فواید دیجیتال مارکتینگ

فواید دیجیتال مارکتینگ

فهرست مطالب

امروز با موضوع فواید دیجیتال مارکتینگ در خدمت شما هستیم.

چه چیزی اهمیت دیجیتال مارکتینگ را تا حد زیادی بالا برده است؟

مزیت های این روش نسبت روش های سنتی چیست؟

کدام مزایا و فواید دیجیتال مارکتینگ می تواند باعث رشد تجارت ها شود؟

این ها و چندی دیگر از چنین سوال هایی در این مقاله پاسخ داده می شوند و شما بعد از خواندن و به خاطر سپردن مطالب این نوشته، به درک درستی از پاسخ سوالات فوق دست خواهید یافت.

لذا دعوت می کنیم به مطالعه این مقاله بپردازید.

فهرست مطالب

اهمیت دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار

فواید دیجیتال مارکتینگ

اینفوگرافیک مزایای دیجیتال مارکتینگ

اینفوگرافیک مزایای دیجیتال مارکتینگ
اینفوگرافیک مزایای دیجیتال مارکتینگ

اهمیت دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار

اهمیت دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار
اهمیت دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار

در ده سال گذشته، جهان گام بلندی در فضای دیجیتال برداشته و اهمیت بازاریابی دیجیتال بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. مردم بیشتر وقت خود را به صورت آنلاین می گذرانند. بنابراین خرید و فروش و تجارت در قالب های سنتی و رو در رو کمتر دیده می شود. به دلیل چنین تغییرات بزرگی در دنیای تجارت، اهمیت بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی دیجیتال روز به روز در حال افزایش است.

اهمیت بازاریابی دیجیتال فقط برای شرکت ها نیست، بلکه برای کاربران و خریداران نیز اهمیت دارد. از آنجا که تعداد افراد آنلاین روز به روز در حال افزایش است، مردم به طور فزاینده ای مشتاق خرید آنلاین هستند.

بازاریابی دیجیتال هر روز در دنیای وسیع اینترنت در حال افزایش است

اهمیت بازاریابی دیجیتال و تأثیر آن در توسعه مشاغل کوچک، بازاریابی دیجیتال هر روز در دنیای وسیع اینترنت در حال افزایش است. بنابراین، اندازه و سرمایه کسب و کار شما مهم نیست. با راه اندازی یک وب سایت یا حتی یک صفحه در اینستاگرام می توانید کار خود را شروع کنید. فقط به دانش تولید محتوا توجه کنید و از کلمات کلیدی صحیح استفاده کنید.

بنابراین حتی اگر بودجه هم ندارید، نیازی به تبلیغات با قیمت بالا ندارید. جذابیت محتوای تجاری، کیفیت محصول و زمان و انرژی که در محل کار خود صرف می کنید، به موفقیت شما کمک زیادی می کند. موفقیت بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ به این بستگی دارد که شما چقدر دراین زمینه و در زمینه فواید دیجیتال مارکتینگ آگاهی داشته باشید.

سایت آیلین وب مرج خوبی برای رسیدن به این آگاهی است.

سنجش موفقیت در بازاریابی از راه های سنتی مانند پخش تبلیغات و ارسال بروشور بسیار دشوار است. به عنوان مثال، اگر شما به عنوان بازاریاب بروشور محصولات شرکت خود را تهیه کرده و برای دیگران ارسال می کنید، هرگز متوجه نخواهید شد که بروشور شما خوانده شده یا در سطل آشغال انداخته شده بدون اینکه به آن توجهی شود.

اهمیت بازاریابی دیجیتال این است که زمینه موفقیت شما را فراهم می کند

اهمیت بازاریابی دیجیتال این است که زمینه موفقیت شما را فراهم می کند. در نتیجه می توانید تعداد بازدید کنندگان وب سایت، تعداد نظرات، بازخورد تبلیغاتی و حتی نقاط ضعف تجارت خود را درک کنید. بازاریابی دیجیتال راهی مستقیم برای دستیابی مشتریان به تجارت شما است.

شما می توانید در هر شهر و مکانی مقابل کامپیوتر بنشینید و محتوای جذابی ایجاد کنید تا خوانندگان محصول شما را آرزو کنند. کانال های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام و وب سایت ها این بستر را برای شما فراهم می کنند تا بتوانید در هر زمان و هر مکان با مشتریان خود در ارتباط باشید.

زیرا بیشتر افراد بیشتر وقت خود را در اینترنت می گذرانند. در بازاریابی دیجیتال، شما نه تنها می توانید محتوای خود را تبلیغ کنید، بلکه می توانید به اهداف فروش خود نیز نزدیک شوید.

برای بازده تجاری هیچ چیز مهمتر از بازگشت سرمایه نیست. بازاریابی دیجیتال حتی می تواند به شما کمک کند تا یک سرمایه کوچک را بازیابی کنید. همچنین باعث افزایش بازگشت سرمایه می شود.

باید برای تبلیغات تجاری خود هزینه زیادی را صرف تبلیغات کنید

در بازاریابی سنتی علاوه بر اجاره یا خرید خانه، باید برای تبلیغات تجاری خود هزینه زیادی را صرف تبلیغات کنید. به عنوان مثال، برای تماشای آنها به تنهایی باید مبلغ زیادی را برای بیلبوردها، رادیوها، روزنامه ها و تبلیغات تلویزیونی بپردازید.

اما بازده فروش و برگشت سرمایه در نوع تبلیغات سنتی که در بالا اشاره کردیم 100٪ نیست.

در بازاریابی دیجیتال می توانید هزینه تبلیغات را پرداخت کنید. با این وجود می توانید با ایجاد محتوا در شبکه های اجتماعی به صورت رایگان نیز به اهداف مالی خود برسید.

پیشنهاد می کنیم از پست لزوم دیجیتال مارکتینگ دیدن کنید.

اهمیت بازاریابی دیجیتال در معرفی نام تجاری شما بسیار زیاد است

اهمیت بازاریابی دیجیتال در معرفی نام تجاری شما بسیار زیاد است. تجارت در سایه بازاریابی دیجیتال می تواند به شما در ساختن نام تجاری و محصولات خود کمک کرده و شما را به شهرت برساند. یک وب سایت سازمان یافته، ارسال منظم وبلاگ، ایجاد محتوا و بارگذاری تصاویر جذاب محصول در یک شبکه مجازی به شما امکان می دهد نام تجاری خود را ارتقا دهید.

بنابراین، در این دنیای وسیع دیجیتال، هیچ محدودیتی در خرید و فروش ندارید. دنیای دیجیتال همیشه در خدمت شماست. فقط هنر تولید محتوا را نشان دهید.

مشتریان در فضای بازاریابی دیجیتال از شور و شوق بیشتری برخوردار هستند. در بازاریابی سنتی، شما فقط می توانید یک مشتری را جذب کرده و همزمان محصولی پر از اشتیاق بسازید.

اما با توسعه فضای مجازی، تعداد مخاطبان، کاربران و محصولات در حال افزایش است. مزیت توسعه فضای مجازی این است که شما مجبور نیستید مستقیماً با مشتریان ارتباط برقرار کنید.

همچنین، اهمیت بازاریابی دیجیتال این است که شما می توانید یک یا چند محصول را همزمان به چند مشتری معرفی و بفروشید. در نتیجه، تعداد مشتریان افزایش یافته است.

مشتری با توجه به نیاز خود به صفحه جستجوی گوگل وارد می شود و یک کلمه وارد می کند

مشتری با توجه به نیاز خود به صفحه جستجوی گوگل وارد می شود و یک کلمه وارد می کند. بنابراین، هرچه کلمات کلیدی شما قویتر و محتوای شما جذاب تر باشد، به احتمال زیاد وب سایت شما در صفحه اول جستجوهای Google ظاهر می شود.

حضور و ارتباط شما با مخاطب فقط از طریق متن، تصویر و فیلم انجام می شود. بنابراین، محتوای وب سایت باید به صورت هدفمند طراحی شود که بتواند بازدیدکنندگان را به خود جلب کند و آنها را مشتاق یادگیری بیشتر در مورد محصولات و خریدها کند. بازاریابی دیجیتال فقط با تولید محتوای با کیفیت بالا می تواند به شما کمک کند تا به مخاطب مورد نظر خود نزدیک شوید.

محیط بازاریابی دیجیتال صمیمی تر است و یک کارمند بازاریابی موفق  مخاطب را به درستی بررسی می کند. بنابراین، نیازهای اکثریت افراد جامعه برای تجارت موفق بسیار مهم است.

بازاریابان موفق بر اساس نیازها و شخصیت مخاطبان خود در رسانه های اجتماعی جو صمیمی ایجاد می کنند. بنابراین، مخاطبان بدون هیچ اجبار و نگرانی از قضاوت یا قیمت فروشنده، محتوای تولید شده را بررسی می کنند.

بازاریابی دیجیتال یک فضای خصوصی است که نه تنها نیاز مخاطبان شما را برآورده می کند، بلکه به مشتریان امکان دسترسی راحت و سریعتر به محصولات را می دهد.

حال که با اهمیت دیجیتال مارکتینگ آشنا شدیم، نوبت آن است که به فواید دیجیتال مارکتینگ بپردازیم.

فواید دیجیتال مارکتینگ

فواید دیجیتال مارکتینگ
فواید دیجیتال مارکتینگ

تعداد مخاطب‌های بسیار زیاد در فضای دیجیتال

تعداد مخاطب‌های بسیار زیاد در فضای دیجیتال
تعداد مخاطب‌های بسیار زیاد در فضای دیجیتال

برای بازاریابان، مکان های تجمع همیشه به عنوان مکانی برای به نمایش گذاشتن فعالیت های تجاری خود مهم بوده است. امروزه فضای دیجیتالی یک کانال بسیار قدرتمند و پر از مخاطبان فعال تلقی می شود. در این زمینه، توجه به دو آمار زیر ممکن است مفید باشد.

تعداد کاربران اینترنت در ایران

تعداد کاربران اینترنت در ایران
تعداد کاربران اینترنت در ایران

طبق آمار رسمی، تا پایان سال 1997، میزان نفوذ اینترنت در ایران بیش از 90 درصد بود. 90٪ یا حدود 74 میلیون نفر، بیش از 64 میلیون بیننده از اینترنت پهن باند تلفن همراه (تلفن های هوشمند، تبلت و غیره) و بیش از 10 میلیون نفر از اینترنت پهن باند ثابت (مودم های خانگی، دفاتر، سازمان ها، …) استفاده می کنند.

تعداد سیم کارت های فعال در ایران

تعداد سیم کارت های فعال در ایران
تعداد سیم کارت های فعال در ایران

طبق آمار رسمی، تا پایان سال 1997 تعداد سیم کارت های فعال در ایران به بیش از 93 میلیون رسیده است که این رقم از جمعیت ایران (بیش از 113 درصد از جمعیت ایران) بیشتر است. در واقع برای هر نفر بیش از یک سیم کارت فعال در ایران وجود دارد. این آمار تعداد زیادی از مخاطبین سیم کارت تلفن همراه را به ما نشان می دهد.

دو آمار فوق توجه هر بازاریاب را به سمت تعداد زیادی از مخاطبان در فضای دیجیتال جلب می کند. اما آمار زیر، در نتیجه گیری خود، می تواند مزیت بازاریابی دیجیتال نسبت به بازاریابی سنتی را روشن کند.

تحقیق توسط بنیاد تجارت الکترونیکی

تحقیق توسط بنیاد تجارت الکترونیکی
تحقیق توسط بنیاد تجارت الکترونیکی

بر اساس مطالعه بنیاد Icomars که رفتار خریداران آمریکایی در حین خرید و قبل از خرید را بررسی می کند، بیش از 88 درصد مصرف کنندگان قبل از خرید یک کالا و همچنین مزایا و معایب آن به دنبال کالاها و خدمات به صورت آنلاین هستند.

تحقیقات موسسه Think with Google

تحقیقات موسسه Think with Google
تحقیقات موسسه Think with Google

طبق نظرسنجی انجام شده توسط Think with Google، بیش از 53٪ از مردم جهان قبل از خرید یک محصول در اینترنت جستجو می کنند و مزایا، معایب و ویژگی های اصلی آن را در وب سایت های مختلف مطالعه می کنند.

دو آمار فوق نشان می دهد که بازاریابی دیجیتال می تواند بسیاری از افرادی را که به دنبال محصولات در اینترنت هستند وادار به مراجعه به تجارت یا خدمات ما کند.

همانطور که گفته شد، ازدیاد مخاطبان دیجیتال یک مزیت بسیار مهم را نسبت به بازاریابی سنتی به ما نشان می دهند.

هدف گیری دقیق‌ تر و قابل اعتمادتر

هدف گیری دقیق‌ تر و قابل اعتمادتر
هدف گیری دقیق‌ تر و قابل اعتمادتر

ابزارهای دیجیتال و استفاده صحیح از آنها می تواند به ما کمک کند مخاطبانمان را به طور دقیق و قابل اعتماد هدف قرار دهیم. موقعیت یابی یکی از سه گام مهم در بازاریابی است، یعنی تقسیم بندی، هدف گذاری و موقعیت یابی، که به ما امکان می دهد هنگام انتخاب جامعه مناسب برای تبلیغات و بازاریابی از دیگران برجسته شویم و هزینه های بازاریابی ما را بسیار کاهش می دهد.

در توضیح سه مرحله اصلی STP، ذکر موارد زیر مفید خواهد بود:

اول: تقسیم بندی

اول: تقسیم بندی
اول: تقسیم بندی

در این مرحله، بازاریابان مخاطب را از دیدگاه های مختلف مانند طبقه بندی جغرافیایی، طبقه بندی جمعیتی، طبقه بندی روانشناختی و طبقه بندی رفتار بررسی می کنند و گروه های مختلف را از مخاطب متمایز می کنند.

دوم: موقعیت یابی

دوم: موقعیت یابی
دوم: موقعیت یابی

در این مرحله موقعیت اصلی تجاری منطقه یا گروه مخاطبان را از دسته های تولید شده در مرحله اول انتخاب کرده و محصولات و کالاها را با توجه به نیازها، علایق و سلیقه این گروه از افراد طراحی کنید.

سوم: هدف گیری

سوم: هدف گیری
سوم: هدف گیری

در این مرحله فعالیت های بازاریابی حول محور اصلی یا گروه های مخاطب طراحی می شوند و سپس فعالیت های بازاریابی برای این مخاطبان انجام می شود.به این مخاطبان مخاطبان هدف گفته می شود.

بازاریابی دیجیتال مقرون به صرفه تر از بازاریابی سنتی

بازاریابی دیجیتال مقرون به صرفه تر از بازاریابی سنتی
بازاریابی دیجیتال مقرون به صرفه تر از بازاریابی سنتی

صحبت از هزینه های پایین تر یا مناسب تر، به این معنی نیست که هزینه های بازاریابی دیجیتال کم است، بلکه برای دستیابی به یک نتیجه خاص، که می تواند تعداد فروش، تعداد مخاطبان و آگاهی از مارک مخاطب باشد، بازاریابی دیجیتال ارزان تر از بازاریابی سنتیبوده و مقرون به صرفه تر است.

تجزیه و تحلیل دقیق، قابل اطمینان و سریع

تجزیه و تحلیل دقیق، قابل اطمینان و سریع
تجزیه و تحلیل دقیق، قابل اطمینان و سریع

تجزیه و تحلیل بخشی ضروری از فعالیت های بازاریابی است و هر بازاریاب حرفه ای باید قبل و حین فعالیت بازاریابی تجزیه و تحلیل انجام دهد. این تجزیه و تحلیل در سه زمینه اصلی و مهم زیر مهم است:

اول: تجزیه و تحلیل کسب و کار

اول: تجزیه و تحلیل کسب و کار
اول: تجزیه و تحلیل کسب و کار

این تحلیل سعی دارد تا به دقت اقدامات فعلی و اقدامات قبلی بازاریابی و نتایج آنها را بررسی کند و شاخص های مختلفی را برای ارزیابی آنها در نظر بگیرد. در واقع، هدف از این تجزیه و تحلیل بررسی وضعیت فعلی است که باید به وضعیت آینده مورد انتظار تغییر یابد.

دوم: تجزیه و تحلیل رقبا

دوم: تجزیه و تحلیل رقبا
دوم: تجزیه و تحلیل رقبا

در این مرحله از تجزیه و تحلیل، رقبای اصلی شرکت کاملاً شناسایی می شوند و فعالیت های آنها، به ویژه فعالیت های بازاریابی، تا حد کافی با دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند.

سوم: تجزیه و تحلیل فعالیت بازاریابی

سوم: تجزیه و تحلیل فعالیت بازاریابی
سوم: تجزیه و تحلیل فعالیت بازاریابی

هنگامی که یک فعالیت بازاریابی به پایان رسید، لازم است قبل از شروع، به دقت بررسی کنید که آیا فعالیت بازاریابی می تواند به هدف مورد انتظار برسد یا خیر. این تجزیه و تحلیل به ما کمک می کند تا اثر بخشی و کارایی فعالیت های بازاریابی و تیم بازاریابی خود را درک کنیم تا در آینده بتوانیم اهداف واضح تر و برنامه ریزی دقیق تری داشته باشیم.

انجام تجزیه و تحلیل در هر یک از سه شاخه فوق نیاز به استفاده از ابزارهای مختلف دارد. ابزارهای بازاریابی دیجیتال می توانند این تجزیه و تحلیل ها را با دقت، اطمینان، به روز و سریعتر انجام دهند این یکی از تفاوتهای مهم بازاریابی دیجیتال با بازاریابی سنتی است.

فرصت های ویژه برای رشد تجارت

فرصت های ویژه برای رشد تجارت
فرصت های ویژه برای رشد تجارت

امروزه با کمک فضای مجازی فرصت های زیادی برای رشد تجارت وجود دارد. در چند دهه گذشته بازاریابان سنتی هرگز فرصتی ای چنین پیش روی خود ندیده اند.

به عنوان مثال، اگر امروز می توانیم تاکسی را بصورت آنلاین سفارش دهیم یا به صورت آنلاین خرید کنیم، یا حتی غذای خود را بصورت آنلاین سفارش دهیم، پس همه اینها با کمک ابزارهای دیجیتال و فضاهای دیجیتالی ایجاد می شوند.

امروزه در زمینه های مختلف از جمله پزشکی، بهداشت، ورزش، آموزش و خدمات در فضای دیجیتال فرصت های رشد زیادی وجود دارد. بازاریابان دیجیتال می توانند راه حل هایی را شناسایی و ارائه دهند که این امر می تواند منجر به رشد تجارت شود.

فواید بازاریابی دیجیتال بسیار زیاد است و ما در این مقاله به چند مورد از مهم ترین و پر رنگ ترین آن ها اشاره کردیم.

احتملا تا کنون دانسته اید که چنانچه خواهان رونق کسب و کار و عقب نماندن از رقبا باشید ناگزیر باید از فضای دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید. استفاده ی سرسری از چنین فاضای پیچیده ای هم به هیچ وجه ثمری برای شما نخواهد داشت. از این رو توصیه می شود برای درک آگاهی های بیشتر به سایت آیلین وب مراجعه کرده و مطالبی مانند این مقاله را در موضوعات مختلف مطالعه نمایید.

از اینکه تا پایان مقاله فواید دیجیتال مارکتینگ با ما همراه بودید متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید