افزایش فروش سایت فروشگاهی

افزایش فروش سایت فروشگاهی

فهرست مطالب

امروز با موضوع افزایش فروش سایت فروشگاهی در خدمت شما هستیم.

پس از آن که سایت فروشگاهی خود را ساختید و اقدام به فروش محصولات مختلف در این سایت کردید، نوبت آن می باشد که اقداماتی انجام دهید تا فروش محصولات در سایت افزایش یابد و افزایش فروش داشته باشید. برای این کار اره های مختلفی وجود دارد و نکته هایی را باید در این مسیر رعایت کرد. در این مقاله به این راه ها و این نکته ها پرداخته شده است.

فهرست مطالب و سوالات:

1- چگونه فروش سایت فروشگاهی را افزایش دهیم؟

2- چگونه اعتماد مشتریان را جلب بکنیم؟

3- تخفیف دادن چگونه باعث افزایش فروش می شود؟

4- استفاده از سایت را آسان کنید.

5- پاسخ گوی سوالات مشتری ها باشید.

6- جزییات مراحل فروش را مشخص کنید.

7- از درگاه های بانکی مختلفی استفاده کنید.

 

چگونه فروش سایت فروشگاهی را افزایش دهیم؟

چگونه فروش سایت فروشگاهی را افزایش دهیم؟
چگونه فروش سایت فروشگاهی را افزایش دهیم؟

برای افزایش فروش سایت فروشگاهی راه های زیادی وجود دارد که د راین مقاله به برخی از آن ها اشاره شده است. از این راه ها می توان به :

1- جلب کردن اعتماد مشتریان و مخاطبان، 2- اعمال تخفیف روی کالا ها، 3- اولویت دادن به راحتی مشتریان هنگام استفاده از سایت، 4- پاسخ گویی مناسب و دادن مشاوره به مشتری ها، 5- مشخص نمودن جزییات مراحل فروش و 6- داشتن درگاه های پرداخت مناسب اشاره کرد.

با رعایت کردن این نکاتف م یتوان فروش سایت را چندین برابر افزایش داد و سود بیش تری کسب کرد. در ادامه به بررسی هر یک از این راه ها پرداخته شده است. همچنین همواره می توانید با مراجعه به سایت آیلین وب، از مقالات آموزشی در زمینه های مختلف استفاده کنید و راه های مختلف افزایش فروش و بازاریابی را نیز یاد بگیرید.

چگونه اعتماد مشتریان را جلب بکنیم؟

چگونه اعتماد مشتریان را جلب بکنیم؟
چگونه اعتماد مشتریان را جلب بکنیم؟

بدیهی است هر کسی که می خواهد خرید آنلاین از سایتی انجام بدهد، از سایتی این کار را می کند که به آن اعتماد داشته باشد این اعتماد توسط کار های مختلفی به دست می آید.

از مهم ترین و پر اهمیت ترین راه ها می توان به این اشاره کرد که سایت دارای اطلاعات ارتباطی مانند شماره تماس ها مختلف و یا یک آدرس به عنوان دفتر مرکزی داشته باشد.

این اطلاعات باید قابل اعتماد باشند که اگر مشتری در هنگام خرید از سایت دچار مشکل شد، بتواند به راحتی با آن ها ارتباط بر قرار بکند و مشکل خود را حل کند.

این مشکل و یا سوال ها می تواند مربوط به ویژگی ها و جزییات محصول های موجود در سایت باشد و یا ممکن است تپکه بخواهند سفارشات خود را پیگیری کنند.

شماره تماس و یک راه ارتباطی

به همین دلیل ضروری است تا یک شماره تماس و یک راه ارتباطی وجود داشته باشد تا مشتری در صورت نیاز از آن استفاده کند. علاوه بر داشتن راه ارتباطی، گرفتم مجوز های مختلف از سازمان های مربوطه نیز یکی از ارکان اصلی بنا ساختن سایت و جلب کردن اعتماد مشتری می باشد.

اتفاقاتی که می افتند و توسط فضای مجازی نشر داده می شوند، بر روی میزان اعتماد مشتری به سایت های خرید آنلاین، تاثیر می گذارد. به همین دلیل باید تلاش کنید تا اعتماد مشتری را از راه های گوناگون به دست بیاورید تا میزان فروشتان افزایش یابد.

پیشنهاد می کنیم از پست آموزش ساخت فروشگاه با المنتور دیدن کنید.

از مجوز هایی که اخذ آن  ها ضروری می باشد، می توان به مجوز سایت اینماد اشاره کرد

از مجوز هایی که اخذ آن  ها ضروری می باشد، می توان به مجوز سایت اینماد اشاره کرد. علاوه بر سایت اینماد، باید در سایتی که وظیفه ی سامان دهی سایت های فروشگاهی را بر عهده دارد، ثبت نام کنید و مجوز ها و مدارک مورد نیاز را در این سایت قرار بدهید.

یکی از عوامل دیگر که باعث اعتماد کردن مشتری می شود، ارائه ی نظرات خریدار های قبلی یک محصول و تجربه مشتری های مختلف از استفاده سایت، به مشتری ها و مخاطبان می باشد.

در واقع کسی که می خواهد به تازگی از سایت شما خرید بکند، مایل است تا با خریداران و شمتری های قبلی محصول مورد نظرش ارتباط داشته باشد و نظر آن ها را راجع به آن محصول بداند. تمام این موارد باعث می شوند تا اعتماد افراد به سایت شما بالا تر برود و با خیال آسوده تری از سایت شما خرید بکنند.

تخفیف دادن چگونه باعث افزایش فروش می شود؟

تخفیف دادن چگونه باعث افزایش فروش می شود؟
تخفیف دادن چگونه باعث افزایش فروش می شود؟

برای انی که فروش محصولات افزایش یابد، لازم است تا تکنیک های بازاریابی را بلد باشید و بتوانید از جدید ترین متد های بازاریابی استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید بر روی کالا هایی که فروش بالایی داشته اند و مخاطب زیادی دارند، تخفیف اعمال کنید و آن ها را با تخفیف به فورش بگذارید.

این کار باعث می شود تا مشتریان بیش تری اقدام به خرید آن محصول بنمایند و میزان فروش بالا تر برود. علاوه بر این تخفیف، مدت دار کردن تخفیف و اعمال این تخفیف در یک بازه ی زمانی معین، باعث افزایش فروش می شود.

مشتری ها دوست ندارند تا فرصت ها را از دست بدهند و بنا بر این وقتی که کسی که به دنبال محصولی می باشد و آن را با تخفیف در سایت شما پیدا می کند، با احتمال زیادی از سایت شما اقدام به خرید خواهد کرد.

اعمال تخفیف بر روی کالا ها باعث وسوسه شدن مشتری ها می شود و فروش را چند برابر می کند. تخفیف دادن یکی از تکنیک های بازاریابی می باشد.

در صورتی که مایل باشید از سایر تکنیک های بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ آگاه بشوید، می توانید به سایت آیلین وب مراجعه بنمایید و از مقاله های آموزشی موجود در این سایت بهره مند شوید.

استفاده از سایت را آسان کنید

استفاده از سایت را آسان کنید
استفاده از سایت را آسان کنید

مشتری ها برای این که محصولی را بخرند، باید کار های مختلفی را انجام بدهند. به عنوان مثال آن ها باید در سایت ثبت نام بکنند و دبنال محصول مورد نظرشان بگردند. سپس باید آن محصول را انتخاب کنند و اطلاعات خود را برای دریافت آن کالا وارد سایت بکنند. این مراحل باید به آسانی انجام بشوند و نیاز به تلاش خاصی نداشته باشند.

راحتی استفاده از سایت تنها به این موضوع خلاصه نمی شود. بلکه محصولات باید توضیحات کامل داشته باشند که د رآن تمام جزییات و ویژگی ها آن محصول گفته شد باشد. همچنین باید کالا های مشابه آن به مشتری معرفی بشود و مشتری بتواند آن ها را با یک دیگر مقایسه بکند. همچنین مشتری باید نظرات افراد دیگر را ببیند تا بتواند با خیال راحت خرید بکند.

علاوه بر این موارد، نحوه ی متصل شده به درگاه های بانکی برای پرداخت هزینه کالا، باید آسان و راحت باشد و مشتری بتواند سریعا به این درگاه وصل شده و پول را پرداخت بکند. این موارد باعث می شود تا مشتری ها جذب سایت شما بشوند و در آینده نیز از سایت شما خرید بکنند.

افزایش فروش سایت فروشگاهی مستلزم داشتن زیر ساخت های مختلف برای سایت می باشد

افزایش فروش سایت فروشگاهی مستلزم داشتن زیر ساخت های مختلف برای سایت می باشد. این زیر ساخت ها باعث می شوند تا کاربر تجربه ی بهتری را در استفاده از سایت داشته باشد. به عنوان مثال می توان گفت یکی از این زیر ساخت ها، امکان مقایسه محصولات با یک دیگر می باشد.

مثلا در دسته بندی موبایل، بهتر است هنگامی که مشتری محصولی را بررسی می کند، کالا ها و محصولات دیگر که مشابه موبایل مورد نظر مشتری هستند به او معرفی بشوند.

همچنین این امکان باید برای مشتری وجود داشته باشد که بتواند کالا های مختلف را که مشابه یک دیگر هستند، با هم مقایسه بکند و بهترین خرید را نجام دهد. یک امکان دیگر که می توانید به سایت اضافه کنید، امکان اضافه نمودن کالا ها به لیست علاقه مندی ها می باشد.

این امکان این اجازه را به مشتری می دهد که کالای مورد علاقه ی خود را در لیستی جداگانه دسته بندی کند تا بتواند در زمان دیگری در آینده، به راحتی به این کالا دسترسی داشته باشد.

پاسخ گوی سوالات مشتری ها باشید

پاسخ گوی سوالات مشتری ها باشید
پاسخ گوی سوالات مشتری ها باشید

هنگامی که یک کاربر در حال بازدید از سایت شما می باشد و قصد خرید محصولی را دارد، ممکن است سوالاتی برای او پیش بیاید و یا نیاز به مشاوره داشته باشد. علاوه بر این، ممکن است سایت دیگری را نیز برای خرید محصول مورد نظرش در نظر داشته باشد و در حال تحقیق برای انتخاب سایت مناسب باشد.

سایتی در این میان برنده است که بتواند به مشتری اطلاعات واقعی و کاربردی درباره ی کالای مورد نظرش بدهد و او را از تمام جزییات محصول آگاه کند. همچنین باید پاسخگوی سوال های مشتری ها باشید.

فرض کنید که این مشتری به صورت حضوری از مغازه ی شما خرید می کند و باید او را راهنمایی بکنید تا کالای مناسب را بخرد. در سایت فروشگاهی نیز همین وضع موجود می باشد و باید به سوال های مشتری پاسخ مناسب بدهید و  رغبت او را برای خرید از سایت خودتان بیشتر کنید.

باید به کاربر مشاوره ی حرفه ای و مناسبی راجع به کالا بدهید. رد صورتی که بخواهید از راه های مشاوره دادن به مشتری ها آگاه بشوید، می توانید به سایت آیلین وب مراجعه نمایید که مقالات آموزشی فراوانی دارد.

جزییات مراحل فروش را مشخص کنید

جزییات مراحل فروش را مشخص کنید
جزییات مراحل فروش را مشخص کنید

فروختن یک محصول مراحل مختلفی دارد. همچنین هنگامی که یک کاربر خرید اینترنتی انجام می دهد، مایل است تا از این مراحل آگاهی کاملی داشته باشد.

به عنوان مثال مشتری باید از قیمت کالا آگاهی کامل داشته باشد و دیگر هزینه های کالا برای او شفاف باشد. از هزینه های دیگری که باید در اختیار مشتری قرار بگیرد می توان به هزینه ی حمل و نقل کالا و میزان مالیات اشاره کرد.

در واقع برای افزایش فروش سایت فروشگاهی، باید تمام این هزینه ها برای مشتری روشن بشود و اطلاعات کامل به او داده بشود. مهم است که این اطلاعات پیش از آن که مشتری به درگاه بانکی انتقال داده بشود، در اختیار او قرار بگیرد.

دادن توضیحات واضح و شفاف به مشتری باعث می شود تا او به سایت اعتماد داشته باشد. در غیر این صورت مشتری از سایت دیگری اقدام به خرید خواهد کرد.

از درگاه های بانکی مختلفی استفاده کنید

از درگاه های بانکی مختلفی استفاده کنید
از درگاه های بانکی مختلفی استفاده کنید

مهم ترین مرحله برای مشتری هنگام خرید آنلاین، مرحله ی پراخت هزینه می باشد. اول از همه بهتر است تا امکان پرداخت درب منزل را فراهم کنید تا مشتری با اعتماد بسیار بالایی از شما خرید بکند. اما در صورتی که این امکان وجود نداشته باشد، حداقل کاری که می توانید انجام بدهید این است که درگاه های بانکی مختلفی داشته باشید.

داشتن چند درگاه بانکی باعث می شود تا در صورت شلوغ بودن سایت، درگاه ها دچار کندی نشوند و مشتریان بتوانند به راحتی و به سرعت پرداخت خود را انجام بدهند و نگران قطعی و یا از دست دادن پول خود نباشند. بهتر است تا از درگاه پرداخت بانک های اصلی و معروف تر استفاده بکنید.

جمع بندی:

جمع بندی:
جمع بندی:

در حال حاضر سایت های فروشگاهی مختلفی فعالیت می کنند. اما برخی از آن ها فروش بسیار بیش تری نسبت به بقیه سایت ها دارند. مدیران این سایت ها نکته هایی را در سایت خود به کار گرفته اند و اصولی را رعایت می کنند که در نهایت منجر به افزایش فروش سایتشان شده است.

به برخی از این نکات در این مقاله پرداخته شد و توضیح داده شد که با چه  اقداماتی می توان فروش سایت فروشگاهی را افزایش داد. همچنین برای اطلاعات بیش تر می توانید به سایت آیلین وب مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید