

در این مقاله سعی بر آن شد که به بررسی راه های محاسبه نرخ تعامل در اینستاگرام بپردازیم که امروزه که فضاهای مجازی بسیار تاثیرگذار در فعالیت و زندگی انسان ها است، این نرخ اهمیت بسیاری بویژه در کسب و کار مجازی و اینستاگرام مارکتینگ دارد.

با دانستن این نکات میتوانید مخاطب را جذب و تعداد آن را با انتشار محتواهای مناسب و برتر از سایر رقیبان افزایش دهید. میتوانید نسبت به سلیقه مخاطبان خود آگاهی پیدا کنید و با تولید محتوا هایی که از محبوبیت بیشتری برخوردارند، افراد بیشتری را به صفحه اینستاگرامی خود جذب کنید و به فعالیتتان رونق دهید.

شما میتوانید نرخ تعامل را هم بصورت دستی حساب کنید هم از نرم افزارها و سایت های مختلف که به راحتی این کار را برای شما انجام میدهند استفاده کنید. برخی راه های افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام هم عنوان شد که امیدواریم برای شما مفید واقع شده و موجب افزایش موفقیت شما در اینستاگرام با به کار بردن آن شود.

دیدگاهتان را بنویسید