بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ

بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ

فهرست مطالب

در این مقاله می خواهیم با بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ آشنا شویم. با ما باشید.

امروزه لزوم فراگیری روش ها کاربردی در دیجیتال مارکتینگ بر کمتر کسی پوشیده مانده است و بسیاری از کسب و کارها و برندها به دنبال استفاده و سود آوری از این روش مدرن بازاریابی هستند. اهمیت روز افزون چنین ابزار کاربردی باعث می شود که کتاب های مهمی در جهت دادن اطلاعات مفید در این زمینه نگاشته شود.

ما در این مقاله با اشاره به اهمیت های زیاد این حوزه و سبک بازاریابی، به معرفی چند کتاب خوب در زمینه دیجیتال مارکتینگ خواهیم پرداخت. بنابراین توصیه می کنیم که اگر دنبال مراجع معتبر در این زمینه می گردید، این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

توصیه میکنیم قبل از هر چیز مقاله دیجیتال مارکتینگ های موفق را مطالعه نمایید.

اینفوگرافیک بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ

اینفوگرافیک بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ
اینفوگرافیک بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ
آن چه در این نوشتار خواهید خواند:

چرا دیجیتال مارکتینگ؟

دیجیتال مارکتینگ به چه معناست؟

لزوم آشنایی و کار با دیجیتال مارکتینگ

بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ

 

چرا دیجیتال مارکتینگ؟

چرا دیجیتال مارکتینگ؟
چرا دیجیتال مارکتینگ؟

بازاریابی دیجیتال یکی از محبوب ترین علوم و مهارت های این روزها است، به طوری که اکنون جزوی از نیازهای بازار سنتی به حساب می رود. در گذشته، زمانی که رقابت به اندازه امروز دشوار و پیچیده نبود، فعالیت تبلیغاتی محدود و سنتی بود، اما با پیشرفت علم و دانش، رقابت در این زمینه دشوارتر شد و نیاز به ابزارهای مختلف و مدرن به وجود آمد.

قبل از این که اینترنت ظهور کند و افزایش محبوبیت رسانه های اجتماعی در سراسر جهان اتفاق بیفتد، تلویزیون، رادیو، روزنامه ها و مجلات، بیلبوردها و سایر روش های سنتی بهترین راه برای ارائه یک نام تجاری، محصول یا خدمات بود. اما این روزها فضای تبلیغات محدود به تلویزیون یا فضاهای خاص نیست و بازاریابی به طور مستقیم یا غیرمستقیم در بسیاری از زمینه های زندگی بشر امروز، وجود دارد.

هر روش تبلیغاتی به وضوح دارای خوبی ها و بدی های مختص به خود است و رواج یافتن بازاریابی دیجیتال، مزایای برخی روش های سنتی را به طور کامل نفی نمی کند. اما اکنون بازاریابی دیجیتال این امکان را فراهم کرده است که با روش های قابل دسترس تر، می توان با جهان امروز ارتباط برقرار کرد و با تنها یک تلفن همراه یا یک سیستم کامپیوتر، به اهداف تجاری و تبلیغاتی خود رسید.

دیجیتال مارکتینگ به چه معناست؟

دیجیتال مارکتینگ به چه معناست؟
دیجیتال مارکتینگ به چه معناست؟

روش های سنتی و آفلاین بازاریابی تغییر کرده و به طور فزاینده ای از روش های تبلیغاتی جدید و آنلاین استفاده می کنند. بازاریابی برای تبلیغ محصولات و ارتباط با مخاطبان و مشتریان ضروری است. بنابراین توصیه می شود تا بیشتر تبلیغات خود را در مکان هایی انجام دهید که افراد بیشتری حضور دارند و در حال حاضر اینترنت بهترین مکان برای انجام این کار است. بازاریابی دیجیتال یک مفهوم عملی در زمینه بازاریابی است که به صورت آنلاین انجام می شود.

بازاریابی دیجیتال شامل کلیه فعالیت ها و کنش های بازاریابی آنلاین است که با کمک اینترنت یا وسایل الکترونیکی انجام می شود. صاحبان مشاغل اکنون از طریق کانال های دیجیتال و آنلاین مختلف مانند ایمیل، شبکه های اجتماعی، موتورهای جست و جو و سایر وب سایت ها با مشتریان فعلی و بالقوه خود ارتباط برقرار می کنند.

ممکن است بسیاری از افراد تصور کنند که بازاریابی درون گرا و بازاریابی دیجیتال معنای یکسانی دارند، اما در واقعیت هر دو معنی یکسانی ندارند و متفاوت هستند. با برقراری ارتباط با بازاریابان و صاحبان مشاغل در مناطق مختلف از جمله ایران، ایالات متحده، انگلیس، استرالیا، آسیا و نیوزیلند می توان تفاوت این دو کلمه را درک کرد.

حال که با دیجیتال مارکتینگ آشنا شدید، در این بخش از مقاله بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ، وقت آن است که کمی از اهمیت آن سخن بگوییم.

لزوم آشنایی و کار با دیجیتال مارکتینگ

لزوم آشنایی و کار با دیجیتال مارکتینگ
لزوم آشنایی و کار با دیجیتال مارکتینگ

اگر صاحب یک برند تجاری هستید و می خواهید در مورد بازاریابی دیجیتال و پیامدهای آن برای کسب و کار خود بدانید، ابتدا باید مطالعه کنید.

ماهیت مطالعه و تحقیق شما با کسانی که می خواهند به صورت حرفه ای بازاریابی دیجیتال انجام دهند، متفاوت است. اولین و مهمترین نکته این است که شما باید به دنبال یک منبع اطلاعاتی درباره بازاریابی دیجیتال و کتاب مناسب باشید تا شما را با اصول اولیه آشنا کند.

واضح است که روش ها، شیوه ها و برخی قوانین بازاریابی دیجیتال، روز به روز در حال تکامل و تغییر هستند، اما تغییر مفاهیم اساسی دشوار است و بخشی ثابت از بازاریابی است. بنابراین یک کتاب کامل بازاریابی دیجیتال، بسیاری از نیازهای تجاری شما را پوشش می دهد.

هنگامی که با مفاهیم مدیریت بازاریابی دیجیتال آشنا شدید و آگاه شدید که هر بخش و شعبه ای از بازاریابی دیجیتال چگونه تجارت شما را ارتقا می دهد، می توانید مشاوره حرفه ای تری را برای خدمات مورد نیاز خود کسب کنید و می توانید با کارمندان و تیم های قوی و حرفه ای کار کنید.

به بخش اصلی مقاله ” بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ” رسیدیم. ما از اهمیت کسب اطلاعات درباره دیجیتال مارکتینگ حرف زدیم و اکنون نوبت آن است که راهکار ارائه کنیم.

خواندن کتاب و مطالعه همیشه گره گشا است. فقط کافی است تا کتاب های خوب در حوزه مطلالعاتی خود را پیدا کنید. برای این امر، ادامه مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ

بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ
بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ

ایده عالی مستدام اثر Chip و Dan Heath

ایده عالی مستدام اثر Chip و Dan Heath
ایده عالی مستدام اثر Chip و Dan Heath

در سال 2011، کوکاکولا کمپین “Share a Cola” را راه اندازی کرد.

هدف از این کارزار، تقویت روابط کولا با جوانان استرالیایی بود. این شرکت بطری های کولا را با 150 نام مشهور استرالیایی شخصی سازی کرد. در تابستان این کمپین، کوکاکولا 250 میلیون بطری و قوطی کولا را در استرالیا فروخت. سپس این کارزار در 70 کشور از جمله ایالات متحده تکرار شد. این برند همچنین بطری های کک سفارشی (ارائه شده) با حروف کوچک، نام مستعار و آرم را از وب سایت خود به فروش رساند.

این ایده در واقع یک ترفند تبلیغاتی و بازاریابی جالب بود که مدت ها ادامه داشت.

به همین دلیل است که هر کمپین بازاریابی دیجیتال به یک ایده عالی نیاز دارد.

در این کتاب یاد خواهید گرفت که چگونه افکار خود را حفظ کنید. شما در مورد تئوری گسترش حافظه بیشتر می آموزید تا به شما کمک کند که یاد بگیرید تا چگونه ایده های بهتری ارائه دهید. پس از خواندن این کتاب، مطمئناً خود را یک ایده پرداز موثرتر خواهید یافت، ضمن این که فرمول موفقیت “ایده عالی پایدار” را نیز می آموزید.

قبایل اثر Seth Godin

قبایل اثر Seth Godin
قبایل اثر Seth Godin

سفورا، یک برند محبوب زیبایی، جامعه‌ ای از افرادی که علاقه ‌مند به اشتراک نکات و ایده‌های زیبایی هستند را ایجاد کرد. این برند برای مشتریان آینده‌اش ارزش ایجاد کرده است، با ایجاد یک پلتفرم که هنگام خرید می‌توانند با هم صحبت کنند و تبادل نظر کنند. این پلتفرم که کاملاً برای استفاده رایگان است، در حال حاضر تبدیل به یک جامعه شلوغ و منبع درآمد برای سفورا شده است.

این کتاب به خوبی توضیح می‌دهد که چگونه انسان‌ها گرایش ذاتی به تشکیل گروه‌ها و جوامع دارند. این جوامع از یک ایده و یک رهبر تبعیت می‌کنند.

پلتفرم دیجیتال امروزه تعداد بیشتری از این گروه‌ها و جوامع را تشکیل می‌دهد (به ‌عنوان ‌مثال گروه‌های اینستاگرامی).

این کتاب در مورد چگونگی ارائه فرصت به شما توسط اینترنت برای هدایت گروه با توجه به علاقه شما صحبت می‌کند. این کتاب به شما می‌گوید که چگونه باید ریسک کنید و متفاوت باشید تا بتوانید همانند یک رهبر باشید. به ‌عنوان یک بازاریاب دیجیتال، یکی از جنبه‌های اساسی در اجرای هرگونه نوع کمپین، نحوه معرفی برندتان به‌عنوان یک مرجع در یک بازار رقابتی است.

مطمئن باشید که برندتان منحصر به فرد است و در رقابت دوام می‌آورد. بنابراین می ‌توانید به‌ راحتی پیروان بیشتری را جمع کنید و یک جامعه‌ ایجاد کنید. با این کتاب عالی می ‌توانید درک بهتری از نحوه عملکرد جوامع دیجیتال بیابید و با منحصر به فرد بودن، در رقابت با سایرین پیشی بگیرید.

غیر واضح اثر Rohit Bhargava

غیر واضح اثر Rohit Bhargava
غیر واضح اثر Rohit Bhargava

این کتاب نیز جزو بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ در جهان است.

این کتاب برای همه مبتدیان بازاریابی دیجیتال و هر کسی که علاقه مند است به روشی بدون ابهام فکر کند، مفید است. دلیل این امر روشن است. برای این که کمپین شما بهترین عملکرد را داشته باشد، باید این کار را متفاوت انجام دهید.

برای اجرای یک کمپین بازاریابی دیجیتال که به طور مداوم موفق باشد، داشتن تصویری روشن از زمان حال و پیش بینی رفتار مصرف کننده در آینده مهم است. این کتاب همچنین به شما می آموزد که چگونه روند ایجاد کنید و از آن ها سود بگیرید.‌

پیشنهاد می کنیم از پست زیرشاخه های دیجیتال مارکتینگ دیدن کنید.

Hug Your Haters اثر Jay Baer

Hug Your Haters اثر Jay Baer
Hug Your Haters اثر Jay Baer

به عنوان یک بازاریاب دیجیتال، می توانید در موقعیت های ناامید کننده رسانه های اجتماعی قرار بگیرید. زمان هایی وجود دارد که مشتری از خدمات شما راضی نیست و قصد دارد که تجارت شما را ترک کند. شما باید بدانید که چگونه یک مارک تجاری می تواند با احترام گذاشتن و پذیرش اشتباهات و ایجاد احساسات خاص برای مشتری، از ناراحتی ایجاد شده خلاص شود.

بازاریابی دیجیتال چیزی فراتر از تبلیغات و فروش موفق است. شما باید درک کنید که مشتریان برای خدمات کلی و تجربه ای که به آن ها ارائه خواهید داد، با شما خواهند ماند.

خود را به عنوان یک خریدار تصور کنید و دقیقاً متوجه خواهید شد که من در مورد چه چیزی صحبت می کنم. هنگامی که در شبکه های اجتماعی و کانال های دیگر تجارت خود را تبلیغ می کنید، برند شما در معرض انواع بررسی های مثبت و منفی قرار می گیرد. نحوه پاسخگویی به شکایات غیرواقعی در شبکه های دیجیتال هنری است که می توانید از این کتاب عالی بیاموزید.‌

Permission Marketing اثر Seth Godin

Permission Marketing اثر Seth Godin
Permission Marketing اثر Seth Godin

از دیگر کتاب هایی که می توان در دسته بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ در جهان قرار داد، همین کتاب است.

معتقدیم که در شبکه دیجیتال به خصوص نامه الکترونیکی با اسپم روبرو شده اید. هرگونه اطلاعات بازاریابی که بدون درخواست مشتری ارسال و مختل شود، به اعتبار برند شما لطمه می زند.

شما به عنوان یک بازاریاب دیجیتال هدف گرا، باید هنگام ارسال پیام به مشتریان بالقوه دقت کنید.

این کتاب تکنیک های اساسی بازاریابی دیجیتال به نام “مجوزهای بازاریابی” را به شما می آموزد. این کار شما را از طریق فعالیت ها راهنمایی کرده و پیام های تجاری را ایجاد می کند که مخاطبان شما آن ها را پسندیده و دنبال می کنند. این کتاب به شما کمک می کند تا در مورد ایجاد روابط محکم با مشتریان آنلاین فکر کنید و افکارتان را عملیاتی کنید.‌

اعتراف های یک تبلیغاتچی اثر David Ogilvy

اعتراف های یک تبلیغاتچی اثر David Ogilvy
اعتراف های یک تبلیغاتچی اثر David Ogilvy

برای هر بازاریاب دیجیتال مهم است که اصول کار تبلیغات را درک کند. شما باید بدانید که چه نوع پیام تبلیغاتی برای کدام مخاطب بهتر است و چگونه نام تجاری خود را به طور موثرتری در آن قرار دهید. این کتاب به شما کمک می کند تا انواع تکنیک های بازاریابی را از جمله نحوه ایجاد “ایده آل” برای کمپین خود و نحوه نوشتن تبلیغاتی که توجه مخاطب شما را جلب می کند، بیاموزید و درک مناسب تری از محصول خود به دست آورید.

Experiences The 7th Era of Marketing اثر Robert Rose و Carla Johnson

Experiences The 7th Era of Marketing اثر Robert Rose و Carla Johnson
Experiences The 7th Era of Marketing اثر Robert Rose و Carla Johnson

L’Oréal Paris به تازگی اپلیکیشن واقعیت افزوده را به نام Makeup Genius راه اندازی کرده است. این برنامه به کاربران امکان می دهد تا سبک های مختلف آرایش را با استفاده از تلفن همراه یا رایانه امتحان کنند.

اکنون شرکت ها از آخرین فن آوری هایی مانند AR (واقعیت افزوده) و VR (واقعیت مجازی) برای ارائه تجربه تعاملی بهتر استفاده می کنند.

رابرت رز و کارلا جانسون با همکاری در این کتاب به شما در کشف جذابیت بازاریابی علمی امروز کمک می کنند. بازاریابان دیجیتال باید در مورد انتظارات مصرف کننده در زمینه فنی بیشتر بدانند. این به شما کمک می کند که درک درستی از بازاریابی امروز داشته باشید.

Spin Sucks Digital Age اثر Gini Dietrich

Spin Sucks Digital Age اثر Gini Dietrich‌
Spin Sucks Digital Age اثر Gini Dietrich‌

ساختن نام تجاری معتبر یکی از وظایف اصلی بازاریاب های دیجیتال است. این کتاب به شما می آموزد که چگونه از طریق ارتباطات اخلاقی، اعتماد مخاطب خود را جلب کنید. بیاموزید که چگونه یک پیام انعطاف پذیر برای نام تجاری خود ایجاد کنید. خواندن این کتاب درک بهتری از نحوه تعامل برند شما با افراد شبکه مجازی شما خواهد داشت.

Building a Story Brand اثر Donald Miller

Building a Story Brand اثر Donald Miller
Building a Story Brand اثر Donald Miller

دونالد میلر گفت: “تنها دلیل خرید مشتریان از ما، حل مشکلات آزار دهنده آن ها می باشد. اگر ما بتوانیم مشکل را شناسایی کنیم، مسئله را روشن کنیم و راه حلی برای مسئله پیشنهاد دهیم، در این صورت اتفاقات بزرگی رخ خواهد داد. ما قادر خواهیم بود تا ارتباطات عمیقی با مشتریان برقرار کنیم. زیرا توانسته ایم خود را در قلب ماجرا قرار دهیم.”

قصه گویی یکی از مهمترین مهارت های مورد نیاز یک بازاریاب حرفه ای دیجیتال است. این کتاب به شما کمک می کند تا با مفاهیم مربوط به برقراری ارتباط قوی و روشن با نام تجاری آشنا شوید.

هنگامی که بازاریابی دیجیتال انجام می دهید، باید برای رویداد خود پیامی ایجاد کنید تا مخاطبان خود را هیجان زده کند. خواندن این کتاب به شما کمک می کند تا این ذهنیت و ایده را تمرین کنید.

How to Tell Your Story in a Noisy Social World اثر Gary Vaynerchuk

How to Tell Your Story in a Noisy Social World اثر Gary Vaynerchuk
How to Tell Your Story in a Noisy Social World اثر Gary Vaynerchuk

دسترسی به رادیو توسط 50 میلیون نفر، 38 سال طول کشید. 13 سال طول کشید تا تلویزیون به مخاطبان خود برسد. اینستاگرام فقط در مدت یک سال و نیم به 50 میلیون کاربر رسیده است. “گری وینر چوک”

افزایش تعداد شبکه های اجتماعی و تلاش مشاغل برای جلب توجه مخاطبان، شبکه های اجتماعی را به مکانی آشفته تبدیل کرده است. درک نحوه کار هر شبکه اجتماعی و تأثیر کمپین ها بر هرکدام، نقش اصلی را در موفقیت در بازاریابی دارد. این کتاب به شما کمک می کند تا به درک کامل هر شبکه اجتماعی بپردازید و بدانید که چگونه می توانید یک کمپین را اجرا کنید و تأثیر مثبتی روی جمعیت داشته باشید.

Contagious – Why Things Catch On اثر Jonah Berger

Contagious – Why Things Catch On اثر Jonah Berger
Contagious – Why Things Catch On اثر Jonah Berger

حتماً در شبکه های اجتماعی با عکس ها و فیلم های شگفت انگیز و واقعا عجیب بسیاری روبرو شده اید.

یک پدیده بی نظیر ایجاد شده توسط وب وجود داشت که به آن ویروس می گفتند. حتی افراد عادی نیز این اصطلاح را می دانند. اما آن چه واقعاً گیج کننده است، توانایی آلوده کردن چیزی به ویروس است. اینترنت ماهیتی اجتماعی دارد و مردم می خواهند به عقاید یکدیگر باور داشته باشند. آنه ا ترجیح می دهند محتوای مشترک، محصولات مصرف شده و خدمات توصیه شده را به اشتراک بگذارند.

شما به عنوان یک بازاریاب دیجیتال، باید اطمینان حاصل کنید که مخاطبان هدف، پیام و محصولات نام تجاری شما را ارزیابی می کنند. این کتاب اصول ایجاد چگونگی ایجاد همه این موارد را برای برند شما آموزش می دهد.

The Copywriter’s Handbook اثر Robert W. Bly

The Copywriter’s Handbook اثر Robert W. Bly
The Copywriter’s Handbook اثر Robert W. Bly

درک بایدها و نبایدهای کپی رایت و ایده پردازی یک کمپین خلاق به شما کمک می کند تا به عنوان یک بازاریاب دیجیتال موفق شوید. این مهارت ها به شما کمک می کند تا یک کمپین موثر و همچنین رهنمودهای آماده برای تعیین ارزش یک کمپین خلاق ایجاد کنید. بنابراین، چه در جنبه خلق بازاریابی دیجیتال باشید و چه در بخش تجزیه و تحلیل، این کتاب مجموعه ارزشمندی برای ارتقاء شغل شما خواهد بود.

قلاب شده اثر Nir Eyal

قلاب شده اثر Nir Eyal
قلاب شده اثر Nir Eyal

محصولات یا مارک هایی مانند Facebook، Google، Apple و WhatsApp روانشناسی مصرف کننده را درک می کنند و به آن ها کمک می کنند تا ارزش پایداری پیدا کنند. به عنوان یک متخصص بازاریابی دیجیتال، شما برای فروش محصولات و خدمات مسئولیت دارید. همان طور که در حرفه خود پیشرفت می کنید، باید بدانید که چرا برخی از محصولات موفق ترند و چرا برخی دیگر موفق نیستند.

این به شما کمک می کند تا در نقش های خود از نردبان همکاری بالا بروید که می توانید محصولات یا مارک های خود را به طور مستقل مدیریت کنید. به علاوه، کار با محصولات مناسب به شما کمک می کند تا یک حرفه بازاریابی دیجیتال را با رضایت بیشتری ایجاد کنید.

Invisible Influence اثر Jonah Berger

Invisible Influence اثر Jonah Berger
Invisible Influence اثر Jonah Berger

بازاریاب های دیجیتال امروزی باید یاد بگیرند که برداشت های درستی را در ذهن مخاطبان خود ایجاد کنند. هکرهای آنلاین در همه جا وجود دارند، زمینه هایی از جمله غذا، مد، سبک زندگی، مسافرت و تجارت.

برخی از این تأثیرگذاران طرفداران زیادی دارند و اغراق نیست اگر بگوییم اینفلوئنسرها نقش مهمی در فرهنگ سازی و شکل گیری آگاهی دارند. مارتا استوارت یکی از تأثیرگذارترین صفحات اینستاگرامی مربوط به مواد غذایی در ایالات متحده است. او تنها در اینستاگرام به تنهایی 1.7 میلیون فالوور دارد. مارک ها این فرصت را دارند که با تأثیرگذاران موجود کار کنند و در مقابل مخاطبان زیادی بایستند.

این کتاب مطمئناً دید عمیق تری در مورد چگونگی تأثیر آن برای شما و نحوه استفاده از آن برای برند شما ایجاد می کند.‌

Youtility اثر Jay Baer

Youtility اثر Jay Baer
Youtility اثر Jay Baer

اگر چیزی بفروشید، در حال ساخت مشتری برای روز خود هستید. اگر به کسی کمک می کنید، در حال ساختن مشتری برای زندگی خود هستید. Youtility سودمندی بازاریابی را واژگون می کند. این کتاب به جای بازاریابی مورد نیاز مشاغل، راجع به بازاریابی مورد نظر مشتریان است. سودمندی اطلاعات بسیار مفیدی است که به صورت رایگان ارائه می شود و باعث ایجاد اعتماد و ارتباط طولانی مدت بین شرکت و مشتریان شما می شود.

در این عصر اطلاعات که همه به دنبال کمک آنلاین هستند، برندها باید در آنجا باشند تا به آن ها کمک کنند و در جریان ارتباط با آن ها باشند. هر بازاریاب دیجیتال برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال امروز باید این اصل اساسی را درک کند.

گاو بنفش اثر Seth Godin

گاو بنفش اثر Seth Godin
گاو بنفش اثر Seth Godin

این کتاب یک کتاب تحسین برانگیز در زمینه بازاریابی آنلاین است! متخصص پیشین تجارت، ست گودین در سال 2003 و دو سال اول 150،000 نسخه از این کتاب را فروخت.

دلیل اهمیت خواندن این کتاب اشاره به رمز موفقیت شرکت های بزرگی مانند اپل، Jetlue Airways و استارباکس است. در این کتاب، ست گودین به شما نشان می دهد که چگونه با استفاده از تکنیک های خاص، بازاریابی خود را از دیگران متمایز کنید و در تجارت خود به یک گاو بنفش تبدیل شوید.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

در پایان این مقاله که تحت عنوان بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ ارائه شد، امیدواریم با استفاده از عناوین کتاب هایی که معرفی کردیم، بتوانید آموزه های مفیدی به دست آورید و با اتکا به این مطالب بتوانید کسب و کار خودتان را با استفاده از دیجیتال مارکتینگ رونق ببخشید.

اگر قبلا به این روش روی آورده اید، این مطلب و کتاب های شمرده شده می تواند سرعت پیشروی شما را بهبود بخشیده و افزایش دهد و اگر هنوز از شیوه های سنتی استفاده می کنید، باید بگوییم وقت آن است که کلیشه ها را کنار گذاشته و با سبک نوین و در حال توسعه بازاریابی های آنلاین همراه شوید که با توجه به رقبای زیاد و ازدیاد مشاغل، در غیر این صورت به موفقیت نخواهید رسید و عقب خواهید ماند.

منبع: https://cutt.ly/iEsjkqN

دیدگاهتان را بنویسید