بهترین فونت وردپرس

بهترین فونت وردپرس

فهرست مطالب

بهترین فونت وردپرس موضوع این گفتار است که در مورد ویژگی های آن و روش هایی که برای دریافت آن وجود دارد توضیح خواهیم داد. وردپرس به طور پیش فرض دارای تعدادی فونت است، تنوع این فونت ها خیلی زیاد نیست اما در صورت نیاز کاربر به فونت های بیشتر می تواند انواع مختلف فونت های فارسی و انگلیسی را دانلود کرده و در سیستم مدیریت وردپرس خود اضافه کند تا در زمان مطلب گذاری و تولید محتوا از آن استفاده کند.

برای انتخاب بهترین فونت وردپرس نکات مختلفی را باید در نظر گرفت، همچنین مطابق با امتیاز کاربران در مورد فونت های وردپرس، برخی از آن ها طرفداران بیشتری داشته و بیش از سایرین مورد استفاده قرار می گیرند که در این مقاله به معرفی آن ها نیز خواهیم پرداخت.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:
  1. فونت وردپرس چیست؟
  2. فونت های وردپرس به چه صورت اضافه می شوند؟
  3. مزایای استفاده از فونت های مختلف چیست؟
  4. نحوه اضافه کردن فونت فارسی به وردپرس از طریق افزونه ها به چه صورت است؟
  5. بهترین فونت وردپرس بدون استفاده از افزونه ها به چه شکل به قالب اضافه می گردد؟
  6. چه دلایلی در انتخاب بهترین فونت وردپرس بیشترین تاثیر را دارند؟
  7. بهترین فونت وردپرس کدام است؟

فونت وردپرس چیست؟

فونت وردپرس چیست؟
فونت وردپرس چیست؟

پیش از عرضه کامیپوترها و امکانات متعددی که در آن ها وجود داشتند مطالب تایپ شده همگی به یک شکل بودند و تنوعی در نوع نگارش، شکل کلمات و… وجود نداشت. بعد از ورود کامپیوترها به صنعت دیجیتال، بسیاری از فعالیت ها شکل دیگری پیدا کردند که صنعت تایپ هم یکی از آن ها بود. در کامپیوترها نرم افزارها و ابزارهایی وجود داشتند که با استفاده از آن ها امکان تایپ کلمات در شکل و ظاهری متفاوت تر وجود داشت.

تعریف فونت

تعریف فونت
تعریف فونت

ابزاری که در کامپیوترها به تغییر ظاهر کلمات و نگارش متفاوت آن ها کمک می کند فونت است. فونت، یک مجموعه کاراکتر است که حاوی علائم و متونی می باشد که نحوه نمایش کلمات در یک متن را تغییر می دهند. فونت ها انواع بسیار متنوعی دارند و برای زبان های مختلف وجود داشته و قابل استفاده می باشند. همانند دست نوشته ها که توسط هر فردی نوشته شوند شکل متفاوتی با فرد دیگر خواهند داشت، فونت ها نیز انواع مختلفی دارند و هر کدام با هم متفاوت هستند.

فونت وردپرس

فونت وردپرس
فونت وردپرس

به طور کل هر بستری در دنیای دیجیتال که امکان تایپ متن داشته باشد، ابزارهایی برای تغییر فونت نوشته ها نیز خواهد داشت. یکی از بسترهایی که در آن امکان تولید محتوای متنی به شکل های مختلف وجود دارد وردپرس است. در وردپرس متون هم در مطالبی که در سایت قرار داده می شوند و هم در توضیحات و بیوگرافی کاربر استفاده می شوند که برای تولید آن ها فونت های مختلفی وجود دارد که با به کارگیری آن ها می توان به زیباسازی متن کمک کرد.

انواع فونت وردپرس

انواع فونت وردپرس
انواع فونت وردپرس

فونت های وردپرس دو دسته دارند. برخی فونت ها به صورت پیش فرض در وردپرس وجود دارند که برای استفاده از آن ها نیازی به دانلود یا نصب چیزی نیست، دسته بعدی فونت هایی هستند که در مجموعه های مختلف آماده سازی می شوند و هر کاربر بسته به علاقه مندی خود و نیاز به آن ها میتواند اقدام به دانلود این فونت ها کرده و از آن ها استفاده کند. این فونت ها در وردپرس استاندارد در زبان فارسی و انگلیسی وجود دارند.

فونت های وردپرس به چه صورت اضافه می شوند؟

فونت های وردپرس به چه صورت اضافه می شوند؟
فونت های وردپرس به چه صورت اضافه می شوند؟

همان طور که گفته شد یک دسته از فونت های وردپرس، فونت هایی هستند که در گذر زمان توسط افراد مختلف تولید می شوند. برای استفاده از این فونت ها نیاز است که ابتدا مجموعه آن ها را دانلود کرد و سپس با نصب در سیستم وردپرس در زمان نیاز آن ها را مورد استفاده قرار داد. این فرآیند برای بسیاری از افراد چالش برانگیز است که در این بخش مقاله بهترین فونت وردپرس به توضیح آن خواهیم پرداخت.

انتخاب فونت

انتخاب فونت
انتخاب فونت

فونت های انگلیسی و فارسی زیادی هستند که می توان برحسب نیاز آن ها را به محیط وردپرس اضافه کرد و مورد استفاده قرار داد. نکته مهمی که در انتخاب فونت وجود دارد رعایت تعداد مناسب استفاده از فونت است. استفاده از فونت های متعدد در یک قالب، باعث کند شدن سرعت بروزرسانی صفحه می شود که این مسئله برای کاربران آزاردهنده است و گاها باعث ترک صفحه توسط آنان می شود.

آماد کردن فونت

آماد کردن فونت
آماد کردن فونت

در قدم بعدی باید بررسی کرد که آیا فونت با موتور جستجوگر تناسب داشته و توسط موتور قابل شناسایی می باشد یا نه. در صورتی که فونت انتخاب شده توسط کاربر در موتور جستجو شناخته نشود مطلب سئو نشده و در نتیجه در لیست موتور جستجو قرار نخواهد گرفت.

همچنین فونت باید در اکثر موتورهای جستجو فرمت یکسان داشته باشد تا نیازی به تغییر دائمی آن نباشد. فونت ها در فرمت های مختلفی عرضه می شوند، سه فرمت کلی برای فونت وجود دارد که در اکثر موتورهای جستجو قابل شناسایی و استفاده می باشد که این فونت ها را می توان از سایت های مختلفی دانلود کرد.

اضافه کردن فونت

اضافه کردن فونت
اضافه کردن فونت

برای اضافه کردن فونت به قالب سایت و استفاده از آن باید به داشتن این ویژگی در قالب توجه کرد. در صورتی که قالب به طور پیش فرض بخشی برای افزودن فونت های سفارشی کاربر داشته باشد، می توان مجموعه فونت را بعد از دانلود به طور مستقیم اضافه کرد در غیراینصورت نیاز به افزونه هایی است که با استفاده از آن ها بتوان فونت را برای قالب تعریف کرده و سپس آن را به قالب اضافه کرد. البته این کار بدون افزونه ها نیز قابل انجام است که فرآیند پیچیده تری دارد.

مزایای استفاده از فونت های مختلف چیست؟

مزایای استفاده از فونت های مختلف چیست؟
مزایای استفاده از فونت های مختلف چیست؟

استفاده از فونت در وردپرس مزایای زیادی دارد. البته باید دقت کرد که فونت به اندازه کافی استفاده شود تا موجب ایجاد اشکال در بارگذاری سایت نگردد. در این بخش برخی از مهم ترین مزایای استفاده از فونت برای محتواهای متنی را معرفی خواهیم کرد.

زیباسازی متن

زیباسازی متن
زیباسازی متن

اولین مزیت استفاده از فونت های مختلف در وردپرس زیبا کردن متون است. فونت ها نحوه نمایش کلمات یک متن را تغییر می دهند، همچنین ممکن است دارای علائم به خصوصی باشند که به زیباتر شدن متن منجر شود.

جلب توجه مخاطبان

جلب توجه مخاطبان
جلب توجه مخاطبان

استفاده از یک فونت متفاوت به خصوص در سر تیتر یا عنوان یک متن می تواند موجب جلب توجه بینندگان به آن متن گردد. معمولا در شرایطی که بیشتر محتوای یک سایت وردپرسی، از محتوای متنی باشد با تغییر رنگ و فونت سر تیترها موجب جلب توجه کاربران به برخی از محتواهای خاص می شوند.

جدا کردن بخش های مهم یک متن

جدا کردن بخش های مهم یک متن
جدا کردن بخش های مهم یک متن

همچنین با استفاده از فونت می توان یکی از قسمت های متن که حاوی مطالب مهم تری می باشد را از سایر قسمت ها جدا کرد و توجه مخاطب را به آن بخش که فونتی مجزا دارد جلب کرد. به علاوه به وسیله فونت می توان نظم بهتری به صفحه اصلی بخشید. به عنوان مثال محتواهایی که دارای یک موضوع مشخص هستند با یک فونت یکسان نگارش و تولید شوند در این صورت کاربر به جای مطالعه چکیده یا عنوان مستقیما از فونت، ارتباط با محتواهای قبلی را تشخیص خواهد داد.

عدم یکنواختی صفحه

عدم یکنواختی صفحه
عدم یکنواختی صفحه

در صورت استفاده از فونت های مختلف در یک صفحه مطلب از یکنواختی در آمده و چشم از باقی ماندن روی یک متن خاص به میزان کمتری خسته می شود. البته در مورد استفاده از فونت یک نکته مهم نیز وجود دارد و آن، این است که هر فونتی که در قالب وردپرس نصب شده و مورد استفاده قرار می گیرد در زمان لود شدن صفحه حجمی در بردارد که در صورت بالا بودن تعداد فونت ها ممکن است موجب کاهش سرعت بارگیری صفحه شود که برای جلوگیری از این مشکل می توان با پیدا کردن بهترین فونت وردپرس، تنها از برخی انواع خاص استفاده کرد.

نحوه اضافه کردن فونت فارسی به وردپرس از طریق افزونه ها به چه صورت است؟

نحوه اضافه کردن فونت فارسی به وردپرس از طریق افزونه ها به چه صورت است؟
نحوه اضافه کردن فونت فارسی به وردپرس از طریق افزونه ها به چه صورت است؟

همان طور که در بخش های قبل گفته شد اضافه شدن فونت به وردپرس به وسیله تعریف آن در قالب سایت انجام می شود و این کار زمانی به سادگی میسر است که قالب این ویژگی را برخوردار باشد، در غیر این صورت باید روش های دیگری را برای اضافه کردن بهترین فونت وردپرس به قالب و در نهایت استفاده از آن برای تولید محتوای سایت، به کار برد.

افزونه های افزودن فونت

افزونه های افزودن فونت
افزونه های افزودن فونت

در سیستم وردپرس راهکارهای زیادی برای ساده تر کردن استفاده کاربران از این محیط ایجاد شده است، این راهکارها عمدتا از طریق افزونه ها در اختیار کاربران قرار می گیرند. برای قالب هایی که در آن ها امکانی برای تغییر یا افزودن فونت وجود ندارد نیز افزونه هایی وجود دارد که با استفاده از آن ها این کار به ساده ترین شکل ممکن انجام می گردد. برای تعریف واضح تر، یکی از این افزونه ها را معرفی خواهیم کرد، عملکرد تمام افزونه ها در وردپرس به منظور تغییر یا افزودن فونت به یک شکل می باشد.

به عنوان مثال یکی از افزونه های اضافه کردن فونت فارسی به سیستم مدیریت محتوای وردپرس، افزونه ماندگار است که بعد از دانلود و نصب آن در بخش تنظیمات وردپرس دو آیتم اضافه می شوند که یکی از آن ها فونت هایی است که برای پوسته و صفحات مورد استفاده قرار می گیرد و آیتم بعدی فونت های قابل کاربرد در پیشخوان می باشند. یک افزونه ممکن است دارای هر دو آِیتم بوده یا تنها از یکی برخوردار باشد، همچنین هر افزونه دارای تعداد مشخصی فونت است که تصاویر و نوع آن را می توان در توضیحات افزونه مشاهده  کرد.

بهترین فونت وردپرس بدون استفاده از افزونه ها به چه شکل به قالب اضافه می گردد؟

بهترین فونت وردپرس بدون استفاده از افزونه ها به چه شکل به قالب اضافه می گردد؟
بهترین فونت وردپرس بدون استفاده از افزونه ها به چه شکل به قالب اضافه می گردد؟

در برخی قالب های وردپرس بخشی برای اضافه کردن وردهای سفارشی و مورد نیاز کاربر به قالب وجود ندارد. در این شرایط کاربر دو انتخاب خواهد داشت، یا باید از افزونه ها به منظور این کار استفاده کند و یا ناچار است به طور دستی فونت را در تنظیمات قالب وارد کند.

گاهی اوقات بهترین فونت وردپرس مطابق سلیقه و نیاز را نمی توان در هیچکدوم از مجموعه فونت های موجود در افزونه ها پیدا کرد که در این شرایط تنها راه استفاده از آن افزودن دستی به قالب می باشد که به منظور آن باید یک پوشه به نام فونت یا fonts در قالب وردپرس ایجاد شود و سپس اسم فونت با سه پسوند eot، woff و ttf مطابق با یک کد مخصوص در پوشه وارد شود. سپس پوشه باید در تنظیمات قالب وارد شود تا در زمان تولید محتوا یا وارد کردن هر متن در هر قسمت از بخش های سایت بتوان از فونت جدید استفاده کرد.

چه دلایلی در انتخاب بهترین فونت وردپرس بیشترین تاثیر را دارند؟

چه دلایلی در انتخاب بهترین فونت وردپرس بیشترین تاثیر را دارند؟
چه دلایلی در انتخاب بهترین فونت وردپرس بیشترین تاثیر را دارند؟

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است یک فونت را به عنوان بهترین فونت وردپرس به کاربران معرفی کرد البته بخش زیادی از این انتخاب شخصی است و به سلیقه کاربر باز می گردد با این حال برخی دلایل نیز می توانند انتخاب فونت را تحت تاثیر قرار دهند، از جمله این دلایل می توان به زیباتر کردن نوشته ها اشاره کرد.

هر فونتی که در زبان فارسی یا انگلیسی موجب زیباتر شدن نوشته شود می تواند جز بهترین فونت ها محسوب شود. همچنین فونت باید به گونه ای باشد که در سایزهای مختلف خیلی کوچک یا بزرگ خوانا بودن متن را تحت تاثیر قرار ندهد. همچنین فونت باید از حجم مناسبی نیز برخوردار باشد تا لود شدن صفحه را به تاخیر نیاندازد.

پیشنهاد می کنیم از پست مشکل پیوندهای یکتا وردپرس دیدن کنید.

بهترین فونت وردپرس کدام است؟

بهترین فونت وردپرس کدام است؟
بهترین فونت وردپرس کدام است؟

با توجه به دلایلی که در بالا گفته شد بیشتر فونت هایی که امروزه برای استفاده در وردپرس تولید می شوند را می توان جز بهترین فونت ها دانست چون از تمام ویژگی های بالا برخوردار می باشند.

اما ممکن است به دلیل تنوع این موضوع انتخاب فونت برای شروع به تولید محتوای سایت وردپرسی سخت شود که برای راحتی برخی از فونت هایی که در میان کاربران پرکاربردتر می باشند را معرفی خواهیم کرد. یکی از فونت هایی که امروزه در اکثر سایت های وردپرسی و حتی سایت های شخصی مورد استفاده قرار می گیرد فونت ایران سنس است.

این فونت ساده، خوانا و دارای حجم مناسب است. از دیگر فونت های با این ویژگی می توان به فونت انجمن، وزیر و یکان اشاره کرد. البته باز هم ذکر این نکته الزامی است که در انتخاب بهترین فونت وردپرس بعد از در نظر گرفتن سه ویژگی مهم، نیاز سایت و سلیقه نیز موثر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید