تاثیر رپورتاژ آگهی چقدر است؟

تاثیر رپورتاژ آگهی چقدر است؟

فهرست مطالب

با ما باشید تا این موضوع را بررسی کنیم که تاثیر رپورتاژ آگهی چقدر است؟

بحث تبلیغات، همیشه در تجارت داغ بوده است. تمام کسب و کارها برای دیده شدن بیشتر و سود بیشتر نسبت به رقبا به تبلیغات درست و خوب و کارامد نیازمند است. رپورتاژ هم یکی از سبک های تبلیغات است که این روزها مورد استفاده بسیاری از شرکت های بزرگ و برندهای مطرح قرار می گیرد.

در این مقاله می خواهیم ماهیت آن را بررسی کرده و از زوایای مختلف به آن بنگریم تا آگاهی مان نسبت به این موضوع افزایش یابد.

اگر قصد دارید ریپورتاژ آگهی موثر و استراتژی های به روز را بر روی سایت خود داشته باشید با ما تماس بگیرید.

09120647344

 

ما را تا انتهای مقاله ” تاثیر رپورتاژ آگهی چقدر است؟” دنبال بفرمایید.

آن چه در نوشتار تاثیر رپورتاژ آگهی چقدر است؟ مورد ارزیابی قرار می گیرد:

رپورتاژ آگهی به چه معناست؟

رپورتاژ آگهی در تبلیغات اینترنتی چگونه است؟

هدف از رپورتاژ آگهی چیست؟

انواع رپورتاژ آگهی

رپورتاژ خبری

مزایای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر سئو دارد؟

تاثیر رپورتاژ آگهی بر فروش

نحوه انتخاب بهترین سایت برای انتشار گزارش

هنگام تهیه رپورتاژ آگهی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

چگونه یک رپورتاژ آگهی جذاب بنویسیم؟

تعرفه و قیمت رپورتاژ آگهی چقدر است؟

پلتفرم انتشار آگهی

گوگل چگونه رپورتاژ آگهی را تشخیص می دهد؟

موارد اصلی که باعث می شود تا گوگل نسبت به صفحه گزارش مشکوک شود.

تفاوت بین بازاریابی محتوا و رپورتاژ آگهی چیست؟

تفاوت بک لینک و رپورتاژ آگهی چیست؟

دیدگاه تبلیغاتی نسبت به رپورتاژ آگهی

نگرش گوگل نسبت به رپورتاژ آگهی

در رپورتاژ آگهی به چه نکاتی توجه کنیم؟

در چه مواقعی باید از رپورتاژ آگهی استفاده کنیم؟

استراتژی توزیع رپورتاژ آگهی

چند نکته در رابطه با رپورتاژ آگهی به عنوان جمع بندی

 

رپورتاژ آگهی به چه معناست؟

رپورتاژ آگهی به چه معناست؟
رپورتاژ آگهی به چه معناست؟

در ابتدای مقاله ” تاثیر رپورتاژ آگهی چقدر است؟” هستیم و لازم می دانیم که قبل از پرداختن به اصل مطلب و هدف اصلی، شما را با مفهوم ماهیت رپورتاژ آگهی آشنا کنیم.

رپورتاژ آگهی از کلمه لاتین Advertising Reporting گرفته شده است. وقتی بخواهیم یک تبلیغ را در قالب یک خبر بیان کرده و آن را کاملا حرفه ای و نامحسوس و بدون توصیه یا ترغیب های رایج تبلیغاتی در اختیار عموم قرار دهیم، در حقیقت عمل رپورتاژ را انجام داده ایم.

بی تردید به گوشتان خورده است که رپورتاژ آگهی می تواند جایگاه سایت شما را بهبود ببخشد، به احتمال زیاد علت رجوع شما به این مقاله برای شما پی بردن به تاثیر رپورتاژ برای گوگل باشد و بنابراین بدون شک با اصطلاح SEO  آشنایی دارید.

رپورتاژ آگهی یکی از بهترین راه ها برای دریافت پیوندها و بهبود سئو این یک سایت است.

رپورتاژ آگهی یکی از بهترین راه ها برای دریافت پیوندها و بهبود سئو این یک سایت است. هنگامی که یک سایت خبری با یک کلمه مورد نظر به سایت شما پیوند می خورد، خوانندگان خبر به سایت شما هدایت می شوند و موتورهای جست وجو به سایت شما علاقه مند می شوند. بنابراین رپورتاژها یک راه ضروری برای دریافت بک لینک هستند و تأثیر زیادی روی شما دارند.

سایت های خبری سایت های قوی هستند، یک سایت قوی سایت با تعداد بازدیدکنندگان زیاد، لینک خارجی کم و بک لینک بالا است و به طور مداوم به روز می شود.

اکثر سایت های خبری معروف دارای این موارد هستند اما همه رپورتاژ ها گران نیستند، برخی از سایت های خبری اجازه می دهند که اخبار و پیوندهای رایگان به کاربران ارائه شود، اما متأسفانه آن ها حاوی پیوندهایی از این سایت ها هستند که سئو ندارند و امکان کاهش رتبه سایت را ایجاد می کنند.

یک نکته که در این بخش بهتر است برای شما روشن کنیم، این است که رپورتاژ یک کلمه غیر فارسی است. معادل فارسی آن گزارش است. لذا اگر در ادامه مقاله ” تاثیر رپورتاژ آگهی چقدر است؟” با این کلمه مواجه گشتید، بدانید که منظور ما همان رپورتاژ است که می خواهیم در این مطلب راجع به آن سخن بگوییم.

رپورتاژ آگهی در تبلیغات اینترنتی چگونه است؟

رپورتاژ آگهی در تبلیغات اینترنتی چگونه است؟
رپورتاژ آگهی در تبلیغات اینترنتی چگونه است؟

در دوران ما با هجوم مخاطبان بسیار زیاد به فضای آنلاین، تبلیغات و بازاریابی دچار دگرگونی های زیادی شده و شکل آن تغییر یافته است و ما شاهد استفاده بیشتر از ابزارهای تبلیغات آنلاین و دیجیتال هستیم. بنابراین، رپورتاژ آگهی را می توان یکی از اثرگذارترین عناصر روی تبلیغات و ارتباط با مردم تلقی کرد.

در تبلیغات آنلاین، شما برنامه اطلاعات و تبلیغات خود را با منتشر کردن رپورتاژ آگهی یا گزارش های خبری در وبسایت هایی که مخاطبان مشابه و نزدیکی به بازار هدف شما دارند، پیاده سازی می کنید.

در حالی که در بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ هستید، موضوع سئو بسیار مهم است و گزارش دهی یکی از مواردی است که تأثیر مهمی در سئو خواهد داشت.

هدف از رپورتاژ آگهی چیست؟

هدف از رپورتاژ آگهی چیست؟
هدف از رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی اساساً حاصل از ترکیب دو کار متفاوت است. یعنی اولا تبلیغات سنتی که همه آن را می شناسیم و دوما مقاله های خبرنگاری. داستان های ویژه اغلب بیشتر از تبلیغات سنتی به ویژگی های خاص شرکت یا محصول شما می پردازند.

با این حال، شما کنترل کمتری بر آن چه چاپ می شود، دارید. با پرداخت هزینه بیشتر برای فضای اختصاص داده شده به محتوای خود، شما قدرت و کنترل کلی بر پیام کلی را دارید. به این معنی که می توانید به طور کامل به مزایای محصولات و خدمات اشاره کنید یا یک داستان یا روایت تأثیرگذار ارائه دهید.

انواع رپورتاژ آگهی

انواع رپورتاژ آگهی
انواع رپورتاژ آگهی

دراین بخش از مقاله ” تاثیر رپورتاژ آگهی چقدر است؟” می خواهیم مطالبی را در رابطه با انواع رپورتاژ به شما ارائه دهیم.

رپورتاژ آگهی را می توان از چند منظر شکافت و دسته بندی کرد. کسانی هستند که آن را از دیدگاه نوع انتشار تقسیم بندی و بررسی می کنند، در حالی که برخی دیگر فکر می کنند که گزارش باید بر اساس نوع مخاطب و تبلیغات انجام شده طبقه بندی شود. در اینجا ما یک دسته رپورتاژ را به شما ارائه می دهیم تا بتوانید درک بهتری از این نوع محتوا داشته باشید.

پیشنهاد می کنیم از سایر مطالب سایت آیلین وب دیدن کنید.

رپورتاژهای سبک مدیا / رپورتاژهای مکتوب

رپورتاژهای سبک مدیا / رپورتاژهای مکتوب
رپورتاژهای سبک مدیا / رپورتاژهای مکتوب

کاملاً واضح است که این گزارش را می توان در قالب های مختلف منتشر کرد. برخی معتقدند که گزارش های رپورتاژ آگهی یا گزارش های تبلیغاتی فقط باید به صورت مکتوب و در مجلات مختلف منتشر شود.

این یک باور کاملا اشتباه است. امروزه حتی بزرگترین برندهای جهان از رسانه های معروف مانند تلویزیون جهانی برای پخش پوشش خبری خود استفاده می کنند.

به عنوان مثال، برنامه های بسیار محبوب که مارک های مختلف خودرو را مقایسه می کنند یا برنامه هایی که از محصول خاصی برای پخت و پز استفاده می کنند، نمونه هایی از گزارشات تبلیغاتی هستند.

گاهی اوقات ممکن است با اشتیاق، برنامه ای را مشاهده کنید که چندین تلفن همراه را مقایسه کرده و جوانب مثبت و منفی هر یک را بررسی کند. در این صورت شما فکر می کنید که این برنامه بدون پشتیبانی کاملاً خنثی است.

فقط به مزایا و معایب محصولات مختلف نگاه می کند، اما اگر کمی تیزبین باشید، خواهید دید که به سرعت بر معایب یک محصول خاص غلبه می کند و آن را ساده می داند، اما در عین حال در معایب سایر محصولات نیز اغراق می کند.

اثرگذار ترین رپورتاژها رسانه ای

انتظار می رود که اثرگذار ترین رپورتاژها رسانه ای یا مدیاها باشد که در کانال های مختلف مانند شبکه های اجتماعی، پادکست ها یا تلویزیون جهانی پخش می شود.

این انتظار درستی است. چرا که اغلب به این شکل می باشد. تنها نکته ای که باید رعایت شود این است که لازم است در مورد محل انتشار گزارش، دقت زیادی بکنید. چرا که محل انتشار باید از دید عموم کاملاً قابل اعتماد باشد. در غیر این صورت، مخاطبان به سرعت محتوای تبلیغاتی گزارش را درک می کنند و فکر می کنند که شما آن ها را فریب می دهید.

رپورتاژ خبری

رپورتاژ خبری
رپورتاژ خبری

پوشش خبری معمولاً در وب سایت ها یا کانال های خبری منتشر می شود. این نوع گزارش معمولاً در قالب معرفی خدمات یا محصولات تهیه می شود. پنهان کردن این نوع گزارش ها اهمیت کمتری نسبت به سایر گزارش ها دارد. به عنوان مثال، تصور کنید که نام تجاری شما محصول جدیدی تولید کرده است، می توانید یک گزارش کامل در این زمینه تهیه کنید.

اول از همه، می توانید نیازی را که مشتری شما برآورده می کند، نشان دهید. در مرحله بعد می توانید در مورد امکانات محصول جدید خود صحبت کرده و در نهایت محصول خود را ارائه دهید. در این گزارش، مخاطبان تا حدی احساس می کنند که ناخودآگاه به سمت محصول خاصی کشیده می شوند.

همچنین نیازی نیست که تبلیغات خود را پنهان کنید و اصلا بنابر این است که مخاطب شما در انتها از تبلیغات و محصول مورد تبلیغ مطلع شده و با رضایت کامل به سمت برند شما کشیده شوند.

مزایای رپورتاژ آگهی

مزایای رپورتاژ آگهی
مزایای رپورتاژ آگهی

شما در حال مطالعه مقاله ” تاثیر رپورتاژ آگهی چقدر است؟” می باشید.

کمپین های روابط عمومی، صرف نظر از نحوه اجرا، بسیار مهم هستند. یکی از دلایلی که رپورتاژ آگهی بسیار مهم است، دسترسی گسترده به نحوه انتشار متن در طیف گسترده ای از رسانه های آفلاین و آنلاین است.

البته گزارش های خبری یا رپورتاژ آگهی مزایای زیادی دارند که مهمترین آن ها موارد زیر است:

دیده شدن بیشتر

دیده شدن بیشتر
دیده شدن بیشتر

با توجه به رواج و جامعیت رپورتاژ آگهی که در بالا ذکر شد، می توانید از بین چندین کانال توزیع محتوا مانند سایت های پر بازدید، رسانه های اجتماعی، رسانه های چاپی و غیره را انتخاب کنید تا بتوانید طیف وسیعی از مخاطبان را هدف قرار دهید. در نتیجه، انتشار رپورتاژ آگهی احتمال نمایان شدن نام تجاری و محصولات شما را دوچندان می کند که این یکی از مهم ترین اهداف یک برند تجاری به حساب می آید.

مناسب برای همه

مناسب برای همه
مناسب برای همه

از دیگر ویژگی های مثبت رپورتاژ آگهی این است که برای همه ی کسب و کارها و برندها اعم از بزرگ و کوچک یا مطرح و ناشناخته می تواند کارایی زیاد و مناسب داشته باشد.

بیش از این که مدل کسب و کار شما چه B2B  یا  B2C مهم باشد، چیزی که اهمیت دارد این است که با یک نسخه قوی رپورتاژ آگهی، قادر خواهید بود تا پیغام تبلیغاتی خود را به خیل عظیمی از مخاطبان هدف خود برسانید.

می توانید اعتبار نام تجاری خود را افزایش دهید

می توانید اعتبار نام تجاری خود را افزایش دهید
می توانید اعتبار نام تجاری خود را افزایش دهید

همان طور که قبلاً ذکر شد، یکی از مهمترین مزایای گزارش در مورد کانال های توزیع محتوای محبوب، افزایش آگاهی از نام تجاری شما است. در حالی که ادامه انتشار گزارش ها می تواند به اعتبار برند شما کمک کند.

هزینه مناسب

هزینه مناسب
هزینه مناسب

گزارش های خبری نسبت به برخی روش های دیگر، مقرون به صرفه تر هستند و حتی اگر گزارش ها به اندازه کافی قوی و جذاب باشند تا به مخاطبان بیشتری برسند، بسیاری از کانال های توزیع محتوا آن ها را منتشر خواهند کرد. با هزینه ای مقرون به صرفه، می توانید پیام خود را به مخاطبان مورد نظر خود برسانید، نرخ تبدیل را بهبود بخشیده و موتورهای جست و جو را بهبود بخشید.

بهینه سازی سئو

بهینه سازی سئو
بهینه سازی سئو

ارسال رپورتاژ آگهی یکی از بهترین و اثرگذارترین روش ها برای دریافت بک لینک و بهبود SEO برای سایت شما است. دلیل اصلی این امر این است که وقتی گزارش خود را در یک سایت محبوب منتشر می کنید و آن را به کلمات کلیدی مورد نظر خود پیوند می دهید، می توانید پیوند یک سایت معتبر را دنبال کنید. علاوه بر این، متن گزارش شما در نتایج Google  رتبه خوبی خواهد داشت.

البته در بخش بعدی مقاله ” تاثیر رپورتاژ آگهی چقدر است؟” درباره این مسئله بیشتر خواهیم گفت.

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر سئو دارد؟

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر سئو دارد؟
رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر سئو دارد؟

در این بخش از مقاله ” تاثیر رپورتاژ آگهی چقدر است؟” می خواهیم تاثیر رپورتاژ را بر سئو بررسی کنیم.

نوشتن گزارشات مطبوعاتی، یک اصل مهم در بازاریابی است. در واقع می توان این گزارش را ترکیبی از هنر تولید محتوا و علم بازاریابی دانست. البته نوشتن رپورتاژ کاملاً حرفه ای بسیار دشوارتر از بازاریابی است.

از آنجا که در بازاریابی، می توانید کمی از شخصیت مخاطبان خود را تجزیه و تحلیل کنید یا از طریق تماس چشمی، لحن صدا یا زبان بدن، ارتباط بهتری با آن ها برقرار کنید. اما در نوشتن گزارش، شما باید بر اساس تجزیه و تحلیل انجام شده، شخصیت مخاطب را حدس زده و بر اساس آن سناریوی مناسبی را بیابید.

گزارش نویسی، خرید را برای مخاطبان شما آسان می کند. در بیشتر موارد، وقتی تبلیغاتی را می بینیم، همه احساس می کنیم که همه چیز اغراق آمیز است و محصول به خوبی تبلیغات نیست.

این کاملاً طبیعی است و ما احتمالاً بارها و بارها به آن فکر کرده ایم. با توجه به نکاتی که ارائه شد، احتمالا دانسته اید که اغلب افراد به طور معمول در مقابل تبلیغات مستقیم گارد می گیرند. بیشتر مردم استفاده از محصولات یا خدماتی که قبلا مصرف نموده اند و یا محصولاتی که از طرف آشنایان توصیه می شوند را در اولویت قرار می دهند.

در گذشته، اغلب مردم به پیشنهادات سلبریتی ها اعتماد داشتند

در گذشته، اغلب مردم به پیشنهادات سلبریتی ها اعتماد داشتند. اما امروزه، طبق آمار، تنها 5 درصد از افراد تأثیرگذار در دنیای مجازی افراد مشهور هستند. این بدان معناست که بسته به نوع محصول یا خدماتی که ارائه می دهید و مخاطبان خود، می توانید افراد مختلفی را برای معرفی خود پیدا کنید. اگر با تهیه گزارشات، تبلیغاتی عاقلانه انتخاب کنید، می توانید همان مارکی باشید که مادر به فرزند خود توصیه می کند!

یکی از عواملی که موتورهای جست و جو برای رتبه بندی سایت به آن متکی هستند، تعداد و کیفیت پیوندهای داده شده به سایت است. رپورتاژ آگهی به عنوان یکی از موثرترین و ارزان ترین روش های ایجاد پیوند شناخته می شود که می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. وقتی که به طراحی یک رپورتاژ آگهی فکر می کنید، حتما باید تاثیر آن را بر سئو نیز بررسی کرده و این نکته را در نظر بگیرید که برای رونق کسب و کار شما سئو از اهمیت بالایی برخوردار است.

رپورتاژ آگهی به عنوان یک روش ایجاد لینک مفید برای بهبود رتبه سایت بسیار مفید است

رپورتاژ آگهی به عنوان یک روش ایجاد لینک مفید برای بهبود رتبه سایت بسیار مفید است. برای ثبت نام در رپورتاژ آگهی، کارآفرینان باید اطمینان حاصل کنند که وب سایت انتخابی آن ها از کیفیت و اعتبار بالایی برخوردار است. استفاده از بسته های تبلیغاتی با سابقه خوب و کیفیت بالا می تواند برای فهرست رپورتاژ آگهی مناسب باشد. بنابراین می توان گفت:

  • انتشار رپورتاژ آگهی در خبرگزاری های معتبر به شما در دریافت بک لینک معتبر کمک می کند.
  • وقتی گزارش تبلیغاتی شما در یک وب سایت معتبر با رتبه بالا منتشر می شود، این اعتبار بر رتبه وب سایت شما نیز تأثیر می گذارد.
  • نگه داشتن گزارش در وب سایت باعث افزایش رتبه شما می شود.
  • با استفاده از یک پیوند، چند کلمه بعدی را دریافت خواهید کرد.

تاثیر رپورتاژ آگهی بر فروش

تاثیر رپورتاژ آگهی بر فروش
تاثیر رپورتاژ آگهی بر فروش

رپورتاژ آگهی می تواند در فروش محصولات و رونق کسب و کارتان اثر خوب و زیادی داشته باشد. این بسیار آشکار است زمانی که شما در کنار مخاطب قرار بگیرید و برند خود را از روش مورد علاقه خود و مورد تایید مخاطب تبلیغ کنید، این قطعاً بر فروش شما تأثیر می گذارد. در واقع، وقتی گزارشی می نویسید، مطمئن می شوید که مخاطبان تبلیغ شما را از شخصی که به او اعتماد دارند، می شنوند.

در پایان، هنگامی که او تحت تأثیر این گزارش خرید می کند، احساس خوشبختی بسیار می کند و احساس نمی کند که تحت تأثیر یک تبلیغ جذاب، خرید نامناسبی انجام داده است.

در حالی که عکس این مطلب صحیح است و افراد معمولا اعتقاد دارند که با کمک شخصی قابل اعتماد می توانند کیفیت خرید خود را بالا ببرند و در صورت کسب نتیجه مطلوب، به هوش و خلاقیت خود می بالند.

لذا الزامات یک رپورتاژ برای تاثیرگذاری: حرفه ای، پاسخگو و با کیفیت بودن می باشد. در این صورت است که می توانید انتظار کسب نتیجه مطلوب را داشته باشید.

البته انتشار مطلب شما که در قالب رپورتاژ آماده شده است نیز اهمیت بالایی دارد. دعوت می کنیم به ادامه مقاله ” تاثیر رپورتاژ آگهی چقدر است؟” توجه کنید تا اطلاعاتی را در این زمینه نیز در اختیار شما بگذاریم.

نحوه انتخاب بهترین سایت برای انتشار گزارش

نحوه انتخاب بهترین سایت برای انتشار گزارش
نحوه انتخاب بهترین سایت برای انتشار گزارش

برای ورود به رپورتاژ آگهی، بهتر است سایتی را انتخاب کنید که مربوط به صنعت شما باشد. در واقع، ارتباط عینی سایتی که تبلیغات گزارشگری را می پذیرد، باید با موضوع شما مرتبط باشد. این کار تاثیر تبلیغات شما را دو چندان می کند.

برای انتخاب بهترین سایت، بهتر است بیوگرافی آن ها را مشاهده کرده و قیمت ها را مقایسه کنید.

هنگام تهیه رپورتاژ آگهی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

هنگام تهیه رپورتاژ آگهی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
هنگام تهیه رپورتاژ آگهی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

اگر تا اکنون به پاسخ سوالِ ” تاثیر رپورتاژ آگهی چقدر است؟” نرسیده اید، دعوت می کنیم باقی مطالب را به دقت مطالعه فرمایید.

قبل از انتخاب کانال های توزیع محتوای مناسب برای انتشار گزارش و ارسال پیام به عموم، یک مرحله مهم به نام تهیه و ویرایش گزارش وجود دارد که بسیار مهم است. هنگام تهیه رپورتاژ آگهی چند نکته مهم وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. در اینجا برخی از موارد مهم ذکر شده است.

ساختار را رعایت کنید

ساختار را رعایت کنید
ساختار را رعایت کنید

برای نوشتن هر نوع متنی، ساختار خاصی وجود دارد که باید از اصول صحیح پیروی کنید. گزارش گیری نیز از این قاعده مستثنی نیست و شما باید بتوانید ساختار گام به گام مناسب آن را از ابتدا تا انتها دنبال کرده و یک فراخوان برای اقدام (CTA) بنویسید.

مقاله یا خبری بنویسید

مقاله یا خبری بنویسید
مقاله یا خبری بنویسید

ما تبلیغات مستقیم ارسال نمی کنیم. بنابراین اطلاعاتی که تا کنون درباره رپورتاژ آگهی دادیم، به دنبال اطلاع رسانی، تبلیغات و برقراری ارتباط با مخاطبان از طریق متن ماهیت خبری هستیم.

کپی نکنید

کپی نکنید
کپی نکنید

کارایی و اهمیت یک رپورتاژ آگهی خوب در بهره وری و تک بودن آن نهفته است. به هیچ وجه نباید گزارش شما رونوشت باشد یا خیلی شبیه گزارش های دیگر باشد.

از کلمات کلیدی استفاده کنید

از کلمات کلیدی استفاده کنید
از کلمات کلیدی استفاده کنید

مطمئن شوید که از کلمه کلیدی و کلمات کلیدی برای کل خانواده در طول رپورتاژ آگهی استفاده می کنید تا مخاطبان شما خیلی سریع متوجه شوند که بر چه چیزی تمرکز می کنید. در حالی که مشکل در بهینه سازی SEO سایت موثر است.

باید ارزش آفرین و کاربردی باشد

باید ارزش آفرین و کاربردی باشد
باید ارزش آفرین و کاربردی باشد

در طول گزارش خود، پس از شناسایی مشکلات و ارائه مجموعه ای از حقایق، باید نکاتی را وارد کنید که برای مخاطب ارزش ایجاد می کند و از طرف دیگر عملی است. این بدان معناست که شما باید کنجکاوی مخاطب را برانگیخته تا بدانید برند، محصولات و خدمات شما چه نیازهایی را برآورده می کند.

عنوان جذاب بنویسید

عنوان جذاب بنویسید
عنوان جذاب بنویسید

هیچ چیز نمی تواند به اندازه یک عنوان جذاب، مخاطب را متقاعد کند که پیوند گزارش را باز کرده و بخواند. نوشتن یک تیتر جذاب و حرفه ای کار آسانی نیست و قطعا به کمک یک متخصص نیاز خواهید داشت.

از عناصر بصری استفاده کنید

از عناصر بصری استفاده کنید
از عناصر بصری استفاده کنید

در گزارش ها، مانند مقاله یا داستان، باید از عناصر بصری، به ویژه تصاویر جذاب مربوط به موضوع گزارش و کار خود استفاده کنید.

کوتاه و مفید بنویسید

کوتاه و مفید بنویسید
کوتاه و مفید بنویسید

مورد مهم دیگری که به شدت در ارزش و کارایی رپورتاژ آگهی موثر می باشد، توجه به این نکته است که مقاله شما نباید طولانی باشد. در حقیقت، مردم به دنبال حل مشکل خود در قالب یک گزارش هستند و برای خواندن یک مقاله طولانی بی تاب هستند.

چگونه یک رپورتاژ آگهی جذاب بنویسیم؟

چگونه یک رپورتاژ آگهی جذاب بنویسیم؟
چگونه یک رپورتاژ آگهی جذاب بنویسیم؟

برای نوشتن یک رپورتاژ آگهی جذاب، علاوه بر آن چه در قسمت قبل گفته شد، باید نکات مهم دیگری را نیز در نظر بگیرید.

  • ساده و روان
  • لحن و شیوه مناسب را انتخاب کنید.
  • محتوای متنی با کیفیت بالا
  • شناسایی صحیح مخاطب
  • انتخاب خوب موضوع جذاب و مدرن
  • نتیجه گیری و دعوت به عمل صحیح
  • اصول نوشتاری و املایی را رعایت کنید.

 

تعرفه و قیمت رپورتاژ آگهی چقدر است؟

تعرفه و قیمت رپورتاژ آگهی چقدر است؟
تعرفه و قیمت رپورتاژ آگهی چقدر است؟

مشاهده هر یک از سایت ها برای شما هزینه دارد. تعاریف رپورتاژ آگهی ممکن است از سایتی به سایت دیگر متفاوت باشد، حتی با سابقه تجاری رایج، هر سایتی طبق پیشنهادات خود قیمت پیشنهادی برای یک پست رپورتاژ آگهی را تعیین می کند، زیرا هیچ اشاره ای به تعیین قیمت ها و قیمت های ثابت نشده است. فردی که می خواهد رپورتاژ آگهی را سفارش دهد، قبل از هر چیز به کیفیت سایت اهمیت می دهد.

به همین دلیل، مردم اغلب دامنه و قدرت صفحه وب سایت های مختلف را برای انتخاب سایت مناسب برای نمایش مقایسه می کنند. تعرفه رپورتاژ سایت های ایرانی بسته به موقعیت مکانی و سایر موارد تاثیر گذار برآورد می شود.

پلتفرم انتشار آگهی

پلتفرم انتشار آگهی
پلتفرم انتشار آگهی

همکاری و همگام شدن با سایت های گوناگون می تواند بسیار زمانبر و دشوار باشد، لذا بسترهای انتشار رپورتاژ آگهی وجود دارد که به شرکت ها کمک می کند تا در زمینه های مختلف و لیست قیمت ها در وب سایت ناشران به روز باشند.

بنابراین، شرکت ها می توانند تصمیم بگیرند که رپورتاژ آگهی ارزان و بادوام را ساده تر خریداری کنند و سایت های مناسب را انتخاب کنند. سایت ها و بسترهای زیادی وجود دارد که پلتفرم تبلیغاتی است و سعی می کند تا قیمت مناسب را در اختیار شرکت ها قرار داده و بسته های رپورتاژ آگهی ویژه ای را طراحی کند.

ما در مقاله “تاثیر رپورتاژ آگهی چقدر است؟” توصیه می کنیم تا برای یافتن بهترین بسترها وقت زیادی بگذارید.

گوگل چگونه رپورتاژ آگهی را تشخیص می دهد؟

گوگل چگونه رپورتاژ آگهی را تشخیص می دهد؟
گوگل چگونه رپورتاژ آگهی را تشخیص می دهد؟

یکی از مهمترین مواردی که هنگام راه اندازی کمپین رپورتاژ آگهی باید در نظر بگیرید، ماهیت روند نوشتن و قرار دادن پیوندها در متن است. از آنجا که گزارش نوعی تبلیغات پولی است، اگر گوگل کوچکترین نقصی در گزارش گیری مشاهده کند، قطعاً شما را از طریق مجازات گوگل مجازات می کند. اما از آنجا که هیچ دسترسی به الگوریتم های گوگل وجود ندارد، اطلاعات کمی در مورد نحوه تشخیص و مدیریت گوگل در رابطه با رپورتاژ آگهی وجود دارد.

برخلاف تصور بسیاری از مردم، گوگل از الگوریتم یا ربات برای انجام همه کارها استفاده نمی کند. اما در برخی موارد، به ویژه کسانی که به دنبال اثری از چیز عجیبی هستند، از نیروهای انسانی کمک می گیرد. اگر ربات های گوگل متوجه یک مشکل عجیب و در واقع رد تبلیغات در متن موبایل شوند، آدرس اینترنتی را در یک لیست ویژه قرار می دهند. سپس، نیروی کار گوگل URL های مشکوک را یکی یکی اسکن می کند.

اگر این پیوند ایجاد شده به وضوح توسط صاحب سایت تبلیغ کننده انجام شده باشد، قطعاً تأثیر SEO منفی بر روی سایت خواهد داشت. به همین دلیل است که ما تاکید می کنیم از یک فرایند مستمر و دائمی برای قرار دادن پیوند در متن گزارش استفاده نکنید!

موارد اصلی که باعث می شود تا گوگل نسبت به صفحه گزارش مشکوک شود

موارد اصلی که باعث می شود تا گوگل نسبت به صفحه گزارش مشکوک شود
موارد اصلی که باعث می شود تا گوگل نسبت به صفحه گزارش مشکوک شود

محتوای بی کیفیت ارسال کنید، چندین پیوند را با استفاده از کلمه کلیدی صفحه هدف وارد کنید.

در هر صفحه فقط از یک پیوند وب سایت استفاده کنید. استناد یکی از مهمترین مفاهیم در ایجاد لینک است که به عادی سازی استراتژی ساخت بک لینک شما کمک می کند. خودتان را جای گوگل بگذارید! داشتن پیوند به سایت خود فقط در صفحه سایت طبیعی نیست! بنابراین باز باشید و از لینک های مرتبط و کاربردی مرتبط با موضوع در متن استفاده کنید تا از مجازات های Google جلوگیری کنید.

محتوای کنار پیوند تأثیر شایانی در اثربخشی پیوند دارد و به Google کمک می کند تا پیوند را بهتر درک کند. در نتیجه، اگر محتوای اطراف پیوند در حالت تبلیغات باشد، به دلیل توسعه الگوریتم ها، گوگل متوجه تبلیغ این پیوند می شود. در نتیجه از رعایت اصول گزارشگری غافل نشوید.

تفاوت بین بازاریابی محتوا و رپورتاژ آگهی چیست؟

تفاوت بین بازاریابی محتوا و رپورتاژ آگهی چیست؟
تفاوت بین بازاریابی محتوا و رپورتاژ آگهی چیست؟

اگرچه رپورتاژ آگهی معمولاً به صورت متن در سایت های مختلف منتشر می شود، اما بازاری برای محتوا نیست! گزارشات تبلیغاتی برای برجسته کردن خدمات یا محصول است. در حالی که بازاریابی محتوا روشی برای تولید محتوا به اشکال مختلف در بخش های مختلف برای توصیف محصول یا خدمات است.

در تولید محتوای ساخته شده برای سایت، استفاده از پیوندهای داخلی برای افزایش ماندگاری کاربر در سایت و نشان دادن ارتباط عینی بین صفحات مختلف سایت مورد نیاز است. از سوی دیگر، اگر متن گزارش فقط از پیوندهای سایت با کلمات کلیدی مشابه استفاده کند، Google مشکوک می شود که فعالیت شما غیر طبیعی است.

تفاوت بک لینک و رپورتاژ آگهی چیست ؟

تفاوت بک لینک و رپورتاژ آگهی چیست ؟
تفاوت بک لینک و رپورتاژ آگهی چیست ؟

اگرچه رپورتاژ آگهی یک روش ایجاد لینک است، اما کاملاً یکسان نیست. مهمترین تفاوت بین خرید بک لینک و گزارش خرید عبارتند از:

  • صفحه ایجاد شده برای انتشار گزارش دائمی. اگر بک لینک معمولاً بعد از 6 ماه یا 1 سال ناپدید می شود.
  • از آنجا که بک لینک ها از بین می روند، هزینه تولید لینک باید به صورت دوره ای تکرار شود.
  • تأثیر گزارشات بیشتر از بک لینک های نمایه است. زیرا گوگل به متون اهمیت می دهد و پیوند با متن غنی و مفید منتشر می شود.
  • نرخ کلیک روی پیوند در گزارش بسیار بیشتر از بک لینک های یک نمایه یا انجمن است.

دیدگاه تبلیغاتی نسبت به رپورتاژ آگهی

دیدگاه تبلیغاتی نسبت به رپورتاژ آگهی
دیدگاه تبلیغاتی نسبت به رپورتاژ آگهی

توجه شما را جلب می کنم به این قسمت از مقاله ” تاثیر رپورتاژ آگهی چقدر است؟” تا دیدگاه تبلیغاتی نسبت به رپورتاژ را با هم بررسی نماییم.

یکی از مهمترین جنبه های رپورتاژ آگهی که کمتر مورد توجه قرار می گیرد، ابعاد تبلیغاتی آن است! بسیاری از شرکت ها فقط به چشم رپورتاژ آگهی نگاه می کنند که فقط برای قرار دادن پیوندهای خود به محتوای ساده نیاز دارند.

در حالی که کاربر رپورتاژ آگهی علاوه بر بهبود رتبه سایت، تبلیغات نیز انجام می دهد. در واقع، رپورتاژ آگهی فقط رتبه بندی سایت شما در Google نیست. کاربران سایت میزبان رپورتاژ آگهی نیز آن را خوانده اند.

چنان چه قصد دارید از این به بعد بهترین نتایج را بگیرید، به محتوای ارزشمند و مفیدی نیاز دارید! در واقع، کاربران به عنوان محتوای ارزشمند صفحه رپورتاژ آگهی شما را وارد می کنند و اگر محتوای شما نیازهای کاربر را برآورده نکند، نمی توانید از بعد تبلیغاتی آن بهترین نتایج را بگیرید.

داشتن محتوای ارزشمند

داشتن محتوای ارزشمند به کاربران کمک می کند تا در آن صفحه بمانند و اگر محتوای شما قانع کننده باشد، آن را تا انتها می خوانند. این به کاربر امکان می دهد که با محتوای شما تعامل داشته باشد و در نهایت وارد سایت شما شود.

برای درک بهتر این موضوع، خود را جای کاربر بگذارید! فرض کنید شما وارد یک رسانه خبری می شوید و اقتصاد را دنبال می کنید. در محتوا، رپورتاژ آگهی در مورد شرکتی که در زمینه ارز فعالیت می کند را مشاهده خواهید کرد.

اگر عنوان و تصویر دارای فهرست جالبی باشد، وارد صفحه وی می شوید و چند خط اول را می خوانید. حالا، اگر آن چند سطر اول توجه شما را به خود جلب کند، بقیه مطالب را نیز خواهید خواند! در این صورت، اگر محتوا برای شما ارزشمند باشد، وارد سایت میزبان می شوید و همچنین ممکن است مشتری آن تجارت شوید.

نگرش گوگل نسبت به رپورتاژ آگهی

نگرش گوگل نسبت به رپورتاژ آگهی
نگرش گوگل نسبت به رپورتاژ آگهی

در مطالب قبلی گفتیم که در چه صورت و چگونه یک رپورتاژ آگهی توسط گوگل شناسایی می شود. حال می خواهیم در این بخش از مقاله ” تاثیر رپورتاژ آگهی چقدر است؟” ببینیم تا گوگل چه رویکرد و چه دیدگاهی نسبت به این پدیده دارد.

رپورتاژ آگهی یکی از راه های دریافت لینک به سایت است. لذا یکی از کارهای تخصصی و حرفه ای حوزه وب به حساب می آید. اگر این کار به درستی انجام نشود، ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد و سایت شما توسط Google مجازات شود.

برای گوگل مهم است که محتوا به نحوی باشد که خوانندگان و مخاطبان به آسانی به ماهیت تبلیغاتی بودن آن پی ببرند. گوگل نگران است که محتوای غیر رایگان ممکن است مخاطبان را گول بزند.

بنابراین برای جلوگیری از مجازات شدن توسط گوگل، باید مطمئن شوید که خوانندگان آگهی از ابتدا متوجه تبلیغ متنی شده اند و با تصمیم خود محتوای گزارش را خوانده اند.

برای مجازات نشدن رپورتاژ آگهی توسط  Google، باید از پیوندهای Nofalo در آن ها استفاده کنید

کارشناسان همین طور به مالکان و مدیران وب سایت ها توصیه کرده اند که برای مجازات نشدن رپورتاژ آگهی توسط  Google، باید از پیوندهای Nofalo در آن ها استفاده کنید تا بر نتایج طبیعی Google تأثیر نگذارد. در غیر این صورت، گوگل با خرید بک لینک برابر رپورتاژ آگهی می شود و سایت گزارشگری را مجازات می کند.

در نهایت، آن چه گوگل می خواهد این است که پیوندهای رپورتاژ آگهی دارای “rel =” no follow tag باشند تا هیچ تغییری در رتبه بندی صفحه گوگل ایجاد نشود. وب سایت اشتباه جریمه خواهد شد. همچنین، مخاطب باید از جنبه تبلیغاتی متن از ابتدا مطلع باشد.

ارسال رپورتاژ آگهی، با اصول مناسب و روش های صحیح را می توان جزو تکنیک های سئو کلاه خاکستری دانست که می تواند تأثیر خوبی بر رتبه سایت شما در نتایج گوگل داشته باشد. می توان نتیجه گرفت که رپورتاژ آگهی اولیه مانع از مجازات سایت توسط Google می شود.

در رپورتاژ آگهی به چه نکاتی توجه کنیم؟

در رپورتاژ آگهی به چه نکاتی توجه کنیم؟
در رپورتاژ آگهی به چه نکاتی توجه کنیم؟

ما در رابطه با تهیه یک رپورتاژ آگهی مناسب توضیحاتی دادیم. این بخش از مقاله ” تاثیر رپورتاژ آگهی چقدر است؟” مربوط به خرید آن است که کمی کلی تر بررسی کرده ایم.

مهمترین مزیت رپورتاژ آگهی در مقایسه با خرید بک لینک، دائمی بودن آن ها است. این بدان معناست که تبلیغ شما برای همیشه در سایت تبلیغ کننده باقی می ماند و نیازی به تمدید تبلیغ خود ندارید و هزینه ای برای آن پرداخت نمی کنید. در صورت خرید بک لینک، باید ماهانه هزینه ای برای تمدید آن پرداخت کنید.

مهمترین مواردی که هنگام خرید رپورتاژ آگهی باید در نظر بگیرید عبارتند از:

گزارش خود را در سایت های مرتبط با کسب و کار خود منتشر کنید و مطمئن شوید که سایت تبلیغ کننده تا حد امکان از نظر موضوع و محتوا به سایت شما نزدیک است.

سایت های خبری معمولاً سایت های بسیار خوبی برای ارسال رپورتاژ آگهی هستند.

بازدید از سایت را بررسی کرده و میزان تردد این سایت را در زمینه کاری بررسی کنید. هرچه تعداد بازدیدکنندگان از سایت بیشتر باشد و مخاطب علاقه بیشتری داشته باشد، تأثیر بیشتری بر شما خواهد داشت.

به اعتبار دامنه و سن دامنه برای سایت مورد نظر توجه کنید. سایت هایی با رتبه دامنه بیش از 50 خوب هستند.

به نقاط اسپم یا نقاط اسپم سایت تبلیغ کننده توجه کنید. سایت هایی که نمره هرزنامه آن ها بین صفر تا سه است، خوب هستند.

اعتبار دامنه و رتبه بندی هرزنامه های سایت

به خاطر داشته باشید که اعتبار دامنه و رتبه بندی هرزنامه های سایت توسط عوامل moz تعیین می شود و با عوامل SEO ارائه شده توسط Google متفاوت است، اما می توانند تا حدی در برآورد دقیق مفید بودن به ما کمک کنند.

محتوای خاصی را در هر رپورتاژ آگهی ارائه دهید. مطالب کپی شده اثر چندانی نخواهد داشت و به موتورهای جست و جو می توانند به راحتی آن ها را نادیده بگیرند.

نباید از متن یکسانی برای گزارش های متعدد استفاده کنید. حتی از مقالات یا محتوای سایت خود برای رپورتاژ آگهی استفاده نکنید. هرچه محتوای شما خاص تر باشد، صفحه شما رپورتاژ آگهی بیشتر خواهد بود و در نتایج جست و جو رتبه بهتری خواهد داشت.

حداکثر پنج پیوند را در رپورتاژ آگهی مورد استفاده قرار دهید

حداکثر پنج پیوند را در رپورتاژ آگهی مورد استفاده قرار دهید. با افزایش تعداد پیوندها، ارزش و اعتبار پیوندها کمتر خواهد شد. چرا که ارزش و اعتبار کل صفحه بر تعداد پیوندها تقسیم می شود. بهترین راه این است که سه تا پنج لینک در متن آگهی قرار دهید.

برای هر صفحه از سایت خود، فقط یک پیوند در متن تبلیغ قرار دهید. شما نباید به صفحه خاصی از سایت خود با اسکریپت های خطی مختلف پیوند دهید. گوگل فقط پیوند اول را در نظر می گیرد و سایر پیوندها بی اثر خواهند بود. سعی کنید در رپورتاژ آگهی به صفحات داخلی کمتر رقابتی سایت خود پیوند دهید. زیرا آن ها می توانند راحت تر عمل کنند

شما می توانید برای افزایش اثر بخشی رپورتاژ خود از محتوای مدیا یا تصویری استفاده کنید.

در چه مواقعی باید از رپورتاژ آگهی استفاده کنیم؟

در چه مواقعی باید از رپورتاژ آگهی استفاده کنیم؟
در چه مواقعی باید از رپورتاژ آگهی استفاده کنیم؟

رپورتاژ آگهی معنی دار و مرتبط فقط شامل یک “دستاورد” یا رویداد خاص است. توصیه می شود که رپورتاژ آگهی را فقط برای به یاد ماندنی ترین و مهمترین و یا ترجیحاً نقاط عطف کسب و کار خود تهیه کنید، به عنوان مثال:

  • یک مراسم افتتاحیه یا بازگشایی فوق العاده
  • ایجاد یک وب سایت جدید
  • عرضه محصول جدید
  • بهبود یک محصول موجود یا محبوب
  • توسعه خط تولید
  • عرضه مجدد محصولاتی که تولید آن ها متوقف شده است.
  • افتتاح دفتر یا مغازه جدید
  • همکاری یا ادغام با شرکت دیگر
  • کار با مشتری برجسته
  • تغییر نام تجاری
  • حضور در یک کانال اینترنتی جدید
  • به کارگیری شخص یا افراد برجسته و مهم
  • تغییرات مهم مدیریتی در شرکت
  • دستیابی به یک دستاورد یا پیشرفت مهم
  • یک جایزه معتبر دریافت کنید.
  • میزبانی کارگاه یا سمینار
  • در یک رویداد محلی یا ملی شرکت کنید.
  • شرکت در رویدادهای بین المللی
  • جشن گرفتن یک رویداد مهم

چنان چه شرکتی دارید که به قدر کافی بزرگ است

چنان چه شرکتی دارید که به قدر کافی بزرگ است که یک بخش روابط عمومی خاص را به مسائل مربوط به رپورتاژ آگهی اختصاص دهد، همه اعضای تیم مربوطه را در مورد موضوعاتی که شایسته پوشش هستند، توجیه کنید.

به این ترتیب می توانید رپورتاژ را در زمان خوب و برای اتفاقات مهم ایجاد کنید.

این بخش یکی از مهم ترین قسمت های مقاله ” تاثیر رپورتاژ آگهی چقدر است؟” بود که امیدواریم به دقت مطالعه کرده باشید.

استراتژی توزیع رپورتاژ آگهی

استراتژی توزیع رپورتاژ آگهی
استراتژی توزیع رپورتاژ آگهی

اگر به دنبال رپورتاژ آگهی هستید، می توانید چندین گزینه را در نظر بگیرید:

  • روزنامه ها و سایر رسانه های چاپی سنتی
  • شبکه های تلویزیونی محلی
  • برنامه های رادیویی محلی
  • رسانه ملی
  • رسانه های خبری آنلاین
  • وبلاگ های وب

برای به دست آوردن رپورتاژ آگهی برای مخاطبان مناسب، باید به گزینه های مختلف فکر کنید و سپس تصمیم بگیرید که مخاطب مورد نظر شما با کدام عنصر یا موارد بیشتر تعامل دارد و با زمینه فعالیت شما آشنا نیست.

اگر خواهان استفاده از روش های طبیعی برای وارد کردن رپورتاژ آگهی خود هستید، حتما به این نکته دقت کنید که فرستادن آن به نشانی ایمیل رسانه های عمومی به طور معمول باعث می شود که مشاهده نشود.

در مقابل، این اقدامات را به عنوان اقداماتی در نظر بگیرید که باید به طور منظم برای پوشش موضوعات مرتبط با مخاطبان مورد نظر خود انجام دهید.

اگر همزمان به چند نفر ایمیل ارسال می کنید، برای هر یک از آن ها ایمیل جداگانه ارسال کنید

اگر همزمان به چند نفر ایمیل ارسال می کنید، برای هر یک از آن ها ایمیل جداگانه ارسال کنید. استفاده از یک سلام رسمی با نام خبرنگار می تواند از همان ابتدا فضای صمیمی تری ایجاد کند و در نتیجه فرصت خوبی برای همکاری های بعدی ایجاد کند.

در عنوان موضوع ایمیل از رپورتاژ آگهی استفاده کنید تا ایمیل درخواست رپورتاژ آگهی متفاوت به نظر برسد.

اگر رپورتاژ آگهی را به وب سایت ها یا وبلاگ ها ارسال می کنید، مطمئن شوید که کلیدواژه ها و انگیزه های مناسبی را برای مخاطبان مورد نظر در نظر بگیرید. همچنین باید دقت کنید که آن دسته از سایت ها و وبلاگ هایی که پذیرای رپورتاژ هستند، به دنبال افزایش ترافیک بیشتر به وب سایت خود در همان زمان هستند،

بنابراین آن ها احتمالاً رپورتاژ آگهی هایی را که به آن ها در رسیدن به این هدف کمک می کند، قرار می دهند. فقط وبلاگ های رپورتاژ آگهی را که مربوط به حوزه فعالیت شما هستند و ترجیح می دهید وبلاگ هایی را که کاربر و دنبال کننده زیادی دارند، جست و جو کنید.

برای شروع، این یک راه عالی برای صحبت در مورد خبرنگاران یا وبلاگ نویسان است که می شناسید یا با کار آن ها آشنا هستند. این امر باعث می شود تا رسانه مناسب و ایمن انتخاب شود و وقت شما هدر نرود.

پس از انتشار رپورتاژ آگهی، فراموش نکنید که پیوند او را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

پس از انتشار رپورتاژ آگهی، فراموش نکنید که پیوند او را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. برای این که جلوی بمباران کسانی که به صورت همزمان مخاطب شما در چند شبکه اجتماعی متفاوت هستند، گرفته شود، رپورتاژ آگهی خود را متفاوت در هر شبکه ارائه دهید و در فواصل زمانی مختلف روی آن پست بگذارید.

توجه داشته باشید که وسعت دسترسی به رپورتاژ آگهی نیاز به بیان یک داستان را دوچندان می کند. رپورتاژ آگهی های امروزی علاوه بر عملکرد معمول خود “محتوا” هستند، درست مانند پست های وبلاگ، محتوای رسانه های اجتماعی و خبرنامه های ایمیل، بسیاری از افراد رپورتاژ آگهی را صرف نظر از ماهیت خبری آن ها می خوانند.

بنابراین، علاوه بر گزارشی که در گزارش خود گنجانده اید، باید داستانی در هسته آن وجود داشته باشد. یک پست وبلاگ تکمیلی با اطلاعات بیشتر در مورد رپورتاژ آگهی می تواند داستان را با جزئیات بیشتری بررسی کند.

امیدواریم تا به اینجای این مطلب برای شما مفید بوده باشد. توصیه می کنیم که قسمت پایانی مقاله ” تاثیر رپورتاژ آگهی چقدر است؟” را به دقت مطالعه بفرمایید.

چند نکته در رابطه با رپورتاژ آگهی به عنوان جمع بندی

چند نکته در رابطه با رپورتاژ آگهی به عنوان جمع بندی
چند نکته در رابطه با رپورتاژ آگهی به عنوان جمع بندی

به بخش پایانی مقاله ” تاثیر رپورتاژ آگهی چقدر است؟” رسیدیم. در این قسمت می خواهیم یک جمع بندی از مهم ترین موارد شمرده شده در این مقاله را ذکر کرده یا نکاتی که جا افتاده اند را باهم مرور کنیم.

توجه به آن ها می تواند تأثیر شایانی در بهبود عملکرد رپورتاژ آگهی شما داشته باشد:

مختصر و مفید بنویسید. متون خبری که رنگ و بوی صحبت درباره یک شرکت خاص را دارند، اگر محتوای مختصر و مفیدی نداشته باشند، خوانده نمی شوند.

از یک پایان جذاب استفاده کنید. شما باید یک داستان را تصور کرده و قسمت به قسمت جلو بروید و وقتی به پایان می رسید، مخاطب نباید بتواند در برابر کنجکاوی برای کسب اطلاعات بیشتر مقاومت کند.

از کلمات و عبارات تخصصی استفاده نکنید. مخاطبان خود را بشناسید. اگر برای عموم مردم می نویسید، نباید متن را با کلمات تخصصی بیش از حد بار کنید و آن را غیر معمول جلوه دهید. به عبارت دیگر، برای مصرف کننده بنویسید، نه برای همکاران خود.

رپورتاژ آگهی های خود را متنوع کنید. فقط برای عرضه محصولات جدید به رپورتاژ آگهی نروید. در مقابل، تهیه رپورتاژ آگهی برای هر اتفاق و رویدادی که ممکن است اهمیت خبری داشته باشد را در نظر بگیرید.

زمان مناسب برای صدور رپورتاژ آگهی را انتخاب کنید

زمان مناسب برای صدور رپورتاژ آگهی را انتخاب کنید. در این راستا، شما باید در مورد مخاطبان مورد نظر خود و ساعاتی که بیشترین فرصت را برای تعامل با رسانه ها به آن ها می دهد، فکر کنید.

توجه داشته باشید که به ویژه برای رپورتاژ آگهی که در رسانه های آفلاین منتشر می شود، پخش در بالای ساعت (مثلاً ساعت 9 یا 10) کارایی کمتری دارد. زیرا حمله خبری در بالای هر ساعت در حال افزایش است و ممکن است گزارش شما در این فاصله نمایش داده نشود.

از نقل قول ها زیاد استفاده نکنید. رپورتاژ را جایی برای خودخواهی خود به حساب نیاورید. چراکه از ارزش آن کاسته می شود. البته، همه مدیران عامل شما افراد مهم و متفکر هستند، اما نیازی نیست که از کلمات آن ها در همه رپورتاژ آگهی استفاده کنید. در مقابل، فقط افرادی را که مستقیماً با اخبار مرتبط هستند، نقل قول کنید.

از نویسندگان مجرب کمک بگیرید

از نویسندگان مجرب کمک بگیرید. به طور معمول نوشتن رپورتاژ آگهی را به تیم روابط عمومی بسپارید. اما باید توجه داشته باشید که همه اعضای تیم روابط عمومی مهارت نوشتاری یکسانی ندارند. نکته اصلی این است که شما همیشه باید از افراد واجد شرایط و با استعداد برای نوشتن رپورتاژ آگهی خود کمک بگیرید.

از فراخوان برای اقدام استفاده کنید. همان طور که از نامش پیداست، فراخوان به عمل چیزی است که مخاطب را به عمل فرا می خواند. اگر به دنبال نتایج بهتر هستید، باید مخاطبان خود را به سوی منافع کسب و کار خود (و حتی منافع خواننده) با دعوت به عمل سوق دهید.

استفاده از محتوای ویدئویی و تصویری. البته ممکن است هزینه های شما افزایش یابد، اما افزودن یک یا چند عکس اضافی یا حتی یک فیلم ارزش این هزینه را دارد.

از صفت هایی که به “بیشتر” ختم می شوند استفاده نکنید. هر کسی می تواند ادعا کند که بهترین، مدرن ترین، با کیفیت ترین و مناسب ترین محصول را در جهان تولید می کند، اما این ویژگی ها در رپورتاژ آگهی جایی ندارند. در صورت لزوم، فقط از این کلمات در نقل قول استفاده کنید.

از کلمات کلیدی و پیوندها بیش از حد استفاده نکنید

از کلمات کلیدی و پیوندها بیش از حد استفاده نکنید. استفاده از رپورتاژ آگهی برای اهداف SEO – مانند هر نوع محتوا – دارای اصول خاصی است و بنابراین شما نمی توانید به اندازه دلخواه، کلمات کلیدی و پیوندها را در رپورتاژ آگهی قرار دهید و تصور کنید که می توانید موتورهای جست و جو را فریب دهید.

مدیریت احساسات و انتظارات. قبل از انتشار رپورتاژ آگهی، از خود بپرسید، “آیا مخاطب به نیمی از کارهایی که این داستان انجام می دهد، اهمیت می دهد؟” معمولاً پاسخ این سوال منفی است. بنابراین پیش بینی های خود را برای تعداد سهام و نتیجه آن در نظر بگیرید.

این مطلب را در رابطه با رپورتاژ آگهی برای استفاده شما دوستان عزیز آماده کردیم. امیدواریم با مطالعه آن به نکات ارزنده ای پی برده و اطلاعات خود را ارتقا داده باشید.

سعی کردیم درباره عنوان این مقاله که مربوط به رپورتاژ آگهی بود،از جنبه های مختلف نگاه کنیم تا مورد مهمی از قلم ما دور نماند.

انتظار می رود حال که در پایان این مقاله هستیم، به پاسخ سوال ” تاثیر رپورتاژ آگهی چقدر است؟” رسیده باشید.

۱ دیدگاه دربارهٔ «تاثیر رپورتاژ آگهی چقدر است؟;

دیدگاهتان را بنویسید