خدمات سئو چیست

خدمات سئو چیست

فهرست مطالب

تا انتهای این مطلب با ما باشید تا دریابیم که خدمات سئو چیست .

در این مقاله، سعی داریم تا درباره خدمات سئو چیست، مطالب جامع و کاملی را در اختیار شما قرار دهیم. همچنین در خصوص سئو سفید و سیاه، اصلی ترین خدمات سئو، مزیت ها و خدمات غیر مستقیم سئو و سایر سوالات دیگر که در این راستا ممکن است برای شما مطرح شود، اطلاعات کاملی را ارائه نماییم.

در صورت نیاز به مشاوره در زمینه دریافت خدمات سئو با ما در تماس باشید.

09120647344

اگر هنوز قصد ندارید برای کسب و کار دیجیتال استارت قوی بزنید حتما مقاله لزوم دیجیتال مارکتینگ را مطالعه نمایید.

همچنین اگر قصد دارید سئو را خودتان بیاموزید آموزش سئو | آموزش تخصصی SEO + [به صورت ویدئویی و 100% رایگان] را ببنید.

آن چه در این نوشتار، بررسی می شود:

خدمات سئو چیست؟

محاسبه هزینه خدمات سئو به چه صورت است؟ توضیح دهید.

مهارت های موجود در خدمات سئو را نام ببرید.

اصلی ترین خدمات سئو چیست؟

مزیت های خدمات سئو را نام ببرید.

خدمات غیر مستقیم در سئو چیست؟ توضیح دهید.

نتیجه گیری

 

خدمات سئو چیست؟

امروزه اغلب صاحبان مشاغل با مفهوم سئو آشنایی کامل دارند و بر این باورند که به خدمات فوق نیاز مبرم دارند. دستیابی به بالاترین رتبه ها در صفحه عملکرد موتورهای جست و جو، مهمترین هدف برای عموم است و گاهاً برخی افراد مبالغ بسیاری را صرف این مسیر می کنند.

برای موفقیت در این مسیر بایستی با انواع خدمات سئو آشنایی کامل داشته باشید و علاوه بر این، حد کلی هزینه های طرح فوق را برآورد کنید. به این ترتیب شما می توانید بهترین استراتژی در حوزه کسب و کار خود را تنظیم کنید. البته لازم به ذکر است که بایستی درخواست های منطقی از متخصص سئو داشته باشید.

در مجموع به فعالیت هایی که در داخل و خارج از وب سایت به منظور قرارگیری کلمات کلیدی در web site با حفظ جایگاه در نخستین صفحات موتورهای جست و جو انجام می شود، خدمات سئو می گویند.

در پاسخ به این که خدمات سئو چیست، بایستی متذکر شد که پروسه ی است که تا هنگامی که وب سایت ها به فعالیت ادامه می دهند، بایستی پروسه فوق وجود داشته باشد. باید بدانید به اشخاصی که فعالیت های فوق را انجام می دهند، سئوکار می گویند که در راستای تمامی مشاغل در ابعاد متعدد، آماده ارائه خدمات هستند.

خدمات SEO سفید

خدمات SEO سفید
خدمات SEO سفید

به مجموعه ای از فعالیت ها که به منظور ضوابط موتورهای جست و جو از شیوه ها و متدهای غیر متعارف و حبابی استفاده نمی کنند، خدمات سئو سفید می گویند.

گوگل یکی از هوشمندترین موتورهای جست و جو است که پیوسته در صدر قرار دارد و براساس جست و جوی کاربران، مطلوب ترین عملکرد را ارائه می دهد. خدمات فوق، شیوه های بهینه سازی website است که در آن علاوه بر رعایت ضوابط موتورهای جست و جو، از دوام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

خدمات SEO سیاه

خدمات SEO سیاه
خدمات SEO سیاه

به خدماتی اطلاق می شود که از تکنیک های غیر متعارف برای اغفال موتورهای جست و جو استفاده می کنند. ممکن است خدمات سئو سیاه به شکل موقت سبب پیشرفت رتبه سایت و همچنین راهنمایی ترافیک برای سایت گردد، اما از ماندگاری کمتری برخوردار است که بعد از آگاهی موتورهای جست و جو از موضوع فوق، website مرتکب شده جریمه خواهد شد.

محاسبه هزینه خدمات سئو

محاسبه هزینه خدمات سئو
محاسبه هزینه خدمات سئو

در ادامه مقاله خدمات سئو چیست، بایستی درباره هزینه خدمات آن نیز مطالبی را متذکر شویم. هزینه خدمات SEO بسته به تعداد کلمات کلیدی، راحتی و سختی آن ها دارد.

ممکن است هزینه فوق برای نوع وب سایت ها و یا کلمات متعدد متفاوت باشد. معمولا هزینه خدمات سئو از طریق ابزار(GooglePlanner) مورد محاسبه قرار می گیرد. ابزار فوق کلمات کلیدی در ماه را جست و جو می کند.

در مجموع پارامترهای مختلفی مانند سطح و نوع فعالیت هایی که به آن نیاز دارید، نظیر سئو خارجی و یا داخلی، تکنیکال، محلی و غیره و همچنین رقابت کلمات کلیدی در هزینه خدمات سئو تاثیرگذار است.

با توجه به موارد عنوان شده نمی توان هزینه ثابتی را برای قیمت خدمات سئو ارائه کرد. ابتدا باید آنالیز جامعی روی website و موقعیت کسب و کار خود انجام دهید و سپس هزینه ها را برآورد کنید.

پیشنهاد می کنیم از پست سئو خاکستری چیست دیدن کنید.

اگر تنوع خدمات شما بیشتر و رقابت کلمات کلیدی مورد نظر سخت تر باشد

به هر میزان که تنوع خدمات شما بیشتر و رقابت کلمات کلیدی مورد نظر سخت تر باشد، قیمت نیز به مراتب افزایش می یابد. شاید به جای واگذاری طرح سئو به متخصصین این امر، مشاوره های لازم را دریافت کنید.

در چنین شرایطی مشاورین این امر مواردی که بایستی در کسب و کار انجام شود را در اختیار شما قرار می دهند اما می بایست تمامی امور را خودتان برای ارتقای شغلی انجام دهید.

چنین مواردی سبب تقلیل هزینه ها می شود. بایستی بگوییم که برای کاهش هزینه خدمات سئو، هیچ کس ضمانت صد درصد را به شما نمی ده،د بلکه کارشناسان سئو کلیه موارد مرتبط را ارائه می دهند. اما برای عملکرد پایانی آن تضمینی نیست.

نتیجه حاصل به تلاش رقبا و موقعیت الگوریتم Google بستگی دارد. چنان چه در این راستا به رتبه قابل قبولی دست یافتید، ضمانتی برای ماندن در رتبه فوق وجود ندارد. در واقع خدمات سئو، رقابتی پیوسته و یک فعالیت است که می تواند موفقیت های بسیاری را به همراه داشته باشد.

اصلی ترین خدمات سئو چیست؟

اصلی ترین خدمات سئو چیست؟
اصلی ترین خدمات سئو چیست؟

شرکت های ارائه دهنده خدمات سئو، خدماتی یکپارچه و پیوسته را به منظور پیشرفت رتبه سایت در گوگل انجام می دهند. برخی از اصلی ترین خدمات سئو عبارتند از:

رفع مشکلات فنی سایت:

رفع مشکلات فنی سایت:
رفع مشکلات فنی سایت:

پیش از هر خدمات بهینه سازی برای website در وهله نخست بایستی زیرساخت های فنی سایت، مساعد و مطلوب باشد و یا مشکلات فنی موجود در website رفع گردد.

براساس یک چک لیست سئو کار نخست تمامی مشکلات فنی موجود در وب سایت را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد و سپس برای رفع آن اقدامات لازم را انجام می دهد. مادامی که این مشکلات رفع نگردد، امکان این که در مراحل بعدی به نتیجه قابل قبولی دست یابید، بسیار کم خواهد بود.

مدیریت و تولید محتوا:

مدیریت و تولید محتوا:
مدیریت و تولید محتوا:

در مبحث سئو، یکی از اصلی ترین معیارها تولید محتوا است. بایستی برای website کلمات کلیدی هدف، مناسب ترین محتوا را تهیه کنید. از مهمترین وظایف صاحبان مشاغل مدیریت محتوا، همین نکته است.

فعالیت در شبکه اجتماعی:

فعالیت در شبکه اجتماعی:
فعالیت در شبکه اجتماعی:

یکی از مقیاس های گوگل جهت قرار دادن کلمه های کلیدی در بالاترین رتبه ها فعالیت در شبکه اجتماعی است. شبکه های اجتماعی متعدد با ارائه قوی ترین سیگنال ها به سمت website سبب هدایت تسریع مطلوب تر وب سایت میشوند.

ساخت بک لینک های طبیعی:

ساخت بک لینک های طبیعی:
ساخت بک لینک های طبیعی:

چنان چه به تدریج از اعتبار بک لینک ها کم می شود، اما هنوز دارای ارزش و اعتبار هستند و سبب قدرت website و یا پیشرفت رتبه کلمات کلیدی در گوگل می شوند. اما بسته به این که بک لینک ها از چه وب سایتی دریافت می شوند، در تخصص شرکت سئوکار است. ساختن بک لینک ها بایستی به شکل طبیعی انجام گیرد. غیر از آن صدمات بسیاری را به website وارد می کند.

فعالیت در دایرکتوری هدف:

فعالیت در دایرکتوری هدف:
فعالیت در دایرکتوری هدف:

دایرکتوری های هدف به منظور website ها در زمینه های متعدد، متفاوت است. این دایرکتوری ها با برخورداری از قدرت بسیار می توانند به شکل افزاینده به website کمک کنند. فعالیت در این امر به عنوان یکی از مهمترین خدمات seo قابل ارائه از سوی شرکت های سئوکار است.

مدیریت وبلاگ:

مدیریت وبلاگ:
مدیریت وبلاگ:

این ابزارهای قدرتمند می توانند به آسانی فضا را برای شما مهیا سازند که بتوانید به راحتی محتویاتی را انتشار دهید. با توجه به این که گستره اصلی وبلاگ ها از توان بسیاری برخوردار است، این امکان را دارند که به وبگاه هایی که لینک ارائه می دهند، رتبه خود را انتقال دهند. ساختن وبلاگ های متعدد به منظور مدیریت تمامی آن ها و website از خدمات seo قابل ارائه از سوی سئوکار است.

کلیه موارد ذکر شده از مهمترین خدمات seo است که اطلاعات کاملی را در اختیار صاحبان کسب و کار قرار می دهد.

نکته در مورد خدمات سئو

نکته در مورد خدمات سئو
نکته در مورد خدمات سئو

علم سئو به دو قسمت کاربردی توانایی کافی به تمامی ابزارها و مهارت های مرتبط تقسیم می شود. مهارت های لازم از اهمیت زیادی برخوردار است که برای این امر، سئوکار بایستی به عنوان یک استراتژیست و یا مدیر قوی ارائه خدمت کند تا بتواند در این حوزه به خوبی فعالیت داشته باشد.

مهارت های لازم در خدمات سئو چیست؟

مهارت های لازم در خدمات سئو چیست؟
مهارت های لازم در خدمات سئو چیست؟

تفکر انتقادی

تفکر انتقادی
تفکر انتقادی

امری ضروری است که سئوکار از ذهن تحلیلی برخوردار باشد. به عبارتی سئوکار بایستی بتواند دلیل اتفاقات و ارتباطات را به درستی درک کند. یا از این قابلیت برخوردار باشد تا ذهن خود را به سمت چالش و یا انتقادات سوق دهد.

قدرت نوشتن و گفت و گو

قدرت نوشتن و گفت و گو
قدرت نوشتن و گفت و گو

اغلب افراد بر این باورند که سئوکارها نیازی به نوشتن و یا صحبت کردن در حوزه فعالیت خود ندارند و بایستی به خدمات دنیای سئو بپردازند. بر خلاف سایر خدمات بهینه سازی سایت نظیر کارهای گرافیکی و یا تولید محتوا که اغلب نیاز است تا در محیطی آرام به فعالیت بپردازید، روزانه بایستی با کلیه اکیپ کاری خود در رابطه باشید و در این راستا با یکدیگر گفت و گو کنید.

علاوه بر اکیپ کاری خود بایستی مذاکرات و جلساتی را داشته باشید تا در خصوص پروسه کاری با یکدیگر تبادل نظر نمایید. سئوکار بایستی  از این توانایی برخوردار باشد تا گزارشی از راندمان فعالیت خود و رویدادهایی که اخیراً رخ داده است را به صورت کامل نوشته و در اختیار اکیپ شغلی و یا مشتریان خود ارائه دهد.

لذا هر چه سئوکار در پرورش این دو توانایی قدرتمندتر گام بردارد، به مراتب بیشتر از سایر همکاران حوزه شغلی خود می تواند مشتریان بیشتری را جذب کند. در پروسه شغلی خود نیز با موفقیت های بسیاری همراه می شود.

علم برنامه نویسی

علم برنامه نویسی
علم برنامه نویسی

یکی از خدمات سئو به دانش برنامه نویسی اختصاص دارد. البته قرار نیست که در حوزه کاری خود برنامه نویسی و یا طراحی سایت را انجام دهید، اما بایستی به تمامی اصول و قواعد آن آگاهی کامل داشته باشید.

در هنگام گفت و گو با طراح سایت و یا برنامه نویس بایستی درک کافی از صحبت های شما داشته باشد و مهمتر از آن، نیازهای لازم را به وی انتقال دهید. بنابراین مهمترین اصول سایت، ساختار صحیح آن است.

هنگامی که چارچوب آن صحیح نباشد و یا در برنامه نویسی آن اشکالی وجود داشته باشد که اثر منفی روی سرعت دهی سایت و غیره به همراه داشته باشد، شما می توانید از سئوکارهای متخصص و مجرب این حوزه، مساعدت و یاری بگیرید.

برخورداری از مهارت های ارتباطی

برخورداری از مهارت های ارتباطی
برخورداری از مهارت های ارتباطی

نیاز پیشرفت در کسب و کار مهارت ارتباطی است. حتی در ارائه خدمات بیشترین زمان برای تمرکز بالا، با برخورداری از کمترین مهارت ارتباطی با سایر افراد؛ امری مهم و ضروری است. افرادی که در مهارت ارتباطی ضعیف هستند، بایستی بلافاصله برای تقویت بخشیدن آن، اقدامات لازم را انجام دهند.

بایستی متذکر شد که برخورداری از این مهارت برای سئوکار امری حائز اهمیت است. به جز موارد ذکر شده، توانایی گفت و گو با مشتریان و هم تیمی های خود، لازم است با همکاران حرفه شغلی خود ارتباطات موثری داشته باشد.

برخورداری از ارتباطات فوق به وی کمک می ند تا علاوه بر یافتن بهترین دوستان کاری برای دریافت طرح های مشترک و یا بزرگ، چنان چه با مشکلی در رابطه با حوزه شغلی خود مواجه شدند، می توانند به راحتی از آن ها مساعدت و یاری گیرند. لازم به ذکر است که گوشه گیری سئوکار در حوزه فعالیت خود سبب می گردد تا شخص کمتر به رقبای خود معرفی شود.

تسلط بر تجزیه و تحلیل

تسلط بر تجزیه و تحلیل
تسلط بر تجزیه و تحلیل

از دیگر خدمات سئو به توانایی تجزیه و تحلیل سئوکار اختصاص دارد. وی بایستی تسلط کافی روی موتورهای جست و جو مانند آنالیتیکس داشته باشد.

اما دستیابی به این اطلاعات، چگونگی بیان و تشریح آن است. به عنوان مثال؛ در گزارش Google Analytics، می توان اطلاعات مرتبط به سن و جنسیت کاربران، شرایط زندگی کاربران ورودی و وضعیت فعالیت آن ها را در پیج کسب کرد. اطلاعات فوق برای خدمات ضروری با اهمیت هستند، اما زمانی که با عدم توانایی تجزیه و تحلیل برخوردار باشید، ارزشی نخواهد داشت.

به طور مثال چنان چه سئوکار در زمان ارائه فعالیت در حوزه شغلی خود متوجه بیشترین کاربران ورودی و خریداری کالاهای خاصی می شود، در رابطه با کلمات کلیدی، بازاریابی تولید محتوا و تهیه استراتژی تبلیغاتی، بهتر می تواند برنامه ریزی کند.

همچنین توانایی تجزیه و تحلیل به وی کمک می کند تا از پروسه کاری خود خروجی مناسب تری را کسب نماید. حالا تقریبا می دانید که خدمات سئو چیست.

مدیریت داده

مدیریت داده
مدیریت داده

یکی از ترندترین علومی که هر مدیری بایستی از آن برخوردار باشد، مدیریت داده است. اما برخورداری از این علم و توانایی برای هر سئوکار از اهمیت بسیاری برخوردار است.

برخی بر این باورند که آگاهی تنها با Excel می تواند در ارائه خدمات سئو کافی باشد، اما بایستی متذکر شد که توانایی بر اساس ابزار از آشنایی بیشتری اهمیت دارد که سئوکار بایستی نخست به آن دقت کند.

نرم افزار Excel می تواند کمک زیادی به سئوکار در تجزیه و تحلیل داده ها داشته باشد، اما زمانی که موضوع مدیریت داده ها عنوان می گردد، توانایی به پایتون R و نرم افزار بسیار حائز اهمیت می شود. بایستی گفت که کنترل و مدیریت داده ها فراتر از تجزیه و تحلیل آن ها در خدمات سئو است.

سعی و پشتکار داشتن

سعی و پشتکار داشتن
سعی و پشتکار داشتن

سئوکار ساعت کاری مشخصی مانند سایر مشاغل ندارد و به دلیل اتفاقاتی که به آسانی می تواند تاثیرات منفی روی سایت داشته باشد، سئوکار متخصص بایستی پیوسته به تمامی مراحل روند کاری تسلط کامل داشته باشد.

زیرا تغییرات پیوسته الگوریتم های Google و به روز رسانی تکنولوژی سبب گردیده که متدهای مطلوب امروزی در سال های آتی روی رتبه سایت، نقش تخریب کننده ای را به همراه داشته باشد. مانند حجم کلمه های کلیدی که در تخصص یک سئوکار است.

شوخ طبعی

شوخ طبعی
شوخ طبعی

در بهینه سازی رتبه سایت، سختی های بسیاری وجود دارد. احتمال دارد که یک روز رتبه سایت در بالاترین صفحه موتورهای جست و جو باشد و یا روز دیگر به پایین ترین صفحه سقوط کند. لذا سئوکار برای ارائه بهترین خدمات بایستی خود را برای هر موقعیتی آماده و در این مسیر روحیه بالایی داشته باشد.

عدم انگیزه و روحیه برای یک سئوکار به معنای از دست دادن رتبه سایت است. برهمین اساس افرادی که مایلند وارد این عرصه کاری شوند، بایستی بدانند که این مسیر با فراز و نشیب های بسیاری همراه است. تقویت و حس شوخ طبعی به سئوکار کمک می کند تا کنترل بیشتری روی شرایط استرس زا داشته باشد.

تمامی موارد ذکر شده از مهارت های خدمات سئو است که یک سئوکار متخصص برای بالا بردن رتبه سایت بایستی از آن برخوردار باشد.

مزیت های خدمات سئو چیست؟

مزیت های خدمات سئو چیست؟
مزیت های خدمات سئو چیست؟

مهمترین هدف از ارتقا و پیشرفت سئو سایت، بالا بردن ورودی های هدفمند است. به دلیل اثر بسیار زیاد  seo در کسب و کار، می توان یکی از تکنیک های بازاریابی معرفی کرد. مزیت های سئو دامنه گسترده ای دارد که عبارتند از:

پایین بودن هزینه سئو در برابر تبلیغات Google:

پایین بودن هزینه سئو در برابر تبلیغات Google:
پایین بودن هزینه سئو در برابر تبلیغات Google:

شما می توانید کاملاً رایگان در صفحه نخست Google قرار بگیرید. به این ترتیب برای دریافت کلیک از طریق کاربران، به پرداخت هزینه به google نیازی ندارید که یکی از مزیت های خدمات سئو به شمار می آید. شما برای تادیه هزینه تبلیغات در موتورهای جست و جو به حساب ارزی نیاز دارید تا به صورت درهم و یا دلار هزینه خود را پرداخت کنید.

بالا بردن ترافیک سایت:

از طریق نرم افزارهای آنالیز می توانید به طور کامل حجم ترافیک سایت را مشاهده کنید. این تکنیک یکی از بهترین متدها برای بالابردن سایت است. افزایش ترافیک به شکل ثابت و دائم خواهد بود و با کمک ابزارهای مرتبط شما می توانید به راحتی آن را مشاهده کنید. بنابراین بالا بردن ترافیک سبب بازخورد بیشتر سایت توسط کاربران و در نهایت افزایش فروش website می باشد.

بالا بردن اعتبار سایت:

به طور معمول تمامی کاربران به عملکرد صفحه نخست Google اعتماد کامل دارند. شما از طریق خدمات seo می توانید در نخستین صفحه موتورهای جست و جو قرار بگیرید. لذا عملکرد برند شما سبب جلب اعتماد کاربران خواهد شد. بنابراین هر چه در نتیجه موتورهای جست و جو رتبه کمتری را به دست آورید، به مراتب اعتماد کاربران نیز به سایت کاهش می یابد. چنان چه Google رتبه بیشتری را برای سایت شما قائل گردد، اعتبار و ارزش شما هم بیشتر می شود که یکی دیگر از مزیت های خدمات سئو است.

افزایش داده های سایت:

افزایش داده های سایت:
افزایش داده های سایت:

با بهره مندی از خدمات seo شما قادر خواهید بود تا داده های مرتبط به مشتریان را به دست آورید. با کمک حداکثر کلمات کلیدی از سوی کاربران، می توانید به راحتی نیازهای مربوط به کاربران را جست و جو نموده و متناسب ترین محصولات را به آن ها ارائه دهید.

بهتر است بدانید که در این بخش، داده های مشتریان ارزش بسیاری دارد و به آسانی در اختیار شما قرار نمی گیرد. از طریق ابزارهای seo می توانید به راحتی داده ها را کسب و با استفاده در کسب و کار از مزیت های گسترده آن بهره مند شوید.

ماندگاری بالا:

ماندگاری بالا:
ماندگاری بالا:

بر خلاف متدهای تبلیغاتی، نتایج به دست آمده از seo ماندگاری بالایی را به همراه دارد. نتایج حاصل بر خلاف تبلیغات اینترنتی است و با قطع اعتبار به شکل ناگهانی حذف نمی گردد. البته بایستی متذکر شویم که برای حفظ رتبه، به اقداماتی نیاز دارید. اما در صورتی که در رتبه های نخست google قرار بگیرید، سایر کاربران نمی توانند به آسانی رتبه شما را کسب کنند.

کلیه موارد ذکر شده از مزیت های خدمات سئو است که بایستی متذکر شد؛ براساس افزایش رشد اینترنت، اغلب مشاغل اینترنتی به منظور ارتقای website بایستی به تمامی اصول seo دقت کنند تا بتواند موفقیت ها و بالاترین رتبه بندی را به دست آورند.

انواع خدمات سئو چیست؟

انواع خدمات سئو چیست؟
انواع خدمات سئو چیست؟

مادامی که شما به سئوکار مجرب و متخصص مراجعه می کنید و وی بررسی های لازم را در خصوص وب سایتتان انجام می دهد، تا هنگامی که به رتبه مورد نظر در موتورهای جست و جو دست می یابید، شیوه ها و متدهای متعددی به کار برده می شود. در ادامه مطلب خدمات سئو چیست، می توان موارد زیر را ذکر کرد:

آنالیز و بررسی رقبا:

پیش از هر موردی مهمترین مسئله در seo،  بررسی و آنالیز رقبای فعلی شما در کسب و کار است. به طور معمول شرکت های seo نخستین و اصلی ترین کاری که بایستی انجام دهند، بررسی و ارزیابی موقعیت سئوی رقبای شغلی شماست. زیرا به عنوان یکی از نخستین گام ها و اصلی ترین امور در اعمال خدمات سئو محسوب می شود.

اگر این امر به درستی صورت نگیرد، در مراحل بعدی که تدوین استراتژی سئو است، نمی توان سایتی را پیاده سازی نمود. تحقیق seo سایت رقبا، از ساختار و ارزیابی محتوا تا لینک سازی خارجی و داخلی و محبوبیت در سایر شبکه های اجتماعی بر عهده شرکت سئوکار و بهینه سازی سایت است.

اگر website شما به تازگی راه اندازی شده است و مایلید از خدمات سئو بهره مند شوید، این قسمت، ارائه خدمات بهینه سازی سایت را برای شما امری ضروری در نظر می گیرد. زیرا اساس و بنیان فعالیت seo و کلاً Digital Marketing بررسی رقبا است.

تدوین استراتژی seo:

تدوین استراتژی seo:
تدوین استراتژی seo:

شما می توانید استراتژی seo را برمبنای داده های جمع آوری شده از تحقیقاتی که صورت گرفته تدوین کنید. یکی از اصلی ترین اموری که در این قسمت بایستی از سوی شرکت های سئو کار انجام دهید، بررسی و آنالیز کلمه های کلیدی از لحاظ میزان رقابت و محبوبیت و همچنین سختی آن هاست.

ممکن است هر کلمه کلیدی مرتبط در حوزه شغلی شما، ضریب جست و جوی بسیار بالایی داشته باشد و دریافت رتبه آن نیز برای شما سودی را به همراه نداشته باشد. ممکن است سرمایه گذاری های بلند مدت بر آن امری درست نباشد.

شاید سایر کلمات کلیدی که بین رقبای کسب و کار معروفیت ندارد، برای شما به عنوان یک پوئن سودمند در نظر گرفته شود. موارد فوق دقیقاً از جمله نکاتی است که شرکت سئوکار بایستی به آن دقت بسیاری داشته باشد.

اصلی ترین بخشی که در حرفه کاری شما ضرورت دارد و به نوعی سرمایه گذاری شما روی پروژه است، تعیین کلمه های کلیدی هدفمند و همچنین شیوه بهینه سازی سایت است.

به این ترتیب شما می توانید برنامه ریزی صحیح و مطلوبی برای seo سایت بنویسید، لذا این بخش در سئو بسیار حائز اهمیت است. در مجموع در این قسمت از خدمات seo، شرکت سئوکاری که بهینه سازی سایت شما را بر عهده دارد، بایستی برنامه ریزی دقیقی به منظور کسب بالاترین رتبه در کلمه های کلیدی مورد نظر داشته باشد.

تدوین استراتژی تولید محتوا:

تدوین استراتژی تولید محتوا:
تدوین استراتژی تولید محتوا:

از انواع دیگر خدمات سئو چیست، به (تدوین استراتژی تولید محتوا) اختصاص دارد. این قسمت یکی از ضروری ترین بخش ها در seo و بهینه سازی سایت است. بایستی متذکر شد که اهمیت محتوا در seo بسیار بالاست. در این قسمت، شرکت سئوکار براساس عبارات و کلمات کلیدی هدف بایستی استراتژی تولید محتوا website شما را نیز معین کند.

در حقیقت بازاریابی محتوا هم مرتبط به این قسمت است. سئوکار متخصص و با تجربه بایستی محتوایی را تولید کند که علاوه بر جذب کاربران، خرید محصولات و فعالیت ها را نیز در پی داشته باشد.

تولید محتوا علاوه بر این که توسط شرکت های سئوکار صورت می پذیرد، از طریق تولیدکنندگان و یا کارمندان محتوا مرتبط به سایت درخواستی انجام می شود.

زیرا در اغلب موارد، موضوعاتی که برای تولید محتوا ارائه می گردد، کاملاً تخصصی بوده و بیشتر سایت هایی که به صورت تخصصی کار می کنند، به اندازه کافی تولید کننده محتوا نیز دارند. برهمین اساس باید این بخش توسط کارشناسان مجرب تولید محتوای شرکت های سئوکار انجام گیرد.

طراحی UX و UI:

طراحی UX و UI:
طراحی UX و UI:

یکی دیگر از انواع خدمات سئو به طراحی (UI) و (UX) سایت اختصاص دارد. ممکن است از نظر اغلب افراد، طراحی تجربه و رابط کاربری گزینه مهمی نباشد و ارتباطی نیز به seo نداشته باشد.

اما طراحی رابط کاربری (UI) و تجربه کاری (UX)در website امری مهم و ضروری است و یکی از اصلی ترین فاکتورهایی است که سبب درگیر کردن کاربران به website مورد نظر می شود. میزان درگیری کاربران با وب سایت نیز از اصلی ترین پارامترهای seo است.

بعد از طراحی UI (رابط کاربری) سایت و UX به طراحی مجدد در سایت نیاز است که اغلب شرکت های سئوکار این امر را انجام می دهند. البته فعالیت های فوق برای تمامی سایت ها الزامی نبوده و به طور معمول سایت هایی که نخست مایلند seo و بهینه سازی شوند، در طراحی آن کلیه موارد را در نظر می گیرند تا از این طریق UX (تجربه کاری) به بهترین نحو پیاده سازی گردد.

لینک بیلدینگ:

لینک بیلدینگ:
لینک بیلدینگ:

از اصلی ترین خدماتی که در seo ارائه می گردد، ایجاد بک لینک و یا فرایند لینک بیلدینگ است که بایستی به صورت صحیح انجام شود. اغلب شرکت ها فعالیت های لینک سازی کلاه سیاه را عرضه می دارند.

در این راستا بایستی مطمئن شوید که شرکت های سئوکاری که می خواهند خدمات فوق را برای شما ارائه دهند، متدهای سیاه را استفاده نکنند. زیرا فعالیت های لینک سازی اصلی ترین بخش در seo وب سایت است و اگر اشتباهی صورت پذیرد، در آینده صدمات غیر قابل جبرانی را برای website مشتری به همراه خواهد داشت.

این مسئله به اندازه ای مهم است که اغلب وب سایت هایی که به صورت صحیح لینک سازیشان را انجام نمی دهند، بعد از گذشت چند سال بایستی جریمه پرداخت کنند و به تدریج رتبه های موتورهای جست و جو را از دست می دهند.

معمولا شرکت های مورد اعتماد ارائه دهنده خدمات سئو از شیوه های سئو کلاه خاکستری برای این امر استفاده می کنند. تکنیک هایی نظیر خرید رپورتاژ آگهی یکی از شیوه های لینک بیلدینگ فوق است.

برنامه ریزی برای ایجاد بک لینک در فاصله زمانی متعدد، امری مهم و حائز اهمیت است و این امر را بایستی شرکت های سئوکار به درستی انجام دهند. همچنین ساقط نمودن لینک های مخرب و همچنین گزارش آن به موتورهای جست و جو از جمله خدمات سئو در این قسمت است که ارائه می گردد.

سئو تکنیکال:

سئو تکنیکال:
سئو تکنیکال:

در ادامه موضوع خدمات سئو چیست، به سئو تکنیکال می پردازیم که یکی از مهمترین فعالیت های سئو به شمار می آید. در لیست خدمات seo، سئو تکنیکال website یکی از ابتدایی ترین قسمت های سئو است. در واقع این بخش، همان پشت پرده seo است که هیچ کاربری نمی تواند آن را مشاهده کند.

به طور مثال بالا بردن سرعت سایت، ویدیوها، محصولات، گذاشتن کدهای علامت گذاری به منظور بررسی و نقدها و غیره که از مهمترین پارامترها در seo به حساب می آید.

همچنین بهینه سازی کدهای قالب website که بایستی بر اساس استانداردها و اصول جهانی وب سایت طراحی گردد. AMP یکی از بهینه سازی های نسخه موبایل website است و sitemap، Robot.txt از دیگر مواردی است که شرکت های سئوکار بایستی توسط مجرب ترین متخصصین سئو ارائه دهند.

در حقیقت شما بایستی از شرکت های سئوکار درخواست کنید که تکنیکال سئو وب سایت مربوط به شما را بررسی کنند. در مجموع وب سایتی که با مشکلات داخلی همراه است، در گام های بعدی نیز دچار مشکل خواهد شد و در نتیجه پیشرفتی را به دنبال نخواهند داشت.

سئو محلی:

سئو محلی:
سئو محلی:

Local SEO (سئو محلی) یکی از جدیدترین خدمات seo است که توسط شرکت های سئوکار ارائه می گردند. همان طور که اشاره نمودیم، اغلب مشاغل خدمات محور به سئو محلی نیاز دارند. شما از طریق سئو محلی درصد شانس بیشتری در وب سایت برای جست و جوی محلی دارید. خدمات سئو محلی شامل:

1)    ثبت سایت در google map 2) Google My Business است.

هدف گذاری و بهینه سازی صفحات داخلی به منظور ارائه در کلمات مربوط در موتورهای جست و جو محلی از جمله فعالیت هایی است که مرتبط به Local seo می شود.

برند سازی در seo:

برند سازی در seo:
برند سازی در seo:

یکی از اصلی ترین خدماتی که از شرکت سئوکار بایستی درخواست کنید، برند سازی شما در وب سایت است. در واقع در حال حاضر برندسازی یکی از خدمات seo به شمار می آید که در دیده شدن بیشتر شما در حرفه ی شغلی خود نقش مهمی دارد.

استراتژی برندسازی در وب سایت های معتبر و همچنین شبکه های اجتماعی از جمله خدماتی است که برخی از شرکت های سئوکار عرضه می دارند. برندسازی در seo شامل رپورتاژ خبری و گفت و گو در website های خبری بزرگ و نام بردن نام برند و به این ترتیب منتشر کردن عنوان برند در سایر شبکه های اجتماعی با برخورداری از برنامه ریزی درست است.

بنابراین هر چه عنوان برند شما در وب سایت با تکرار بیشتری همراه باشد، می تواند روی افزایش قدرت برند شما تاثیر مستقیمی داشته باشد.

مشاوره seo:

مشاوره seo:
مشاوره seo:

در راستای بررسی موضوع خدمات سئو چیست، می توان به مشاور سئو اشاره کرد. پس از انجام و همچنین تحویل طرح seo، همکاری و رابطه شما با شرکت سئوکار که بهینه سازی وب سایت شما را بر عهده دارد، بایستی استمرار یابد. روند کاری بایستی به شکلی باشد که در هر موقعیتی بتوانید از خدمات سئوکار مجرب و متخصص بهره مند شوید.

پیوسته مساعدت یک مشاوره seo در مواقع ویژه الزامی است. ممکن است در برخی مواقع در گوگل وبمستر با خطاهای ناشناخته روبرو شوید که برای برطرف نمودن آن نمی دانید چه اقداماتی را بایستی انجام دهید.

در چنین شرایطی مشاوره سئوکار می تواند همگام و پشتیبان شما باشد. در هنگام عقد قرارداد seo وب سایتتان بایستی به این مورد متذکر شوید که هزینه های مرتبط برای حضور مجرب ترین مشاورین سئو در روند کاری همراه شما باشد. مشاور سئو بایستی کاملترین اطلاعات را درباره موقعیت سایت در اختیار داشته باشد.

بایستی کلیه دسترسی website خود را در اختیار وی گذاشته تا از این طریق بتوانید در مواقع خاص، آنالیز سایتتان را بر عهده داشته باشد. بهتر است از متخصصین این امر که تجربه و تخصص کافی در حوزه سئو دارند، بهره مند شوید.

خدمات غیر مستقیم در seo

خدمات غیر مستقیم در seo
خدمات غیر مستقیم در seo

استفاده از تکنیک های تبلیغاتی پولی مانند رپورتاژ آگهی و تبلیغات بنری در وب سایت های اصلی، خبری از خدمات غیر مستقیم در seo به حساب می آیند.

اغلب کاربران اطلاع کافی از این نوع خدمات در seo ندارند که بخش کلی از فعالیت هایی که در سئو عرضه می گردد، مرتبط به تبلیغات پولی است.

مثلا تبلیغات کلیکی و یا بنری همسان، مزیت های مهمی را برای شما به همراه دارد:

1)    افزایش ترافیک website توسط لینک که در حقیقت همان ترافیک (Referral) است.

2)    مطرح شدن برندتان در website که ممکن است در سال های آتی سبب افزایش ترافیک مستقیم شود.

ممکن است بیلبوردهای تبلیغاتی و یا تبلیغات تلویزیونی که برخی از شرکت های سئوکار آن ها را به کار می برند را مشاهده کرده باشید. این سری از تبلیغات به شکل مستقیم روی seo تاثیر می گذارد.

زیرا اغلب کاربران تا به سایت های تبلیغاتی مراجعه می کنند، سبب افزایش ترافیک سایت می شود. حتی در اغلب مواقع در تبلیغات Of Line نظیر تبلیغات تلویزیونی و یا بیلبوردهای تبلیغاتی، هدف کلی بالا بردن سرچ عنوان برند است.

در اغلب تبلیغات تلویزیونی که در آن ها آدرس سایت ذکر نمی شود، مخاطب برای دریافت اطلاعات بیشتر برند، نام برند را از طریق موتورهای جست و جو سرچ می کنند. موارد نامبرده به شکل مستقیم سبب بالا بردن اعتبار وب سایت و همچنین برند سازی آن در seo کمک شایانی می کند.

همچنین خدماتی مانند خرید ورودی Google، ورودی ارجاعی و یا خرید بازدید مستقیم از خدمات دیگر seo است که در بعضی از موارد جزء (سئو کلاه سیاه) به حساب می آیند.

به چه علت خدمات سئو برای کسب و کارهای آنلاین امری ضروری است؟

به چه علت خدمات سئو برای کسب و کارهای آنلاین امری ضروری است؟
به چه علت خدمات سئو برای کسب و کارهای آنلاین امری ضروری است؟

با توجه به عنوان مقاله، باید متذکر شویم که اصلی ترین فاکتوری که مشاغل آنلاین را نیازمند seo می کند، کاهش هزینه های تبلیغاتی است. اکثر کسب و کارهای آنلاین به خصوص مشاغل محدود نمی توانند پیوسته به منظور جذب کاربران بیشتر از تبلیغات اینترنتی استفاده کنند.

به این دلیل که علاوه بر مقرون به صرفه نبودن از نظر اقتصادی، در اغلب مواقع عودت سرمایه گذاری کمتری را در پی دارد. مادامی که بودجه برای تبلیغات در اختیار داشته باشید، تبلیغات به کاربران عرضه می گردد اما هنگامی که بودجه ای را برای تبلیغات بیشتر و موثرتر در اختیار ندارید، دیگر قادر نخواهید بود که تبلیغات خود را برای کاربران نمایش دهید.

بنابراین در صورتی که شما سرمایه گذاریتان را روی سئو وب سایتتان انجام دهید، دیگر نیازی به فراهم کردن بودجه تبلیغات کسب و کار خود ندارید.

فارغ از این که هزینه های مازاد را پرداخت کنید، می توانید پیوسته توسط موتورهای جست و جو، کاربران بیشتری را جذب نموده و لذت کافی از افزایش درآمد ماهیانه خود ببرید.

هدفمند ترین و بهترین کاربران کسب و کار شما توسط گوگل به مشاغل شما معرفی می شوند. برهمین اساس قرار گرفتن در بالاترین رتبه در عملکرد موتورهای جست و جو امری حائز اهمیت است.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

سعی کردیم در مقاله خدمات سئو چیست، اطلاعات جامعی را در خصوص خدمات سئو در اختیار شما قرار دهیم. برای تعیین مجرب ترین سئوکارها بایستی نخست رزومه شغلی آن شرکت را مطالعه نموده و بعد از بررسی های لازم، آن ها را در جهت انجام خدمات سئو وب سایت خود تعیین کنید. در مجموع سئو از مهارت ها و دانش بسیاری برخوردار است که می تواند بهترین خدمات را به کاربران ارائه دهد.

۱ دیدگاه دربارهٔ «خدمات سئو چیست;

دیدگاهتان را بنویسید