ترفند تبلیغات در اینستاگرام

امروز با بررسی  12 ترفند تبلیغات در اینستاگرام با شما خواهیم بود.

اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران به شمار می رود.

همچنین  کاربران زیادی در جهان، از جمله فارسی زبانان در این شبکه اجتماعی عضویت دارند.  به دلیل استفاده اکثریت افراد در اینستاگرام ، امکانات گسترده ی این پلتفرم و همچنین فیلتر نبودن آن در کشور ما ، این شبکه اجتماعی یکی از بهترین ابزار ها برای معرفی کسب و کار است. ما در این مقاله راه های تبلیغات در اینستاگرام را بررسی کرده و به چند نمونه از ترفند تبلیغات در اینستاگرام خواهیم پرداخت تا با کمک آن ها بازدهی بیشتری از تبلیغات خود کسب نمایید.

اینفوگرافیک ترفند تبلیغات در اینستاگرام

در زیر برخی از مهمترین ترفندهای تبلیغ اینستاگرام را در قالب یک اینفوگرافیک خدمتتان نمایش داده ایم.
اینفوگرافیک ترفند تبلیغات در اینستاگرام
اینفوگرافیک ترفند تبلیغات در اینستاگرام

فیلم آموزش ترفندهای تبلیغات اینستاگرام

 
  آنچه خواهید خواند:
  1. اکانت بیزینس
  2. پروفایل
  3. مطلب گذاشتن
  4. ویدئو
  5. استوری
  6. چالش
  7. ارتباط با مخاطب
  8. رقابت
  9. ترغیب مخاطب
  10. آگهی متناسب با فرهنگ مخاطب
  11. شناسایی مخاطب هدف
  12. اینفلوئنسر ها

لیست ترفندهای مهم تبلیغات در اینستاگرام

  1. اکانت بیزینس

نخستین و مهمترین مرحله در ایجاد فضای تجاری در اینستاگرام ایجاد حساب کاربری بیزینس است.  امروزه بسیاری از مشتریان به جای جستجوی مارک مورد نظر خود در Google از اینستاگرام استفاده می کنند.
اکانت بیزینس
اکانت بیزینس
پس، یک گام بسیار با اهمیت برای این کار ایجاد حساب کاربری تجاری یا اکانت بیزینس است. لازم است مانند به روز رسانی و اصلاح وب سایت خود ، به حساب اینستاگرام خود نیز برسید و زمان کافی را به آن اختصاص دهید.  حساب کسب و کار شما، اغلب اولین تماس مشتری با تجارت شماست.  بنابراین ایجاد نزدیکی با مشتریان کمک بزرگی در نمایان شدن تجارت شما می کند. این حساب باید منحصر به تجارت و نام تجاری شما باشد و دقیقاً با اهداف شما مطابقت داشته باشد.  نمایه کسب و کار شما باید حاوی همه موارد مرتبط با تجارت شما باشد.
  1. پروفایل

نمایه یا پروفایل شما نمایانگر تجارت شماست. در نتیجه می تواند یک روش ساده و مهم برای افزایش فروش محصولات شما در اینستاگرام باشد.  برای ایجاد نمایه حرفه ای سطح بالا ، نکات زیر را رعایت کنید.
پروفایل
پروفایل
  • عکس پروفایل: عکس حساب کسب و کار شما باید کاملاً مربوط به تجارت و نام تجاری شما و شما باشد. عکسی با نشان تجاری شما برای پروفایل گزینه ی خوبی است.
  • بیوگرافی: بیوگرافی صفحه بسیار مهم است. در بیوگرافی اینستاگرام خود ، باید توضیحات واضح و مشخصی از تجارت خود به مشتریان خود ارائه دهید و از این طریق با مخاطبان خود صحبت کنید.  بیوگرافی خود را به گونه ای بنویسید که آنها بفهمند دقیقاً چه کاری انجام می دهید و تجارت شما در کوتاه ترین زمان ممکن چیست.
  • پیوند یا لینک به فروشگاه (URL): چنانچه سایت فعال و پویایی دارید ، باید آن را به حساب Instagram خود پیوند دهید.  به این ترتیب می توانید مشتریان خود را به بازدید از سایت خود و پیگیری وقایع مربوط به برند خود وادار کنید.  همچنین می توانید از پورتال اینستاگرام برای افزایش بازدید سایت خود استفاده کنید.
  1. مطلب گذاشتن

  • یکی از موارد مهم در ارسال مطالب در اینستاگرام استفاده از هشتگ است. هشتگ ها با # در اول شان نوشته شده و حاوی حروف متوالی از کلمات کلیدی محتوا هستند.  به عنوان مثال ، استفاده از هشتگ #فروش_ویلا  به معنای بازدید بیشتر و دنبال کنندگان بیشتر است. زیرا محتوای شما در لیست جستجوی کاربرانی ظاهر می شود که این موضوع را با هشتگ جستجو می کنند. پس، از هشتگ هایی استفاده کنید که به کسب و کار شما و محتوایی که ارسال کرده اید مربوط می شوند.
مطلب گذاشتن
مطلب گذاشتن
  • خدمات خود را معرفی کنید و متن خود را با استفاده از الگو ها و رنگ های خاص قرار دهید. آرم برند را در عکس فراموش نکنید.
  • برای ارسال پست در اینستاگرام باید منظم باشید. و تعداد پست های تان را کنترل کنید. یعنی نه آنقدر پست بگذارید که مخاطب را خسته کنید و نه آن قدر کم که از ذهن مخاطب بیرون آیید. 90 پست در ماه تعداد حد مناسب توصیه شده می باشد.
  1. ویدئو بگذارید

اینستاگرام علاوه بر بارگذاری عکس و متن ، به شما امکان بارگذاری فیلم و متن را می دهد.  طبق آمار ، ویدیو های اینستاگرام 2 برابر بیشتر از سایر پست ها جذاب هستند.  بنابراین ، می توانید از ویدئو برای جلب توجه مخاطبان خود به خوبی استفاده کنید.
ویدئو بگذارید
ویدئو بگذارید
این ویدئو کوتاه ، اما موثر بوده  و در چند دقیقه اول مخاطبان را درگیر خود می کند. فیلم های اینستاگرام به طور پیش فرض بی صدا هستند ، بنابراین چنانچهیک گزینه زیرنویس اضافه کنید، این اجازه را می دهد تا افراد کم شنوا از محتوای ویدیویی استفاده کنند. ارسال فیلم برای یک منظور خاص است. به عنوان مثال می توانید بازدید وب سایت و وبلاگ خود را از طریق فیلم افزایش دهید و مخاطبان خود را به خرید و تعامل تشویق کنید. همچنین می توانید بخش هایی از پشت صحنه فیلم خود را پخش کنید تا حس صمیمیت بین برند و مخاطبان شما ایجاد شود. پس ویدئو و شکل صحیح پست آن یک ترفند تبلیغات در اینستاگرام به شمار می رود.
  1. استوری بگذارید

برای اینکه کسب و کار و برند تان در ذهن مخاطب ماندگار شود، می توانید از امکان تبلیغ در استوری اینستاگرام استفاده کنید. استوری های مکرر به عنوان فعالیت مثبت و پویایی تجارت شما قلم داد خواهد شد. این کار برای حفظ ارتباط شما با مخاطب و ارائه محتوا به آن ها نیز مفید خواهد بود.
استوری بگذارید
استوری بگذارید
شانس دیده شدن استوری ها بسیار بیشتر از پست ها است. به وسیله ی این ویژگی اینستاگرام خواهید توانست مخاطب های خود را به آسانی و به طور مستقیم به مطالب  صفحه و یا سایت خود ارجاع دهید. هایلایت کردن و ماندگاری استوری ها، آن ها را برای همیشه در بالای صفحه ی شما حفظ خواهد کرد.
  1. چالش بگذارید

چالش ها جزو ترفندها و اصول تبلیغات در اینستاگرام و جذب مخاطب هستند.
چالش بگذارید
چالش بگذارید
چنانچه مقصود شما از ساخت یک پیج اینستاگرام، معرفی و به دنبال آن فروش محصولات خود باشد، تعامل با مخاطبان باید همیشه مورد توجه شما باشد. مخاطب های شما زمانی به خرید از شما خواهند پرداخت که تحت تاثیر شما و مطالب صفحه ی شما قرار گرفته باشند. این تاثیر زمانی گذاشته می شود که شما با آنها دوستانه رفتار کنید. ایجاد مسابقات و چالش ها در استوری و پست ها از راه های جذب مخاطب جدید است. نظر سنجی ها و مسابقات لایک عکس و … از متداول ترین راه های ایجاد چالش در فضای اینستاگرام است که امروزه تعداد زیادی از صفحات برای درگیر کردن مخاطب از آن استفاده می کنند.
  1. با مخاطبین ارتباط داشته باشید

علاوه بر اینکه در شبکه های اجتماعی شما ملزم به پیدا کردن قشر مناسب از مخاطبان برای خود هستید همچنین باید با آنها تعامل برقرار کنید.
با مخاطبین ارتباط داشته باشید
با مخاطبین ارتباط داشته باشید
برعکس موتور های جستجوی دیگر مثل گوگل ضروری است شما به جستجوی مخاطبین خود بپردازید آنها را دنبال کنید و علایق آنها را بشناسید تا آنها هم همراه شما باشند. برای این کار می توانید پست های آنها را لایک کنید، برای پست هایشان نظر های مثبت بنویسید و به هر طریقی توجه آنها را به خود جلب نمایید. در صورتی که آنها برای شما کامنت گذاشتند ضروری است در سریعترین زمان پاسخ آنها را بدهید استفاده از ربات های متخصص در این زمینه که به راحتی می توانید آنها را با یک سرچ ساده در گوگل پیدا کنید می تواند به شما در انجام هر چه بهتر این موارد کمک کند.
  1. در رقابت از سایر همکاران پیشی بگیرید

این موضوع بسیار اهمیت دارد که بیش از اینکه به رقبا بپردازید روی عملکرد خودتان دقت و تمرکز کنید.
در رقابت از سایر همکاران پیشی بگیرید
در رقابت از سایر همکاران پیشی بگیرید
اما این به معنی غافل شدن از آنها نیست. باید روی عملکرد رقیبان خود نظارت داشته باشید و خدمات و سرویس هایی که ارائه می دهند را بررسی کنید. کیفیت پست هایشان را بسنجید تا بتوانید به وسیله ی عملکرد بهتر از رقبا پیشی بگیرید. مخاطبان شما جذب جذاب ترین پست ها می شوند نه الزاما بهترین آنها با شیوه ی تبلیغات درست می توانید در این زمینه موفق باشید.
  1. مخاطبان خود را ترغیب کنید

یکی از امکانات اینستاگرام این است که به شما امکان میدهد از بیننده ی ویدیو یا استوری تان بخواهید تا از صفحه ی شما دیدن کند.
مخاطبان خود را ترغیب کنید
مخاطبان خود را ترغیب کنید
با قرار دادن لینک روی صفحه حتی می توانید آنها را مستقیما به صفحه ی خرید محصولات تان هدایت کنید. ترغیب به اقدام مخاطب های شما را بیشتر با تبلیغ شما مرتبط می سازد و به فروش بیشتر محصولات تان کمک می کند. پلت فرم اینستاگرام برای گرافیک اهمیت زیادی قائل است. دکمه های مخصوص و پیش فرض به تعداد متنوع به زبان انگلیسی در دسترس شما قرار دارد تا شما با استفاده از آنها بتوانید گزینه هایی همچون موارد زیر را به پست یا استوری خود اضافه کنید و با استفاده از آنها مخاطب را تحریک به اقدام نمایید. عباراتی مثل:
  • اکنون خرید کنید
  • با ما تماس بگیرید
  • ثبت نام نمایید
  • بیشتر بخوانید
  • اکنون دانلود کنید
  • اکنون نصب کنید
  • اکنون گوش دهید
  • بازی کنید
  • اکنون رزرو کنید
  1. آگهی متناسب با آداب و فرهنگ مخاطبان بگذارید

این مورد نیز یک ترفند تبلیغات در اینستاگرام است. در اینستاگرام توجه به نحوه ی تبلیغ بسیار اهمیت دارد.
آگهی متناسب با آداب و فرهنگ مخاطبان بگذارید
آگهی متناسب با آداب و فرهنگ مخاطبان بگذارید
یکی از امکانات اینستاگرام این است که بدون در نظر گرفتن عکس و کپشن تبلیغاتی شما آن را به شکل بومی برای مخاطبان نشان میدهد. اگر در ساخت آگهی خلاقیت به خرج دهید محتوای تبلیغات شما در قالب پست های معمولی اینستاگرام قرار خواهد گرفت. این کمک می کند که مخاطب هنگام بازکردن اینستاگرام همانطور که با پست های اقوام و دوستانش برخورد میکند با مطالب شما نیز به همان شکل برخورد نماید و به آن توجه کند. محتوای تصویر جالب و توجه به کیفیت آنها و جذابیت های بصری باعث جذب مخاطب بیشتر خواهد شد. برعکس دیگر شبکه های اجتماعی که از تبلیغات تکراری و کپی شده استفاده می کنند در اینستاگرام تبلیغی بیشتر دیده می شود که خلاقانه تر بوده و تصاویر جذاب تری داشته باشد.
  1. مخاطبین هدف را شناسایی کنید

پست های تبلیغاتی شما در اینستاگرام باید در معرض دید کسانی قرار بگیرد که علاقمند به آن هستند .
مخاطبین هدف را شناسایی کنید
مخاطبین هدف را شناسایی کنید
اینستاگرام با استفاده از ویژگی های فیسبوک مخاطب خاص یک تبلیغ را پیدا می کند و آن را بیشتر در محدوده ی دید آنها قرار می دهد. نکاتی مثل فرهنگ، شباهت به چهره های مشهور، زبان، جنسیت، سن و علاقمندی ها در دیده شدن تبلیغ ها توسط مخاطبان تاثیر گذار است. اهمیت این موضوع بخاطر این است که چنانچه محصولات شما توسط علاقمند ها و نیازمند های به آن دیده شود بیشتر به فروش خواهد انجامید.
  1. اینفلوئنسرها

استفاده از اینفلوئنسر ها هم یکی از چند ترفند تبلیغات در اینستاگرام است.
اینفلوئنسرها
اینفلوئنسرها
اینفلوئنسر مارکتینگ جزو مهم ترین و به احتمال موثر ترین راه برای بیشتر شدن فروش در اینستاگرام می باشد. در این شیوه از بازاریابی، افراد و صفحات معروف و پر بازدید تر اینستاگرام، تبلیغات شما و  محصول یا خدمات شما را بر انجام می دهند و در جهت جذب مخاطب و افزایش فروش شما دارند. با توجه به این که راه های متداول بازاریابی، قدرت و تاثیر پیشین خود را از دست داده اند، شرکت ها و کسب و کار ها به فکر تشکیل  ترفند های تبلیغاتی جدید تر افتاده اند. معمولا مخاطبان با کسانی که از محصول و خدمات استفاده کرده و سپس آن را تبلیغ می کنند، رابطه بهتری خواهند داشت. به همین دلیل تبلیغات به وسیله اینفلوئنسرها، در اینستاگرام، در حال رشد و افزایش می باشد. با این روش هم قادر خواهید بود مخاطبان جدیدی را به لیست خود اضافه کنید و هم مخاطبان قدیمی خود را به خوبی حفظ خواهید کرد. بنابراین مقدار فروش شما در اینستاگرام می تواند به شکل قابل توجهی افزایش یابد. گفتنی است که هرچه مخاطبان شخص بیشتر باشند تبلیغات شما بازدهی بیشتری خواهد داشت.

جمع بندی

در این مقاله به ترفند تبلیغات در اینستاگرام پرداختیم. ترفند هایی که بدون استفاده از آن ها پروسه ی بهره برداری از تبلیغات در اینستاگرام برای شما فرآیندی بی نتیجه و زیان آور خواهد بود. پس توصیه می شود با مطالعه ی دقیق آن ها و مورد استفاده قرار دادن شان از ریزه کاری های اغلب مهم و تاثیر گذار در زمینه ی تبلیغات اینستاگرامی آگاهی پیدا کنید تا بازدهی بیشتری کسب نمایید.

انتشار استوریم کرر یکی از ترفندهای مهم در تبلیغات اینستاگرام است.

نوشتن یک متن ساده شاید بتوانید در نگاه اول نظر برخی را جلب کند اما کپی رایتینگ قطعا معجزه خواهد کرد.

استفاده از تبلیغات واینری و اینفلوئنسری یک ترفند بسیار مهم در تبلیغات است.

۲ دیدگاه دربارهٔ «ترفند تبلیغات در اینستاگرام;

دیدگاهتان را بنویسید