چگونه با گوشی تولید محتوا کنیم

چگونه با گوشی تولید محتوا کنیم

فهرست مطالب

در این مقاله به ارائه توضیحاتی در مورد اینکه چگونه با گوشی تولید محتوا کنیم خواهیم پرداخت. با توجه به اینکه گوشی موبایل امروزه جز پرکاربردترین ابزار برای تمام افراد است و تقریبا هرکس نوعی از آن را دارا می باشد آشنایی با روش هایی که با استفاده از گوشی حداکثر کاربرد را داشت و حتی به درآمد زایی رسید خالی از لطف نیست. در ادامه با پاسخ به سوالات زیر، در مورد این سوال که چگونه با گوشی تولید محتوا کنیم نیز توضیح خواهیم داد.

  1. تولید محتوا به چه معناست؟
  2. تولید محتوا چند نوع دارد؟
  3. چگونه با گوشی تولید محتوا کنیم؟
  4. کدام دسته از محتواها با گوشی قابل تولید می باشند؟
  5. برای تولید محتوا با گوشی چه نرم افزارهایی وجود دارد؟
  6. محتوای تولید شده در گوشی در چه بسترهایی قابل استفاده است؟

تولید محتوا به چه معناست؟

تولید محتوا به چه معناست؟
تولید محتوا به چه معناست؟

تمام افرادی که در زمینه کسب و کارهای اینترنتی فعالیت کرده یا کسب و کار آن ها به نوعی با اینترنت در ارتباط است، به عنوان مثال دارای صفحات اجتماعی یا وب سایتی مربوط به کسب و کار خود می باشند، از اهمیت تولید محتوا برای پیشرفت کسب و کار اطلاع دارند، با این حال هنوز هم افراد زیادی هستند که تصور می کنند تنها داشتن یک سایت یا صفحه اجتماعی و قرار دادن محصول در آن برای فروش کافی است و از نقش این موضوع در پیشرفت کسب و کار مطلب نیستند.

تولید محتوا چیست

تولید محتوا چیست
تولید محتوا چیست

تمام مطالبی که در طول روز برای انتقال منظور و مفهوم خود به دیگران یا توضیح یک محصول برای فروش مورد استفاده قرار می گیرد محتوا نامیده می شود، بنابراین تولید محتوا به فرآیندی گفته می شود که طی آن مطالبی که برای ارتباط با دیگران از آن استفاده می شود در قالب های مختلف آماده سازی و در زمان استفاده به مخاطب عرضه می شود.

تمام افراد در طول روز به نوعی مشغول تولید محتوا می باشند، به عنوان مثال پست هایی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود نوعی از محتواست و منتشر کننده آن، تولید محتوا انجام داده است.

تولید محتوا امروزه به عنوان یک حرفه و اصل مهم فروش مورد توجه قرار می گیرد که می توان آن را با انواع ابزار ها مانند کامپیوتر یا گوشی انجام داد.

تاریخچه تولید محتوا

تاریخچه تولید محتوا
تاریخچه تولید محتوا

اگر بخواهیم تاریخچه تولید محتوا را بررسی کنیم می توان اولین نمونه های آن را در زمان انسان های اولیه پیدا کرد. انسان های اولیه با کشیدن نقاشی هایی مفهوم دار از شرایط زندگی و اتفاقات روزمره در دیوار غارها به نوعی با دیگر انسان ها و نسل های بعد ارتباط برقرار می کردند

بنابراین تولید محتوا در آن زمان نیز انجام می شد. اما تولید محتوا با مفاهیم امروزی و نزدیک به شرایط فعلی از زمان انتشار اولین روزنامه ها به طور رسمی آغاز شد که از طریق تولید محتوا در این ابزار با گروه زیادی از مردم ارتباط برقرار می شد.

با پیشرفت تکنولوژی ابزارهای جدید جایگزین یا در کنار ابزارهای قدیمی برای تولید محتوا مورد استفاده قرار گرفتند که گوشی موبایل یکی از آخرین ابزارهای کاربردی در این زمینه است.

تولید محتوا چند نوع دارد؟

تولید محتوا چند نوع دارد؟
تولید محتوا چند نوع دارد؟

چه با گوشی و چه با دیگر ابزاری که امکان تولید محتوا دارند، می توان انواع مختلفی از محتواها را تولید کرد. این تنوع کمک می کند که تعامل با مخاطبین به بهترین شکل ایجاد شود و برای هر گروه مخاطب با هر وضعیتی نوع محتوا جهت ارتباط گیری وجود داشته باشد. همچنین استفاده از انواع محتواها کمک می کند که پیج یا سایت جذاب تر شده و مخاطب از مرور آن خسته نشود.

محتوای متنی

محتوای متنی
محتوای متنی

یکی از رایج ترین انواع محتوا که از زمان اولین محتواهای رسمی مورد استفاده قرار می گرفت محتوای متنی می باشد. این نوع محتوا که شامل یک متن در قالب های مختلف است در انواع سایت ها، نرم افزارها، کتاب، روزنامه و… قابل استفاده می باشد. این نوع محتوا نیاز به ابزار خاصی ندارد به همین دلیل جز پرکاربردترین محتواهاست.

محتوای تصویری

محتوای تصویری
محتوای تصویری

نوع بعدی محتواها، محتواهای تصویری می باشند که شامل عکس، ویدیو، تصاویر متحرک و… می باشند. این محتواها از نظر جذابیت بالاتر از سایر محتواها می باشند و تمام مفاهیمی که در سایر محتواها به طور طولانی به کار می روند را می توان در این نوع از محتواها به شکل مختصر و ساده به مخاطب ارائه کرد.

محتواهای تصویری در انواع بسترها قابل استفاده می باشند، همچنین امکان تهیه این محتواها با گوشی به سادگی وجود دارد به همین دلیل بعد از محتوای متنی، جز محتواهای پرکاربرد محسوب می شوند.

در انتخاب محتوای تصویری باید دقت بالایی به عمل آورد، محتواهای تصویری به صورت عکس کم حجم و زود بازده هستند در حالیکه محتواهای ویدیویی حجم و زمان بیشتری صرف می کنند و در صورت بی کیفیت بودن بازده منفی بالایی خواهند داشت.

محتوای صوتی

محتوای صوتی
محتوای صوتی

محتواهای صوتی نوع دیگری از محتواها هستند که شامل موسیقی، ویس یا صدا و… می باشند. این محتواها در برخی بسترها کاربرد دارند. محتوای صوتی بیشتر برای انتقال پیغام های کوتاه یا برخی آموزش های ساده کاربرد زیادی دارند. در محتوای صوتی، فن بیان و لحن مناسب بیان اهمیت زیادی دارد.

سایر محتواها

سایر محتواها
سایر محتواها

بسته به بستری که محتوا در آن استفاده می شود و موضوع می توان محتوا را در انواع دیگری نیز تولید کرد، به عنوان مثال محتوا می تواند یک کتاب الکترونیکی پی دی اف باشد یا اینفوگرافیکی شامل متن و تصویر، اغلب فرمت های تولید محتوا، قابل تولید با گوشی نیز می باشند.

چگونه با گوشی تولید محتوا کنیم؟

چگونه با گوشی تولید محتوا کنیم؟
چگونه با گوشی تولید محتوا کنیم؟

بسته به نوع محتوا و محل عرضه آن می توان آن را با ابزار مختلفی تولید کرد. یکی از ابزارهای کاربردی برای تولید محتوای دیجیتال در دنیای امروز گوشی موبایل می باشد. این ابزار به دلیل دسترسی ساده و برخورداری از امکانات متعدد جز ابزارهای کاربردی تولید محتواست که امروزه طرفداران زیادی دارد.

گوشی های امروزی بیشتر قابلیت های یک رایانه را دارا می باشند به همین دلیل آشنایی با نحوه تولید محتوا به وسیله آن ها برای تولید کنندگان محتوا الزامی می باشد. در ادامه مقاله چگونه با گوشی تولید محتوا کنیم در مورد نحوه این کار توضیحاتی خواهیم داد.

چگونه با گوشی تولید محتوا کنیم

چگونه با گوشی تولید محتوا کنیم
چگونه با گوشی تولید محتوا کنیم

گوشی یکی از ابزارهایی است که با استفاده از آن می توان انواع مختلف محتواها را تولید کرد، محتوای متنی، تصویری، صوتی از انواع محتواهای قابل تولید با گوشی هستند که در محل های مختلفی قابل استفاده می باشند.

اولین قدم برای تولید محتوا با گوشی انتخاب بستری است که محتوا بعد از تولید در آن مورد استفاده قرار می گیرد. محتوای تولید شده برای وب سایت با محتوای تولید شده بر روی یک شبکه اجتماعی مانند فیس‌بوک اینستاگرام متفاوت است به همین دلیل نوع محتوای آن نیز تفاوت پیدا کرده و شیوه تولید آن نیز مختص همان بستر خواهد بود.

بعد از انتخاب بستر پخش ورزه محتوا باید نرم افزارهایی که محتوا با استفاده از آن تولید می‌شوند را انتخاب کرد. برای تولید محتوای متنی نرم افزارهای به خصوص نیاز است که این نرم افزارها با امکانات و ابزار تولید محتوای تصویری متفاوت می باشند.

همچنین موضوعی که تولید محتوا برای آن انجام می‌شود در فرایند تولید محتوا با گوشی تاثیر گذار است. بعد از مشخص کردن تمام این موارد می‌توان بر اساس موضوع ارائه ایده کرد و تولید محتوا با گوشی را انجام داد.

کدام دسته از محتواها با گوشی قابل تولید می باشند؟

کدام دسته از محتواها با گوشی قابل تولید می باشند؟
کدام دسته از محتواها با گوشی قابل تولید می باشند؟

گوشی های هوشمند امروزی از امکانات و ابزارهای متعددی برخوردار هستند که با استفاده از آنها می توان انواع مختلف محتوا ها در موضوعات متفاوت را تولید کرده و مورد استفاده قرار داد. تنوع محتواهایی که با گوشی قابل تولید هستند باعث شده که این وسیله امروزه جایگزین بیشتر وسایل و ابزار قدیمی تولید محتوا شود.

محتوای متنی جزو پرطرفدار ترین و رایج ترین نوع محتوا هاست

در بخش های قبل مقاله چگونه با گوشی تولید محتوا کنیم گفته شد که محتوای متنی جزو پرطرفدار ترین و رایج ترین نوع محتوا هاست که کاربردهای زیادی داشته و در بسترهای مختلف قابل استفاده می باشد.

این محتوا با گوشی نیز به سادگی تولید میشود برای این کار در گوشی های هوشمند یک نرم افزار پیش فرض به نام نوت یا یادداشت ها وجود دارد که قابلیت نگارش متن با انواع علائم نگارشی در آن برقرار است اما در صورتی که نیاز به نگارش متون به صورت حرفه ای باشد می توان از نرم افزارهای جانبی برای این کار استفاده کرد.

تصاویر

تصاویر
تصاویر

تصاویر دومین نوع محتوایی هستند که می توان با استفاده از گوشی آن ها را استفاده کرد با توجه به اینکه اکثر گوشی های هوشمند امروزه از دوربین های قوی برخوردار هستند تولید محتوای تصویری به صورت عکس را می توان با استفاده از گوشی و نرم افزار دوربین پیشفرض آن به طور مستقیم انجام داد و در صورتی که تصویر برای انتشار نیاز به ایجاد تغییراتی داشته باشد می توان از انواع نرم افزارهای کمکی استفاده کرد.

همچنین برای تولید محتوای ویدیویی نیز گوشی های امروزی ابزاری بسیار مناسب هستند به عنوان مثال می توان یک ویدیوی آموزشی را با استفاده از گوشی ضبط کرد و سپس به عنوان یک محتوا در بستر مورد نظر انتشار داد.

برای تولید محتوا با گوشی چه نرم افزارهایی وجود دارد؟

برای تولید محتوا با گوشی چه نرم افزارهایی وجود دارد؟
برای تولید محتوا با گوشی چه نرم افزارهایی وجود دارد؟

در ادامه پاسخ به پرسش چگونه با گوشی تولید محتوا کنیم بد نیست کمی درمورد نرم افزار هایی که برای تولید محتوا با گوشی به صورت پیش فرض در تلفن همراه وجود داشته و چه به صورت نرم افزارهای کمکی از فروشگاه های مختلف قابل دریافت هستند نیز توضیحاتی ارائه دهیم.

نرم افزار های تولید محتوای متنی

نرم افزار های تولید محتوای متنی
نرم افزار های تولید محتوای متنی

برای تولید محتوای متنی با استفاده از گوشی موبایل نرم افزارهای مختلفی وجود دارند که ابتدایی ترین آن بخش یادداشت های تلفن همراه می باشد. این بخش به طور پیش فرض در تمام گوشی ها وجود دارد امکان تایپ انواع متون را به کاربر میدهد. هم چنین نرم افزارهایی مانند ورد یا گرامرلی نیز وجود دارند که می توان از آنها برای تولید محتوای متنی در گوشی همراه استفاده کرد.

نرم افزار های تولید محتوای تصویری

نرم افزار های تولید محتوای تصویری
نرم افزار های تولید محتوای تصویری

تنوع نرم افزارهای تولید محتوای تصویری بسیار بیشتر است تولید محتوای متنی است، برخی از نرم افزارهای تولید محتوای تصویری تنها برای تولید عکس کاربرد دارند اما برخی دیگر را می‌توان برای تولید محتوای ویدیویی نیز مورد استفاده قرار داد.

به عنوان مثال نرم افزار فتوشاپ نسخه هماهنگ با موبایل آن نیز وجود دارد یکی از نرم افزارهایی است که میتوان برای تولید محتوا به صورت عکس  و تغییر تصاویر از آن استفاده کرد.

یا نرم‌افزارهای ویدیوی مختلف مانند افتر افکت نیز وجود دارند که برای تولید محتوای تصویری انتخاب مناسب می باشند. البته بستر های عرضه محتوا مانند شبکه های اجتماعی نیز دارای امکاناتی هستند که می‌توان از آنها به منظور تولید محتوا استفاده کرد.

نرم افزارهای تولید محتوای صوتی

نرم افزارهای تولید محتوای صوتی
نرم افزارهای تولید محتوای صوتی

با استفاده از گوشی موبایل می توان انواع فایل های صوتی را نیز ضبط کرد و در نرم افزارهای قابل پخش به عنوان یک محتوا از آن ها استفاده کرد، ضبط صوت پیش فرض تمام گوشی ها یکی از ابزارهایی است که برای تولید این نوع محتوا کاربرد دارد اما امکانات محدودی داشته و برای دسترسی به امکانات بیشتر مانند تغییر فرکانس صدا و… می توان نرم افزارهای جانبی مناسب موبایل را دریافت کرد.

محتوای تولید شده در گوشی در چه بسترهایی قابل استفاده است؟

محتوای تولید شده در گوشی در چه بسترهایی قابل استفاده است؟
محتوای تولید شده در گوشی در چه بسترهایی قابل استفاده است؟

بعد از تولید محتوا با گوشی نیاز است که آن را از طریق ابزارهای مختلف در اختیار مخاطبان قرار داد تا ارتباط اولیه با مخاطب گرفته شده و به هدف تولید محتوا دست پیدا کرد. بستر های قابل استفاده محتوای تولید شده با گوشی انواع مختلفی دارند که از جمله آنها موارد زیر را می توان مثال زد.

وب سایت ها

وب سایت ها
وب سایت ها

انواع محتوای متنی و تصویری تولید شده با گوشی را می‌توان در وب سایت ها استفاده کرد. به عنوان مثال تصاویری که از یک محصول گرفته شده را می توان در توضیحات فروش محصول در وبسایت قرار داد یا متن هایی که برای خبر یا آموزش آماده شده را میتوان به طور مستقیم با گوشی در وب سایت قرار داد.

پیشنهاد می کنیم از پست تولید محتوا برای سایت آتلیه دیدن کنید.

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی

یکی از بسترهای پرمخاطب و محبوب ارائه انواع محتواها شبکه های اجتماعی می باشند. به عنوان مثال انواع محتوای تصویری به صورت عکس یا ویدیو را میتوان در شبکه اینستاگرام منتشر کرد یا تلگرام بستری برای عرضه انواع محتوای متنی، تصویری و صوتی می باشد.

به علاوه برخی از نرم افزار ها و شبکه های اجتماعی مانند واتساپ، تلگرام و غیره علاوه بر مدل محتوای بررسی شده تا این جا قابلیت انتشار سایر انواع محتوا مانند کتاب های الکترونیکی یا نرم افزارها را نیز دارند که باعث بهبود تعامل با مخاطبین میشود.

دیدگاهتان را بنویسید