افزونه المنتور چیست + معرفی تمامی مزایای طلایی المنتور

whatin elementor

فهرست مطالب

در سال های قبل اگر شما میخواستید یک قالب حرفه ای طراحی کنید و یا برگه های وب سایت خود را طراحی کنید، اما با گسترش امکانات در وردپرس خیلی این کار هار ا میتوانید ساده تر انجام دهید، با به وجود آمدن صفحه ساز این کار بسیار ساده تر شد و شما بدون یک خط کد نویسی میتوانید هر نوع سایتی را طراحی کنید و یا برگه های سایت خود را شخصی سازی  کنید، این صفحه ساز ها در وردپرس بسیار زیاد هستند و انتخاب بین آنها سخت است.

در این مقاله میخواهیم یکی از بهترین افزونه های صفحه ساز در وردپرس را به شما معرفی کنیم که بتوانید با نصب آن هر نوع سایتی را طراحی کنید و برگه های خود طبق سلیقه خود سفارشی سازی کنید.

افزونه المنتور دوست شما در طراحی سایت!

افزونه المنتور چیست

افزونه المنتور یکی از برترین صفحه ساز های وردپرس است که شما میتوانید با استفاده از آن هر نوع وب سایت یا برگه ای در سایت خود طراحی و اجرا کنید،  این افزونه در حال حاظر یکی از بهترین صفحه ساز ها در وردپرس است که تقریبا میتوان گفت بدون محدودیت است و شما میتوانید هر نوع وب سایتی را با استفاده از آن طراحی کنید.

این افزونه حدودا در سال 2016 عرضه شد که تا کنون توانسته به بهترین افزونه صفحه ساز وردپرس تبدیل شود، در واقع قبل از افزونه المنتور صفحه ساز های زیادی در وردپرس وجود داشتند که یکی از بهترین آنها افزونه ویژوال کامپوزر است، ویژوال کامپوزر بهترین صفحه ساز در وردپرس بود اما به دلیل آپدیت های نامنظم و مشکلاتی که در آن پیش آمد، المنتور از آن سبقت گرفت و به بهترین افزونه صفحه ساز وردپرس تبدیل شد.

این افزونه مزایایی بسیار ویژه ای دارد که به شما کمک میکند به یک طراح سایت موفق تبدیل شوید و از این طریق کسب درآمد بسیار زیادی داشته باشید، ما در مقاله آموزش کسب درآمد از المنتور به شما توضیح داده ایم که چگونه میتوانید از این افزونه حرفه ای کسب درآمد بسیار بالایی را داشته باشید.

مزایای افزونه المنتور:

مزایا افزونه المنتورهمانطور که گفتیم افزونه صفحه ساز المنتور مزایای بسیار ویژه ای دارد که شما با استفاده از آنها هیچ محدودیتی نخواهید داشت، در این بخش میخواهیم به معرفی مزایای المنتور بپردازیم که آشنایی کامل با این افزونه بسیار کاربردی داشته باشید و بتوانید با استفاده از آن سایت های خود طراحی کنید.

نیاز نداشتن به دانش کد نویسی:

شما با استفاده از المنتور میتوانید وب سایت های خود را بدون دانش کد نویسی طراحی کنید! یادگیری کد نویسی برای همه افراد مقدور نیست و یا افرادی هم هستند که علاقه مند به کد نویسی نیستند، المنتور میتواند برای شما بهترین انتخاب باشد، در واقع با المنتور بدون اینکه یک خط کد نویسی انجام دهید میتوانید وب سایت های خود را با امکاناتی ویژه طراحی کنید.

روش طراحی با المنتور به صورت کشیدن و رها کردن ( drag and drop ) است، و برای استفاده از این روش ها لازم نیست که دانش خاصی را داشته باشید و با مسلط بودن به وردپرس و المنتور میتوانید شروع به طراحی سایت کنید.

طراحی سایت به صورت زنده:

طراحی سایت بدون کد نویسیهمانطور که گفتیم طراحی سایت با کد نویسی هم دردسر هایی را در پی دارد، یکی از آنها این بود که بعد از هزاران خط کد نوشتن و مشاهده آن متوجه میشوید که نتیجه کار همان انتظار شما نیست و کلی تفاوت هایی در آن ایجاد شده و در این لحضه خستگی شما دو برابر میشود و باعث میشود که دیگر بر روی طراحی سایت کار نکنید.

اما المنتور این مشکل هم بر طرف کرده است و شما نیاز نیست کاری را اول طراحی کنید و بعد مشاهده کنید، در واقع شما به صورت زنده یک ویرایشگر حرفه ای را در اختیار دارید که هرچه طراحی میکنید به صورت مستقیم قابل مشاهده است و هیچ تفاوتی با طرح نهایی شما ندارد، پس شما با این روش چندین ساعت از وقت خود را صرفه جویی کرده اید و نیاز نیست که بعد از طراحی اولیه شروع به باز طراحی کنید و وقت خود را صرف آن کنید.

طراحی ریسپانسیو سایت:

طراحی ریسپانسیو سایتریسپانسیو یا واکنش گرا یکی از مهم ترین بخش های هر وب سایت است، در واقع معنی واکنش گرا این است که وب سایت شما در پلتفرم ها و دستگاه های مختلف به صورت متفاوت و صحیح تری به نمایش در بیاید و مشکلی در دستگاه های دیگر برای وب سایت وجود نداشته باشد، این مورد خیلی باید مورد توجه شما باید چون ممکن است افراد با دستگاه های مختلفی به وب سایت شما مراجعه کنند و باید وب سایت شما به درستی نمایش داده شود که کاربر نیاز های خود را بدون مشکل رفع کند.

شما با استفاده از المنتور میتوانید قالب های ریسپانسیو هم طراحی کنید، المنتور سایز های مختلفی مانند دسکتاپ، موبایل و تبلت در اختیار شما قرار میدهد که میتوانید با استفاده از آنها سایت خود را در هر سایزی تست کنید و اگر مشکلی در آن وجود داشته باشد سریعا آنرا به صورت زنده رفع کنید، و یا میتوانید در کل قالب های دیگری را برای دستگاه های مختلف به نمایش بگذارید.

توجه: اگر طراحی قالب خود را با المنتور انجام میدهید حتما باید  به ریسپانسیو توجه بسیار ویژه ای داشته باشید، این نکته هم برای کاربران مهم است و هم میتواند در رتبه بندی گوگل موثر باشد پس با حوصله تمام سایت خود را ریسپانسیو کنید تا در آینده مشکلی برای شما پیش نیاید.

طراحی بخش های مختلف وب سایت:

شما میتوانید با استفاده از المنتور بخش های مختلف سایت را به صورت جداگانه طراحی کنید، این دقیقا مانند فایل های کد نویسی شده ای هستند که هر کدام برای سربرگ، بدنه و پابرگ استفاده میشوند، شما در المنتور هم این قابلیت را دارید و میتوانید هر کدام از این فایل ها را در بخش جداگانه طراجی و اجرا کنید.

این مزیت باعث میشود که در زمان دیگری اگر بخواهید هر کدام از بخش های وب سایت را تغییر دهید نیاز نباشد که بین کلی المان به دنبال المان های بخش های مختلف بگردید و میتوانید سریعا با مراجعه به بخش مربوطه همان بخش را سریعا ویرایش کنید و به نمایش بگذارید.

سازگاری با انواع افزونه ها:

طراحی سایت با ساده ترین روشالمنتور با اکثر افزونه های وردپرس سازگاری دارد و شما با نصب افزونه المنتور در کنار افزونه های دیگر به مشکل نخواهید خورد، حتی شما میتوانید از امکاناتی که افزونه های دیگر در اختیار شما قرار میدهند در صفحات ساخته با المنتور استفاده کنید.

اما برخی افزونه ها هستند که باعث تداخل در کد ها میشوند که وب سایت را با مشکل مواجه میکنند، المنتور یک ویژگی بسیار خوب دارد که میتوانید حالت امن آنرا فعال نمایید و بعد از فعال کردن آن تمامی این مشکلات رفع خواهند و میتوانید به ادامه طراحی های خود بپردازید.

این مزیت ویژه را همه صفحه سازها ندارند و ممکن است شما با نصب افزونه های دیگر تداخل بزرگی در وب سایت خود ایجاد کنید که باعث نابودی سایت شود.

دارای قالب های آماده:

المنتور خود یک ابزار بسیار حرفه ای برای طراحی قالب با ظاهر اختصاصی است، اما این افزونه برای هر بخش از وب سایت شما قالب های آماده ای هم دارد که شما میتوانید با چند کلیک آنها را انتخاب کنید و در وب سایت خود به اجرا بگذارید، این قالب ها توسط المنتور طراحی شده اند و شما قادر هستید که هر تغییراتی که میخواهید در آنها ایجاد کنید.

شما میتوانید قالب های آماده را برای سربرگ، بدنه و پاربرگ و بخش های مختلف وب سایت استفاده کنید و با اندکی تغییرات آنها را برای خود شخصی سازی کنید، با هر باری که از المنتور نسخه جدیدی ارائه میشود یک سری قالب های آماده بیشتری در اختیار شما قرار میدهد و این باعث میشود که شما به بانک تمپلیت های آماده در وب سایت خود دسترسی داشته باشید و نیاز نباشد هر بخش را از صفر طراحی کنید.

ساخت پاپ آپ:

ساخت پاپ آپ در المنتورشما با نصب و استفاده از افزونه المنتور در واقع امکانات چندین افزونه را در وب سایت خود میتوانید به اجرا بگذارید، این افزونه یک بخش برای ساخت پاپ آپ دارد که میتوانید به عنوان یک پاپ آپ ساز بسیار حرفه ای از آن استفاده کنید و دیگر نیاز نباشد که شما افزونه های ساخت پاپ آپ را نصب کنید.

اگر با دیجیتال مارکتینگ آشنایی داشته باشید، متوجه هستید که پاپ آپ یکی از بهترین ابزار ها برای بازاریابی اینترنتی است و شما میتوانید محصولات خود را از این طریق به فروش برسانید.

البته توجه داشته باشید که ساخت بیش از حد پاپ آپ که اگر اصولی هم نباشد ممکن است در رفتار کاربران شما تاثیر گذار باشد و شما نمیتوانید به خوبی افراد را به وب سایت خود جذب کنید، بهتر است اصول ساخت پاپ آپ را قبل از طراحی آن مطالعه و آموزش ببینید که ضربه بزرگی به کسب کار خود نزنید.

دارای افزودنی های پیشرفته:

یکی دیگر از مزایایی بسیار ویژه المنتور افزودنی های آن است، برای طراحی وب سایت های حرفه ای و با امکانات زیاد ممکن است المنتور محدودیت هایی داشته باشد و همه المان ها و سکشن هایی که شما مد نظر دارید را نداشته باشد.

افزودنی های بسیار زیادی برای المنتور وجود دارد که با استفاده از آنها میتوانید امکانات و سکشن های المنتور را افزایش دهید و هر بخشی که مد نظر دارید با سکشن های جدید میتوانید آنرا طراحی کنید و به اجرا برسانید.

با گذشت زمان این افزودنی ها در حال افزایش هستند و هر روز افزونه المنتور پیشرفته تر میشود و شما میتوانید به عنوان جامع ترین و حرفه ای ترین صفحه ساز وردپرس از آن استفاده کنید و با استفاده ازودنی ها هم محدودیتی در طراحی نداشته باشید.

البته این افزودنی ها توسط تیم های خارجی طراحی و عرضه میشوند که به زبان انگلیسی هستند، اما خوشبختانه اکثر افزودنی های حرفه ای المنتور در ایران ترجمه شده اند و شما میتوانید با زبان فارسی از آنها استفاده کنید، اگر میخواهید این افزودنی ها را خریداری کنید میتوانید از ایلین وب افزودنی های المنتور را خریداری کنید.

خیلی خب سعی داشتیم که بهترین مزایا را به شما معرفی کنیم و نمیخواهیم بیشتر از این از خواندن این مزیت ها خسته شوید، به ادامه مقاله میپردازیم که اطلاعات بیشتری درباره المنتور به شما بدهیم.

چگونه المنتور را یاد بگیریم؟

آموزش افزونه المنتورهر کاری را که میخواهید انجام دهید قبل از انجام باید آموزش ببینید، شما بریا کد نویسی هم بدون آموزش نمیتوانید هیچ سایتی را طراحی کنید و باید آموزش ها را از مبتدی تا حرفه ای مشاهده کنید تا بتوانید به یک کارشناس تبدیل شوید و محدودیتی نداشته باشید، برای المنتور هم همین گونه است المنتور رابط کاربری ساده ای دارد که بسیار برای شما قابل فهم است و میتوانید با استفاده از آن طراحی های خود را انجام دهید اما همین سادگی هم یک سری نکات بسیار پیشچیده ممکن است داشته باشد که شما باید حتما به یادگیری المنتور بپردازید.

برای یادگیری المنتور میتوانید به دوره جامع آموزش المنتور در ایلین وب مراجعه کنید، ما در این دوره به طور تخصصی به المنتور پرداخته ایم و به شما آموزش داده ایم که بتوانید هر نوع وب سایتی را طراحی و اجرا کنید، حتما قبل از شروع نصب المنتور آموزش های فوق را مشاهده کنید، در ضمن این دوره آموزشی کاملا رایگان است و شما نیازی نیست که هزینه ای برای دریافت آن بپردازید و هدف ما فقط افزایش اطلاعات و حرفه ای شدن شما در المنتور و طراحی سایت است.

چگونه المنتور را دریافت کنیم؟

همانطور که میدانید افزونه های وردپرس به دو دسته تقسیم میشوند یک دسته افزونه های رایگان هستند که در مخزن اصلی وردپرس وجود دارند و شما میتوانید سریعا در وب سایت خود نصب کنید، یک دسته دیگر هم افزونه های پریمیوم هستند که باید آنها را خریدارید کنید تا بتوانید در وب سایت خود از آنها استفاده کنید.

المنتور هم یک افزونه است که در هر دو این دسته ها قرار دارد، یعنی اینکه شما میتوانید از مخزن وردپرس نسخه رایگان المنتور را نصب کنید و از آن استفاده کنید، البته این نسخه رایگان محدودیت هایی دارد که شما با این محدودیت ها نمیتوانید وب سایت های حرفه ای طراحی کنید، یک نسخه پریمیوم هم از افزونه المنتور وجود دارد که باید آنرا خریداری نمایید، این نسخه هیچ محدودیتی برای شما ایجاد نمیکند و هر نوع وب سایتی را میتوانید با استفاده از آن طراحی کنید.

نتیجه گیری:

ما در این مقاله سعی داشتیم تمامی مزایایی المنتور را به شما معرفی کنیم که هنگام نصب این افزونه شک نداشته باشید، همانطور که مطالعه کردید ما روش های دریافت افزونه و دوره یادگیری طراحی سایت با المنتور را به شما معرفی کردیم که بتوانید نیاز های خود را به سادگی رفع کنید، امیداوریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید