بازاریابی اینترنتی معماری

بازاریابی اینترنتی معماری

فهرست مطالب

قصد داریم تا در این مقاله، بازاریابی اینترنتی معماری را مورد بررسی قرار دهیم. همراه ما باشید.

شما می توانید با بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ در تماس باشید.

09120647344

می دانیم که یکی از اهداف معماران و فعالان در این زمینه پول سازی است. در جهانی که زندگی می کنیم و به خصوص در زمینه کسب و کار و به ویژه در رشته معماری، رقابت حرف اول را می زند. هیچ تجارتی امروزه به موفقیت نمی رسد مگر این که گوی سبقت را از رقیبان خود برباید.

بدیهی است که هر چه تعداد مشتریان و مراجعه کنندگان به شما بیشتر باشد، با سود و موفقیت بیشتری رو به رو خواهید شد. از این رو حرفه ی بازاریابی، می توان گفت که دیگر با تمام کسب و کارها درگیر شده و به کمک آن ها آمده است. از میان تمام شاخه ها و گونه های بازاریابی نیز از موفق ترین و رایج ترین آن می توان از بازاریابی اینترنتی نام برد.

با گسترش اینترنت در سراسر جهان، اصول بازاریابی سنتی دیگر کارایی خود را از دست داده یا کم رنگ شده است. کمتر کسب و کار و تجارتی دیده می شود که هنوز به بازاریابی اینترنتی روی نیاورده باشد. چرا که همه از اهمیت روز افزون آن آگاهی دارند.

در این بین، موضوع بحث ما بازاریابی اینترنتی معماری می باشد. در این مقاله می خواهیم رابطه آن با معماری، لزوم استفاده از آن و راه های بهره گیری حداکثری از آن را با هم مرور کنیم. پس ادامه مقاله بازاریابی اینترنتی معماری را از دست ندهید.

آن چه در مقاله بازاریابی اینترنتی معماری، خواهید خواند:
  1. بازاریابی اینترنتی چیست؟
  2. بازاریابی اینترنتی و معماری چه رابطه ای با هم دارند؟
  3. بازاریابی اینترنتی چه تاثیری بر معماری دارد؟
  4. نیاز به استفاده از بازاریابی اینترنتی در معماری
  5. اصول بازاریابی اینترنتی در معماری
  6. کلام آخر

 

بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی اینترنتی چیست؟
بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی اینترنتی استفاده از کانال های تحت وب برای انتقال پیام در مورد نام تجاری، محصولات یا خدمات شما به مشتریان بالقوه است.

با گسترش فضای وب و استفاده مردم از اینترنت، مشاغل از انواع بازاریابی دیجیتال برای گسترش نام تجاری خود استفاده می کنند تا کاربران زیادی را با محصول و خدمات خود آشنا کنند.

روش های زیادی برای استفاده از بازاریابی  اینترنتی وجود دارد. از جمله بازاریابی از طریق ایمیل، بهینه سازی موتور جست و جو، رسانه های اجتماعی، تبلیغات  اینترنتی و موارد دیگر. هدف این است که وقتی کاربر در حال مطالعه، خرید، جست و جو، چت در شبکه های اجتماعی در اینترنت است، با کمک بازاریابی  اینترنتی توجه کاربر را جلب کرده و بازدید کننده وب سایت شما را به مشتری تبدیل کند.

بازاریابی اینترنتی تفاوت اساسی با بازاریابی سنتی دارد

همان طور که می دانید، بازاریابی اینترنتی تفاوت اساسی با بازاریابی سنتی دارد. در حقیقت، بازاریابی سنتی اغلب از بازاریابی برون گرا استفاده می کند؛ زیرا بازاریابی  اینترنتی اغلب زیر مجموعه بازاریابی درونگرا است.

قبل از گسترش روزافزون استفاده از بازاریابی  اینترنتی، بسیاری از مشاغل از بازاریابی سنتی مانند بیلبوردها، تبلیغات رادیویی و تلویزیون، چاپ تراکت و بروشور و غیره استفاده می کردند. جالب اینجاست که با ظهور تکنولوژی، بسیاری از مشاغل همچنان از این نوع بازاریابی های قدیمی استفاده می کنند و بودجه زیادی را صرف تبلیغات سنتی می کنند.

تصور کنید که محصول شما نوعی کیک است. برای تبلیغ محصول خود، شما تبلیغات تلویزیونی و رادیویی را انجام می دهید و بروشور محصول خود را توزیع می کنید.

به طور طبیعی، اگر تبلیغ شما به مخاطبان اصلی شما برسد، فروش شما افزایش می یابد. اما راهی برای تجزیه و تحلیل اثربخشی هر یک از این روش ها وجود ندارد. همچنین، کنترل مشخص و سریعی بر اجرای مبارزات در حال انجام وجود ندارد.

اگر در بازاریابی  اینترنتی می توانید تبلیغات خود را اجرا کنید و محصول خود را با هزینه بسیار کم معرفی کنید؛ همچنین می توانید بر تبلیغات و بازدهی آن ها  در مراحل مختلف نظارت کرده، آن را مرور کرده و در هر مرحله تغییر دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

بازاریابی اینترنتی و معماری چه رابطه ای با هم دارند؟

بازاریابی اینترنتی و معماری چه رابطه ای با هم دارند؟
بازاریابی اینترنتی و معماری چه رابطه ای با هم دارند؟

همه صنایع و مشاغل می توانند با بازاریابی اینترنتی به اوج خود برسند، این رونق در واقع با کمک بخشی مهم به نام بازاریابی اینترنتی انجام می گردد. از این پتانسیل عظیم به گونه ای بهره ببرید که بتواند در هر صنعتی رونق بگیرد، اما در این میان برخی صنایع مانند معماری یا طراحی داخلی می توانند با این امر همخوانی بیشتری داشته باشند و این فقط به دلیل ماهیت آن ها می باشد.

در گذشته فقط افراد حرفه ای می توانستند در زمینه عکاسی، چاپ یا انتشار مجله های طراحی داخلی و معماری به روشی کار کنند که برای مردم شغل به نظر برسد، اما امروزه دسترسی افراد به ابزار عکاسی بیشتر است و این کار آسان می باشد. به طوری که حتی اگر عکسی توسط شخصی که در زمینه معماری و دکوراسیون تخصص ندارد گرفته شود، بارها و بارها در فضای مجازی منتشر می گردد.

این نکته می تواند برای کسانی که تجربه معماری یا طراحی داخلی را دارند، ناامید کننده باشد. زیرا امروزه افراد غیر حرفه ای می توانند به اندازه حرفه ای ها درآمد کسب کنند و همه این ها با بازاریابی اینترنتی معماری امکان پذیر می باشد.

بازاریابی اینترنتی چه تاثیری بر معماری دارد؟

بازاریابی اینترنتی چه تاثیری بر معماری دارد؟
بازاریابی اینترنتی چه تاثیری بر معماری دارد؟

همانط ور که گفته شد، بازاریابی اینترنتی می تواند برای انواع مشاغل مفید باشد. معماری نیز از این قاعده مستثنی نیست، اما معماری برای توجه بیشتر به موفقیت خود در بازاریابی اینترنتی به چه عواملی نیاز دارد؟ در ادامه به بررسی هریک از آن ها خواهیم پرداخت.

پیشنهاد می کنیم از پست لزوم دیجیتال مارکتینگ دیدن کنید.

بازاریابی اینترنتی یا ایجاد صفحه و کانال

بازاریابی اینترنتی یا ایجاد صفحه و کانال
بازاریابی اینترنتی یا ایجاد صفحه و کانال

بسیاری از افرادی که در زمینه معماری و دکوراسیون داخلی فعالیت می کنند، معتقدند که داشتن کانال در تلگرام، صفحه در اینستاگرام و وب سایت برای حرفه آن ها و معرفی خدمات یا محصولات کافی است. اما بهتر است بدانید که داشتن همه این موارد یک ضرورت است، شما باید راهی پیدا کنید تا از دیگران پیشی بگیرید. داشتن صفحه، کانال یا وب سایت چیزی نیست که دیگران از آن محروم شوند.

ما به شما بازاریابی اینترنتی را پیشنهاد می دهیم، شما می توانید به طور مداوم با بازاریابی اینترنتی فرآیندهای تجارت خود را به کاربران معرفی کنید و بنابراین مشتریان خود را به سرعت بیابید، علاوه بر این می توانید مزایای کار خود را بهتر بیان کنید.

یکی دیگر از مزایایی که بازاریابی اینترنتی می تواند برای شما به ارمغان بیاورد، ارزیابی بهتر رقبا و حضور حرفه ای تر در بازار کار است. صفحاتی که در فضای مجازی ایجاد می کنید، به عنوان ویترینی برای شما عمل می کنند که از طریق آن می توانید به تعامل دو طرفه دست یابید.

نیازهای بازار، نظارت بر رقبا و تعیین چشم اندازهای بازار

نیازهای بازار، نظارت بر رقبا و تعیین چشم اندازهای بازار
نیازهای بازار، نظارت بر رقبا و تعیین چشم اندازهای بازار

یکی از حرفه هایی که به سمت صنعتی شدن پیش می رود، طراحی داخلی و معماری می باشد. تا چند وقت پیش، فقط خانه های بسیار مجلل از طرح های خاص معماری استفاده می کرده اند.

اما امروزه با بهره وری از ساختمان های پیش ساخته صنعتی مانند سقف های کاذب سبک، چوب و سنگ مصنوعی، دیگر شاهد چنین چیزی نیستیم و بازار چیدمان به روشی خاص تغییر کرده است تا افراد بیشتری بتوانند از معماری های ویژه بهره مند شوند.

این امر باعث گسترش و رونق مشاغل در زمینه طراحی و دکوراسیون داخلی خواهد شد. با کمک بازاریابی اینترنتی می توانید شخصیت و طبقه کارگر جدیدی را در حرفه معماری ایجاد کنید.

بازاریابی متمرکز با کمک بازاریابی اینترنتی

بازاریابی متمرکز با کمک بازاریابی اینترنتی
بازاریابی متمرکز با کمک بازاریابی اینترنتی

معماری و دکوراسیون داخلی زیر شاخه های زیادی دارد. به طوری که گسترش بسیاری یافته و بسیاری از شرکت ها قادر به انجام عملکرد دائمی و رقابت در همه این زمینه ها نیستند. یکی از دلایلی که برخی مدیران اجرایی در یک صنعت (مانند معماری) نمی توانند در یک شاخه به اهداف خود برسند ،عدم تمرکز در کار می باشد.

بازاریابی اینترنتی به شما امکان می دهد تا در هر زمان آماری را بررسی و ارزیابی کنید. در حقیقت، وقتی می توانید به ارزیابی روش های افزایش رقابت و کاهش قیمت ها به روش خود بپردازید، بر کار خود تمرکز خواهید کرد.

نیاز به استفاده از بازاریابی اینترنتی در معماری

نیاز به استفاده از بازاریابی اینترنتی در معماری
نیاز به استفاده از بازاریابی اینترنتی در معماری

بازاریابی اینترنتی در معماری حرفه ای است که امروزه قسمت مهمی از تجارت معماری است و افرادی که در زمینه بازاریابی معماری اینترنتی فعالیت می کنند، حتما نباید عاشق معماری باشند.

به محض این که بتوانید تبلیغات و سود آوری و جذب مشتری را به روش امروزی و استفاده از رسانه های اجتماعی و اینترنت انجام دهید، یک تیم معماری موفق دارید.

اما برای آغاز کسب درآمد باید عضوی مهم در تیم معماری خود داشته باشید. دانش استفاده از شبکه های اجتماعی فقط با ارسال یا پاسخ به دایرکت یا هشتگ ختم نمی گردد، شما باید از متخصصان مجرب در این زمینه استفاده کنید.

هر چقدر شما یک معمار حرفه ای باشید و توانایی تجسم در ذهن خود را داشته باشید یا با دستان خود طرح هایی را پیاده کنید و بهترین فضای معماری را ایجاد کنید، بدون نرم افزار و مهارت های بازاریابی به موفقیت نخواهید رسید.

سبک ارائه قوی امروزه با استفاده از نرم افزار سه بعدی و غیره به صورت حرفه ای در زمینه معماری شکل گرفته است و شما یا اعضای گروه خود باید بتوانید به بهترین شکل سود آوری و معماری تجاری ایجاد کنید.

اصول بازاریابی اینترنتی در معماری

اصول بازاریابی اینترنتی در معماری
اصول بازاریابی اینترنتی در معماری

برند سازی در صنعت معماری

برند سازی در صنعت معماری
برند سازی در صنعت معماری

مارک تجاری معماری از دو قسمت تشکیل شده است. برند سازی فردی و مارک تجاری سازمانی. برند سازی اهمیت تصویر شما نسبت به خودتان را بیشتر می کند.

در برند سازی شخصی، نام و نام خانوادگی شخص بسیار مهم است. در برخی موارد، آن چه در ایران شناخته شده و در جهان ملقب به آن است نیز می تواند به عنوان لقب مورد استفاده قرار گیرد.

البته، در این بخش، شما همچنین نیاز به طراحی یک آرم، تایپوگرافی فارسی و انگلیسی، رنگ، شعار، کارت ویزیت (که تصویر معمار بر روی آن قرار دارد)  مجموعه دفتر شامل سر برگ و پاکت نامه است و دوباره استفاده از تصویر معمار را توصیه می کنید. تا جایی که ممکن است، از یک عکس برای مارک شخصی استفاده کنید.

در برند سازی سازمانی، نام سازمان بسیار مهم است. از نظر آماری، نام هایی که A یا هجا دارند، ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب دارند. البته هرچه نام در گویش مبهم باشد، جذابیت آن برای بازار هدف آینده بیشتر خواهد بود. یکی از فاکتورهای مهم در این بخش انتخاب نام بر اساس بازار هدف است.

در این بخش، نیاز به طراحی آرم، تایپوگرافی فارسی و انگلیسی، رنگ، شعار، ست دفتر کارت ویزیت، از جمله سر برگ و پاکت نامه بسیار ضروری است.

سازمان فروش

سازمان فروش
سازمان فروش

برای موفقیت در این تجارت بهتر است که یک سازمان فروش حرفه ای ایجاد کنید تا از آن برای ایجاد فرایندهای کاری توسط تیم خود استفاده کنید. برای موفقیت در این بخش، به استاندارد سازی فرآیندهای کار توجه زیادی داشته باشید.

داشتن یک نمودار سازمانی، شرح وظایف، اسناد پروژه و … باعث می شود شما یک تیم منسجم ایجاد کنید که در غیاب شما، مجموعه به صورت پویا و فعال به کار خود ادامه دهد. در این قسمت به خاطر داشته باشید که دکوراسیون دفتر کار شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بازار هدف

بازار هدف
بازار هدف

شاید در گذشته، معماران کلیه خدمات طراحی و اجرا را در همه زمینه های تجاری ارائه می دادند. اما این روزها توصیه می شود برای توسعه برند خود و تمرکز بر آن، زمینه کاری را انتخاب کنید.

به عنوان مثال، کلینیک های زیبایی یا فروشگاه های لباس. مطمئناً می توانید در زمینه های دیگر خدمات ارائه دهید و انتخاب بازار هدف کوچکتر باعث کاهش هزینه های برند و تبلیغات می شود. حدود 368 کلاس کار وجود دارد. بررسی کنید که با کدام کلاس بیشترین ارتباط را دارید.

در مرحله دوم، تهیه یک پایگاه داده بازار هدف بسیار مهم خواهد بود. برای مثال، می توانید با انجمن کلینیک های زیبایی یا اتحادیه پوشاک تماس گرفته و درخواست پایگاه داده کنید.

در مرحله سوم، دریافت اطلاعات تصمیم گیری در بازار هدف، به ویژه شماره تلفن همراه، بسیار مهم است.

کلام آخر

اگر شما یک معمار هستید که دنبال رونق بخشیدن و کسب درآمد بیشتر از تخصص خود هستید، این نوشتار به کارشما خواهد آمد. با استفاده از مطالب اشاره شده در این مقاله، می توانید بازاریابی اینترنتی را با آگاهی کامل وارد زمینه کاری خود بکنید و به موفقیت های بیشتری برسید.

به خاطر بسپارید که دنیا و تمام کسب و کارها و تخصص ها محکوم به تغییرند و اگر تا به حال به سراغ اینترنت و فعالیت گسترده در آن نرفته اید، پیشنهاد ما به شما این است که هم اکنون قدم اول را بردارید. زیرا که بازاریابی اینترنتی معماری در صورت اجرای درست می تواند تحول آفرین باشد.

دیدگاهتان را بنویسید