وردپرس بهتر است یا html

وردپرس بهتر است یا html

فهرست مطالب

امروز با بررسی این موضوع که، وردپرس بهتر است یا html با شما هستیم.

وردپرس بهتر است یا html

سوال اصلی که بین کسانی که تقریبا تازه وارد هستن توی وب پیش میاد اینه که “وردپرس بهتر سایت یا HTML” .

قطعا این دوتا رو نمیشه از هم جدا کرد ولی منظور کلی اینه که آیا یه سایت با وردپرس داشته باشیم یا یه دیزاین بزنیم با html css بعد از یه فریم ورک واسه ران کردنش استفاده کنیم؟ توی این مقاله جواب این سوال رو به صورت کامل بهتون میدیم.

قبلش پیشنهاد میکنم مقاله “وردپرس بهتر است یا php” را مطالعه کنید.

تفاوت میان وردپرس و html

به زبان ساده بخوام بهتون بگم چه سایتتون وردپرس باشه چه هر فریم ورک دیگه ای سایت شما به صورت کد html در میاد که توی زیر عکسش براتون قرار دادیم میتونید ببینید.

تبدیل شدن سایت به html

تفاوت اصلی اینه که این سایت چطوری جمع میشه و رندر میشه. با html static اوضاع کاملا مشخص شما یه چیزی طراحی میکنید بعد کد میزنید و مطالبتون رو هم واردش میکنید . بعد که روی سرور آپلودش کردید دیگه نیاز به هیچ پردازشی در پس زمینه نیست سایت شما سریعا لود میشه و رند!

در سمت دیگر وردپرس یه سیستم پیشرفته مدیریت محتوا که از php برای پردازش های خود و از mysql یا mariadb برای نگه داری یه سری اطلاعات استفاده میکنه پس هر کس بخواید بیاد سایت شما باید یه سری اطلاعات از دیتابیس دربیاد کنار هم چیده بشه بعد php در قالبی که شما انتخاب کردید اون رو قرار بده و در نهایت توی سیستم کاربر رندر بشه.

سیستم مدیریت محتوا چیست؟

در بالا توضیح دادیم که وردپرس یک سیستم پیشرفته مدیرت محتوا است اما به صورت کامل توضیح ندادیم که این سیستم چگونه کار میکند کار این سیستم اسان کردن فرایند تولید محتوا در سایت شما است. برای مثال به جای این که شما بخواید مطالبتون رو میان کد های html قرار بدید خیلی راحت در یک سیستم مرتب مطالب را وارد میکنید روی دکمه انتشار میزنید و تمام!

انتشار مطالب در وردپرس به اسانی

اگر بخوام یه جواب کوتاه بدم میگم وردپرس بهتره برای بیشتر مواردی که الان توی وب فارسی میبینیم.اولین دلیلی هم که این حرفم رو ساپورت میکنه اینه که در حال حاضر 45 درصد سایت های جهان از ودرپرس دارن استفاده میکنند.در پایین مزایا وردپرس نسبت به html براتون تیتر کردم و توضیح دادم

بدون نوشتن یک خط کد سایت داشته باشید!

بدون نوشتن یک خط کد سایت داشته باشید!

امروزه داشتن یه سایت بدون داشتن هیچ دانشی از برنامه نویسی و شبکه کاملا عملی شده . چجوی ؟ برای طراحی سایت شما دیگه نیاز به کد زدن ندارید فقط کافیه المنتور نصب کنید چندتا آموزش ببینید و همین میتونید هر چیزی رو باش با drag drop بسازید.

برای اضافه کردن امکانات به سایتتون هم نیاز به برنامه نویس ندارید مثلا میخواید کاربران سایتتون با استفاده از اکانت گوگل بتونن وارد سایتتون بشن خیلی راحت با نصب کردن یه افزونه و چند تا کلیک این قابلیت به سایتتون اضافه کنید که توی استارتاپ هایی که برنامه نویس دارن حداقل 1 روز طول میکشه تا برنامه نویس کاراشو انجام بده .

پس تا جایی که میتونید کاراتون رو با وردپرس پیش ببرید.

برای داشتن یک پلتفرم اختصاصی هم نیاز به دانش برنامه نویسی دارید. با این فرض که شما دانش ساخت یه چیز جدا از همه رو هم داشته باشید آیا واقعا وقتشو دارید؟ اختراع کردن چرخ از ابتدا کار منطقی نیست مگر در بعضی پروژه های خاص.

ایجاد مطلب جدید

ایجاد یک مطلب جدید با ودپرس یه هیچ دانش فنی یا کد زدنی نیاز نداره . فقط مطلب رو مینویسید و انتشار میکنید . بماند که جزئیاتی رو مثل تاریخ انتشار ، نویسنده ، تعداد بازدید اصلا در نظر نگرفتم فقط خود نوشتن یه پست ساده رو توضیح دادم.

تغییر ظاهر سایت

برای تغییر دادن ظاهر سایت هم نیاز به کد زدن نیست اگر قالب دارید که میتونید قالب های مختلف با یه دکمه نصب کنید و نتیجه رو ببینید. اگر هم از المنتور یا ویژوال کامپوزر استفاده میکنید که دیگه داستان خیلی راحت تره هر المانی رو بخواید میسازید و توی سایتتون قرار میدید

بهبود سئو

همون طوری که گوگل چند سال پیش اعلام کرد وردپرس کاملا برای موتور های جستجو بهینه شده است . و نیازی به ایجاد هیچ گونه تغییری برای بهبود سئو یا دست کاری meta tag ها نیست.

مثلا در صفحه پست ها عنوان با h1 نمایش داده بشه تیتر ها با h2 و …

تغییر کارکرد سایت به اسانی

در وردپرس شما تصمیم میگیرید که سایتتون کش داشته باشه تا بتونه سریع تر لود بشه. خیلی راحت با نصب افزونه هایی که این کارو میکنن شما این کارکرد به سایتتون اضافه کردید. فرم تماس میخواید داشته باشید؟ افزونه contact form نصب کنید و بدون درگیر شدن با کد های php و خطرات امنیتی یه فرم تماس داشته باشید.

چه زمانی باید از html استفاده کنیم؟

توی وب فارسی 80% نیاز ها با همون وردپرس حل میشه . اما برای اون 20 درصد کسایی هستند که سایتهای کاملا dynamic دارن مثلا سایت مدیریت دخل و خرج ، کاریابی ، اشتراک گذاری ویدیو و خیلی چیزای دیگه ای که با وردپرس قابل انجام نیست اند. در اون موارد نیاز دارید که یه دیزاین ثابت html داشته باشید بعد وارد سرورتون کنید و بقیه مراحل.

در صورتی که تونستیم شما را به استفاده از وردپرس متقاعد کنیم پیشنهاد میکنیم “آموزش رایگان کار با وردپرس” را ببینید.

امیدواریم پاسخ خود را گرفته باشید که وردپرس بهتر است یا html ؟

 

 

دیدگاهتان را بنویسید