آموزش آنالیز و تحلیل صحیح رقبا در سئو + (📽 فیلم آموزشی)

seo aylinweb9jpg min

فهرست مطالب

 

آموزش آنالیز و تحلیل صحیح رقبا در سئو، آموزشی هست از سری آموزش های رایگان سئو براتون آماده کردم که توی این مقاله می‌خواهیم که آنالیز و تحلیل سایت های رقبا را بررسی کنیم که ما چطور سایت های رقبا مون رو که تویی کسب و کار اینترنتی رقیب ما هستند را بررسی و تحلیل کنیم و بتونیم سایت خودمون رو بالا تر از آن ها توی گوگل ببریم. این یکی از بخش‌های مهم سئو، رقبای ما هستند که حتما باید این مورد صورت بگیره تا بتوانیم یک آنالیز کلی از رقبا داشته باشیم.

آنالیز و تحلیل صحیح رقبا در سئو چرا خیلی مهمه؟

آنالیز و بررسی سایت رقبا اهمیت بسیار زیادی داره و شما باید حتماً در جریان کارها و اقداماتی که رقبا انجام می دهند باشید تا بتونید سایت خودتون رو از سایت های رقبا جدا بکنید و بتونید بالاتر از آنها توی نتایج گوگل قرار بگیرید. چون اگر شما در نتایج گوگل جزو ۱۰ سایت برتر صفحه اول گوگل نباشید مطمئنن شانس بسیار کمی دارید که بتوانید کسب و کار خودتون رو بالا ببرید و بتونید به درآمدهای بالایی برسید. پس این مورد رابطه مستقیمی داره با آنالیز سایت های رقبا تا ببینید که رقبا چه کارهایی انجام دادند تا سایتشون جزء ۱۰ نتیجه برتر گوگل قرار گرفته.

وقتی شما سایتتونو طراحی می کنید و شروع به سئو سایتتون می کنید، شما هم یک رقیب جدی برای رقبا تبدیل می شوید و باید اوناهم سایت شما را آنالیز با کنن تا بتونن از شما پیشی بگیرد و این در حالتی است که شما هم باید سایتهای رقبا را بررسی و نکات مثبت و منفی اونها رو در بیارید و بتونید سایت خودتون رو بهینه تر از سایر رقبا بکنید.

آنالیز رقبا یکی از مهمترین اصول بازاریابی سئو

نکات مهم در بررسی سایت های رقبا در سئو

شما باید شروع به بررسی و تحلیل سایت های رقبا از نظر از جهات مختلف بکنید مثلاً رقیب شما چه راهکار و یا چه استراتژی برای کسب و کار خودش چیده و یا چه محتوایی می خواد تولید بکنه یا چه محتواهایی تولید کرده و چیکار کرده که سایتش توی صفحه اصلی گوگل نمایان شده. البته سوالات بسیار زیادی میتونیم که مغز خودمون مطرح کنیم اما همه این ها برمیگرده به اصول و بررسی سایت رقبا. پس ما میتونیم سایت از جهات مختلف بررسی بکنیم :

  •  باید رقبای اصلی خودمون رو بشناسیم : در مرحله اول باید رقبای خودمون رو بشناسیم و برای این مورد میتونیم با جستجوی کلمات کلیدی و یا نام‌سایت توی گوگل این مورد رو انجام بدید و یک لیست از سایتهای رقبا و کسب و کارهایی را قبلا در بیارید و در یک کاغذ بنویسید.
  •  هر تغییر و تحولی که سایت های رقبا انجام میدن رو در جریانش قرار بگیریم : بعد از این که یک لیست تهیه کردیم باید به کارها یا به روزرسانی هایی که سایت های رقبا انجام میدن تسلط داشته باشیم و بتونیم در جریان اونها قرار بگیریم و این کار رو میتونید با رصد زودهنگام سایتها به دست بیارید.
  •  فعالیت اون ها رو توی شبکه های اجتماعی بررسی و تحلیل کنیم :  میتونید به بررسی و فعالیت سایت‌های رقبا در شبکه های اجتماعی بپردازید و بتونید یک آمار کلی از فعالیت سایت ها توی شبکه های اجتماعی در بیارید که این مورد رو باز هم میتونید توی شبکه های اجتماعی جستجو بکنید.
  •  توی بهترین حالت استراتژی و بازاریابی سئو رو کشف کنیم :  این مورد که شاید یکم سخت باشه باید سایت رقیب را به صورت کامل بررسی کنید و تمامی صفحات و محتوای آن رو مورد بررسی قرار بدید تا ببینید که هدف و استراتژی سایت رقیب برای رونق کسب و کارش چیه و اونها رو در بیارید.
  •  بک لینک های سایت رقبا رو بشناسیم :  بک لینک ها روش هایی برای افزایش سئو سایت هستش، و حتماً باید بر روی سایت انجام بگیره و اما ما اینها را چطور توی سایت های رقیب بررسی بکنیم و بدون اینکه این سایت ها چقدر بک لینک گرفتند و توی چه سایت هایی لینک های خودشان را ثبت کردند.برای مورد ابزارهای موجود که اصولا این ابزار را به صورت پریمیوم در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.
  •  محتوای سایت رقیب را بررسی کنیم :  بخش محتوا یا مقالات و محصولات سایت رقیب بریم و ببینیم که چه تعداد محتوا برای چه کلمات کلیدی تولید کردن، و ما توی تولید محتوا مون بتونیم از آنها پیشی بگیریم و یک محتوای خوب و بهینه نسبت به سایر رقبا تولید کنیم.
  •  به بررسی و تحلیل صفحات مختلف وب سایت بکنیم :  بشینیم تمامی صفحات آن را بررسی کنیم فاطمه مانند صفحات درباره ما، تماس با ما و یا هر صفحه دیگه ای که به سایت متصل ازش رو بشینیم باز کنیم و بررسی بکنیم.
  •  و …

البته توی این مقاله چون به صورت متنی هستش نمیشه این کار را به صورت عملی انجام داد و برای این کار من ویدیوی آموزشی هم ضبط کردم تا شما بتونید به راحتی تمام این نکات رو روی سایت ها اعمال کنید پس همه روشهای که من توی این مقاله ذکر کردم یک مختصری از تحلیل سایت های رقبا توسعه و هستش که توی ویدیوی آموزشی بهتر می تونید این مراحل را به صورت عملی پیش بگیرید پس حتما در ویدئوی آموزشی همراه ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید