آشنایی با متا تگ ها در وردپرس | کاربرد Meta Tag در سئوی وردپرس

meta tags in wp aylinweb

فهرست مطالب

امروز در این مقاله آموزشی قصد داریم تا شما را بحث تخصصی متا تگ ها آشنا کنیم. متا تگ ها در واقع یکی از فاکتورهای اصلی سئو در هر هر سایتی می باشد که با استفاده از این کد های کوتاه در قالب های خود می توانیم موتور های جست و جوگر را راحت به سمت سایت خود بکشانیم، در واقع ما در این قسمت می خواهیم تنها به متا تگ description توجه داشته باشیم. شما برای مطالعه این مقاله از سایت آیلین وب می توانید در ادامه مقاله همراه ما باشید.

[toc]

آشنایی با متا کد ها در وردپرس
آشنایی با متا تگ ها در وردپرس

آشنایی با متا تگ ها در وردپرس

 

همانطور که می دانید وردپرس همیشه برای تک تک فاکتورهای سئو و مشکلات کوچک یک افزونه دارد که شما با استفاده از این افزونه ها می توانید کار های خود را به راحت ترین شکل ممکن انجام دهید. امروز ما می توانیم به کمک افزونه محبوب سئو یعنی Yoast SEO کار خود را انجام دهیم. در ابتدا برای شروع کار باید این افزونه را دانلود کنیم و پس از نصب افزونه می توانیم آن را در قسمت نوشته های خود مشاهده کنیم.

[su_button url=”https://aylinweb.com/yoast-seo-tutorial/” target=”blank” style=”flat” background=”#11eb4b” size=”6″ center=”yes” radius=”0″ icon=”icon: video-camera”]فیلم آموزش سئوی وردپرس[/su_button]

اگر آموزش بالا را مشاهده کنید در قسمت اول افزونه، شما باید متن کوتاهی را وارد نمایید که در واقع این قسمت به عنوان متا شناخته می شود و متن مورد نظر شما در قسمت کد های متا قرار می گیرد. تگ متا تگ در HTML به سبک زیر نوشته می شود.

</ "meta name="description" content="Welcome to the AylinWeb page>

چگونه یک متا تگ خوب ایجاد کنیم ؟ !

خب، حالا که شما تا حدودی با متا تگ آشنا شده اید شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که چگونه از آن به درستی استفاده کنیم تا نزد موتور های جست و جوگر محبوب بنظر برسیم. ما در زیر چندین روش را برای شما آماده کرده ایم که با رعایت کردن این نکات شما می توانید یک description خوب برای مطالب خود تهیه نمایید.

  • محدوده کارکتر ها

شما با نوشتن متن خود در این قسمت می توانید یک کادر را مشخص کنید که با نوشتن متن های بیشتر رنگ آن از نارنجی به سبز و در آخر به قرمز می رسد که این نشانه گر سئو شما می باشد، شما باید حدود کارکتر های خود را سبز کنید، و بهترین تعداد کارکتر بین 155 تا 170 می باشد.

  • اهمیت پر کردن این بخش

یکی از اهداف همه مطالب سایت شما رفتن به صفحه اول گوگل می باشد که نوعی دعوت نامه برای کسانی می باشد که در گوگل در حال جست و جو مطلبی می باشند که اگر شما این بخش را خالی بگذارید و از آن بگذرید، شما دعوت نامه را برای کسی ارسال نکرده اید و مطلب سایت شما شاید بازدید زیادی از گوگل به دست نیاورد. پس تکمیل کردن این بخش برای سئو ضروری می باشد.

  • استفاده از کلمات جذاب برای کاربران

اغلب کاربران که در گوگل گشت می زنند دنبال کلمات کلیدی مثل رایگان ، دانلود مستقیم و .. می باشد که می تواند کاربران را به داخل سایت شما بکشاند، پس اگر بتوانید از کلمات جذاب و مهم در این قسمت استفاده کنید می توانید در همان مدت زمان قبلی تعداد کاربران سایت خود را 2 برابر کنید.

  • استفاده از نکات کلیدی

اگر بطور مثال سایت شما دارای یک فروشگاه می باشد شما می توانید در قسمت ایجاد محصولات خود در این قسمت از قیمت محصولات، رنگ بندی و یا تخفیف هایی که در محصول ایجاد کرده اید را مشخص کنید، کاربران با دیدن اینگونه نوشته ها وارد فروشگاه شما می شوند. این قسمت برای فروشگاه ها بسیار قابل اهمیت است و استفاده درست از آن می تواند بر افزایش فروش محصولات مختلف شما تاثیر گذار باشد، یادتان باشد که تنها تبلیغات نمی تواند سایت و یا فروشگاه شما را در یک شب به بلند ترین نقطه برساند، بلکه یک سئو مناسب در این زمینه می تواند شما را در کوتاه ترین زمان به بلند ترین نقطه فروش برساند.

در قسمت بالا ما با عنوان های زیر آشنایی لازم را پیدا کردیم که در ادامه می خواهیم با دیگر عنوان های مشابه آشنایی لازم را پیدا کنیم.

  • محدوده کارکتر ها
  • استفاده از کلمات جذاب
  • اهمیت پر کردن بخش متا در افزونه
  • استفاده کردن از نکات کلیدی

حال ما در پایین تر می خواهیم شما را با عنوان های دیگر آشنا کنیم.

متا تگ های مهم در وردپرس
متا تگ های مهم در وردپرس

محتوا نویسی مناسب با توجه به کلمات کلیدی

در این قسمت شما باید توجه داشته باشید که تولید محتوا یک امر مهم و اساسی در سئو به حساب می آید که وابسته به کلمات کلیدی می باشند. زمانی که شما در قسمت توضیحات متا مطلبی را وارد می کنید، باید توجه داشته باشید که کاربران همیشه با دروغ و نوشتن کلمات الکی وارد سایت شما نمی شود و یا اگر وارد سایت شما شوند، با دیدن مطالب دروغین شما سایت را ترک می کنند، از این رو نرخ خروجی از سایت شما افزایش پیدا می کند، که از نظر سئو امری منفی به حساب می آید و بهتر است این کار عملی نشود. یکی از راهکار های پیشنهادی ما برای شما درست نوشتن این نکات کلیدی می باشد، یعنی نکات کلیدی خود را با توجه به محتوا موجود در سایت خود تهییه نمایید تا کاربران شما در سایت بمانند.

استفاده از کلمات کلیدی در مطالب خود

یکی دیگر از بخش های مهم در سئو کلمات کلیدی می باشد که شما علاوه بر آنکه می توانید این کلمات را در این بخش وارد کنید، همچنین می توانید در قسمت نوشته خود از این کلمات استفاده کنید، شاید این قسمت مرتبط به بخش Meta Tag های ما نباشد اما چون ما در این قسمت درباره کلمات کلیدی بحث می کنیم تصمیم بر آن گرفتیم به این نکته ریز اشاره شود، یعنی شما در خط به خط سایت خود می توانید از کلمات حساس که در گوگل بیشترین جست و جو صورت می گیرد استفاده کنید. قابل گفتن است که همیشه در مطالب سایت خود بیش از 5 لینک ندهید، تا اعتبار این لینک ها برای سایت شما ارزشمند باشند.

تکراری نبودن متا

بعضی مواقع پیش می آید که بعضی افراد برای تمامی متا های خود تنها یک متن را وارد می کنند که این کار برای سئو مناسب نمی باشد، اگر شما دنبال یک سئو خوب برای سایت خود هستید حتما باید متا تگ های شما از مقادیر مختلفی برخودار باشند تا گوگل آنها را در دسته بندی های مختلف خود قرار دهد.

حال که شما در این دو قسمت آموزشی آشنایی کاملی با متا تگ ها در وردپرس بدست آورده اید، می توانید با روش های سایت آیلین وب برای سایت خود یک سئو خوب بسازید تا روز به روز پیشرفت خود را مشاهده کنید. شما برای مطالعه دیگر آموزش های وردپرسی می توانیم از سایت ما دیدن نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید