قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

فهرست مطالب

در این مقاله، موضوع قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را بررسی می نماییم. همراه ما بمانید.

روزانه میلیون ها جست و جو در موتور جست و جوگر گوگل در سراسر جهان انجام می شود. این یک امر بدیهی است. چراکه مردم برای سوالات ریز و درشت خود ابتدا از همین ابزار استفاده می کنند. طبق تحقیقات، سایت هایی که در صفحه اول گوگل قرار دارند، بیشتر از سایرین در معرض بازدید مخاطبان هستند.

به همین دلیل، اهمیت این موقعیت برای سایت ها بسیار زیاد است. ما در این مقاله، مبحث قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را با هم بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

اگر نیاز دارید که در کلمات خود در صفحه اول گوگل باشید با ما تماس بگیرید.

09120647344

البته اگر بدانید سئو خاکستری چیست قطعا قبل از ذریافت مشاوره با اطلاعات بهتری تماس خواهیدگرفت.

فهرست مطالب
  1. صفحه اول گوگل
  2. چرا قرار گرفتن در صفحه اول گوگل مهم است؟
  3. مزایای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل
  4. درباره سئو
  5. مقایسه قرار گرفتن در صفحه دوم و اول گوگل
  6. هزینه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل چقدر است؟
  7. چند راهکار برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل
  8. چند دلیل برای عدم قرار گرفتن در صفحه اول گوگل
  9. کلمات کلیدی چیست؟
  10. جمع بندی

 

صفحه اول گوگل

صفحه اول گوگل
صفحه اول گوگل

صفحه اصلی Google برای هر شرکتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا معمولا کسی به صفحه نگاهی نمی اندازد. اگر موضوعات مرتبط خود را در صفحه اول نیافتند، می توانند به راحتی واژه های جست و جوی خود را ویرایش و تغییر دهند. بنابراین، رتبه بندی بهتر Google برای ارتقاء تجارت شما ضروری است. قرار گرفتن در صفحه اول گوگل دارای مزایای زیادی از جمله افزایش ترافیک وب سایت، مشتریان جدید و افزایش تعامل است.

زمانی که وب سایت شرکت شما در صفحه اول Google ظاهر نمی شود، احتمال موفقیت و به اصطلاح سود شما کاهش می یابد. حضور در صفحه اول گوگل به شما حداکثر دید آنلاین و فروش بیشتر را می دهد.

برای غلبه بر رقابت، به راحتی می توانید تجارت خود را در اینترنت پیدا کنید. تنها بهترین رتبه بندی گوگل می تواند در این زمینه به شما کمک کند. این مقاله درباره اهمیت حضور در صفحه اول Google و این که چگونه رتبه بندی بهتر گوگل می تواند به شما در افزایش آگاهی از نام تجاری شما کمک کند، بحث می کند و همچنین به عنوان هدف اصلی، قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد.

توصیه میکنیم آموزش سئو یک کلمه کلیدی را به صورت کامل مطالعه نمایید.

چرا قرار گرفتن در صفحه اول گوگل مهم است؟

چرا قرار گرفتن در صفحه اول گوگل مهم است؟
چرا قرار گرفتن در صفحه اول گوگل مهم است؟

حضور در صفحه اول به معنی افزایش زیاد کلیک ها است. سایت های دارای رتبه بالاتر نه تنها ترافیک بالایی دارند، بلکه مانع از بازدید کاربران از سایر سایت های با رتبه پایین می شوند.

این یک واقعیت شناخته شده است که صفحه اول گوگل بیشترین بازدید را دارد، اما آیا می دانستید که CTR سایت های 1 تا 3 از سایر وب سایت های صفحه اول بالاتر است و تفاوت زیادی وجود دارد؟ طبق تحقیقات انجام شده، CTR  برای ردیف های 1 تا 3 به شرح زیر است:

  • اولین نتیجه (سایت های صفحه اول): 36.4٪ نرخ کلیک
  • سایت دوم: 12.5٪ نرخ کلیک
  • سایت سوم: 9.5٪ نرخ کلیک

مزایای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

مزایای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل
مزایای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

بهبود کسب و کار

بهبود کسب و کار
بهبود کسب و کار

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل وقتی ارزشمندتر می شود که بدانیم در ماه، 167 میلیارد جست و جو در گوگل انجام می شود. به همین علت، وقتی سایتی در رتبه برتر این موتور جست و جو قرار گیرد، انگار در معرض دید خیل عظیمی از افراد قرار داریم.

هرچه تعداد افراد بیشتری از سایت شما بازدید کنند، آگاهی شما از نام تجاری شما بیشتر است و بازدیدکننده وب سایت شما بیشتر است، شانس شما برای فروش، ارائه خدمات، کسب درآمد و کسب سود بیشتر است.

پیشنهاد می کنیم از سایر مطالب سایت آیلین وب دیدن کنید.

تعامل با مشتری افزایش می یابد

تعامل با مشتری افزایش می یابد
تعامل با مشتری افزایش می یابد

81 درصد از خریداران قبل از خرید، یک تحقیق آنلاین انجام می دهند و گوگل مهمترین نقش را در این زمینه ایفا می کند. صفحه نتایج موتور جست و جوی Google به راحتی اطلاعات تماس، نقشه، موقعیت جغرافیایی، پرسش و پاسخ، مقایسه، تصاویر، توضیحات و موارد دیگر را در اختیار کاربران قرار می دهد و حتی قبل از کلیک روی پیوند خاصی به کاربران کمک می کند تا اطلاعات جامعی در مورد آن ها دریافت کنند و این کمک می کند تا بهتر با مشتری ارتباط برقرار نمایند.

افزایش ترافیک سایت

افزایش ترافیک سایت
افزایش ترافیک سایت

بسیاری از مردم از گوگل به عنوان ابزاری مطمئن برای خرید، یافتن خدمات و جست و جوی محصولات استفاده می کنند. حضور در صفحه اول نه تنها بازدیدکنندگان سایت را افزایش می دهد، بلکه قرار نگرفتن در صدر رتبه بندی های گوگل نیز یک ضرر بزرگ برای تجارت شما محسوب می شود.

در حقیقت، صفحه اول گوگل حداقل 71 درصد از ترافیک وب را تشکیل می دهد که برخی منابع آن را 92 درصد اعلام کرده اند. یعنی با قرار گرفتن در این وضعیت، سایت دارای ترافیک زیاد و مطلوبی می شود.

قدرت بیشتری در بازار به دست می آورید

قدرت بیشتری در بازار به دست می آورید
قدرت بیشتری در بازار به دست می آورید

برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل باید مطالب را به صورت مستمر در اختیار مخاطب ها قرار داد و این امر با گذشت زمان و با تلاش زیاد به دست می آید که باعث افزایش قدرت سایت می شود.

علاوه بر این، انتشار مستمر محتوا و مقالات در مورد صنعت و شغلی که در آن فعالیت می کنید، باید بر اساس خواسته های مخاطبان شما باشد و جدیدترین و به روزترین اطلاعات را در همان زمینه ارائه دهد. هرچه بیشتر در این زمینه فعالیت کنید، منطقی است که اقتدار و محبوبیت بیشتری نسبت به همتایان خود به دست آورید.

جلب اعتماد

جلب اعتماد
جلب اعتماد

مطالب و محتواهای کم کیفیت را گوگل می تواند به آسانی تشخیص دهد. لذا قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به این معنی است که سایت دارای کیفیت و منبع اطلاعات معتبری است و مورد اعتماد گوگل است.

بنابراین کاربران نیز به آن اعتماد دارند. جلب اعتماد یکی از مهمترین شاخصه های موفقیت یک سایت در فضای مجازی است، زیرا به دلیل تاریکی اینترنت برای بسیاری از افراد و گاهی سوء استفاده هایی که از طریق آن انجام می شود، جلب اعتماد کاربران یک هنر است.

درباره سئو

درباره سئو
درباره سئو

اوایل شروع سئو

اوایل شروع سئو
اوایل شروع سئو

اولین موتورهای جست و جو در اوایل دهه 1990 راه اندازی شدند. از جمله مشهورترین آن ها  Infoseek، Alta Vista  و Yahoo هستند. در آن دوران، مردم موتورهای جست و جو را به عنوان فهرست، مانند صفحه زرد، که به ترتیب حروف الفبا ساخته شده بود، مشاهده می کردند. صفحاتی مانند AAA در بالای این لیست وجود داشت.

با رشدی که اینترنت در طی سالیان و به طور متداوم داشته است، موتورهای جست و جوی جدیدی ظاهر شده اند که از الگوریتم های طبقه بندی پیچیده تری استفاده می کنند.

معیارهایی مثل تراکم کلمات کلیدی و برچسب های مشابه کلمات کلیدی برای درک محتوای وب سایت ها جزو این الگوریتم های جدید هستند.

پیشرفت رتبه بندی صفحه توسط موتورهای جست و جو

پس از این رشد، Seobra فعالیت های خود را برای افزایش دید سایت ها آغاز کرد. با پیشرفت رتبه بندی صفحه توسط موتورهای جست و جو، متخصصان بهینه سازی موتورهای جست و جو (SEO) به دنبال راه هایی بوده اند که در رتبه بندی این موتورها با استفاده از دو روش اخلاقی و غیر اخلاقی موثر باشند.

در سال 1996 نیویورک تایمز مقاله ای منتشر کرد که در آن به توصیف تکنیک های غیر قانونی و غیر اخلاقی سئو که هدفشان بهبود رتبه در موتورهای جست و جو بود پرداخته بود. در این مقاله راجع به کلمات کلیدی بحث شد که معمولا در پشت گرافیک سایت پنهان گشته و می توانستند در افزایش رتبه سایت موثر باشند.

همان طور که قبلاً ذکر شد، به دست آوردن بالای کلمه کلیدی اولیه بسیار ساده تر از امروز بود. در آن زمان، استفاده از روش های غیراخلاقی، در بالای لیست نتایج جست و جو قرار داشت. در نتیجه باز هم می توان به این نتیجه رسید که الگوریتم های رتبه بندی در مقایسه با گذشته پیچیده تر گشته است.

اهداف بهینه سازی موتورهای جست و جو

اهداف بهینه سازی موتورهای جست و جو
اهداف بهینه سازی موتورهای جست و جو

هدف سئو این است که اطمینان حاصل شود که وب سایت ها به طور طبیعی در نتایج جست و جو رتبه بندی می شوند و صفحاتی که وارد می کنید و کلمات کلیدی، بیشتر مرتبط هستند.

وقتی صفحات مربوط به عبارت جست و جویی که وارد کرده اید را بیشتر مشاهده می کنید، کاربر مربوط ترین نتایج را دریافت می کند و الگوریتم مربوط ترین صفحه را برمی گرداند، که باعث می شود موتور جست و جو قابل اطمینان تر شود و با کاربر جست و جو کند.

پس از این که SEO بر اساس الگورتیم ها رتبه بندی سایت ها را آغاز نمود، این پروسه نیازمند دانش و زمان کافی بود تا به خوبی پیاده سازی گردد. مهم ترین سرمایه گذاری اولیه برای بهبود سایت یا وبلاگ، زمان است.

بسته به نحوه استفاده از کلمات کلیدی رقیب برای بهینه سازی، بهینه سازی موتورهای جست و جو (SEO) ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد تا نتایج به دست آید.

نتایج بهینه سازی موتورهای جست و جو

نتایج بهینه سازی موتورهای جست و جو ممکن است بلافاصله قابل مشاهده نباشند، اما در بلند مدت، مزایای سئو باعث افزایش رتبه سایت شما و افزایش بازدیدکنندگان شما می شود. بسیار مهم است که وب سایت شما در صفحه اول گوگل باشد. این امر به ویژه در میان سه پیامد طبیعی اصلی که 58.4 درصد از کلیک ها را تشکیل می دهند، اهمیت دارد.

جای تعجب نیست که وب سایت ها با محصولات و خدماتی که می فروشند، برای رتبه بندی در نتایج رقابت می کنند. به عنوان مثال، کلمه کلیدی رقیب “بیمه خودرو” 1.5 میلیون جست و جوی Google در ماه را شامل می شود.

به عبارت دیگر، سه نفر اول 58.4 درصد از بازدیدکنندگان و سه نفر اول 36.4 درصد از بازدیدکنندگان هستند. این برای بسیاری از سایت هایی که در بالای نتایج قرار دارند، مفید است. به ویژه آن هایی که با افزایش ترافیک سایت، تعداد مشتریان را افزایش می دهند.

طبق نظرسنجی دیگری، کاربران دوست دارند کلیک هایشان روی پیوند های طبیعی باشد. بر اساس این نظرسنجی، 72.3 درصد از کاربران Google روی پیوندهای طبیعی برای نتایج جست و جو کلیک کرده اند و تنها 27.3 درصد از کاربران روی پیوندهای لیست پولی کلیک کرده اند. این مسئله را نیز می توان از دیگر عواملی دانست که شرکت ها را وادار به استفاده از سئو می کند. طوری که حاضرند زمان و پول خود را صرف آن کنند.

به طور کلی، اهداف SEO را می توان به شرح زیر خلاصه کرد:

به طور کلی، اهداف SEO را می توان به شرح زیر خلاصه کرد:
به طور کلی، اهداف SEO را می توان به شرح زیر خلاصه کرد:
  • تأثیر زیادی بر بازدید از وب سایت دارد.
  • یک نام تجاری ایجاد می کند.
  • باعث افزایش ترافیک سایت می شود.
  • وب سایت رتبه بهتری در صفحه نتایج موتورهای جست و جو خواهد داشت.
  • فروش محصولات افزایش می یابد.
  • این بهترین ابزار برای تبلیغات است.

انواع سئو

انواع سئو
انواع سئو

چهار نوع اصلی SEO یا بهینه سازی موتورهای جست و جو وجود دارد که همه آن ها به بهبود نمایش در نتایج جست و جو کمک می کنند.

  • سئو کلاه سفید
  • سئو کلاه سیاه
  • سئو کلاه خاکستری
  • سئو منفی

 

تفاوت بین انواع SEO در زمان، هزینه، ریسک و ارزش است.

سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه
سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه از روش هایی استفاده می کند که دستورالعمل های موتورهای جست و جو را زیر پا می گذارد و باعث حذف وب سایت ها و محتوا از نتایج می شود.

سئو کلاه سیاه شما را در زمان کوتاه نسبت به دیگران به موفقیت می رساند. این ساده تر از حد معمول است. زیرا شما در مسیری حرکت می کنید که بر خلاف قوانین وبمسترهای Google  است.

در حقیقت، بسیاری از تاکتیک های کلاه سیاه به طور خاص در دستورالعمل ها آمده است که باید انجام ندهید.

سئو کلاه سیاه به سرعت ارزش ایجاد می کند

سئو کلاه سیاه به سرعت ارزش ایجاد می کند، اما پایدار نیست. بنابراین بسیار خطرناک است.

تکنیک سئو کلاه سیاه

تکنیک سئو کلاه سیاه
تکنیک سئو کلاه سیاه
  • صفحه را با کلمات کلیدی، پر و سپس پنهان می کند.
  • سرقت علمی
  • خرید بک لینک
  • مطالب را کپی می کند.
  • مخفی کردن متن

Cloaking Cloaking  یکی از ترفندهای سئو می باشد که در آن محتوای ارائه شده به خزنده های موتور جست و جو با محتوای ارائه شده در مرورگر کاربر فرق دارد. این پنهان کردن یک روش اسپم است که موتورهای جست و جو را فریب می دهد تا رتبه سایت یا صفحه شما را افزایش دهند.

تکنیک های 6PN یا شبکه های وبلاگ شخصی

تکنیک های 6PN یا شبکه های وبلاگ شخصی
تکنیک های 6PN یا شبکه های وبلاگ شخصی

فناوری PN مخفف Private log Network است که از شبکه ای از سایت های ارزشمند در دامنه شما استفاده می کند و پیوندهایی را به وب سایت هایی ایجاد می کند که می خواهید رتبه بالاتری داشته باشند. این روش بسیار خطرناک است، زیرا در صورت انجام نادرست گوگل، وب سایت شما را مجازات می کند.

سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید
سئو کلاه سفید

روش سئو کلاه سفید به شدت از دستورالعمل های قانونی پیروی می کند. از آنجا که شما طبق قوانین بازی می کنید، بعید است که تحت تأثیر تغییرات الگوریتم آینده قرار بگیرید. در حالی که برای اجتناب از کلاهبرداری و میانبرها زمان می برد، سئو کلاه سفید کم خطر است و دارای ارزش، دوام و ثبات طولانی مدت است.

معتبرترین شرکت های سئو و بازاریابی محتوا از فناوری کلاه سفید استفاده می کنند.

تکنیک های سئو کلاه سفید

تکنیک های سئو کلاه سفید
تکنیک های سئو کلاه سفید
  • مطالب مفیدی بنویسید که مربوط به مخاطبان شما باشد.
  • تبلیغ محتوا در شبکه های اجتماعی
  • استراتژی SEO
  • بررسی کلمات کلیدی
  • سئوی داخلی، سئوی خارجی، سئوی فنی
  • بک لینک طبیعی

سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری
سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری بین تکنیک های کلاه سیاه و کلاه سفید است. زیرا تاکتیک ها و تکنیک های آن ها معمولاً در Google Help ارائه نمی شود. همچنین باید در مورد روشی که استفاده می کنید، دقت نمایید.

فقط به این دلیل که یک تکنیک خاص توسط Google فریبنده خوانده نمی شود، غیرقانونی است. هیچ تضمینی وجود ندارد که بر رتبه شما تأثیر منفی نگذارد. در واقع گوگل می گوید:

رتبه بهتر

مدیران وب که انرژی خود را صرف پایبندی به اصول اصلی و ارائه تجربه کاربری بسیار بهتر می کنند، نسبت به کسانی که وقت خود را صرف بهره برداری از نقص می کنند، رتبه بهتری خواهند داشت.

تکنیک های سئو کلاه خاکستری

تکنیک های سئو کلاه خاکستری
تکنیک های سئو کلاه خاکستری

فناوری Clickbait

فناوری Clickbait
فناوری Clickbait

این روش شامل استفاده از سرفصل ها و محتواهایی است که هدف اصلی آن ها جلب توجه کاربر و ترغیبشان به کلیک روی پیوند یا صفحه خاصی و ارائه هیچ ارزشی نیست. با استفاده از این فناوری، مخاطبان معمولاً کنجکاو هستند و با کلیک روی این پیوند، وارد سایت مقصد طعمه می شوند.

  • محتوای کمی تغییر می کند.
  • تبادل لینک
  • تبلیغات مالی و بیهوده برای کاربر
  • هزینه نظرات را می پردازید.

سئو منفی

سئو منفی
سئو منفی

در واقع به اعمال روش های سئو کلاه سیاه یا خاکستری در یک سایت شخصی دیگر با هدف خرابکاری است. با آسیب دیدن سایت های رقیب ، منجر به نتایج بالاتری می شود.

تکنیک های سئو منفی

  • ایجاد پیوندهای غیر طبیعی و اسپم به سایت رقبا
  • سرقت محتوا
  • نظرات منفی ارسال کنید.
  • هک سایت و تغییر محتوای آن

مقایسه قرار گرفتن در صفحه دوم و اول گوگل

مقایسه قرار گرفتن در صفحه دوم و اول گوگل
مقایسه قرار گرفتن در صفحه دوم و اول گوگل

شما نباید رتبه دیگری به جز صفحه اول Google را در نظر بگیرید. کمتر از 10 درصد کاربران از صفحه دوم دیدن می کنند و در عمل شانس شما برای جذب مخاطب بسیار کمتر از سایت های صفحه اول است. این بدان معناست که حتی پرداخت هزینه صفحه دوم گوگل نیز به صرفه نیست.

به عنوان مثال، اگر 100 کاربر در روز عبارتی را سرچ کنند، انتظار می رود که 10 نفر از آن ها به صفحه دوم بروند و 90 نفر در صفحه اول نتایج تصمیم خود را می گیرند، بنابراین این دو را نمی توان برای مقایسه انجام داد.

هزینه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل چقدر است؟

هزینه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل چقدر است؟
هزینه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل چقدر است؟

یکی از سوالات پر تکرار این است که هزینه ورود به صفحه اول گوگل چقدر است؟

هزینه ورود به صفحه اول گوگل به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی توان آن را هزینه ثابت در نظر گرفت. البته در این مقاله قیمت گذاری سئو توضیحات کاملی در مورد هزینه بسته های SEO ارائه کرده ایم. اما اگر فقط می خواهید بدانید که قرار گرفتن در صدر رتبه بندی گوگل چقدر هزینه دارد، به چند نکته توجه کنید:

  • هرچه رقبای بیشتری داشته باشید، هزینه آن نیز بیشتر می شود.
  • هرچه کلمات کلیدی سخت تر باشد، هزینه آن نیز بیشتر می شود. برای اطلاعات بیشتر، آموزش مشکل کلید واژه را بخوانید.
  • اگر می خواهید در صفحه اول تعداد زیادی از کلمات باشید، بهتر است از کل هزینه تخفیف بگیرید.
  • وضعیت فعلی سایت، تأثیر قابل توجهی بر هزینه نهایی دارد.

معمولا وب سایت هایی با طول عمر بیشتر برای رسیدن به صفحه اول Google هزینه کمتری دارند.

چند راهکار برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

چند راهکار برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل
چند راهکار برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید

از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید
از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید

کلمات کلیدی طولانی تر بیشتر از کلمات کلیدی محبوب هستند، به عنوان مثال: کلید واژه “Head” = “SEO Guide” Long = “SEO SEO for Small usiness 2017” هر یک از آن ها ممکن است ترافیک زیادی برای شما ارسال نکند. با این حال، کلمات کلیدی طولانی عموماً با افزودن تعداد بیشتری از آن ها ساخته می شوند.

جست و جوهای بلند اغلب جست و جوهای Google را تشکیل می دهند. دسته بندی این کلمات آسان تر است و در زمان و هزینه کمتری صرفه جویی می شود. به عنوان مثال، آمازون حدود 57 درصد از محصولات خود را با استفاده از کلمات کلیدی بلند می فروشد.

ایجاد یا انتخاب هگاهنگی بین صفحه وبسایت با هدف جست و جو

ایجاد یا انتخاب هگاهنگی بین صفحه وبسایت با هدف جست و جو
ایجاد یا انتخاب هگاهنگی بین صفحه وبسایت با هدف جست و جو

این مهم است که بدانید گوگل صفحات وب را رتبه بندی می کند و وب سایت ها را رتبه بندی نمی کند، به این ترتیب که ممکن است سایت ما صفحه ای داشته باشد که در صفحه اول گوگل باشد و ممکن است صفحه ای داشته باشیم که رتبه پایین تری کسب کند.

صفحه ی برتر شما می تواند هر کدام از صفحات شما باشد. تنها باید اطمینان حاصل کنید که با کلمات سرچ شده مرتبط باشد. شما باید آن را با آن چه در صفحه اول موجود است، مقایسه کنید.

اگر صفحه شما با سه درجه جست و جو مطابقت داشته باشد، ترتیب زمانی ساده تری خواهید داشت: نوع محتوا، قالب محتوا، زاویه محتوا، این نوع محتوا، محبوب ترین “نوع” محتوا در نتایج جست و جو است.

این به طور معمول یکی از موارد زیر خواهد بود: یک پست وبلاگ؛ صفحه محصول (صفحه ای در مورد یک محصول)؛ صفحه رتبه بندی (صفحه ای که چندین محصول را نمایش می دهد)؛ صفحه فرود (صفحه ای که محصول یا خدمات را نشان می دهد) قالب محتوا این “قالب” رایج در بین صفحات اول طبقه بندی شده است. این امر به ویژه هنگامی صادق است که می خواهید محتوای اطلاعاتی را مرتب کنید.

بک لینک ها را فراموش نکنید

بک لینک ها را فراموش نکنید
بک لینک ها را فراموش نکنید

داشتن محتوای متناسب با هدف تحقیق کافی نیست. همچنین باید در صفحه اول باشید، جایی که Google قصد دارد که نتایج مفید و مرتبطی را به شما نشان دهد.

نحوه اطمینان از مطابقت محتوای خود با لایحه برآورد بک لینک های ضروری یک فاکتور مهم رتبه بندی هستند. گوگل نه تنها این را به ما گفت، بلکه تقریباً در هر مطالعه ای از صنعت، رابطه مثبتی بین ترافیک جست و جوی ارگانیک و بک لینک ها یافت شد.

بنابراین هر چه کیفیت بک لینک های شما بالاتر باشد، احتمال این که در صفحه اول گوگل رتبه بگیرید، بیشتر است. سوال این است که چگونه می دانید که به چه تعداد بک لینک نیاز دارید؟ حقیقت این است: راهی برای دانستن تعداد دقیق وجود ندارد زیرا همه بک لینک ها برابر نیستند.

می توانیم برآورد تقریبی به دست آوریم

اما می توانیم برآورد تقریبی به دست آوریم. بک لینک ها یکی از مهمترین و حیاتی ترین مراحل دستیابی به وب سایت در صفحه اول جست و جو هستند که نباید به هیچ وجه از آن غافل شد. اگر تا حدودی با بهینه سازی وب سایت و عوامل سئو آشنا هستید، از اهمیت بک لینک مطلع خواهید بود، که بک لینک یکی از مهمترین عوامل در رتبه بندی گوگل است و چقدر در این زمینه موثر است.

اگر شما یا دوستانتان از جمله افرادی هستید که می خواهند در ردیف اول و صفحه اول گوگل باشند، پیشنهاد می کنیم از بک لینک های ارزشمند در استراتژی های سئو وب سایت خود استفاده کنید تا بدانید که هدف شما محقق شده است.

دانستن این نکته الزامی است که خود گوگل همیشه به مدیران وب سایت توصیه می کند که از لینک های پشتیبان استفاده کنند. وقتی از بک لینک های با کیفیت بالا در وب سایت خود استفاده می کنید، در واقع به افزایش بازدیدکنندگان از سایت خود کمک می کنید، که می تواند وب سایت شما را ارتقا دهد و در نهایت از رقابت شما پیشی بگیرد.

در مورد تعداد بک لینک هایی که باید در وب سایت خود قرار دهید، باید بگوییم که گوگل ابزارهایی را در اختیار شما قرار داده است که با استفاده از آن ها می توانید تعداد بک لینک های مورد نیاز خود را تخمین بزنید.

صبر داشته باشید

صبر داشته باشید
صبر داشته باشید

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل می تواند زمانبر باشد. متخصصان در حال مطالعه 2 میلیون کلمه کلیدی، متوجه شدند که حدود 95 درصد از 10 رتبه بندی برتر، بالای یک سال هستند. قبل از وحشت، این بدان معنا نیست که همیشه یک سال یا بیشتر طول می کشد تا این نتیجه حاصل آید. اگر محتوای مناسب ایجاد کنید و روی SEO سرمایه گذاری کنید، اغلب می توانید سریعتر به صفحه اول برسید.

تولید عناوین جذاب

تولید عناوین جذاب
تولید عناوین جذاب

یکی از نکات مهمی که باید در محتوا به آن توجه کنید، عناوینی است که برای آن ها انتخاب می کنید. اولین چیزی که هر کاربر پس از ورود به صفحه وب سایت شما مشاهده می کند، عنوانی است که برای این مقاله انتخاب کرده اید.

با خواندن این سرصفحه، کاربر شما را تشویق می کند که در آن صفحه بمانید و مقاله خود را بخوانید، یا ممکن است متن درخواستی برای او بی تاثیر و جذاب باشد و به سرعت صفحه را ترک کند.

بنابراین می توان گفت این احتمال وجود دارد که محتوا حتی اگر از کیفیت بالایی برخوردار باشد، ممکن است توسط کاربر پذیرفته نشود و علت آن این است که عنوان جذابی را برای آن انتخاب نکرده اید.

شایان ذکر است در مراکزی که تکنیک های لازم برای بهبود سایت را به شما آموزش می دهند، بارها و بارها بر اهمیت استفاده از عناوین جذاب برای محتوا تاکید می شود.

چند دلیل برای عدم قرار گرفتن صفحه اول گوگل

چند دلیل برای عدم قرار گرفتن صفحه اول گوگل
چند دلیل برای عدم قرار گرفتن صفحه اول گوگل

به طور طبیعی، برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، ابتدا باید مشکلاتی را که راه شما را می بندند، شناسایی کرده و آن ها را یکی یکی حل کنید. در زیر رایج ترین مشکلات موجود در زمینه عدم رشد و ارتقاء سایت را به شما ارائه می دهیم.

سرعت وب سایت پایین است

سرعت وب سایت پایین است
سرعت وب سایت پایین است

به نظر شما چقدر طول می کشد تا یک وب سایت با سرعت بالا به کاربر نمایش داده شود؟ به طور متوسط ​​، وب سایت شما 5 ثانیه زمان دارد تا به طور کامل برای کاربر بارگیری شود، اگر بیش از 5 ثانیه طول بکشد، کاربر وب سایت شما را بدون هیچ تاخیری ترک می کند. این امر نرخ بازگشت به سایت را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و طبیعی است که در نتیجه، هرگز نتوانید در صفحه اول گوگل باشید.

محتوای شما باعث ایجاد اعتماد نمی شود

محتوای شما باعث ایجاد اعتماد نمی شود
محتوای شما باعث ایجاد اعتماد نمی شود

همان طور که همه می دانیم، همه شرکت ها نمی توانند به موفقیت بزرگی دست پیدا کنند مگر این که مردم به آن ها اعتماد کنند. این اطمینان است که منجر به خرید می شود. این ممکن است کمی ساده به نظر برسد، اما باید با خود بگویید که وب سایت من دقیقاً چه کاری انجام داده است تا مردم به محتوای آن و مارکی که می بینند، اعتماد کنند؟

ایجاد اعتماد نیازی به مجموعه ای از اصول و روش های مخفی خاص ندارد. کافی است عملکردی که نمایش می دهید، هوشمند باشد. حتماً برای شما هم پیش آمده است که در شرایطی هستید که شخص یا شرکتی برای خرید به شما پول می دهد. همین امر در مورد وب سایت و تجارت آنلاین شما نیز صادق است.

این بدان معناست که اگر می خواهید کاربران به شما اعتماد کنند، نباید رنگ و بوی خرید و فروش در تمام فعالیت هایی که در وب سایت خود انجام می دهید، وجود داشته باشد. درست است که هدف اصلی برند شما فروش یا ارائه خدمات خاص است. اما این برای هر وابسته برای تبلیغ هر برنامه ای ضروری است.

علاوه بر این، سعی کنید خودتان باشید.  بر خلاف افراد دیگر، Shoaf  را جست و جو نکنید و سعی کنید خود را با کاربران خود همسو کنید. به این ترتیب اعتماد فوق العاده ای بین شما و این افراد ایجاد می شود.

محتوای شما کلمه کلیدی مناسب را هدف قرار نمی دهد

محتوای شما کلمه کلیدی مناسب را هدف قرار نمی دهد
محتوای شما کلمه کلیدی مناسب را هدف قرار نمی دهد

اگر مشکل کاربری را که می خواهید به آن بپردازید نمی دانید، راه اندازی سایت خود در نتایج جست و جوی Google برای شما مشکل خواهد بود. محتوا باید واضح و شفاف باشد. کاربری که وارد صفحه سایت شما می شود، هنگام مطالعه مطالب آن صفحه باید موضوع اصلی را در اولین ثانیه بفهمد.

اما توجه داشته باشید که این مسئله باید برای صفحات فردی سایت اجرا شود. زیرا این تنها کاربری نیست که باید بفهمد که سایت شما درباره چیست. خزنده موتور جست و جو همچنین تمام صفحات شما را اسکن می کند و در نهایت تصمیم می گیرد که برای هر کلمه کلیدی، کدام صفحه را رتبه بندی کند.

وقفه در انتشار

وقفه در انتشار
وقفه در انتشار

یکی از کلیدهای اصلی حل مشکل عدم قرار گرفتن در فهرست ده گانه برتر گوگل، ارسال مرتب مطالب است. هنگامی که مقداری محتوای SEO را در وب سایت خود قرار می دهید و منتظر می شوید تا سریعاً توسط خزنده گوگل رتبه بندی شود، کار درستی نیست.

برای شروع، NewSeo توصیه می کند که حداقل 15 قطعه محتوا در ماه ارسال کنید و یک کلمه کلیدی متفاوت برای هر یک از این SEO ها در نظر داشته باشید. در این حالت، شما دائماً به موتور جست و جو می گویید که چیزی ارزشمند برای ارائه دارید. با گذراندن این فرآیند، صفحات شما قادر خواهند بود تا بالاترین رتبه را کسب کنند.

یکی از متداول ترین رویداد های مرتبط با این موضوع، این است که اغلب افراد صاحب سایت بعد از این که 6 تا 12 ماه از انتشار منظم مطالب گذشت، با کمبود کلمه کلیدی روبرو می شوند.

بهترین راه حلی که می توانیم برای این مشکل پیشنهاد دهیم، به روزرسانی است. زمانی که پی بردید کلمات کلیدی شما کمتر شده اند، بهتر است به مطالب قبلی و پر بازدید خود مراجعه کرده و آن ها را آپدیت کنید. برای خوب عمل کردن در این زمینه باید تمام اصول به روز رسانی را آموخته و به درستی اعمال کنید.

عدم پیاده سازی بهترین تکنیک های سئو

عدم پیاده سازی بهترین تکنیک های سئو
عدم پیاده سازی بهترین تکنیک های سئو

دوره های زیادی در زمینه بهینه سازی وب سایت و بهینه سازی موتورهای جست و جو برگزار شده و همیشه خواهد شد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بهترین ها را انتخاب کرده و از آموزش های مدرن به دست آمده بیشترین بهره را ببرید.

البته، روش دیگری نیز وجود دارد که ممکن است زمانبر باشد اما حداقل رایگان است. می توانید از مقالات یک سایت معتبر سئو زبان خارجی استفاده کنید و نکات و تکنیک های ارائه شده توسط این سایت های مرجع را به صورت رایگان در استراتژی سئو خود پیاده سازی کنید.

نکته مهم در این زمینه تازگی اطلاعات است؛ تحت هیچ شرایطی نباید از داده هایی استفاده کنید که دیگر تاثیری بر سئو سایت ندارند.

الگوریتم رتبه بندی گوگل دائماً به روز می شود. یکی از کارهایی که همیشه باید انجام دهید، بررسی به روزرسانی این الگوریتم است. این تکنیکی است که توسط اکثر متخصصان SEO استفاده می شود.

این افراد همواره در آماده باش هستند تا عملکرد وب سایت خود را بر اساس آخرین الگوریتم رتبه بندی گوگل همگام سازی کنند تا از جریمه و افت ناگهانی رتبه جلوگیری شود. مطمئن باشید که اگر از همین روش استفاده می کنید، بودن در صفحه اول گوگل برای شما مانند نوشیدن آب خواهد بود.

سایت شما شلوغ است!

سایت شما شلوغ است!
سایت شما شلوغ است!

یکی از مهمترین عوامل در رتبه بندی معماری سایت است. اگر اساس وب سایت شما مشخص نیست، اکثر افرادی که وارد وب سایت شما می شوند، بلافاصله آن را ترک می کنند.

زیرا آنه ا متوجه نمی شوند که خبری در سایت شما وجود دارد! این همان چیزی است که باعث می شود تا نرخ بازگشت شما به طرز چشمگیری افزایش یابد و گوگل شما را در رتبه های برتر قرار ندهد.

گوگل درک می کند که چیزی در سایت شما وجود دارد که کاربران را آزار می دهد و این دقیقاً همان چیزی است که موتور جست و جو می خواهد یعنی رضایت مخاطب.

لذا سایت باید یک نقشه درست و دقیق به کاربران نشان دهد!

منوی ناوبری یکی از عوامل اصلی است که به بهبود تجربه کاربری سایت کمک می کند. اگر کاربری که وارد سایت می شود، دقیقاً نمی داند چه کاری انجام دهد، تصمیم می گیرد در اولین ثانیه ها سایت را ترک کند. بله، درست است و کاربران در این مورد کمی خشن هستند !!! بنابراین، برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، باید سیستم ناوبری سایت خود را ارتقا دهید و همچنین اطمینان حاصل کنید که سیستم برای کاربر آسان است.

رقابت شدید در زمینه کاری شما

رقابت شدید در زمینه کاری شما
رقابت شدید در زمینه کاری شما

همیشه به خاطر داشته باشید که دسترسی به صفحه اول Google برای برخی از مشاغل آنلاین بسیار آسان تر است.

به عنوان مثال، رتبه اول در فروش تلفن همراه دشوارتر از رتبه بندی در بین سایت های خرید و فروش قهوه است. بنابراین، نوع تجارت آنلاین نیز نقش مهمی در وضعیت SEO دارد. اما نیازی به بی احتیاطی در اجرای تکنیک هایی که در این مقاله توضیح می دهیم، نیست.

اگر رقابت زیادی پیش روی شماست، این نشان می دهد که باید بیشتر از قبل تلاش کنید. این بدان معناست که اگر قصد ایجاد بک لینک به وب سایت خود را دارید، باید حداقل دو برابر فعالیتی را که تا کنون انجام داده اید، انجام دهید تا به نتیجه برسید.

به خاطر داشته باشید که یکی از بهترین روش های رتبه بندی برای کلمات کلیدی که به سختی می توان آن ها را پیدا کرد، متفاوت بودن است.

به عنوان مثال، اگر رقبای شما محتوای متنی خوبی تولید می کنند، باید از محتوای با کیفیت بالا، پادکست ها، فیلم ها و اینفوگرافیک های جذاب استفاده کنید تا صفحات خود را در نتایج جست و جوی Google به کاربران نشان دهید.

عدم انتقال اعتبار به یک نویسنده معتمد

عدم انتقال اعتبار به یک نویسنده معتمد
عدم انتقال اعتبار به یک نویسنده معتمد

در سال 2018، گوگل به روز رسانی E.A.T. برای الگوریتم رتبه بندی خود را انتشار داد تا فهرست نویسندگان یا متخصصان مربوطه شامل یک مقاله وبلاگ نویسی خاص شود تا در نتیجه این عنصر به یکی از عوامل رتبه بندی تبدیل شود.

این بدان معناست که اگر یک وب سایت پزشکی محتوا را منتشر کند، اگر نام پزشک یا گروه درمانی معتبر را برای منبع محتوای خود ذکر کرده باشد، احتمال ظاهر شدن آن در صفحه اول Google برای آن سایت دو برابر می شود.

هدف از این مکانیسم این است که وب سایت ها سعی در انتشار مطالب معتبر و ارزشمند داشته باشند. اعتماد کم به وب سایت ها باعث کاهش اعتماد کاربران به گوگل می شود!

صفحات شما حاوی برچسب های Navindex هستند!

صفحات شما حاوی برچسب های Navindex هستند!
صفحات شما حاوی برچسب های Navindex هستند!

شاید باور این مسئله برای بسیاری از شما عزیزان سخت باشد. اما در برخی موارد ممکن است مدیران وب سایت ها به اشتباه صفحات سایت خود را ایندکس کرده و منتظر ظاهر شدن آن ها در نتایج جست و جوی گوگل شوند.

در برخی موارد، مشاهده شده است که تعدادی از طراحان وب سایت، وقتی می خواهند وب سایت را به مشتری تحویل دهند، کل وب سایت را در حالت Navindex ایجاد می کنند.

در نتیجه، ممکن است هنگامی که شروع به بهینه سازی سایت خود کردید، وب سایت شما هنوز هم جدید باشد و در نتایج جست و جوی Google رتبه خوبی نداشته باشد. گاهی اوقات موارد ساده ای که ممکن است از آن ها غافل شده باشید، می تواند شما را در مسیر ایجاد مشکل قرار دهد.

مارک Novindex چیست؟

مارک Novindex چیست؟
مارک Novindex چیست؟

یکی دیگر از دلایل عدم حضور در صفحه اول گوگل، تگ فهرست جدید است. حالا می خواهیم ببینیم تگ index جدید چیست؟ می دانید که اگر صفحه ای می خواهد در صفحات جست و جوی Google باشد، باید توسط خزنده های گوگل ایندکس شود.

وقتی ما در گوگل محتوا را جست و جو می کنیم، گوگل آن را در بین صفحاتی که ایندکس می کند، جست و جو می نماید.

حالا می خواهیم بگوییم شاخص جدید چیست؟ ما می توانیم به زبانی بسیار ساده بگوییم که با دستوری که به خزنده های گوگل می دهیم، یک یا چند صفحه را فهرست بندی نکنند. این دستور اغلب به عنوان متا تگ برای کد منبع HTML داده می شود.

عجله کردن

عجله کردن
عجله کردن

اگر به تازگی وب سایت خود را راه اندازی کرده اید و انتظار دارید تا یک هفته پس از انتشار و به روز رسانی برخی محتواها به صفحه اول گوگل برسید، طبیعتا این انتظار بیهوده است.

باید بگوییم که اگر در نتایج جست و جوی گوگل رتبه بندی کنید، شانس بسیار خوبی دارید! بنابراین به خاطر داشته باشید که اگر راه اندازی وب سایت شما زمان زیادی طول بکشد، نیازی به عجله نیست. باید منتظر بمانید تا تکنیک های SEO که پیاده کرده اید، کار کند و سپس انتظار داشته باشید که در صفحه اول Google قرار گیرند.

همان طور که می بینید، در مسیر SEO و بهینه سازی سایت، باید روی صبر خود کار کنید. باید درک کنید که سئو معجزه نمی کند! سئو در واقع یک فرایند بسیار منطقی است که باید بر اساس مجموعه ای از اصول خاص انجام شود و البته این دستاورد، زمانبر است و به صبر شما نیاز دارد.

کلمات کلیدی چیست؟

کلمات کلیدی چیست؟
کلمات کلیدی چیست؟

ما در این مقاله درباره قرار گرفتن در صفحه اول گوگل توضیح دادیم و یکی از اصطلاحاتی که زیاد از آن استفاده کردیم، کلمات کلیدی بود. بیایید کمی راجع به آن حرف بزنیم.

این اصطلاح به عناوینی اطلاق می گردد که محتوای کلی سایت شما را نمایان می کنند. در سئو، آن ها کلمات یا عباراتی هستند که کاربران در موتورهای جست و جو سرچ می کنند. اگر می خواهید کل محتوای صفحه را فقط در یک کلمه یا یک عبارت کوتاه خلاصه کنید، این عبارت همان کلمات کلیدی صفحه است.

به عنوان صاحب سایت یا ایجاد کننده محتوا، باید از مناسب ترین کلمات کلیدی موجود در صفحه استفاده کنید تا به کاربران شانس بیشتری برای یافتن سایت شما در نتایج جست و جو داشته باشید.

چرا کلمات کلیدی مهم هستند؟

چرا کلمات کلیدی مهم هستند؟
چرا کلمات کلیدی مهم هستند؟

زیرا کاربران را به صفحاتی مرتبط می کنند که به نیازهای آن ها مربوط می شود. هدف شما کسب رتبه خوب در نتایج جست و جو، افزایش ترافیک طبیعی سایت از SERP (صفحه نتایج جست و جو) و کلمات کلیدی انتخاب شده بر نوع ترافیک به دست آمده است.

انتخاب کلمات کلیدی برای محتوا اغلب بر خواسته های کاربران متمرکز است. زیرا نحوه توصیف خدمات شما ممکن است با آن چه کاربران شما به دنبال آن هستند، متفاوت باشد.

برای این که محتوای تولید شده در نتایج جست و جو رتبه خوبی داشته باشد و تعداد زیادی از کاربران را جذب کند، ابتدا باید بفهمید که آن ها چه می خواهند. زبان آنه ا را بشناسید و نوع محتوای مورد نظر خود را بیابید. شما می توانید این کار را با صحبت مستقیم با مشتریان، چت در جوامع مجازی و ابزارهای جست و جوی کلیدواژه آنلاین مانند Keyword Explorer  انجام دهید.

کلمات کلیدی طولانی چیست؟

کلمات کلیدی طولانی چیست؟
کلمات کلیدی طولانی چیست؟

کلمات کلیدی به کلمات کلیدی عمومی و غیرقابل دسترسی تقسیم می شوند، و همچنین کلمات کلیدی طولانی تر که از گروه خاصی از چند کلمه تشکیل شده است.

معمولاً، کلمات کلیدی تک کلمه ای هدف نهایی شما هستند، زیرا بیشترین جست و جوی آنلاین را دارند. با این حال، باید توجه داشت که رقابت در این کلمات فردی بسیار شدید است.

به عنوان صاحب یک فروشگاه، ممکن است علاقه مند باشید که کلمه “لباس” را در صفحه اول Google پیدا کنید، اما باید مراقب این کلمه باشید که رقبای بسیار قوی دارید، از جمله مارک های معتبر و فروشگاه های آنلاین با سابقه.

علاوه بر رقابت شدید بین کلمات کلیدی فردی، مشکل دیگر در این زمینه عدم تعیین هدف جست و جوی کلمات کلیدی کاربر است. به عنوان مثال، اگر یک کاربر کلمه “لباس” را جست و جو کند، اهداف او ممکن است شامل خرید لباس های مختلف و برای سنین مختلف باشد.

همچنین، شما احتمالاً منتظر دیدن جدیدترین مدل های لباس هستید. همچنین، این کاربر احتمالاً نزدیکترین فروشگاه های پوشاک فیزیکی را در اطراف خود جست و جو خواهد کرد.

کلمات کلیدی طولانی تر هدف خاصی دارند و عاری از این مشکل هستند. به عنوان مثال، هدف از جست و جو برای عبارت “فروشگاه پوشاک در جمهوری” کاملاً واضح است و آن را به فروشگاه های لباس واقعی در خیابان جمهوری می رسانند. همین طور یکی از مزیت ها این است که رقابت کمتری برای کلمات کلیدی طولانی وجود دارد، لذا سایت های کوچک تر می توانند رقابت کنند و به راحتی با آن عبارت به صفحه اول گوگل برسند.

جمع بندی

 

در این مقاله گفتیم که رقابت برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بسیار زیاد است. این به علت مزایای زیاد این جایگاه است. به همین خاطر شما برای دستیابی به این مهم، نیازمند کسب آگاهی و اطلاعات مهم و کاربردی هستید که راهنمای شما در این زمینه باشد.

ما در این مطلب سعی کردیم تا چیزی از الزامات کسب رتبه بهتر در گوگل را از قلم نیاندازیم. بنابراین توصیه ما این است که تمام مطالب را به خاطر بسپارید.

منبع: cuy.ly

bit.ly

دیدگاهتان را بنویسید