تبلیغات زرد چیست

تبلیغات زرد چیست

فهرست مطالب

اگر می خواهید بدانید که تبلیغات زرد چیست و یا در خصوص تبلیغات، اطلاعات بیشتری داشته باشید، ما را تا انتهای این مقاله کاربردی، همراهی نمایید.

انواع مختلفی از راه های جذب مخاطب یا اصطلاحا مشتری وجود دارد. می دانیم که این راه و روش های جذب مخاطب به اختصار تبلیغات نامیده می شوند. در بین این روش های تبلیغاتی، تبلیغات زرد شاید رایج ترین نوع آن در جوامع امروزی باشد.

پس روشن گشت که چنین پدیده ای برای انواع برندها و کسب و کارها از اهمیت بالایی برخوردار است.

به همین دلیل ما این مطلب که تحت عنوان “تبلیغات زرد چیست” ارائه می شود را آماده کردیم تا ماهیت آن را بشناسید و از روش های آن اطلاعات کسب کنید.

بنابراین با ما همراه باشید تا با ارائه مطالبی مهم در این زمینه، در پایان به تصویر درست و روشنی از تبلیغات زرد دست پیدا کنید.

آن چه در این مقاله خواهید خواند:

تاریخچه و مفهوم محتوای زرد

انواع محتوای زرد

ویژگی های محتوای زرد

واکنش مخاطب به محتوای زرد

چگونه می توان محتوای زرد را تشخیص داد؟

رابطه محتوای زرد در کسب و کار آنلاین

تولید محتوای زرد

اثر تبلیغات زرد چیست؟

روش کار تبلیغات زرد چیست؟

محتوای زرد در تبلیغات تجاری آنلاین

چگونگی استفاده از تبلیغات زرد برای کسب و کار

صفحه زرد چیست؟

جمع بندی

 

تاریخچه و مفهوم محتوای زرد

تاریخچه و مفهوم محتوای زرد
تاریخچه و مفهوم محتوای زرد

مدت ها قبل از ظهور رادیو، تلویزیون و اینترنت، روزنامه ها به عنوان ابزاری برای انتقال اطلاعات به مخاطبان عمل می کردند. در انتهای قرن نوزدهم، هنگامی که روزنامه ها برای تهیه گزارش برای جنگ اسپانیا و آمریکا در سال 1898 برای فروش بیشتر تلاش می کردند، آن ها به راهی برای غلبه بر رقابت نیاز داشتند و محتوای زرد این مجله، مسیر خود را آغاز کرد.

محتوای زرد یک سبک اغراق آمیز در ایجاد محتوا است. نویسندگان چنین محتواهایی غالباً وقایع را اغراق می کنند، گاهی اوقات واقعیت ها را دستکاری می کنند، حتی اگر جزئیات داستان درست نباشد، مردم را هیجان زده می کنند و اطلاعات را به گونه ای ارائه می دهند که آن ها را برای پیگیری داستان ترغیب کند.

معنی

معنی
معنی

محتوای زرد محتوایی است که استانداردهای کیفیت محتوا را ندارد و با هدف جذب بیننده بیشتر، برانگیختن هیجان بیننده و تسهیل استناد به محتوا و چاپ مجدد، طراحی و ایجاد شده است.

بدیهی است که هدف نهایی تولید و تحویل محتوای زرد، کسب سود مالی از این هیجان است.

رسانه هایی که محتوای آن ها بیشتر زرد است را رسانه های زرد می نامند. اصطلاح روزنامه نگاری زرد برای توصیف فعالیت های این رسانه ها نیز استفاده می شود.

پیشنهاد می کنیم از پست تبلیغات گسترده در تلگرام دیدن کنید.

انواع محتوای زرد

انواع محتوای زرد
انواع محتوای زرد

حال که پیش از پرداختن به موضوع تبلیغات زرد چیست، به محتوای زرد و تاریخچه آن اشاره کردیم، بهتر است انواع آن را نیز با هم بررسی کنیم.

محتوای زرد بسته به نیاز رسانه ها و بینندگان، به اشکال مختلف ارائه می شود. از محتوای تصویری گرفته تا محتوای متنی، همه آن ها در گروه محتوای زرد قرار می گیرند.

چاپخانه ها و سایر رسانه های چاپی معمولاً از محتوای متن زرد بیشترین استفاده را می کنند. این نوع محتوا با کمترین تمرکز روی تصویر، بر روی عنوان و لیدهای آن متمرکز می شوند. خوانندگان به چگونگی خواندن سرفصل ها جلب می شوند. با این حال، رسانه های اجتماعی، رسانه های ویدیویی و خبرگزاری ها بر روی محتوای ویدیویی و تصویری تمرکز می کنند.

با باز کردن اینستاگرام، یک یا چند فیلم زرد در بخش Explorer با مشکلات محدودی روبرو می شوید و عناوین اصلی با فیلم های درشت و زرد روی فیلم ها نوشته می شوند. انواع دیگر محتوای زرد، محتوای تصویر یا زیرنویس عکس است. بسیاری از رسانه ها برای رسیدن به اهداف خود از ترکیبی از انواع مختلف محتوای زرد استفاده می کنند.

دعوت می کنیم در بخش زیر از مقاله “تبلیغات زرد چیست” به ویژگی های محتوای زرد توجه کنید.

ویژگی های محتوای زرد

ویژگی های محتوای زرد
ویژگی های محتوای زرد

محتوای زرد به طور کلی به دو عامل اصلی بستگی دارد، عامل اول استفاده از یک خبر سطح بالا و عامل دوم اطلاعات بحث برانگیز مخاطبان است. به همین دلیل، بیشتر خواص محتوای زرد در ترکیب با این دو عامل اصلی شکل می گیرد و در زیر به برخی از آن ها خواهیم پرداخت:

روش سایه زنی معمولاً برای محتوای زرد استفاده می شود. به این ترتیب فیلمنامه نویسان زرد درباره اجزای اخبار ارائه شده خود مبالغه می کنند و اخبار را از زوایای مختلف و با جزئیات منتشر می کنند که ممکن است صحت نداشته باشد. همچنین، گاهی اوقات، قبل از اثبات صحت؛ خبر، با حدس و گمان های مختلف منتشر می شود تا هیجان را در مردم برانگیزد.

محتوای زرد در درجه اول مربوط به افراد مشهور یا رویدادهای سیاسی و اجتماعی است و بیشتر در مناطقی مانند سینما، ورزش، سیاست و موارد دیگر استفاده می شود.

محتوای زرد معمولاً شامل اجزای مختلفی از جمله اشکال، تصاویر و غیره است. در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، می توانید محتوای زرد زیادی را مشاهده کنید که معمولاً با فیلم همراه است و از عناوین و متن های رنگی با فونت بزرگ استفاده می کند که عمدتا طرفداران خود را دارد.

محتوای زرد عمدتا بر اساس احساسات مخاطب تولید و منتشر می شود و مخاطب این محتوا اغلب توده هایی از مردم است که ممکن است در سنین مختلف باشند و گرایش های عاطفی، عقیدتی، اقتصادی و سیاسی متفاوتی داشته باشند.

واکنش مخاطب به محتوای زرد

واکنش مخاطب به محتوای زرد
واکنش مخاطب به محتوای زرد

معمولاً هنگام تولید محتوای زرد، دو نکته مهم در نظر گرفته می شود. اول محبوبیت و ارتباط موضوع و دوم، میزان ابهام مورد استفاده در طراحی موضوع. نیازی به گفتن نیست که هرچه موضوع از محبوبیت و اهمیت بیشتری برخوردار باشد و از رمز و راز بیشتری در طراحی آن استفاده شود، مخاطب با کنجکاوی بیشتری محتوای زرد را دنبال کرده و برای مخاطب جذاب بوده و محبوبیت بیشتری خواهد داشت.

در حقیقت، به همین دلیل است که روزنامه نگاران و تولیدکنندگان محتوای زرد اغلب برای تولید چنین محتوایی به سراغ موضوعاتی در حاشیه بازیگران، ورزشکاران، خوانندگان یا حتی اتفاقات طبیعی و غیر طبیعی و داستان های پلیسی می روند.

البته همیشه نمی توان با تکیه بر جنجال بر سر اخبار داغ موفقیت شد. لازمه موفقیت در جذب مخاطب زرد، دقیقاً مانند هر محتوای دیگری، شناخت مخاطب و نیازهای او و تلاش برای حل آن ها است.

یکی از مهمترین نکات در انتخاب تم برای محصول محتوای زرد

یکی از مهمترین نکات در انتخاب تم برای محصول محتوای زرد، تازگی و خلاقیت در آن است. اساساً حافظه توده مردم برای یادآوری حواشی موضوعات مختلف بسیار ضعیف است، بنابراین قبل از این که اخبار از سکه خارج شود و طراوت و جذابیت خود را از دست بدهد، باید با محتوای زرد پیرامون آن برخورد شود.

همچنین، بعضی اوقات برخی از افراد مشهور، از جمله بازیگران، ورزشکاران و … عمداً مقاله یا ویدیویی را منتشر می کنند یا حتی کاری را برای معرفی یک موضوع داغ و محبوب به فیلمنامه نویسان زرد ارائه می دهند و با استفاده از روش ایجاد جنجال و شایعات، باعث افزایش شهرت خود می شوند.

اگر می خواهید نمونه هایی از این روش کسب شهرت را از نزدیک ببینید، فقط به اینستاگرام مراجعه کنید. اینستاگرام با وجود محبوبیت و در دسترس بودن، یکی از بهترین منابع برای ارسال محتوای زرد است که بسیار وسوسه انگیز است. زیرا ارسال این نوع مطالب در این شبکه اجتماعی باعث افزایش فالوورها و بازدیدکنندگان می شود.

با ادامه مقاله “تبلیغات زرد چیست” همراه شما هستیم.

چگونه می توان محتوای زرد را تشخیص داد؟

چگونه می توان محتوای زرد را تشخیص داد؟
چگونه می توان محتوای زرد را تشخیص داد؟

انواع مختلفی از محتوا وجود دارد که هر یک بر اساس عملکرد و استفاده از فناوری های مختلف برای مخاطبان خاص نوشته شده است. به غیر از کسانی که محتوا را تنها به خاطر کسب سود و افزایش بازدید تولید می کنند، محتوای زرد مورد توجه تولید کنندگان محتوای با کیفیت نیست. چرا که این نوع محتوا ذاتا پرداختن به مسائل مبتذل و پیش پا افتاده است. البته تشخیص محتوای زرد از انواع دیگر مطالب آسان است.

در محتوای نوشتاری، با خواندن مطالب، می توان به راحتی نوع مطالب را با توجه به میزان علاقه مطالب به حاشیه، موضوعات با اهمیت ثانویه و اختلاف نظر بر سر موضوعات محبوب، درک کرد. در محتوای زرد قابل مشاهده، همان طور که قبلاً ذکر شد، ویژگی های بصری، مانند استفاده از قلم های بزرگ و رنگارنگ روی جلد ویدیو که نشاندهنده عنوان بحث برانگیز است، راهی برای شناسایی این نوع محتوا است.

لذا چنان چه مطلبی را دیدید که بیش از پرداختن به مضمون اصلی و متن، به حاشیه و موارد کم اهمیت پرداخته و آن را بزرگ جلوه می دهد، بدانید که در حال تماشای یک محتوای زرد هستید.

رابطه محتوای زرد در کسب و کار آنلاین

رابطه محتوای زرد در کسب و کار آنلاین
رابطه محتوای زرد در کسب و کار آنلاین

حال که با مرور چیستی محتوای زرد به بحث اصلی این مقاله که رسیدن به پاسخ ” تبلیغات زرد چیست” است، نزدیک شدیم، توصیه می کنیم تا این بخش را با دقت مطالعه بفرمایید.

اصولاً پست های زرد از انواع مختلف و در شبکه های اجتماعی مختلف از اخبار زرد پدیدار می شوند و جنجال هایی را درباره این رویداد برمی انگیزند و یا واقعه ای که ممکن است رخ داده یا نداده باشد را بررسی می کنند.

در پست های زرد گاهی فرض های نادرستی در مورد این واقعه می گیریم، گاهی اوقات در مورد موضوعات احمقانه و ماورایی صحبت می کنیم، اما مهمتر از همه، بیشتر پست های زرد در مورد زندگی، اغراق و بحث های افراد مشهور است. این در مورد مشکلات حاشیه ای آن ها است.

توسعه شبکه های اجتماعی

با توسعه شبکه های اجتماعی، محتوای زرد نه تنها به صورت روزنامه و مجله در حال نوشتن است، بلکه پر از عکس و فیلم، پست چند خطی با عناوین بزرگ و جنجالی نیز می باشد، حتی اگر هیچ ارزشی نداشته باشد.

به همین دلیل است که ما گاهی اوقات در شبکه های اجتماعی شاهد مشاغلی هستیم که در مورد سوال زردی که از یک اتفاق بحث برانگیز به وجود آمده است، مطلب می سازد.

چنین سبک هایی روش قایق نامیده می شود. بعضی اوقات، اکثر مشاغل برای خود حاشیه هایی ایجاد می کنند تا بینندگان بیشتری را به خود جلب کنند و بیشتر سر زبان ها باشند، همان طور که بسیاری از بازیگران، ورزشکاران و افراد مشهور دیگر از اخبار زرد استفاده می کنند.

اما مهم است بدانید که چه زمانی یک کسب و کار می تواند از تولید محتوای زرد سود کسب کند. همان طور که می دانیم، همه مشاغل و همه مارک ها منحصر به خودشان هستند.

برای کسانی که می خواهند تجارت خود را با محتوای زرد رشد دهند و درآمد بیشتری کسب کنند، بهترین وقت، زمانی است که اخبار یا رویدادها فراتر از ویژگی های تجاری آن ها باشد.

برای درک بهتر موضوع، مثال های زیر را در نظر بگیرید:

تجارتی را تصور کنید که در زمینه مد و فروش پوشاک زنانه و مردانه فعالیت می کند و البته این صاحبان مشاغل به راحتی پیام زرد پاره شدن لباس بازیگر را می شنوند و با استفاده از جنجال ها، برند خود را به مخاطب ارائه می دهند.

اما اگر یک شرکت لوازم جانبی موبایل بخواهد از این خبر جنجالی استفاده کند، کارساز نیست، باعث اتلاف وقت و تلاش می شود و اعتبار خود را زیر سوال می برد.

به طور معمول، مارک های مختلف نیاز به استفاده از محتوای زرد و بحث برانگیز بر اساس مشخصات برند خود و همچنین دستیابی به اهداف خود در بین مخاطبان هدف و شبکه های اجتماعی با مشتریان دارند. اما مطمئناً اگر صاحب مشاغل بزرگی هستید و می خواهید از مطالب زرد استفاده کنید، از مشاوره متخصصان این حوزه استفاده کنید، زیرا اگر چیزی درست نباشد، می تواند تجارت شما را خراب کند.

تولید محتوای زرد

تولید محتوای زرد
تولید محتوای زرد

تولیدکنندگان این نوع محتوا علاوه بر این که به طور کلی نکات دیگر تبلیغات خود را در نظر می گیرند، به دو اصل توجه می کنند:

  • حاشیه سازی
  • بزرگنمایی

در محتوای زرد، با عناوین و تصاویر خاص و جذاب، توجه کاربران را به خود جلب کرده و احساسات آن ها را هیجان زده می کنند. آن ها با انتشار اخبار جنجالی و وقایع خشونت آمیز، به حریم خصوصی افراد حمله می کنند.

هنگامی که یک اتفاق غم انگیز یا فاجعه بار رخ می دهد و احساسات اکثر مردم را تحت تأثیر قرار می دهد، این رسانه ها سعی می کنند تا احساسات مردم را بیش از پیش القا کنند. تولید محتوای زرد در هر جامعه متفاوت است.

تولید این نوع مطالب کاملاً به رفتار افراد مشهوری مانند خوانندگان، بازیگران، ورزشکاران و چهره های مشهور علمی و سیاسی بستگی دارد. این نوع رسانه ها با استفاده از تکنیک های خاص، بحث و جدل ایجاد می کنند و شایعاتی مانند شیوع ویروس را در بین افراد جامعه منتشر می کنند.

اثر تبلیغات زرد چیست؟

اثر تبلیغات زرد چیست؟
اثر تبلیغات زرد چیست؟

اخیراً محتوای زرد وارد تبلیغات تجاری و حتی رادیویی و تلویزیونی شده است. بسیاری از شرکت ها و افراد از این نوع مطالب برای شهرت و شناخته شدن استفاده می کنند.

با بررسی اخبار و پاورقی های مربوط به یک موضوع می توانند احساسات و توجه مخاطب را برای چند ثانیه جذب کنند. تولید این نوع محتوا به نیاز جامعه بستگی دارد. وقتی حادثه ای یا جریانی در بین مردم رخ می دهد، آن ها از اخبار جنجالی پیرامون آن استفاده می کنند تا توجه مردم را به خود جلب کنند و از این طریق تبلیغات مورد نظر خود را پیاده سازی می کنند.

روش کار تبلیغات زرد چیست؟

روش کار تبلیغات زرد چیست؟
روش کار تبلیغات زرد چیست؟

روش کار رسانه چندان پیچیده نیست. اما برنامه دار بوده و محاسبه شده است. تبلیغات در این رسانه ها بر احساسات و حاشیه سازی مخاطبان متمرکز است. استفاده از جنجال های خبری، برانگیختن احساسات و بهره گیری از گرایش های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی افراد و ایده های آن ها برای جذب مخاطب، برای دستیابی به اهداف تبلیغاتی آن هاست.

رسانه های زرد هرگز واقع بینانه و منصفانه ارتباط برقرار نمی کنند و از محتوای تیز، افراطی، سرگرم کننده، احساسی، غیر جدی و تأثیرگذار در محتوای تبلیغاتی خود برای فروش و جذب مخاطب بیشتر استفاده می کنند.

محتوای زرد در تبلیغات تجاری آنلاین

محتوای زرد در تبلیغات تجاری آنلاین
محتوای زرد در تبلیغات تجاری آنلاین

امروزه شبکه های اجتماعی جزئی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره مردم شده اند و هر از گاهی با این شبکه ها روبرو می شویم. وجود این پست ها و پیام های زرد برای اکثر مخاطبان شبکه های اجتماعی امری شگفت انگیز و جذاب است.

همان طور که مشخص شد؛ مخاطب، اخبار حوادث و وقایع را دنبال می کند که ممکن است برای او خیلی مفید و موثر نباشد، اما بسیار سرگرم کننده و جذاب باشد.

در شبکه های اجتماعی اقداماتی وجود دارد که توسط یک رویداد یا اتفاق خاص ایجاد شده یا از بین می رود یا بالعکس. همچنین فعالیت ها و شرکت ها برای ادامه حیات خود مجبورند که جامعه اخبار را عمداً به حاشیه برده یا همسو کنند.

چگونگی استفاده از تبلیغات زرد برای کسب و کار

چگونگی استفاده از تبلیغات زرد برای کسب و کار
چگونگی استفاده از تبلیغات زرد برای کسب و کار

اکثر شرکت ها و مارک ها خواسته یا ناخواسته باید برای خود هویت ایجاد کنند. این هویت توسط بعضی از مشاغل مدیریت می شود و به عهده دیگران گذاشته می شود و جامعه تصمیم می گیرد. بهترین و مناسب ترین زمان برای تبلیغ و تولید محتوای زرد، برای مشاغل و تجارت ها، معرفی حاشیه و همسویی با رویداد و اخبار، همسو با هویت و نام تجاری است. نمونه هایی که می توان در این زمینه ارائه داد عبارتند از:

در زمینه مد، می توان با استفاده از اخبار بسیار غیر قابل اعتماد، پاره شدن کیف یا کفش یک بازیگر در یک مهمانی و جاهای دیگر، برند آن ها را به مردم ارائه داد.

یا مشاغل فعال در زمینه حفاظت از محیط زیست، می توانند با استفاده از اخبار منتقل شده در مورد آتش سوزی، محصولات خود را که به کاهش تولید آلاینده ها کمک می کند، ارائه دهند.

لازم به ذکر است که اخبار زرد با موضوع تبلیغات محصول و خدمات ما ارتباط دارد. اگر محتوای زرد ما با نام تجاری تبلیغاتی بی ارتباط باشد، ما فقط منابع و وقت خود را هدر می دهیم. مشاغل آنلاین باید محتوای زرد و جالب خود را برای تبلیغات بر اساس جامعه هدف، هویت و فضاهایی که مشتریانشان در آن قرار دارند، تولید کنند.

اما توجه داشته باشید که استفاده از این فرصت ها بدون اطلاع و برنامه ریزی دقیق خود می تواند صدمات جدی به مشاغل وارد کند و حتی مارک ها را تا مرز نابودی سوق دهد.

صفحه زرد چیست؟

صفحه زرد چیست؟
صفحه زرد چیست؟

صفحات زیادی در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی وجود دارند که دارای محتوای زرد هستند و اخبار مربوط به یک رویداد یا موضوع را بسیار بزرگتر و پیچیده تر از آن چه هستند، نشان می دهند. محتوای صفحات زرد اغلب حاوی پست هایی است که زندگی افراد مشهور را منعکس می کند. این پست ها وقایع را از آن چه واقعاً هستند، بزرگتر می کنند.

آن ها علاوه بر پیش بینی های نادرست، گاهی به شایعات نیز متوسل می شوند. طرفداران اینستاگرام که این نوع پست ها را می بینند، برای چند ثانیه مکث می کنند و آن ها را می بینند، حتی گاهی آن ها را برای دوستان خود می فرستند.

آن چه در مورد تولید محتوای زرد و تبلیغات (شایعات و عوام فریبی) گفته شده است، در واقع با جوهر و روح تبلیغات مناسب مطابقت ندارد.

تبلیغات درست باید در متن و پیامی که به مردم ارائه می دهد، صادق باشد و هر کسی و هر آن چه را که ارائه می دهد، باید در دنیای واقعی این کار را انجام دهد. با درگیر کردن بینندگان و خوانندگان، آن ها را ترغیب کند. البته، استفاده صحیح از محتوای زرد می تواند مفید و موثر باشد. اما شما برای موفقیت باید این کار را به صورت تخصصی و ماهرانه انجام دهید، با ارزیابی شرایط و زیر نظر متخصصان این حوزه ها.

جمع بندی

ما در این مقاله درباره محتوای زرد حرف زدیم و سعی کردیم به سوال تبلیغات زرد چیست، پاسخ روشنی ارائه دهیم.

امروزه تبلیغات، بخش مهمی از زندگی انسان ها است و هر فرد روزانه با انبوهی از پیام های مستقیم و غیر مستقیم تبلیغاتی رو به رو می شود. لذا تمام شرکت ها و برندها دنبال راهی هستند که بتوانند این افراد را به طرف خود بکشانند، قبل از این که شرکت رقیب بتواند این کار را انجام دهد.

بنابراین آن ها از تبلیغات زرد نیز استفاده می کنند. حال اگر شما یک فرد عادی هستید، باید بدانید که در معرض چه چیزی قرار دارید و اگر کسب و کاری دارید که نیازمند دیده شدن است، باید از ماهیت و روش کار تبلیغات زرد مطلع باشید. در هر صورت مطالب عنوان شده در این مقاله می تواند به شما کمک نماید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید