قرارداد ادمین اینستاگرام

قرارداد ادمین اینستاگرام

فهرست مطالب

در این مقاله می خواهیم در مورد قرارداد ادمین اینستاگرام با شما صحبت کنیم. همراه ما باشید.

اگر به دنبال تیم حرفه ای برای مدیریت پیج اینستاگرام خود هستید با ما در تماس باشید.

شماره تماس جهت استخدام ادمین پیج اینستاگرام :

09120647344

شما برای این که بتوانید با خیال راحت صفحه اینستاگرام خود را برای مدیریت به فرد یا شرکت خاصی بسپارید، به یک نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام نیاز پیدا خواهید کرد. در این نمونه قرارداد می‌توانید وظایف و انتظارات هر دو طرف را جای داده و آن ها را به روشنی ذکر کنید.

در این مقاله قصد داریم تا به اهمیت قرارداد ادمین اینستاگرام و صاحب پیج بپردازیم و با مفاد ضروری این قرارداد آشنا شویم. لذا توصیه می شود اگر پیجی دارید که می خواهید آن را به یک شرکت یا شخص متخصص دراین زمینه، برای ارتقای آن بسپارید؛ این مطلب را تا پایان و با دقت مطالعه فرمایید.

آن چه در این نوشتار مورد بررسی قرار می گیرد:

  1. ادمین پیج اینستاگرام کیست؟
  2. قرارداد ادمین اینستاگرام چیست؟
  3. انواع قرارداد ادمین اینستاگرام
  4. نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام
  5. جمع بندی

 

ادمین پیج اینستاگرام کیست؟

ادمین پیج اینستاگرام کیست؟
ادمین پیج اینستاگرام کیست؟

در فضای اینستاگرام، هر صفحه یا پیج منحصر به فرد بوده و متعلق به یک فرد خاص است. فرقی ندارد که این اکانت مورد نظر عمومی یا خصوصی باشد. در هر کدام از این حالت ها می توان گفت که پیج، یونیک یا همان منحصر به فرد محسوب می شود.

در شبکه اجتماعی اینستاگرام، بدون محدودیت سنی هر شخصی که تلفن همراه هوشمند با سیستم عامل اندروید یا ios داشته باشد، می ‌تواند برای خود صفحه باز کند. برای اینستاگرام تفاوتی نمی کند که شما فرد مشهوری هستید یا فرد عادی. تقریباً می توان گفت که تمام امکانات اینستاگرام برای همه یکی می باشد، به جز چند مورد که افراد محبوب و اصطلاحاً سلبریتی را از مردم عادی جدا می کند.

اکانت هایی هم هستند که برای یک کسب و کار و معرفی یک تجارت ساخته می شوند و هدف آن ها معرفی خود به مردم و دیده شدن توسط آن ها می باشد.

ناگفته پیداست که هر چه فالوور افزایش پیدا کند، صفحه مورد نظر نیز بیشتر دیده خواهد شد

ناگفته پیداست که هر چه فالوور افزایش پیدا کند، صفحه مورد نظر نیز بیشتر دیده خواهد شد. اما برای دیده شدن بیشتر، نیاز به یک برنامه منظم و حرفه ای پیدا خواهید کرد. این برنامه حرفه ای توسط افراد با تجربه و متخصص این زمینه به صاحبان پیج های تجاری یا حتی شخصی ارائه می شود که به آن ها، مدیر یا ادمین اینستاگرام می گویند.

در تجارت های بزرگ؛ معمولاً برای شخص مالک شرکت یا کسب و کار یا غیره، زمانی برای مدیریت و انجام کارهای پیج اینستاگرام نمی ماند و همچنین اصطلاحا بلد این کار هم نیست، از این رو آن ها تصمیم می گیرند تا با استخدام افراد ماهر در این زمینه، کارها را با اطمینان به او بسپارند.

این همکاری مانند مشاغل دیگر، نیاز به تعهد دو طرف برای انجام این انتظارات طرف دیگر دارد. مانند هر رابطه کاری دیگر در اینجا هم قراردادی با عنوان قرارداد ادمین اینستاگرام بین طرفین بسته می شود که در ادامه به طور مفصل تر به آن خواهیم پرداخت.

قرارداد ادمین اینستاگرام چیست؟

قرارداد ادمین اینستاگرام چیست؟
قرارداد ادمین اینستاگرام چیست؟

به قرارداد مکتوبی که بین دارنده پیج و شخص ماهر و حرفه ای یا شرکتی که در زمینه مدیریت پیج های اینستاگرام تجربه لازم را دارد بسته می شود، قرارداد ادمین یا مدیر اینستاگرام می گویند.

این قرارداد؛ مطالبی مثل چگونگی انجام کار، تعهدات، مسئولیت ها و وظایف و همچنین هزینه انجام کارها را در بر می گیرد.

مانند هر قرارداد کاری دیگر، قانونی و قابل استناد در مراجع قضایی می باشد و تمام مفاد آورده شده در آن لازم الاجرا است.

دارای تاریخ انقضاء بوده و می ‌تواند محرمانه باشد. منظور از آن این است که در طول فعالیت و حتی بعد از آن، مفاد قرارداد به هیچ وجه عمومی نشود و مو به مو توسط طرفین به اجرا درآید.

انواع قرارداد ادمین اینستاگرام

انواع قرارداد ادمین اینستاگرام
انواع قرارداد ادمین اینستاگرام

برای این که قرارداد خوبی ببندیم، باید به قالب آن توجه داشته باشیم. چراکه هر کسب و کار و هر نوع فعالیت، قالب قراردادی مخصوص خود را دارد. مثلا برای قرارداد ادمین اینستاگرام قرارداد مناسب و توصیه شده، دو قرارداد کار و پیمانکاری می باشد. البته سایر انواع قراردادها هم بسته می شود ولی این دو از محبوب ترین ها و پر کاربردها می باشند.

قرارداد پیمانکاری معمولا در شرایطی مورد استفاده قرار می گیرد که مالک پیج، کار مدیریت را به صورت پروژه ای به ادمین بسپارد. برای مثال در مواقعی که کارفرما بخواهد به یک بازدید مشخص از صفحه دست پیدا کند و آن را به ادمین بسپارد، قرارداد پیمانکاری مناسب می باشد.

قرارداد کار هم، یکی دیگر از قراردادهای مورد استفاده است. این سند در مواردی تنظیم می شود که کار به صورت پروژه ای نباشد و فقط مالک صفحه، آن را برای مدت معلوم و مشخصی به ادمین بسپارد.

ما در ادامه ی این مقاله به مفاد و بخش های مختلف قرارداد ادمین اینستاگرام اشاره خواهیم کرد. لطفا ما را همراهی نمایید.

نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام

نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام
نمونه قرارداد ادمین اینستاگرام

در این قسمت، موارد بسیار مهمی که باید در قرارداد ادمین اینستاگرام مورد توجه قرار گیرد را عنوان می کنیم.

مشخصات طرفین

مشخصات طرفین
مشخصات طرفین

مثل تمام قراردادهای دیگر، قرارداد ادمین نیز با قید کردن مشخصات طرفین آغاز می گردد. ابتدا می بایست مشخص کنید که طرف مقابل شما، شخص حقیقی است یا حقوقی؟ به این مفهوم که آیا دارید با خود شخص قرارداد می بندید یا با یک شرکت؟

چنان چه قرارداد را با خود شخص امضا می کنید، حتما باید مشخصات زیر را در قراردادتان ذکر کنید:

  • ۱ . نام و نام خانوادگی
  • ۲ . کد ملی
  • ۳ . شماره تماس به همراه یک شماره دیگر برای دسترسی در شرایط اضطراری
  • ۴ . آدرس دقیق
  • ۵ . آدرس ایمیل

اما چنان چه دارید با شرکت یا یک شخص حقوقی قرارداد می بندید، لازم است تا به موارد زیر در قرارداد خود اشاره نمایید:

  • ۱ . اسم ثبتی و قانونی شرکت
  • ۲ . شماره ثبتی شرکت
  • ۳ . شناسه ملی
  • ۴ . کد اقتصادی
  • ۵ . قید مشخصات نماینده قانونی شرکت
  • ۶ . آدرس دقیق
  • ۷ . شماره تماس شرکت و آدرس ایمیل

نوشتن شفاف موضوع

نوشتن شفاف موضوع
نوشتن شفاف موضوع

اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که این قرارداد برای چه بسته می شود، در حقیقت به موضوع قرارداد اشاره کرده ایم. این مسئله در قرارداد ادمین اینستاگرام می تواند به شکل زیر مطرح گردد:

“موضوع این قرارداد بر عهده گرفتن پیج اینستاگرامی ……. به آدرس …….  به منظور مدیریت و تولید محتوا می باشد. موضوع پیج …………….. می باشد و در زمان امضای قرارداد، تعداد فالوورها و فالوئینگ های آن به ترتیب ……. و ………. بوده است. ”

بعد از این که موضوع قرارداد خود را تا حد زیادی مشخص نمودید، حالا باید به سراغ جزئیات بروید. این که محتوای پیج شما شامل چه نکاتی است و هر محتوا لازم است تا از چه کیفیت و کمیتی برخوردار باشد؛ از مواردی است که در بخش های دیگر قرارداد به آن اشاره خواهد شد.

پیشنهاد می کنیم از پست تعرفه مدیریت پیج اینستاگرام دیدن کنید.

تعریف اصطلاحات تخصصی

تعریف اصطلاحات تخصصی
تعریف اصطلاحات تخصصی

در قسمت تعریف اصطلاحات تخصصی، می بایست آن ها را برای یکدیگر شفاف تر سازید. در این بخش معمولاً کلماتی تعریف می شود که به نظرتان احتمال دارد اگر نوشته نشوند، بعدا بر سر آن ها اختلاف پیش بیاید.

مثلاً یکی از اصطلاحات پر کاربرد در اینستاگرام تعامل با کاربران است. اما باید توجه داشته باشید که وقتی این اصطلاح را به کار بردید، تمام منظور خودتان را به فرد رسانده باشید. پس باید قید کنید که منظور از تعامل با کاربران در این قرارداد، جوابگو بودن سریع به دایرکت ها، کامنت ها و همچنین دریافت سفارش ها و تماس های تلفنی مشتریان و ایجاد رابطه مستمر و صمیمانه با آن ها می باشد.

مدت قرارداد

مدت قرارداد
مدت قرارداد

پر اهمیت ترین موردی که در رابطه با ماده مدت قرارداد باید به آن دقت کنید، تعیین تاریخ دقیق آغاز و پایان اعتبار قرارداد است. یعنی نباید بنویسید: این قرارداد از زمان امضا تا ۲ ماه اعتبار دارد. این اشتباه است.

باید بنویسید: «قرارداد حاضر در تاریخ ……… به امضای طرفین رسید و تا تاریخ ……. به مدت …….. روز کاری دارای اعتبار است.»

مبلغ قرارداد

مبلغ قرارداد
مبلغ قرارداد

نکته مهم؛ دریافت بخشی از مبلغ به عنوان پیش پرداخت در زمان عقد قرارداد و تعیین تاریخ دقیق برای مبلغ باقیمانده است.  به خود این حق قراردادی را بدهید که اگر به موقع پرداخت نشود، می توانید دیگر کار نکنید یا دسترسی به صفحات خود را مسدود کنید!  البته این کار را فقط در صورت اظهار این مورد در قرارداد انجام دهید.

تعهدات و تکالیف ادمین و مالک پیج

تعهدات و تکالیف ادمین و مالک پیج
تعهدات و تکالیف ادمین و مالک پیج

قولی که می دهید، کاملاً به انتظار شخص مقابل و مذاکره شما بستگی دارد.

مثلا می توانید به شکل زیر عمل کنید.

یک کاغذ را به قرارداد سنجاق کنید.

سمت راست کاغذ بنویسید: می خواهم دقیقا در تاریخ تعیین شده، تمام حق و حقوقم پرداخت شود.

سمت چپ کاغذ: اگر پرداخت نشد، من نیز ادامه کارم را متوقف خواهم کرد.

برای تمام انتظارات و عواقب عمل نکردن به آن ها، این گونه عمل کنید.

محرمانگی

محرمانگی
محرمانگی

محرمانه بودن قرارداد امری مهم است که در صورت توافق، دو طرف بر روی آن و چگونگی انجامش موظف می شوند. هر کدام از مفاد قرارداد می تواند شامل این محرمانگی باشند. تمام رمزها و آیدی های  حساس هم معمولا جزوی از این محرمانه بودن قرارداد است.

مالکیت اطلاعات و محتوا

مالکیت اطلاعات و محتوا
مالکیت اطلاعات و محتوا

شما باید مشخص کنید که حقوق مادی و معنوی اطلاعات و محتوای تولید شده در صفحه، متعلق به کدام طرف باشد. معمولاً صاحب صفحه، مالکیت اطلاعات و محتوای تولید شده را دارد و ادمین تولید کننده محتوا، عملاً محتوای تولید شده اش را می فروشد. اما اگر این مالکیت در مفاد قرارداد قید نشود، ممکن است که بعداً به مشکلاتی منجر گردد. صاحب صفحه حتماً باید سند مالکیت محتوا را داشته باشد.

در غیر این صورت حتی ادمین می تواند با ارائه شکایت به دادگاه باعث شود که مالک به پرداخت خسارت محکوم شود. لذا ضروری است تا در هنگام قرارداد، توجه کافی را داشته باشید و حواستان به امتیازاتی که به طرف مقابل می دهید، باشد.

حل اختلاف

حل اختلاف
حل اختلاف

یکی دیگر از مفاد قرارداد ادمین اینستاگرام حل اختلاف است.

۲ نکته ای که درباره تعیین داور برای حل اختلاف احتمالی در  قرارداد ادمین اینستاگرام آورده می شود، به شرح زیر است:

اولا؛ باید  نام و مشخصات دقیق داور را در قرارداد خود قید کنید و از او بخواهید تا پای تمام صفحات قرارداد را امضا کند.

دوما؛  اگر قراردادتان مبلغ کمی دارد، به انتخاب یک داور بسنده کنید. یک اشتباهی که بین بسیاری از کارآفرینان رایج شده است، این است که برای هر قراردادی بدون در نظر گرفتن اهمیت و مبلغ آن چند داور انتخاب می کنند که این درست نیست.

چون که انتخاب چند داور باعث می شود، هم هزینه ها افزایش پیدا کند و هم، زمان بیشتری از دست بدهید.

فورس ماژور

فورس ماژور
فورس ماژور

برای مثال مواقعی پیش می آید که  چند روزی دسترسی به اینترنت، غیر ممکن باشد. موارد این چنینی دقیقا مصداق فورس ماژور است و باید در قراردادتان قید شود تا بعدا اختلافی بین طرفین ایجاد نشود. در واقع فورس ماژور برای شرایط غیر قابل پیش بینی می باشد.

انتخاب محلی برای مکالمات

انتخاب محلی برای مکالمات
انتخاب محلی برای مکالمات

اهمیت ندارد که به طور تلفنی، کارها را هماهنگ می کنید یا از طریق ایمیل یا یک پیام رسان های اجتماعی. نکته ای که اهمیت دارد این است که یکی از آن ها را بین خودتان انتخاب کنید و تنها در همانجا مکالمات کاری خود را انجام دهید و به گفت و گو بپردازید.

نکته مهم دیگر این است که بهتر می شود اگر مکالمه های کاری را ثبت و ضبط کرده و نگهدارید.

ممکن است در نظرتان این نکات خیلی جدی و ضروری به نظر نیاید. اما خاطرتان باشد در امور قراردادی و حقوقی، در حالت عادی همه چیز خوب و آرام است تا وقتی که مشکلی پیش بیاید. چنان چه در اول کار به این موارد توجه کافی نکنید، احتمال این که بعدا به مشکلات جدی تری برخورد کنید، بیشتر می شود.

تعداد نسخه های قرارداد ادمین اینستاگرام

تعداد نسخه های قرارداد ادمین اینستاگرام
تعداد نسخه های قرارداد ادمین اینستاگرام

یکی از بزرگترین ریسک ها می تواند این باشد که فقط یک نسخه از قرارداد موجود باشد و آن هم دست طرف مقابل!!

هر کدام از طرفین قرارداد که باشید، یادتان باشد که حتما قرارداد در ۲ نسخه تنظیم شود. یکی دست شما و یکی در اختیار طرف مقابل.

برای اطمینان بیشتر حتی می توانید بلافاصله بعد از تنظیم قرارداد، از نمونه خودتان عکس یا کپی تهیه کنید.

جمع بندی این مقاله

جمع بندی این مقاله
جمع بندی این مقاله

در این مقاله اهمیت تنظیم یک قرارداد مناسب بین مالک صفحه و ادمین اینستاگرام را بررسی نموده و به مفاد آن اشاره کردیم. ویژگی های برخی از بایدها و نبایدهای این موضوع را نیز ذکر کردیم. امید است تا با مطالعه این مطلب، بتوانید در روند کاری خود، به دور از هرگونه مشکل با طرف دیگر همکاری نمایید و نتیجه تمام این  همکاری ها، ارتقای پیج و رونق کسب و کارتان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید