تبلیغات اینفلوئنسر اینستاگرام

تبلیغات اینفلوئنسر اینستاگرام

فهرست مطالب

امروز با موضوع تبلیغات اینفلوئنسر اینستاگرام در خدمت شما هستیم.

آیا با مفهوم اینفلوئنسر آشنا هستید؟

از اهمیت این حوزه اطلاع دارید؟

می دانید چه چیزی یک فرد یا حساب را به اینفلوئنسر تبدیل می کند؟

کارایی این پدیده برای تبلیغات تا چه حدی است؟

چرا این روز ها بحث درباره تبلیغات اینفلوئنسر اینستاگرام داغ شده است؟

تمام این موارد به علاوه چندین مورد دیگر جزود سوالاتی هستند که ما به آن ها در این مقاله پاسخ خواهیم داد.

اگر دنبال اطلاعات جامع در این باره هستید، توصیه می کنم این مطلب را از دست ندهید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:
  1. اینفلوئنسر کیست؟
  2. کدام شبکه های اجتماعی اینفلوئنسر های تاثیرگذار تری دارد؟
  3. معیار اینفلوئنسر بودن
  4. انواع اینفلوئنسر
  5. بازاریابی اینفلوئنسر چیست؟
  6. ضرورت استفاده از تبلیغات اینفلوئنسر اینستاگرام
  7. تبلیغات اینفلوئنسر اینستاگرام و رونق کسب و کار ها
  8. چگونه از تبلیغات اینفلوئنسر اینستاگرام استفاده کنیم؟

 

اینفلوئنسر کیست؟

اینفلوئنسر کیست؟
اینفلوئنسر کیست؟

کلمه اینفلوئنسر در لغت “تأثیرگذار” معنی شده است. اما در دنیای رسانه های اجتماعی این اصطلاح به افراد شناخته شده در یک یا چند شبکه اجتماعی گفته می شود. اینفلوئنسر ها در واقع افراد مشهور در شبکه های اجتماعی هستند. در حالی که ممکن است آنها خارج از آن شبکه اجتماعی زندگی کاملاً طبیعی داشته و خیلی شناخته شده نباشند.

در میان مردم، اصلاحاتی مانند “شاخ” برای توصیف اینفلوئنسر استفاده می شود.

این اصطلاح همچنین به افراد تأثیرگذار در شبکه اجتماعی اینستاگرام اشاره دارد.

تاریخ:

تاریخ:
تاریخ:

اولین تأثیرگذار ناشناس در دنیای اینترنت حدود ده سال پیش در یوتیوب ظاهر گشت.

از اواسط دهه 2000، دقیقاً زمانی که Google سرویس اشتراک ویدیوی YouTube را خریداری کرد. برخی از افراد مشاغل جدی را در YouTube شروع کرده اند و توانسته اند مورد توجه بسیاری قرار گیرند. افراد زیادی فیلم های خود را به اشتراک گذاشته اند و از این راه به شهرت رسیده اند.

جوک ها، آموزش ها، مستندها و عکس های غیر معمول از مراحل مختلف بازی های رایانه ای از جمله مباحث مورد استفاده برای تولید ویدئو در YouTube بود.

اگر با اصطلاح YouTuber مواجه شدید ؛ بدانید که منظور همان تأثیرگذاران YouTube است.

با گذشت زمان، با محبوبیت بیشتر رسانه های اجتماعی، اینفلوئنسر در شبکه های اجتماعی دیگر مانند فیس بوک و توییتر نیز محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

اما این مقاله که تحت عنوان تبلیغات اینفلوئنسر اینستاگرام، ارائه می شود، به تاثیرگذاران شبکه ی اجتماعی اینستاگرام اشاره دارد.

کدام شبکه های اجتماعی اینفلوئنسر های تاثیرگذار تری دارد؟

کدام شبکه های اجتماعی اینفلوئنسر های تاثیرگذار تری دارد؟
کدام شبکه های اجتماعی اینفلوئنسر های تاثیرگذار تری دارد؟

اینفلوئنسر ها از YouTube شروع به حرکت کردند. حرکتی که به سرعت به شبکه های اجتماعی دیگر مانند فیس بوک و توییتر سرایت کرد.

در حال حاضر، هر شبکه اجتماعی اینفلوئنسرها را در اکوسیستم خود توسعه داده است. اما سوالی که ممکن است برای شرکت ها پیش بیاید این است که کدام یک از افراد تأثیرگذار در شبکه های اجتماعی بیشترین تأثیر را روی مخاطبان خود دارند. برای پاسخ به این سوال، باید فضای شبکه های اجتماعی مختلف را بشناسیم و رفتار کاربران آنها را تجزیه و تحلیل کنیم.

به عنوان مثال، کاربران توییتر باید محتوای خود را در قالب حداکثر 280 کاراکتر ارسال کنند، در حالی که حد کاراکتر قبل از سپتامبر 2017 نصف این عدد بود، یعنی 140 حرف، بسیاری از سلایق و رفتارهای کاربران توییتر براساس این محدودیت کاراکتر است.

اگرچه تصاویر، فیلم ها و GIF ها می توانند در توییتر ارسال شوند، اما محتوای موجود در توییتر متنی است و محتوای اصلی هر کاربر متن کوتاهی است که به عنوان توییت ارسال می کند. این امر، همراه با حالت بک لاین توییتر تایم لاین، باعث تمرکز کاربران بر عبارات کوتاه اما مهم می شود.

توئیت ها به سرعت جمع می شوند و دسترسی به توییت های قدیمی دشوار خواهد بود

از آنجا که توئیت ها به سرعت جمع می شوند و دسترسی به توییت های قدیمی دشوار خواهد بود، کاربران توییتر احساس می کنند هرچه در کوتاه مدت به ذهن خطور می کند، توییت کنند. این باعث شده است که فضای توییتر پر از طنز یا انتقاد شود.

با این حال، کمپین های تبلیغاتی که حول مسئولیت اجتماعی یا به شکلی طنز می چرخند، بهترین نتیجه را از تأثیرگذاران توییتر می گیرند.

این بدان معنی نیست که بهترین شبکه اجتماعی برای اجرای کمپین های بازاریابی اینفلوئنسر در توییتر است، بلکه مثالی است که نشان می دهد هر شبکه اجتماعی فضای خاص خود را دارد و با توجه به عادات و سلیقه کاربران آن شبکه اجتماعی، کمپین بازاریابی اینفلوئنسر باید مناسب آن بوده باشد.

اینستاگرام نیز به همین شکل است وبا گسترش کاربران آن در سراسر جهان، انتظار می رود در آینده شاهد تاثیرگذاری بیشتر اینفلوئنسر ها در این پلتفرم باشیم.

معیار اینفلوئنسر بودن

معیار اینفلوئنسر بودن
معیار اینفلوئنسر بودن

با توجه به اینکه بازار بازاریابی اینفلوئنسر داغ است. بسیاری از افراد انگیزه عضویت در انجمن اینفلوئنسر را دارند. این فضای پر زرق و برق بیشتر از سایر شبکه های اجتماعی در اینستاگرام ظاهر می شود.

تمایل به استفاده از بازار بازاریابی اینفلوئنسر باعث شد مردم سعی کنند به هر قیمتی تعداد پیروان خود را افزایش دهند. خرید فالوورهای غیرواقعی، ایجاد کراس فایر، تولید محتوای سطح پایین اما پرطرفدار از جمله روش هایی است که برای افزایش فالوور استفاده می شود.

اگرچه در برخی موارد این ترفندها تعداد دنبال کنندگان را افزایش می دهد، اما به هیچ وجه به معنای افزایش کارایی این حساب ها نیست. به همین دلیل، کارشناسان بازاریابی دیجیتال از معیار دقیق تری برای تأثیر اینفلوئنسر استفاده می کنند.

دقیق ترین معیار اثربخشی اینفلوئنسر میانگین درگیری برای دوازده پست آخر اینفلوئنسر است.

برای محاسبه میزان جذابیت برای هر پست اینستاگرام، کل مبادلات کاربران با پست را بر تعداد کل دنبال کنندگان صفحه تقسیم کرده و نتیجه را در 100 ضرب کنید.

انواع اینفلوئنسر

انواع اینفلوئنسر
انواع اینفلوئنسر

اینفلوئنسر ها را می توان به روش های مختلفی طبقه بندی کرد. به عنوان مثال، اینفلوئنسر یکی از محبوب ترین روش های رتبه بندی براساس تعداد دنبال کنندگان، نوع محتوا و اثربخشی است. البته، روش دیگری وجود دارد که در آن ما باید اینفلوئنسر ها را با توجه به بازار خاصی که در آن فعالیت می کنند، رتبه بندی کنیم.

در این بخش از مقاله “تبلیغات اینفلوئنسر اینستاگرام” می خواهیم به انواع اسنفلوئنسر اشاره کنیم و آن را از چند نظر تقسیم بندی نماییم.

بر اساس تعداد دنبال کنندگان

بر اساس تعداد دنبال کنندگان
بر اساس تعداد دنبال کنندگان
  • مگا اینفلوئنسر
  • ماکرو اینفلوئنسر
  • میکرو اینفلوئنسر ها
  • نانو اینفلوئنسر ها

پیشنهاد می کنیم از سایر مطالب سایت آیلین وب دیدن کنید.

مگا اینفلوئنسر

مگا اینفلوئنسر
مگا اینفلوئنسر

این اینفلوئنسر ها معمولاً بیش از 1 میلیون دنبال کننده دارند. افراد این گروه یا افراد مشهوری هستند (بازیگران، خوانندگان، ورزشکاران، مجری ها و …) که در دنیای آفلاین به شهرت عمومی رسیده اند یا افرادی که به دلیل فعالیت های خود در دنیای آنلاین و فعالیت های اجتماعی مشهور هستند.

این افراد معمولاً با مارک های بزرگ و معروف کار می کنند و مبلغ زیادی را برای معرفی شما در پست دریافت می کنند. آنها در کار با مارک ها بسیار محتاط هستند و با هر کسی کار نمی کنند. برای برقراری ارتباط با آنها، باید با مدیر برنامه آنها تماس بگیرید و مراحل مختلف پروژه را با او طی کنید.

ماکرو اینفلوئنسر

ماکرو اینفلوئنسر
ماکرو اینفلوئنسر

اگر یک قدم از اینفلوئنسر های عظیم فاصله بگیریم، با این گروه از افراد تأثیرگذار روبرو هستیم. اینفلوئنسر های ماکرو بین 100000 تا 1 میلیون بیننده دارند و از دسته قبلی بیشتر در دسترس هستند.

افرادی مشهور که حداکثر 1 میلیون دنبال کننده دارند در این گروه قرار می گیرند. اینفلوئنسر های ماکرو رایج و بیشتر از دسته قبلی هستند.

برخی از افراد به لطف خرید فالوورهای جعلی ممکن است در این گروه قرار بگیرند. بنابراین علاوه بر تعداد فالوورها، لطفاً میزان دیده شدن صفحه اینفلوئنسر را نیز بررسی کنید. به شما پیشنهاد می کنیم که مدتی او را دنبال کنید و در صورت اطمینان با او کار کنید.

میکرو اینفلوئنسر

میکرو اینفلوئنسر
میکرو اینفلوئنسر

Micro  اینفلوئنسر کمی حرفه ای تر کار می کند و مخاطبان محدودی دارد. آنها 1000 تا 100000 دنبال کننده دارند، اما بازاریابی اینفلوئنسر آموخته است که فراتر از تعداد دنبال کنندگان، شما باید روابط و تعاملات بین پیروان و مخاطبان آنها را بررسی کنید.

تعداد محدود پیروان این گروه به دلیل تخصص آنها در زمینه فعالیت است، آنها اتفاقاً رابطه بسیار نزدیکی با مخاطبان دارند و تحت هیچ شرایطی حاضر نیستند این رابطه را به خطر بیاندازند.

برخی از میکرو اینفلوئنسر ممکن است شما را به صورت رایگان معرفی کند، در حالی که برخی دیگر با گرفتن هزینه این کار را انجام می دهند. نکته مهم این است که اگر مارک شما کاری با مخاطبان آنها نداشته باشد، هر چقدر هم هزینه کنید، برای شما تبلیغ نمی کنند.

نانو اینفلوئنسر

نانو اینفلوئنسر
نانو اینفلوئنسر

من می خواهم نسل جدید اینفلوئنسر را معرفی کنم. این افراد 1000 تا 10 هزار پیرو دارند، اما مطالب آن ها بسیار سنجیده شده هستند. این افراد برای معرفی شما هزینه زیادی دریافت نمی کنند، بنابراین می توانید همزمان با صدها نانو اینفلوئنسر کار کنید و مخاطبان بیشتری را هدف قرار دهید.

بر اساس محتوا

بر اساس محتوا
بر اساس محتوا

یکی دیگر از تقسیم بندی های افراد تاثیرگذار که در مقاله “تبلیغات اینفلوئنسر اینستاگرام” به آن اشاره خواهیم کرد، محتوا است.

اخیراً، حلقه بازاریابی، رسانه های اجتماعی را به سمت اینفلوئنسر خرد در اینستاگرام سوق داده است. البته با توجه به علاقه مردم به محتوای ویدئویی، به افرادی که در آپارات و یوتیوب کار می کنند نیز علاقه مند می شوند.

حال بیایید شاخه ها را بررسی کنیم.

  • بلاگر شبکه های اجتماعی
  • یوتیوبر ها
  • پادکست ساز ها
  • وبلاگ نویس ها

 

بلاگر شبکه های اجتماعی

بلاگر شبکه های اجتماعی
بلاگر شبکه های اجتماعی

امروزه افراد کمی با این زمینه آشنا هستند و نمی توانند ردپای او را در شبکه های اجتماعی پیدا کنند. البته برخی از رسانه های اجتماعی از این زمینه، به عنوان بستری برای تبلیغ برند خود و تبدیل شدن به خرد اینفلوئنسر استفاده می کنند. بیشتر آنها در اینستاگرام احساس راحتی بیشتری می کنند. با کمی تحقیق می توانید لیستی از بلاگر های موفق فضاز مجازی تهیه کنید.

یوتیوبر

یوتیوبر
یوتیوبر

این روزها تأثیرگذارها بیش از هر زمان دیگری به دستگاه ها یا وب سایت های YouTube  مراجعه می کنند زیرا بینندگان عاشق محتوای جذاب، به ویژه محتوای ویدیویی هستند. به عنوان مثال، در YouTube، ممکن است بازی های ویدیویی را بررسی و نقد کند و یا فیلم های طنز بسازد.

پادکست ساز

پادکست ساز
پادکست ساز

پادکست ها محتوای قابل حمل هستند. این بدان معنی است که هر کجا که باشید می توانید به آن دسترسی پیدا کنید.  در هر صورت، مخاطبان می توانند پادکست را بشنوند و صدای ما را گوش کنند. یک کانال پادکست با بینندگان خاص خود می تواند تاثیر گذار باشد. در حال حاضر، اینفلوئنسر های این سبک یکی از بهترین و موثرترین روش های بازاریابی است.

وبلاگ نویس

وبلاگ نویس
وبلاگ نویس

هر یک از این اینفلوئنسر ها وب سایت خاص خود را دارند تا به صورت حرفه ای برای مخاطبان بنویسند. برای کار با آنها باید از روش Guest Post و Sponsor Post استفاده کنید.

این وبلاگ نویسان برای تبلیغ خود از فضای مجازی استفاده می کنند و فرصت خوبی برای بازاریابی اینفلوئنسر هستند. اما اخیراً، مردم کمتر از گذشته مطالب متنی می خوانند. بیشتر وبلاگ نویسان نیز در حال تغییر سبک و برقراری ارتباط با بینندگان در فضای مجازی و با محتوای تصویری هستند.

بر اساس تاثیرگذاری

بر اساس تاثیرگذاری
بر اساس تاثیرگذاری

اگر می خواهید اینفلوئنسر را براساس اثربخشی جستجو کنید، می توانید طبقه بندی زیر را انجام دهید:

  • مشاهیر (سلبریتی)
  • KOL (رهبر و پیشتاز زمینه کاری خود)

 

مشاهیر

 

می توان گفت که تأثیرگذاران نسل اول افراد مشهور و معروف بودند. با این حال، آنها به تدریج اهمیت خود را در بازاریابی اینفلوئنسر از دست دادند. برندها بر این باورند که وقتی یک فرد مشهور برند خو را تبلیغ می کند، موفق می شود. با این حال، شرکت های بزرگ همچنان با آنها کار می کنند. بحث در اینجا این است که با وجود مخاطبان زیادی که دارند، میزان تعامل و تأثیری که روی آنها دارند چندان زیاد نیست.

KOL

KOL
KOL

KOL، مخفف Key Opinion Leader، به افرادی گفته می شود که به نوعی رهبر در این زمینه محسوب می شوند. اینها افرادی هستند که مخاطبانشان به وضوح از حرفه خود استقبال می کنند و تأثیر آنها محدود به شبکه های اجتماعی نیست.

تا این قسمت از مقاله سعی شد تا شما با مفهوم اینفلوئنسر و کارایی و انواع آن آشنا شوید. با مطالعه ادامه این مقاله به درک روشنی از تبلیغات اینفلوئنسر اینیستاگرام خواهید رسید. لذا توصیه می کنیم ادامه ی مقاله را از دست ندهید.

بازاریابی اینفلوئنسر چیست؟

بازاریابی اینفلوئنسر چیست؟
بازاریابی اینفلوئنسر چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، بازاریابی از طریق افراد تاثیرگذار، یا بازاریابی اینفلوئنسر به مجموعه فعالیت هایی اشاره دارد که هدف آن تبلیغ یک محصول توسط افراد تأثیرگذار است.

افراد با نفوذ اغلب نظرات و پیشنهادات خود را در مورد استفاده از یک محصول خاص با تبلیغ پیروان خود در شبکه های اجتماعی برای تبلیغ برند خود به اشتراک می گذارند و به این روش محصولی را تبلیغ می کنند.

وقتی صحبت از افراد با نفوذ می شود، اول از همه، کار آنها در اینستاگرام توجه ما را جلب می کند. یک شبکه اجتماعی که نسل جوان در آن بسیار فعال است و می تواند محصولات زیادی را تبلیغ کند.

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی نسبتاً محبوب است اما افراد با نفوذی در شبکه های اجتماعی مهم دیگری مانند توییتر، فیس بوک، یوتیوب، LinkedIn، آپارات و تلگرام کار می کنند. علاوه بر این، فعالیت های این افراد به شبکه های اجتماعی محدود نمی شود، فعالیت ها و محتوای منتشر شده آنها بسیار موثرتر از سایر وبلاگ نویسان است.

به همین جهت امروزه تبلیغات اینفلوئنسر اینستاگرام بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است و کاربرد زیادی برای کسب و کار ها دارد.

ضرورت استفاده از تبلیغات اینفلوئنسر اینستاگرام

ضرورت استفاده از تبلیغات اینفلوئنسر اینستاگرام
ضرورت استفاده از تبلیغات اینفلوئنسر اینستاگرام

کارایی روش های سنتی تبلیغات از بین رفته است و دیگر اصرار به روش های بازاریابی سنتی برای ترغیب مشتریان به خرید موثر نیست. آمارها نشان می دهد که 92٪ مردم به مشاوره از دیگران اعتماد بیشتری نسبت به تبلیغات دارند.

طبق آماری که گوگل در بسیاری از کشورها منتشر کرده است، CTR در مورد تبلیغات بنری تنها 0.06٪ است و بسیاری از افراد حتی با استفاده از مسدود کننده های تبلیغات حتی اجازه نمایش آنها را نمی دهند.

راه حل چنین مشکلی احتمالا رجوع به شبکه های اجتماعی است.

صاحبان مشاغل ساعت های زیادی را در شبکه های اجتماعی با توییت، اشتراک در اینستاگرام و سایر فعالیت های مشابه می گذرانند، اما نباید فراموش کنیم که با چند صد دنبال کننده، این فعالیت ها نتیجه مطلوبی را به همراه نخواهد داشت.

این موارد، علاوه بر پنج دلیل اصلی که در زیر ذکر خواهد شد، اهمیت استفاده از اینفلوئنسر ها در فعالیت های مربوط به بازاریابی را افزایش می دهد:

مصرف کنندگان به توصیه های تأثیرگذاران اعتماد می کنند:

مصرف کنندگان به توصیه های تأثیرگذاران اعتماد می کنند:
مصرف کنندگان به توصیه های تأثیرگذاران اعتماد می کنند:

83٪ از مصرف کنندگان به مشاوره افرادی که از محصولات مارک دار (برای تبلیغ تبلیغات خود) برای خرید محصولات (یا دریافت خدمات) استفاده کرده اند اعتماد می کنند و 66٪ به نظرات سایر مصرف کنندگان در اینترنت اعتماد دارند.

بازاریابی موثر قطعاً میزان بازگشت سرمایه را افزایش می دهد:

بازاریابی موثر قطعاً میزان بازگشت سرمایه را افزایش می دهد:
بازاریابی موثر قطعاً میزان بازگشت سرمایه را افزایش می دهد:

طبق آماری که توسط Advik منتشر شده است، فعالیت های بازاریابی موثر در ایالات متحده به ازای هر دلار هزینه شده 85/6 دلار درآمد کسب می کند که به معنای بازدهی بسیار بالای این نوع تبلیغات است.

اینفلوئنسر ها منجر به آگاهی بهتر و بیشتر از نام تجاری می شوند:

اینفلوئنسر ها منجر به آگاهی بهتر و بیشتر از نام تجاری می شوند:
اینفلوئنسر ها منجر به آگاهی بهتر و بیشتر از نام تجاری می شوند:

مزیت دیگر تبلیغات اینفلوئنسر اینستاگرام این است که به محتوای پست شده توسط برند دقت و اعتبار می بخشد و حضور موثر آن را در شبکه های اجتماعی افزایش می دهد.

افزایش استفاده از رسانه های اجتماعی برای ارتقا فعالیت های بازاریابی:

افزایش استفاده از رسانه های اجتماعی برای ارتقا فعالیت های بازاریابی:
افزایش استفاده از رسانه های اجتماعی برای ارتقا فعالیت های بازاریابی:

در میان سیستم عامل های مورد استفاده در رسانه های اجتماعی، اینستاگرام با 12.9 میلیون مقاله با حمایت مالی مارک های مختلف در سال 2017، بیشترین تأثیر را در بازاریابی دارد (انتظار می رود این تعداد در سال های آینده افزایش یابد) . ارزش اینستاگرام 1.7 میلیارد دلار است که اهمیت این پلتفرم را بیشتر می کند.

مسدودکننده های تبلیغات:

مسدودکننده های تبلیغات:
مسدودکننده های تبلیغات:

در سال 2015، استفاده از مسدودکننده های تبلیغات 21.8 میلیارد دلار برای شرکت های آمریکایی و اروپایی هزینه در بر داشت و پیش بینی می شود تا سال 2020 به 35 میلیارد دلار برسد. همچنین در ایران، این مسدود کننده های تبلیغات به مرور رشد کرده اند.

تبلیغات اینفلوئنسر اینستاگرام و رونق کسب و کار ها

تبلیغات اینفلوئنسر اینستاگرام و رونق کسب و کار ها
تبلیغات اینفلوئنسر اینستاگرام و رونق کسب و کار ها

اینفلوئنسر به عنوان اسپانسر برندها شناخته می شوند و از رسانه های اجتماعی برای جلب توجه مخاطبان خود به فعالیت های خاص مارک استفاده می کنند. اینفلوئنسری که اعتبار کافی نزد مخاطبان خود را دارد می تواند آنها را متقاعد به خرید محصول مورد نظر کند.

به طور کلی، شما می توانید با استفاده از محتوای ارائه شده توسط یک تأثیرگذار، نام تجاری را تبلیغ کنید، تجارت را رونق بخشیده و اعتماد مشتریان را به نام تجاری جلب کنید.

برای استفاده از نفوذ این افراد دو راه وجود دارد:

استفاده از محتوای تأثیرگذاران به صورت ارگانیک (بدون نیاز به پرداخت)

یا استفاده از دستمزد پرداخت شده.

اگرچه روش اول می تواند به برخی نتایج دلخواه دست یابد، اما واضح است که پرداخت حقوق باعث تأثیرگذاری بیشتر تأثیرگذار (و نتیجه بهتر) خواهد شد.

اینفلوئنسر معمولاً با استفاده از روش های زیر فعالیت های تجاری را ارتقا می دهد:

  • مقاله ای نوشته یا ویدیویی با ارائه یک محصول یا خدمات تجاری خاص ایجاد می کند.
  • تبلیغات برای مارک ها در حساب های رسانه های اجتماعی
  • محتوای مارک را به عنوان پست مهمان در وب سایت خود قرار می دهد

اگر نام تجاری به اندازه کافی خوش شانس باشد، احتمالاً تعدادی از افراد تأثیرگذار را پیدا خواهید کرد که مایل به تبلیغ رایگان هستند. فقط به این دلیل که آنها محصولاتشان را دوست دارند.

چگونه از تبلیغات اینفلوئنسر اینستاگرام استفاده کنیم؟

چگونه از تبلیغات اینفلوئنسر اینستاگرام استفاده کنیم؟
چگونه از تبلیغات اینفلوئنسر اینستاگرام استفاده کنیم؟

اینفلوئنسر زبان مخاطبان را می داند و این یکی از جذاب ترین ویژگی های بازاریابی اینفلوئنسر است که کار شما را بسیار آسان می کند. آنها با هزاران نفر تعامل دارند که هر یک از آنها می توانند مشتری احتمالی شما باشند. اما برای استفاده از این کارایی باید به پروسه خاص آن آگاهی داشته باشید.

یافتن اینفلوئنسر

یافتن اینفلوئنسر
یافتن اینفلوئنسر

یافتن اینفلوئنسر در نگاه اول یک کار ترسناک به نظر می رسد، بنابراین در اینجا برخی از ساده ترین راه ها برای انتخاب بهترین اینفلوئنسر ها و تبلیغ سریع نام تجاری شما آورده شده است:

گوگل

گوگل
گوگل

از گوگل استفاده کنید. قطعاً اینفلوئنسر هایی که در زمینه شما فعالیت می کنند که مخاطبان شما را به خوبی می شناسند. با یک جستجوی ساده در گوگل می توانید آن را پیدا کنید. معمولاً وب سایت هایی وجود دارند که تعداد زیادی اینفلوئنسر را در دسته های خاص لیست می کنند.

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی

همچنین می توانید از رسانه های اجتماعی برای یافتن اینفلوئنسر مورد نظر خود استفاده کنید. اینفلوئنسر ها معمولاً اطلاعات کامل مربوط به خود را در نمایه های خود به اشتراک می گذارند و شناسایی آنها را برای ما آسان تر می کند.

برای یافتن این افراد، باید کلمات کلیدی، هشتگ ها و افرادی را که در پست های مربوط به تجارت شما برچسب گذاری شده اند جستجو کنید. قطعاً نتایج خوبی خواهید گرفت. اما فراموش نکنید که ابتدا باید به دنبال یک حساب کاربری در صفحه آنها باشید. میزان تعامل، نظرات، مطالب گذشته و حتی نحوه برقراری ارتباط با مخاطبان را بررسی کنید.

مشورت

مشورت
مشورت

حتما با دوستان یا همکاران خود مشورت کنید. از آنها در مورد اینفلوئنسر هایی که اخیراً در شبکه های اجتماعی دنبال کرده اند و می توانند به شما در تبلیغ برند کمک کنند، سوال کنید.

تعیین هدف

تعیین هدف
تعیین هدف

اهدافی که برای بازاریابی تأثیرگذار انتخاب می کنید ممکن است شمال موارد زیر باشد:

  • شناساندن از برند
  • افزایش تعداد دنبال کنندگان
  • فروش محصولات و خدمات
  • معرفی محصول جدید

حال باید با توجه به هدفی که دارید یکی از انواع اینفلوئنسر ها را انتخاب کرده یا به انتخاب روش درست تبلیغاتی بپردازید. به عنوان مثال، اگر فقط می خواهید مردم در مورد شما بدانند، بهترین راه داشتن محتوای تأثیرگذار است. اما برای فروش بهتر است از روش کد تخفیف استفاده کنید.

شناخت مخاطبان کمپین

شناخت مخاطبان کمپین
شناخت مخاطبان کمپین

شما دقیقاً می دانید که مخاطبان محصول شما چه کسانی هستند. بنابراین اینفلوئنسر را انتخاب کنید که مربوط به جامعه هدف شما باشد. بهترین کار در این مرحله این است که مشخصات مخاطبان خود را با کمک تیم بازاریابی خود کاملاً بررسی کنید و آنها را بهتر بشناسید تا بتوانید تأثیرگذار بهتری انتخاب کنید و محتوایی تولید کنید که آنها بیشتر دوست داشته باشند.

تخمین هزینه های تبلیغات اینفلوئنسر اینستاگرام

تخمین هزینه های تبلیغات اینفلوئنسر اینستاگرام
تخمین هزینه های تبلیغات اینفلوئنسر اینستاگرام

برخی از اصولی که در هزینه ها تاثیر می گذارند :

  • اولین عامل تعداد فالوور است، اما تأکید می کنیم که نباید تنها به آن اتکا کنید.
  • محتوای تبلیغاتی اینفلوئنسر شما، از خود شماست باشد یا خود اینفلوئنسر آن را تولید کند
  • تاثیر شما در پروسه تهیه مطالب
  • میزان تعامل مخاطبان با پیج

پس از در نظر گرفتن این موارد، می توانید تصمیم بهتری درباره هزینه کمپین تأثیرگذار خود بگیرید. البته به یاد داشته باشید که حقوق هر اینفلوئنسر متفاوت است.

این بدان معناست که اگر یک کمپین را با یک فرد مشهور اجرا کنید، هزینه های بسیار بیشتری نسبت به یک تأثیرگذار خرد پرداخت خواهید کرد. اما به یاد داشته باشید، شما هزینه آبرو و اعتبار آن شخص را می پردازید، نه تعداد دنبال کنندگان.

شما در حال مطالعه مقاله “تبلیغات اینفلوئنسر اینستاگرام” هستید.

مرور کارهای قبلی اینفلوئنسر

مرور کارهای قبلی اینفلوئنسر
مرور کارهای قبلی اینفلوئنسر

پس از تعیین نوع تأثیرگذار، نوبت به انتخاب شخص خاصی می رسد. ما قبلاً در مورد راه های یافتن تأثیرگذار صحبت کردیم. در این بخش، نکاتی را که باید پس از انتخاب فرد مورد نظر خود به آنها توجه کنید، مرور می کنیم.

این سوالات را از خود (و اینفلوئنسر!) بپرسید:

این سوالات را از خود (و اینفلوئنسر!) بپرسید:
این سوالات را از خود (و اینفلوئنسر!) بپرسید:
  • آیا این شخص و سبک کار وی با تصویر برند من مطابقت دارد؟
  • آیا تا به حال با رقبای من کار کرده است؟
  • دنبال کنندگان فعلی آنها چه کسانی هستند؟
  • آیا مخاطب هدف من در بستری است که در آن فعالیت می کنند ؟
  • آیا مبلغی که او می خواهد متناسب با بودجه من است؟
  • آیا قبلاً از محصولات من استفاده کرده اید؟
  • اصلا شخصیت شما را دوست دارم؟
  • او از من چه انتظاری دارد؟

پس از پاسخ به پرسش های بالا می تواند دید درستی از عملکرد قبلی وی به شما بدهد تا بتوانید آینده و نتیجه کارتان با اینفلوئنسر مورد نظر را ارزیابی کنید.

انتخاب استراتژی تبلیغات اینفلوئنسر اینستاگرام

انتخاب استراتژی تبلیغات اینفلوئنسر اینستاگرام
انتخاب استراتژی تبلیغات اینفلوئنسر اینستاگرام

استراتژی ها در تبلیغات و بازاریابی اهمیت زیادی دارند. شما میتوانید با انتخاب صحیح آن ها به کسب و کار خود رونق ببخشید. به موارد زیر دقیت کنید:

کد تخفیف

کد تخفیف
کد تخفیف

شما باید به مخاطب خود انگیزه ای برای تهیه محصول خود بدهید و این مشوق می تواند یک کد تخفیف به نام تأثیرگذار مورد اعتماد آنها باشد.

برای انجام این کار، شما باید از روش های خلاقانه استفاده کنید تا انگیزه خوبی برای مردم برای خرید محصول شما ایجاد شود. اینفلوئنسری که می خواهید با آن کار کنید در این مرحله می تواند به شما کمک کند.

برگزاری مسابقات و اهدای جوایز

برگزاری مسابقات و اهدای جوایز
برگزاری مسابقات و اهدای جوایز

بسته به میزان بودجه شما، می توانید برخی از محصولات خود را به اینفلوئنسرها بدهید تا از طریق مسابقات مختلف به پیروان خود اهدا کنند. این مسابقات توسط اینفلوئنسرها قضاوت می شوند.

ادغام با بازاریابی محتوا

ادغام با بازاریابی محتوا
ادغام با بازاریابی محتوا

اگر شخصی را پیدا کردید که در زمینه شما محتوای آموزشی تولید می کند، می توانید از او بخواهید که در آموزش خود از محصولات شما نام ببرد یا از آنها استفاده کند.

به عنوان مثال، فرض کنید شما یک فروشگاه آنلاین لباس مردانه دارید و یک اینفلوئنسر مشهور در لباس مردانه در حال تولید محتوا است. ممکن است بخواهید فروشگاه شما از محصولات آنها برای نشان دادن دامنه لباس مردانه فصلی خود استفاده کند.

بررسی نتایج تبلیغات اینفلوئنسر اینستاگرام

بررسی نتایج تبلیغات اینفلوئنسر اینستاگرام
بررسی نتایج تبلیغات اینفلوئنسر اینستاگرام

باید نتایج همکاری خود را با اینفلوئنسر بررسی کنید تا از موفقیت آن مطمئن شوید. در این مرحله، می توانید به اهداف تجاری خود برگردید و ببینید آیا آنها را برآورده کرده اید یا خیر.

هنگام بررسی نتایج کمپین، حتماً افزایش تعداد فالوورها، میزان تعامل و سودی را که از آن می گیرید بررسی کنید. همچنین، اگر اینفلوئنسر مخاطبین را به وب سایت شما ارسال کرده است ؛ افزایش نرخ کلیک، نرخ ترافیک و نرخ تبدیل نیز می تواند ایده خوبی در مورد نتایج کمپین شما ایجاد کند.

همانطور که گفتیم اینفلوئنسر ها با نفوذی که بر مخاطبان خود دارند می توانند گزینه خوبی برای تبلیغات شما در اینستاگرام باشند. با آگاهی و علم به نحوه برخورد با این پدیده می توانید از آن استفاده کرده و بیشتر دیده شده یا با فروش بیشتر محصول یا خدمات خود به سود بیشتری دست یابید.

دقت در مطالعه این مقاله می تواند شما را در رسیدن به چنین هدفی یاری کند. لذا امید است با استفاده از آورده های این مطلب بتوانید به هر آنچه که در رویای خود درباره کسب و کارتان دارید برسید.

دیدگاهتان را بنویسید