انتخاب حالت تاریک در المنتور + پالت انتخاب رنگ حرفه ای

dark mode color picker

فهرست مطالب

اگر با المنتور کار کرده باشید متوجه شده‌اید که در به روزرسانی های مختلف، ویژگی‌های جدیدی نظیر انتخاب‌گر رنگ، حالت تاریک و بهبود طراحی واکنش گرا به این ویرایشگر اضافه شده است که ما در این مقاله قصد معرفی آن را داریم.

ویژگی‌های ذکر شده به عنوان ویژگی‌های کاربردی شناخته می‌شود که شما می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر می‌خواهید با ویژگی‌های مذکور آشنا شوید ما را همراهی کنید.

[toc]

آشنایی با ویژگی‌های جدید المنتور

همانطور که بیان شد المنتور در ویژگی‌های جدید خود قابلیت‌های انتخاب‌گر رنگ، حالت تاریک و بهبود طراحی واکنش گرا را اضافه کرده است که به بررسی آن می‌پردازیم. انتخاب‌گر رنگ جدید شامل موارد زیر است:

ذخیره بی نهایت رنگ

این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید رنگ مورد علاقه خود را ذخیره کنید و در بخش‌های مختلف سایت از آن استفاده کنید.

انتخاب رنگ المنتور
پالت جدید انتخاب رنگ در المنتور

از رنگ‌های غیر ضروری خلاص شوید

در نسخه به‌روزرسانی شده به آسانی می‌توانید با استفاده از قابلیت Drag & Drop یک رنگ را حذف کنید.

رنگ های المنتور
انتخاب رنگ های فلت در المنتور

پالت رنگی تنظیم کنید

در ویژگی جدید المنتور می‌توانید رنگ‌ها را بر اساس اولویت خود بچینید و ترتیب رنگ‌ها را جا به جا کنید.

رنگ های دلخواه
رنگ های دلخواه خودتون رو انتخاب کنید

اگر با نسخه‌های قبلی المنتور کار کرده باشید می دانید که برای انتخاب رنگ‌های مختلف زمان زیادی را صرف می‌کردید اما در نسخه جدید المنتور انتخاب‌گر رنگ به گونه‌ای بهینه شده است که کار کردن با آن بسیار لذت بخش است. از این پس می‌توانید رنگ مورد علاقه خود را در انتخاب‌گر رنگ انتخاب کرده و به راحتی در سایت استفاده کنید.

بهینه سازی های انجام شده نشان می‌دهد که حذف کردن رنگ، تنظیم مجدد آن نیز کاملاً بصری است. با استفاده از قابلیت Drag & Drop ترکیب رنگ‌ها جا به جا می‌شود و با کشیدن رنگ در سطح زباله می‌توانید رنگ مورد نظر خود را حذف کنید. اگر از جمله کسانی هستید که از رنگ‌های زیادی در سایت استفاده می‌کنید دیگر نباید نگران نگه داری آن باشید.

قابلیت جدید انتخاب‌گر رنگ به شما این امکان را می‌دهد که به سهولت رنگ‌های مورد نظر خود را ذخیره کنید.

حالت تاریک برای استفاده در شب

در به روزرسانی آخر، ظاهر المنتور به صورت کامل تغییر کرده است. اضافه شدن رابط کاربری با حالت تاریک، به افراد این امکان را می‌دهد که برای استفاده در نور کم دچار مشکل نشوند. استفاده از حالت تاریک دارای مزایای زیادی است. زمانی که شما یک سایت با محتوای دارک طراحی می‌کنید، داشتن یک ویرایشگر مناسب که مشابه رنگ سایت شما باشد مراحل طراحی را ساده‌تر می‌کند.

حالت تاریک المنتور
انتخاب حالت تاریک در المنتور پرو

حالت تاریک برای استفاده در شب باعث صرفه جویی در مصرف باتری لپ تاپ شده و از نظر زیبایی دارای آرامش خاصی است. المنتور به مانند کمپانی‌های مطرح دیگر حالت دارک را در آخرین به روزرسانی، اضافه کرده است که الگوبرداری جالبی از شرکت‌های اپل، فیسبوک و گوگل گروم است.

قطعاً اولین کسانی که از حالت دارک المنتور استقبال می‌کنند توسعه دهندگان هستند چرا که لذت کد نویسی در محیط‌های تاریک دو چندان می‌شود.

شما هم به صورت خودکار و هم به صورت دستی می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید. قابلیت خودکار این ویژگی به گونه‌ای است که مطابق با تنظیمات سیستم عامل، رنگ ویرایشگر تنظیم می‌شود.

نمایش ویجت های مخفی شده در حالت‌های واکنش گرا

اگر از جمله افرادی هستید که از تغییرات عمده در بخش رنگ‌ها رضایت دارید قطعاً این ویژگی نیز برای شما لذت بخش خواهد بود. زمانی که یک ویجت را در حالت مختلف مانند دسکتاپ، تبلت و موبایل مخفی می‌کنید در صفحه نمایش داده می‌شود ولی در حال خاموش به راحتی مخفی می‌شود. این امر باعث شده تا شما از ویجت هایی که در صفحه استفاده می‌کنید آگاه شوید.

تصویر زیبا
حابت تاریک در المنتور که میتوانید فعال کنید

از جمله قابلیت‌های دیگری که درنسخه جدید المنتور وجود دارد تعویض بین دستگاه‌ها است. در گذشته تعویض بین دستگاه‌ها به صورت کاملاً افقی انجام می‌شده است که برخی مشکلات را به همراه داشته است اما در آپدیت جدید تعویض بین دستگاه‌ها به صورت عمودی قابل انجام است. علاوه بر موارد گفته شده بخش نقطه شکست تصویر گسترده‌تر شده و قابلیت سفارشی سازی بیشتری اضافه شده است.

به‌روزرسانی هسته اصلی المنتور

ویژگی‌های جدید ذکر شده به عنوان ویژگی‌های پایه در سال میلادی جدید است. تغییرات انجام شده نشان می‌دهد که المنتور در حال پیشرفت بوده و گامی مؤثر در بهبود خود برداشته است. با استفاده از ویژگی‌های جدید کار کردن با المنتور لذت بخش تر از قبل است. شما می‌توانید به کمک این نرم افزار قدرتمند، سایت خود را طراحی کرده و به بهترین شکل آن را سفارشی سازی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید