محتوای درگیر کننده برای اینستاگرام

محتوای درگیر کننده برای اینستاگرام

فهرست مطالب

در این مقاله به موضوع محتوای درگیر کننده برای اینستاگرام می پردازیم.

جهت سفارش و برون سپاری تولید محتوای وب سایت خود می توانید با ما در آیلین وب و تیم هشت در تماس باشید. ما با دارای بودن تیم تولید محتوا همراهتان هستیم.

09120647344

 

اینفوگرافیک محتوای درگیر کننده برای اینستاگرام

در زیر می توانید اینفوگرافیک موارد موثر در ایجاد محتوای درگیر کننده در اینستا را مشاهده نمایید.

اینفوگرافیک محتوای درگیر کننده برای اینستاگرام
اینفوگرافیک محتوای درگیر کننده برای اینستاگرام

در جهانی که زندگی می کنیم، پلتفرم های دنیای مجازی از محبوبیت بسیاری برخوردارند. بسیاری از مردم از آن ها برای سرگرمی و بسیاری دیگر برای کسب و کار استفاده می کنند.

اما هر چه که هست، این فضا برای دیده شدن در تاریخ بشریت بی سابقه است و می توان گفت که در هیچ کدام از اعصار گذشته، انسان شاهد چنین فضایی برای دیده شدن نبوده است. حال اما، شرایط دگرگون شده و فضای مجازی که اینستاگرام یکی از محبوب ترین های آن ها است، تاثیر زیادی روی جوامع می گذارند.

امروزه افراد باهوش از این موقعیت برای رونق کسب و کار و دیده شدن فعالیت خود استفاده می کنند. اما فعالیت موفقیت آمیز در این پلتفرم مانند تمام فضاهای دیگر ملزم به داشتن تخصص و آگاهی از الگوهای آن است.

طبیعتا می دانید که هر چه مخاطب بیشتری داشته باشید، در اینستاگرام موفق تر خواهید بود. اما این همه چیز نیست. شما باید آن ها را حفظ کنید و در علاقه مندی هایشان باقی بمانید. این ممکن نخواهد بود جز از راه درگیر کردن آن ها.

لذا پیشنهاد می شود تا این مقاله را که تحت عنوان ” محتوای درگیر کننده برای اینستاگرام” گردآوری شده است، تا پایان و با دقت مطالعه فرمایید.

آن چه در نوشتار محتوای درگیر کننده برای اینستاگرام، مورد مطالعه و بررسی قرار می گیرد:

تولید محتوا در اینستاگرام

اهمیت آموزش تولید محتوا

راه های جذب توجه

چگونه محتوای درگیر کننده برای اینستاگرام تولید کنیم؟

کلام آخر

 

تولید محتوا در اینستاگرام

تولید محتوا در اینستاگرام
تولید محتوا در اینستاگرام

به طور کلی، اطلاعات طبقه بندی شده به عنوان فیلم، تصویر، متن و … که پیامی را به مخاطب منتقل می کند، محتوا نامیده می شود.  هدف از تولید محتوا در اینستاگرام نیز تهیه همان محتوای مناسب و با دانش صحیح، برای مخاطبان است.

مشاغل و افراد مختلف، به دلیل شرایط خاص و توجه زیادی که در این زمینه وجود دارد، همیشه سعی می کنند تا با تولید محتوای با کیفیت، کاربران  را جذب کنند.

اگر این روزها در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام مطالب زیادی درباره تولید محتوا یا بازاریابی محتوا می شنوید، احتمالاً به این دلیل است که در دنیای امروز، “توجه” بزرگترین سرمایه هر شخص یا گروه محسوب می شود.

اهمیت آموزش تولید محتوا

اهمیت آموزش تولید محتوا
اهمیت آموزش تولید محتوا

وقتی به عنوان یک کاربر و نه به عنوان یکی از صاحبان مشاغل یا مارک تجاری، به این موضوع توجه کنید، متوجه خواهید شد که افراد زیادی در اینستاگرام وجود دارند که می توانند با تولید محتوای خوب، به دنبال کردن یک صفحه ترغیب شوند.

واضح است که هرچه محتوای یک صفحه جذاب و حرفه ای تر باشد، تعامل دنبال کننده ها و فالوورها بیشتر بوده و بیشتر دیده می شود. در این حالت، وقتی کاربر جدید محتوای پست های شما، تعداد لایک ها و نظرات شما را می بیند، ترغیب می شود تا صفحه شما را دنبال کند.

جذب مخاطب ارزشمندی که در نهایت با شخصیت برند شما همسو باشد، ایجاد ارزش دو طرفه خواهد بود. زیرا بسیاری از کاربران می توانند از محتوای شما استفاده کنند و در این بین برخی از آن ها با توجه به نیاز خود از خدمات برند شما استفاده می کنند.

امروزه اینستاگرام به یک منبع مهم برای بازاریابی محتوا تبدیل شده است. زیرا توانسته است تا این بستر اشتراک گذاری با ارزش را ایجاد کند.

حال در ادامه ی مبحث، راه های جذب هر چه بیشتر توجه و سپس اصول طراحی محتوای درگیر کننده برای اینستاگرام  را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

راه های جذب توجه

راه های جذب توجه
راه های جذب توجه

 آشنایی با مسیر جذب مخاطب

برای رشد و دیده شدن در اینستاگرام ابتدا باید هدف خود را مشخص کنید و سپس مخاطبان خود را بشناسید تا در نهایت بتوانید برند خود را به درستی معرفی کنید. تولید محتوا و تعامل بیشتر با مخاطبان شما در نهایت آن ها را به مشتری دائمی تبدیل خواهد کرد.

شما همچنین باید به رقبای خود نگاه کنید تا ببینید که چگونه می توانید ایده های خود را با الهام گرفتن از محتوای دیگران و عدم کپی برداری از آن ها پیاده کنید. نکته مهم در اینجا این است که با شناخت رقبا و فعالیت های آنه ا متوجه می شویم که تاکنون چه فعالیت هایی انجام نشده است و می تواند برگ برنده ما در تولید محتوا و جلب توجه مخاطب باشد.

داشتن شخصیت استوار

لازم است تا در همه شبکه های اجتماعی، هویتی استوار داشته باشید. با لحنی ثابت صحبت کنید. به احتمال زیاد مخاطبان شما، در صورت دیدن تغییر شخصیت شما، دیگر پیجتان را دنبال نمی کنند. به عنوان مثال؛ نباید پس از این که چند پست را با لحن کاملا جدی منتشر کردید، در پست های بعدی به  شوخ طبعی و بازیگوشی روی بیاورید. از ابتدا باید شخصیتی واحد و استوار را برای خودتان انتخاب نمایید.

پیشنهاد می کنیم از پست شرح وظایف ادمین اینستاگرام دیدن کنید.

پرهیز از تبلیغات زیاد

نکته دیگری که باید به آن توجه ویژه کرد، پرهیز از تبلیغات یکی پس از دیگری است.  کاربران در اینستاگرام معمولاً علاقه ای به دیدن تبلیغات متوالی ندارند و صفحاتی که به طور منظم این کار را انجام می دهند، از بین می روند.

بنابراین بهتر است تا بیشتر به تولید محتوای با کیفیت و جذاب توجه کنیم و در استراتژی محتوای خود محصولات و خدمات خود را با ریتم خاص و اندازه محصولات خود معرفی کنیم تا احساس رضایت بیشتری در مخاطبان خود ایجاد کنیم.

تنوع در تولید محتوا

برخی از صفحات در قالب محتوای خاصی گیر می کنند و به آن اصرار می ورزند.  با گذشت زمان، سبک محتوای شما تکرار می شود و در دنیای رنگارنگ و متنوع گم می شوید.  برای موفقیت در اینستاگرام باید از انواع مختلف محتوا استفاده کنید.

از فیلم ها و عکس ها، تصاویر گیف و نمایش های اسلاید گرفته تا انتشار یک فایل صوتی کوتاه، همه آن را کنار هم نگه دارید تا برای مخاطبان خود تازه و خلاق جلوه کنید.

برقراری ارتباط

هرچه ارتباط شما در این فضا بیشتر باشد، شانس موفقیت شما بیشتر است.  ارتباط با مخاطب، به طور کلی یک اصل مهم و اساسی برای پیشرفت در فضای اینستاگرام است.  مسلم است که یک رابطه نزدیک با مخاطب به وفاداری وی منجر می شود و محبوبیت شما را افزایش می دهد.

اما از طرف دیگر، پیوند به صفحات مشابه را فراموش نکنید.  همیشه سعی کنید به انجمن همکاران خود بپیوندید و با ایجاد ارتباط بیشتر می توانید هم افزایی بیشتری داشته باشید.  هم افزایی که در نهایت به سود هر سه ضلع مثلث خواهد بود.  شما، همکاران و مخاطبان.

همکاری با اینفلوئنسرها

شما در اینستاگرام دیده خواهید شد و با تولید محتوای ثابت و با کیفیت به اهداف خود خواهید رسید، اما کار با اینفلوئنسرها یکی از میانبرهایی است که به شما کمک می کند تا سریع تر به آنجا برسید.

امروزه افراد و مشاغل مختلف علاوه بر تولید محتوای مناسب، مخاطب را با هزینه بسیار سریع تری به صفحات خود جذب می کنند.  شما همچنین می توانید با افرادی کار کنید که پیروان بیشتری دارند و برای تبلیغات پولی، رشد سریع تری دارند.

زمان مناسب برای انتشار مطالب

حتماً از قسمت بینش یا آمار برای شناسایی بهترین زمان انتشار محتوا استفاده کنید.  علاوه بر این، مخاطبان خود را در نظر بگیرید.  به عنوان مثال؛ اگر بیشتر فالوو های شما خانه دار هستند، شاید بهتر باشد که پست خود را صبح برای صفحه خود منتشر کنید.

اگر بیشتر افرادی که شما را دنبال می کنند کارمند هستند، احتمالاً باید تصمیم بگیرید که از انتشار مطالب در زمان استراحت آن ها بهره بجویید. سرانجام، با آزمون و خطا  سعی کنید که چارچوب زمانی طلایی خود را پیدا کنید.

استفاده از هشتگ ها

استفاده صحیح از هشتگ یک روش رایگان و راحت برای دیده شدن بیشتر پست های خود است.  سعی کنید با راه اندازی یک جلسه فکری با سایر اعضای تیم یا تجزیه و تحلیل پست های موفق در صفحات رقبا یا پیج خود، بهترین هشتگ ها را پیدا کرده و از آن ها استفاده کنید.

البته به خاطر داشته باشید که نباید بیش از حد از هشتگ استفاده کنید.  سعی کنید تا روشی طبیعی اما موثر داشته باشید.

نوشتن کپشن مناسب

به یاد داشته باشید که علاوه بر خود پست، مخاطبان شما همچنین به عنوان نگاه می کنند.  بنابراین باید توجه ویژه ای به عنوان داشته باشید.  سعی کنید در کپشن توضیح دهید که پست شما درباره چیست.  اقدام به عمل (نوشتن نظر/ پرسیدن سوال/ مراجعه به پیوند در بیو) نیز گزینه خوبی است.  هشتگ های مرتبط را نادیده نگیرید.

تولید محتوای درگیر کننده برای اینستاگرام

تولید محتوای درگیر کننده برای اینستاگرام
تولید محتوای درگیر کننده برای اینستاگرام

برای این که با مخاطبین خود تعامل برقرار کنید، باید از حضور و فعالیت آن ها نهایت استفاده را ببرید. راه هایی وجود دارد که شما با استفاده از آن ها می توانید به این مهم دست پیدا کنید. ما برخی از آن ها را در ادامه همین مقاله ذکر خواهیم کرد.

چگونه محتوای درگیر کننده برای اینستاگرام تولید کنیم؟

چگونه محتوای درگیر کننده برای اینستاگرام تولید کنیم؟
چگونه محتوای درگیر کننده برای اینستاگرام تولید کنیم؟

چالش بگذارید

چالش ها از جمله ترفندهای درگیر کننده مخاطب در اینستاگرام و جذب مخاطب است.

اگر می خواهید یک صفحه اینستاگرام ایجاد کنید، محصولات خود را معرفی نموده و سپس بفروشید. تعامل با مخاطبان همیشه باید مورد توجه شما باشد.  مخاطبان شما وقتی تحت تأثیر شما و محتوای صفحه شما قرار بگیرند، از شما خرید می کنند.  این اثر زمانی احساس می شود که با آن ها دوست باشید.

ایجاد چالش در استوری ها و پست ها یکی از روش های جذب مخاطب جدید است.

نظرسنجی ها، مسابقات مشابه عکس و موارد دیگر، متداول ترین راه های ایجاد چالش در فضای اینستاگرام هستند که امروزه توسط تعداد زیادی از صفحات برای جذب مخاطب استفاده می شود.

طرح پرسش

همان طور که قبلاً ذکر شد؛ یکی از راه های جذب مخاطب، ایجاد تعامل ذهنی است.  این اغلب به عنوان تعامل دیجیتال نامیده می شود.  با طرح یک سوال در صفحه خود، فضایی را برای اشتراک نظرات مختلف ایجاد کنید که در نهایت باعث ایجاد اعتماد، همدلی و همکاری بین مخاطبان می شود.

برای این منظور به خاطر داشته باشید؛ سوالی که می پرسید، فقط نگرانی شخصی شما نیست.  اطمینان حاصل کنید که کاربران راه حل های مفیدی را پیدا کرده اند که محبوب الگوریتم های اینستاگرام هستند.

پشت صحنه

همه مخاطبان در مورد پشت صحنه ای که به اشتراک می گذارید، کنجکاو هستند.  برای ایجاد احساس نزدیکی در افراد، در پشت صحنه زندگی شخصی یا تجارت خود؛ پست، داستان یا آی جی تی وی منتشر کنید. پشت صحنه، ناخودآگاه بر افراد تأثیر می گذارد و اعتماد را افزایش می دهد و مخاطب را درگیر می کند.

به عنوان مثال؛ یک صفحه اینستاگرام در مورد یک آشپز که غذاهای خانگی سفارش می دهد را دنبال کنید.  اولین چیزی که صبح هنگام در صفحه این شخص مشاهده می کنید، داستان های زنده از مراحل خرید، تهیه و پخت و پز است.  پیام منتقل شده توسط این پست ها، احساس اطمینان به سلامت غذای تهیه شده است و احتمالاً یکی از گزینه های شما برای سفارش غذای سالم خواهد بود.

مسابقه

راه اندازی یک مسابقه هیجان انگیز با قوانین خاص، دقیقاً متناسب با هدف شما، به جذب مخاطب کمک می کند.  به عنوان مثال، می توانید از فالوورهای خود بخواهید که چندین نفر را در زیر پست مسابقه تگ گذاری کنند.  یا می توانید یک UGC (کمپین ایجاد شده توسط کاربر) یا یک کاربری تبلیغاتی کاربر محور را راه اندازی کنید.

از دنبال کنندگان خود بخواهید تا محتوا را با هشتگ خاص تولید کنند.  به عنوان مثال، عکسی از محصولی را که برای شما تهیه و استفاده کرده اند، در صفحه خود منتشر کنند و از شما نام ببرند.  به این ترتیب علاوه بر جذب فالوور بیشتر، هشتگ های مربوط به برند شما نیز بیشتر و بیشتر می شوند.  در این روش، سعی کنید تا با قرعه کشی به چند نفر جایزه بدهید؛  پاداش باید از محصولات و خدماتی باشد که شما ارائه می دهید.

از طرف دیگر؛ اگر صاحب یک مارک معروف باشید، پیروان شما برای چاپ عکس در صفحه شما صف می کشند. در نتیجه جایزه شان می تواند تگ شدن یا منشن شدن در پست ها و استوری های شما باشد.

توصیه ما در آیلین وب مطالعه مقاله بهترین موضوع برای تولید محتواست.

کلام آخر

کلام آخر
کلام آخر

با نکاتی درباره ی تولید محتوای درگیر کننده برای اینستاگرام آشنا شدید. همان طور که می دانید، امروزه دنیای مجازی به عضو مهمی از روزمرگی های مردم تبدیل شده است و شما با آگاهی از نحوه ی جلب توجه در آن می توانید از این فرصت نهایت استفاده را ببرید و کاری که می کنید را بیشتر در معرض دید قرار دهید و در نتیجه در آن به موفقیت دست یابید. برای رسیدن به این مهم باید نکاتی را بیاموزید که محتوای این مقاله از مهم ترین آن ها به شمار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید