دیجیتال مارکتینگ برای مدیران

امروز به موضوع دیجیتال مارکتینگ برای مدیران می پردازیم. لطفا تا انتهای مقاله، ما را همراهی نمایید.

در این مگا مقاله شما قرار نیست یک دیجیتال مارکتر شوید. بلکه قرار است یاد بگیرید چطور به عنوان یک مدیر بیزینس پروسه دیجیتال مارکتینگ خود را مدیریت نمایید.

اگر مدیر یک کسب و کار یا بیزینس هستید و قصد دارید دیجیتال مارکتینگ را آغاز کنید می توانید قبل از هر چیز از ما مشاوره صادقانه دریافت کنید.

مهم نیست که با چه کسی یا تیمی کار میکنید. ما به شما یاد می دهیم قراردادی صحیح ببنید و انشالله به نتایج عالی برسید.

09120647344

شما همچنین می توانید با درج نام و ایمیل خود از ویدیوهای آموزشی رایگان ما استفاده نمایید.

    نام و نام خانوادگی

    آدرس ایمیل

    شماره تماس

    طراحی سایت برای مدیران بیزینس

    طراحی سایت اختصاصی یا وردپرس؟

    در ویدیو زیر چند تکنیک مهم که لازم است هر مدیر بیزینس قبل از اقدام به طراحی سایت بکند را به شما خواهیم آموخت.

    حتما به مطالب این ویدیو دقت نمایید.

    ضرورت یادگیری دیجیتال مارکتینگ برای مدیران کسب و کار

    در دنیای تجارت امروز، یادگیری دیجیتال مارکتینگ به یکی از ضرورت ها در امر بازاریابی تبدیل شده است. برخی مدیران از ابتدای ظهور و توسعه دیجیتال مارکتینگ با آن همراه بوده اند و توانسته اند تا موفقیت کسب و کار خود را چندین برابر کنند. عده ای نیز همواره در مقابل تغییر، مقاومت می کنند و این افراد در مدتی کوتاه پس از گسترش دیجیتال مارکتینگ متوجه شکست خود شده و از رقیبان به کلی عقب افتاده اند.

    در دنیای رسانه محور امروز که کم یا اضافه کردن یک جمله در محتوایتان می تواند باعث تغییر میزان محبوبیت یا فروش برند شما شود، چشم بستن به روی حوزه دیجیتال مارکتینگ به منزله امضای شما روی نامه ی شکست کسب و کارتان است. می دانیم که بازاریابی مانند هر صنعت دیگری همواره و به صورت پیوسته در حال تغییر بوده و در عصر امروز، با حضور اینترنت و ابزار های دیجیتال، وارد بستر دیجیتال شده است.

    برای موفقیت در بازار امروز، آشنایی با دیجیتال مارکتینگ برای مدیران هر کسب و کاری ضروری است. با ما همراه باشید تا در این مقاله به بررسی دیجیتال مارکتینگ برای مدیران بپردازیم.

    اینفوگرافیک دیجیتال مارکتینگ برای مدیران

    در این اینفوگرافیک نسبت حجم مورد نیاز یک مدیر بیزینس برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ و همچنین سختی این یادگیری بررسی شده است.

    اینفوگرافیک دیجیتال مارکتینگ برای مدیران
    اینفوگرافیک دیجیتال مارکتینگ برای مدیران

    آموزش کاربردی سئو برای مدیران بیزینس

    در ویدیو زیر آموزش کاملا کاربردی سئو برای مدیران بیزینس را مشاهده می نمایید.

    در این ویدیو به شما آموزش می دهیم چطور در هنگام سئو وب سایت سرتان کلاه نرود.

    پس به خاطر خودتان هم که شده این ویدیو را تا انتها ببنید.

    دیجیتال مارکتینگ برای مدیران چه کاربردی دارد؟

    قرار نیست شما به عنوان یک مدیر بیزینس دیجیتال مارکتینگ کار کنید.

    منظورم این است که قرار نیست شما خودتان سئو کنید یا کمپین ادوردز اجرا کنید.

    همان طور که قرار نیست ما به عنوان دیجیتال مارکتر کد نویس خوبی باشیم.

    تنها کاری که لازم است شما یاد بگیرید این است که چطور فرایند دیجیتال مارکتینگ خود را مدیریت کنید.

    در واقع چطور بر نتایج نیروهای دورکار یا حتی حضوری دیجیتال مارکتینگ خود نظارت کنید.

    این کاربرد اصلی دیجیتال مارکتینگ برای مدیران بیزنس است . برای مشاوره در این زمینه می توانید با ما تماس بگیرید.

    09120647344

    دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ ویژه مدیران و پرسنل

    دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ ویژه مدیران و پرسنل در حال تولید است و به زودی بر روی آیلین وب قرار می گیرد. 

    در این دوره کلیه روابط منطقی بین پرسنل و مدیران بیزینس در پروسه دیجیتال مارکتینگ تعریف شده و مدیران یاد می گیرند چطور نتایج موثر یا غیر موثر بودن دیجیتال مارکتینگ خود را بسنجند.

     بودجه بندی بازاریابی؛ چگونه هزینه‌های بازاریابی را مدیریت کنید

    شما به عنوان مدیر بیزینس باید بتوانید بودجه های تبلیغاتی خود را به سمت درست هدایت کنید.

    در غیر این صورت پول خود را دور ریخته اید.

    یکی از نکاتی که در دوره دیجیتال مارکتینگ برای مدیران بیزینس بررسی میکنیم همین است که با توجه به کسب و کارتان کجا تبلیغ کنید.

    از آن مهم تر این است که چقدر و چگونه تبلیغ کنید.

    آن چه در نوشتار دیجیتال مارکتینگ برای مدیران، مورد مطالعه قرار می دهیم:

    دیجیتال مارکتینگ چیست؟

    آیا مدیر دیجیتال مارکتینگ همان مدیر SEO است؟

    چرا در بازار امروز، دیجیتال مارکتینگ برای مدیران با اهمیت است؟

    چرا آشنایی با دیجیتال مارکتینگ برای همه مدیران لازم است؟

    نقش دیجیتال مارکتینگ در گسترش و پیشرفت کسب و کار شما چیست؟

    در دیجیتال مارکتینگ از چه ابزارهایی استفاده می شود؟

    یک مدیر دیجیتال مارکتینگ به چه مهارت هایی نیاز دارد؟

    حتما قبل از مطالعه این مقاله، مهارت های لازم برای دیجیتال مارکتینگ را بخوانید.

    همچنین مطالعه لزوم دیجیتال مارکتینگ نیز توصیه می شود.

    دیجیتال مارکتینگ چیست؟

    دیجیتال مارکتینگ چیست؟
    دیجیتال مارکتینگ چیست؟

    قبل از پرداختن به موضوع دیجیتال مارکتینگ برای مدیران، بایستی ابتدا با دیجیتال مارکتینگ آشنا شویم. در علم بازاریابی، اصطلاح دیجیتال مارکتینگ شامل حوزه گسترده ای از ابزارها و فعالیت هایی است که به بازاریابی در بستر دیجیتال اشاره دارند.

    دیجیتال مارکتینگ در واقع زیر مجموعه ای از مدیریت تبلیغات و مدیریت بازاریابی است و تمرکز آن بر روی ابزارهای دیجیتال مثل موبایل، اینترنت و موارد مشابه دیگر می باشد. برای رسیدن به یک درک مفهومی از حوزه دیجیتال مارکتینگ، بهتر است همه ی ابزارها و روش هایی که زیر مجموعه آن قرار می گیرند را بشناسیم.

    دیجیتال مارکتینگ یا آنلاین مارکتینگ، برقراری یک ارتباط بین برندها با مشتریان بالقوه ای می باشد که در حال استفاده از اینترنت یا سایر ابزارهای دیجیتال هستند. این ارتباط می تواند از راه ایمیل، شبکه های اجتماعی، تبلیغات بر بستر وب یا پیام های متنی و چند رسانه ای به عنوان شیوه ای برای بازاریابی انجام شود.

    دیجیتال مارکتینگ در گذشته به عنوان شاخه ای از علم مدیریت تبلیغات شناخته می شد. اما در سالیان اخیر، با توجه به توسعه ی چشمگیر فناوری اطلاعات و افزایش میزان استفاده ی کاربران از موبایل و اینترنت، به عنوان تخصص جدید و مستقلی در حوزه بازاریابی در نظر گرفته می شود.

    در کشور ما نیز دیجیتال مارکتینگ به عنوان رشته ای در مقطع کارشناسی در دانشگاه ها ارائه می شود و با توجه به توسعه و پیشرفت سریع این علم، انتظار می رود تا در آینده ای نزدیک، دیجیتال مارکتینگ در ایران به سطح کارشناسی ارشد نیز برسد. به همین دلیل، دیجیتال مارکتینگ برای مدیران، بسیار لازم و ضروری به حساب می آید.

    آیا مدیر دیجیتال مارکتینگ همان مدیر SEO است؟

    آیا مدیر دیجیتال مارکتینگ همان مدیر SEO است؟
    آیا مدیر دیجیتال مارکتینگ همان مدیر SEO است؟

    عناصری که در دیجیتال مارکتینگ مورد استفاده قرار می گیرند، سالیان درازی است که وجود داشته اند. با ظهور علم دیجیتال مارکتینگ، برای اولین بار همه ی این عناصر زیر مجموعه ی یک اصطلاح جامع الشمول و به عنوان دانشی مجزا و مستقل گرد هم آورده شده اند.

    مدیران بازاریابی، SEO و دست اندر کاران صنایع مختلف در سال های اخیر به این حقیقت رسیده اند که برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال به مهارتی بیش از SEO و مدیریت تبلیغات نیاز است.

    در واقع بازاریابی در جهان شبکه ای امروز، نیازمند یک استراتژی دقیق و هدفمند است که بتواند در میان حجم عظیم بمباران اطلاعات که روزانه نصیب کاربران می شود، پیام و تبلیغات خود را به گوش مردم برساند و مورد توجه مشتریان قرار گیرد. از این رو دیجیتال مارکتینگ در بدو پیدایش، مورد استقبال جامعه تجاری جهان قرار گرفت و به سرعت جایگاه خود را در حوزه بازاریابی پیدا کرد.

    مدیر SEO یا Search Engine Optimization یک متخصص در حوزه بهینه سازی موتورهای جست و جو می باشد. یک مدیر سئو می داند که چگونه باید وب سایت های شما سازماندهی شوند تا موتورهای جست و جو بهتر به آن ها دسترسی داشته باشند. مدیر سئو می تواند از وب سایت های دیگر به سایت شما لینک دهد و به بیشتر دیده شدن تارنمای شما کمک کند.

    در مقابل، مدیر دیجیتال مارکتینگ می تواند کارهایی بسیار بیشتر از سئو انجام دهد. بازاریابی دیجیتال شامل ابزارهای مختلفی از جمله سئو، ایمیل مارکتینگ، موبایل مارکتینگ، بازاریابی ویروسی، بازاریابی در شبکه های اجتماعی و … می باشد و به طور خلاصه مدیر دیجیتال مارکتینگ به مهارت ها و استراتژی های بیشتری از یک مدیر سئو دسترسی دارد.

    چرا در بازار امروز، دیجیتال مارکتینگ برای مدیران با اهمیت است؟

    چرا در بازار امروز، دیجیتال مارکتینگ برای مدیران با اهمیت است؟
    چرا در بازار امروز، دیجیتال مارکتینگ برای مدیران با اهمیت است؟

    مدیران کسب و کارها بیش از هر چیزی به این نیاز دارند که میزان تحقق اهداف خود در بازاریابی را بسنجند و برآوردی از میزان موفقیت در فعالیت های تبلیغاتی خود به دست آورند. در سیستم بازاریابی سنتی، دستیابی به چنین داده هایی عملا غیر ممکن است و یک مدیر نمی تواند کیفیت بازاریابی های شرکت را به صورت مستقیم اندازه گیری کند.

    اما در دیجیتال مارکتینگ با استفاده از بازخوردهایی که از کاربران گرفته می شود و میزان دیده شدن ویدیو یا متن های تبلیغاتی، می توانید دقیقا بدانید که چند نفر از تبلیغ شما با خبر شده اند و چه واکنشی نسبت به آن داشته اند. همچنین از تعداد کاربرانی که محصول شما را پسندیده و از آن رضایت داشته اند نیز مطلع می شوید.

    روش ها و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بسیار متنوع و کارآمد می باشند

    روش ها و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بسیار متنوع و کارآمد می باشند و امروزه توانسته اند که جایگاه مهمی بین شرکت های بزرگ و غول های تجارت دنیا پیدا کنند. با حضور ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، دیگر بازاریابی به روش سنتی موثر نبوده و سود چندانی به همراه ندارد.

    برای مثال در دیجیتال مارکتینگ می توانید تصویری از محصول خود را در اینستاگرام به نمایش بگذارید و مشتریان را ترغیب به خرید کنید. یا از پیام کوتاه و ایمیل برای اعلام جشنواره های مناسبتی و تخفیف های ویژه محصولات استفاده کنید. می توانید با به کارگیری اصول سئو، محتواهای تبلیغاتی خود را در موتورهای جست و جو بیشتر نشان دهید و با پرداخت هزینه در شبکه های اجتماعی و صفحات پربازدید، تبلیغ کنید.

    در بازاریابی به روش سنتی هیچ یک از این ابزارها وجود ندارند. همه ی این دلایل دست به دست هم داده تا امروزه دیجیتال مارکتینگ از اهمیت غیر قابل انکاری در دنیای تجارت برخوردار باشد. بدون آشنایی با دیجیتال مارکتینگ، از تمامی فرصت های این چنینی محروم خواهید بود و اجازه می دهید که رقبایتان از شما پیشی بگیرند.

    پیشنهاد می کنیم از پست زیرشاخه های دیجیتال مارکتینگ دیدن کنید.

    چرا آشنایی با دیجیتال مارکتینگ برای همه مدیران لازم است؟

    چرا آشنایی با دیجیتال مارکتینگ برای همه مدیران لازم است؟
    چرا آشنایی با دیجیتال مارکتینگ برای همه مدیران لازم است؟

    یادگیری دیجیتال مارکتینگ یکی از نیازهای حیاتی برای مدیریت هر کسب و کاری است. در این بخش از مقاله قصد داریم تا به بررسی این موضوع بپردازیم که چرا آشنایی با دیجیتال مارکتینگ برای همه ی مدیران، امری واجب و ضروری است.

    مدیران کسب و کارها حرف اول را در اتخاذ تصمیمات برای یک سازمان می زنند. یک مدیر می تواند با اتخاذ تصمیمات هوشمندانه، شرکت خود را به قله ی شکوفایی برساند و یا با تصمیم گیری های نادرست، زمینه ساز نابودی کسب و کار خود گردد. بنابراین این حقیقت که سرنوشت یک بیزینس به مهارت و دانش مدیر آن وابسته است، غیر قابل انکار می باشد. از طرفی دیجیتال مارکتینگ به یکی از مهارت های حیاتی برای موفقیت در هر کسب و کاری تبدیل شده است و بدون آن، پیشبرد اهداف تجاری و رقابت با سایر شرکت ها امکانپذیر نمی باشد.

    با توجه به این نکات می توان گفت که همه مدیران باید در زمینه دیجیتال مارکتینگ اطلاعات داشته باشند و از استراتژی های بازاریابی دیجیتال برای توسعه کسب و کار خود استفاده کنند. به کارگیری این ابزارها ممکن است لزوما تضمین کننده ی شکوفایی و موفقیت کسب و کار شما نباشد اما بی توجهی و عدم آشنایی نسبت به آن ها قطعا تضمین کننده ی شکست در مقابل رقبایتان خواهد بود.

    نقش دیجیتال مارکتینگ در گسترش و پیشرفت کسب و کار شما

    نقش دیجیتال مارکتینگ در گسترش و پیشرفت کسب و کار شما
    نقش دیجیتال مارکتینگ در گسترش و پیشرفت کسب و کار شما

    اکنون که با اهمیت دیجیتال مارکتینگ در بازار کسب و کار آشنا شده ایم، باید موضوع دیگری را بررسی کنیم و آن این است که با استفاده از تکنیک ها و استراتژی های دیجیتال مارکتینگ، قرار است به کدام اهداف تجاری خود برسیم؟ و نقش این روش ها در کدام قسمت ها از کسب و کارمان می تواند موثر باشد؟ به عبارتی ابتدا باید کاربرد ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را نسبت به شرایط و فرصت های موجود در هر کسب و کار بسنجیم و سپس در مورد اجرای استراتژی های مورد نیاز خود تصمیم بگیریم.

    برای یافتن پاسخ این پرسش نیاز به یک سری داده ی تحلیلی در ارتباط با کسب و کار خود داریم. به عنوان مدیر دیجیتال مارکتینگ لازم است که ابتدا به پرسش های زیر پاسخ دهیم تا بتوانیم نقش دیجیتال مارکتینگ در گسترش کسب و کار خود را به طور دقیق تشخیص دهیم.

    جامعه ی هدف ما برای بازاریابی از چه وضعیتی برخوردار است؟

    جامعه ی هدف ما برای بازاریابی از چه وضعیتی برخوردار است؟
    جامعه ی هدف ما برای بازاریابی از چه وضعیتی برخوردار است؟

    در پاسخ به این سوال باید شرایط سنی، محل زندگی، جنسیت، وضعیت مالی، گستره ی علایق احتمالی و گوناگونی سلیقه ها را در قشر هدف مشتریان بالقوه خود بشناسیم. باید بررسی کنیم، مشتریانی که ممکن است در فضای دیجیتال با محصول یا خدمات ما روبرو شوند، اهل کجا هستند و به چه موضوعاتی بیشتر علاقه دارند.

    کارآمد ترین روش ها برای تبلیغات کسب و کار ما کدامند؟

    کارآمد ترین روش ها برای تبلیغات کسب و کار ما کدامند؟
    کارآمد ترین روش ها برای تبلیغات کسب و کار ما کدامند؟

    برای بازاریابی هر محصول یا خدمات، نوع خاصی از تبلیغات وجود دارد که نتیجه بهتری می دهد. مثلا برای فروش پوشاک، مناسب ترین روش بازاریابی، تبلیغ به صورت تصویری است. زیرا هر چقدر هم که به صورت متنی یا صوتی از ویژگی ها و خصوصیات یک شلوار توضیح دهیم، مخاطب تا تصویر آن را نبیند، نمی تواند در مورد خریدن یا نخریدن آن تصمیم بگیرد.

    یا برای بازاریابی یک محصول الکترونیکی مثل لپ تاپ، آن چه که مخاطب باید بداند، خصوصیات فنی و قابلیت های ویژه ی محصول است و اگر به اشتباه برای بازاریابی این کالا از تبلیغات تصویری استفاده کنیم، تنها سرمایه و بودجه خود را هدر داده ایم. بنابراین در بازاریابی هر محصول باید به دنبال کارآمد ترین روش بگردیم و بهترین استراتژی را اجرا کنیم.

    نقاط ضعف و قوت کسب و کار ما چه هستند؟

    نقاط ضعف و قوت کسب و کار ما چه هستند؟
    نقاط ضعف و قوت کسب و کار ما چه هستند؟

    با دانستن پاسخ این پرسش می توانیم در دیجیتال مارکتینگ روی نقاط قوت خود تمرکز کرده و آن ها را به مشتریان خود نشان دهیم. همچنین بودجه مشخصی برای رفع نقایص کسب و کار خود اختصاص دهیم و حرفه ای تر شویم.

    رقبا از چه تکنیک ها و روش هایی برای موفقیت استفاده می کنند؟

    رقبا از چه تکنیک ها و روش هایی برای موفقیت استفاده می کنند؟
    رقبا از چه تکنیک ها و روش هایی برای موفقیت استفاده می کنند؟

    این پرسش مهمی است و در دست داشتن پاسخ آن به ما بسیار کمک می کند.

    چگونه خود را به مشتریان معرفی کنیم؟ محصولاتمان را چگونه نشان دهیم؟

    چگونه هزینه های کسب و کار خود را کاهش داده و به گردش مالی خالص بیشتری برسیم؟

    تغییرات بازار در چند سال آینده به چه صورت خواهد بود؟ چگونه خود را با این تغییرات سازگار کنیم؟

    و …

    بررسی این پرسش ها به شما کمک خواهد کرد تا نقش دیجیتال مارکتینگ را در توسعه کسب و کار خود بهتر و دقیق تر پیدا کنید.

    در دیجیتال مارکتینگ از چه ابزارهایی استفاده می شود؟

    در دیجیتال مارکتینگ از چه ابزارهایی استفاده می شود؟
    در دیجیتال مارکتینگ از چه ابزارهایی استفاده می شود؟

    تا به اینجا سعی کردیم که اهمیت ابزارها و مهارت های موجود در حوزه دیجیتال مارکتینگ برای مدیران را به شما نشان دهیم. در این بخش از مقاله قصد داریم تا کمی تخصصی تر به دیجیتال مارکتینگ بپردازیم و ابزارهای مورد استفاده در آن را به صورت مختصر برای شما معرفی کنیم.

    مهم ترین تکنیک های مورد استفاده در دیجیتال مارکتینگ عبارتند از:

    بهینه سازی موتورهای جست و جو (SEO)

    بهینه سازی موتورهای جست و جو (SEO)
    بهینه سازی موتورهای جست و جو (SEO)

    همان طور که در بخش های قبلی بیان کردیم، سئو عبارت از به کارگیری مجموعه ای از اصول و الگوریتم هاست که به موتورهای جست و جو کمک می کنند تا مطلب شما سریع تر پیدا شود و بیشتر دیده شوید.

    بازاریابی توسط موتورهای جست و جو (SEM)

    بازاریابی توسط موتورهای جست و جو (SEM)
    بازاریابی توسط موتورهای جست و جو (SEM)

    روشی که در آن شما به موتورهای جست و جو پول پرداخت می کنید تا مطلب شما را در کنار مطالب پر بازدید نشان دهند.

    بازاریابی محتوایی (Content Marketing)

    بازاریابی محتوایی (Content Marketing)
    بازاریابی محتوایی (Content Marketing)

    فرایندی است که با ارائه سریع و لحظه ای، اطلاعات جذاب و فریبنده، مشتریان بالقوه را مجاب به خرید و واکنش فعال نسبت به تبلیغات می کند.

    بازاریابی درون گرا (Inbound Marketing)

    بازاریابی درون گرا (Inbound Marketing)
    بازاریابی درون گرا (Inbound Marketing)

    روشی در بازاریابی است که در آن برای نخستین بار مخاطب اقدام به برقراری ارتباط با تولید کننده می کند و گفت و گو بین مشتری و صاحب برند توسط مشتری آغاز می شود.

    بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)

    بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)
    بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)

    به ساخت صفحات تجاری در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب و … و ارائه محتوا از این طریق، بازاریابی شبکه های اجتماعی گفته می شود.

    استراتژی محتوا (Content Strategy)

    استراتژی محتوا (Content Strategy)
    استراتژی محتوا (Content Strategy)

    استراتژی محتوا به جنبه های مرتبط با برنامه ریزی محتوا می پردازد که با تولید یک جریان پیوسته از محتوا در تمام مراحل بازاریابی و خرید با مشتری همراهی می کند.

    بازاریابی توسط چهره های مشهور (Influencer Marketing)

    بازاریابی توسط چهره های مشهور (Influencer Marketing)
    بازاریابی توسط چهره های مشهور (Influencer Marketing)

    اینفلوئنسر مارکتینگ روشی است که در آن تولید کنندگان با استفاده از افراد محبوب و تاثیر گذار می کوشند تا نظر مشتریان را جلب کنند.

    تبلیغات کلیکی (PPC)

    تبلیغات کلیکی (PPC)
    تبلیغات کلیکی (PPC)

    در این روش شما با یک سایت پر بازدید توافق می کنید که تبلیغ شما را بر روی وبسایت خود قرار دهند و باید در ازای هر کلیکی که بر روی تبلیغ شما می شود، هزینه ای به سایت تبلیغ گیرنده پرداخت کنید  .(Pay-Per Click)

    تبلیغات بنری (Banner Advertising)

    تبلیغات بنری (Banner Advertising)
    تبلیغات بنری (Banner Advertising)

    تصویری ساده و متحرک که در وبسایت ها نمایش داده می شود و با ارائه یک جمله یا انیمیشن سعی در جلب توجه مشتریان به محصول یا خدمات مورد نظر دارد.

    تبلیغات همسان (Native Advertising)

    تبلیغات همسان (Native Advertising)
    تبلیغات همسان (Native Advertising)

    تبلیغات همسان یا محتوای اسپانسری نوعی تبلیغ است که در میان محتواهای میزبان نمایش داده می شود و فقط با یک برچسب که بیان کننده نام اسپانسر می باشد، به تبلیغ می پردازد. به طور مثال تصاویر ماشین ها یا پوشاک در صفحات میانی مجله ها که به صورت بزرگ و با کیفیت هستند، نمونه ای از این نوع تبلیغ می باشد.

    بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

    بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)
    بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

    ایمیل مارکتینگ عبارت است از فرستادن ایمیل های تبلیغاتی به صورت انبوه به مشتریان بالقوه یا فعال. در واقع هر ایمیل تبلیغاتی که به کسی می فرستید، جزء فرآیند ایمیل مارکتینگ به حساب می آید. این روش در دیجیتال مارکتینگ از اهمیت بسیاری برخوردار است.

    بازاریابی موبایلی (Mobile Marketing)

    بازاریابی موبایلی (Mobile Marketing)
    بازاریابی موبایلی (Mobile Marketing)

    بازارایابی موبایلی به معنای ارسال پیام به صورت انبوه به مشتریان بالقوه یا بالفعل می باشد. مزیت موبایل مارکتینگ این است که امکان شخصی سازی و ارائه تبلیغات هدفمند متناسب با هر گروه از مشتریان در این روش وجود دارد. اهمیت موبایل مارکتینگ در بازاریابی دیجیتال به حدی بالاست که بسیاری آن را شاخه ای مستقل در بازاریابی قلمداد می کنند.

    سیستم مشارکت در فروش (Affiliate Marketing)

    سیستم مشارکت در فروش (Affiliate Marketing)
    سیستم مشارکت در فروش (Affiliate Marketing)

    احتمالا سیستم مشارکت در فروش یا بازاریابی پورسانتی برای شما آشناست. در این روش، عرضه کننده یعنی کسی که فروشنده محصول یا خدمات است، با یک فرد به عنوان تبلیغ کننده توافق می کند که در ازای هر خرید یا ثبت نام که به وسیله تبلیغ او انجام شود، درصدی از فروش یا مبلغ مشخصی را به او پرداخت خواهد کرد.

    بازاریابی ویروسی (Viral Marketing)

    بازاریابی ویروسی (Viral Marketing)
    بازاریابی ویروسی (Viral Marketing)

    وایرال مارکتینگ یا بازاریابی دهان به دهان فرایندی است که در آن هر مشتری به یک بازاریاب برای محصول شما تبدیل می شود. این تکنیک باعث می شود تا افراد بین خود از محصول شما تعریف کنند و نام برند شما مثل یک ویروس در همه جا پخش شود. معمولا شرکت های تازه تاسیس که می خواهند نام کسب و کار خود را بر سر زبان ها بیندازند، از بازاریابی ویروسی استفاده می کنند.

    همان طور که مشاهده می کنید، در بسیاری از ابزارها و تکنیک های فوق، تشابه ها و هم پوشانی هایی دیده می شود. گفتنی است که با توسعه و پیشرفت علم دیجیتال مارکتینگ، لیست ابزارها و عناصر مورد استفاده در آن نیز مرتبا در حال به روز رسانی می باشد و هر روز عنوان جدیدی به حوزه دیجیتال مارکتینگ افزوده می گردد.

    یک مدیر دیجیتال مارکتینگ چه وظایفی دارد؟

    یک مدیر دیجیتال مارکتینگ چه وظایفی دارد؟
    یک مدیر دیجیتال مارکتینگ چه وظایفی دارد؟

    برای مدیریت موفق در حوزه دیجیتال مارکتینگ باید بتوانید بر چالش هایی که سر راه شما قرار می گیرند، فائق آیید. بزرگترین چالش پیش روی هر مدیر دیجیتال مارکتینگ این است که شرایط و وضعیت دنیای دیجیتال دائما در حال تغییر است و حتی ممکن است تا 2 یا 5 سال آینده نیز به منوال حال حاضر نباشد. بنابراین یک مدیر دیجیتال مارکتینگ باید قادر باشد تا کسب و کار خود را به صورت مداوم با تغییرات سازگار کند.

    دومین وظیفه اصلی هر مدیر دیجیتال مارکتینگ، طراحی و به کار گیری استراتژی های تبلیغاتی در بستر دیجیتال است. یک مدیر توانا در این حوزه، به تمامی ابزارها و تکنیک های دیجیتال مارکتینگ تسلط کامل دارد و با تمام روش های بازاریابی آنلاین کاملا آشناست. بنابراین باید بتواند بهترین استراتژی را برای بازاریابی و تبلیغات در فضای دیجیتال طراحی و اجرا کند.

    به طور کلی وظایف مدیران دیجیتال مارکتینگ عبارتند از:

    به طور کلی وظایف مدیران دیجیتال مارکتینگ عبارتند از:
    به طور کلی وظایف مدیران دیجیتال مارکتینگ عبارتند از:
    • تشخیص تغییرات جاری در دنیای دیجیتال و آداپته کردن خود با شرایط جدید
    • طراحی و به کارگیری بهترین استراتژی های تبلیغاتی در بستر دیجیتال
    • تحلیل داده های آماری و ارزیابی میزان موفقیت پروژه های تبلیغاتی بر اساس فیدبک ها
    • به کار گیری ابزارهای بازاریابی دیجیتال و استفاده از آن ها در طراحی استراتژی های راهبردی
    • درک نیاز و سلیقه مشتریان و تنظیم برنامه بازاریابی شرکت به منظور دریافت بازخوردهای بهتر
    • اجرای کمپین های دیجیتال مارکتینگ در شبکه های اجتماعی و بستر وب

    یک مدیر دیجیتال مارکتینگ به چه مهارت هایی نیاز دارد؟

    یک مدیر دیجیتال مارکتینگ به چه مهارت هایی نیاز دارد؟
    یک مدیر دیجیتال مارکتینگ به چه مهارت هایی نیاز دارد؟

    موفقیت در زمینه مدیریت دیجیتال مارکتینگ تا حد زیادی به درک مفهومی از SEO وابسته است. بهتر است مدیران دیجیتال مارکتینگ قبل از هر چیزی دانش خود در زمینه سئو را بالا ببرند. زیرا سئو پیش نیازی برای درک و تسلط کامل بر دیجیتال مارکتینگ است.

    در زیر برخی مهارت هایی که یک مدیر دیجیتال مارکتینگ برای موفقیت در این حوزه نیاز دارد را نام برده ایم.

    • آینده نگری و تفکر استراتژیک
    • توانایی تجزیه و تحلیل داده
    • سئو
    • ایمیل مارکتینگ
    • بازاریابی محتوایی
    • بازاریابی ویروسی
    • ایده پردازی و تبلیغات خلاقانه
    • داشتن تجربه در حوزه دیجیتال مارکتینگ
    • داشتن تجربه مدیریت در زمینه بازاریابی
    • آشنایی با بازاریابی در شبکه های اجتماعی
    • آشنایی با زبان های برنامه نویسی بر بستر وب
    • خلاقیت در حل مسئله
    • داشتن مهارت رهبری و لیدرشیپ (Leadership)
    • داشتن مهارت کنترل پروژه

    ۳ دیدگاه دربارهٔ «دیجیتال مارکتینگ برای مدیران;

    1. به عنوان یک مدیر کسب و کار متوسط بزرگ ترین مشکلم سئو کار خوب است. با هر کس کار میکنم سر ما کلاه می گذارد. آیا شمال در آیلین وب سرویس تضمین شده ای دارید؟

      پاسخ

    دیدگاهتان را بنویسید