آموزش تولید محتوا سئو شده و 100% بهینه برای سایت + [فیلم آموزشی]

seo learn 10

فهرست مطالب

آموزش تولید محتوا سئو شده و ۱۰۰% بهینه عنوانی هست که ما برای این جلسه از آموزش سئو برای شما آماده کردیم. همانطور که میدانید همیشه سئو بر پایه محتوا بوده و سایتی که سئو بالایی خواهد داشت بدون محتوا نمی تواند جایگاه خود را کسب کند، و ما باید یک استراتژی خوب برای تولید محتوا داشته باشیم و اما بعد از استراتژی تولید محتوا نوبت می رسد به اینکه ما محتوای خوب و بهینه تولید کنیم.در این مقاله ما می خواهیم با آموزش تولید محتوا به شما آموزش بدهیم که چطور یک محتوای کامل و بهینه برای گوگل و مهم تر از همه، کاربر تولید کنید.

آموزش تولید محتوا

شاید اگر شما ظاهر تولید محتوا را ببینید، در ذهن خود بگویید که تولید محتوا کار بسیار آسانی هست و ما می توانیم به راحتی هر مقاله را خواستیم تولید کنیم و از مقاله‌های ترجمه و بازنویسی استفاده کنیم! اما اگر کمی دقت کنید و سایت هایی که با محتوا بالا آمدن را بررسی کنید می بینید که محتوا و آموزش تولید محتوا می تواند یکی از اصل های سئو باشد و حتماً باید یک محتوای بهینه برای کاربر تولید کنید.

چون محتوایی که تولید می شود حتماً باید برای کاربر باشد و شما بعد از تولید محتوا حتماً باید محتوای خود را از دید یک کاربر بررسی کنید و خودتان را جای کاربر بگذارید و ببینید که این محتوا می تواند برای کاربر مفید باشد یا نه. پس در ادامه می خواهیم آموزش تولید محتوای بهینه و ۱۰۰% سئو شده را برای شما آموزش دهیم پس حتما در ادامه مقاله همراه ما باشید.

1 – انتخاب کلمه کلیدی مورد نظر

در اولین مرحله شما باید کلمه کلیدی خود را انتخاب کنید و بر اساس آن کلمه کلیدی محتوای خود را تولید کنید. برای انتخاب کلمات کلیدی روش ها و اصول متفاوتی وجود دارد که ما در ویدیو آموزشی قبلی همه این اصول ها و روش ها را گفتیم و می توانید برای انتخاب کلمه کلیدی به جلسه آموزش انتخاب بهترین کلمه کلیدی مراجعه کنید.

2 – انتخاب بهترین عنوان برای محتوا

در مرحله دوم موضوعی که بسیار اهمیت دارد این است که ما باید یک انتخاب درست برای عنوان محتوا داشته باشیم. یعنی باید یک عنوانی باشد وقتی کاربر در بین سایت ها این عنوان را دید کنجکاو شود و روی محتوای شما کلیک کند. چندین روش خوب برای انتخاب بهترین عنوان برای محتوا وجود دارد که ما در زیر این روش ها را  آورده ایم و شما هم می توانید با استفاده از این روش ها، یک عنوان خوب برای محتوای خود تولید کنید.

به طول عنوان دقت کنید

اگر عنوان شما خیلی طولانی است ، موتورهای جستجو ممکن است با اضافه کردن یک عبارت (“…”) آن را قطع کنند و در پایان کلمات مهم را حذف کنند. در حالی که ما به طور کلی توصیه می کنیم عناوین خود را زیر 60 کاراکتر نگه دارید ، محدودیت دقیقاً کمی پیچیده تر است و براساس یک ظرف 600 پیکسلی است.
پس عنوانی که برای محتوا انتخاب می کنید از ۶۰ کاراکتر بیشتر نباشد و اگر عنوان محتوای شما از این محدوده بیشتر شد حتماً باید سعی کنید در 60 کاراکتر اول عنوان کلمات کلیدی اصلی خودتون رو استفاده کنید چون اگر بیشتر از ۶۰ کاراکتر باشد دیگر بقیه این عناوین برای کاربر نمایش داده نمی شود.

در کلمات کلیدی سئو زیاده روی نکنید

اگرچه در الگوریتم گوگل برای عناوین طولانی جریمه ای در نظر گرفته نشده است ، اما اگر عنوان خود را پر از کلمات کلیدی کنید به گونه ای که تجربه کاربری بدی ایجاد می کند ، می توانید با مشکل روبرو شوید:
خرید ابزارک ، بهترین ابزارک ، ابزارک ارزان ، ابزارک برای فروش
از عناوینی که فقط لیستی از کلمات کلیدی هستند یا تکرار تغییرات کلمات کلیدی مشابه را بارها و بارها بپرهیزید. این عناوین برای کاربران جستجو بد هستند و می توانند در موتورهای جستجو با مشکل روبرو شوند. موتورهای جستجو تغییرات کلمات کلیدی را می فهمند ، و پر کردن هر نسخه از کلمه کلیدی خود در یک عنوان غیر ضروری و ضد اصول تولید محتوا است.

به هر صفحه یک عنوان خاص بدهید

عناوین منحصر به فرد به موتورهای جستجو کمک می کند تا درک کنند که محتوای شما منحصر به فرد و با ارزش است و همچنین نرخ کلیک بالاتری را به همراه دارد. در مقیاس صدها یا هزاران صفحه ، ممکن است ساخت یک عنوان منحصر به فرد برای هر صفحه غیرممکن باشد، به عنوان مثال ، اگر هزاران صفحه محصول با پایگاه داده ای از نام و دسته بندی محصولات داشته باشید ، می توانید از این داده ها برای تولید آسان عناوینی مانند:

[نام محصول] – [رده محصول] | [نام تجاری]

از عناوین پیش فرض مانند “صفحه اصلی” یا “صفحه جدید” کاملاً خودداری کنید – این عناوین ممکن است باعث شود گوگل تصور کند شما محتوای تکراری در سراسر سایت خود (یا حتی در سایر سایت های وب) دارید. بعلاوه ، این عناوین تقریباً همیشه نرخ کلیک را کاهش می دهند.

کلیدواژه های مهم را در اولویت قرار دهید

با توجه به آزمایش و تجربه سایت Moz ، کلمات کلیدی نزدیک به ابتدای برچسب عنوان شما ممکن است تأثیر بیشتری در رتبه بندی جستجو داشته باشند. علاوه بر این ، تحقیقات مربوط به تجربه کاربر نشان می دهد که افراد ممکن است به اندازه دو کلمه اول یک عنوان را اسکن کنند. به همین دلیل ما عناوینی را پیشنهاد می کنیم که در ابتدا منحصر به فردترین جنبه صفحه (به عنوان مثال نام محصول) ظاهر شود. از عناوینی مانند:

نام تجاری | رده عمده محصولات – رده محصولات جزئی – نام محصول

یعنی شما کلمه کلیدی اصلی و یا نام محصول را در اول عنوان به کار ببرید. چون چند کاراکتر اول عنوان یکی از مهم‌ترین بخش های یک عنوان هست و باید یک عنوان بسیار خوب برای چند کاراکتر را انتخاب کنید.

از برند خود بهره ببرید

اگر مارک قدرتمند و شناخته شده ای دارید ، افزودن آن به عناوین ممکن است به افزایش نرخ کلیک کمک کند. ما به طور کلی هنوز توصیه می کنیم نام تجاری خود را در انتهای عنوان قرار دهید ، اما مواردی وجود دارد (مانند صفحه اصلی یا صفحه مربوط به آن) که ممکن است بخواهید بیشتر بر مارک تمرکز داشته باشید.
البته این کار را می‌توانید به راحتی در افزونه Yoast Seo انجام بدهید و یک ساختار برای عناوین خود انتخاب کنید، که در آموزش افزونه Yoast Seo می توانید تمامی این بخش ها را یاد بگیرید.

برای کاربران خود بنویسید

در حالی که برچسب های عنوان برای سئو بسیار مهم هستند ، به یاد داشته باشید که اولین کار شما جذب کلیک از بازدیدکنندگان با هدف است که احتمالاً محتوای شما را با ارزش می دانند. علاوه بر بهینه سازی و استفاده از کلمات کلیدی ، هنگام ایجاد برچسب های عنوان ، فکر کردن در مورد کل تجربه کاربر بسیار مهم است. برچسب عنوان اولین تعامل بازدید کننده جدید با نام تجاری شما است که آن را در نتیجه جستجو پیدا می کند – باید مثبت ترین و دقیق ترین پیام ممکن را منتقل کند.

از ایموجی (Emoji) استفاده کنید

می توانید از تصاویر ایموجی هم در عناوین خود استفاده کنید که در سال ۲۰۲۰ این مورد در بسیاری از سایتهای استفاده شد و الان هم در بسیاری از سایت ها در عناوین محصولات و مقالات قرار داده می شود. شما هم میتوانید در نوشته ها و محصولات مهم سایت از این ایموجی ها استفاده کنید و نرخ کلیک را افزایش دهید. 
فقط به یاد داشته باشید، عناوینی که در سایت قرار می دهید با عناوینی که در گوگل نمایش داده می شود در وردپرس می‌تواند متفاوت باشد و حتما شما این ایموجی ها را در ریویو یا نمایش افزونه یواست سئو استفاده کنید که حتماً در ویدیو آموزشی به این قسمت پرداخت می‌شود.

از کاراکترهای ویژه در عنوان استفاده کنید

در عنوان از کاراکترهای ویژه استفاده کنید و این کاراکترهای ویژه می‌تواند نرخ کلیک را افزایش دهند. محبوب ترین کاراکترهای ویژه ای که میتوانید در عنوان خود استفاده کنید شامل : “؟”، “!”، “()”، “+” هستند.

3 – چگالی کلمات کلیدی یا (Keyword Density)

این مورد هم یکی از اصول و قوانین بسیار مهم هست و حتماً باید کلمات کلیدی در عنوان یا محتوای شما رعایت شده باشد. منظور از چگالی کلمات کلیدی این هست که کلمه کلیدی هدف شما در قم محتوای شما چه تعداد تکرار شده است.تراکم کلمات کلیدی به شما می گوید که یک اصطلاح جستجو هر چند وقت یکبار در رابطه با تعداد کل کلمات موجود در متن ظاهر می شود.

به عنوان مثال: اگر یک کلمه کلیدی سه بار در متن 100 کلمه ای ظاهر شود ، تراکم کلمه کلیدی خواهد بود. از نظر موتورهای جستجو ، تراکم کلمات کلیدی بالا نشانگر اسپم موتور جستجو است. اگر یک کلمه کلیدی خیلی زیاد در یک وب سایت ظاهر شود ، موتورهای جستجو رتبه وب را پایین می آورند و سپس در نتایج جستجو پایین تر ظاهر می شود.

4 – در محتوا ها از ویدئو استفاده کنید

سعی کنید در محتوا ها و محصولات خود از ویدئو استفاده کنید و در نسخه های جدید آپدیت گوگل این مورد بسیار مورد توجه قرار می گیرد که محتوای شما دارای پادکست و یا ویدیوی آموزشی باشد. شما به راحتی می توانید برای مقاله خود یک ویدیو آموزشی تولید کنید. اگر شما خود را جای کاربر قرار دهید مشاهده می کنید که ویدئو چقدر می تواند در فهم مقاله به کاربر کمک کند تا محتوای خود را شامل ویدئو و فیلم های آموزشی کنید.

5 – از جداول آماری در محتوای خود استفاده کنید

یک محتوای خوب و بهینه می تواند دارای یک یا چند جدول  آماری باشند و شما به راحتی می‌توانید آمار خود را با جداول زیبا و ریسپانسیو در سایت نمایش دهید این کار می تواند محتوای شما را تبدیل به محتوای مرجع نماید.

توجه داشته باشید که قرار نیست همه محتوای شما دارای ویدیو و یا جداول آماری باشد فقط محتواهایی که بهینه شده هستند حتماً باید دارای جداول . فیلم های آموزشی باشند.

6 – از تصاویر اختصاصی در محتوای خود استفاده کنید

هر محتوا باید حتما دارای تصاویر اختصاصی باشد. برای ساخت تصاویر اختصاصی شما میتوانید از سایت های بسیاری بهره بگیرید و فقط به این موضوع دقت داشته باشید که سعی کنید تصاویر خود را به صورت اختصاصی طراحی کنید و از سایت های دیگه کپی برداری نکنید. همچنین استفاده از تصاویر اینفوگرافی را در محتوا ها دست کم نگیرید و این کار می تواند محتوای شما را بسیار بسیار بهینه کند و حتی در مواقعی تبدیل به یک محتوای مرجع کند.

7 – هیچ وجه کپی نکنید!

محتوایی که می خواهید به صورت کاملا بهینه منتشر شود حتماً باید بصورت اختصاصی باشد یعنی نباید از هیچ سایتی شما کپی برداری کنید و محتوا و تصاویر سایت را در سایت خودتان قرار دهید. برای تولید محتوای اختصاصی فقط کافی هست که شما از متون، تصاویر و ویدئوهایی اختصاصی در محتوا استفاده کنید محتوای اختصاصی بسیار بسیار ارزش بالایی دارد و می‌تواند از ۱۰۰۰ عدد محتوای کپی بهتر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید