قیمت تبلیغات در اینستاگرام

قیمت تبلیغات در اینستاگرام

فهرست مطالب

در این مقاله می خواهیم در مورد قیمت تبلیغات در اینستاگرام و مطالب مربوط به آن اطلاعات مفید و جامعی را ارائه کنیم. تا انتهای این مقاله کاربردی، همراه شما هستیم.

جهت استعلام قیمت دقیق تبلیغات در اینستاگرام با ما در تماس باشید.

09120647344

امروزه به طور حتم تبلیغات در اینستاگرام را می توان یکی از پر طرفدارترین روش های تبلیغاتی و همین طور یکی از موثر ترین روش های تبلیغات در جهان دیجیتال دانست. تعداد زیادی از شرکت ها و کسب و کارها برای برند سازی، سودآوری و جذب مشتری از این روش تبلیغاتی استفاده می کنند.

به دلیل محبوبیت این شبکه اجتماعی، تبلیغات در آن، هم بازدهی بیشتری نسبت به روش های دیگر دارد و هم از نظر میزان هزینه در مقایسه با سایر همتایان خود قابل کنترل تر می باشد. لذا شما برای تبلیغات کسب و کارتان و به میزان سرمایه ای که در اختیار دارید، می توانید از انواع و اقسام مدل های تبلیغات در اینستاگرام استفاده نمایید.

اما در این بین چیزی که مشخص است این است که بسیاری از مدیران و مالکان کسب و کارها از تعرفه و قیمت تبلیغات در اینستاگرام چیز زیادی نمی دانند.

برای این که از قیمت و روش های تبلیغات در این شبکه ی اجتماعی آگاهی های لازم را پیدا کنید، توصیه می شود که این مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

آن چه در نوشتار قیمت تبلیغات در اینستاگرام، مورد مطالعه و بررسی قرار می گیرد:
  1. اینستاگرام چیست؟
  2. مزایای تبلیغات در اینستاگرام
  3. قیمت تبلیغات در اینستاگرام
  4. فاکتورهای موثر در قیمت تبلیغات در اینستاگرام
  5. انواع تبلیغات در اینستاگرام
  6. سخن پایانی

 

اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام چیست؟
اینستاگرام چیست؟

یکی از شبکه های اجتماعی محبوب این روزها که بر پایه ی ارسال عکس و ویدئو ساخته شده و فعالیت می کند، instagram  نام دارد.

این بدین معنا است که شما برای ارسال یک مطلب در این شبکه اجتماعی، باید به همراه نوشته خود عکس یا فیلم نیز پست کنید. اینستاگرام این امکان را فراهم کرده که عکس ها و فیلم ها را می توان در سایر شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک و توئیتر نیز به اشتراک بگذارید.

امکانات دیگر مثل انواع فیلترها یا گذاشتن لینک روی پست در کنار پر طرفداری و پر جمعیتی کاربران آن، اینستاگرام را به یکی از محبوب ترین ها در زمینه فعالیت خودش تبدیل نموده است.

امروزه تقریبا تمام سلبریتی  های جهان در این شبکه فعالیت می کنند که ارزش آن را دو چندان کرده است. اینستاگرام مخفف واژه های instant camera و telegram  است که به معنی پیام رسانی از طریق عکس و ویدئو می باشد.

نسخه ی اولیه آن در مهر ماه سال ۱۳۸۹ هجری شمسی در جهان انتشار یافت و به سرعت قابل توجهی به کاربران آن افزوده شد. به طوری که در خرداد سال ۹۹ بیش از ۱۰ میلیون نفر عضو آن بودند و این عدد در آذر ۹۵ به ۶۰۰ میلیون نفر و در حال حاضر به ۸۰۰ میلیون نفر رسیده است.

اینستاگرام برای چهار سیستم عامل اندروید، آی او اس، ویندوز و وب عرضه می شود که البته نسخه های وب و ویندوز نسبت به دو سیستم عامل دیگر محدودیت هایی دارد و به طور کلی اولویت این شبکه با موبایل و به صورت اپ است.

مزایای تبلیغات در اینستاگرام

مزایای تبلیغات در اینستاگرام
مزایای تبلیغات در اینستاگرام

چنان چه با اینستاگرام آشنا باشید، می دانید که امروزه حجم تبلیغات در آن بالا رفته و بسیاری از شرکت ها برای تبلیغ کسب و کارشان از این شبکه استفاده می کنند. اما باید دانست که چرا این شبکه اجتماعی به مکان مناسبی برای تبلیغات تبدیل شده و مزایای تبلیغات در آن چیست؟

اینستاگرام یک جامعه بسیار بزرگ و در حال رشد سریع است و در کشور ما ایران، استفاده گسترده از آن ثابت شده است.  به همین دلیل،  یک محیط بکر برای دستیابی به مشتریان بالقوه جدید است.

شما میتوانید جهت استعلام قیمت دقیق تبلیغات در اینستاگرام با ما در تماس باشید.

09120647344

از طرف دیگر، به دلیل فیلتر شدن سایر شبکه های اجتماعی مهم، اینستاگرام به یکی از معدود شبکه های اجتماعی فراگیر در بین ایرانیان تبدیل شده است.

متوسط میزان تعامل کاربران اینستاگرام بسیار بیشتر از سایر شبکه های اجتماعی است

متوسط میزان تعامل کاربران اینستاگرام بسیار بیشتر از سایر شبکه های اجتماعی است.  بنابراین اگر تبلیغ شما از نظر بصری جذاب باشد، مطمئناً به اهداف تبلیغاتی خود دست خواهید یافت.

الگوریتم های اینستاگرام به شما کمک می کنند تا به بخش جدیدی از مخاطبان مرتبط با کسب و کار خود دسترسی پیدا کنید که قبلاً در دسترس کسب و کار شما نبودند.

شما همچنین می توانید مخاطبان تبلیغات خود را تشویق کنید که صفحه شما را دنبال کنند تا با برند و تجارت شما درگیر شوند و با شما در ارتباط باشند.

طبق تحقیقات انجام شده، 51٪ از کاربران اینستاگرام هر روز از این شبکه بازدید می کنند.  35 درصد هم هر چند روز یک بار این کار را انجام می دهند که این فرصت ویژه ای برای شما فراهم می کند.

اینستاگرام زیر مجموعه فیس بوک است. این شبکه و فیس بوک به هم متصل شده اند.  بنابراین اگر یک صفحه فیس بوک قوی دارید، می توانید کمپین تبلیغاتی خود را بر اساس داده های صفحه فیس بوک خود مورد هدف قرار دهید.

قیمت تبلیغات در اینستاگرام

قیمت تبلیغات در اینستاگرام
قیمت تبلیغات در اینستاگرام

تعدادی از کسانی که در اینستاگرام فعالیت می کنند، بدون هیچ دلیلی قیمت بسیار بالایی را برای تبلیغات تعیین می کنند.برای تبلیغاتی که صاحب صفحه به طور مستقیم معرفی می کند و از خلاقیت خاصی در آن استفاده نشده است، معمولا نمی توان قیمت دقیقی را مشخص نمود و این یک امر متغیر است که هر کس می تواند آن را تغییر دهد. برخی از افراد مشهور نیز در محل فروش محصول یا کالا ظاهر می شوند و از همان مکان تبلیغ می کنند که باز هم به توافق طرفین بستگی دارد.

توصیه میکنیم لیست بهترین پیج های اینستاگرام برای تبلیغ را مطالعه نمایید.

افراد مشهور  اینفلوئنسرها یا کمدین های مشهو،ر تبلیغات خود را با جدیت بیشتری دنبال می کنند.  این تبلیغات حرفه ای که با برنامه ریزی دقیق و حساب شده و با حضور تعداد زیادی از بازیگران و سایر امکانات انجام می شود، بیش از موارد فوق قیمت و درآمد دارد.  به راحتی می توان گفت که امروزه تبلیغات از تلویزیون، روزنامه ها و بیلبوردها، به شبکه های اجتماعی منتقل شده است.

با این حال برخی معتقدند که این نوع تبلیغات مشتری دائمی را به سمت آن تجارت نمی کشاند.  با این وجود، هزینه تبلیغات در مشاهیر اینستاگرام بسیار زیاد است و نمی توان از این روش کسب درآمد در دنیای امروز، چشم پوشی کرد.

فاکتورهای موثر در قیمت تبلیغات در اینستاگرام

فاکتورهای موثر در قیمت تبلیغات در اینستاگرام
فاکتورهای موثر در قیمت تبلیغات در اینستاگرام

میزان انگیجمنت:

میزان انگیجمنت:
میزان انگیجمنت:

این معیار، میزان بازدهی و درصد فعالیت های کاربران هر صفحه را مشخص می کند. هر چه درگیری و مشارکت کاربران با صفحه ای بیشتر باشد، میران بازدهی تبلیغ در آن نیز بیشتر است و طبیعتا قیمت بیشتری نیز دارد.

تعداد فالوور:

تعداد فالوور:
تعداد فالوور:

در بسیاری از موارد، تبلیغات به این سبب صورت می گیرد که مخاطبین با نام تجاری و برند یک شرکت آشنایی پیدا کنند. برای این امر هر چه فالوور و میزان کاربر یک صفحه بیشتر باشد، بازدهی بیشتر می شود.

هر چند امروزه فالوورهای فیک یا غیر واقعی مرسوم شده و بسیاری دیگر از فالوورها غیر فعال هستند و نمی توان تنها به این عامل توجه کرد. اما بی تاثیر هم نیست. میزان مشارکت و یا بازدید پست های آن در کنار فالوور می تواند عمل تاثیر گذار بهتری روی تعرفه تبلیغات باشد.

نوع تبلیغ:

نوع تبلیغ:
نوع تبلیغ:

از دو قسمت پست و استوری برای انتشار تبلیغ در اینستاگرام می توان استفاده کرد که قیمت در هر یک از آن ها متفاوت خواهد بود. همچنین محتوای عکس یا فیلم تبلیغاتی نیز می تواند در قیمت آن اثر بگذارد.

پیشنهاد می کنیم از پست تبلیغ موزیک در اینستاگرام دیدن کنید.

میزان تبلیغات:

میزان تبلیغات:
میزان تبلیغات:

در برخی از صفحات، میزان تبلیغات کم است. به همین دلیل، تبلیغی که در آن ها منتشر می شود، معمولا بازدهی بیشتری پیدا می کند. در این گونه صفحات هم می توان انتظار قیمت متفاوتی داشت.

جایگاه تبلیغ:

جایگاه تبلیغ:
جایگاه تبلیغ:

این مورد هم اگرچه تاثیرگذاری کمی روی قیمت تبلیغات در اینستاگرام دارد، اما به هر حال شایان ذکر می باشد. در این مورد، ساعت انتشار مطلب و یا جایگاه آن مد نظر می باشد. مثلا اگر مطلب در پست آخر یک صفحه قرار بگیرد، طبیعتا بازدهی بیشتری خواهد داشت و قیمت نیز تفاوت خواهد کرد.

موقعیت جغرافیایی کاربرها یا فالوورها:

موقعیت جغرافیایی کاربرها یا فالوورها:
موقعیت جغرافیایی کاربرها یا فالوورها:

گاها دیده شده است که در بعضی از صفحات به خاطر نام آن یا مطالب آن، بیشتر کاربران در یک منطقه جغرافیایی خاصی هستند. مثلا برای صفحه ای که به انتشار مطالب به زبان ترکی می پردازد، تبلیغات محصولات شرکت هایی که در مناطق ترک زبان فعالیت می کنند، به صرفه تر و بهتر است.

انواع تبلیغات در اینستاگرام

انواع تبلیغات در اینستاگرام
انواع تبلیغات در اینستاگرام

در این قسمت، انواع تبلیغات در اینستاگرام را بررسی می کنیم. با ما باشید.

تبلیغات بازدیدی

تبلیغات بازدیدی
تبلیغات بازدیدی

در این روش، ملاک قیمت گذاری بر حسب بازدید ویدئو است. تبلیغ در روش بازدیدی به این صورت است که معمولا در قالب یک کلیپ ۶۰ ثانیه ای در یک صفحه پست می شود و میزان بازدید آن تا آخر را به عنوان بازدهی آن تلقی می کنند. همین طور در کنار بازدید می توان تعداد لایک یا کامنت را نیز بررسی کرد.

تبلیغات اینفلوئنسر

تبلیغات اینفلوئنسر
تبلیغات اینفلوئنسر

از اینفلوئنسر مارکتینگ می توان به عنوان یکی از موثرترین روش های تبلیغاتی در اینستاگرام یاد کرد.

جهت اطلاعات بیشتر در این زمینه توصیه میکنیم مقاله تبلیغ در استوری اینستاگرام را مطالعه نمایید.

چنان چه از این روش استفاده کنید، می توانید انتظار چند برابر شدن بازدهی و فروش مجموعه خود را داشته باشید. در این روش،  اینفلوئنسرها از جمله هنرمندان، بلاگرها، کمدین ها و چهره های محبوب اینستاگرام با بهترین روش تبلیغاتی محصولات و خدمات، شما را به مخاطبان زیاد خود معرفی می نمایند.

پاپ آپ اینستاگرام

پاپ آپ اینستاگرام
پاپ آپ اینستاگرام

تبلیغات پاپ آپ نیز یکی از روش های تبلیغات در اینستاگرام است که برخلاف نظر برخی که برای آن ها آزار دهنده به حساب می آید، می تواند بازده خوبی داشته باشد.

در این روش تبلیغاتی، هدف این است  که بازدیدهای بیشتری اتفاق بیفتد و پست ها برای کاربران بیشتری نمایش داده  شود.

نکته مهم در این تبلیغ این است که شما باید در پاپ آپ بسیار خلاق باشید تا بتوانید مخاطبان خود را جذب کرده و واکنش های آن ها را نسبت به صفحه خود برانگیخته کنید.

این واکنش ها می تواند شامل دنبال کردن، پسندیدن، نظر دادن و در بدترین حالت، افزایش بازدید از پروفایل، افزایش تعداد نمایش، اشتراک گذاری و تعداد زیادی پیام در دایرکت باشد.

تبلیغات ساعتی

تبلیغات ساعتی
تبلیغات ساعتی

این نوعی تبلیغات در اینستاگرام است که تبلیغ شما (عکس یا فیلم) همراه با متن آن، در صفحات انتخاب شده و محبوب به عنوان یک پست اینستاگرام نمایش داده می شود.  تعرفه تبلیغات ساعتی در اینستاگرام به صورت ساعتی محاسبه می شود و بسته های مختلف تبلیغات ساعتی در اینستاگرام برای سهولت در انتخاب و تأثیر گذاری بیشتر در نظر گرفته شده است.

تبلیغات استوری

تبلیغات استوری
تبلیغات استوری

این روش تبلیغاتی نوعی تبلیغات اینستاگرامی است که کاربردهای زیادی دارد. زیرا باعث جلب توجه بیشتر مخاطب می شود و می توان پیوندی را در استوری قرار داد.  در تبلیغات استوری در اینستاگرام ، تبلیغ شما (عکس یا فیلم) به عنوان استوری اینستاگرام در صفحات محبوب و پرطرفدار نمایش داده می شود، در حالی که در استوری اینستاگرام، صفحه شما نیز می تواند پیوند داده  شود.

تبلیغات ایمپرشن

تبلیغات ایمپرشن
تبلیغات ایمپرشن

این مورد نوعی تبلیغات در اینستاگرام است که تعداد نمایش ها را اندازه گیری می کند.

Impression  به معنای تعداد کل بازدیدهای یک پست است.  به عنوان مثال، اگر یک پست توسط 2000 بازدید کننده مختلف مشاهده شود و هر یک از آن ها دو بار آن پست را مشاهده کنند، در نتیجه برداشت پست برابر با 4000 است.  اهمیت Impression در بازاریابی و تبلیغات موبایلی این است که Impression می تواند کیفیت و جذابیت یک پست را نشان دهد.

در تبلیغ Instagram Impression ، تبلیغ شما (عکس یا فیلم) همراه با متن، با بیشترین تأثیر و الهام در صفحات محبوب و پرطرفدار به عنوان یک پست اینستاگرام نمایش داده می شود.  تعرفه تبلیغات Impression در اینستاگرام با محتوای عکس، به صورت تک عکس یا به صورت گالری چند گانه متفاوت است.

تبلیغات ریچ

تبلیغات ریچ
تبلیغات ریچ

Reach نوعی تبلیغات در اینستاگرام است که تعداد Reaches را اندازه گیری می کند.

Reach تعداد دفعات مشاهده پست توسط بازدید کننده منحصر به فرد است.  به عنوان مثال، اگر یک پست توسط 2000 بازدید کننده مختلف مشاهده شود و هر یک از آن ها چندین بار آن پست را مشاهده کنند، Reach آن کماکان برابر با 2000 است. در واقع، تعداد دفعات مشاهده کاربر توسط آن پست، تاثیری در تعداد آن ندارد.  Reach در بازاریابی و تبلیغات موبایل از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا تعداد مخاطبان محتوای آن را به طور دقیق نشان می دهد.

سخن پایانی

سخن پایانی
سخن پایانی

گفتیم که اینستاگرام یک فضای مجازی محبوب در دوران معاصر به حساب می آید و کاربران زیادی از آن استفاده می کنند.

این تعداد از مخاطبین به کسب و کارها فرصت می دهد تا با تبلیغات در فضای این شبکه مجازی به تعداد مشتری های خود اضافه کنند یا به برند سازی و شناسایی محصولات خود اقدام نمایند.

عوامل تاثیر گذار در قیمت تبلیغات در اینستاگرام را بررسی کردیم و به چند روش تبلیغی که قیمت تبلیغات در اینستاگرام در هر یک از آن ها تفاوت دارد، پرداختیم.

انتظار می رود که با مطالعه این مطلب، به درک درستی از نحوه ی تبلیغات و گرفتن بیشترین بازدهی از آن رسیده باشید.

گام بعدی شما می تواند مطالعه مقاله استراتژی تبلیغات در اینستاگرام باشد.

جهت استعلام قیمت دقیق تبلیغات در اینستاگرام با ما در تماس باشید.

09120647344

 

لینک کوتاه جهت اشتراک گذاری محتوا : https://b2n.ir/g11868

دیدگاهتان را بنویسید