اینگیجمنت اینستاگرام چیست

اینگیجمنت اینستاگرام چیست

فهرست مطالب

همراه ما باشید تا پس از مطالعه ی این مقاله، دریابیم که اینگیجمنت اینستاگرام چیست .

اینگیجمنت کلمه ای انگلیسی می باشد که به معنی تعامل است. اینگیجمنت اینستاگرام یا همان نرخ تعامل اینستاگرام، از مهم ترین عواملی است که یک پیج می تواند با آن رشد بکند.

این عامل مستقیما بر روی الگوریتم اینستاگرام تاثیر می گذارد. به همین دلیل بسیاری از افراد بر روی اینگیجمنت اینستاگرام سرمایه گذاری می کنند و با استفاده از آن پیجشان را رشد می دهند. در این مقاله به بررسی اینگیجمنت اینستاگرام پرداخته شده و و توضیح داده شده است که اینگیجمنت اینستاگرام چیست و چگونه می توان از آن استفاده ی مفیدی کرد.

فهرست مطالب و سوالات:

1- اینگیجمنت اینستاگرام چیست؟

2- دلیل این که اینگیجمنت اینستاگرام پر اهمیت ترین معیار اینستاگرام می باشد، چیست؟

4- چگونه اینگیجمنت پیج را افزایش دهیم؟

5- افزایش اینگیجمنت از طریق تعامل داشتن با مخاطب به چه شکل انجام می شود؟

6- از سرگرمی های مختلفی استفاده کنید تا مخاطب را جذب کنید.

7- از اینفلوئنسرها کمک بگیرید.

8- مخاطب را با پست و استوری هایتان درگیر کنید.

9- نیم ساعت طلایی را به یاد داشته باشید.

10- نتیجه گیری

 

اینگیجمنت اینستاگرام چیست؟

اینگیجمنت اینستاگرام چیست؟
اینگیجمنت اینستاگرام چیست؟

قبل از هر چیزی بهتر است بررسی کنیم که اینگیجمنت اینستاگرام چیست. اینگیجمنت یا همان نرخ تعامل در اینستاگرام، به عنوان یک نسبت مطرح می شود. نرخ تعامل نسبت مقدار مشارکت و تعامل افراد استفاده کننده از اینستاگرام، به مقدار کل فالوورها می باشد.

همان طور که گفته شد، اینگیجمنت اینستاگرام یکی از مهم ترین عواملی است که بر روی الگوریتم اینستاگرام تاثیر می گذارد. با استفاده ی مناسب از این عوامل می توان کسب و کار خود را در اینستاگرام رشد داد و باعث پیشرفت آن شد. همچنین درک و استفاده ی مناسب از اینگیجمنت اینستاگرام که تاثیر مناسبی بر روی الگوریتم بگذارد، باعث رشد بسیار پیج می شود و در بیشتر موارد حتی نیازی به صرف هزینه هم نیست.

همچنین هر شخص می تواند با کمک گرفتن از اینگیجمنت اینستاگرام، فعالیت خود را آنالیز کند و بفهمد که فالوورهایش کدام نوع مطالب را می پسندند و کدام نوع مطالب باز خورد بیشتری را از طرف مخاطبان می گیرد. این موارد و موارد دیگری که در ادامه به آن ها اشاره خواهد شد، باعث می شوند تا در بلند مدت، تعامل مخاطبان با پیج بالا برود و پیج رشد کند.

هر ادمینی که بداند مخاطبانش چه مطالبی را دوست دارند و به چیزی علاقه ی بیشتری نشان می دهند، می تواند با دقت و هوشمندی بیش ری مطالبش را منتشر کند تا بازدهی بیشتری داشته باشد. تمام این ها با درک و استفاده ی درست از اینگیجیمنت یا نرخ تعامل اینستاگرام حاصل می شود.

دلیل این که اینگیجمنت اینستاگرام پر اهمیت ترین معیار اینستاگرام می باشد، چیست؟

دلیل این که اینگیجمنت اینستاگرام پر اهمیت ترین معیار اینستاگرام می باشد، چیست؟
دلیل این که اینگیجمنت اینستاگرام پر اهمیت ترین معیار اینستاگرام می باشد، چیست؟

اینگیجمنت بسیار مهم می باشد. این عامل شاید برای پیج های معمولی و خصوصی مهم جلوه نکند، اما برای پیج های عمومی و به خصوص پیج های تجاری که کسب و کاری را از طریق اینستاگرام اداره می کنند یا پیج هایی که منبع درآمد افراد مختلف هستند، بسیار مهم می باشد.

می توان گفت، دلیل اصلی که یک نفر اقدام به دنبال کردن یک پیج می کند، علاقه اش به مطالب آن پیج می باشد.  به همین دلیل اگرمطالب منتشر شده مطابق با علاقه ی آن ها باشد، آن افراد به فالو کردن ادامه می دهند و تعامل بالا می رود. این تعامل باعث می شود تا الگوریتم اینستاگرام، پیج مورد نظر را پیجی کاربردی و مفید تشخیص بدهد و آن را به افراد دیگر نیز پیشنهاد بدهد.

با کمک گرفتن از نرخ تعامل، می توان فهمید که مخاطب به چه نوع مطالبی علاقه مند است و در نتیجه باعث می شود تا این مطالب بیشتر از قبل تولید بشوند. این کار به رشد پیج کمک می کند و باعث بازاریابی هدفمند برای پیج نیز می شود.

همچنین این کار می تواند به صورت رایگان نیز انجام شود و ضرورتی ندارد تا هزینه ای صرف این کار شود. به همین دلیل، هر سود کوچکی که از این طریق به دست بیاید، بسیار ارزشمند خواهد بود و بازدهی کار بسیار بالا خواهد بود.

پیشنهاد می کنیم از پست هشتگ های طنز اینستاگرام دیدن کنید.

اینگیجمنت اینستاگرام از چه طریق اتفاق می افتد؟

اینگیجمنت اینستاگرام از چه طریق اتفاق می افتد؟
اینگیجمنت اینستاگرام از چه طریق اتفاق می افتد؟

در ادامه ی رسیدن به پاسخی مناسب برای سوال اینگیجمنت اینستاگرام چیست، لازم است چگونگی اتفاق اقتادن اینگیجمنت را نیز بررسی کنیم.

بعد از این که شخصی یک پیج در اینستاگرام ساخت و فالوورهایش را کمی بالا برد، باید سعی کند تا تعاملش را با دنبال کننده هایش افزایش دهد تا نرخ تعامل یا همان اینگیجمنت پیج بالا برود. تعامل در اینستاگرام از طریق لایک، کامنت، ویوی استوری، اشتراک گذاری مطالب توسط فالوور و سیو کردن مطالب توسط آن ها اتفاق می افتد.

بدیهی است که هر چه یک پیج، لایک و کامنت بیشتری داشته باشد و بازدید کننده هایش پست ها را سیو کرده و یا برای دیگران ارسال کنند، بازدید بیشتری بر روی پست هایش خواهد گرفت و الگوریتم اینستاگرام این پست ها را به اکسپلور خواهد برد تا حتی توسط کسانی که این پیج را فالو نکرده اند نیز دیده شود.

اینگیجمنت بسیار مهم می باشد تا برند و پیج به افراد دیگر و افراد نا آشنا نیز معرفی بشود

بنا بر این اینگیجمنت بسیار مهم می باشد تا برند و پیج به افراد دیگر و افراد نا آشنا نیز معرفی بشود و آن ها نیز پیج را فالو کنند. اینگیجمنت را می توان یک عامل تعریف کرد که بر اساس آن میزان وفادار بودن فالوورها به پیج سنجیده شود.

همچنین همان طور که اشاره شد، اینگیجمنت با تعداد فالوورها ارتباط زیادی ندارد، بلکه کارهایی که دنبال کننده ها انجام می دهند و میزان علاقه و توجه آن ها به مطالب پیج می باشد که مهم و دارای اهمیت است.

به همین دلیل اینگیجمنت از طریق کارهایی مانند لایک و کامنت انجام می شود و هر چه لایک و کامنت یک پست بالا تر باشد و افراد بیشتری با آن ارتباط بر قرار کنند، بهتر و مفیدتر است و الگوریتم اینستاگرام آن را سودمندتر تشخیص می دهد.

چگونه اینگیجمنت پیج را افزایش دهیم؟

چگونه اینگیجمنت پیج را افزایش دهیم؟
چگونه اینگیجمنت پیج را افزایش دهیم؟

راه ها و تکنیک هایی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان اینگیجمنت پیج را افزایش داد و تعامل مخاطب با پیج را زیادتر کرد. نکته ی مهم در این میان، این است که افزایش اینگجیمنت و تعامل کاری است که در بلند مدت به نتیجه می انجامد.

بنابراین نباید انتظار داشت که در عرض چند روز، اینگیجمنت پیج بالاتر برود و پست ها و مطالب منتشر شده، بازدید بیشتری داشته باشند و تعامل افراد با آن ها بالاتر برود.

این کار در عرض چند هفته و حتی چند ماه به نتیجه می رسد و بعد از مدت زمانی، می توان مشاهده کرد  که تعامل مخاطبان با پیج بالاتر رفته است و همچنین می توان دید که بازدید و لایک و کامنت های پست های جدید، بیشتر از پست های گذشته هستند و اینگیجمنت بالاتر رفته و افزایش چشمگیری یافته است. برای افزایش اینگیجمنت، راه های مختلفی وجود دارد که در ادامه ی همین مطلب، به آن ها اشاره شده است.

افزایش اینگیجمنت از طریق تعامل داشتن با مخاطب به چه شکل انجام می شود؟

افزایش اینگیجمنت از طریق تعامل داشتن با مخاطب به چه شکل انجام می شود؟
افزایش اینگیجمنت از طریق تعامل داشتن با مخاطب به چه شکل انجام می شود؟

یکی از راه های اساسی که اینگیجمنت پیج افزایش بیابد، این است که همانند مخاطب که با پیج و مطالب آن تعامل دارد و ارتبابط بر قرار می کند، ما نیز با او ارتباط بر قرار بکنیم و تعامل دو طرفه داشته باشیم. ارتباط داشتن با مخاطب از چند راه امکان پذیر می باشد. یکی از این راه ها دایرکت است.

مخاطبان ممکن است که در دایرکت سوال هایی بپرسند یا نظراتشان را راجع به مطالب پیج در دایرکت ارسال کنند. بدیهی است که توجه نشان ندادن به دایرکت ها، نه تنها اینگیجمنت پیج را کاهش می دهد، بلکه باعث می شود تا مخاطب احساس بکند که اهمیتی ندارد و در نتیجه دلسرد و مایوس بشود. این موضوع سبب می شود تا مخاطبانتان را از دست بدهید.

بنابراین بهتر است تا با حوصله و تا جایی که می توانید، به دایرکت ها پاسخ مناسب بدهید. همچنین این پاسخ نباید کوتاه، سرسری و بدون توجه باشد.

بلکه باید با حوصله و دقت کافی، وقت بگذارید و تمام جزییات را به مخاطب خود توضیح بدهید و با او با احترام بسیاری رفتار کنید. این کار سبب می شود تا مخاطب شما احساس با ارزش بودن کند و بیش از پیش به پیج شما توجه نشان دهد.

یکی دیگر از راه های داشتن تعامل با مخاطب

یکی دیگر از راه های داشتن تعامل با مخاطب، از طریق کامنت ها صورت می پذیرد. مخاطبان می توانند در زیر پست ها کامنت بگذارند و نظرات و انتقادهایشان راجع به پست های شما را در زیر آن بنویسند.

پاسخ دادن به کامنت های آن ها و حوصله خرج کردن و اهمیت دادن به مخاطب بسیار مهم است و باعث می شود تا مخاطب احساس با ارزش بودن کند و تعامل پیج نیز بالا می رود.

بستن کامنت ها

اما گاهی دیده می شود که بعضی از ادمین ها اهمیت چندانی به این موضوع نمی دهند و حتی کامنت های پست های خود را می بندند و تا حد امکان از تعامل با مخاطب خود داری می کنند.

این کار بسیار زیانبار می باشد و تعامل پیج را به شدت پایین می آورد و مخاطب نمی داند تا نظرش را کجا بیان کند و یا اگر سخنی دارد، در چه جایی آن را مطرح کند. زیرا کسی که کامنت ها را می بندد، به دایرکت ها نیز پاسخ نمی دهد.

البته ممکن است که تعداد کامنت ها بسیار زیاد شود و نتوان به همه ی آن ها پاسخ داد. اما حداقل کاری که می توان در قبال این کامنت ها کرد، این است که وقت گذاشته و آن ها را لایک کنید تا هم اینگیجمنت پیج شما افت نکند و هم مخاطبانتان را از دست ندهید.

می توانید از ایموجی هایی که خود اینستاگرام پیشنهاد می دهد استفاده کنید

یا می توانید از ایموجی هایی که خود اینستاگرام پیشنهاد می دهد استفاده کنید و با یک کلیک ،پاسخ کامنت ها را بدهید. نکته این است که زیاد بودن کامنت، دلیل مناسبی برای جواب ندادن به آن ها نیست و اگر واقعا می خواهید که پیج و برندتان را رشد بدهید، باید برای مخاطب ارزش قائل شوید.

برای این که راحت تر بتوانید به کامنت ها جواب بدهید و تعامل پیج را بالاتر ببرید، می توانید از اپلیکیشن های مختلفی مانند smart inbox استفاده کنید. این اپ به شما اجازه می دهد تا تمام کامنت ها را بر روی یک پنل داشته باشید و آن ها را مدیریت کنید و به آن ها پاسخ بدهید.

هر چه به دایرکت ها و کامنت های بیشتری پاسخ دهید و تعامل پیجتان بالاتر برود، با احتمال زیادتری پست هایتان به قسمت اکسپلور اینستاگرام خواهد رفت و در نتیجه افراد بیشتری نیز آن ها را خواهند دید.

از سرگرمی های مختلفی استفاده کنید تا مخاطب را جذب کنید

از سرگرمی های مختلفی استفاده کنید تا مخاطب را جذب کنید
از سرگرمی های مختلفی استفاده کنید تا مخاطب را جذب کنید

استفاده از مطالب طنز و سرگرمی های مختلف مانند چالش ها و قرعه کشی ها باعث می شود تا مخاطبان در پیج تعامل داشته باشند  و لایک و کامنت های پست ها بالا تر می رود. به عنوان مثال؛ بیشتر برندها بعضی اوقات، مسائلی را که برای پیج خودشان پیش آمده است را در قالب طنز و به صورت میم پست می کنند.

این کار باعث می شود تا مخاطب احساس راحتی بیشتری داشته باشد. زیرا در جریان اتفاقات پیج قرار می گیرد و مطالب طنز باعث راحتی و تعامل بیشتر او می شود. یا حتی می توان این کارها را در استوری انجام داد و از آن ها خواست تا در رای گیری هایی شرکت کنند و یا نظر خود را راجع به مسائلی بگویند. به عنوان مثال، استفاده از مطالب فرهنگی و مسائلی که در فرهنگ های مختلف وجود دارد، می تواند تعامل را بسیار بالا ببرد.

مثلا می توانید از مخاطبانتان بخواهید تا بگویند که چه موضوعاتی مشابه با مطالب شما در فرهنگشان وجود دارد. این کار باعث می شود تا مخاطب با پیج تعامل داشته باشد و در نتیجه تعامل پیج بالا می رود.

نکته ی مهمی که وجود دارد این است که باید برخی از مسائل را رعایت کرد و از چارچوب هایی که وجود دارد، عبور نکرد. برخی از مسائل در فرهنگ های مختلفی جزو خط قرمزها محسوب می شوند و شوخی کردن با آن ها، باعث نگاه منفی به پیج شما خواهد شد که هرگز خوب نیست.

از اینفلوئنسرها کمک بگیرید

از اینفلوئنسرها کمک بگیرید
از اینفلوئنسرها کمک بگیرید

اینفلوئنسرها افراد معروفی هستند که در اینستاگرام فعالیت می کنند و تاثیر بسیار زیادی بر روی مردم دارند. بنابراین اگر تبلیغات خود را به آن ها بسپارید و از آن ها درخواست کنید تا پیج شما را تبلیغ کنند،

علاوه بر این که فالوور بالایی نیز جذب خواهید کرد، تعامل پیج تان نیز بسیار بالا خواهد رفت و این می تواند کمک شایانی بکند تا پیج و برندتان را رشد بدهید. البته بدیهی است که دادن تبلیغات به این افراد، مستلزم هزینه بالایی خواهد بود و ممکن است که نتیجه دلخواهتان را نیز نگیرید.

مخاطب را با پست و استوری هایتان درگیر بکنید

مخاطب را با پست و استوری هایتان درگیر بکنید
مخاطب را با پست و استوری هایتان درگیر بکنید

یکی از عواملی که تاثیر بسیاری روی اینگیجمنت دارد، این است که مخاطب روی پست و استوری های شما وقت بگذارد. برای این کار می توانید توضیحات پست هایتان را در کپشن بنویسید.

اینستاگرام اجازه می دهد تا حداکثر 2200 کاراکتر را در کپشن ها استفاده کنید که مقدار بسیار زیادی است و به راحتی می توانید توضیحاتی با جزییات را در کپشن بنویسید تا مخاطب وقتی را صرف خواندن آن ها بکند و تعامل پیجتان بالاتر برود.

به عنوان مثال؛ اگر شما پیج آشپزی دارید، می توانید دستور بعضی از غذاها و خوراکی ها را در استوری و بعضی را در کپشن بنویسید و در این صورت مخاطب وقت می گذارد و آن ها را می خواند. در نتیجه تعامل پیجتان بالاترمی رود. همان طور که گفته شد، هر چه تعامل پیج بالاتر باشد، شانس بیشتری وجود دارد تا پست ها و مطالبتان به اکسپلور راه یابند.

جمع بندی

جمع بندی
جمع بندی

اینگیجمنت تاثیر بسیار زیادی بر روی الگوریتم می گذارد و می توان آن را مهم ترین عامل دانست که باعث بالا تر رفتن بازدید از یک پست می شود. برای بالا بردن اینگیجمنت اینستاگرام می توان کار هایی را انجام داد که در این مقاله به آن ها اشاره شد.همچنین در این مقاله ماهیت اینگیجمنتت اینستاگرام نیز بررسی شد.

دیدگاهتان را بنویسید